Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:36 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het prachtige liberale Nederland waar alles kon en mocht verkeert zich al een tijdje op een hellend vlak, wat dat betreft is toepassende drogredennatie.
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ons liberaal Nederland komt voort uit het onvermogen goede, sluitende wetten te maken, niet uit een of ander gedachtegoed.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dan ben je dus verplicht om het in een menigte te moeten aanschouwen. Terwijl het juist zelf afsteken, in je eigen tuin toch onderdeel van de charme is.
Het is een puur uur in het jaar, zulk gezever allemaal.
Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:33 schreef Michielos het volgende:
[..]
de kinderen boeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeit het geen DROLLL.. je probeert nu je eigen gedachten te projecteren op kinderen... je zit op een totaal ander niveau dan kinderen... kinderen boeit het NIETS of piet nu blauw, paars of geel is
Je gedachtegang is: "ik vind het erg, dus vinden de kinderen het ook erg! Ik moet ingrijpen..!!"
hetzelfde als iemand die mensenpsychologie probeert toe te passen op een fucking huisdier die het geen drol boeit en geen secondaire emoties heeft("kijk! nu is mijn goudvis jaloers")
Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla blaquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
"Terroristische beweging"quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet op de persoon speelde?
Maar nee, je hebt geen gelijk.
Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.
Dus nogmaals, ja! Ik kom op voor de kinderen!
Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:42 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Allemaal de schuld van die confessionele religekkies, bla bla bla
Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nou... dat kun je al dan niet herleiden tot het pragmatisme waar Nederland al jaren van ervaring mee heeft. Het polderen zeg maar. Niet verbieden maar een gulden middenweg zoeken.
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:41 schreef Kanjer het volgende:
Dat groepje uitkering trekkende anarchisten hebben het voor zichzelf verpest door er met gestrekt been in te gaan, dreigen met ordeverstoringen, "er moet maar eens een zwarte piet vermoord worden" demonstraties waar 100den kinderen bijstaan " zwarte piet is nep" en dat soort kreten. Dat is zwaar gestoord gedrag en wat mij betreft gelijk aan elke andere terroristische beweging.
Eens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.
Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat het verkrampt vasthouden aan een zwarte Piet niet erg veel pragmatiek herbergt.
Ik had liever gehad dat de grote steden gewoon een heel kleurenpalet aan Pieten hadden geïntroduceerd dan dat er zoveel ophef, en bijkomende polarisatie, over heeft moeten ontstaan.
Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.quote:
Haha.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Deels door een harder wordende maatschappij (kijk maar naar wat een weerstand er is tegen het sociale denken, een beetje omkijken naar de ander is er niet meer bij, individualisme) en op politiek gebied enge neo-liberale bokkenlullen die oververtegenwoordigd zijn in de VVD.
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Als je dreigt met aanslagen, en dat heeft dit blik knakworsten gedaan, ja.
Niet dat ze het lef ervoor hebben.
Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
Er is al een nieuwe piet geopperd bij K&vdB. Prima alternatief voor de huidige piet. Verschil is er niet veel.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind dat je niet alles wat maar een hintje heeft naar een duister verleden, of naar een zwarte pagina van het verleden moet proberen te wissen.
Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:43 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Je onderbuik speelt een beetje op volgens mij.
Al ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk onfatsoenlijk is om te roepen dat Piet nep is tijdens de intocht, dat dan weer wel.
Die doodsverwensingen toen...quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Mantelzorg is op de lange termijn denk ik duurder dan reguliere zorg. In mijn omgeving zijn een heel aantal mantelzorgers, als je ziet wat voor een impact dat heeft op iemand word je daar niet vrolijk van.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:45 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Haha.
Maar het individualistischer worden klopt wel volgens mij, al heb ik geen idee hoe dat vroegâh was natuurlijk. Wel jammer, want juist door mantelzorg e.d. kunnen we de zorg betaalbaar houden.
En de VVD is ook niet echt mijn partij inderdaad.
Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft met je terroristische organisaties e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:47 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Geen enkel probleem met mijn onderbuik, maar fijn dat je het hier tenminste met me eens bent.
Een traditie is een nationaal goed, dat is van iedereen. Het veranderen van zwarte piet stuit dus veel mensen tegen het borst. Dat is ook prima te verklaren.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wissen is ook niet direct noodzakelijk, een beetje een moderne blik integreren zou soelaas geboden hebben. Helaas is de discussie vanaf dag één groter geworden dan het eigenlijke probleem. Namelijk van een groep mensen die zich gediscrimineerd voelde naar een nationale discussie over het wegnemen van een volksfeest. Terwijl van dat tweede sowieso nooit sprake is geweest.
Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.quote:Op donderdag 3 juli 2014 18:46 schreef deadprez het volgende:
[..]
Heb je ook gezien waar alle pro-Piet mensen mee dreigen? Zijn ook allemaal terroristen zeker.
Kijk, dit soort opmerkingen verneuken het alleen maar voor jezelf. Waar is dit nou goed voor?quote:
Je laat je wel weer goed kennen zeg... echt wtfquote:Op donderdag 3 juli 2014 18:49 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Actie->reactie, maar natuurlijk niet goed te praten, al speelt emotie hier een grote rol, uitgelokt door een groepje boomslingeraars.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |