Game je op de PC of Console of toch liever mobiel of in je browser? Kom je maar niet door een level heen, of is er juist een nieuwe game aangekondigd die je vet lijkt? Hier kun je het hebben over games in de breedste zin van het woord.
In Football Manager wordt een aparte database aangemaakt met de aangemelde users als speler. Zodra alle spelers ingeladen zijn, gaat de host als werkloze manager op vakantie. Gaandeweg zullen er zogenaamde updates gegeven worden, waarin de host bijzonderheden plaatst, overzichten van stats, een carrière of bedenk het zo gek maar. Uiteindelijk zal iedereen zich afvragen of ze op weg zijn om die wereldster te worden!
In de FM Editor word je aangemaakt als speler met een aantal vooraf bepaalde eigenschappen. Denk aan de club die je zelf kan kiezen, een aantal eigenschappen (attributes) en andere details. Zie de rest van deze OP voor de regels en verdelingen.
Eens per speljaar zal er een overzicht worden geplaatst van alle deelnemers, waar je de ontwikkeling van je speler kan volgen.
Daarnaast zal er 3 maal per jaar een screen van de zogenaamde shortlist geplaatst worden in het fok topic. Deze shortlists bevatten alle relevante informatie over de prestaties van je aangemaakte speler, zoals goals, assists, rating, transferwaarde, enzovoorts. Gedurende de vorige rondes gebruikten we een externe website voor het plaatsen van gegevens, maar dat zal nu volledig op fok gebeuren. Dit vereist dat er niet gespamt wordt door iedereen. Het een en ander zal via pm gebeuren om de kwaliteit van het topic te waarborgen.
Tussendoor mag je kleinere updates aanvragen, mits met mate. De spelleider moet het spel wel kunnen laten lopen en niet alleen screens posten.
Tijdens het inschrijven moet je 1 van de volgende scenario's en een bijbehorende club kiezen om mee te beginnen.
Scenario 1: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA op 180. Scenario 2: Je bent net 15 jaar geworden met een CA op 80 en PA tussen 170 en 190 gegenereerd door een RNG*.
*RNG = Random Number Generator
Dit is vergelijkbaar met de grotere talenten in Europa. Hoe je je als talent ontwikkelt, is echter volledig afhankelijk van je keuze aan het begin. Kom je aan spelen toe en ontwikkel je je het beste?
Een club kiezen staat grotendeels vrij, zolang de gekozen club in één van de gegeven competities uitkomt. Dit zijn de mogelijke competities:
Inschrijving geschiedt helemaal via pm naar Sejt. Wees gerust, ook als je geen antwoord krijgt binnen 5 minuten zal je inschrijving niet verloren gaan. Iedereen die een pm stuurt, mag ervan uit gaan dat hij antwoord krijgt. Vul de volgende lijst zorgvuldig in. De host voorbehoudt zich het recht om eventuele fouten te wijzigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdeel hierna in totaal 100 punten over je technische, mentale en fysieke vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid. Degene, die geen waarde van je ontvangen, zullen automatisch worden berekend naar aanleiding van een aantal factoren door FM. Als je tweevoetig bent, mag je maar 95 punten besteden.
SPOILER: Techniek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Mentaal
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Fysiek
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verdeel nu 30 punten over de verborgen vaardigheden. Iedereen krijgt een waarde van 5 voor blessure gevoeligheid.
SPOILER: Verborgen vaardigheden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als laatste moet je 100 punten verdelen over alle persoonlijkheid attributen. Je moet een waarde geven voor elk attribuut.
SPOILER: Persoonlijkheid
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bekijk de volgende lijst van Preferred Moves voor de vertaling Nederlands-Engels:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voorbeeld van een inschrijving:
Voornaam: Frencky Achternaam: Fokkit Geboorteplaats en -land: Amsterdam, Nederland Nationaliteit: Nederlands Eventuele 2e nationaliteit: Amerikaans Gesproken talen (max. 2): Nederlands, Engels Ik kies scenario: 2 Club: Fortuna Sittard Eerste contract loopt: 3 jaar Primaire positie: MC Secundaire positie: AMC Links- of rechtsvoetig: Rechts Lengte: 170 Gewicht: 69 2 Preferred moves: Tries killer balls, Stops play Techniek: 14 Passing, 13 First touch, 15 Technique Mentaal: 14 Creativity, 15 Off the ball Fysiek: 15 Stamina, Strength 14 Verborgen eigenschappen: Consistency 14, Important matches 16 Persoonlijkheid: 8 Adaptability, 18 Ambition, 6 Controversy, 10 Loyalty, 15 Pressure, 20 Professionalism, 10 Sportsmanship, 13 Temperament
Na ongeveer 15 seizoenen worden alle carrieres bekeken. Wie heeft de hoogste waarde? Wie speelt bij een wereldclub en wie heeft er een hoofdprijs gewonnen? Wie van ons is een wereldster geworden? En bij sommige rondes, welk team heeft de meeste prijzen gepakt?
1. Ik speel nooit FM. Mag ik meedoen? Jazeker. Iedereen is welkom. Vul de gegevens in met een reply en vraag eventueel als iets niet duidelijk is.
2. Ik heb de deadline gemist! Kan ik nog meedoen? Helaas, de database wordt aangemaakt aan het begin van het spel. Je zult moeten wachten op de volgende keer dat iemand een game aanmaakt.
3. Moet ik mijn eigen naam invullen? Nee. Voor mijn part speel je als Kees Koekenbakker. Als je jezelf maar kunt herkennen!
4. Waar staat PA en CA voor? PA staat voor Potential Ability (wat je kan halen) en CA staat voor Current Ability (wat je nu bent).
6. Waarom mag ik niet in andere competities starten? We hebben een selectie gemaakt van begincompetities die gelijkwaardig zijn ter bescherming van jezelf. Iedereen zal nu redelijk snel een basisplaats kunnen afdwingen.
7. Waar meten we mee aan het einde? Een voetballer kan niet op 1 eigenschap of resultaat beoordeelt worden, dus zullen we naar het totaalplaatje moeten kijken.
8. Mijn speler heeft ineens mindere attributes! Hoe kan dit? Ook al vult de host je opgegeven waardes voor attributes in, dan nog kan het zo zijn, dat Football Manager het wat aanpast. Dit naar aanleiding van je CA en/of PA. Dit is niet te voorkomen; het gebeurt echter voor iedereen en wordt daardoor niet als oneerlijk gezien.
9. Hoe kan ik dat voorkomen? Heb je tips? Vul je waardes realistisch in. FM balanceert de waardes bij het aanmaken van je speler, dus een speler met 20 voor finishing, zal uiteindelijk misschien maar 15 finishing krijgen en daarnaast nog een lage waarde in bijvoorbeeld techniek. Dat wil je niet, dus dan kan je beter maar iets van 15 voor finishing geven om te beginnen.
SPOILER: Silv - Sjon Beton
SPOILER: Aguero - Duck-hwan Kwak
SPOILER: Drizzt_DoUrden - Ragnar Asgardsson
SPOILER: Hermanna - Long Kok
SPOILER: IkeDubaku99 - Do Ping
SPOILER: MMUFC - Pu-Si Mao
SPOILER: Sejt - Sum-Ting Wong
SPOILER: Superniger - Inferno Bonecrusher
SPOILER: TornadoDK - Yu Ri Choi
SPOILER: Toiletgebruiker - Kim II II-Sung
SPOILER: Ciscus - Yick-Sun Park
SPOILER: HamburgerHenk - Henk Hamburger
SPOILER: ambiance - Mi-Suk Dong
SPOILER: Happel - Ham Woo Sung
SPOILER: SiebeJ - Gesundheit Hwa-Chi
SPOILER: Racerblade - Reaper Harbinger
SPOILER: Anoonumos - Han Solo
SPOILER: stalybridge - Sergei Bon Hwa
SPOILER: PBateman1978 - Dieter Schlappschwanz
SPOILER: PierreTT - Hau-Yoo Baek-Young
SPOILER: Hobbel_Rob - Han Ki-Pang-ki
SPOILER: Swaytje - Sway Swiftfoot
SPOILER: xminator - Chin Tu Fat
SPOILER: Super-B - Patrizio Babiski
SPOILER: DeHovenier - Alexis 'The Saint' Sainrimat
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inschrijvingen zijn gesloten!
Op dinsdag 1 juli 2014 15:59 schreef Hobbel_Rob het volgende: EINDELIJK een prijs met southampton! Wat is Han Ki trouwens toch een baas. elk seizoen 1 miljard assists.
Hopelijk gaat ie nog even door!
Komt natuurlijk door Long Kok die op huurbasis naar Southampton kwam. Gelijk de Premier League en de beker gewonnen.
En hoe zit het nou met z'n nationaliteit? Is hij inmiddels ook Engelsman en Duitser? Ik zag namelijk hier en daar zulke updates over de andere spelers, maar nooit over mijn manneke
En hoe zit het nou met z'n nationaliteit? Is hij inmiddels ook Engelsman en Duitser? Ik zag namelijk hier en daar zulke updates over de andere spelers, maar nooit over mijn manneke
Op dinsdag 1 juli 2014 17:42 schreef Aguero het volgende: Volgende keer weer met z'n alleen bij de zelfde club in de League Two of een andere competitie met veel promotiemogelijkheden?
Gewoon een club ergens in de derde divisie omtoveren tot de Fokclub.
Op dinsdag 1 juli 2014 17:42 schreef Aguero het volgende: Volgende keer weer met z'n alleen bij de zelfde club in de League Two of een andere competitie met veel promotiemogelijkheden?
Dit keer in Spanje zou ik wel leuk vinden. Als de rest iets anders wil is het ook prima.
Ik zou niet per se de gehele tijd bij dezelfde club willen blijven (zoals toen in Italië de opzet was). Het is leuk als je speelt, maar als je weinig minuten maakt, kan je ook niet uitgeleend worden. En het was ook best veel werk als host vergeleken met de huidige rondes.
Van mij mag het ook gewoon weer hetzelfde zijn als deze ronde, met eventueel kleine aanpassingen
Als iedereen gewoon een club kiest waar hij wil spelen en de host in de editor even de accomodaties aanpast komen we allemaal redelijk goed uit de opleiding, denk ik
Op dinsdag 1 juli 2014 18:04 schreef SiebeJ het volgende: Ik zou niet per se de gehele tijd bij dezelfde club willen blijven (zoals toen in Italië de opzet was). Het is leuk als je speelt, maar als je weinig minuten maakt, kan je ook niet uitgeleend worden. En het was ook best veel werk als host vergeleken met de huidige rondes.
Van mij mag het ook gewoon weer hetzelfde zijn als deze ronde, met eventueel kleine aanpassingen
Eens. Van mij mag iedereen wel 10/15 punten minder krijgen.
Yick Park stopt voorlopig nog niet, zo te zien. Lekker joh, beetje ballen bij Albacete.
Op dinsdag 1 juli 2014 20:25 schreef Happel het volgende: Ham Woo Sung wordt nog een verdomd goede manager ook. Benieuwd waar die terecht komt na wat trainingen.
Op dinsdag 1 juli 2014 20:25 schreef Happel het volgende: Ham Woo Sung wordt nog een verdomd goede manager ook. Benieuwd waar die terecht komt na wat trainingen.
Is het voor de volgende ronde geen goed idee dat je iets meer punten krijgt op "verwante" posities. Al weet ik niet of dat automatisch al gegenereerd wordt door FM. Maar dat een MC bevoorbeeld ook wat punten krijgt op dmc en amc(geel). En voor 2 voetigen eventueel beide kanten van het veld(als je op de flank staat).
Op woensdag 2 juli 2014 09:27 schreef Hobbel_Rob het volgende: En ik wil ook wel een overzichtje van Han Ki-Pang-Ki. Die gast is ook zomaar ineens gestopt!
Ik moet denk ik maar eens goed na gaan denken over wat voor speler ik nu wil. Sowieso met de nationaliteit van Gibraltar(komt geloof ik pas in het 2e seizoen voor in de kwalificaties).
Ik moet denk ik maar eens goed na gaan denken over wat voor speler ik nu wil. Sowieso met de nationaliteit van Gibraltar(komt geloof ik pas in het 2e seizoen voor in de kwalificaties).
Langzaam vooruit kijkend naar de volgende editie. Wat gaan we doen? Ik zou wel wer een vergelijkbaar scenario doen. eventueel weer 2 landen naar de wereldtop brengen? (hopelijk nemen mensen dan geen 2e nationaliteit!)
Iemand een voorstel voor leuke landen? of willen we helemaal iets anders?
Op woensdag 2 juli 2014 18:29 schreef Hermanna het volgende: Niemand tips voor vernieuwingen? Ik dacht aan een 3de divisie club editen tot de fokclub.
Altijd een leuk idee, maar als je de pech hebt dat de manager veel aankopen doet of met een vaste 11 speelt schiet dat niet op voor de spelers die niet opgesteld worden
Altijd een leuk idee, maar als je de pech hebt dat de manager veel aankopen doet of met een vaste 11 speelt schiet dat niet op voor de spelers die niet opgesteld worden
kan je geen transferverbod instellen? Overigens, bij een derde divisie club moet je je ook wel in de basis kunnen spelen.
Ik vind het leuker al we iets minder punten krijgen. Nu waren we, ondanks ons koreaans bloed, al op onze 22e wereldtop. Verder dezelfde opzet, wat mij betreft. Ik wil eens in de VS beginnen, zodat ik dat systeem eens meemaak.
Op woensdag 2 juli 2014 19:05 schreef Ciscus het volgende: Ik vind het leuker al we iets minder punten krijgen. Nu waren we, ondanks ons koreaans bloed, al op onze 22e wereldtop. Verder dezelfde opzet, wat mij betreft. Ik wil eens in de VS beginnen, zodat ik dat systeem eens meemaak.
Je kan zelf beslissen om minder punten te verdelen.
Op woensdag 2 juli 2014 19:05 schreef Ciscus het volgende: Ik vind het leuker al we iets minder punten krijgen. Nu waren we, ondanks ons koreaans bloed, al op onze 22e wereldtop. Verder dezelfde opzet, wat mij betreft. Ik wil eens in de VS beginnen, zodat ik dat systeem eens meemaak.
Nou dat hangt meer af aan de club die je kiest en of je speeltijd krijgt etc. Er was iemand die een PA van 187 had en die een CA van 139 terwijl de rest al een CA had van 160. En dat komt door de blessures, speeltijd etc.
En kijk eens naar Reaper Harbringer die jonge speelde heel zijn leven zowat in het Midden- Oosten, het heeft ook gewoon met geluk te maken .
Ik zou zelf eigenlijk een keeper willen aanmaken, maar een keeper zou dan wel wat meer punten mogen hebben.
Heb 1 keer een keeper gehad in deze reeks, reken dan op zelden tot nooit nieuwsberichten over je speler. Of ik moet toen gewoon pech hebben gehad maar ik vond dat zeker de minst leuke keer.
Volgende ronde ga ik voor een ouderwetse linksbuiten.
Op woensdag 2 juli 2014 19:45 schreef PBateman1978 het volgende: Heb 1 keer een keeper gehad in deze reeks, reken dan op zelden tot nooit nieuwsberichten over je speler. Of ik moet toen gewoon pech hebben gehad maar ik vond dat zeker de minst leuke keer.
Volgende ronde ga ik voor een ouderwetse linksbuiten.
Nou dat hangt meer af aan de club die je kiest en of je speeltijd krijgt etc. Er was iemand die een PA van 187 had en die een CA van 139 terwijl de rest al een CA had van 160. En dat komt door de blessures, speeltijd etc.
En kijk eens naar Reaper Harbringer die jonge speelde heel zijn leven zowat in het Midden- Oosten, het heeft ook gewoon met geluk te maken .
Ik zou zelf eigenlijk een keeper willen aanmaken, maar een keeper zou dan wel wat meer punten mogen hebben.
Hm ok.
Keeper lijkt me ook leuk om te maken. (Dan wel een die ook de penalties/ vrije trappen neemt natuurlijk)
Op woensdag 2 juli 2014 19:45 schreef PBateman1978 het volgende: Heb 1 keer een keeper gehad in deze reeks, reken dan op zelden tot nooit nieuwsberichten over je speler. Of ik moet toen gewoon pech hebben gehad maar ik vond dat zeker de minst leuke keer.
Ik ging ook een keer voor een keeper. Die komen inderdaad minder in het nieuws dan andere spelers. Al vond ik die ronde wel leuk, omdat ik met medespelers bij Barletta in Italië zat. Het ging mij toen meer om het teamgevoel.
Ik wil dit keer gaan voor een centrale verdediger die eventueel uit de voeten kan als rechtsback.
De ronde is klaar? (heb het druk gehad dus bijna niet kunnen volgen)
Misschien een poll maken met een zooi mogelijke veranderingen en dan de top 3 door voeren. Ik kan de database wel weer aanmaken, maar hosten kan ik pas weer over 1+ week.
Op woensdag 2 juli 2014 23:34 schreef Toiletgebruiker het volgende: Zowel Rauwera als Kim II Il-Sung gingen op 32-jarige leeftijd met pensioen. Bijna geen prijzen gepakt... weet niet wat ik verkeerd doe, haha.
Kan me niet eens herinneren hoe goed of slecht Telvanni de Laurentiis was, moet ik even de vorige delen doorneuzen.
Ik heb iig al een naam voor m'n volgende speler: Francesco di Cassiopeia Heeft Italiaanse ouders maar is in één van de Engelse dorpjes/stadjes geboren waar we uiteindelijk komen te spelen. Omdat er een Geert Wilders aan de macht is, is het hebben van een dubbele nationaliteit verboden, dus is Francesco alleen Engels.
edit:
450 all time app. Dat was echt fantastisch
[ Bericht 11% gewijzigd door Drizzt_DoUrden op 02-07-2014 23:43:26 ]
Rudi Rijkaard was een dikke flop in de vorige ronde. Iets te blessuregevoelig, terwijl de potentie er toch wel was. Mijn volgende creatie zal een centrale verdediger worden die in Spanje speelt. Ik zou graag wel samen met wat medespelers hier een land naar de top willen helpen. Ik zat te denken aan Kaapverdië of Mauritius.
Kan me niet eens herinneren hoe goed of slecht Telvanni de Laurentiis was, moet ik even de vorige delen doorneuzen.
Ik heb iig al een naam voor m'n volgende speler: Francesco di Cassiopeia Heeft Italiaanse ouders maar is in één van de Engelse dorpjes/stadjes geboren waar we uiteindelijk komen te spelen. Omdat er een Geert Wilders aan de macht is, is het hebben van een dubbele nationaliteit verboden, dus is Francesco alleen Engels.
Engeland lijkt me prima. Op welk niveau zoeken we een club? Als dat Conferece South kan zijn stel ik Bishop's Stortford FC voor:
Alleen die naam al! Gelegen bij de luchthaven van London Stansted, dus ideaal als we CL gaan spelen: Deur uit, vliegtuig in, tegenstander oprollen, naar huis!
Wat vinden jullie? Ga ik ondertussen vast over mijn speler fantaseren!
Op donderdag 3 juli 2014 15:34 schreef Ciscus het volgende: Kunnen we niet met een groepje niet-ambitieuze talentvolle jamaicanen bij een conference-clubje gaan ballen?
Op donderdag 3 juli 2014 15:34 schreef Ciscus het volgende: Kunnen we niet met een groepje niet-ambitieuze talentvolle jamaicanen bij een conference-clubje gaan ballen?
Sanka, you dead? :-)) moet nu al lachen
Ik doe met je mee. Johnko Rastafari, positie ben ik nog niet uit
De vader van Jackpot Johnson won in 1999 de jaarlijkse jamaicaanse jackpot. Toen 2 uur later zijn 6e zoon werd geboren, besloten hij en zijn vrouw hun zoon Jackpot te noemen. Een paar maanden later begon papa Johnson een uiterst succesvolle wasserette. Dit liep erg goed, mede doordat het was toegestaan om binnen verdovende middelen te gebruiken. Na een paar jaar ging papa Johnson met zijn gezin op vakantie naar Engeland. Toen hij daar net een dag was, werd hij gebeld met de mededeling dat zijn wasserette en zijn bovengelegen appartement volledig waren afgebrand. Helaas was hij vergeten een en ander goed te verzekeren, waardoor hij plotseling alles kwijt was. Door zijn schaamtegevoel wilde papa Johnson niet meer terug naar Jamaica. Het gezin kreeg, na eerst met het z'n 16en rond gezworven te hebben in Londen, een flatje toegewezen in York. Daar begon Jackpot te voetballen, en op 15-jarige leeftijd werd hij als talentvolle voetballer gecontracteerd door een conference- club.
De vader van Jackpot Johnson won in 1999 de jaarlijkse jamaicaanse jackpot. Toen 2 uur later zijn 6e zoon werd geboren, besloten hij en zijn vrouw hun zoon Jackpot te noemen. Een paar maanden later begon papa Johnson een uiterst succesvolle wasserette. Dit liep erg goed, mede doordat het was toegestaan om binnen verdovende middelen te gebruiken. Na een paar jaar ging papa Johnson met zijn gezin op vakantie naar Engeland. Toen hij daar net een dag was, werd hij gebeld met de mededeling dat zijn wasserette en zijn bovengelegen appartement volledig waren afgebrand. Helaas was hij vergeten een en ander goed te verzekeren, waardoor hij plotseling alles kwijt was. Door zijn schaamtegevoel wilde papa Johnson niet meer terug naar Jamaica. Het gezin kreeg, na eerst met het z'n 16en rond gezworven te hebben in Londen, een flatje toegewezen in York. Daar begon Jackpot te voetballen, en op 15-jarige leeftijd werd hij als talentvolle voetballer gecontracteerd door een conference- club.
haha geniaal, ik ga ook jamaicaan aanmaken. Ik wil graag een centrale middenvelder aanmaken. Over de rest ga ik nog nadenken!
Op vrijdag 4 juli 2014 18:03 schreef SiebeJ het volgende: Ik ga dit keer een speler maken die zowel op de plek van centrale verdediger kan spelen, maar ook als pinchhitter ingezet kan worden..
Het is een gokje, maar toch eens kijken hoe dat uitpakt
Zal ik de inschrijvingen en de database weer voor mn rekening nemen? PM dus weer richting mij onderlinge afspraken wat betreft land e.d. moeten jullie zelf weten
Op vrijdag 4 juli 2014 18:49 schreef Sejt het volgende: Zal ik de inschrijvingen en de database weer voor mn rekening nemen? PM dus weer richting mij onderlinge afspraken wat betreft land e.d. moeten jullie zelf weten
Op vrijdag 4 juli 2014 19:25 schreef HamburgerHenk het volgende: Kan je beter ook een hogere competitie pakken. Want transfers ga je snel maken als je laag speelt. Krijg je dalijk weer 30 competities
Hoogste divisie van een zuid amerikaans land ga ik doen.
Verdeel in totaal 100 punten over je technische, mentale en fysieke vaardigheden met een minimale waarde van 10 voor een enkele vaardigheid. Degene, die geen waarde van je ontvangen, zullen automatisch worden berekend naar aanleiding van een aantal factoren door FM. Als je tweevoetig bent, mag je maar 95 punten besteden.
SPOILER: INSCHRIJVINGSFORMULIER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er is deze ronde geen limiet aan clubkeuze of competitie gesteld. Als je met meerdere FOK!kers in een nationaal elftal wil, zal je dit zelf onderling af moeten spreken.
Inschrijving kan ook deze ronde weer door een pm naar Sejt te sturen. Wees gerust, ook als je geen antwoord krijgt binnen 5 minuten zal je inschrijving niet verloren gaan. Iedereen die een pm stuurt, mag ervan uit gaan dat hij antwoord krijgt.
Inschrijvingen zijn inderdaad geopend. Volgende topictitel en OP zal het nodige reflecteren.
Geen veranderingen, behalve dat je meer vrijheid hebt w.b. het kiezen van een club en land om bij te beginnen. Met als voorbehoud dat we niet 30 verschillende competities krijgen, waardoor het spel onnodig langzaam wordt.
Op vrijdag 4 juli 2014 23:12 schreef PBateman1978 het volgende: Pijlsnelle dribbelaar op de linkerflank uit Engeland, Uwot Mate, spelend bij AFC Wimbledon, is ingeschreven.
De rastafarivriend Shamièrevie-Shu DjéDjé heeft zich onlangs aangeboden bij de Argentijnse club Vélez Sarsfield.
Op tv heeft hij een speciaal abonnement afgesloten om het Nederlandse voetbal te ontvangen. Vooral de aanvallende intenties en goede goals van de sterke verdediger Mike van der Hoorn is hem bijgebleven. Hij zal daarom zowel als centrale verdediger als spits door het leven gaan.
Op zaterdag 5 juli 2014 14:14 schreef SiebeJ het volgende: De rastafarivriend Shamièrevie-Shu DjéDjé heeft zich onlangs aangeboden bij de Argentijnse club Vélez Sarsfield.
Op tv heeft hij een speciaal abonnement afgesloten om het Nederlandse voetbal te ontvangen. Vooral de aanvallende intenties en goede goals van de sterke verdediger Mike van der Hoorn is hem bijgebleven. Hij zal daarom zowel als centrale verdediger als spits door het leven gaan.
Op zondag 6 juli 2014 16:38 schreef Hermanna het volgende: We kunnen ook een Fok! competitie aanmaken en dan krijgt iedereen 100 miljoen om zijn team aantemaken .
Ja dat lijkt me ook geniaal. Als we nou zoiets zouden pogen zou dat geweldig zijn, want het is zeker mogelijk. Alleen op een klein aantal mogelijke bugs na..!
Ja dat lijkt me ook geniaal. Als we nou zoiets zouden pogen zou dat geweldig zijn, want het is zeker mogelijk. Alleen op een klein aantal mogelijke bugs na..!
Op zondag 6 juli 2014 16:38 schreef Hermanna het volgende: We kunnen ook een Fok! competitie aanmaken en dan krijgt iedereen 100 miljoen om zijn team aantemaken .
Best leuk idee met inderdaad de waardes uit FM of van transfermarkt, makkelijker voor het samenstellen als je FM niet hebt. Wat betreft de aan te maken club en database, zal er wel het nodige uitgezocht moeten worden, maar ik heb binnenkort 2,5 week vakantie. Onthouden voor de volgende ronde?!
Best leuk idee met inderdaad de waardes uit FM of van transfermarkt, makkelijker voor het samenstellen als je FM niet hebt. Wat betreft de aan te maken club en database, zal er wel het nodige uitgezocht moeten worden, maar ik heb binnenkort 2,5 week vakantie. Onthouden voor de volgende ronde?!
En dan net als in Amerika spelers draften zodat iedereen kans maakt om de speler te krijgen die die wilt .
Ik heb woensdag pas vakantie, we kunnen er een aparte topic voor maken toch? Ik wil dat best wel organiseren hoor!
Ik heb woensdag pas vakantie, we kunnen er een aparte topic voor maken toch? Ik wil dat best wel organiseren hoor!
Ik ook vanaf woensdag. We kunnen het project inderdaad als extra topic laten lopen. Maar eerst zal het nodige bepaald moeten worden. Denk aan bijvoorbeeld de regels van de competitie, standaarden voor de aan te maken clubs (stadia, reputatie, faciliteiten etc.) en in hoeverre we vaste en variabele (die de deelnemers invullen) hebben. "Fok! als club" i.p.v. "Fok! als speler".
Op zondag 6 juli 2014 17:26 schreef Sejt het volgende: Ik ben er even vandoor en waarschijnlijk pas net na 8-en weet thuis. Als je nog mee wilt doen moet ik je PM voor 20:00u ontvangen hebben!
Ik ook vanaf woensdag. We kunnen het project inderdaad als extra topic laten lopen. Maar eerst zal het nodige bepaald moeten worden. Denk aan bijvoorbeeld de regels van de competitie, standaarden voor de aan te maken clubs (stadia, reputatie, faciliteiten etc.) en in hoeverre we vaste en variabele (die de deelnemers invullen) hebben. "Fok! als club" i.p.v. "Fok! als speler".
Jah en het lastigste is hoe we eerlijk spelers kunnen verdelen .
Als meerdere deelnemers een dezelfde speler willen, kan er een veiling plaatsvinden. Als er bijvoorbeeld meer dan één deelnemer een speler wilt kopen voor de transferwaarde, dan wordt de prijs/transferwaarde verhoogd met 10%.
Er zijn nog wel meer vragen / problemen. Gaan we zelf de team- en spelerstactiek bepalen en dan met vakantie. Of huren we een hoofdtrainer in? De rest van de staf?
Er zijn nog wel meer vragen / problemen. Gaan we zelf de team- en spelerstactiek bepalen en dan met vakantie. Of huren we een hoofdtrainer in? De rest van de staf?
Je kan mss wel een manager aanmaken? Op dezelfde manier als een speler
Gewoon opstelling maken en alles automatisch laten gaan.
De trainer maakt de opstelling! Zijn wij dat? Zo ja, dan wordt het gedaan door de assistent omdat wij op vakantie gaan (om het automatisch te laten lopen).
Of spelen we als een soort Director of football en halen we de spelers en de trainers.
Wat doen we als onze spelers worden verkocht? Of als je gekozen trainer het heel slecht doet?