Beetje metaalbedrijf heeft gewoon verzinkt hoeklijn liggen, zaagkanten even in de zinkcompound en klaar is keesquote:Op zondag 9 november 2014 20:55 schreef densmee het volgende:
Stalen hoeklijn moet je gewoon bij een metaalbedrijf in de buurt halen scheelt veel in kosten, laat je hem bij hun op lengte zagen en breng je het zelf naar de verzinkerij
De meeste lateien liggen er zo in, maar met de elektrode wil verzinkt staal best lassen. Alleen wel buiten doen en de wolkjes die er af komen niet inademen.quote:Op zondag 9 november 2014 21:24 schreef densmee het volgende:
Ik kan me voorstellen dat er nog wat aan gelast moet worden, of ligt die hoeklijn er gewoon zo in?
Een balk van 250 op een overspanning van 5000?quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:13 schreef Makrolon het volgende:
Even jullie mening horen:
Ik was van plan onderkant balklaag om 2.50 te leggen. Balken van 25 cm hoog. Nu heb ik de muur op 2.20, en vind dat al best hoog, zal ik die balklaag gewoon op 2.40 leggen? Is makkelijker, dan kan ik t gewoon op een hele steen leggen, en ik heb weer 10 cm extra op zolder. Optisch word de hoogte beneden dan dus 2.40 + 25 balk is 2.65 hoog. Dat lijkt me toxh hoog zat? Of hebben jullie een andere mening?
Nu ik t zo voor me zie lijkt mij dat ook ja. dus ik gooi ze gewoon op 240.quote:Op dinsdag 11 november 2014 13:55 schreef Barrah het volgende:
Voor een garage vind ik 240 zat. Zeker als deze een vliering krijgt en je de hoogte daar weer terugkrijgt in de vorm van extra ruimte.
Ruimte boven de garagedeur doe je in de praktijk toch niks mee, of het moet al zoveel zijn dat je deze nuttig kunt gebruiken voor opslag. Maar daar heb je je zolder al voor. Lager dan 240 zou ik niet gaan.
Correct. Doch durf ik als particulier met minder te doen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:38 schreef Makrolon het volgende:
Overspanning van 4.60maar te dik??? Op klusidee staat zon balken pdf, daar had ik gevonden dat 75 x 250 toch wel minimaal was op een hoh afstand van 61 cm.
Balken van 200 hoog? Zou dit niet te veel veren in t midden? Denk dat we uiteindelijk een hoop spullen op zolder gaan zetten, t word tevens hobbyruimte van mn vriendin.quote:Op dinsdag 11 november 2014 17:58 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct. Doch durf ik als particulier met minder te doen.
Durf ik best aan. C24 70*195 h.o.h 610 . Bolle kant boven (moet altijd) Let wel eigen risico he.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:00 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Balken van 200 hoog? Zou dit niet te veel veren in t midden? Denk dat we uiteindelijk een hoop spullen op zolder gaan zetten, t word tevens hobbyruimte van mn vriendin.
Haha, ik heb er even over nagedacht, maar ga denk ik toch maar gewoon op safe en voor 250 mm, niet dat ik twijfel aan je kennis hoor! Maar heb al een scherpe offerte liggen die al goedkoper uitvalt dan begroot voor t houtwerk. Anders had ik het zeker in overweging genomen. Hoor trouwens voor het eerst dat hout blijkbaar een bolle kant heeft die boven moet. Wat is de gedachte hier achter? Is t hout in die richting sterker oid?quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Durf ik best aan. C24 70*195 h.o.h 610 . Bolle kant boven (moet altijd) Let wel eigen risico he.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |