abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141921630
Nieuwe klacht :tent waar mensen op zijn Amerikaans hun servet dragen. Jezus wat een gezicht! Sowieso restaurants met veel tafellinnen mijd ik. Zat goede restaurants zonder stijve meuk. (ook met sterren)
Whatever...
pi_141922043
Als je broer zn steak lekker doorbakken wil.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 09:55:33 #203
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141922131
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 03:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik heb mijn servet (tot irritatie van mijn vriendin) altijd op zijn Amerikaans om.

Ja, dat is ook supergenant natuurlijk. Sjesus man, ben je motorisch gestoord of zo, dat je niet zonder knoeien je eten naar binnen kunt schuiven? Mijn oma had er een speciaal kettinkje met klemmetjes voor, om haar servet voor te binden. Echt erg.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:16:01 #204
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_141923405
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 09:55 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ja, dat is ook supergenant natuurlijk. Sjesus man, ben je motorisch gestoord of zo, dat je niet zonder knoeien je eten naar binnen kunt schuiven? Mijn oma had er een speciaal kettinkje met klemmetjes voor, om haar servet voor te binden. Echt erg.
Ooit gehoord van een korreltje zout?, ik denk dat je dit met een zak zout moet nemen hahahaha
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  zaterdag 5 juli 2014 @ 11:26:44 #205
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141923621
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:47 schreef RobinOok het volgende:
Krampachtig een servet op schoot.... okeee... dat zegt me ook weer genoeg.....
Nou het is omdat het etiquette is maar ik zie daar het nut niet zo van, een servet op je schoot. Thuis doe je dat toch ook niet? Of is het als de GTST familie Sanders bij jullie? :D

En dan nog, bij knoeien valt het standaard alsnog naast je servet op je broek, dusja.
En voor de stropdas die, bij het over de tafel naar de saladeschaal reiken, vrolijk in je tomatensoep gaat hangen, helpt het ook allemaal niet.
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:24:55 #206
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_141924960
Ik heb het servet op zijn frans over mijn hoofd

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:25:32 #207
45206 Pietverdriet
pi_141924981
Bonuspunten voor degene die weet wat en waarom
pi_141925187
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 03:49 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik heb mijn servet (tot irritatie van mijn vriendin) altijd op zijn Amerikaans om.

[ afbeelding ]

[..]

Kies nooit arrangementen. Altijd ala carte! tenzij dat arrangement zo speciaal is dat ik het wel interressant vind,maar dat is praktisch uitgesloten bij mij na al die jaren.

Vermoed dat een wijnarrangement wordt bedoeld. Dan is de fles buiten het zicht open gegaan en heeft de sommelier als het goed is die fles voorgeproefd.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 12:33:07 #209
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_141925201
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Iets met een ortolaan?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 5 juli 2014 @ 13:21:10 #210
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141926601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 11:26 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

Nou het is omdat het etiquette is maar ik zie daar het nut niet zo van, een servet op je schoot. Thuis doe je dat toch ook niet? Of is het als de GTST familie Sanders bij jullie? :D

En dan nog, bij knoeien valt het standaard alsnog naast je servet op je broek, dusja.
En voor de stropdas die, bij het over de tafel naar de saladeschaal reiken, vrolijk in je tomatensoep gaat hangen, helpt het ook allemaal niet.
Mijn punt: als je geen servet op je schoot wilt dan leg je dat fucking servet toch gewoon NIET op je schoot? Wat ben je voor een loser dat je niet gewoon zelf uitmaakt hoe je eet? Om dan een servet op schoot een krampachtige gewoonte te noemen, gewoon omdat jij er blijkbaar erg onder lijdt slaat werkelijk helemaal nergens op.
pi_141926912
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben je verkouden?
  zaterdag 5 juli 2014 @ 14:24:52 #212
45206 Pietverdriet
pi_141928312
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 12:33 schreef golfer het volgende:

[..]

Iets met een ortolaan?
Tsjielp!
pi_141929192
Nederlandse Horeca. :r :r

Als ik uit eten ga, doe ik dat in Duitsland. Goede prijs / kwaliteit verhouding en ze zien je daar nog steeds als een klant en niet als een last (zoals de nederlandse horeca kaffers).

Ben wel blij dat ik maar 15 minuten van de duitse grens woon. *O*
pi_141929291
Pretentieus gedoe:

- Mensen die komen om mensen te kijken i.p.v. om te eten / het gezellig te hebben.
- Kleine porties.
- Tafeletiquette
- Verplichte kledingstijl.
- Té aanwezig personeel (icm gemaakte vriendelijkheid).
- Lelijk personeel (afwezigheid van lekkere kontjes in rokjes)
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:04:50 #215
230788 n8n
Pragmatisch
pi_141929346
Duur
Te aanwezige hosts
Geforceerd hip
Karakterloos

Eigenschappen die vaak tot dezelfde soort tent behoren dus lekker makkelijk
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:18:44 #216
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_141929795
Wachten puur door onverschilligheid, domheid of onkunde "zwarte brigade".
Staat bij mij op 1.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_141931681
Naast een loeiende verwarming die niet of nauwelijks omlaag kan zitten in de winter zodat je hevig transpirerend aan je voorgerecht kan beginnen. Dat was afzien.
anonieme razernist
pi_141931687
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 15:03 schreef LelijKnap het volgende:
Pretentieus gedoe:

- Mensen die komen om mensen te kijken i.p.v. om te eten / het gezellig te hebben.
- Kleine porties.
- Tafeletiquette
Waar is dat dan?
Worry is a misuse of imagination
pi_141931797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 08:36 schreef Jula123 het volgende:
Inderdaad een krappe opstelling, zodat degene achter je steeds met zijn stoel tegen de jouwe aanknalt als die opstaat, zodat je zelf geneigd bent strak met je buik en stoel tegen je tafel aan te gaan zitten.

Ook een afknapper: restaurants waar het gaat om kwantiteit boven kwaliteit, in zulke tenten kom ik dus niet. Zodra ik zie staan dat je onbeperkt kan eten voor 25 euro haak ik af. Het trekt bepaald volk aan en het eten is vaak niet veel beter dan een 4.
Dat laatste...soms word ik uitgenodigd voor zo'n vreetschuur en dan kan ik met goed fatsoen niet afzeggen. -O-
Zo zonde van t geld, dan liever iets erbij lappen en WEL goed eten...
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:21:12 #220
45206 Pietverdriet
pi_141931843
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dat laatste...soms word ik uitgenodigd voor zo'n vreetschuur en dan kan ik met goed fatsoen niet afzeggen. -O-
Gewoon zeggen, luister, voor 10-15 euro meer pp kunnen we echt goed eten, wat dacht je daarvan?
pi_141931996
quote:
Pretentieus gedoe:

- Kleine porties.
- Tafeletiquette
Heel irritant inderdaad, gelukkig komt dat al heel vaak niet meer voor. Ik ga regelmatig eten in een sterrenrestaurant, maar daar zie je meestal niet eens tafellinnen ofzo. En ik trek gerust mijn spijkerbroek aan.

Ik vond karel v (hebben nu ben ster meer) wel wat stijfjes, maar meestal is het aardig relaxed, enige verschil is de kwaliteit van eten, wijn en bediening.
Whatever...
pi_141932030
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gewoon zeggen, luister, voor 10-15 euro meer pp kunnen we echt goed eten, wat dacht je daarvan?
Voor veel mensen is dat geen vooruitgang: die vinden de 'vreetschuur' juist beter. Mijn smaak is het ook niet, maar ik kan me er totaal niet druk over maken. Dat meemoeten is natuurlijk wel een dingetje.
anonieme razernist
pi_141932062
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:27 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Voor veel mensen is dat geen vooruitgang: die vinden de 'vreetschuur' juist beter. Mijn smaak is het ook niet, maar ik kan me er totaal niet druk over maken. Dat meemoeten is natuurlijk wel een dingetje.
Dit ja. Sommige mensen vinden dat gewoon geweldig....
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:28:53 #224
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_141932069
En het afrekenen als je met een groep (collega's ofzo) bent.

Heel gezellig getafeld, en dan komt de rekening en gaat er driftig gerekend worden wie hoeveel moet bijlappen. "Ja maar ik heb maar 1 koffie gehad en jij 2". "- Ja maar jouw soep was duurder."

En dan heeft er eentje alleen maar groot geld bij zich, of alleen maar een bankpasje.
"Wil jij dan betalen? "- Nee hoor, daar begin ik niet aan."
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_141932083
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Absoluut dieptepunt was eten met de hele (schoon)familie bij Yankee Doodle, want dat is zo leuk voor de kinderen. :') Er waren 2 kinderen bij van rond de 10, die gewoon normaal konden eten, dus feitelijk gezien hoefden daarvoor geen 20 volwassenen zich aan te passen. Nou het ging toch door, en het was het meest vreselijke waar ik ooit ben geweest!
Sindsdien ga ik gewoon niet meer mee, dat kan ik niet nog een keer aan.
pi_141932156
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:28 schreef gebrokenglas het volgende:

Heel gezellig getafeld, en dan komt de rekening en gaat er driftig gerekend worden wie hoeveel moet bijlappen. "Ja maar ik heb maar 1 koffie gehad en jij 2". "- Ja maar jouw soep was duurder."

En dan heeft er eentje alleen maar groot geld bij zich, of alleen maar een bankpasje.
Nog erger: dat iedereen zit te lappen en dat t bediendend personeel terugkomt dat t niet genoeg was. Heeft er dus 1 collega niet betaald. En gewoon niet toegeven he? :|W
Professioneel gifmenger.
pi_141932238
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:15 schreef Probability het volgende:

[..]

Waar is dat dan?
Ik probeer me wel een beetje netjes aan te kleden voor een speciaal restaurant. Ik vind het op zich soms wel grappig als ik zie dat mensen dat anders interpreteren. Bij Bras (drie sterren, Frankrijk) zag ik iemand met een zo'n halflange korte broek en liep er meer dan een gast op teenslippers. Terwijl er een bordje buiten hing: no bermuda's and no thongs. Pas veel later kwam ik er teleurgesteld achter dat ze met thongs hier waarschijnlijk teenslippers bedoelen en niet G-strings (ik zag het al voor me).
anonieme razernist
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:37:49 #228
45206 Pietverdriet
pi_141932306
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:27 schreef NoCigar het volgende:

[..]

ik weiger gewoon, fuck it
pi_141932397
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik weiger gewoon, fuck it
Dan zijn er een hoop toffe mensen waar ik niet meer mee zou eten, die prijs is te hoog.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 16:45:23 #230
45206 Pietverdriet
pi_141932573
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:40 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Dan zijn er een hoop toffe mensen waar ik niet meer mee zou eten, die prijs is te hoog.
Tja, de ken niet schelen hoe ut smoakt as moar veul en vet is mensen heb ik niet in mijn vriendenkring, als je eten als voer ziet heb je bij mij geen kans
pi_141933012
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 16:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, de ken niet schelen hoe ut smoakt as moar veul en vet is mensen heb ik niet in mijn vriendenkring, als je eten als voer ziet heb je bij mij geen kans
Als t gebrek aan smaak hun enige gebrek is, ga ik niet moeilijk doen.
Professioneel gifmenger.
pi_141933707
Hun gebrek aan smaak kan zich natuurlijk ook in de keuze van hun vrienden manifesteren
pi_141934357
quote:

Dat heb je dan weer niet bij 'onbeperkt' eten, dus wat dat betreft snap ik dat dan wel weer de keuze voor een flatfee vreetschuur.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 17:46:40 #234
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_141934804
quote:
Pretentieus gedoe:

- Kleine porties.
- Tafeletiquette
_O-
pi_141936021
Een echte afknapper vind ik als het niet mogelijk is om te rekening te splitsten en inderdaad
onvriendelijk personeel.
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:31:36 #236
45206 Pietverdriet
pi_141936669
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:12 schreef rosability het volgende:
Een echte afknapper vind ik als het niet mogelijk is om te rekening te splitsten en inderdaad
onvriendelijk personeel.
Als je dat vooraf zegt is dat meestal geen probleem, kom je daar achteraf mee moet je niet zeuren als het niet kan
pi_141936904
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je dat vooraf zegt is dat meestal geen probleem, kom je daar achteraf mee moet je niet zeuren als het niet kan
Klopt, ik had het vooraf gezegd, maar ze wilden het alsnog niet doen, omdat dat zogenaamd niet met hun kassasysteem kon :{
I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:50:23 #238
45206 Pietverdriet
pi_141937382
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 18:38 schreef rosability het volgende:

[..]

Klopt, ik had het vooraf gezegd, maar ze wilden het alsnog niet doen, omdat dat zogenaamd niet met hun kassasysteem kon :{
Dat kan, soms hebben ze een computerkassa die per tafel werkt die ook de bestellingen doorzet naar de keuken en aangeeft hoeveel van wat ze nog hebben
  zaterdag 5 juli 2014 @ 18:52:26 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_141937478
quote:

Wat ik laatst ontdekte, ik ging met iemand eten en die vond het de normaalste zaak van de wereld om ieder de helft te pinnen! Ik zou het niet eens kunnen bedenken. Toen vroeg ik ernaar bij de bediening en die zeiden dat het regelmatig voorkomt dat groepen met de pin betalen, allemaal hun eigen deel!!!!!

Ik doe meestal de een pint, de ander betaalt de ander de helft cash.

En de fooi doe ik ook altijd cash. Ha, soms hebben ze dat niet meteen door, krijg je zure gezichten bij het afrekenen, haha.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 19:03:55 #240
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_141937950
quote:

Urgh dat vind ik zo vreselijk. Doe gewoon de rekening evenredig verdelen, tenzij je echt extravagant meer/duurder hebt besteld.

Aan de andere kant heb je dan ook weer van die mensen die als je een potje maakt in de kroeg opeens vodka-Red Bull gaan drinken terwijl ze normaal bier drinken :')
pi_141939328
fooi is ook zoiets waar nog wel eens discussie over komt binnen een groepje.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:15:43 #242
45206 Pietverdriet
pi_141943712
Wat regelmatig voorkomt bij groepen is dat men de rekening krijgt, iedereen moet dan één zoveelste betalen, zeg 37 euro. Velen geven dan 40 ofzo want tip. Een persoon gaat dan even betalen. Steekt het geld in de zak en pint het rekenings bedrag.
Ken verschillende restauranteigenaren die me dit bevestigden toen ik het eens gezien had en vertel, moet je nu horen.
pi_141944014
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat regelmatig voorkomt bij groepen is dat men de rekening krijgt, iedereen moet dan één zoveelste betalen, zeg 37 euro. Velen geven dan 40 ofzo want tip. Een persoon gaat dan even betalen. Steekt het geld in de zak en pint het rekenings bedrag.
Ken verschillende restauranteigenaren die me dit bevestigden toen ik het eens gezien had en vertel, moet je nu horen.
Ik heb wel eens de dag erna een mail gestuurd met de vraag om rekeningnummers, vanwege bovenstaande situatie. De totale tip was belachelijk, dus iets naar beneden afgerond. Restant heb ik nooit meer kunnen teruggeven aan mijn tafelgenoten, want ik kreeg geen rekeningnummers en wel "hou maar" in achtvoud.
Professioneel gifmenger.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:26:44 #244
45206 Pietverdriet
pi_141944079
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:24 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Ik heb wel eens de dag erna een mail gestuurd met de vraag om rekeningnummers, vanwege bovenstaande situatie. De totale tip was belachelijk, dus iets naar beneden afgerond. Restant heb ik nooit meer kunnen teruggeven aan mijn tafelgenoten, want ik kreeg geen rekeningnummers en wel "hou maar" in achtvoud.
Wat ik bedoel is dat de gehele tip in de zak van betaler verdwijnt en die gratis eet.
pi_141944139
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat de gehele tip in de zak van betaler verdwijnt en die gratis eet.
Ik at wel stukken goedkoper dan ik had bedoeld. Genant. De volgende keer geef ik gewoon de gehele tip...
Professioneel gifmenger.
pi_141944224
quote:
Epic :D ga ik onthouden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_141944287
Een zaak waarbij je 80% niet lust/niet wil proberen.
En die dan ook geen frietjes met appelmoes heeft oid, ik bestel nog vaak in zo'n tenten het kindermenu.

Ik ben een pitser, en ik ben er trots op ;)
pi_141944342
quote:
Doen vaak ook nog de rijkste mensen uit de vriendengroep. ;(
  zaterdag 5 juli 2014 @ 21:43:32 #249
230788 n8n
Pragmatisch
pi_141944737
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 19:03 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Urgh dat vind ik zo vreselijk. Doe gewoon de rekening evenredig verdelen, tenzij je echt extravagant meer/duurder hebt besteld.

Aan de andere kant heb je dan ook weer van die mensen die als je een potje maakt in de kroeg opeens vodka-Red Bull gaan drinken terwijl ze normaal bier drinken :')
doen 'wij' ook, eerst omhoog afronden naar en mooi getal en dan delen door aantal personen, soms 1 iemand minder die heel afwijkend goedkoper heeft gegeten of ff krap zit.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_141944998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juli 2014 21:33 schreef TserrofEnoch het volgende:
Een zaak waarbij je 80% niet lust/niet wil proberen.
En die dan ook geen frietjes met appelmoes heeft oid
:')
Waarom ga je dan überhaupt uit eten en haal je niet een Happymeal van de MCD? Die lussikniejjj mentaliteit is nog wel het ergste uit dit topic :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')