abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2014 @ 16:05:03 #126
364681 over_hedge
pi_141855132
pepsi krijgen als ik om cola vraag.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_141855179
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, je proeft hem om te controleren of hij geen kurk heeft, dat is iets heel anders. Maar de meeste Nederlanders proeven dat sowieso niet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurk_(smaak)
Ja dat zei ik toch :+
Iig dat bedoel ik
Worry is a misuse of imagination
pi_141855406
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:45 schreef Pietverdriet het volgende:

Als ik varkenshaas met champignonroomsaus op een kaart zie staan ga ik liever ergens anders heen
Zegge Piet,mijn beste. Wat is er mis met een lekkere varkenshaas of kalfstournedos met championsroomsaus?

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:31 schreef highender het volgende:
Als er geen echt zilveren bestek opgedekt is :N
Die hoop heb ik allang laten varen in Nederland. Daarom heb ik wel zilver bij mij thuis.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 13:40 schreef klaarover het volgende:
Dat ze puntje bij paaltje toch niet mijn Creditcard accepteren. Of dat het Creditcard apparaat stuk is. Of dat er een rare code uit het apparaat komt rollen. Terwijl op de deur gewoon het logo van mijn kaart staat. Echt dat is voor mij de grootste afknapper.
Je zal toch wel meer dan 1 cc bij je hebben? :? Ik betaal trouwens zelden tot nooit met een cc in Nederland als ik ga uiteten. Altijd cash. CC is voor 'grote' dingen en als je in het buitenland bij een sterrenchef gaat eten en men dus je cc nummer wil hebben als garantie dat je wel op komt dagen. Geef ook altijd de cc die ik het minst gebruik :Y (Diners)

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 16:20:18 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:14:00 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141855410
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:06 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja dat zei ik toch :+
Iig dat bedoel ik
Na, je zei het volledig verkeerd, het gaat om de smaak, niet of er wat kurk in zit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:14:55 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141855440
quote:
15s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:13 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Zegge Piet,mijn beste. Wat is er mis met een lekkere varkenshaas met championsroomsaus?
Toonbeeld van een fantasieloze kaart in een pakjessaus restaurant
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141855456
Ah zo. Nee, dan begrijpen wij elkaar.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:19:59 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141855593
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:15 schreef Iwanius het volgende:
Ah zo. Nee, dan begrijpen wij elkaar.
Een goede wiener schnitzel uit kalfsvlees is ook erg lekker, maar ik mijdt schnitzelparadijzen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141855675
Ja,nee,begrijp ik.(massa toerisme versie)

Maar je moet het natuurlijk wel weten waar dan die goede schnitzel is te vinden en niet iedereen heeft dan zin alle steegjes en kleine eetzaakjes te gaan afstruinen.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 16:23:48 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:24:21 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141855727
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:22 schreef Iwanius het volgende:
Ja,nee,begrijp ik.(massa toerisme versie)

Maar je moet het natuurlijk wel weten waar dan die goede schnitzel is te vinden.
Ja, das waar, en erg lastig te bepalen in een onbekende stad.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141855774
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 15:43 schreef Milchat het volgende:
3. Alleen maar patat gerechten voor kinderen
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 20:00 schreef Buurpoes het volgende:
Dat je voor je kind alleen patat kunt bestellen. :')[/sub]
Deze snap ik niet, als het kind niet alleen friet lust kan het toch gewoon wat-dan-ook van de kaart eten? Dat 'kindermenu' is toch juist bedoeld voor de proletariers wiens kinderen alleen friet eten?
pi_141855790
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:24 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja, das waar, en erg lastig te bepalen in een onbekende stad.
Wat ik altijd doe is de lokale taxichauffeur goed tippen om mij uit te leggen (en heen te rijden) waar de lokale bevolking nu zelf altijd het lekkerst gaat uiteten. Ik kiest ook zelden de sjieke/nette taxichauffeur die altijd standaard voor het hotel staan maar juist de kleine zelfstandige die iets verderop staat en ook op klanten wacht/hoopt.

Zo heb ik ooit toen ik voor het eerst in Istanboel was met mijn vriendin en helemaal nog geen Turks sprak of verstond op deze wijze de beste eetzaakjes van Istanboel leren kennen.( Aziatisch gedeelte van de Bosporus) Ik/wij verstonden die taxichauffeur niet en met handen en voeten maakten we duidelijk wat we wilden en hadden we in zijn taxi de tijd van ons leven want hij zou even ons "verwennen"en laten zien waar je nu wat het beste kon eten. :D Nou..geen woord teveel gezegd die man. Ik heb hem gelijk aangehouden als vaste chauffeur gedurende de tijd dat we daar waren. Uiteraard financieel dik beloont op zijn on-Hollandse manier.

Kwam hij elke dag voor ons hotel aanrijden te midden van al die sjieke taxi's die daar stonden opgesteld.En de mensen(portiers) van het hotel die buiten stonden elke keer maar kijken van: Hoe flikt die sloeber dat nou om die Europeanen te rijden? De congierge van ons hotel probeerde mij nog op andere gedachte te brengen door toch maar zo een officiele 'sjieke'taxi van het hotel te nemen etc. Ik zei dat ik heel tevreden was over deze taxichauffeur. :D

Sowieso is Istanboel een geweldige stad als het alleen al om lekker eten gaat.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 16:39:56 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:27:19 #137
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141855802
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:26 schreef Fokpop het volgende:

[..]


[..]

Deze snap ik niet, als het kind niet alleen friet lust kan het toch gewoon wat-dan-ook van de kaart eten? Dat 'kindermenu' is toch juist bedoeld voor de proletariers wiens kinderen alleen friet eten?
Dan moet je de volle prijs betalen en dat willen ze natuurlijk niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:34:32 #138
221912 minilot
Nancy boy
pi_141856012
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan moet je de volle prijs betalen en dat willen ze natuurlijk niet.
Het gaat natuurlijk vaak vooral om de portiegrootte: een kind van zeven eet niet dezelfde hoeveelheid als zijn volwassen papa. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_141856315
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 15:43 schreef Probability het volgende:

Oooooooooooh of van die vrouwtjes die beledigd zijn dat ze de huiswijn niet voor mogen proeven
'Ja maar wat als ik hem niet lust'

En zogenaamd heel chique doen en afgeven op het personeel en zich verheven voelen, terwijl ze helemaal niet weten hoe het heurt..

Nep chique :P Als je echt zo 'chique' bent en vol goede manieren, dan ga je het meisje dat je bestelling opneemt niet kleineren...
Ik zeg altijd: Als jij aankomt zetten met zo een Diningcity kortingskaart dan moet je gewoon eten wat je wordt voorgeschoteld en helemaal geen commentaar of blabla hebben. Die mensen kijken je dan ook aan alsof ze wel dat recht hebben omdat...ze geld komen brengen. Ik zeg altijd: Je brengt geen geld,je kost geld. Of begrijp je dat niet?


quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Nee, je proeft hem om te controleren of hij geen kurk heeft, dat is iets heel anders. Maar de meeste Nederlanders proeven dat sowieso niet

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kurk_(smaak)


Psst Piet. Jij...ik wij zijn ook Nederlanders hoor.
;) Maar begrijp wel wat je bedoelt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 16:47:17 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:45:30 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141856338
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Het gaat natuurlijk vaak vooral om de portiegrootte: een kind van zeven eet niet dezelfde hoeveelheid als zijn volwassen papa. :)
En?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:47:07 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141856386
Restaurants en hotels kunnen wmb niet kind onvriendelijk genoeg zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141856439
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Na, je zei het volledig verkeerd, het gaat om de smaak, niet of er wat kurk in zit
Yo ik bedoelde dat er kurk in zit - als in de schimmel
Ik snap ook wel dat er geen stukjes kurk in drijven :') dat zie je sowieso al wel voor je het proeft als het daar om zou gaan
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:49:44 #143
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141856475
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Yo ik bedoelde dat er kurk in zit - als in de schimmel
Ik snap ook wel dat er geen stukjes kurk in drijven :') dat zie je sowieso al wel voor je het proeft als het daar om zou gaan
dat heet, kurk heeft, een wijn heeft kurk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141856546
Ik moet ook altijd lachen als ik weleens in een gezelschap ben en 1 van de gasten/kennissen wil zijn kennis van wijnen en alle bijbehorende etiquetten even aan ons etaleren.
Man,man..ik zeg altijd als het dan telang duurt: Schiet je een beetje op Harry met die onzin want ik wil ook drinken. Dat voorproeven hoeft geen 3 minuten te duren. Tis geen Rothschild wat je proeft. _O-

Moet je die uitgestrekte smoel dan zien alsof ik een kerkelijk ritueel verstoor. Idem dito met een sigaar opsteken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 16:55:27 ]
pi_141856611
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dat heet, kurk heeft, een wijn heeft kurk
Ja dat heb ik inmiddels begrepen

Ik zei dat dat idd was wat ik bedoelde

Dus nu weet ik dat.

En ik leg uit wat ik bedoelde - zeg je het weer.


Prima hoor maar ik had het de eerste keer al begrepen.
Worry is a misuse of imagination
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:04:05 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141856961
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 16:44 schreef Iwanius het volgende:


[..]



Psst Piet. Jij...ik wij zijn ook Nederlanders hoor.
;) Maar begrijp wel wat je bedoelt.
Gros proeft het echt niet.
Het is trouwens een veel voorkomend probleem, dat eenvoudig op te lossen is door schroefdoppen te gaan gebruiken. Dat het publiek dat niet wil laat al zien dat ze niet proeven
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141857203
Botte messen
pi_141857245
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:

Gros proeft het echt niet.
Het is trouwens een veel voorkomend probleem, dat eenvoudig op te lossen is door schroefdoppen te gaan gebruiken. Dat het publiek dat niet wil laat al zien dat ze niet proeven
Ik wil het nog scherper stellen (en nu zullen de criticasters het wel weer het als elitair of snobistisch betitelen)

De meeste mensen hebben helemaal geen smaak!. Ze weten niet wat echte smaak is. Laat staan smaakverhoudingen tussen de verschillende ingredienten onderling die een gerecht dat maken wat het behoort te zijn.

Om over enige vorm van productkennis maar te zwijgen.

Ook als je dan een discussie aangaat dan komt men altijd met die ene dooddoener ( to save face en als ze uitgeluld zijn) die eigenlijk al alles zegt: Over smaak valt niet te twisten... :')

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 17:14:35 ]
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:14:10 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141857298
quote:
2s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:12 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil het nog scherper stellen (en nu zullen de criticasters het wel weer het als elitair of snobistisch betitelen)

De meeste mensen hebben helemaal geen smaak!. Ze weten niet wat echte smaak is. Laat staan smaakverhoudingen tussen de verschillende ingredienten onderling die een gerecht dat maken wat het behoort te zijn.
Om over enige vorm van productkennis maar te zwijgen.
En deze mensen werken maar al te vaak in de horeca
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_141857377
Omdat men ervan uitgaat dat het merendeel van de gasten dom is en niets weet.

Vervelende is dat in deze tijd gasten meer ruimte hebben en mogelijkheden dan vroeger en dus beter geinformeerd kunnen zijn, dan zij die in de horeca werken en elke dag dezelfde riedel afsteken...om vooral iets voorhanden te hebben en zich een houding te kunnen geven jegens die zelfde gasten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2014 17:16:49 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')