quote:Op maandag 30 juni 2014 02:43 schreef ChocoFan het volgende:
Dat is een goede vraag, de TT, en nu naar je nest.
ik zou ook weg, maar zei later ook ik kom hier niet wegquote:Op maandag 30 juni 2014 02:45 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Waarom zei je dan gedag, erg verwarrend hoor.
Dat is overigens niet waar. De jongeren krijgen rond hun 18e een periode waarin ze de wereld een beetje kunnen verkennen.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:44 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Amisch vind ik dan nog wel leuk om te zien moet ik zeggen, die leven echt opzich. Alleen kom je daar ook moeilijk onderuit.
De kinderen krijgen een kans om in de bewoonde wereld te kijken, en als ze daar blijven zijn ze direct verstoten.
Maar hoe ze daar leven is echt een Utopia, daar kunnen 15 mensen nog heeeeeeel veel van leren
Ik herken het.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:46 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
ik zou ook weg, maar zei later ook ik kom hier niet weg![]()
reageerde weer op iemand. ik vind dit wel een interessant onderwerp
Maar gaat dan ook vaak fout.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat is overigens niet waar. De jongeren krijgen rond hun 18e een periode waarin ze de wereld een beetje kunnen verkennen.
16 dacht ik te menen. Rumspringa ofzo..quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat is overigens niet waar. De jongeren krijgen rond hun 18e een periode waarin ze de wereld een beetje kunnen verkennen.
ja klopt, maar als de jongeren besluiten niet meer terug te willen, dan zijn ze op zichzelf aangewezen. dus verstoten toch?quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef mootie het volgende:
[..]
Op Discovery of National Geographic had je zo'n serie daarover. Ik heb wel eens een paar afleveringen gezien.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef Punkman het volgende:
[..]
Maar gaat dan ook vaak fout.
Op TV dan ..
In de praktijk valt dat wel mee, volgens mij. Maar die series moet je ook niet echt als documentaire bekijken.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
ja klopt, maar als de jongeren besluiten niet meer terug te willen, dan zijn ze op zichzelf aangewezen. dus verstoten toch?
Je hoeft alleen maar voor de kerk te kiezen. Ze werken allemaal met hun handen. Hout bewerken, koken, bakken, boeren, handwerk. Dat leren ze gewoon thuis.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef Dottey het volgende:
Ik vind het maar vreemd dat de kinderen daar (zoals je meekrijgt in die programma's) niet eens verder geschoold worden dan de basisschool. Zo kan je toch nooit verstandige keuzes leren maken voor jezelf?
Is dus, net als Utopia, een beetje gescript ?quote:Op maandag 30 juni 2014 02:51 schreef mootie het volgende:
[..]
In de praktijk valt dat wel mee, volgens mij. Maar die series moet je ook niet echt als documentaire bekijken.
als ik een kind zou hebben zou ik het neutraal opvoeden. hij/zij ziet zelf maar wat voor geloof ie wil of niet.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:48 schreef ChocoFan het volgende:
[..]
Ik herken het.![]()
En ja geloof is een boeiend onderwerp, zolang me maar niets wordt opgedrongen.
Mijn moeder was katholiek maar had zo'n hekel aan de nonnen en alles dat ze mij niet heeft laten dopen en ook lichtelijk tegen het geloof heeft opgevoed.
rumspringa ja iddquote:Op maandag 30 juni 2014 02:49 schreef Dottey het volgende:
[..]
16 dacht ik te menen. Rumspringa ofzo..
Maar dat zei ze ook.
Dat heb ik bij die van mij wel gedaan. Vertelt dat ze keuzes hebben en dat ze mochten doen wat ze wilde.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:53 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
als ik een kind zou hebben zou ik het neutraal opvoeden. hij/zij ziet zelf maar wat voor geloof ie wil of niet.
Van begin tot eind.quote:Op maandag 30 juni 2014 02:52 schreef Punkman het volgende:
[..]
Is dus, net als Utopia, een beetje gescript ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |