abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146661295
Oke, dan loop ik m nog even na! :)
pi_146706985
Gister nog even wat kunnen doen, helaas niet zo veel, moest uit eten en daarna een verjaardag. Stomme sociale verplichtingen, snappen ze niet dat mijn garage zo niet af komt??? :+

Eerst vrijdag morgen de stalen hoeklijnen op gehaald, damn, wat zijn die dingen zwaar.

Mn geimproviseerde bouwvakkersbus :P

Koste me bijna mn rug om die lange van t dak te krijgen bij gebrek aan hulp, maar t is gelukt

Toen gister de laatste 2 muren opgelijmt tot de lateien, en de betonlatei boven de deur er ingelegd

Het lijmwerk boven de deur ziet er niet uit... Daar begin ik met stuccen denk ik. :9

Verder dus de rest gereed, de stalen hoeklijnen kunnen er zo in.

Vandaag helaas regen regen regen... Muurtje lijmen in de regen is niet zon probleem, maar stenen op maat slijpen, en klooien met die profielen enzo in de regen heb ik niet zon zin in. Dus vandaag maar eens een dagje niets.

Nog even 2 vraagjes,

De balken verankeren in de muur, hoe zouden jullie dat doen? Ik dacht ze 5 cm door te laten steken in de spouw, en dan aan de achterkant er een metalen hoekje tegenaan te zetten met 2 bouten in de muur en 2 in de balk. Maar als jullie een beter idee hebben hoor ik die graag.

Dan de DPC Folie, hoe laat ik die langs de spouwlatten vd kozijnen lopen? En waar laat ik de dpc folie eindigen? Net voor t kozijn? net als een loodslab zegmaar iets aan de buitenzijde van t kozijn laten uitsteken?

En hoe doe ik dat boven de roldeur?
pi_146717741
Balken verankeren met opwaaiankers. Hoe langer hoe beter.
  zondag 16 november 2014 @ 19:54:54 #279
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146720215
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 12:36 schreef Makrolon het volgende:

Dan de DPC Folie, hoe laat ik die langs de spouwlatten vd kozijnen lopen? En waar laat ik de dpc folie eindigen? Net voor t kozijn? net als een loodslab zegmaar iets aan de buitenzijde van t kozijn laten uitsteken?

En hoe doe ik dat boven de roldeur?
DPC aan de zijkanten van het kozijn plaatsen, pak zo'n 50 mm op het kozijn de rest komt achter de isolatie.
Boven de kozijnen plaats je lateislabben, deze hebben een hoekje met een overlapping onder deze overlapping niet je het hoekje vast op van het kozijn.
De slabbe zelf komt wederom tegen de binnengevel achter de isolatie.
Onder hetzelfde als de zijkanten. Let er wel op dat je ervoor zorgt dat de lateislabbe over het DPC hangt en de zijkanten over de DPC onder het kozijn.
  zondag 16 november 2014 @ 19:55:56 #280
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146720260

Hoe heb je dat hier gedaan?
  zondag 16 november 2014 @ 19:57:04 #281
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_146720314
pi_146722514
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 19:55 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]

Hoe heb je dat hier gedaan?
Ik heb t even gegoogled, het is dus gewoon een stukje folie met een profieltje er aan. Dat profieltje haak ik als het ware achter de bovenkant van mn kozijn. Duidelijk.

Ik heb hier dpc folie boven de latei in de lintvoeg opgenomen. Ik dacht eigenlijk dat dat zo hoorde. Kan ik die lateislabbe niet gewoon onder de doormij aangebrachte dpc folie laten vallen? Dan kan er nooit vocht onder komen.

@void
Ik heb even een plaatje opgezocht van zon opwaaianker,maar het is me noet helemaal duidelijk... Aan de ene kant zit een stripje met wat gaatkes, die schroef ik tegen de balk? Aan de andere kant zit een soort haakje, wat doe ik daar dan mee? Dingen zijn niet goedkoop trouwens. :p
pi_146722617
En de lateislabbe en de dpc aan de zijkanten gaan dus om de spouwlat heen?
pi_146723337
Je moet gewoon een strip hebben die getordeerd is (90 graden). Die zet je dan met schroeven tegen de zijkant van de balk vast en met pluggen en schroeven in de muur.
pi_146739542
Die strip met haakjes zet je tegen de balk en de haak zit vastgemetseld in de muur. Althans zo is het de bedoeling. Maar dit wordt meestal gebruikt aan de binnenkant bij halfsteens muurtjes (dus zonder binnenmuur).

Jij krijgt een binnen- en een buitenblad. De balklaag komt op het binnenblad. Waar komen de muurankers van 90 graden dan? Theoretisch zou een platte strip toch voldoende zijn (of steekt de balkenlaag de spouw in?).
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_146787545
Zo, vandaag de eerste laag helemaal rondom er in gemaakt! Voor jullie misschien weinig bijzonders, maar ik vind t er echt mooi uitzien!

Helaas geen fotos van de laag boven de roldeur, het was toen al donker, wel fotos van de lagen boven de kozijnen.

Geprobeerd om 5 cm van een lijmblok af te slijpen, dat lukte niet met mn 125 mm tolletje, toen bedacht ik me dat ik nog metselstenen had liggen, dus het daar maar mee opgevuld. Zie je later toch niets meer van.

Vrijdag ochtend word al het hout afgeleverd. Dus van t weekeind kan ik beginnen met de balklaag!
pi_146790032
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 november 2014 21:19 schreef Makrolon het volgende:
Geprobeerd om 5 cm van een lijmblok af te slijpen, dat lukte niet met mn 125 mm tolletje,
Hoe heb je het andere zaagwerk bij al die blokken gedaan dan, toch niet allemaal met dat kindertolletje ?
Tijd voor een 230mm tol.
  Knikkerking dinsdag 18 november 2014 @ 22:10:56 #288
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146790196
Ziet d'r weer goed uit hier.
Hopelijk nog even goed weer de komende tijd.

Hoe lang denk je nog totaal (in weken) bezig te zijn voordat ALLES klaar is?

Keep it up!!
pi_146790271
Haha, toch wel. Ik zag laatst iemand, volgens mij in het gereedschaps topic die een 230 mm tol met diamant schijf had, toen dacht ik, dat was handig geweest. :+ mn pa heeft zon grote tol liggen, die had k zo kunnen lenen. Maar ga nu ik bijna klaar ben niet meer zon duur blad kopen.
pi_146790375
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:10 schreef Atmoz het volgende:
Ziet d'r weer goed uit hier.
Hopelijk nog even goed weer de komende tijd.

Hoe lang denk je nog totaal (in weken) bezig te zijn voordat ALLES klaar is?

Keep it up!!
Thanks!

Weer werkt tot nu toe super mee! Eerst wwas t doel voor de winter t beton er in te hebben, toen een begin maken met de binnen muren, en nu wil ik eogenlijk gewoon de balkconstructie vd kap af hebben. :D

Ik ben nu een half jaar bezig, hoop met nog een half jaar een heel eind te zijn. Vooral t metselwerk gaat een hoop tijd kosten denk ik.
pi_146790425
Maargoed, dan zeg je alles, ik wil nog een nette wc er in maken, zolder mooi afwerken, wanden vd smeerput afwerken, nog wat andere dingetjes. Denk dat ik nooit op t punt ga komen dat echt alles af is. :p
  dinsdag 18 november 2014 @ 23:02:23 #292
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_146792982
Laat maar varen die hoop ;)
AF is iets nooit ;)
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  Knikkerking dinsdag 18 november 2014 @ 23:05:27 #293
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_146793126
Das ook weer waar :D
pi_146799082
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 november 2014 22:12 schreef Makrolon het volgende:
Haha, toch wel. Ik zag laatst iemand, volgens mij in het gereedschaps topic die een 230 mm tol met diamant schijf had,
Diamant schijf is nergens voor nodig, gewoon doorslijpschijven voor steen, die kosten een paar ¤ per stuk.
http://www.slijpschijvenw(...)ctgroep=372&zoeken=1
pi_146853966
Dat kende ik nieteens! Maar eens kijken waar ik die kan krijgen dan!

Effe een ander vraagje, de schroeven waarmee ik de balken vast ga zetten in de spouw enzo, kan ik daar gewoon gegalvaniseerde voor gebruiken of moet ik rvs halen?
pi_146891895
Gister is het hout binnen gekomen! *D

Alleen ik zag wat geks, op de balken staat bovenop op allemaal c24, alleen op de kopse kanten staat op de ene c16 en op de andere c24. Iemand die dat kan verklaren? Heeft de leverancier zitten kloten?

pi_146947757
230mm diamantschijven zijn o.a. bij toolstation voor een redelijke prijs te krijgen. Schroeven in het binnenblad t.b.v. de balken kunnen gewoon gegalvaniseerd zijn. Zou je ze in het buitenblad schroeven (bijv. als je geen spouwmuur hebt) zou ik RVS gebruiken.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_146949033
http://www.joostdevree.nl(...)w_centrumhout_nl.pdf

C16 is relatief zwak hout lees ik net. C24 voor grenen/vuren is top of the bill.
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:09:14 #299
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_147086802
Dat het een klasseaanduiding was wist ik al ;)
Maar inderdaad opvallend dat op 1 balk zowel C16 als C24 staat....
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  vrijdag 28 november 2014 @ 14:22:47 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_147087249
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 08:17 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Diamant schijf is nergens voor nodig, gewoon doorslijpschijven voor steen, die kosten een paar ¤ per stuk.
http://www.slijpschijvenw(...)ctgroep=372&zoeken=1
Sneller en veiliger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')