Tja, de meesten bij ons zijn wel een stuk beter in hun 1e taal dan in de andere, dus dan worden er natuurlijk 2 (of eventueel 3) talen gebruikt.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:46 schreef TC03 het volgende:
Zingen de Vlamingen en Walen nou gewoon echt allemaal een andere tekst bij het volkslied? Wel droog.
Alle Friezen kunnen gewoon Nederlands.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:52 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Tja, de meesten bij ons die wel een stuk beter in hun 1e taal dan in de andere, dus dan worden er natuurlijk 2 (of eventueel 3) talen gebruikt.
Hoe doen de Friesen dat bij jullie?Die lijken echt ook een eigen taaltje te hebben.
Ook wel grappig dat het volkslied zelfs in Vlaanderen nog steeds "de Brabançonne" heet (het Franse lidwoord laten ze wel weg). Maar het heeft dus ook een Nederlandstalige tekst. Ik vraag me af of de N-VA daar iets aan gaat doen, mochten ze toch gaan regeren.quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:46 schreef TC03 het volgende:
Zingen de Vlamingen en Walen nou gewoon echt allemaal een andere tekst bij het volkslied? Wel droog.
"Het lied van Brabant" klinkt ook maar wat stijf, niet waar?quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:04 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ook wel grappig dat het volkslied zelfs in Vlaanderen nog steeds "de Brabançonne" heet (het Franse lidwoord laten ze wel weg). Maar het heeft dus ook een Nederlandstalige tekst. Ik vraag me af of de N-VA daar iets aan gaat doen, mochten ze toch gaan regeren.
Het zal bij de N-VA wel De Vlaamse Leeuw worden, maar ja, van de FIFA mag je maar één volkslied hebben, dus dan wordt dat een probleem.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:24 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
"Het lied van Brabant" klinkt ook maar wat stijf, niet waar?
Oasis kwam op Pinkpop gewoon een dag later optreden omdat Engeland moest spelen op hun eigenlijke slot tijdens EK2000quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:56 schreef WebBeestje het volgende:
Wat een lamlul
http://www.gva.be/backsta(...)gentinie-belgie.aspx
Wat? Geen gezeik van een Nederlander over België maar realiteitszin?quote:Op woensdag 2 juli 2014 17:28 schreef hafcfan het volgende:
Jullie speelden eindelijk een keer leuk. Heb echt genotenAls jullie zo spelen winnen jullie makkelijk van die Argentijnen.
Danku, wordt gewaardeerd. Al twijfel ik over dat laatste, maar dat zullen we moeten zien zaterdagquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:28 schreef hafcfan het volgende:
Jullie speelden eindelijk een keer leuk. Heb echt genotenAls jullie zo spelen winnen jullie makkelijk van die Argentijnen.
Halve finale laatste minuut robben 1-0.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:17 schreef Luxx het volgende:
Belgie speelde gewoon een erg lekkere wedstrijd, leuk om naar te kijken, en haalde een mooie overwinning binnen. Ik hoop dat ze volgende week tegen NL een off-day hebben*, anders krijgt Oranje het knap lastig.
*er vanuit gaande dat zowel NL als BE de kwartfinale doorkomt
Ik hoop dat ze het moeilijk krijgen,word het weer superspannendquote:Op woensdag 2 juli 2014 17:28 schreef hafcfan het volgende:
Haha bedanktquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:14 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Wat? Geen gezeik van een Nederlander over België maar realiteitszin?
Gelieve u voort te planten!!!
Die Argentijnen vallen me echt tegen. Al 4 beroerde wedstrijden gespeeld. Alleen Messi haalt een ruime voldoende, maar België oprollen in zijn eentje lijkt me iets teveel.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:15 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Danku, wordt gewaardeerd. Al twijfel ik over dat laatste, maar dat zullen we moeten zien zaterdag
Mij vallen ze ook tegen maar misschien doet Argentinië wat België deed tegen de VS zeg maarquote:Op woensdag 2 juli 2014 18:40 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Die Argentijnen vallen me echt tegen. Al 4 beroerde wedstrijden gespeeld. Alleen Messi haalt een ruime voldoende, maar België oprollen in zijn eentje lijkt me iets teveel.
Lijkt mij nu toch volkomen normaal dat ze een referentie maken naar Nederland tijdens Diabo? Peppie en Kokkie zitten er nu éénmaal...quote:Op woensdag 2 juli 2014 13:41 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik vind dat vergelijk met Nederland ook nogal onzinnig en ergerde me dood gisteren in Diabo, maar het is wel onzin om te zeggen dat België er vroeger niks van kon![]()
Al heeft Nederland wel al een stuk meer succes geboekt, niemand die dat kan ontkennen denk ik
Een Belg met een mening is moeilijk te vinden in ieder geval. Hoewel ik Sonck niet slecht vind.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:37 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Lijkt mij nu toch volkomen normaal dat ze een referentie maken naar Nederland tijdens Diabo? Peppie en Kokkie zitten er nu éénmaal...
Waarom moeten er ook 2 Nederlanders aanwezig zijn? Belgen vonden ze niet zeker? Enfin, alles beter dan een Odoi. Wat een fucking domme kloot is dat hé.
Verheyen, De Vlieger,... keuze genoeg hoor.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Een Belg met een mening is moeilijk te vinden in ieder geval. Hoewel ik Sonck niet slecht vind.
Jij bent zeker ook de snuggerste?quote:Op woensdag 2 juli 2014 15:46 schreef TC03 het volgende:
quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Verheyen, De Vlieger,... keuze genoeg hoor.
De analyses van De Vos en Lemmens zijn nu ook niet om naar huis te schrijven...
Dat je hier nog op reageertquote:Op woensdag 2 juli 2014 19:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
De analyses van De Vos en Lemmens zijn nu ook niet om naar huis te schrijven...
Die Verheyen trapt ook maar open deuren in en wil met iedereen op goede voet staan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Als ie geen voetballer was geweest had ie deze echt op zijn buik kunnen schrijven.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:36 schreef Belgosome het volgende:
[..]
Zijn vriendin :
[ afbeelding ]
Money en Fame
Het werkt beide kanten op: die bimbo is ook weer zo ingeleverd indien een mooier model zich aandient.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als ie geen voetballer was geweest had ie deze echt op zijn buik kunnen schrijven.
Mjah...voetballers hebben geen oneindige houdbaarheid, en als ik haar zo bekijk geldt dat ook voor zijn banksaldo, en dan is madam door naar de volgende moneymaker.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het werkt beide kanten op: die bimbo is ook weer zo ingeleverd indien een mooier model zich aandient.
Weet niet waar jij zoal rond hangt, maar ik heb vandaag vrijwel alleen maar lof gehoord over de Belgen gisteren. Terecht ook overigens, was een heerlijke pot voetbal.quote:Op woensdag 2 juli 2014 18:14 schreef Brecht35 het volgende:
[..]
Wat? Geen gezeik van een Nederlander over België maar realiteitszin?
Gelieve u voort te planten!!!
Mooiste 0-0 sinds tijden. Zaterdag zet ik rond 19:25 de tv aan, die uit Belgenlandje scoren toch niet eerder dan de 70e minuutquote:Op woensdag 2 juli 2014 21:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weet niet waar jij zoal rond hangt, maar ik heb vandaag vrijwel alleen maar lof gehoord over de Belgen gisteren. Terecht ook overigens, was een heerlijke pot voetbal.
Gelukkig hoeven de Belgen nu niet meer verder aangezien het doel bereikt is, net voor een wedstrijd tegen een echte tegenstander.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Weet niet waar jij zoal rond hangt, maar ik heb vandaag vrijwel alleen maar lof gehoord over de Belgen gisteren. Terecht ook overigens, was een heerlijke pot voetbal.
Klopt als een bus! Wij Belgen houden van een spannende pot voetbal op het einde.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Mooiste 0-0 sinds tijden. Zaterdag zet ik rond 19:25 de tv aan, die uit Belgenlandje scoren toch niet eerder dan de 70e minuut
Ik zie Vertonghen niet zo opstomen tegen Di Maria hoorquote:Op woensdag 2 juli 2014 23:57 schreef Tim86 het volgende:
Hoe groter de ruimte, hoe beter dit België is. Ben benieuwd zaterdag. Argentijnen geven genoeg ruimte weg.
Hij is nochtans een gruwelijke analyst hoor. Hij zal het entertainment niet tot op grote hoogte brengen maar daarvoor zit hij daar niet.quote:Op woensdag 2 juli 2014 19:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
Die Verheyen trapt ook maar open deuren in en wil met iedereen op goede voet staan.
Het ergste is eigenlijk dat Wilmots doet alsof dat ook de bedoeling is.quote:Op woensdag 2 juli 2014 21:58 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Mooiste 0-0 sinds tijden. Zaterdag zet ik rond 19:25 de tv aan, die uit Belgenlandje scoren toch niet eerder dan de 70e minuut
Ach geen enkele van die trainers zal toch een onvertogen woord zeggen over zijn ploeg ?quote:Op donderdag 3 juli 2014 09:21 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Het ergste is eigenlijk dat Wilmots doet alsof dat ook de bedoeling is.
quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:32 schreef OnePlusOne het volgende:
Belgen moeten gewoon niet zo tof doen. Elk WK heb je wel een laagvlieger die zwaar boven kunnen presteert. Kijk je hebt de grote jongens waar Nederland onder valt en je hebt van die gare landen die met mazzel (makkelijke poule en knockout ronde) redelijk ver komen waaronder Belgie. Zeg maar het Anderlecht van het WK. Normaal gesproken zouden ze geen punt pakken, maarja eens in de 200 jaar (als ze zich weer eens kwalificeren voor het WK) dan stunten ze omdat de tegenstander de Belg onderschatten. In 2010 had je Uruguay, 2006 Oekraine die het redelijk deed, 2002 Zuid Korea en Turkije en ga zo maar door.
Wat wil je zeggen behalve dat jullie aanvallers zo scheel zijn als een paar dooie bosuilen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 11:35 schreef bylbylbyl het volgende:
enkele statistiekjes na de 1/8e finales:
Yit de gegevens van voetbaldatabank WhoScored blijkt dat geen enkel team op het WK gemiddeld meer op doel trapte dan onze nationale helden. De Bruyne en co schoten de voorbije vier duels gemiddeld 20,8x op doel en daarmee doen ze beter dan Argentinië (20) en Frankrijk (19). Nederlander staat op een 14e plaats met 'amper' 13,5 pogingen per match.
Schoten op doel . België schiet per match 8x tussen de palen en is daarmee alweer de beste voor Frankrijk (7,8) , Duitsland (7,5) en Brazilië (7,3). Nederland is zesde met 6,8 gekadreerde pogingen per match.
En er is nog een interessante statistiek waarin de Rode Duivels iedereen de loef afsteken. Geen enkel land dribbelde meer spelers dan België. Hazard en co sollen gemiddeld 16,5x per match met hun tegenstanders. Argentinië en Bosnië-Herzigovina (beiden 15,3) volgen al op een afstandje. Robben en co moeten het stellen met slechts 10,3 dribbels per match, wat hen voorlopig op de 14e stek zet.
Balbezit op de helft van de tegenstander: België voetbalt 31% van de match op de helft van de tegenstander. Enkel Frankrijk (32%) en Japan (34%) zijn nog straffer. Nederland staat op vijf na laatste met 23% balbezit op de vijandelijke helft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |