Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Kanjer het volgende:
[..]
In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef eend112 het volgende:
[..]
Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgangquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
Ja jij voelt je nog niet aangevallen als je tijdens het fietsen een vuist in je gezicht krijgt en rijdt gewoon doorquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Michielos het volgende:
[..]
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef eend112 het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar?
Dat klopt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraakquote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
dat lijkt me niet.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..
Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert
Ik denk van niet, want, losse flodders, geen organisatie, neemt niet weg dat die mensen wat mij betreft ook een uitnodiging mogen ontvangen voor een bezoekje aan het politiebureau.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
Dat is waar, de ervaring leert echter dat ratio en intellect vaak ondergesneeuwd raken als de menigte eenmaal begint te schreeuwen en uit emotie te handelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Michielos het volgende:
[..]
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak
quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:06 schreef eend112 het volgende:
[..]
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..
Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
waarom lost dat het probleem op???quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.
Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:
[..]
waarom lost dat het probleem op???
Ik ontvang helaas geen subsidie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
Nee. Je doet zelf nu ongeveer hetzelfde trouwens. Iedereen van de anti-pietbeweging vindt voorstanders van Piet bij voorbaat al racisten. Natuurlijk is dat niet zo.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.
Dat gebeurt ook beide kanten op.quote:Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |