abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:18:44 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378895
Als ik kinderen krijg, dan ga ik ze opvoeden op de manier dat ze weten dat ze wat voor de maatschappij moeten doen. Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven. Ik zou ze niks geven, maar altijd laten werken voor iets extra's en een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen. Respect voor de natuur zou ook voorop staan, daarom zou ik ook zeker een huisdier nemen, maar ze ook vaak meenemen in de natuur.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:20:19 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378914
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ik kinderen krijg, dan ga ik ze opvoeden op de manier dat ze weten dat ze wat voor de maatschappij moeten doen. Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven. Ik zou ze niks geven, maar altijd laten werken voor iets extra's en een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen. Respect voor de natuur zou ook voorop staan, daarom zou ik ook zeker een huisdier nemen, maar ze ook vaak meenemen in de natuur.
Hoezo verplichten tot dit soort dingen? Waarom mogen kleine kinderen niks krijgen? Dat snap ik niet echt maargoed.
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:21:25 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378928
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:20 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Hoezo verplichten tot dit soort dingen? Waarom mogen kleine kinderen niks krijgen? Dat snap ik niet echt maargoed.

Ik vind het slecht "zomaar" iets te geven, je mag kinderen wel wat geven, maar wel als ze er iets voor gedaan gedaan hebben, voor wat, hoort wat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6378933
quote:
wat zullen jou kinderen veel gepest worden
pi_6378936
aaahhhh, tis zonde....

zo'n doordachte opvoeding is allemaal wel leuk en aardig, maar als het nou later een drugscrimineeltje wordt, dan baal je wel als een stekker met al die tijdverdoening.

Ik ga mijn kinderen ook zelfstandig opvoeden, is bij mij immers ook gebeurd, ik ga ze niet vertellen dat ze het goed hebben, daar moeten ze zelf maar achter komen, ik laat mijn kinderen puur zoals ze zijn, zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6378939
**foute humor**

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-10-2002 15:29]

zondag 20 oktober 2002 @ 20:22:28 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378945
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik vind het slecht "zomaar" iets te geven, je mag kinderen wel wat geven, maar wel als ze er iets voor gedaan gedaan hebben, voor wat, hoort wat.

Voor volwassenen of misschien tieners klopt dit. Maar ik zou niet weten waarom een kind van 6 eerst zou moeten schoonmaken voordat hij een snoepje kreeg oid. Het is een kind!
pi_6378955
quote:
Ik ben blij dat jij mijn vader niet bent
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_6378957
quote:
Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven.
...
een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen.
...
ze ook vaak meenemen in de natuur.
En waar haal jij die tijd vandaan..??
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:23:28 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378958
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:21 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
aaahhhh, tis zonde....

zo'n doordachte opvoeding is allemaal wel leuk en aardig, maar als het nou later een drugscrimineeltje wordt, dan baal je wel als een stekker met al die tijdverdoening.

Ik ga mijn kinderen ook zelfstandig opvoeden, is bij mij immers ook gebeurd, ik ga ze niet vertellen dat ze het goed hebben, daar moeten ze zelf maar achter komen, ik laat mijn kinderen puur zoals ze zijn, zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen.

Dat probeer ik nou juist te voorkomen met zo'n opvoeding. Ze moeten jong weten hoe de wereld in elkaar zit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:23:47 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378963
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:22 schreef -Ma3stro- het volgende:

zo

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-10-2002 15:41]

zondag 20 oktober 2002 @ 20:24:15 #12
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_6378968
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dat probeer ik nou juist te voorkomen met zo'n opvoeding. Ze moeten jong weten hoe de wereld in elkaar zit.

dat leren ze vanzelf wel..
gewoon vaak Andre Hazes draaien en alles komt goed.
pi_6378982
Dat kan ik zo niet zeggen. Ik heb wel veel ideeën over opvoeding, maar opvoeding is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactie, het hangt ontzettend af van hoe jouw kind is en hoe jij op dat moment bent, het is niet iets wat je van tevoren helemaal kunt uitstippelen.

Mijn opvoeding zal in elk geval niet bestaan uit het non stop opleggen van allerlei normen en waarden, dat werkt bij heel jonge kinderen toch niet. Ze moeten eerst zichzelf leren kennen voor ze hun standpunt in moeten nemen over de wereld om zich heen - en dan nog zijn ze vrij om dat naar eigen inzicht te doen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6378986
quote:

[..]

waarom een kind moet dat toch zelf moeten kunnen ontdekken, ik ben er blij mee dat ik overal zelf achter ben gekomen. jou manier van denken hoeft toch ook niet die van je kind te zijn? Een soort van dictatuur maar dan 1000 keer minder erg, niks voor mij.

Conclusie: Wij krijgen geen kind samen hehe!

Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:26:40 #15
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_6379006
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Angeles het volgende:

Mijn opvoeding zal in elk geval niet bestaan uit het non stop opleggen van allerlei normen en waarden, dat werkt bij heel jonge kinderen toch niet. Ze moeten eerst zichzelf leren kennen voor ze hun standpunt in moeten nemen over de wereld om zich heen - en dan nog zijn ze vrij om dat naar eigen inzicht te doen.

Met jou wil ik wel een kleintje
pi_6379019
quote:

[..]

Dat gaat niet werken, dat kunnen ze op zo'n jonge leeftijd nog niet bevatten, zeker niet als je voortdurend bezig bent met het opleggen van jouw idealen. Er is nog zoveel wat jonge kinderen moeten leren - dingen die voor volwassenen zo vanzelfsprekend zijn.

Maar goed, daar kom je wel achter als je kinderen er eenmaal zijn.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:28:38 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379041
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Angeles het volgende:
Dat kan ik zo niet zeggen. Ik heb wel veel ideeën over opvoeding, maar opvoeding is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactie, het hangt ontzettend af van hoe jouw kind is en hoe jij op dat moment bent, het is niet iets wat je van tevoren helemaal kunt uitstippelen.

Daarom is het goed ze met de neus op de feiten te drukken denk ik. Laat ze maar eens zien hoe goed ze het hebben in vergelijking met kinderen in de sloppenwijken in een 3e wereldland. Laat ze meedoen aan projecten, ik zou ze dus juist op vakantie meenemen naar zo'n land. Ik vind zelf dat ik vroeger te veel beschermd ben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379076
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

waarom een kind moet dat toch zelf moeten kunnen ontdekken, ik ben er blij mee dat ik overal zelf achter ben gekomen. jou manier van denken hoeft toch ook niet die van je kind te zijn? Een soort van dictatuur maar dan 1000 keer minder erg, niks voor mij.

Inderdaad

Maar ik vind het wel weer typisch zo'n BHfH-verhaal...

zondag 20 oktober 2002 @ 20:31:44 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379100
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Tja het is misschien lastiger dan je denkt als het zover is, maar je hebt gewoon idealen in je hoofd. Zeker nu ik er echt aan toe ben. ..

..enneh je weet nooit hoe dingen lopen he..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379161
En over welke leeftijd heb je het dan?
Over een puber? kleuter? Je wilt toch niet zeggen dat je een klein kindje mee gaat nemen naar een sloppenwijk in de 3e wereld om te laten zien hoe goed wij het hebben?

Damn..

pi_6379226
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Daarom is het goed ze met de neus op de feiten te drukken denk ik. Laat ze maar eens zien hoe goed ze het hebben in vergelijking met kinderen in de sloppenwijken in een 3e wereldland. Laat ze meedoen aan projecten, ik zou ze dus juist op vakantie meenemen naar zo'n land. Ik vind zelf dat ik vroeger te veel beschermd ben.

Ik blijf erbij dat je zoiets niet kunt afdwingen en zeker niet bij kinderen. Kinderen hebben al zo ontzettend veel te leren, je hebt nog tijd zat voor dat bewust zijn als je ouder wordt, bovendien werkt het beter als je het op eigen initiatief doet dan wanneer je van je ouders móet.

Maar goed, jij hebt iets in je kop waar je kennelijk niet vanaf te brengen bent, je ziet het allemaal wel als je kinderen hebt. Ik ken door mijn studie heel veel theorieën over de kinderlijke ontwikkeling, maar ook ik kan nu nog niet zeggen hoe ik het precies ga doen.

pi_6379236
quote:
Bovenstaande post laten lezen en dan zeggen "Zo kan het dus ook" en ze zo dus laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze mij als mama hebben .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6379246
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Bovenstaande post laten lezen en dan zeggen "Zo kan het dus ook" en ze zo dus laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze mij als mama hebben .

pi_6379301
pi_6379385
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:42 schreef Ooh het volgende:

Sjonge, dat is even nuttig, zo'n reactie.

Ontopic:
Ik ga niet compleet uitstippelen hoe, wie, wat, wanneer,
zoals iemand al zei, het is een interactie..

Wolkje

zondag 20 oktober 2002 @ 20:49:46 #26
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379445
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:47 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Sjonge, dat is even nuttig, zo'n reactie.

Ontopic:
Ik ga niet compleet uitstippelen hoe, wie, wat, wanneer,
zoals iemand al zei, het is een interactie..

Wolkje

Natuurlijk kan je het nooit precies weten, maar je hebt toch wel een idee in je hoofd?
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379460
niet vrij in ieder geval
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_6379766
Mijn kideren zouden vrij opgevoed worden.wel met regels, maar niet teveel.wel voor zorgen dat ze wel op tijd thuis komen enzow.en trouwens, jezelf als ouders heb maar een kleine ivloed op je kinderen als ze eenmaal wat ouder worden, want de vriendjes/vriendinetjes spelen ook een belangrijke factor...

en als ze eenmaal een vriendje/vriendinnetje krijgen niet metteen afkeuren zoals ik nu meemaak...das echt het ergste wat je kan doen...

pi_6379774
Ten eerste. Ik zou naar mijn kinderen kijken wat ze nodig hebben. Ik zou ze dat dan ook geven ! Dit kan opgevat worden in de zin van liefde, maar ook naar aanpak. Sommige kinderen moeten streng aangepakt worden omdat ze anders doorslaan. Andere kinderen zijn verstandig en kunnen vrij losgelaten worden. Als ze vertrouwen verdienen geef ze dat dan ook.
Indien ik het gevoel zou hebben dat mijn kinderen onderzoek naar bijv. dyslexie en kokervisie etc. behoeven, zou ik hier de prijs voor betalen.

Wat materialisme betreft. Ik zou ze niet alles geven, of hetgeen juist het populairst is. Nee, ik zou ze proberen te leren dat trends volgen het welzijn niet verhoogt. Maar als er echt iets was wat ze graag zouden hebben zou ik het ze geven. Niet te vaak en niet te veel, maar wel af en toe stimuleren wat ze echt graag willen (bereiken).

Ik hoop dat ik ze doorzettingsvermogen en inzet kan leren hebben. Dat ze weten wat ze willen en dit proberen te behalen. Wat ze bereiken, ach dat maakt mij minder uit dan hun inzet. Zolang ze hun best doen ben ik trots op ze.

Je kunt kinderen leren dat ze zich gelukkig mogen prijzen, zonder naar landen te reizen om het ze daadwerkelijk aan te tonen. Een poging normen en waarden bij te brengen draagt hier aan bij.

Ik zou proberen mijn ouders na te volgen

People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_6379865
Ondertussen mag ik mezelf toch wel een beetje een ervaren moeder noemen (een klein beetje dan...) ik heb een zoontje van 2 en zwanger van nr 2.
Laat ik je 1 ding zeggen Bloodhound... kinderen zijn zo onvoorspelbaar als de pest dus dat mooie verhaal wat je had opgeschreven gaat mooi niet door.
Geloof me nou maar.
Tuurlijk kan je ze meenemen naar een derde wereld land en zeggen kijk nou hoe goed jullie het hebben... en zodra je weer terug bent in NLD dan zijn ze het al lang en breed weer vergeten.
Mijn moeder zei vroeger altijd als ik mijn bord niet leeg at " nou zeg kinderen in de derde wereld zitten er om te springen" waarop mijn steevaste antwoord was " nou mam stuur het dan op..."
Een kind leeft hoe je het ook went of keert tot ongeveer zijn twaalfde jaar in zijn/haar eigen wereldje. Het is daar meestal echt ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Zo zijn kids nu eenmaal, je kan het wel proberen hoor tuurlijk, maar ik geef je weinig kans.

Ik wil je weleens horen(lezen) als je zelf kids hebt of het je idd allemaal gelukt is. Jouw idealen...

zondag 20 oktober 2002 @ 21:16:37 #31
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379929
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:13 schreef Angel22 het volgende:
Ondertussen mag ik mezelf toch wel een beetje een ervaren moeder noemen (een klein beetje dan...) ik heb een zoontje van 2 en zwanger van nr 2.
Laat ik je 1 ding zeggen Bloodhound... kinderen zijn zo onvoorspelbaar als de pest dus dat mooie verhaal wat je had opgeschreven gaat mooi niet door.
Geloof me nou maar.
Tuurlijk kan je ze meenemen naar een derde wereld land en zeggen kijk nou hoe goed jullie het hebben... en zodra je weer terug bent in NLD dan zijn ze het al lang en breed weer vergeten.
Mijn moeder zei vroeger altijd als ik mijn bord niet leeg at " nou zeg kinderen in de derde wereld zitten er om te springen" waarop mijn steevaste antwoord was " nou mam stuur het dan op..."
Een kind leeft hoe je het ook went of keert tot ongeveer zijn twaalfde jaar in zijn/haar eigen wereldje. Het is daar meestal echt ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Zo zijn kids nu eenmaal, je kan het wel proberen hoor tuurlijk, maar ik geef je weinig kans.

Ik wil je weleens horen(lezen) als je zelf kids hebt of het je idd allemaal gelukt is. Jouw idealen...

Ik hoop zo snel mogelijk.. ... maarja, moet mijn vrouw en de papieren wel meewerken/willen.. ik weet het niet meer of dat gaat lukken .... en anders hoop ik ook snel op een andere vriendin die kinderen met mij wil..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379950
Hoe ik m'n kinderen zal gaan opvoeden?

Met een doos pleisters bij de hand

pi_6379953
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Voor-wat-hoort-wat is zo een beetje de kern van wat er mis is met deze wereld. Daarmee leer je kinderen dat ze pas in actie hoeven te komen als er iets voor ze "te verdienen" valt.

Persoonlijk zou ik mijn kind(eren) leren voor zichzelf te denken. Met andere woorden: ze zoveel mogelijk vrij laten om zelf te beslissen wat goed en fout is. Hebben ze mij niet voor nodig, dat stoort alleen maar, ik heb per slot van rekening ook niet alle wijsheid in pacht.

Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
pi_6379978
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik hoop zo snel mogelijk.. ... maarja, moet mijn vrouw en de papieren wel meewerken/willen.. ik weet het niet meer of dat gaat lukken .... en anders hoop ik ook snel op een andere vriendin die kinderen met mij wil..

Papieren?
Ik heb geen papiertjes in hoeven vullen hoor...
  zondag 20 oktober 2002 @ 21:24:52 #35
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_6380123
quote:
Ik verplicht ze helemaal niets, ik leer ze dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun eigen doen en laten en dat ze daar ook de consequenties van moeten dragen.
Respect voor natuur komt dan vanzelf, almese respect voor andere dingen. Ik neem ze nergens verplicht mee naar toe. Dat moeten ze helemaal zelf weten (natuurlijk ligt dat wel aan de leeftijd), maar ZEKER niet naar een 3e wereld land.
Ik wil ze wel aansporen tot zoveel en zolang mogelijk leren en opdoen van kennis (wat hun interesses ook mogen zijn).
Je kunt ze niet opdringen te worden zoals je wilt. Je kunt ze alleen opvoeden met hulp en steun, de weg die ze willen lopen zullen ze toch zelf uit moeten kiezen.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_6380150
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:13 schreef Angel22 het volgende:
Het is toch ook helemaal niet erg dat een kind dat op jonge leeftijd nog niet helemaal beseft ?
Een kind is een product van zijn of haar omgeving. Alles wat je mee hebt gemaakt heeft je gemaakt tot wat je nu bent. Een kind een trauma aanpraten of bang maken heeft weinig zin. Sterker nog, veel gezeur kan een kind dit continent laten onderwaderen, omdat het geen vergelijkingsmateriaal ervaart.
Beschermend en ietwat verwennen maakt het kind juist sterk voor later. Het staat dan stevig op zijn of haar benen, weet wat het wil en trekt zich relatief weinig aan van de rest.
Met verwennen bedoel ik NIET alles toestaan. Nee is nee, duidelijke regels stellen is belangrijk. Maar het kind iets geven wat het echt wil maakt het kind dankbaar en wellicht zuinig op spullen. Dus niet zozeer met enige regelmaat prulletjes geven, maar bijv een fiets, computer of hobby.
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  zondag 20 oktober 2002 @ 21:31:02 #37
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_6380251
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:18 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Papieren?
Ik heb geen papiertjes in hoeven vullen hoor...

ik maak hieruit op dat vrouw van bhfh een buitenlandse vrouw heeft die nog nederlands moet worden/nederland in komen heb ik het goed?
  zondag 20 oktober 2002 @ 21:33:29 #38
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_6380323
iedereen heeft wel idealen denk ik, die waarschijnlijk heel veel bijgeschroefd zullen worden als de kids er zijn.

mijn ideaal is me kinderen veel liefde geven en een vadrfiguur in the picture (had ik zelf niet echt) geen slaag geven (een tik op de billen kan best maar geen maffe dingen) en zelf wel ervoor laten werken (ligt wel aan de leeftijd) en niet veel toegeven, anders krijg ik van die verwende nesten en dat wil ik ook niet

verder zie ik het vanzelf wel tegen die tijd

[Dit bericht is gewijzigd door Martineke op 20-10-2002 21:33]

pi_6380331
Dat klopt ja, hij heeft een vrouw die in het buitenland woont.
pi_6380495
vrije opvoeding.. niet te veel zeiken zodat ze je niet serieus nemen als je echt een belangrijk advies hebt.. verder stimuleren en aandacht geven maar zelf laten nadenken..

dat zijn wat richtlijnen en de rest zien we wel weer..

eerst maar eens ..

Freedom is a State of Mind
  zondag 20 oktober 2002 @ 21:41:05 #41
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6380519
hoe ik mijn kinderen zou opvoeden

Belangrijk zou ik vinden dat ze beide fysiek en mentaal andere leerlingen vooruitstreven. Dit, om gepest te voorkomen, en in de hoop dat ze snel een universitaire opleiding zouden kunnen voltooien, iets wat ik denk het beste is voor hun.
Ik wil dat ze degelijk kunnen vechten, dat als iemand hun lastig valt ze hem in elkaar kunnen stampen. Maar verantwoording, dat moeten ze ook bijgebracht worden. Ze moeten weten dat ze verantwoordelijk zijn voor hun daden.
En, ik zal proberen ze bij te schaven dat zij niet belangrijkste zijn van de wereld, dat de wereld zelf dat is.
O ja, beetje religeuze aspect, katholiek, kan geen kwaad

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
pi_6380618
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:41 schreef G1Ace het volgende:

Belangrijk zou ik vinden dat ze beide fysiek en mentaal andere leerlingen vooruitstreven. Dit, om gepest te voorkomen, en in de hoop dat ze snel een universitaire opleiding zouden kunnen voltooien, iets wat ik denk het beste is voor hun.
Ik wil dat ze degelijk kunnen vechten, dat als iemand hun lastig valt ze hem in elkaar kunnen stampen.

Ik vind het het belangrijkste dat mijn kinderen gelukkig worden. Iemand met een MBO-opleiding kan even gelukkig zijn als iemand met een universitaire opleiding en beter zijn in dingen is géén garantie om niet gepest te worden.

Ik heb altijd het idee dat ouders die per se willen dat hun kind overal het beste is en altijd en eeuwig de hoogste opleiding doet dat vooral het beste vinden voor zichzelf.

Maar goed, ik hoop dat je hier nog wel van terug komt. Je kunt de capaciteiten van je kinderen maar in een bepaalde mate stimuleren, een kind wordt niet bepaald gelukkig van een vader die superhoge verwachtingen van hem heeft en voor zijn zelfvertrouwen is dat al helemaal funest (over weerbaarheid gesproken: zelfvertrouwen is daarvan wel de basis).

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 20-10-2002 21:47]

zondag 20 oktober 2002 @ 21:45:55 #43
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_6380635
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:41 schreef G1Ace het volgende:

Ik wil dat ze degelijk kunnen vechten, dat als iemand hun lastig valt ze hem in elkaar kunnen stampen. Maar verantwoording, dat moeten ze ook bijgebracht worden. Ze moeten weten dat ze verantwoordelijk zijn voor hun daden.
En, ik zal proberen ze bij te schaven dat zij niet belangrijkste zijn van de wereld, dat de wereld zelf dat is.
O ja, beetje religeuze aspect, katholiek, kan geen kwaad

En wat nou als ze niet van vechten en van sport houden ?
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_6380663
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:45 schreef nibble het volgende:

[..]

Inderdaad, en trouwens... ik vind het fijn als mijn kinderen zich kunnen verdedigen als het nodig is, maar ik hoop niet dat vechten hun eerste reactie is in het geval van een conflict.
  zondag 20 oktober 2002 @ 21:55:17 #45
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6380896
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:45 schreef nibble het volgende:

[..]

Alle kinderen houden van sport, als je ze maar jong genoeg stimuleert en vooral op de padvinderij doet(wat heeft vechten met sport te maken?) Vechten moet altijd een last resort zijn, ik wil niet dat mijn kinderen vechten. als je verbaal en mentaal sterk genoeg bent is vechten zo goed als nooit nodig. (hoop ik) .. oja, ik vind dat ook het spelen van een muziekinstrument een must is voor een kind.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6380978
Niet iedereen houdt van sport, evenmin als dat iedereen van tekenen houdt of van lezen of van televisiekijken of van knutselen of van uitvinden. Ik vind juist dat je dat niet moet afdwingen. Stimuleren om het uit te proberen, okee. Maar als ze het niks vinden heeft dwingen geen enkele zin. En dat het sowieso nodig is om ze te dwingen geeft al aan dat ze er zelf niet veel in zien.

Maar goed, doe het zoals het je goed lijkt BHFH, ik ben heel benieuwd naar jouw kinderen.

pi_6381016
Ik ga ze opvoeden zoals ik altijd heb geprobeerd in Black & White...dat betekent dat ik ze black probeer te maken
  zondag 20 oktober 2002 @ 22:05:23 #48
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6381151
Voor een groot deel zoals mijn ouders dat hebben gedaan, denk ik...
Ik vond ze destijds érg streng, maar ben nu eigenlijk heel erg tevreden.

Als ik wel eens ouders met kinderen tegenkom met zo´n zogenaamde vrije opvoeding...Brrrr! Ik weet natuurlijk niet hoe de mensen hier dat bedoelen, maar volgens mij is het voor veel mensen een excuus om maar niet teveel te hoeven opvoeden...lekker vriendjes blijven met je kind! Hoewel ik het ook leuk hoop te hebben met mijn toekomstige kinderen hoop ik toch dat ze hun vriénden ergens anders vandaan halen, lijkt me veel gezonder!

Maar om kort te gaan dus (naast een hoop andere zaken) ook zeker met een scheutje dicipline en "luisteren naar mamma!"

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_6381245
Ik ben ook wel voor regels, maar ik zou regels in elk geval wel zo veel mogelijk uitleggen, dus niet 'omdat ik het zeg'. Regels uitleggen werkt goed, niet omdat je je kind verantwoording schuldig bent of omdat je moet overleggen met je kind, maar omdat kinderen zo na verloop van tijd leren om de regels voor zichzelf ook toe te passen. Uiteindelijk moet je zelfstandig kunnen functioneren en dan zijn er óók regels waar je je aan moet houden, uit jezelf, dus niet omdat de politie of de overheid of wie dan ook het zegt.

En die uitleg kun je natuurlijk altijd aanpassen aan het niveau van je kind, bij een kind van twee kun je geen ellenlange verhalen ophangen.

zondag 20 oktober 2002 @ 22:09:57 #50
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6381283
Btw, BHFH, "padvinderij" heet inmiddels al een jaar of 20 "scouting" ....maar tis nog steeds leuk en nuttig natuurlijk!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  zondag 20 oktober 2002 @ 22:14:26 #51
31999 Grunnie
Erestor Anárion
pi_6381415
Hoe ik ze precies zou opvoeden weet ik natuurlijk niet, ligt toch wel aan de situatie.... maar ik zou wel proberen om ze normen en waarden bij te brengen + zou ik ze graag wil leren dat ieder mens gelijk is ondanks zijn achtergrond, huidskleur, seksuele geaardheid enz.
Proud to be a Fok!ker | Fotoboek | Grunnie
pi_6381448
Er zijn trouwens vier officiële opvoedstijlen: autoritair: hoge controle (regels en grenzen), lage ondersteuning/liefde; autoritatief: hoge controle, hoge ondersteuning/liefde; permissief: lage controle, hoge ondersteuning/liefde; verwaarlozend: lage controle, lage ondersteuning/liefde. Natuurlijk zijn er ook wel tussenvormen en reageren ouders niet altijd hetzelfde, maar die indeling is wel te hanteren als het gaat om stijlen die ouders er op na houden.

De manier waarop mijn ouders mij hebben opgevoed is vooral autoritatief en zo wil ik het zelf ook gaan aanpakken: veel duidelijke regels en grenzen, maar ook veel liefde, ondersteuning en waardering.

De precieze inhoud van die opvoeding blijkt dus pas als je kind er echt is, daar kan je van tevoren heel weinig over zeggen.

Er staat ergens op internet nog een test om te bepalen wat voor ouderstijl je hebt, maar ik weet niet meer precies waar, ik zal eens zoeken. Het is wel een leuke test om te doen. Ik heb zelf voor mijn studie ook ooit een keer zo'n test ontworpen, maar dat was wel een heel uitgebreide.

zondag 20 oktober 2002 @ 22:16:34 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6381479
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:08 schreef Angeles het volgende:
Ik ben ook wel voor regels, maar ik zou regels in elk geval wel zo veel mogelijk uitleggen, dus niet 'omdat ik het zeg'.

En die uitleg kun je natuurlijk altijd aanpassen aan het niveau van je kind, bij een kind van twee kun je geen ellenlange verhalen ophangen.

Ben het op zich wel met je eens hoor, maar ik krijg een beetje van die deja-vus over mijn oom en tante die dat ook deden.... Gingen geduldig uitleggen waaróm mijn neefje niet met de chinese porceleinen vaas van mijn oma mocht spelen....

Zoals iemand al eerder aangaf: Kinderen worden en doen toch anders dan je zult verwachten... en hoe graag je ook dingen wilt uitleggen, soms is het dus ook gewoon "omdat ik dat zeg!"

pi_6381627
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:16 schreef Hik het volgende:

[..]

Ben het op zich wel met je eens hoor, maar ik krijg een beetje van die deja-vus over mijn oom en tante die dat ook deden.... Gingen geduldig uitleggen waaróm mijn neefje niet met de chinese porceleinen vaas van mijn oma mocht spelen....

Zoals iemand al eerder aangaf: Kinderen worden en doen toch anders dan je zult verwachten... en hoe graag je ook dingen wilt uitleggen, soms is het dus ook gewoon "omdat ik dat zeg!"

Je hoeft ook niet oneindig te gaan uitleggen. Als je zegt dat als ze er mee spelen, die vaas kapot kan gaan en dat dat dan heel veel centjes kost dan is dat in principe voldoende uitleg. Je hoeft er geen discussie-uurtje van te gaan maken. Hooguit kun je nog een link leggen naar een situatie waarin iets van hunzelf kapot was om ze in te laten leven in hun oma, die erg verdrietig zal zijn om een kapotte vaas. Maar je hoeft er niet over in discussie te gaan of zo, dat leidt vaak alleen maar tot eindeloos - zoals ze dat noemen - discu-zeuren.

(Het is trouwens ook wel héél afhankelijk van de leeftijd en het ontwikkelingsniveau van die kinderen - een kind van tien hoef je natuurlijk niet meer te vertellen dat een vaas kapot kan gaan. Maar het gevaar van 'omdat ik het zeg' is dat ze dingen alleen maar níet doen uit strafvermijding, waardoor als jij weg bent, het verbod ook weg is - vooral als ze nog heel klein zijn en het geweten nog niet is ontwikkeld - en ze dus sneller geneigd zijn dingen tóch te doen, achter je rug).

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 20-10-2002 22:45]

pi_6382194
Voor wie het leuk vindt, hier kun je testen wat voor type ouder je bent. Natuurlijk zijn het allemaal hypothetische vragen en weet je pas echt hoe je reageert als het zover is, maar het is wel leuk om te doen en interessant om eens te weten.

N.B. hier komen maar drie ouderstijlen aan bod, verwaarlozend wordt vaak niet meegeteld.

zondag 20 oktober 2002 @ 23:09:21 #56
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6383050
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:39 schreef Angeles het volgende:
Voor wie het leuk vindt, hier kun je testen wat voor type ouder je bent. Natuurlijk zijn het allemaal hypothetische vragen en weet je pas echt hoe je reageert als het zover is, maar het is wel leuk om te doen en interessant om eens te weten.

N.B. hier komen maar drie ouderstijlen aan bod, verwaarlozend wordt vaak niet meegeteld.

ik scoor zo
klopt wel denk ik..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6383109
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:26 schreef Logical het volgende:

[..]

Het is toch ook helemaal niet erg dat een kind dat op jonge leeftijd nog niet helemaal beseft ?
Een kind is een product van zijn of haar omgeving. Alles wat je mee hebt gemaakt heeft je gemaakt tot wat je nu bent. Een kind een trauma aanpraten of bang maken heeft weinig zin. Sterker nog, veel gezeur kan een kind dit continent laten onderwaderen, omdat het geen vergelijkingsmateriaal ervaart.
Beschermend en ietwat verwennen maakt het kind juist sterk voor later. Het staat dan stevig op zijn of haar benen, weet wat het wil en trekt zich relatief weinig aan van de rest.
Met verwennen bedoel ik NIET alles toestaan. Nee is nee, duidelijke regels stellen is belangrijk. Maar het kind iets geven wat het echt wil maakt het kind dankbaar en wellicht zuinig op spullen. Dus niet zozeer met enige regelmaat prulletjes geven, maar bijv een fiets, computer of hobby.

nee dat is ook niet erg dat een kind dat nog niet beseft vandaar ook de zin eronder
quote:
  maandag 21 oktober 2002 @ 00:04:42 #58
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_6384322
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Alle kinderen houden van sport, als je ze maar jong genoeg stimuleert en vooral op de padvinderij doet(wat heeft vechten met sport te maken?) Vechten moet altijd een last resort zijn, ik wil niet dat mijn kinderen vechten. als je verbaal en mentaal sterk genoeg bent is vechten zo goed als nooit nodig. (hoop ik) .. oja, ik vind dat ook het spelen van een muziekinstrument een must is voor een kind.

Ik heb als kind zijnde een superhekel (en nu nog) aan sport.
En daar doe je niets aan, en wat al helemaal verkeerd is, is om je kind geforceerd iets leuk te gaan laten vinden. Net als al die kinderen die `verplicht`-vrijwillig op blokfluitles / pianoles zitten.
Zelfs andre rieu geeft toe er als kind geen hond aan te vinden en door zijn ouders overal mee naar toe te zijn gesleept.. nee dan ben je goed bezig
Scouting is absoluut leuk(vind ik), maar daar moet je net zo goed van houden, en niet iedereen is hetzelfde.

Trouwens, mijn testscore: 30 autoritatief

[Dit bericht is gewijzigd door nibble op 21-10-2002 00:12]

pi_6385482
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 00:04 schreef nibble het volgende:

[..]

Ik heb als kind zijnde een superhekel (en nu nog) aan sport.
En daar doe je niets aan, en wat al helemaal verkeerd is, is om je kind geforceerd iets leuk te gaan laten vinden. Net als al die kinderen die `verplicht`-vrijwillig op blokfluitles / pianoles zitten.
Zelfs andre rieu geeft toe er als kind geen hond aan te vinden en door zijn ouders overal mee naar toe te zijn gesleept.. nee dan ben je goed bezig
Scouting is absoluut leuk(vind ik), maar daar moet je net zo goed van houden, en niet iedereen is hetzelfde.

Trouwens, mijn testscore: 30 autoritatief

Daar ben ik het helemaal mee eens, en ook kinderen hebben behoefte aan privacy en een beetje tijd voor zichzelf. Het leven van sommige kinderen zit zo volgepropt met verplichte activiteiten dat ze er bijna een burnout van krijgen. Een kind moet gewoon op straat kunnen spelen, de schooldag duurt al lang genoeg. Als ze het leuk vinden om bij een sportvereniging of wat dan ook te gaan, prima, maar met dwang schiet je niks op.

Ik had trouwens 28 punten, autoritatief.

maandag 21 oktober 2002 @ 01:06:51 #60
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6385544
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:22 schreef Angeles het volgende:
Je hoeft ook niet oneindig te gaan uitleggen. Als je zegt dat als ze er mee spelen, die vaas kapot kan gaan en dat dat dan heel veel centjes kost dan is dat in principe voldoende uitleg. Je hoeft er geen discussie-uurtje van te gaan maken. Hooguit kun je nog een link leggen naar een situatie waarin iets van hunzelf kapot was om ze in te laten leven in hun oma, die erg verdrietig zal zijn om een kapotte vaas. Maar je hoeft er niet over in discussie te gaan of zo, dat leidt vaak alleen maar tot eindeloos - zoals ze dat noemen - discu-zeuren.
Nogmaals, klinkt goed, maar wel erg "volgens het boekje"! Als dat kind daar met die vaas staat is het toch echt even "Nu! neerzetten! Omdat ik dat zeg!"

Overigens zul je mij het woord centjes (evenals Doet het au? en billenkoek) niet snel in de mond zien nemen...volgens mij gaat je kind daar erg idioot van praten...

maandag 21 oktober 2002 @ 01:09:34 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_6385584
Score was 36, maar mijn kinderen hebben intussen dan ook kleinkinderen.
Al doende leert men en weet ik ook dat er geen enkele "juiste" manier is om je kinderen op te voeden.
Gewoon je gevoel volgen dus en alle fouten maken die je als opvoeder kunt maken
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 21 oktober 2002 @ 01:09:58 #62
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6385593
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:02 schreef Angeles het volgende:
Daar ben ik het helemaal mee eens, en ook kinderen hebben behoefte aan privacy en een beetje tijd voor zichzelf.
Zeker! Toen ik nog scouting(! )leidster was hadden wij in de groep een aantal 9jarigen met een agenda (en dan bedoel ik dus niet één om stickers in te plakken met hun vriendinnen!)...dat is wel een beetje ziek hoor!
pi_6386151
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:06 schreef Hik het volgende:

[..]

Nogmaals, klinkt goed, maar wel erg "volgens het boekje"! Als dat kind daar met die vaas staat is het toch echt even "Nu! neerzetten! Omdat ik dat zeg!"

Overigens zul je mij het woord centjes (evenals Doet het au? en billenkoek) niet snel in de mond zien nemen...volgens mij gaat je kind daar erg idioot van praten...

Daar heb je ook wel gelijk in, en zoals ik heel vaak zeg, ouders zijn ook maar mensen. Natuurlijk zijn ze niet vierentwintig uur per dag pedagogisch verantwoord bezig. Dat houdt niemand vol. Maar dat laat niet onverlet dat het wel verstandig is om in elk geval zoveel mogelijk uit te leggen. Op die manier maken kinderen zich de regels sneller eigen en doen ze niet alleen wat je zegt uit vermijding voor straf.

Over dat 'doet het au' en 'billenkoek' ben ik het wel eens, maar mijn moeder zei toen ik nog een heel klein meisje was ook wel eens centjes en ik ben er niet idioot door gaan praten (ik had zelfs een negen voor Nederlands op mijn eindlijst van het gymnasium )

pi_6386229
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:22 schreef -Ma3stro- het volgende:
zo
omg, rofl

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-10-2002 15:46]

't gaat me te snel, als adsl..
pi_6386276
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 01:09 schreef golfer het volgende:
Score was 36, maar mijn kinderen hebben intussen dan ook kleinkinderen.
Al doende leert men en weet ik ook dat er geen enkele "juiste" manier is om je kinderen op te voeden.
Gewoon je gevoel volgen dus en alle fouten maken die je als opvoeder kunt maken
Sjesus, Opa Golfer?

Ik dacht dat je iets van eind twintig ofzo zou zijn.

† In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 02:12:33 #66
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_6386418
Ik heb een score van 30.

Ik heb zelf al een kind, een mooie dochter van 13 jaar. Ik voed haar met veel begrip en liefde op (heel veel knuffelen wat mijns inziens een vorm van postieve energie geven is). Maar breng haar wel de normen en waarden bij. Als ik straf geef, blijf ik consequent en ga niet toegeven voor een knufje of lief smoeltje. Wat betreft de taken in huis; we zijn met zijn tweetjes en ik werk 5 dagen, zij heeft haar taken en ik heb die van mij, we verdelen het gewoon. Dat het af en toe lijkt alsof er in haar kamer een bom is gevallen, zie ik door de vingers. Ze is een tiener en dat hoort erbij mits het maar niet uit de hand loopt wat ook niet gebeurd. Ruzies lossen we op met praten en wat humor. Zij en ik kunnen het zeer goed vinden met elkaar en ik leer net zoveel van haar als zij van mij. Tot op heden verzwijgt ze dan ook niets voor mij en ik hoop dat het zo blijft. Ik mag zeggen: ik ben de trotse moeder van een lief kind.

Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
  maandag 21 oktober 2002 @ 09:32:23 #67
3566 micha
Sankt Nimmerlein
pi_6388156
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 02:12 schreef BwennieBren het volgende:
Ik heb een score van 30.

Ik heb zelf al een kind, een mooie dochter van 13 jaar. Ik voed haar met veel begrip en liefde op (heel veel knuffelen wat mijns inziens een vorm van postieve energie geven is). Maar breng haar wel de normen en waarden bij. Als ik straf geef, blijf ik consequent en ga niet toegeven voor een knufje of lief smoeltje. Wat betreft de taken in huis; we zijn met zijn tweetjes en ik werk 5 dagen, zij heeft haar taken en ik heb die van mij, we verdelen het gewoon. Dat het af en toe lijkt alsof er in haar kamer een bom is gevallen, zie ik door de vingers. Ze is een tiener en dat hoort erbij mits het maar niet uit de hand loopt wat ook niet gebeurd. Ruzies lossen we op met praten en wat humor. Zij en ik kunnen het zeer goed vinden met elkaar en ik leer net zoveel van haar als zij van mij. Tot op heden verzwijgt ze dan ook niets voor mij en ik hoop dat het zo blijft. Ik mag zeggen: ik ben de trotse moeder van een lief kind.

Ik had een score van 28, heb nog geen kinderen (dat komt nog wel ) maar zoals je het hierboven beschrijft geeft in grote lijnen weer van hoe ik erover denk. Geen enkele manier is perfect en het ligt er ook maar net aan wat voor kind je hebt. Een kind voed je meestal op naar eigen inzicht, en ik heb nu al wel dat ik dingen bij anderen zie die ik anders zou doen, of precies hetzelfde. Ik wil iig niet de strenge papa zijn, maar ook niet degene die altijd kindlief komt afhalen van school en altijd met geld klaar staat.
pi_6388248
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ben ik het helemaal mee eens. Je mag het niet zeggen van kinderen, maar als ik soms van die verwende krengen tegenkom, denk ik echt: wat hebben jullie je kind verpest.
En als mijn kind later een nintendo wil, prima, ik wil best wat bijleggen, maar voor de rest van het bedrag moet mijn kind sparen of werken. Niks is gratis in deze maatschappij, en ik vindt dat je kinderen dat vroeg moet bijbrengen, daar hebben ze later veel meer aan. Ik zal mijn kind niet dwingen iets te doen wat het niet wil, maar inderdaad wel stimuleren om verder te kijken dan alleen maar tv en dragonball z...
En ze inderdaad laten beseffen dat ze het hier erg goed hebben...
Altijd blijven lachen
  maandag 21 oktober 2002 @ 09:58:34 #69
32831 ramsesii
Geen steen maar wel een KEI
pi_6388359
quote:
en je vriendin of vrouw zou het hier ook mee eens zijn ?
Ik ben niet gladjes, eerder harig.
Weet waar ik het over heb want ik ben meerderjarig.
pi_6391556
Ik had ook 30 punten, net als meerdere hier.

Desondanks denk ik wel dat ik een eventueel toekomstig kind best wel vrij zal laten, maar met bepaalde grenzen. Ik zal het niet verwaarlozen, zal echt wel liefde geven, maar zal het zeker niet constant aan het handje vasthouden. Laat het zelf maar de wereld ontdekken, terwijl ik op een afstandje toekijk. Als je als kind bijvoorbeeld nooit een hete kookplaat gevoeld hebt kan je ook niet weten dat je je eraan verbrandt, zeg maar.

In ieder geval zal ik het proberen op te voeden dat mondigheid en (gezonde) assertiviteit (+ sociale vaardigheden) in hoge mate ontwikkeld worden, zodat het later goed in de steeds harder wordende maatschappij mee kan gaan. Dat was ik zelf op de basisschool totaal niet, ik was zelf nogal een zacht ei, en daar heb ik zelf toen behoorlijk veel last van gehad. Scouting zal ik daarom wel stimuleren. Dat lijkt me goed voor de (ook creatieve) ontwikkeling. Tenzij het kind ècht niet wil. Verder bepaald het 100 % zelf onder welke club het gaat. Of het nou piano-of voetbal-les is.

Materialistisch gezien? Een tussenweg. Soms wel merkkleding en duur speelgoed, maar niet teveel. Aangevuld met 'gewone' kleding van h&m of zo. Een combinatie ervan. Op latere leeftijd zal het moeten werken voor zijn/haar geld, aangevuld met wat (net toereikend) kleedgeld.

Bloodhoundfromhell's methode verwijs ik rechstreeks naar de prullenbak.

Arme kinderen.

maandag 21 oktober 2002 @ 15:27:12 #71
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6393026
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Nee, dat is een goed voorbeeld voor je kinderen .... Als je zoveel van je vrouw houdt, dan ga je wel bij haar wonen als zij niet hier kan komen.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
  maandag 21 oktober 2002 @ 15:30:02 #72
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6393085
Ik heb trouwens 32 gescoord. Wat betekend dat ik een AUTORITAIRE verzorger ben. Ik zal altijd luisteren naar het kind als het in problemen zit oid.
  maandag 21 oktober 2002 @ 16:46:22 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_6394626
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:27 schreef Devnull het volgende:
Nee, dat is een goed voorbeeld voor je kinderen .... Als je zoveel van je vrouw houdt, dan ga je wel bij haar wonen als zij niet hier kan komen.
Totaal off-topic: Houd gewoon even je mond als je totáál niets weet van de situatie!
  maandag 21 oktober 2002 @ 16:57:10 #74
16495 Devnull
... sprakeloos ...
pi_6394831
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:46 schreef Hik het volgende:

[..]

Totaal off-topic: Houd gewoon even je mond als je totáál niets weet van de situatie!

Ik reageer gewoon op de situatie die hij schetst. Als er zoveel details van belang zijn om dat beter te begrijpen, moet hij die wel plaatsen.
En BHFH kan zelf ook vast wel reageren hoor, daar heeft hij jou niet voor nodig denk ik.
Sex met jezelf is in ieder geval sex met iemand die van je houdt.
pi_6394879
Even los van de 'vreemde' meningen die BHFH er wellicht op nahoudt,
wat vinden jullie zelf, wat zijn jullie plannen als je kinderen krijgt.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 21 oktober 2002 @ 17:06:37 #76
3878 Vork
Manisch creatief
pi_6395013
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb trouwens 32 gescoord. Wat betekend dat ik een AUTORITAIRE verzorger ben. Ik zal altijd luisteren naar het kind als het in problemen zit oid.
Idem hierzo.

Ik heb overgens geen flauw idee hoe of wat ik eigenlijk ben als opvoeder. Ik zou er iig voor gaan zorgen dat het kind voldoende zijn of haar hobby's, interesses, of dat nou sport of muziek of wat dan ook is kan ontdekken, Dat hij/zij genoeg ruimte heeft om te ontdekken wat hij/zij leuk vind en wat niet. Zeker in het geval van sport en muziek zou ik dat dus stimuleren...

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 21-10-2002 17:11]

pi_6395037
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 16:59 schreef shmoopy het volgende:
Even los van de 'vreemde' meningen die BHFH er wellicht op nahoudt,
wat vinden jullie zelf, wat zijn jullie plannen als je kinderen krijgt.
Dat zei ik al, ik denk dat het moeilijk is om daar nu al iets over te zeggen, vooral omdat opvoeden vooral een interactie is en dus ook voor een groot deel afhankelijk van hoe een kind zich gedraagt en reageert.

Ik vind duidelijke regels en grenzen hanteren goed en consequent zijn ook (hoewel je wel de grens moet kennen tussen consequent en star), verder vind ik het belangrijk om regels voor zover mogelijk zoveel mogelijk uit te leggen zodat een kind ze op den duur zelfstandig kan toepassen en zich er niet alleen aan houdt om straf te vermijden. Verder vind ik dat een kind altijd wel gehoord moet worden en alles bij ons (zijn ouders) kwijt moet kunnen. Ik vind het dus belangrijk om ook te horen wat mijn kind te zeggen heeft - zonder dat mijn kind daarmee de dienst uitmaakt, wel de mening van mijn kind laten meewegen als het een redelijke mening is. Een kind moet ook leren onderhandelen en afspraken leren maken en nakomen - en een door jou opgelegde regel is niet hetzelfde als een afspraak.

Verder vind ik het belangrijk dat mijn kind in elk geval wel veel liefde en waardering krijgt en ook ondersteuning, en ook dat kinderen behalve gecorrigeerd soms ook geprezen worden - niemand vindt het leuk om alleen maar iets te horen als hij of zij iets fout doet, mensen vinden het vaak heel vanzelfsprekend dat iemand iets goed doet, maar een complimentje op z'n tijd kan juist heel stimulerend werken. Dat gaat op voor volwassenen en kinderen.

Uiteindelijk denk ik dat opvoeden voor een heel groot deel een balans zoeken is tussen twee uitersten (dat geldt voor heel veel dingen in het leven), verder is het ook voor een deel je laten meevoeren in een stroom (wat ik bedoelde met dat je het pas echt kunt bepalen als je in die situatie zit) en het is géén eenrichtingsverkeer, het is altijd een interactie.

pi_6395516
Om in Bhfh's gedachtengoed te blijven, laat ik de opvoeding aan mijn vrouw over
pi_6395558
Verplicht sporten? Als mijn ouders dat hadden gedaan, was mijn jeugd een hel geweest
Niet alle kinderen houden dus van sport.

[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 21-10-2002 17:40]

Are you pondering what I'm pondering?
pi_6395572
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:38 schreef Mini_rulez het volgende:
Verplicht sporten? Als mijn ouders dat hadden gedaan, was mijn jeugd een hel geweest
En als je verplicht padvinder was geworden was je gepest op school..
pi_6395634
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 17:39 schreef Frenkie het volgende:

[..]

En als je verplicht padvinder was geworden was je gepest op school..

Padvinderij is ook niet echt van deze tijd, ze mogen best op scouting ofzo, maar alleen als ze dat zelf willen.

Ik zou mijn kinderen niet al te beschermd opvoeden (ze moeten niet naïef en wereldvreemd worden), maar zoals jij het zegt BHFH, dat vind ik zwaar overdreven... Zo'n klein kind krijgt een heel slecht beeld van de wereld als je het van jongs af aan alleen maar de slechte dingen en de harde realiteit laat zien, en laat werken... Een kind moet ook de kans krijgen om kind te zijn.

pi_6395740
Score: 30, een autoritatieve ouder. Ik hou niet zo van strenge ouders, als je te veel regels hebt als kind sla je denk ik door als volwassene. En als ik die verhalen hoor van een klasgenote van mij; als die iets omstoot (perongeluk) en het gaat kapot moet ze dat zelf betalen, haar moeder houdt een heel boekje bij met de uitgaven van de kinderen, ze krijgt amper zakgeld, mag echt heel weinig en als straf wordt vaak zonder eten naar bed gegeven. Hun jongste dochter zit in de 1e. Ik zou daar niet tegen kunnen en ik denk dat je dan als je niet meer thuis woont in veel gevallen je grenzen gaat opzoeken. En als die dan heel anders liggen dan vroeger, dat je je dan wel eens heel raar zou kunnen gaan gedragen.
Dat zie je ook bij BB-Daniela. Was eerst een jehova's getuige en is vooral qua seks heel tegenovergesteld van hoe de jehova's zijn.
pi_6395792
Test doet het hier niet
pi_6399609
Bij mij doet de test het wel ik heb als score 28 daaraan hangt dus de autoritatieve stijl van opvoeden. De uitleg daarover vind ik wel kloppen, zo zou ik het dus doen
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_6399793
quote:
Ik vind dat je best een goede opvoedingspatroon in gedachten heb, alhowel ik daar niet in mee ga...
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:44:24 #86
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_6399947
streng doch rechtvaardig. Iedere probeert zijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden maar of nou een zeer vrije opvoeding de juiste is of een zeer strenge weet niemand. Ik hoop dat de 50% procent genen die mijn kinderen later van mij hebben(of van de melkboer) genoeg is om ze rechtvaardig, eerlijk en maatschappelijk betrokken te laten worden. Ik geloof zeker niet in opvoeden alleen.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_6399986
.. met liefde.
Wat mijn ouders te weinig hebben gedaan
En tegenwoordig helemaal ontbreekt.

Wolkje

dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:23:38 #88
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_6407006
Met zo nu en dan een opvoedkundige tik. Mijn kinderen zullen donders goed weten wat het verschil is tussen goed en fout en met de juiste psychologische truucjes zal hmijn kind het niet in het hoofd halen om rottigheid op straat uit te halen. Als mijn kind op school in de problemen komt door eigen toedoen, dan kan het van mij echt geen medelijden verwachten.

Als school spijbelen bestraft, wacht ik mijn kind thuis op om er nog een schepje straf boven op te doen. Ik zal er voor zorgen dat mijn kind zo bang is om te zondigen tegen de maatschappij dat er een gruwlijk schuldgevoel over de kleine worm komt als het ettertje toch nog besluit om zich niet aan de regels te houden.

En geloof mij, de worm zal echt niet ontsporen omdat het redelijk vrij is om te gaan en staan waar het wil. Het mag roken en drinken, maar het afvalprodukt zal weten dat iedere actie een reactie heeft. Ik zal zorgen dat het onding intrinsiek gemotiveerd is om de lijn niet te overschrijden. Een zelf opgelegd schuldgevoel is erg effectief.

Mijn kind zal nooit twee keer spijbelen, als het ooit waagt om te spijbelen en het wordt door school gepakt, dan sta ik het thuis op te wachten om er nog een schepje bovenop te doen. De angst zal er flink in zitten, geloof dat maar, en het ettertje zal het nooit meer doen...

en vooral in de beginjaren van het bewuste leven zal ik de nageboorte inprenten de geneugten van het naleven van regels en zelf-discipline.

Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  FOK!fotograaf dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:47:53 #89
18921 freud
Who's John Galt?
pi_6407324
Ik denk dat ik het gewoon zal doen zoals mijn ouders het gedaan hebben. Is prima geweest, so why change a winning formula? Het belangrijste is dat mijn kinderen zichzelf kunnen worden. BHFH wil graag dat zijn kinderen worden zoals hij dat wil, en in mijn ogen is dat niet goed. Normen en waaden, ok, maar ook een eigen persoonleijkheid.

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:55:47 #90
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_6409790
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:22 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Voor volwassenen of misschien tieners klopt dit. Maar ik zou niet weten waarom een kind van 6 eerst zou moeten schoonmaken voordat hij een snoepje kreeg oid. Het is een kind!

Ten eerste denk ik niet datie het over snoepjes had, maar meer over speelgoed o.i.d. (stickers, strips, whatever)

Ten tweede denk ik dat het bij een kind van 6 meer draait om de kamer opruimen dan schoonmaken. Dat is meer voor een iets latere leeftijd, maar wel van toepassing.

Ik kan me trouwens wel vinden in zijn manier.

Of heb ik BHFH nou verkeerd begrepen?

- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_6414520
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:14 schreef Grunnie het volgende:
Hoe ik ze precies zou opvoeden weet ik natuurlijk niet, ligt toch wel aan de situatie.... maar ik zou wel proberen om ze normen en waarden bij te brengen + zou ik ze graag wil leren dat ieder mens gelijk is ondanks zijn achtergrond, huidskleur, seksuele geaardheid enz.
Dat vind ik ook zeer belangerijk.
pi_6414577
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:23 schreef Cairon het volgende:
Met zo nu en dan een opvoedkundige tik. Mijn kinderen zullen donders goed weten wat het verschil is tussen goed en fout en met de juiste psychologische truucjes zal hmijn kind het niet in het hoofd halen om rottigheid op straat uit te halen. Als mijn kind op school in de problemen komt door eigen toedoen, dan kan het van mij echt geen medelijden verwachten.

Als school spijbelen bestraft, wacht ik mijn kind thuis op om er nog een schepje straf boven op te doen. Ik zal er voor zorgen dat mijn kind zo bang is om te zondigen tegen de maatschappij dat er een gruwlijk schuldgevoel over de kleine worm komt als het ettertje toch nog besluit om zich niet aan de regels te houden.

En geloof mij, de worm zal echt niet ontsporen omdat het redelijk vrij is om te gaan en staan waar het wil. Het mag roken en drinken, maar het afvalprodukt zal weten dat iedere actie een reactie heeft. Ik zal zorgen dat het onding intrinsiek gemotiveerd is om de lijn niet te overschrijden. Een zelf opgelegd schuldgevoel is erg effectief.

