abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:16:39 #201
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141807759
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Ik heb het niet eenmaal voorbij horen komen maar meermalen.

En de spelers denken niet even wereldkampioen te worden, die blijven redelijk nuchter vind ik alsmede de bondscoach. Het volk is hier wel in hosanna stemming, maar dat zal bij jullie niet anders zijn gok ik ;)

Ik vind het leuk om naar de Belgen te kijken en hoop jullie te treffen in de halve finale. Ik heb dus niks tegen jullie voor de goede orde :P
Denk dat die overdreven optimistische kijk gisteren gewoon kwam door de geweldige wedstrijd (wat je ook zegt het was een leuke wedstrijd volgens mij voor de neutrale supporter...) & dat dat nu alweer wat neutraler wordt bekeken, dat hoop ik toch alleszins.

En ja er zijn altijd genoeg roepers die zeggen dat we eventjes wereldkampioen gaan worden maar dat is verrassend voor jou misschien toch echt niet de algemene opinie in België. Eerder bakken vol kritiek na de poulefase & weinig vertrouwen in een goede afloop naar aanloop van de wedstrijd tegen de VS.

En dat van wereldkampioen worden, dacht ik gelezen te hebben op nu.nl. Zal waarschijnlijk wel wat overtrokken zijn door de media dan :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_141807789
Als België zo blijft spelen als tegen team USA en iets scherper voor het doel, zie ik ze gewoon de finale halen en winnen. Maar ja, elk wedstrijd staat op zich en ben dus enorm benieuwd naar de wedstrijd Argentinië - België, is alleen zo lang wachten.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:18:20 #203
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141807794
quote:
2s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:14 schreef pyl het volgende:

[..]

Nee hoor, dat denkt hier niemand. Nederland is er drie keer vlakbij geweest en heeft het drie keer niet gehaald. Hier weten we als geen ander hoe moeilijk het is om wereldkampioen te worden. Daarom juist is het "zelfvertrouwen" bij de Belgen voor ons zo aandoenlijk. En verbazingwekkend natuurlijk. :)
Zelfvertrouwen is er nu pas wat terug eigenlijk, dat we ook goede combinaties kunnen neerzetten... Nu nog die efficiëntie van de poulefase koppelen aan het goede aanvallende spel van gisteren en ik schat ons zeker niet kansloos in tegen Argentinië (of eventueel Nederland) :P
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:19:28 #204
104871 remlof
Europees federalist
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:20:44 #205
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141807844
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:18 schreef Funel het volgende:
Als België zo blijft spelen als tegen team USA en iets scherper voor het doel, zie ik ze gewoon de finale halen en winnen. Maar ja, elk wedstrijd staat op zich en ben dus enorm benieuwd naar de wedstrijd Argentinië - België, is alleen zo lang wachten.
Punt is dat België ruimte nodig heeft, en doordat USA ook aanviel was die ruimte er. Tegen behoudende teams heeft België het heel lastig.

Maar goed, ik ga er van uit dat er wel kansen liggen in de veeleer zwakke defensie van de Argentijnen (en ook een veel mindere doelman dan Howard, imo). Maar dan zal er toch iets compacter verdedigd moeten worden, bij die tegengoal van de VS holde de hele verdedigingslinie nog terug van de middenlijn, dat mag ook niet natuurlijk :') Al is zo hoog spelen natuurlijk garantie op leuk voetbal :)
- Charlton Heston
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:21:52 #206
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141807869
quote:
7s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:20 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Punt is dat België ruimte nodig heeft, en doordat USA ook aanviel was die ruimte er. Tegen behoudende teams heeft België het heel lastig.

Maar goed, ik ga er van uit dat er wel kansen liggen in de veeleer zwakke defensie van de Argentijnen (en ook een veel mindere doelman dan Howard, imo). Maar dan zal er toch iets compacter verdedigd moeten worden, bij die tegengoal van de VS holde de hele verdedigingslinie nog terug van de middenlijn, dat mag ook niet natuurlijk :') Al is zo hoog spelen natuurlijk garantie op leuk voetbal :)
Dat lastige komt volgens mij ook voor een deel omdat Wilmots steeds maar vasthield aan Lukaku. Tegen een ploeg zonder ruimte moet je hem gewoon niet opstellen in de basis.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:25:45 #207
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_141807946
quote:

[..]

Dit precies. Ik denk dat we tegen Argentinie weer een compleet andere wedstrijd zien. Heel benieuwd.
pi_141808001
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:21 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat lastige komt volgens mij ook voor een deel omdat Wilmots steeds maar vasthield aan Lukaku. Tegen een ploeg zonder ruimte moet je hem gewoon niet opstellen in de basis.
Klopt. Gisteren had hij hem juist wel op moeten stellen.

Tegen Argentinië zou ik hem ook wel opstellen.
pi_141808002
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:25 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dit precies. Ik denk dat we tegen Argentinie weer een compleet andere wedstrijd zien. Heel benieuwd.
Juist! ;)
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:28:59 #210
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141808011
quote:
14s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:25 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Dat wel, maar met Origi in de huidige vorm, gvd wat heb ik van hem genoten tijdens de wedstrijd, moet er wel iets mogelijk zijn tegen hun defensie.
pi_141808014
quote:

[..]

Achterin was het echter wel nog steeds kwetsbaar. Vooral toen die Amerikaanse invaller voor rust het op zijn heupen kreeg was er geen houden aan over de Belgische linkerflank. De Belgen kregen ontzettend veel ruimte, maar gaven ook het nodige weg. De Argentijnen gaan nooit spelen zoals Amerika, maar houden meer de linies gesloten en de Belgen hebben al ondervonden in de poulefase hoe lastig dat spelletje te bestrijden is.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:30:42 #212
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141808040
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:28 schreef Halcon het volgende:

[..]

Klopt. Gisteren had hij hem juist wel op moeten stellen.

Tegen Argentinië zou ik hem ook wel opstellen.
Nee, die kansen die we nu hadden, die kwamen ook door vele mooie acties van Origi. In veel gevallen bij Lukaku ben je dan gewoon de bal kwijt en heb je eigenlijk een man minder op het veld. Lukaku laten invallen, dat was het geniale. Als de tegenstander al wat moe was en dan tegen deze rots moeten opboksen, een beetje balverlies kan dan niet zo veel kwaad.
pi_141808085
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:30 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Nee, die kansen die we nu hadden, die kwamen ook door vele mooie acties van Origi. In veel gevallen bij Lukaku ben je dan gewoon de bal kwijt. Lukaku laten invallen, dat was het geniale. Als de tegenstander al wat moe was en dan tegen deze rots moeten opboksen.
Dat kan ook omgekeerd. Origi die tegen een vermoeide tegenstander wat kan forceren. Lukaku is ook de betere afwerker i.m.o.

Jammer dat Benteke niet mee is.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:33:41 #214
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141808120
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:32 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat kan ook omgekeerd. Origi die tegen een vermoeide tegenstander wat kan forceren. Lukaku is ook de betere afwerker i.m.o.

Jammer dat Benteke niet mee is.
In mijn ogen heeft Origi Benteke ook al gedegradeerd tot bankzitter. Als Origi zijn ontwikkeling kan vasthouden dan is het klaar wie de nummer 1 is in de spits. Hij bezit meer klasse dan Lukaku en Benteke gecombineerd. Die elegantie, die fluwelen baltoets, die snelheid (zonder dat het snel oogt), :9~ :9~ :9~
pi_141808132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:33 schreef kl1172 het volgende:

[..]

In mijn ogen heeft Origi Benteke ook al gedegradeerd tot bankzitter. Als Origi zijn ontwikkeling kan vasthouden dan is het klaar wie de nummer 1 is in de spits. Hij bezit meer klasse dan Lukaku en Benteke gecombineerd.
Afwerken moet echt beter. Gisteren kreeg hij wat kansen... Schiet je die beheerst in, dan zijn dat doelpunten.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:36:16 #216
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141808159
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Afwerken moet echt beter. Gisteren kreeg hij wat kansen... Schiet je die beheerst in, dan zijn dat doelpunten.
Al onze spitsen hebben redelijk wat kansen laten liggen in heel de campagne, dus daar kan je Origi echt niet op afrekenen. Hij blijft gevaarlijker dan de andere 2 en dat op het toernooi zelf, daar waar het nodig is, onder die druk. Mirallas heeft de enige 100% kans (alleen voor de keeper) gemist, en raad eens wie voor deze kans zorgde?
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:50:22 #217
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141808468
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:29 schreef Fargo het volgende:

[..]

Achterin was het echter wel nog steeds kwetsbaar. Vooral toen die Amerikaanse invaller voor rust het op zijn heupen kreeg was er geen houden aan over de Belgische linkerflank. De Belgen kregen ontzettend veel ruimte, maar gaven ook het nodige weg. De Argentijnen gaan nooit spelen zoals Amerika, maar houden meer de linies gesloten en de Belgen hebben al ondervonden in de poulefase hoe lastig dat spelletje te bestrijden is.
Zoals ik al zei, compacter verdedigen is nodig. Maar toch vind ik het mooi dat ze gewoon eindelijk eens vol voor de aanval hebben gekozen, zelfs Alderweireld die eigenlijk gewoon een pure CV is liep vaak erg hoog op het veld.

Als je deze soort kansen mist tegen Argentinië vlieg je er inderdaad sowieso uit ja. Maar ik verwacht een iets mindere drang naar voren tegen Argentinië, dat ook veel meer behouden speelt dan de VS. En we zullen nog moeten zien hoe lastig dat gaat worden, dat klopt :)

Maar goed, mijn WK kan al niet meer stuk, kwartfinale is prima prestatie imo *O* Zeker als deze met een mooie wedstrijd bereikt wordt.
- Charlton Heston
pi_141808768
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:36 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Al onze spitsen hebben redelijk wat kansen laten liggen in heel de campagne, dus daar kan je Origi echt niet op afrekenen. Hij blijft gevaarlijker dan de andere 2 en dat op het toernooi zelf, daar waar het nodig is, onder die druk. Mirallas heeft de enige 100% kans (alleen voor de keeper) gemist, en raad eens wie voor deze kans zorgde?
Origi had als spits 1 a 2 keer moeten scoren in deze wedstrijd, net zoals Mirallas zijn kans had moeten benutten.

Nu maak je het jezelf erg lastig, zeker omdat de VS toch een paar goede kansen kreeg.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:18:26 #219
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141809179
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:02 schreef Halcon het volgende:

[..]

Origi had als spits 1 a 2 keer moeten scoren in deze wedstrijd, net zoals Mirallas zijn kans had moeten benutten.

Nu maak je het jezelf erg lastig, zeker omdat de VS toch een paar goede kansen kreeg.
Dat is zo, maar toch is het momenteel onze gevaarlijkste spits mede omdat hij ook de rest van het team beter doet spelen. Maar we hebben echt geen betere hoor en ik vind dat ie het wel fantastisch doet. Op het volgende toernooi zou hij zijn voetbaltalent moeten combineren met een scherper vizier voor het doel. Nu kan ik het hem vergeven, puur door zijn haast lichamelijk poëzie met de bal aan de voet. En vergeet niet, die keeper van Amerika liet me denken aan Michelle Preudhomme in 1994 tegen Nederland. Een muur in het doel als het ware.
pi_141809524
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:18 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Dat is zo, maar toch is het momenteel onze gevaarlijkste spits mede omdat hij ook de rest van het team beter doet spelen. Maar we hebben echt geen betere hoor en ik vind dat ie het wel fantastisch doet. Op het volgende toernooi zou hij zijn voetbaltalent moeten combineren met een scherper vizier voor het doel. Nu kan ik het hem vergeven, puur door zijn haast lichamelijk poëzie met de bal aan de voet. En vergeet niet, die keeper van Amerika liet me denken aan Michelle Preudhomme in 1994 tegen Nederland. Een muur in het doel als het ware.
Howard keepte goed, maar veel ballen werden ook zowat recht op hem geschoten.

Origi is nog jong, was bij Lille ook vooral invaller en dan meestal nog niet eens als spits. Hij moet nu niet de fout maken naar Liverpool of zo te gaan. Beter nog een jaar of twee bij Lille blijven.
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:32:14 #221
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_141809583
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:30 schreef Halcon het volgende:

[..]

Howard keepte goed, maar veel ballen werden ook zowat recht op hem geschoten.

Origi is nog jong, was bij Lille ook vooral invaller en dan meestal nog niet eens als spits. Hij moet nu niet de fout maken naar Liverpool of zo te gaan. Beter nog een jaar of twee bij Lille blijven.
Ik dacht dat het bijna rond was, maar dat ie nog een jaartje bij Lille mocht blijven op huurbasis. 9,8 miljoen pond
pi_141809620
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:32 schreef kl1172 het volgende:

[..]

Ik dacht dat het bijna rond was, maar dat ie nog een jaartje bij Lille mocht blijven op huurbasis. 9,8 miljoen pond
Als hij nog een jaar bij Lille kan ballen, zou mooi en verstandig zijn. Eerst daar maar eens een heel seizoen draaien.
pi_141810031

Toch respect voor die Amerikanen!
pi_141814404
USA bedankt voor dit WK _O_
Over 4 jaar staan ze er weer!

En Belgie, jullie hebben super goed gespeeld. Petje af
Dat zal wat zijn: halve finale NL-Belgie....
  woensdag 2 juli 2014 @ 16:31:55 #225
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_141819729
D_Deibel11 twitterde op dinsdag 01-07-2014 om 21:51:38 Buying a Stella Artois just to pour it on the ground. #FuckBelgium reageer retweet
carmelkittyy twitterde op woensdag 02-07-2014 om 00:36:33 Americas still the best country in the world #fuckbelgium reageer retweet
Amerikanen met hun #fuckbelgium :')___!
- Charlton Heston
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')