M'n angsten heb ik heel duidelijk uitgesproken naar de gyn (maar ook naar anderen).quote:Op woensdag 19 november 2014 20:48 schreef L-E het volgende:
Zijn er hier eigenlijk vrouwen die na een traumatische bevalling nogmaals zijn bevallen? Hoe bereid je je daar op voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:20 schreef L-E het volgende:
Omdat we weigeren de angst te laten bepalen hoe ons gezin er uit ziet.
+1quote:Op woensdag 19 november 2014 21:42 schreef Burdie het volgende:
[..]ik vind het echt enorm stoer dat je dat gewoon zo durft en doet
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ziekenhuis biedt me alle ruimte, dat klopt. De gynaecoloog heeft al aangegeven dat ze enorm veel met mij mee willen bewegen. Zo is het (sinds mijn verhaal, zeggen ze, ik vind het iets te veel eer) protocol om met 36 weken naar de anesthesist te gaan om het te hebben over pijnbestrijding, en ook zaken als een evt ruggeprik bij een evt ks (een van de dingen die bij mij dus mis was gelopen), maar als mij dat rust geeft mag ik daar met 20 weken al heen, zei ze. Ik ben nog niet vergeten hoezeer ook zij onder de indruk waren van alles, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze hun best zullen doen dit een prettigere ervaring te laten zijn. En ik moet aangeven wat ik daarvoor nodig heb, gelukkig heb ik nog wel de tijd om dat voor mezelf helder te hebben. Wat ik vooral niet wil is een medisch circus tijdens de zwangerschap, op grond van vorige keer. Ik hoop dat ze daarin met me mee kunnen/willen bewegen. Het zou logisch zijn om enorm veel bd-controles te doen, en urine- en bloedchecks te doen, maar ik wil dat alleen als daar reden toe is. Ik heb het echt nodig dat ik mijn lichaam dat laat aangeven, maar ik weet nog niet hoe zij dat zien. Over een week eerste echo, bij de gyn van de ks ook, dus dat wordt wel een flink gesprek met veel vragen, gok ik
Mijn man heeft geen hulp gehad. Of ja, een gesprek met maatschappelijk werk van het zkhs (protocol, dit wordt aangeboden aan ale prematuur-ouders) en meer niet. We zijn wel samen naar de hellp-themadag geweest en dat was voor hem ook heel fijn. De tijd heeft veel van zijn pijn eraf gesleten, merk ik![]()
Helemaal niet gek Razz, het is ook hartstikke eng wat er gebeurd is, en zeker als er (of dat nou met een goede reden was want haast haast, of niet) niet met je gecommuniceerd is.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk dat mijn bevalling van C nog meer in m'n hoofd zit dan ik dacht.
Toen ik vanmiddag de trap opliep verloor ik een nogal groot stolsel met een boel bloed er achteraan. Het liep zo langs het kraamverband en alles zat eronder. Ik schoot in een paniekaanval, was bang dat ik weer teveel zou bloeden en zag alles wat er na de bevalling van C in het ziekenhuis gebeurde weer voor me.
Hoe ik bleef bloeden en ze niet konden vinden waar het vandaan kwam. Hoe de kamer ineens vol stond met mensen die me aan zuurstof en infuus aansloten. Hoe ik wegzakte maar niks kon zeggen. Hoe de gynaecoloog zei dat het nu niet verder moest blijven bloeden anders werd het echt gevaarlijk. En hoe niemand vertelde wat ze nou eigenlijk aan het doen waren met hechten en verdoven. Iets met een gescheurd bloedvat, veel meer kreeg ik er niet van mee.
De VK is vanmiddag even thuis langs geweest en heeft me gelukkig gerustgesteld dat het echt alleen een stolsel was en een boel oud bloed. En het advies om mijn bevallingsverhaal eens goed op te schrijven en nog eens door te nemen met de VK die erbij was.
Ik weet niet zo goed wat ik wil met deze post. Misschien is het herkenbaar voor iemand? Ik ga het topic maar eens doorlezen.
Nou, wat me zo tegen stond in de communicatie was dat iedereen tijdens het hele gebeuren steeds aan het bellen was.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Helemaal niet gek Razz, het is ook hartstikke eng wat er gebeurd is, en zeker als er (of dat nou met een goede reden was want haast haast, of niet) niet met je gecommuniceerd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |