Owja, een tafelgenoot die luid staat te oreren over 'een soepel wijntje' met 'een fruitige afdronk', en demonstratief flink boven het glas staat te ruiken en het zit te nippen. En dat over een huiswijn van 5.95.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:05 schreef Jula123 het volgende:
Ook een grote ergernis als er zo'n pretentieus mannetje naast je zit die op te luide toon zijn 'kennis' over de wijn wil delen, inclusief alle bijbehorende zogenaamde vaktermen.
quote:
Die had ik al meegerekend bij de vervelende kinderen.quote:
Zo hebben wij een keer gegeten in een restaurant in Amsterdam waar het nou niet bepaald geënt was op 'deftige mensen'. Geen enkele bestekset was gelijk, de stoelen wiebelden, de tafel nogal klein. Het was een samengeraapt zooitje. Weinig keus op de kaart, en we kozen voor inderdaad grotendeels de hollandse pot: aardappelen met boerenkool, een enorme lap vlees erbij, voor de verandering ook maar frietjes en dat soort dingen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ook niets tegen een eerlijke steak frites die kwaliteit levert, of een truckerstent waar je karbonade met jus en gekookte aardappels en groente krijgt, gewoon eerlijk eten.
In een echt goed restaurant krijg je meestal gewoon je wijn, zeker als je een wijnarrangement hebt. De sommelier kijkt toch vaak wel voor je of hij kurk heeft, is misschien nog wel netter.quote:Op donderdag 3 juli 2014 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, je proeft hem om te controleren of hij geen kurk heeft, dat is iets heel anders. Maar de meeste Nederlanders proeven dat sowieso niet
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurk_(smaak)
Wie is zij? Het restaurant?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Dat de tafel al gedekt is en zij dus bepalen waar je zit en ik dus niet naast mijn vriend kan/mag zitten.
Ja, meerdere keren meegemaakt...
Ook, maar ook 1 keer gewoon bij mensen thuis.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:34 schreef golfer het volgende:
[..]
Wie is zij? Het restaurant?
Als jij dat dan pikt ben je wel heel erg dom bezig.
Je bepaalt altijd zelf waar je gaat zitten.
Het is ook gewoon calvados, laatst nog eens nagevraagd in Normandië bij een producent. Maar mij kan het weinig schelen: entrecote en chardonnay zijn ook zo van die woorden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 13:09 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja die snap ik ook nooit. We typisch Nederlands trouwens.Sowieso al dat geklaag zeg. Ik weet dat het slecht gesteld is met de horeca in NL, maar zeiken over de uitspraak van "Calvados" vind ik wel heel ver gaan. Dan kan je toch echt beter thuis blijven.
Grootste afknapper is dat als je weet dat je het beter kan dan de kok.
Ik heb mijn servet (tot irritatie van mijn vriendin) altijd op zijn Amerikaans om.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:47 schreef RobinOok het volgende:
Krampachtig een servet op schoot.... okeee... dat zegt me ook weer genoeg.....
Kies nooit arrangementen. Altijd ala carte! tenzij dat arrangement zo speciaal is dat ik het wel interressant vind,maar dat is praktisch uitgesloten bij mij na al die jaren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb het eigenlijk best vaak gehad, vooral in sterren tenten, maar dan als je een fles besteld ipv een arangement
Dat zijn inderdaad afknappers, de stoelen moeten overigens ook comfortabel genoeg zijn voor een zitting van meerdere uren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:35 schreef littledrummergirl het volgende:
• restaurants met een slechte akoestiek, het kan een prachtige tent zijn maar als het klinkt alsof je in een badkamer zit te eten, nah...
• tafels die te dicht naast elkaar zijn opgesteld. als je buurman even naar het toilet moet dat ie bijna je bord-glas van tafel zwiept.
• te kleine tafels, ik wil niet dingen moeten verplaatsen omdat het bedienend personeel met de handen vol staat en het anders niet op het kleine tafeltje gepropt krijgt![]()
• onoplettend personeel, als mijn glas leeg is wil ik binnen vijf minute de vraag of ik nog wat wil, niet wachten tot de volgende gang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |