abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:18:44 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378895
Als ik kinderen krijg, dan ga ik ze opvoeden op de manier dat ze weten dat ze wat voor de maatschappij moeten doen. Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven. Ik zou ze niks geven, maar altijd laten werken voor iets extra's en een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen. Respect voor de natuur zou ook voorop staan, daarom zou ik ook zeker een huisdier nemen, maar ze ook vaak meenemen in de natuur.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:20:19 #2
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378914
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:18 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Als ik kinderen krijg, dan ga ik ze opvoeden op de manier dat ze weten dat ze wat voor de maatschappij moeten doen. Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven. Ik zou ze niks geven, maar altijd laten werken voor iets extra's en een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen. Respect voor de natuur zou ook voorop staan, daarom zou ik ook zeker een huisdier nemen, maar ze ook vaak meenemen in de natuur.
Hoezo verplichten tot dit soort dingen? Waarom mogen kleine kinderen niks krijgen? Dat snap ik niet echt maargoed.
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:21:25 #3
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378928
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:20 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Hoezo verplichten tot dit soort dingen? Waarom mogen kleine kinderen niks krijgen? Dat snap ik niet echt maargoed.

Ik vind het slecht "zomaar" iets te geven, je mag kinderen wel wat geven, maar wel als ze er iets voor gedaan gedaan hebben, voor wat, hoort wat.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6378933
quote:
wat zullen jou kinderen veel gepest worden
pi_6378936
aaahhhh, tis zonde....

zo'n doordachte opvoeding is allemaal wel leuk en aardig, maar als het nou later een drugscrimineeltje wordt, dan baal je wel als een stekker met al die tijdverdoening.

Ik ga mijn kinderen ook zelfstandig opvoeden, is bij mij immers ook gebeurd, ik ga ze niet vertellen dat ze het goed hebben, daar moeten ze zelf maar achter komen, ik laat mijn kinderen puur zoals ze zijn, zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen.

Billie Holiday is Lady Day!
pi_6378939
**foute humor**

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-10-2002 15:29]

zondag 20 oktober 2002 @ 20:22:28 #7
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378945
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:21 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Ik vind het slecht "zomaar" iets te geven, je mag kinderen wel wat geven, maar wel als ze er iets voor gedaan gedaan hebben, voor wat, hoort wat.

Voor volwassenen of misschien tieners klopt dit. Maar ik zou niet weten waarom een kind van 6 eerst zou moeten schoonmaken voordat hij een snoepje kreeg oid. Het is een kind!
pi_6378955
quote:
Ik ben blij dat jij mijn vader niet bent
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_6378957
quote:
Ik zou ze op de padvinderij sturen en meenemen naar een 3e wereldland om te laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze in Nederland leven.
...
een takenschema in huis. (eten maken,schoonmaken, stofzuigen,schilderen) en ik zou ze verplicht op een sportvereniging doen. Ik zou ze stimuleren veel te lezen en veel buiten te spelebn met andere kinderen.
...
ze ook vaak meenemen in de natuur.
En waar haal jij die tijd vandaan..??
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:23:28 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6378958
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:21 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
aaahhhh, tis zonde....

zo'n doordachte opvoeding is allemaal wel leuk en aardig, maar als het nou later een drugscrimineeltje wordt, dan baal je wel als een stekker met al die tijdverdoening.

Ik ga mijn kinderen ook zelfstandig opvoeden, is bij mij immers ook gebeurd, ik ga ze niet vertellen dat ze het goed hebben, daar moeten ze zelf maar achter komen, ik laat mijn kinderen puur zoals ze zijn, zodat ze zich goed kunnen ontwikkelen.

Dat probeer ik nou juist te voorkomen met zo'n opvoeding. Ze moeten jong weten hoe de wereld in elkaar zit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:23:47 #11
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_6378963
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:22 schreef -Ma3stro- het volgende:

zo

[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 21-10-2002 15:41]

zondag 20 oktober 2002 @ 20:24:15 #12
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_6378968
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Dat probeer ik nou juist te voorkomen met zo'n opvoeding. Ze moeten jong weten hoe de wereld in elkaar zit.

dat leren ze vanzelf wel..
gewoon vaak Andre Hazes draaien en alles komt goed.
pi_6378982
Dat kan ik zo niet zeggen. Ik heb wel veel ideeën over opvoeding, maar opvoeding is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactie, het hangt ontzettend af van hoe jouw kind is en hoe jij op dat moment bent, het is niet iets wat je van tevoren helemaal kunt uitstippelen.

Mijn opvoeding zal in elk geval niet bestaan uit het non stop opleggen van allerlei normen en waarden, dat werkt bij heel jonge kinderen toch niet. Ze moeten eerst zichzelf leren kennen voor ze hun standpunt in moeten nemen over de wereld om zich heen - en dan nog zijn ze vrij om dat naar eigen inzicht te doen.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_6378986
quote:

[..]

waarom een kind moet dat toch zelf moeten kunnen ontdekken, ik ben er blij mee dat ik overal zelf achter ben gekomen. jou manier van denken hoeft toch ook niet die van je kind te zijn? Een soort van dictatuur maar dan 1000 keer minder erg, niks voor mij.

Conclusie: Wij krijgen geen kind samen hehe!

Billie Holiday is Lady Day!
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:26:40 #15
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_6379006
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Angeles het volgende:

Mijn opvoeding zal in elk geval niet bestaan uit het non stop opleggen van allerlei normen en waarden, dat werkt bij heel jonge kinderen toch niet. Ze moeten eerst zichzelf leren kennen voor ze hun standpunt in moeten nemen over de wereld om zich heen - en dan nog zijn ze vrij om dat naar eigen inzicht te doen.

Met jou wil ik wel een kleintje
pi_6379019
quote:

[..]

Dat gaat niet werken, dat kunnen ze op zo'n jonge leeftijd nog niet bevatten, zeker niet als je voortdurend bezig bent met het opleggen van jouw idealen. Er is nog zoveel wat jonge kinderen moeten leren - dingen die voor volwassenen zo vanzelfsprekend zijn.

Maar goed, daar kom je wel achter als je kinderen er eenmaal zijn.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 20 oktober 2002 @ 20:28:38 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379041
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Angeles het volgende:
Dat kan ik zo niet zeggen. Ik heb wel veel ideeën over opvoeding, maar opvoeding is geen eenrichtingsverkeer, maar een interactie, het hangt ontzettend af van hoe jouw kind is en hoe jij op dat moment bent, het is niet iets wat je van tevoren helemaal kunt uitstippelen.

Daarom is het goed ze met de neus op de feiten te drukken denk ik. Laat ze maar eens zien hoe goed ze het hebben in vergelijking met kinderen in de sloppenwijken in een 3e wereldland. Laat ze meedoen aan projecten, ik zou ze dus juist op vakantie meenemen naar zo'n land. Ik vind zelf dat ik vroeger te veel beschermd ben.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379076
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

waarom een kind moet dat toch zelf moeten kunnen ontdekken, ik ben er blij mee dat ik overal zelf achter ben gekomen. jou manier van denken hoeft toch ook niet die van je kind te zijn? Een soort van dictatuur maar dan 1000 keer minder erg, niks voor mij.

Inderdaad

Maar ik vind het wel weer typisch zo'n BHfH-verhaal...

zondag 20 oktober 2002 @ 20:31:44 #19
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6379100
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Tja het is misschien lastiger dan je denkt als het zover is, maar je hebt gewoon idealen in je hoofd. Zeker nu ik er echt aan toe ben. ..

..enneh je weet nooit hoe dingen lopen he..

(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6379161
En over welke leeftijd heb je het dan?
Over een puber? kleuter? Je wilt toch niet zeggen dat je een klein kindje mee gaat nemen naar een sloppenwijk in de 3e wereld om te laten zien hoe goed wij het hebben?

Damn..

pi_6379226
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Daarom is het goed ze met de neus op de feiten te drukken denk ik. Laat ze maar eens zien hoe goed ze het hebben in vergelijking met kinderen in de sloppenwijken in een 3e wereldland. Laat ze meedoen aan projecten, ik zou ze dus juist op vakantie meenemen naar zo'n land. Ik vind zelf dat ik vroeger te veel beschermd ben.

Ik blijf erbij dat je zoiets niet kunt afdwingen en zeker niet bij kinderen. Kinderen hebben al zo ontzettend veel te leren, je hebt nog tijd zat voor dat bewust zijn als je ouder wordt, bovendien werkt het beter als je het op eigen initiatief doet dan wanneer je van je ouders móet.

Maar goed, jij hebt iets in je kop waar je kennelijk niet vanaf te brengen bent, je ziet het allemaal wel als je kinderen hebt. Ik ken door mijn studie heel veel theorieën over de kinderlijke ontwikkeling, maar ook ik kan nu nog niet zeggen hoe ik het precies ga doen.

pi_6379236
quote:
Bovenstaande post laten lezen en dan zeggen "Zo kan het dus ook" en ze zo dus laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze mij als mama hebben .
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_6379246
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:39 schreef milagro het volgende:

[..]

Bovenstaande post laten lezen en dan zeggen "Zo kan het dus ook" en ze zo dus laten zien hoe veel geluk ze hebben dat ze mij als mama hebben .

pi_6379301
pi_6379385
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:42 schreef Ooh het volgende:

Sjonge, dat is even nuttig, zo'n reactie.

Ontopic:
Ik ga niet compleet uitstippelen hoe, wie, wat, wanneer,
zoals iemand al zei, het is een interactie..

Wolkje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')