Begrijp je hoorquote:Op maandag 10 november 2014 15:41 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Jep. Ben ik geweest. Heb met haar ook de bevalling nog eens besproken. Maar toch hou ik iets in m'n achterhoofd wat knaagt. Dat krijg ik niet weg. We zijn nu van plan om een gesprek met de gyn te plannen. Maar ik weet niet of dat het gevoel van de angst wegneemt. Maar ik vind het wel knap of ehm.. bemoedigend? om te lezen dat er toch vrouwen zijn die het dan nog durven. Snap je wat ik bedoel?
Je bedoelt dat de vk heeft uitgelegd dat je als 'bijzonder'/eerdere fluxus herkenbaar bent op het bord waarop patiënten vermeld staan voor de artsen/verpleegkundigen?quote:Op maandag 10 november 2014 15:57 schreef Kuukske het volgende:
Erover praten is ook wel heel belangrijk. Dat merk ik wel, beetje laat. Maar beter laat dan nooit.
Daarom, morgen de vk bellen om de verwijzing naar de gyn. Die kan misschien weer net wat meer details geven dan de vk. Hoewel zij me al een goed beeld gaf.. van een groot whiteboard in een ruimte waar mensen kleurtjes krijgen met opmerkingen enzo. Ik probeer ook die 80% te benaderen, waarbij het zich niet herhaalt.
Sommige dagen denk ik er ook zo over. Andere dagen niet.quote:Op maandag 10 november 2014 20:35 schreef Burdie het volgende:
Mijn zus heeft het ook bij beide bevallingen gehad. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een tweede keer weer gebeurt... wie weet valt het mee.
Ja dat bord ja.quote:Op maandag 10 november 2014 16:39 schreef Kursor het volgende:
[..]
Je bedoelt dat de vk heeft uitgelegd dat je als 'bijzonder'/eerdere fluxus herkenbaar bent op het bord waarop patiënten vermeld staan voor de artsen/verpleegkundigen?
Zat me net te bedenken, mij gaf het (soms) rust om te weten dat ik de afspraak met de vk had dat ze vanaf het begin van de bevalling zou blijven ook als ik overgedragen zou worden. Wetenschap van aanwezigheid stagiaire-vk, vooraf bekend, versterkte dat...mocht de vk even wat anders moeten doen dan zou de stagiaire er zijn.
Maar, om eerlijk naar jou toe te zijn was mijn grootste angst niet de herhaling van de fluxus, maar niet serieus genomen worden/dat er niet naar me geluisterd zou worden.
Nikki, ik wil je gevoel niet bagetaliseren, maar mens! Schamen voor je bevalling! Je hebt twee voldragen, a terme ventjes met je meegedragen! Jouw lijf heeft zo onwijs zn best gedaan voor die twee.quote:Op dinsdag 11 november 2014 20:18 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik had een combinatie van overrekking (want tweeling) en een stukje achtergebleven vlies. Ik heb na de verwijdering van de vliezen nog de hele nacht aan een infuus gelegen om de baarmoeder te laten samentrekken.
Wup, ik vind het bijzonder om te lezen dat fluxus door inleiding kan komen, of dat er dan een grotere kans is in ieder geval. Misschien komt dat omdat ik heel diep in mijn hart nog steeds denk dat mijn bevalling anders zou zijn gegaan als ik niet was ingeleid. En ondanks dat ik er inmiddels wel mee om kan gaan blijft het inleiden toch nog steeds als enorm falen voelen en ik schaam me er echt voor.![]()
En ik herken ook wat Burdie zegt, dat je terugkomt en dat ze je kind aangekleed en gewassen hebben.Niet dat ik het zelf had kunnen doen, maar ik had het graag gezien in ieder geval.
Ik snap je punt, maar zo voelt het voor mij helaas echt niet.quote:Op maandag 17 november 2014 22:06 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Nikki, ik wil je gevoel niet bagetaliseren, maar mens! Schamen voor je bevalling! Je hebt twee voldragen, a terme ventjes met je meegedragen! Jouw lijf heeft zo onwijs zn best gedaan voor die twee.
39+3quote:Op woensdag 19 november 2014 10:45 schreef L-E het volgende:
Met welke termijn zijn ze geboren Nikki?
Ach, tegen de man wiens been wordt geamputeerd zeg je toch ook niet dat hij niet moet zeiken omdat er mensen zijn zonder benen?quote:Op woensdag 19 november 2014 15:33 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
39+3
Ik weet dat veel mensen er alles voor over zouden hebben om met die termijn "pas" te bevallen en toch maak ik me er zo druk om.![]()
"Natuurlijk is bevallen niet leuk. Maar je hebt een gezond kind, daar gaat het toch om!"quote:Op woensdag 19 november 2014 15:46 schreef L-E het volgende:
Dat weet je niet nee. En ergens vrede mee hebben kun je niet afdwingen. Tijd zal je helpen daarin, dat geloof ik echt.
En je mag en kan tegen die mensen zeggen dat dit jouw proces is, jouw verhaal, en dat niemand daar iets van hoeft te vinden. Ik kan me echt zo druk maken om hoe de impact van een bevalling onder het kleed wordt geschoven
'Je ken tenminste kindere krijge!' heb ik ook gehoordquote:Op woensdag 19 november 2014 16:28 schreef Burdie het volgende:
[..]
"Natuurlijk is bevallen niet leuk. Maar je hebt een gezond kind, daar gaat het toch om!"
Dat heb ik na mijn mk gehoord. "Nu weet je in elk geval dat je zwanger kunt worden"quote:Op woensdag 19 november 2014 16:30 schreef L-E het volgende:
[..]
'Je ken tenminste kindere krijge!' heb ik ook gehoord
Dudequote:Op woensdag 19 november 2014 16:31 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat heb ik na mijn mk gehoord. "Nu weet je in elk geval dat je zwanger kunt worden".
Ja die!quote:Op woensdag 19 november 2014 16:32 schreef L-E het volgende:
[..]
Dude
Of als je kind op neo ligt: 'Nah, wel lekker dat je geen nachtvoedingen hoeft te geven zeg!'
Ja, alsof je een goede nachtrust hebt in de wetenschap dat je kind ergens anders ligt te vechten. Alleen.quote:Op woensdag 19 november 2014 20:01 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Ja die!
Werd zelfs gezegd door de voedingsassistente in het zh![]()
(terwijl ik 's nachts voor de webcam zat te kolven en me de rest van de nacht zorgen lag te maken om mijn kleine couveuse meisje...)
M'n angsten heb ik heel duidelijk uitgesproken naar de gyn (maar ook naar anderen).quote:Op woensdag 19 november 2014 20:48 schreef L-E het volgende:
Zijn er hier eigenlijk vrouwen die na een traumatische bevalling nogmaals zijn bevallen? Hoe bereid je je daar op voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op woensdag 19 november 2014 21:20 schreef L-E het volgende:
Omdat we weigeren de angst te laten bepalen hoe ons gezin er uit ziet.
+1quote:Op woensdag 19 november 2014 21:42 schreef Burdie het volgende:
[..]ik vind het echt enorm stoer dat je dat gewoon zo durft en doet
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het ziekenhuis biedt me alle ruimte, dat klopt. De gynaecoloog heeft al aangegeven dat ze enorm veel met mij mee willen bewegen. Zo is het (sinds mijn verhaal, zeggen ze, ik vind het iets te veel eer) protocol om met 36 weken naar de anesthesist te gaan om het te hebben over pijnbestrijding, en ook zaken als een evt ruggeprik bij een evt ks (een van de dingen die bij mij dus mis was gelopen), maar als mij dat rust geeft mag ik daar met 20 weken al heen, zei ze. Ik ben nog niet vergeten hoezeer ook zij onder de indruk waren van alles, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ze hun best zullen doen dit een prettigere ervaring te laten zijn. En ik moet aangeven wat ik daarvoor nodig heb, gelukkig heb ik nog wel de tijd om dat voor mezelf helder te hebben. Wat ik vooral niet wil is een medisch circus tijdens de zwangerschap, op grond van vorige keer. Ik hoop dat ze daarin met me mee kunnen/willen bewegen. Het zou logisch zijn om enorm veel bd-controles te doen, en urine- en bloedchecks te doen, maar ik wil dat alleen als daar reden toe is. Ik heb het echt nodig dat ik mijn lichaam dat laat aangeven, maar ik weet nog niet hoe zij dat zien. Over een week eerste echo, bij de gyn van de ks ook, dus dat wordt wel een flink gesprek met veel vragen, gok ik
Mijn man heeft geen hulp gehad. Of ja, een gesprek met maatschappelijk werk van het zkhs (protocol, dit wordt aangeboden aan ale prematuur-ouders) en meer niet. We zijn wel samen naar de hellp-themadag geweest en dat was voor hem ook heel fijn. De tijd heeft veel van zijn pijn eraf gesleten, merk ik![]()
Helemaal niet gek Razz, het is ook hartstikke eng wat er gebeurd is, en zeker als er (of dat nou met een goede reden was want haast haast, of niet) niet met je gecommuniceerd is.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:07 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik denk dat mijn bevalling van C nog meer in m'n hoofd zit dan ik dacht.
Toen ik vanmiddag de trap opliep verloor ik een nogal groot stolsel met een boel bloed er achteraan. Het liep zo langs het kraamverband en alles zat eronder. Ik schoot in een paniekaanval, was bang dat ik weer teveel zou bloeden en zag alles wat er na de bevalling van C in het ziekenhuis gebeurde weer voor me.
Hoe ik bleef bloeden en ze niet konden vinden waar het vandaan kwam. Hoe de kamer ineens vol stond met mensen die me aan zuurstof en infuus aansloten. Hoe ik wegzakte maar niks kon zeggen. Hoe de gynaecoloog zei dat het nu niet verder moest blijven bloeden anders werd het echt gevaarlijk. En hoe niemand vertelde wat ze nou eigenlijk aan het doen waren met hechten en verdoven. Iets met een gescheurd bloedvat, veel meer kreeg ik er niet van mee.
De VK is vanmiddag even thuis langs geweest en heeft me gelukkig gerustgesteld dat het echt alleen een stolsel was en een boel oud bloed. En het advies om mijn bevallingsverhaal eens goed op te schrijven en nog eens door te nemen met de VK die erbij was.
Ik weet niet zo goed wat ik wil met deze post. Misschien is het herkenbaar voor iemand? Ik ga het topic maar eens doorlezen.
Nou, wat me zo tegen stond in de communicatie was dat iedereen tijdens het hele gebeuren steeds aan het bellen was.quote:Op woensdag 16 maart 2016 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Helemaal niet gek Razz, het is ook hartstikke eng wat er gebeurd is, en zeker als er (of dat nou met een goede reden was want haast haast, of niet) niet met je gecommuniceerd is.
Misschien dat ik dat toch ook overweeg, dank jequote:Op zaterdag 30 juli 2016 09:49 schreef Kuukske het volgende:
Ik had bij de tweede een doula. Zij was m'n rots zo niet m'n Kilimanjaro in de branding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |