Burdie,
Ik had ook een dramatisch "bevalling" bij de eerste. Ik was heel bang voor een inleiding, en ik had weinig vertrouwen in de gyn.
Tijdens m'n zwangerschap ben ik tussen de 14 en 35 weken naar de vk gegaan om mezelf geen nummertje te voelen.
Toen ik terug moest naar de gyn (hellp en ks bij de eerste) begreep ze m'n angsten voor een inleiding en al het medische gedoe eromheen. Samen met haar heb ik m'n bevalplan bekeken en hadden we ook een geplande ks afgesproken, tenzij hij zich zelf zou aandienen.
Uiteindelijk ben ik met 38.6 spontaan bevallen met echt een superfijne bevalling. Het ging snel, door het lezen van de theorie achter hypnobirthing, met weinig pijn en zonder medische ingrepen. Ondanks dat ik m'n gyn niet eens had gezien hebben ze het allemaal zo relax en natuurlijk mogelijk gehouden.
Het enige medische was dat ze me een waakinfuusje hadden gegeven, dus alleen de naald al in m'n hand, nergens op aangesloten. En dat was alleen omdat ik veel druk bij m'n litteken aangaf. Toen de placenta er was en Js nog rustig op me lag zonder controles, heeft een stagiaire dat waaknaaldje er ook al meteen uitgetrokken, ze hadden er vertrouwen in.
Dus hier een echt succesverhaal