abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 juli 2014 @ 18:59:51 #151
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860691
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
'Handen af van onze zwarte piet'. Zoiets.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_141860702
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Kanjer het volgende:

[..]

In ieder geval genoeg, dreigen met geweld is altijd een no go.
Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
pi_141860726
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef eend112 het volgende:

[..]

Klopt. Als je zegt blanken kunnen niet dansen dan voel ik me ook niet beledigd. Ik ben om staat te begrijpen dat ze daarmee bedoelen "er zijn meer blanken dan zwarten die niet kunnen dansen".
het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert.

Snap je het nou echt niet?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:00:42 #155
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860732
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Nee, dat klopt, maar de discussie is nu belangrijker geworden. Het principe. Omdat er zoveel gezeur over is zien mensen dit toch, al is de aanpassing maar klein, als het stelen van een traditie.
Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang :) Als je het ook maar een beetje objectief bekijkt, zie je toch dat het geeneens drastische veranderingen zijn ? :)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_141860766
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Ja jij voelt je nog niet aangevallen als je tijdens het fietsen een vuist in je gezicht krijgt en rijdt gewoon door :')

Maar waarom in godsnaam deze discussie. Het is juli. Pls
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_141860768
quote:

[..]

Snel aangevallen voelen is gebaseerd op niets anders dan subjectiviteit.
Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_141860773
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:59 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:02:43 #159
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860796
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Michielos het volgende:

[..]

Principes vind ik zelf ontworpen barricades die niets bijdragen aan je ontwikkeling als persoon. "maar waarom dan? " "GEWOON.. UIT PRINCIPE" Alleen die zin al vind ik tekenend voor stilstand i.p.v. vooruitgang :)
Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:03:29 #160
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860827
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:02 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat zijn mensen en hun emoties. Zwarte piet is een collectief eigendom, zo wordt dat gevoeld. Volledig uit je dak gaan omdat ze de piet veranderen is misschien niet rationeel, maar soms nemen emoties het over. Zeker in een groep. Dan krijg je de 'angry mob'.
Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar? :)
pi_141860839
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef eend112 het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat ontwikkel je. Laten we hier nu geen psychologische zaak van maken.
Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:04:22 #162
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860853
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Michielos het volgende:

[..]

Dan ligt het toch meer aan de angry mob en hun "gevoelens" en "onderbuik redenaties" dan aan de discussie at hand, niet waar? :)
Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
pi_141860875
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 18:57 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

De net door mij geposte piet verschilt niet veel, maar heel wat kenmerken die nog verwijzen naar racistische intenties zijn weggehaald.
Ik zie het probleem niet.
Dat klopt.

Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..

Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:05:20 #164
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141860889
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat is vaak zo, maar dat kwestie niet gemakkelijker want daar krijg je die menigte echt niet van overtuigd.
dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak :)
pi_141860892
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Zegt meer iets over de intellectuele vermogens van die mensen lijkt me.
dat lijkt me niet.

Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.

Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_141860894
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat klopt.

Maar doordat ze er met gestrekt been ingingen hebben ze een massale aversie veroorzaakt.
En dan gaan de hakken in het zand en reageren twee miljoen mensen op een piet moet blijven fb.
Quincy en consorten hadden er beter aan gedaan om op dat moment wat gas terug te nemen, beetje geven, beetje nemen..

Maar dat heeft ie niet gedaan, hij koos ervoor meer gas te geven met als gevolg de massa nu helemaal niet meer open staat voor welke verandering dan ook.
Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_141860924
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

het gaat er niet om of jij je wel of niet beledigd voelt maar dat je een complete bevolkingsgroep generaliseert
Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_141860927
quote:

[..]

Klopt, maar een aantal voorstanders van Zwarte Piet heeft net zo goed de organisatie van een intocht met de dood bedreigd omdat deze wilde experimenteren met kleurpieten.
Zijn de voorstanders nu ook terroristen?
Ik denk van niet, want, losse flodders, geen organisatie, neemt niet weg dat die mensen wat mij betreft ook een uitnodiging mogen ontvangen voor een bezoekje aan het politiebureau.
pi_141860944
Godverdomme
In juli godverdomme over Sinterklaas en zwarte piet praten :') :') :')
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:07:03 #170
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141860949
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Michielos het volgende:

[..]

dan is het toch echt de menigte zijn probleem i.p.v. de mensen die wel met ratio en intellect willen discussiëren. Op zich ben ik overigens wel benieuwd naar de concrete implementatie van deze uitspraak :)
Dat is waar, de ervaring leert echter dat ratio en intellect vaak ondergesneeuwd raken als de menigte eenmaal begint te schreeuwen en uit emotie te handelen.
Een collectieve woede is heel moeilijk om te temperen.
pi_141860966
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:06 schreef eend112 het volgende:

[..]

Daar gaat het dus wel om, als je iets positiefs zegt over een bevolkingsgroep is er niets aan de hand. Generalisatie gebeurt altijd. Als je zegt blanken kunnen niet dansen gaat het ook niet om het individu maar over de meerderheid of je stelt het in relativiteit.
:')
pi_141860974
quote:
14s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Of jij het snel vindt ja of nee hangt wel degelijk af van je eigen mening.
Oh zo bedoel je, ja daar gaat een discussie toch ook meestal over? Verschillende meningen?
pi_141860988
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.

Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
pi_141860999
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dat klopt.

Dat zegt meer over de mensen die hun mening laten afhangen van hun onderbuik.
  donderdag 3 juli 2014 @ 19:08:35 #175
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_141861017
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:07 schreef Bozepiemel het volgende:
Of nu laten we alleen negers en negerinnen zwarte piet spelen, dan is het probleem ook opgelost.

Het is zwak om een traditie te wijzigen omdat een kleine groep dat niet wil.
waarom lost dat het probleem op??? :')
pi_141861032
De grootste huilies zijn de mensen die zwarte piet aanvechten. Ik ben het eens met de mensen die keihard traditie roepen, al is het maar om die anderen geen gelijk te geven.
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_141861039
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Oh ja, als de massa te dom is om te poepen is alles geoorloofd.
Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
pi_141861044
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:08 schreef Michielos het volgende:

[..]

waarom lost dat het probleem op??? :')
Omdat het nu echte negers en negerinnen zijn inplaats van blanke mensen die pretenderen dat donker volk onder een witte heerser staan.
pi_141861058
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Oh ja, als een heel klein groepje gesubsidieerden vind dat het anders moet is alles geoorloofd.
Ik ontvang helaas geen subsidie.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_141861067
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Waar het om gaat is dat mensen die zich van geen kwaad bewust zijn en geen enkele racistische gedachte of connotatie bij zwarte piet hebben door de anti piet beweging op 1 hoop gegooid worden met ware racisten. En dan krijg je een hakken in het zand reactie.
Nee. Je doet zelf nu ongeveer hetzelfde trouwens. Iedereen van de anti-pietbeweging vindt voorstanders van Piet bij voorbaat al racisten. Natuurlijk is dat niet zo.
Die debiel hier net met zijn apen en villen etc. was een racist, bij jou weet ik echt wel beter hoor.
quote:
Heeft niet te maken met intellectuele vermogens maar met mensen onterecht in de foute hoek plaatsen.
Dat gebeurt ook beide kanten op.
De ene roeptoeter roept racist en de andere roeptoeter roept zeurpie. (Want dat is leuk want er zit piet in. Hihi)
Beide bereiken niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')