Dan maar pics met gigantische klompen? :")quote:Op zondag 6 juli 2014 17:17 schreef DrDentz het volgende:
waarom zijn wij eigenlijk een leeuw, er zijn hier geen leeuwen, deze gaan het buitenland niet snappen
Dit heeft niets te maken met het feit dat hier wel of geen leeuwen zijn/waren. Dit heeft te maken met heraldiek. Een leeuw staat voor kracht en werd dus door veel adelijke families gebruikt op hun wapen. In Duitsland word vooral de adelaar met kracht geassocieerd en door veel adelijke families in hun wapen gebruikt. Net als kleuren... het rood wit blauw van Nederland staat bijvoorbeeld voor Rood=Volk Wit=Kerk Blauw=Adel... kortom allemaal symboliek.quote:Op zondag 6 juli 2014 17:17 schreef DrDentz het volgende:
waarom zijn wij eigenlijk een leeuw, er zijn hier geen leeuwen, deze gaan het buitenland niet snappen
Ja of je weet echt wat af van Nederland en vertelt dus gewoon dat de echte reden is dat Nederland op een leeuw lijkt...quote:Op zondag 6 juli 2014 18:09 schreef Sovjet het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met het feit dat hier wel of geen leeuwen zijn/waren. Dit heeft te maken met heraldiek. Een leeuw staat voor kracht en werd dus door veel adelijke families gebruikt op hun wapen. In Duitsland word vooral de adelaar met kracht geassocieerd en door veel adelijke families in hun wapen gebruikt. Net als kleuren... het rood wit blauw van Nederland staat bijvoorbeeld voor Rood=Volk Wit=Kerk Blauw=Adel... kortom allemaal symboliek.
quote:Op zondag 6 juli 2014 18:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja of je weet echt wat af van Nederland en vertelt dus gewoon dat de echte reden is dat Nederland op een leeuw lijkt...
[ afbeelding ]
Lijkt me waarschijnlijker dat de leeuw al het symbool was en dat de kaartenmaker dit toen geprobeerd heeft te verweven met onze kaart.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:23 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ja of je weet echt wat af van Nederland en vertelt dus gewoon dat de echte reden is dat Nederland op een leeuw lijkt...
[ afbeelding ]
quote:
quote:
Wat is hier nou grappig aan, vraag ik me af?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |