quote:The Scaffold - Lily The Pink
Op vrijdag 4 oktober 2002 13:50 schreef Seborik het volgende:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.
Postopkrikken wordt niet gewaardeerd en beloond met een waarschuwing of erger.
Britse comedy-groep uit de 60-er jaren, met in hun gelederen ene Mike McGear, oftewel Mike McCartney, de broer van...
Jennifer Eccles
Had terrible freckles
And the boys all called her names
But she changed with medicinal compound
And now he joins in all their games.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-10-2002 19:30]
Heerlijk vrolijke muziek voor deze zonnige herfstavond
Heb ik net nieuw in mn mp3 collectie, enne heeft goede herinneringen aan 1 heel lief, mooi en aardig persoon
Kijk, en dan zeggen ze wel eens dat de teksten van nu niks meer voorstellen. (Voor degenen die het niet kennen: 'Pennsylvania six five thousand!' is de enige tekst die hier en daar in het nummer geroepen wordt.)
Wel een verschil: deze muziek is wel heel lekker!
hahaha vette sjit..hehe tell sell reclames zijn toch nog ergens goed voor
Lekker luchtig nummer uit een erg leuke film: Romeo + Juliet.
quote:Ja! Was ook nog een mooie aflevering van Single Luck over!
Op zondag 20 oktober 2002 19:39 schreef PimD het volgende:
The Tornados - Telstar
Geweldig nummer, geproduceerd door Joe Meeks n.a.v de satelliet (?) Telstar. Eerste uit Engeland afkomstige nummer dat in de VS op nummer 1 heeft gestaan (ruim 1 jaar voor the Beatles).
Ik draai nu The Scaffold met Gin Gan Goolie. Alleen aan te raden als je héél erg melig bent.
Een oudje van de toekomstige winaar van het solo-zangers toernooi.
Met een van de lekkerste gitaar-riffs uit de geschiedenis.
Het geoefende oor *kuch* herkent hier Dansez Maintenant van onze 'eigen' Dave in. Bij dit nummer krijg je spontaan de neiging om (alsnog) op stijldansen te gaan.
quote:Lees ff het gequote stukje uit de eerste post.
Op zondag 20 oktober 2002 19:53 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
waarom zijn mijn posts verwijderd?
Lekker actief deuntje om de brakheid weer een beetje uit te bannen!
Mijn moeder moest vroeger het Engelse volks lied zingen, toen de koningin van England op bezoek kwam bij haar school...en toen zongen alle kinderen: God save the biscuit tin, don't let the rats get in...dus toen dacht ik in ene aan dit nummer, en heb het even laten horen aan me mamsie
Btw koel nummr
quote:Ok dank je...
Op zondag 20 oktober 2002 19:54 schreef Jane het volgende:[..]
Lees ff het gequote stukje uit de eerste post.
Eve & Alicia Keys
Lekker relaxed nummer, gewoon fijn om naar te luisteren als je aan het werk bent ofzo. Clip wel eens gezien oehoe, nice nigga's!
Net gedowned, is van de soundtrack van de nieuwste Bond film, klinkt wel lekker
quote:Thanks! Was ook echt niet van plan om jouw muziek te draaien!
Op zondag 20 oktober 2002 19:57 schreef skizmo het volgende:
zet lekker je eigen muziek op !
Wings - I've Had Enough
Wings-rocker (ja, McCartney-haters, u hoort het goed. Een rocker! ) van de mooie LP 'London Town'. Was volgens mij ook de single die na 'Mull Of Kintyre' uitkwam.
McCartney: een man met vele gezichten.
Van de eerste lp zonder John Cale. Is zeker niet m'n favoriete V.U. album, helemaal niet eigenlijk, maar dit vind ik wel een goed nummer.
Ja, na het succes van JL in het toernooi vanavond moest ik hem wel ff opzetten.
Mooi, lief liedje van de LP Double Fantasy (1980) voor zoontje Sean (toen 5 jaar oud) met natuurlijk die prachtige zin "Life is what happens to you while you're busy making other plans". Maar toch word ik ook altijd een beetje triest van dit nummer, want hij zingt ook "I can hardly wait to see you come of age, but I guess we'll both just have to be patient". Het heeft niet zo mogen zijn...
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-10-2002 23:22]
Een lyrics-loos nummer in een live-versie. Best wel mooi eigenlijk, een pure kakafonie eigenlijk. Fascinerende muziek.
Dit is echt mijn favoriete Pet Shop Boys-nummer. Deze muziek doet me denken aan mn jeugd, ik mocht het nooit luisteren van mn vader omdat die een hekel had aan homo's.
Een mooi nummer, puur sentiment, maar ook één van de echt goede PSB-nummers. Zit gewoon heel mooi in elkaar.
quote:Dat is wel een erg vaag verhaal Qyroz.
Op zondag 20 oktober 2002 23:30 schreef QyRoZ het volgende:
ik mocht het nooit luisteren van mn vader omdat die een hekel had aan homo's.![]()
Lag vandaag in de brievenbus... leuk 2e cd-tje van de band. Op de eerste staan een aantal bekende nummers als 'Blue' en 'I want it all'. Voor iedereen die van Letters to cleo, Echobelly en Magnapop (en aanverwachten) houdt.
ik begin hem steeds beter te vinden... alhoewel het nog lang niet m'n favo nirva nummer gaat worden.... denk dat dit nog een paar keer gaat voorbijkomen wel
Flamman & Abraxas - Good To Go / jeugdsentiment
Bløf - Meer van jou / te mooi
2 woorden
RAMMEN en BEUKEN
(De texten kan je toch niet verstaan)
als iemand weet wanneer ze in Nederland komen, laat dat dan aub weten via een topic.
Topnummer van de gelijknamige cd. Heerlijk sprankelend nummer van SM op hun best.
Alleen al dat intro met die synthi
Them Heavy People is één van mijn favoriete nummers van haar debuutalbum 'The Kick Inside' (1978), dat ze als tiener maakte. En Running Up That Hill was natuurlijk één van de hits van dat prachtige album 'Hounds Of Love' (1985).
Ik kan alleen maar zeggen: wat mij betreft moet Kate minstens in de halve finale komen bij het zangeressen-toernooi, maar het zullen wel weer een paar Britney's worden. Grrrr... Britney mag nog niet eens Kate's schoenen poetsen!
quote:Doe maar schoenen likken
Op maandag 21 oktober 2002 12:03 schreef Jane het volgende:
Grrrr... Britney mag nog niet eens Kate's schoenen poetsen!
* MuadDib zet The Dreaming van Kate Bush maar weer eens op. Een lekker experimenteel werkje, alleen overtrofen door het "Ninth Wave" gedeelte van "Hounds of Love".
Van het legendarische album Sgt. Pepper, een heerlijk nummer, het voelt en klinkt echt als a day in the life. Van morgen tot nacht, dit nummer heeft een heerlijk verloop.
I saw a film today oh boy
The English Army had just won the war
A crowd of people turned away
but I just had to look
Having read the book.
I'd love to turn you on
Van het postuum uitgebrachte album 'Milk And Honey' (1984), waar de nummers opstaan waar Lennon aan werkte toen hij vermoord werd. De opname van Grow Old With Me is nog een demo, thuis opgenomen op een cassettebandje.
Het klinkt kinderachtig, maar jarenlang heb ik dit nummer eigenlijk niet goed kunnen aanhoren, gezien de bittere tegenstelling tussen de boodschap van het nummer en de gebeurtenis die er niet lang na op volgde.
Van het 1e album van QOTSA. Toen al steengoed.
Stonermetal, hoewel dit nummer eerder stonerrock is.
Echt een ranja liedje. Vrouwenstem, gitaarbandje, lekker doorstomend ritme. Geinig tot leuk
Heerlijk dit nummertje Neue Deutsche Welle.
Dat simplisme van dit liedje is super. Of dit liedje serieus is, geen idee, maar aangezien de zang lichtelijk vals is, zal het wel niet
Van de zelfde tijd als de Neue Deutsche Welle. Maar dit is een seriues en mooi melodieus nummer. Voor de rest was de lp waar dit opstond imho een grote tegenvaller, dus nooit gekocht. Maar dit is een mooi luisternummer.
Lekker in het gehoor klinkende top-40 darkwave, van van dezelfde frontman van Terminal Choice
*Stuiter de stuiter*
quote:Die ken ik ook ja, is zeker een apart nummer
Op maandag 21 oktober 2002 13:43 schreef dolle_hond het volgende:
RHEINGOLD Dreiklangdimensionen
Ik nu:
Dream Theater - Finally free
Laatste nummer van het conceptalbum Scenes From A Memory (Metropolis Pt 2), een prachtige aaneenschakeling van 'muzikale gemoedstoestanden', die de tekst versterken.
Teksten boeien me nooit zo, maar in dit geval sluit het mooi op elkaar aan.
De laatste tijd luister ik bijna alleen maar Jimi, heb net ook het album 'Blues' van em gedownload, klinkt goed
quote:Inderdaad. Deze komt echt dicht bij perfectheid. Ik heb dan ook de meeste 7" singles van hun, en elke platenbeurs kijk ik even bij de engelse stands bij de 'P'
Op maandag 21 oktober 2002 13:35 schreef dolle_hond het volgende:
PRIMITIVES CrashEcht een ranja liedje. Vrouwenstem, gitaarbandje, lekker doorstomend ritme. Geinig tot leuk
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 21-10-2002 14:11]
Ja, ik gooi er maar weer eens een Ierse traditional doorheen. Gezongen door de man met de stralendste glimlach van het westelijk halfrond, Shane MacGowan.
The Pogues dus, oftwel Pogue Mahone, oftewel 'kiss my arse'.
christelijke idioten (dubbelop) dachten dat Chris Cornell de tekstregel 'Kill Your Mother' letterlijk bedoelde waardoor ze weer een reden zouden hebben om 'metal' af te doen als staatsgevaarlijk... feitelijk wordt er met 'Kill Your Mother', 'mother nature' bedoeld...
Het nummer blijft een van de beste uit hun catalogus...
Pophit uit 1978. Niks bijzonders. Maar ik kan me wel herinneren dat de band enigszins controversieel was in die tijd, omdat de (blanke) dames uit Zuid Afrika afkomstig waren.
Heerlijk relaxt groovend nummertje. Grappige clip ook. Hier bestaat ook een ''duistere' versie van in de vorm van een 2 meter-sessie.
In een ietwat andere versie verschenen op de "Tribute to the Iron Guard and Captain Codreanu: Fidelis Legio - Eine Erinnerung an die Kampf" cd, die praktisch nergens meer te krijgen is, tenzij tegen astronomisch hoge bedragen op EBay
Is ook te vinden op de cd "E Pluribus Unum"
Niks hoogstaands, gewoon ff lekker meebleren kan ook erg lekker zijn. Vooral als het buiten regent... Traden dit jaar op bij Lowlands, waar het vanaf de zaterdag ook 1 grote modderpoel werd.
Verschenen op de cd "Awaken the Machines vol. 3"
Lekker nummer.
Lekker timmerritme van Talking Heads. Zat volgnes mij ook in de film True Stories.
Ik kocht de single van deze band ergens rond kerstmis in 1995. Ik kon al veel van Throwing Copper maar de cd had ik nog niet. Nu is het een klassieker van formaat dat eigenlijk een nummer 1 hit had moeten worden.
Eerste hitsingle van de destijds piepjong Polly Jean. Ik geloof dat de titel een oud scheldwoord is. Iets als bitch ofzo. Jarenlang de tekst verkeerd meegezongen. Onlangs oprecht verbaasd wat ik eigenlijk allemaal had moeten zingen, toen ik de tekst eens een keer opzocht. Kortom: ik zing nog steeds mijn eigen variant.
Gister naar een concert geweest van Wayne Hussey (de zanger van The Mission UK).
Ben nu nog even aan het nagenieten.
Waarom?
Zoals de meeste nummers van Era vind ik dit nummer ook weer lekker klinken.
Wachtrij:
Madonna - Die Another Day
De clip nu een paar keer gezien, dan wordt de aandacht meer gelegd op de clip zelf ipv het nummer. Dus nu is het tijd om het nummer dan maar eens aandachtig te beluisteren
ik voel me erg klote vandaag, en dit nummer herinnert me aan goede en aan slechte dagen van ongeveer 2 jaar terug, ik kan erg emotioneel worden van dit nummer, dus vandaar dat ik dit nu draai
Belgische Pretpunk.
I can't piss in the toilets....
Lekker simplistisch, tijd om naar huis te gaan
Wat is één van de eerste dingen die je mist als je de versie van PJ vergelijkt met het orgineel?
Wat mij betreft is dat McCartney's geweldige basspel. Misschien dat M. als bassist nog steeds wel onderschat wordt, maar ik betrap me er wel op dat ik - zeker ik een koptelefoon op heb - vooral ook naar de baspartijen luister. Iemand schreef eens dat hij speelde 'als een gefrustreerde gitarist' en ja, van origine was hij natuurlijk ook een van de gitaristen, dus misschien klopt het wel.
Dit nummer (de Beatlesversie) komt van de LP 'Let It Be' en is natuurlijk ook mooi door het samenspel (qua zang) van de (bijna hard-)rockende McCartney en de mellow klinkende Lennon ('Everybody had a hard year...').
Pearl Jam's versie is niet onverdienstelijk, maar mist w.m.b. toch iets vergeleken bij het origineel.
Op de cd "Make love and war - The wedlock equilibrium"
Interessant nummer, mooi gebruik van percussie en enkele klokken. Gedeclareerde tekst en hier en daar een tweede stem er in.
Ooit begonnen als typisch 80's synthipop bandje (Such A Shame!) ontwikkelde TT zich tot een soort avant-garde/jazz achtig bandje. Dit is hun laatste album. Sommige vinden het saai geneuzel, ik vind het heerlijke muziek om je te laten meeslepen in een wondere geluids-wereld.
Van het album "Emblems: Mighty in Sorros cd2"
Erg mooi nummer van deze zeer produktieve persoon. Hierin wordt de tekst voorgedragen door een kinderstem, geeft nét dat beetje extra aan het nummer.
Ruim 40 minuten rollercoasten langs de grenzen van instrumentbeheersing.
Na een half uur moedeloos naar de T.V. (TMF) gestaard te hebben kwam ik tot de conclusie dat er tegenwoordig niks leuks meer wordt gemaakt... maar halverwege mijn armbeweging richting de afstandsbediening klonken de eerste tonen van dit lieflijke plaatje. Hmmm... toch nog iets moois en vandaar dat ik het nummer maar heb gedownload. Het hele album is mooi! Beetje de Jazz-style van Joni Mitchell.
Terwijl ik dit typte ging 'ie over naar Nightingale van haar... ook al een mooi nummer!!
Mooi nummer van hun nieuwste cd ... lekker om in de auto naar te luisteren
Laatste opus van deze Ierse Black Metal band. Alhoewel... the term 'Black Metal' doesn't do it justice. Op het vorige album hoorde je er nog maar weinig van, maar hiermee gaan ze weer wat terug naar de oorsprong. Lange nummers, ijzige krijsstem en krachtige zuivere vocalen, melancholieke riffs en een erg organisch geluid.
Jeugdsentiment Dune is een van de bekendere happy hardcore producers die altijd weer een leuk melodietje wisten te fabriceren. Dit nummer dateert uit '95 en is afkomstig van het selftitled (Dune dus
) album afkomstig. Een aanrader als je de bekende nummers al leuk vond...
Wat begint als een vrij matige ballad ontpopt zich als een bijna psychedelisch meesterwerk. Zeer grote klasse!!!
Een van de meest indrukwekkend intro's. Of eigenlijk is het geen intro, de heren knallen er meteen ongemeen hard in (en dat voor een oubollige symfo-dino ). En dan laat Jon Anderson ook nog eens horen hoe hoog je als man kan zingen. En dat is hoog!
Tja, een leuk rocknummertje met daarin allemaal leuke goed doordachte muziekale elementen en iedereen kent het wel zo'n beetje.
Vroeger vond ik het leuker.
erg rustig, maar mooi nummer. best mooi gezongen door Floortje Jansen van After Forever maar de studio versie blijft mooier (en die is door Anneke van Giersbergen van The Gathering gezongen)
Miles Davis en arrangeur Gil Evans bewerkten het bekende klassieke gitaarconcert 'Concierto de Aranjuez' voor een jazzcombo plus orkest, met verbluffende resultaten. "One of the most memorable works to come from popular culture in the 20th century", volgens de kenners bij de All Music Guide.
Ja, het allerlekkerste nummer van The Specials wat mij betreft en dan nog het liefst in deze live uitvoering. Ska van de bovenste plank. Lekkere harde tekst ook, gericht tegen het veel te jong kinderen krijgen.
Ain't you heard of the starving millions
Ain't you heard of contraception
Do you really want a program of sterilization
Take control of the population boom
It's in your living room
Keep a generation gap
Try wearing a cap!
How gentle is the rain that falls softly on the meadow?
Popbewerking van Bach's Minuet in G.
Duurt slechts 9 minuten.. mag van mij wel 30 minuten duren.
gewoon zoo Relay.... Complete Roelatie.... gewoon chillen.
gewoon een simpel melody die gewoon helemaal stoned is
Heerlijk nummer voor het slapen gaan. De muziek ademt als het ware mee.
Out...in...out...in...out...in...
Lekker afwisselend tempo in dit nummer van Garbage. Een van hun betere nummers, lekker slepend gezongen door Shirley.
Blijft toch leuk, dit nummer. Vraag me wel eens af wat er in die 25 jaar van Roxanne is geworden. Leeft ze nog, enz enz.
Is toch echt een persoonlijkheid, de meid in dit nummer.
Heb ik het voor het eerst gehoord in een Engelse discotheek, daarna gelijk een zoektocht begonnen. Het is een nummer met een leuk deuntje. Een discoplaat waar een stevige beat bij is geplakt, Het resultaat mag er wezen.
Dankzij dolle_hond heb ik The Police ook maar weer eens opgezet.
Dit nummer, van Outlandos D'Amour, blijft een favoriet van me, maar je wordt wel een beetje met je neus op het feit gedrukt dat je oud wordt. 'I see you sent my letters back, and my LP-records and they're all scratched'. Nieuwe versie: 'And you deleted all my mp3's'?
ok het klinkt kinderachtig maar het is een mooi nummer met mooie tekst:
voel jij je ook soms zo alleen, met al die mensen om je heen
als je lacht, als je huilt en er niemand luistert
elke dag voor een muur komt te staan, kijk me aan, kijk me aan
je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat
elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij
je hebt een vriend, iemand die je nooit alleen laat, met jou de toekomst tegemoetgaat
geloof me maar je hebt een vriend in mij
heel simpele tekst maar ik vind het gewoon mooi
Blijft mooi.
Ik denk dat dit typisch zo'n nummer is waardoor iemand zelf ook muziek wil gaan maken. Helaas hebben velen dat daarna dus gedaan...
Nooit echt doorgebroken in Nederland, deze band. Maar in de UK waren ze in de jaren '80 minstens zo populair als de Beatles en de Stones ooit waren.
Vrolijk nummertje trouwens. Op het eerste gehoor, that is...
raggae werkt altijd best goed om wakker te worden, het klinkt wel lekker gewoon, op dit moment....
Irene,
niemand heeft ooit zo mooi neen tegen mij gezegd. Heel persoonlijk nummer van Frank en zijn band.
Zeg dat wel!
Wat een ongelofelijke tyfus-herrie is dit toch eigenlijk. Pfffffff...
quote:Is idd een van de beste K3- nummers en echt goed.
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:51 schreef Stranger het volgende:
K3 - je hebt een vriendok het klinkt kinderachtig maar het is een mooi nummer met mooie tekst:
voel jij je ook soms zo alleen, met al die mensen om je heen
als je lacht, als je huilt en er niemand luistert
elke dag voor een muur komt te staan, kijk me aan, kijk me aan
je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat
elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij
je hebt een vriend, iemand die je nooit alleen laat, met jou de toekomst tegemoetgaat
geloof me maar je hebt een vriend in mij
heel simpele tekst maar ik vind het gewoon mooi
Omdat de beat zo lekker strak is.
quote:Onbegrijpelijk, idd! Maar ja, zo kon ik me destijds wel weer lekker 'alternatief' voelen, natuurlijk!
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:37 schreef Nuoro het volgende:
The Jam - Town Called MaliceNooit echt doorgebroken in Nederland, deze band.
* Jane zet ff 'Going Underground' van The Jam op!
'And the public wants, what the public gets...'
Wel typisch DM geluid, maar toch vind ik deze minder dan hun ouder werk. Beetje triest gevoel krijg ik er van, maar past goed bij vandaag.
Gorillaz - Clint Eastwood
Heb dus mijn playlist van mijn Top 100 die ik een paar dagen geleden voor het toernooi in elkaar geflanst heb, opstaan. Erg kewl nummer natuurlijk...
Verbroedering tussen de twee solozangers finalisten.
quote:Geen Radio 2 vandaag Jane?
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:45 schreef Jane het volgende:
The Police - Can't Stand Losing YouDankzij dolle_hond heb ik The Police ook maar weer eens opgezet.
Dit nummer, van Outlandos D'Amour, blijft een favoriet van me, maar je wordt wel een beetje met je neus op het feit gedrukt dat je oud wordt. 'I see you sent my letters back, and my LP-records and they're all scratched'. Nieuwe versie: 'And you deleted all my mp3's'?
Beck - Loser
I'm a loser baby, so why don't you kill me. Leuk, deze doorbraak van Beck.
quote:ziek
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:00 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Geen Radio 2 vandaag Jane?
Radio 2 heeft nu trouwens wel de Week Van De Jaren 70, dus misschien dat ik het zo toch wel ff aan zet.
-edit- Ben nu trouwens naar David Bowie aan het luisteren. Het is allemaal jullie schuld!
Damn, zo verschrikkelijk mooi. Naar mijn bescheiden mening het mooiste NL-talige nummer ooit .
Ga hem gewoon nu nog 4x draaien .
quote:Ken je De verzoening van Frank Boeijen?
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:17 schreef matthijn99 het volgende:
Goede Doel - Alles geprobeerdDamn, zo verschrikkelijk mooi. Naar mijn bescheiden mening het mooiste NL-talige nummer ooit
.
Ga hem gewoon nu nog 4x draaien.
Spetterend gitaarwerk van Rhoads maakt deze versie beter dan het origineel. Interessante solo, niet zo'n standaard pentatonische solo zoals Tony Iommi gebruikt.
Jammer dat ie verongelukt is...
Live-cd van een van de beste bands uit het begin van de jaren '80. Helaas (en onterecht) nooit doorgebroken. Te vergelijken met de beginjaren van U2, Echo & The Bunnymen of zelfs Joy Division, maar dan anders...
Een enorm grote klassieker van deze mannen die al zoveel mooie nummers hebben gemaakt. Het verwoord op een geweldige manier het lege gevoel wat veel mensen hebben bij het vorderen van de leeftijd...
Ga zitten want ik wil eens met je praten
Ik ben allang niet meer zo blij als toen
Nee schrik maar niet, ik wil je niet verlaten, nee
Er is iets en ik kan er niks aan doen
We komen niets te kort, we hebben alles
Een kind, een huis, een auto en elkaar
Maar weet je lieve schat wat het geval is, ah
Ik zoek iets meer, ik weet alleen niet waar
Is dit alles..
Is dit alles...
Is dit alles wat er is
We zijn nu net een stuk in 13 delen
Aan het einde zijn we allemaal de klos
En leven trouw het leven van zovelen
Ik wil iets meer, ik wil een beetje los
Is dit alles...
Is dit alles...
Is dit alles wat er is
quote:Jep, maar ik vind De Ontmoeting nog stukken mooier.
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:18 schreef Mike het volgende:[..]
Ken je De verzoening van Frank Boeijen?
Cover van het welbekende 'piepjesnummer' van Hot Butter (ooit eens tijdenlang bij een reclamefilmpje gebruikt), ik vind hem geweldig .
Frits Spits had destijds de première van dit nummer in zijn Avondspits, en was er zo wild van dat hij, dwars tegen alle toenmalige regels in, het 2x achter elkaar draaide .
Klinkt best wel Amerikaans dit nummer, hierna niet veel meer gehoord van deze band.
Because I am a drum&bass-addict.
Omdat ik hem vanmiddag heb gekocht en dan moet ik natuurlijk wel meteen luisteren! Heel erg goede CD trouwens, ik ben bij track #7 'Waive'
Ben (tussendoor) bezig met de voorselectie voor de top 100, en ik vroeg me af of deze er nog steeds in hoort bij mij.(en ik zag de mp3 op het netwerk staan hier)
Gevolgd door:
Cyndi Lauper - Time after time (mp3)
zelfde verhaal als Duran duran.
De uitvinders van de progmetal. En verbazingwekkend hoe ze nog altijd up-to-date blijven, zelfs na een carriere van bijna 30 jaar.
Nummer van de cd "Heroes". In deze periode was Bowie op z'n 'raarst', imo.
Daarna Blackout van dezelfde cd.
toch een klassiek punk(pop) deuntje, wordt er toch altijd weer blij van
Because I'm power metal addict
Van de cd "DISCriminate! The best of '81 - 97"
Is eigenlijk iets anders dan wat de heer Douglas P. vandaag de dag maakt, maar niet minder goed
Oftewel Steve Hogarth (de huidige zanger van Marillion) met band, een zeer goede overigens. Mooi live-album en net als z'n concerten erg sfeervol. Puttend uit het oeuvre van oa Bowie, Beatles, Buckley, Pink Floyd, Marillion en eigen werk maakt H er een mooie avond van.
Het leukste van de Traveling Wilburys is dat het plezier dat ze hebben in het maken van de muziek uit je boxen stroomt. En daardoor wordt het echte feel good muziek. George Harrison, Roy Orbison, Bob Dylan, Tom Petty en Jeff Lynne kwamen oorspronkelijk bij elkaar om een B-kantje voor een Harrison single op te nemen, maar hadden daar zo'n lol in dat er een heel album ontstond. En 2 jaar later een tweede, al was Orbison daar niet meer bij omdat hij heel kort na het verschijnen van het eerste album overleed. En nu ook Harrison er niet meer is, lijken me de Traveling Wilburys ook tot het verleden te behoren.
Behalve dat ik het een cool nummer vind en dat de band uit Duitsland komt als ik me niet vergis weet ik er niet veel over te vertellen. Ken alleen dat nummer..
Van de LP 'Hounds Of Love'.
En het is altijd grappig om op allmusic.com ineens iets te lezen dat net daarvoor ook in je eigen hoofd opkwam.
quote:Op één of andere manier deed de instrumentatie van vooral dit nummer me namelijk aan The Beatles denken. Niet dat het echt klinkt als een Beatlesnummer, maar toch...
This was also the first album produced by Bush entirely at her own home studio, and the results are spellbinding, the layered instruments recalling the Beatles at the most ornate, but also displaying an exquisite timbral range, bringing out the richness of the individual instruments.
Bij m'n speurtocht door m'n collectie kwam ik deze weer eens tegen. Lang niet gedraaid, dus hij verdient een luisterbeurt. Erfenis van Joy Division. Een gitaarband met synth-geluid en het machtige basspel van Peter Hook is de slagroom op het toetje.
Gezien mijn situatie is uitleg niet echt nodig lijkt mij... het meest toepasselijke nummer wat ik nu kan draaien...
quote:Sterkte!
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:28 schreef QyRoZ het volgende:
Eric Clapton - Tears in HeavenGezien mijn situatie is uitleg niet echt nodig lijkt mij... het meest toepasselijke nummer wat ik nu kan draaien...
En in Huize MuadDib draait nu Typical van Peter Hammill. Solo-optreden van voormalig zanger van Van Der Graaf Generator (wie kent ze niet! ). Een stem die wel wordt omschreven als nagels over een schoolbord. En dat met enkel piano of gitaar. Leuk om net-niet-gezellige-mensen de deur uit werken.
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 22-10-2002 21:52]
een tijdje geleden heb ik dit cdtje aangeschaft (een of andere best of van The Specials). ik kende ze nog niet zo goed en het was best wel goedkoop geloof ik.
ik heb 'em nou net voor het eerst helemaal geluisterd en het klinkt wel aardig.. maar wel een beetje (te) rommelig, niet echt strakke ska
maar dat zal wel hun stijl zijn, i guess
Ik MOEST hem gewoon ff opzetten naar aanleiding van de discussie in dit topic: De SGP, wat vinden we ervan.
En dat terwijl ik helemaal geen barricade-feministe ben. Ik voel me namelijk niet onderdrukt. Nou ja, heel soms dan... als ik sommige reacties in dit soort topics lees.
Erg mooi langzaam nummer van de gothiccowboys van het album The Nephilim, hun tweede studio-album en eigenlijk wel een beetje m'n favoriete album ook vooral door het prachtige "Celebrate" en natuurlijk de leuke uptempo-riedeltjes die je meteen aan het wilde westen doen denken zoals het nummer Moonchild.
Een erg sterk experimenteel trip-hop/drum&bass album, die een zeer aangename, serene sfeer opwekt.
En dan te denken dat Ulver in the old days een uitstekende black metal band was...
Robert Fripp en een stuk of 15 andere akoestische gitaren; een lesje in gitaar-geneuzel.
tja stond toevallig in mijn winamp maar ze blijft goeie zangeres Je moet het alleen zoals met veel muziek niet te vaak horen
Een nummer van die prachtige Gentlemen cd... in een jaar dat er louter goede cd's uitkwamen in het alternatieve rock/metal genre. (Superunknown, Welcome to Sky Valley, Vitolagy, Awake,Wildhoney,Troublegum, Throwing Copper, Cleansing, Worst Case Scenario en etc etc
prachtige tijd, helaas eenmalig
Jeugdsentiment . Clipje kwam vaak voorbij in het metalprogramma van ik dacht Sky Channel destijds, lekker nummer
.
Yeah! M'n favo nummer van hen, springt heerlijk en heeft nog een erg goede tekst ook...
quote:
Take a ride and you will see another dose of reality
It's your life that becomes a victim of me
I think I'm sick and you will see
Because one good shot and you=ll end up dead
It's violence on the streets and it will never end
The world is not built for me and your my next victim
Victim of reality
Voices screaming in my head telling me the path that I tread
It's not sane but it's where we're fed
You're gonna end up dead
It's not something new to me a body in the street free publicity
for me and you a world we've known a world that is so cold
Van de cd Cathedron. Lekkere ritmische en onheilspellende dark-ambient, met hier en daar een heel klein beetje noise elementen erin.
Voor als je van instrumentale muziek houd waar nie tin gezongen word is dit zeker een must. Het is trouwens de titel-song van Wereldkampioenschap voetbal 1998 in Frankrijk.
Dus echt een heerlijk zomers dansliedje (samba-achtig...)
Best wel oud metalnummer al, maar wel een klassieker, en nog steeds goed te pruimen. Ik meen me te herinneren dat Charlie Benante dit nummer moest drummen tijdens zijn auditie bij Anthrax, aangezien het toen 1 van de snellere dubbele bass nummers was. (en hij was geslaagd dus )
Cover van een nummer van Dalbello (van Let's Tango, klein hitje geweest). Ken het origineel niet, maar deze uitvoering heeft wel iets heel onheilspellends over zich. Sowieso, de hele CD Rage For Order heeft in mijn ogen een kille klinische machinale sfeer over zich, maar wel mooi dus .
'Cover' van Chopin . Ik wil graag even wat aggressie/melancholie kwijt, en dat lukt hiermee geloof ik wel.
Het blijft gewoon het allermooiste nummer ter wereld. Reden genoeg om hem te luisteren, hoe somber hij ook klinkt...
anywayz
erg goed nummer maar weer toch, ik vind dit toch 1 van de betere en constante bands van tegenwoordig.
Ik zag ooit een interview waarin Peter Frampton het had over zijn twee grootste hits: deze en 'Show Me The Way'. Hij vertelde (in mijn woorden) dat hij ook niet wist waar die nummers vandaan waren gekomen. Hij had ze op een ochtend binnen no-time geschreven. Eén aanval van ongelooflijke inspiratie die daarna nooit meer gekomen is. Achteraf, zei hij, probeer je je te herinneren wat er anders was die ochtend, wat je op je brood gegeten had, of je dat gevoel weer kunt terughalen, maar dat lukt niet.
Ik heb Peter Frampton dit en Show Me The Way een paar jaar geleden live horen spelen toen hij optrad met Ringo Starr & The Allstars op Marktrock in Leuven. En dat was heel bijzonder hoe, op die zwoele zomeravond, het hele plein massaal meezong.
quote:De tragiek van een eendagsvlieg (okee, niet helemaal. Hij had nog een aantal andere hitjes)
Op woensdag 23 oktober 2002 19:22 schreef Jane het volgende:
Achteraf, zei hij, probeer je je te herinneren wat er anders was die ochtend, wat je op je brood gegeten had, of je dat gevoel weer kunt terughalen, maar dat lukt niet.
quote:En ook een gewaardeerd gitarist, geloof ik (toch?).
Op woensdag 23 oktober 2002 19:26 schreef Zander het volgende:
De tragiek van een eendagsvlieg (okee, niet helemaal. Hij had nog een aantal andere hitjes)
Wat een strakke mix weer, ondertussen beetje pielen met me mengpaneeltje om het geheel af te maken!
quote:Hij heeft in ieder geval de 'talkbox' populair gemaakt, dat rare 'pratende gitaar effect' dat je op 'Show me the way' kunt horen.
Op woensdag 23 oktober 2002 19:28 schreef Jane het volgende:
En ook een gewaardeerd gitarist, geloof ik (toch?).
quote:En wat ik nooit kan nalaten na te doen als ik het nummer hoor.
Op woensdag 23 oktober 2002 19:34 schreef Zander het volgende:[..]
Hij heeft in ieder geval de 'talkbox' populair gemaakt, dat rare 'pratende gitaar effect' dat je op 'Show me the way' kunt horen.
Ik heb trouwens Show Me The Way ook maar even opgezet.
Ben toch blij dat hij die aanval van inspiratie heeft gehad. Het blijven mooie nummers.
Geweldig nummer van een Franse band, die vorig jaar met If I ever feel better (ook van de cd United) een 3FM Megahit scoorde. Staat ook op de soundtrack van Shallow Hal. Wat niet echt een briljante film is, maar er zitten grappige momenten in.
In de videoclip van Phoenix zie je de bandleden werken bij een visverwerkend bedrijf. En er doet een in het achtergronddanseressengroepje een heel leuk blond meisje mee dat op ons buurmeisje lijkt. Maar dat is bijzaak.
quote:Ik heb een live versie van dit nummer. Echt super gewoon. [algemene_mededeling]Mocht je Pink Floyd goed vinden kan je ook bij Yes terecht.[/algemene_mededeling]
Op dinsdag 22 oktober 2002 00:09 schreef MuadDib het volgende:
Yes - Heart Of The SunriseEen van de meest indrukwekkend intro's. Of eigenlijk is het geen intro, de heren knallen er meteen ongemeen hard in (en dat voor een oubollige symfo-dino
). En dan laat Jon Anderson ook nog eens horen hoe hoog je als man kan zingen. En dat is hoog!
Een van de mooiste Cave songs ooit, wat mij betreft. Klinkt bedrieglijk luchtig met dat kermis-achtige melodietje, maar ondertussen...
B-kantje van Mull Of Kintyre en het verschil kon bijna niet groter zijn. Dit is een echte lekkere Wings-rocker.
Vanwege dit nummer kocht ik ooit de lp "Rumours" en dat is dan ook wel te zien (en te horen) aan de groeven op dat ding...
Vanwege het geweldig stukje text: I shot Ronald Reagan, I Killed JFK, I slept with Marilyn, she sang me happy birthday.
En natuurlijk vanwege het lekker blijven hangen van Oh my god
What needs to be said? Star One wordt door het grote deel van metaalminnend fok! op handen gedragen, en met goede reden. Als liefhebber van SF en Metal ben ik natuurlijk extra gevoelig voor dit album...
Mijn vader kijkt voetbal en daar heb ik geen zin in. Leuk CDtje hoor! Eigenlijk wou ik MuseTV gaan kijken, maar daar heeft de computer blijkbaar geen zin in....
quote:Van die Hawkwind-medley komen bijna alle nummers die daarin verwerkt zitten van het In Search of Space-album.
Op woensdag 23 oktober 2002 21:39 schreef Summoner het volgende:
Star One - Space Metal ltd. edition disc 1What needs to be said? Star One wordt door het grote deel van metaalminnend fok! op handen gedragen, en met goede reden. Als liefhebber van SF en Metal ben ik natuurlijk extra gevoelig voor dit album...
hier kan mening rapper nog een puntje aan zuigen. supergoed album van dit trio! rap zonder sampletjes van oude soul platen, maar vette noise scapes!
Een vrolijk melodietje met een verwesterd inheems Afrikaans geluid, de typische trommeltjes, een mannen- en vrouwenkoortje dat wat bushgeluiden maakt op de achtergrond en een vrolijke hogere stem op de voorgrond die de tekst zingt. Leuke fluitjes erdoorheen en het past geweldig bij de film Iced Age op de een of andere manier.
Bij het luisteren zie ik meteen weer die geweldige mammoet voor me met die baby op z'n rug.
Coldplay - Nieuwe single (ja sorry naam kwijt)
Erg mooi rustig nummer voor een vredige nacht.
Ik zag eerder in dit topic iemand nick draaien en toen heb ik zijn best of cd maar aangezet. Dit blijft zo'n ontzettend mooi nummer.
Lekker muziekje... beetje jazzy met een verslavend melodietje erachter.... Hoor hem voor het eerst, maar zal hem vaker opzetten
Heerlijk nummer van de muzikale duizendpoten, altijd lekker 's nachts...
Hele album is trouwens goed.
Blijft best leuk, teksten vind ik echt heel grappig... Al te hoge kwaliteit is het niet maar ach, het houdt me wakker.
10,000 maniacs - More than this.
Lekker rustig, beetje jazzy, maar dan anders
Tomtoms-gitaartje-basgitaartje(acoustisch)-zwoele zangeres-gedempte trompet
Weet er niet zo heel veel van te vertellen, was op zoek naar een nummer van hun, genaamd "the candy everybody wants" (ook mooi) en kwam zo nog een aantal andere van hun tegen (bijv. because the night), waaronder deze voor mij onbekende.
Dat is het leuke van P2P, je zoekt dat ene nummer, en door nieuwsgierigheid leer je steeds meer mooie muziek kennen.
[Dit bericht is gewijzigd door brammus op 24-10-2002 04:45]
Euhm:
Sash! - Fußball (Adoration Mix)
Lekker vrolijk & blij lied! Het houd je goed scherp & allert op zo'n tijdstip
Hans bedankt!!!
O, nu hoor ik Go West! Ook leuk
Typsich wave nummer met mannelijke en vrouwelijke zang door elkaar. Best geinig maar zeker niet top, geldt voor hun hele werk.
How did I get here. Prima nummer van de gekke Amerikanen.
Talking Heads maakt misschien wel een kans om ver te komen in het bands-tournament . Bijvoorbeeld door dit lekker dansnummer.
Een nummer die ook in de nieuwe NFS game zit (of alléén als je de rip hebt). Van dit nummer krijg ik echt zin om de rijden en bij voorkeur iets boven de limit
slow nummer van de punkers. wel lekker frans geneuzel ertussendoor.
ook lekker die cockney dit nummer klinkt alleen helaas meer als rolling stones dan als punk
quote:Uit welk jaar is die opname? De laatste tijd hoor ik haast niets meer over Hilary Hahn, terwijl je er een aantal jaren geleden helemaal mee werd doodgegooid, ze speelde echt overal en bij elk programma.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:12 schreef Theeboon het volgende:
Brahms' Violin Concerto met Hilary Hahn.
quote:2001. Volgens mij haar meest recente opname. Binnenkort (november) komt er een uitvoering door haar van Mendelssohn en Shostakovich.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:13 schreef Seborik het volgende:[..]
Uit welk jaar is die opname? De laatste tijd hoor ik haast niets meer over Hilary Hahn, terwijl je er een aantal jaren geleden helemaal mee werd doodgegooid, ze speelde echt overal en bij elk programma.
Nu op Kink Fm... te gekke band, te gekke song, te gekke video!
Op de mcd Black Roses. Goede remix, beter dan het origineel, dat toch ook al niet slecht was. De toevoeging van synths geeft het net wat meer bombast.
quote:Ze is inderdaad zeer getalenteerd, die Shostakovitch heb ik volgens mij een tijdje terug gehoord op de radio, tenzij het een nieuwe opname is, ze speelt het echt geweldig.
Op donderdag 24 oktober 2002 12:56 schreef Theeboon het volgende:[..]
2001. Volgens mij haar meest recente opname. Binnenkort (november) komt er een uitvoering door haar van Mendelssohn en Shostakovich.
Op de CD die ik heb staat Brahms en Stravinsky. Erg goed als je 't mij vraagt.
Dit is zo'n goed album! Een van mijn favorieten en die wil ik graag luisteren in mijn vakantie.