Mijn kind zal nooit twee keer spijbelen, als het ooit waagt om te spijbelen en het wordt door school gepakt, dan sta ik het thuis op te wachten om er nog een schepje bovenop te doen. De angst zal er flink in zitten, geloof dat maar, en het ettertje zal het nooit meer doen...

en vooral in de beginjaren van het bewuste leven zal ik de nageboorte inprenten de geneugten van het naleven van regels en zelf-discipline.

Ik mag toch hopen dat dit op z'n minst ontzettend overdreven en niet helemaal serieus is. Met bangmakerij en schuldgevoelens aanpraten kom je niet erg ver. Een ouder-kindrelatie waarin het kind bang is voor zijn ouders is erg ongezond (en respect hebben is iets heel anders dan bang zijn).
pi_6429429
quote:
ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen.
Met dit soort dingen fuck je die kinderen echt... Die zullen later wel wat professionele hulp nodig hebben

[Dit bericht is gewijzigd door LekkereHenk op 23-10-2002 14:57]

Geef me je bananen!!!
pi_6429499
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 21:44 schreef honesty het volgende:
streng doch rechtvaardig. Iedere probeert zijn kinderen zo goed mogelijk op te voeden maar of nou een zeer vrije opvoeding de juiste is of een zeer strenge weet niemand.
Bullshit. Opvoeden is heel simpel... En het is overduidelijk dat een strenge opvoeding leidt tot verneukte kindertjes... Natuurlijk is een te vrije opvoeding ook niet goed, maar heel veel beslissingen die je als ouder moet nemen zijn zo fucking logisch... Jammer dat er zo veel mensen zijn die het niet snappen en hun kinderen verneuken...
Geef me je bananen!!!
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:33:11 #95
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_6434556
allereerst ben ik blij dat de topicopener mijn vader niet is.......
het lijkt wel of je je toekomstige kinderen met het leed van de wereld wilt opzadelen........
zelf heb ik 3 kinderen met uiteenlopende karakters, de manier van opvoeden zal een beetje door alle stijlen heen zweven....wat ik dus heel belangrijk vind is consequent blijven, dan weten ze waar ze aan toe zijn.
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:38:34 #96
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6434641
Ik wil geen kinderen van mezelf. Ik schrik ervan als ik zie hoe ouders die niet helemaal stabiel zijn, hun kinderen kunnen beinvloeden en beschadigen. Ook wil ik bepaalde genen van mezelf niet verder overgeven. Ziektes, erfelijke depressies, dat soort dingen.
Ik wil eerst zelf een volwaardig mens zijn, voor ik uberhaupt aan kinderen ga denken. En dan nog zou ik dat alleen doen in 'n relatie die voor mij stabiel genoeg voelt en als ik financieel niet teveel moet inleveren. Ik denk niet dat ik bereid ben mijn leven aan te passen voor een kind. Ik wil nog zoveel doen, zien en meemaken en dat kan naar mijn idee niet met kinderen. Mocht ik ze dan toch eventueel krijgen, dan zou ik ze kort houden, streng zijn. Kinderen die geen goede regels opgelegd krijgen van ouders maken daar steeds meer misbruik van en leren zo niet zelfstandig en verantwoordelijk te worden. Ik word dan dus waarschijnlijk een HELE strenge moeder. Ook zal ik ze zoveel mogelijk stimuleren, ze sociaal bewogen maken en ze niet te beschermd opvoeden zodat ze de wereld leren kennen en geen angst voor nieuwe dingen ontwikkelen. Ms wel alles wat ik zelf had gewild als kind.

Maar kun je zoiets eigenlijk wel voorspellen? Hoe weet je in godsnaam of je ook echt de moeder wordt die je graag wilt zijn?

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:51:58 #97
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6434855
Er zou van overheidswege ook veel meer jeugdwerk georganiseerd moeten worden, laat de kinderen maar hele dagen (verplicht) op school met soms ook avondvullende programma's. Toneel, zang en dans, maar vooral ook respect voor de natuur en de ouderen,je belangeloos inzetten voor de samenleving, een breed wereldbeeld en een gezond lichaam zijn essentieel. Niks computerspelletjes, maar marcherend het bos in!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:57:20 #98
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_6434930
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er zou van overheidswege ook veel meer jeugdwerk georganiseerd moeten worden, laat de kinderen maar hele dagen (verplicht) op school met soms ook avondvullende programma's. Toneel, zang en dans, maar vooral ook respect voor de natuur en de ouderen,je belangeloos inzetten voor de samenleving, een breed wereldbeeld en een gezond lichaam zijn essentieel. Niks computerspelletjes, maar marcherend het bos in!
je stelt het net iets te extreem, maar ik ben het in grote lijnen met je eens. Veel kinderen hebben tegenwoordig werkende ouders die naast hun werk amper nog tijd over hebben voor hun kinderen. Regel dan 'n soort jeugdhonk of zo waar ze terecht kunnen, waar ze onder vrienden zijn en waar er op ze gelet wordt, zodat ze niet doelloos op straat rondhangen, dingen vernielen of thuis gewelddadige computerspelletjes spelen of de hele dag achter de tv hangen. Je gaat niet dood van buitenspelen, het is juist ontzettend goed voor je, maar tegenwoordig zijn er kinderne die amper nog buiten komen...
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_6435021
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 19:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Kinderen hebben ook tijd voor zichzelf nodig, hoor. Een schooldag duurt voor een kind al lang genoeg. Vrijwillige naschoolse activiteiten, prima, hartstikke leuk, kinderen daarvoor motiveren, ook prima, maar kinderen dwingen om hele dagen en ook nog eens avonden op school door te brengen? Alsjeblieft zeg.

Als die activiteiten niet boeiend genoeg zijn om er vrijwillig mensen naartoe te trekken dan zullen die activiteiten door het verplichte (zeg maar gerust opgedrongen) karakter alleen nog maar minder boeiend worden en minder aanslaan.

pi_6435031
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 19:57 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

je stelt het net iets te extreem, maar ik ben het in grote lijnen met je eens. Veel kinderen hebben tegenwoordig werkende ouders die naast hun werk amper nog tijd over hebben voor hun kinderen. Regel dan 'n soort jeugdhonk of zo waar ze terecht kunnen, waar ze onder vrienden zijn en waar er op ze gelet wordt, zodat ze niet doelloos op straat rondhangen, dingen vernielen of thuis gewelddadige computerspelletjes spelen of de hele dag achter de tv hangen. Je gaat niet dood van buitenspelen, het is juist ontzettend goed voor je, maar tegenwoordig zijn er kinderne die amper nog buiten komen...

Dat klinkt inderdaad al een stuk beter.
  donderdag 24 oktober 2002 @ 17:30:02 #101
35625 Gekke_mus
HARDCORE2daBONE
pi_6449287
Das gewoon heel moeilijk en geen standaard antwoord op te geven! Iedereen is anders en heeft dus ook andere begeleiding nodig;wat voor de een werkt hoeft dus niet voor de ander te werken. Ik heb wel een bepaalde basis; ik behandel mijn kindje zoals ik behandeld zou willen worden...ik ben er daar voor haar te corrrigeren waar zij het nog niet kan (ze is 1,5 jaar). Tot nog toe is ze heel lief maar, weet ook wat ze wilt en laat zich niet het kaas van der brood af eten. Soms kan ze n beetje driftig zijn maar daar maak ik kortemetten mee door dat te negeren en te laten merken dat ze daar net het tegengestelde effect mee behaald. Ik moet ook toegeven als ik es niet zo heel lekker in mijn vel zit dat het moeilijker wordt die principes precies zo aan te houden...niet makkelijk hoor een kind opvoeden!!

Ze zijn vergeten de gebruiksaanwijzing eraan toe te voegen...

Where is punishment, Where is justice..HERE IN ME!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')