Opgezet omdat hij zeker in mijn Top 100 moet komen. Heel erg mooi.
The Band is eigenlijk nog steeds een mysterieuze groep voor me. Weet er eigenlijk weinig van en ken eigenlijk ook weinig van ze. Natuurlijk van voor mijn tijd en ze zijn bij mij het meest bekend geworden door The Last Waltz. Moet ik me misschien nog eens wat meer in verdiepen...
Prima studio-album van Indochine. Tijdens de opnames is Stef overleden, dat maakt dit album wel bijzonder. Sfeer is daarom wisselend.
Ook opgezet vanwege de Top 100. Geweldige zangeres!
Maar hopen dat ze een beetje ver komt in het zangeressentoernooi en er niet uitvliegt tegen één of ander huppelkutje.
Heel erg geweldig nummer! Uiteraard geschreven door de fantastische Carole King.
Vind de versie van Carole zelf (van Tapestry) ook heel mooi, maar ik zet toch maar de versie van Aretha in mijn top 100.
Hun minste album uit de 80's. De "songs" te simpel en de experimentele nummers te stuurloos. Het einde was duidelijk in zicht (en het zou 10 jaar duren tot het Beest Crimson weer iets van zich liet horen. En hoe...!). Maar een matig Crimson album is nog altijd zeer goed te verteren. Dus toch nog aangenaam luisterplezier
Duitstalige pop... zo fout als de nazi's natuurlijk maar in tegenstelling tot Hitler WEL leuk...
Degene die hier ooit van gehoord heeft krijgt van mij een pluim!
(ik dus, voor vijf minuten geleden nog niet)
Denk dat ik daarna over ga op MetallicA's for whom the bell tholls
lekkerrrr
Naar mijn mening de eerste in een reeks legendarische Beatles-platen, na "Rubber Soul" zou de muziekwereld nooit meer hetzelfde zijn
En een lekker plaatje om bij te koken.
Om me eraan te herinneren dat ik nog wat soloplaten van hem moet aanschaffen. Zie: Nieuw album Lennon
Vijfde nummer van het album "Accident of Birth." Qua stijl vind ik het meer bij het album daarna "The Chemical Wedding" passen, vooral omdat het ietsje ruiger is dan de rest van het Accident-album en ik de melodiën meer in overeenstemming vind klinken met "The Chemical Wedding."
Lange zanglijnen met daaronder mooie harde gitaren.
*update* (kwam meteen erna)
Ties - Denk Aan Mij
Als je de film gezien hebt ken je ook een klein beetje de achtergrond van het nummer (wie bedoelt word met Denk Aan Mij). Maar je kan ook heel mooi je eigen persoon daarin in je gedachten nemen....
2 nummers waar de tekst meer dan de moeite waard van is!
Een heerlijk sferisch black metal album dat visioenen opwekt van een door winter gekroond noords landschap. Doet mij verlangen naar een strenge winter, zou die dan eindelijk dit jaar komen?
Heb ik pas laat ontdekt, maar o wat mooi . Op 1 of andere manier klinkt het vrij machinaal allemaal maar ook heel erg melancholisch, komt wellicht ook door de tekst.
Staat zeker wel in mijn top5 popsingles aller tijden .
In voorbereiding op de top 100.... lekkere noise, shoegazer of hoe je het maar noemen wilt.
Lekker disco-stampertje van New order. Wel luidde dit nummer het einde in van mijn interesse in de band.
Wat kan ze gillen he. Wel aardig, maar zeker niet goed. Snap niet, echt niet, dat er mensen zijn die SA als favo band hebben (ja ik ken er).
Arno heeft een feestnummertje gemaakt. Word er vrolijk van, moet ik mee oppassen.
Eindelijk weer eens Fad Gadget op de radio. Lekkere industrial Wave van de schaamhaarknipper.
Nou we het er toch over hebben in een ander topic .
Leuk liedje van Elvis, misschien wel zijn beste op I don't watn to go to Chelsea na.
Alweer industrial. Door de Belgen. Lekker ijzig nummer, niet om vrolijk van te worden
quote:Goed nummer. Maar Watching the Detectives vind ik zelf toch net iets beter. Die draai ik nu. Lekkere reggae beat.
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:46 schreef dolle_hond het volgende:
ELVIS COSTELLO Oliver's ArmyNou we het er toch over hebben in een ander topic
.
Leuk liedje van Elvis, misschien wel zijn beste op I don't watn to go to Chelsea na.
Wat zo grappig is aan dit nummer -behalve de tekst natuurlijk-, is dat het op een gegeven moment net lijkt of 'ie aan een stuk door zingt, zonder te ademen.
Van de cd "Wasted bridges". Mooi nummer, het lijkt zelfs op een liefdesliedje eigenlijk. Mooi ingetogen gezongen en een leuke, rustige beat eronder. De arrangementen maken het compleet. Eén van de beste nummers van de cd.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 25-10-2002 14:58]
quote:Ik vind het een van de beste van de band!! (de 'debuut' lp niet meer gerekend dan). Gewoon heerlijk 80's met veel loopjes en effecten
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:29 schreef dolle_hond het volgende:
NEW ORDER The perfect kissLekker disco-stampertje van New order. Wel luidde dit nummer het einde in van mijn interesse in de band.
Ik heb gisteren besloten hem toch in mijn Top 100 te zetten. Voor veel mensen (voor mezelf ook wel) heeft dit nummer inmiddels een vervelende bijsmaak gekregen door de hype rondom de versie die gemaakt is n.a.v. de dood van prinses Diana. Ik geef toe dat ik het ook wel emotioneel vond toen hij het in de kerk zong (sorry ), maar daarna hè...?
Maar goed, ik heb laatst de originele versie, over Marilyn Monroe dus, weer herondekt en besloten dat het toch gewoon een mooi nummer is. Dus vandaar.
quote:Argh! Fad Gadget op de radio?????
Op vrijdag 25 oktober 2002 13:41 schreef dolle_hond het volgende:
FAD GADGET Fireside favouriteEindelijk weer eens Fad Gadget op de radio. Lekkere industrial Wave van de schaamhaarknipper.
Draait zelf:
Sisters of Mercy - I Was Wrong
Mooie ballad van deze gotische gezusters
1 van de leden van Skinny Puppy met een solo-project...
lekker old-skool industrial beetje Front 242-achtig...
Heb ik ook in mijn Top 100 gezet. Ook een beetje om ervoor te zorgen dat ABBA in ieder geval één keer genoemd werd , maar ook omdat dit gewoon een mooi nummer is. Veel mensen roepen graag dat ABBA per definitie prut is, maar dat is natuurlijk onzin. Je hoeft er niet van te houden, maar veel van hun muziek zit toch heel goed in elkaar. Zoals deze dus.
Lekker smeuige tekst. Prima song, Therapy? staat zeker in mijn top 100, maar niet eens met deze.
Heerlijk, ouwe synthesizer muziek lekker ritme, simpel melodietje, hmmm... is Underworld zo ook niet groot geworden?
bijzonder lekker nummer, lekkere base line eronder. errug goed gemaakt
KvK is gewoon leuk en die nummer is toepasselijk.
Super goed nieuw, dit voorjaar opgenomen, nummer van Muse .
Heerlijk nummer helemaal in de vertrouwde Muse style.
Jazz, deze zangeres heeft een geweldige stem! Valt nog het meest te vergelijken met Erika Badur.
quote:En je weet inmiddels waarschijnlijk ook dat Norah de dochter is van Ravi Shankar. En als je Ravi Shankar niet kent, dan moet je Jane eens mailen.
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:02 schreef Strolie75 het volgende:
Norah Jones - Don't Know Why (Full Album)
Zelf luister ik naar
The Dutch - This is welfare.
Goed geprodudeerde Nederpop uit de jaren 80.
18 nummers genieten van een hoop 60's georienteerde muziek. Een heleboel covers, vrijwel allemaal eigenlijk.
Dit alles ter ere van het op 1 staan in mijn singles top 100 lijst
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 21:08 schreef dwerg het volgende:
En als je Ravi Shankar niet kent, dan moet je Jane eens mailen.
quote:Die heb ik lang niet gehoord, zeg!!
Zelf luister ik naar
The Dutch - This is welfare.
4CDs vol met (nog) commerciele trance/house/techno
Wat een verschrikkelijk nummer...niet mijn smaak...en waarom niet..tja...te veel herrie en geschreeuw. Dat is het voor mij in ieder geval..
Dit album beslaat het vervolg op het eerste Metropolis deel dat op "Images and Words" staat (een onbetwiste progmetal klassieker en tevens het favoriete album van Toffe Ellende), maar meer kan ik er nog niet over zeggen want ik luister hem voor het eerst!
Een uiterst indringend album over het einde van relaties, al even indringend gezongen door Hammill. Pure zelfkastijding dus...
Omdat het een lief liedje is voor het slapen gaan en omdat ik het mp3tje gekregen heb van iemand die me heel dierbaar is.
"the lovers, the dreamers and me..."
Erg Amerikaans, maar best leuk hoor...
Werkelijk een magnifiek nummer, vooral vanwege de tekst en de sinistere muziek...
De aanleiding hiervoor is echter diep-en-diep treurig
quote:Prachtnummer om ff s'nachts te beluisteren
Op zaterdag 26 oktober 2002 03:16 schreef brammus het volgende:
Peter Gabriel - Biko (live)
Ik luister nu naar Carly Simon - It's hard to be tender
Wat een kippevel plaat met een schitterende tekst.
It's hard to be tender. It's hard to stay open. When you're dizzy with anger. When your dreams have been broken....
Vrolijke cd. ben voor top 100 allerlei cd's aan het beluisteren. Denk niet dat iets hiervan er in komt, maar als geheel is de cd goed.
Progressieve symphometal, af en toe een beetje gekunsteld, op hun volgende CD zijn de nummers al iets vloeiender, en ze hebben wel wat vaak dezelfde tingeltangel loopjes, maar toch lekker om naar te luisteren. Ook veel Yngwie-invloeden .
B-kantje van een singeltje van hun, klinkt lekker aggressief en steviger dan de studio-uitvoering, met een lekker ongeïnteresseerde en arrogante (zo klinkt het) aankondiging van Liam .
Van zijn bestverkopende album ooit, Let's dance, geproduceerd door Chic-legende Nile Rodgers. Waar Bowie dan achteraf van zegt dat hij het helemaal niet zo'n goed album vindt. Wat een zeurende nicht. Diana Ross liep ook al zo te piepen toen Rodgers en Bernard Edwards voor haar de hits I'm coming out en My old piano schreven, en daarmee voorkwamen dat La Ross in de vergetelheid raakte. Ondankbare honden!
quote:Ah, die is leuk. "Why are there so many songs about rainbows..". Volgens mij heeft John Denver het ook een keer gecovered.
Op zaterdag 26 oktober 2002 02:37 schreef Jane het volgende:
Kermit the Frog - The Rainbow Connection
quote:Nou ik kan je nu al vertellen dat dit niet de laatste keer is dat je het luistert.....vooral "home" en die gitaarsolo!!!! Echt wel kikken....trouwens 3 november komen ze in Ahoy..."a Night with Dream Theater"
Op vrijdag 25 oktober 2002 23:39 schreef Summoner het volgende:
Dream Theater - Metropolis pt. 2: Scenes From a Memory[/b]Dit album beslaat het vervolg op het eerste Metropolis deel dat op "Images and Words" staat (een onbetwiste progmetal klassieker en tevens het favoriete album van Toffe Ellende), maar meer kan ik er nog niet over zeggen want ik luister hem voor het eerst!
In het kader van "In de 80s was alle muziek beter ", draai ik deze minder grote hit van die zwervers met overmatig veel okselhaar
.
Metal-variant van Live Aid . Met o.a. Adrian Smith en Dave Murray, Yngwie Malmsteen, Geoff Tate, Ronnie James Dio, Rob Halford, Don Dokken. In de lange uitvoering, waar de heren gitaristen allen een extra stukje solo mochten doen.
.
Prachtig nummer, de rauwe/diepe stem van Nick in combi met de stem van kylie Mooie videoclip ook, beetje luguber nummer, geeft altijd wel een beetje de rillingen, op een goede manier
* Swatkat zingt mee...
Gaat maar door, wah wah gitaartjes, mooi ritme, lekker beat.
En gelijk er achteraan nog maar eens The sound of violence (narcotic mix) ook dus van Cassius. Van die deuntjes die in je kop blijven hangen. Mooi opgebouwd, erg sfeervol.
Heerlijk nummer om bij wakker te blijven op een eenzame zaterdagavond
Een nummertje voor de SM-ers onder ons.
"Come on baby, make it hurt so good
Sometimes love don't feel like it should
You make it hurt so good!"
Van zijn album 'American Fool' uit 1982 (toen hij de Mellencamp nog wegliet) waar ook het mooie 'Jack and Diane' op staat. Rechttoe rechtaan american rock, maar wel lekker.
Tja, misschien mag het niet, maar ik kan zo gelukkig worden van Acda & de Munnik, hè? En waarom? Ik weet het niet, want de meeste Nederlandstalige artiesten van nu kunnen me niet echt bekoren. Ben er nog niet over uit, maar het zal wel iets met humor, zelfspot en rake typeringen te maken hebben. En hún stemmen vind ik wel mooi!
"...als je jas om je lichaam draait...!"
Aaaaaargh!
Nummer een keer gezien bij Adam Curry in good old Countdown en heeft een onuitwisbare indruk achtergelaten. Ik vind het echt geweldig. Niet de grootste hit van ze.
Mooi nummer, dat veelvuldig te horen was rondom de zonsverduistering een paar jaar geleden.
Melodieuze thrash/speedmetal groep, van hun eerste (briljante) CD World Circus uit '88 ofzo. Behoorlijk strak, hoge zang en supersnelle gitarist. Daarna nog 1 CD uitgebracht om vervolgens niks meer van te horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |