abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141834283
mijn condensdroger gaat helaas ook niet verder na dat de stroom er afgeweest is.. maar goed mocht ik nu perongelijk de was al aanzetten voor de droger t zover heeft gebeurt er iig niks schokkends :P
pi_141844805
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 22:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
mijn condensdroger gaat helaas ook niet verder na dat de stroom er afgeweest is.. maar goed mocht ik nu perongelijk de was al aanzetten voor de droger t zover heeft gebeurt er iig niks schokkends :P
Dat zit 'm in de software. Daarom werken die voorkeursdingen waarop je wasmachine en droger aansluit, vaak ook niet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  PR/Manusje van alles zondag 6 juli 2014 @ 22:39:50 #28
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_141987197
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 14:17 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Dat is dus onzin.... De bedrading is overgedimensioneerd voor 16A en de wcd's zijn gebruikelijk ook gewoon 16A gedimensioneerd en 250V.

Als ik terugkijk naar vroegah... Ik huurde in Den Haag en was er vanuit gegaan dat de groepen wel goed verdeeld waren.

Ik heb geregeld de wasdroger (antiek ding), wasmachine (Miele jaren 90), hetelucht oven, 300 watt halogeen en nog wat losse prut aan gehad.... Nooit problemen en de stop is nooit geklapt :X :')
oude degelijkheid noemen ze dat. _O_
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_141989183
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
oude degelijkheid noemen ze dat. _O_
Als je 'stop' er niet uitgaat als je 'wasdroger (antiek ding), wasmachine (Miele jaren 90), hetelucht oven, 300 watt halogeen en nog wat losse prut' tegelijk aanstaat noemen we dat ouderwetse onveiligheid. :Y
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 7 juli 2014 @ 06:08:57 #30
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_141995287
Haha, beide gelijk :D _O-

Nu 12 automatiek, 3 ALS.
Laat die handjes wapperen!
pi_142002516
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:33 schreef blomke het volgende:

[..]

Dat zit 'm in de software. Daarom werken die voorkeursdingen waarop je wasmachine en droger aansluit, vaak ook niet.
zit ook een geen mechanische schakelaar op om hem te starten.. daar zit zo`n puls knopje op.. maar goed wie weet verbouw ik hem nog wel even.. zodat die wel weer start na een stroom onderbreking :P
pi_142007364
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 13:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit ook een geen mechanische schakelaar op om hem te starten.. daar zit zo`n puls knopje op.. maar goed wie weet verbouw ik hem nog wel even.. zodat die wel weer start na een stroom onderbreking :P
Zoiets?

pi_142007447
quote:
:') ik dacht meer aan een aftakking maken op de originele start knop.. :+ en daar een mechanische schakelaar op te gooien :P
pi_142007739
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:44 schreef Ou-Tannu het volgende:
Ik dacht meer aan een aftakking maken op de originele start knop.. :+ en daar een mechanische schakelaar op te gooien :P
Je kunt proberen wat er gebeurt als je startknop blijft indrukken terwijl je de stekker erin steekt, maar het zou kunnen dat de software wacht tot je de knop weer losgelaten hebt, en als dat werkt is vraag 2 wat doet hij dan als het programma klaar is? Begint hij dan weer opnieuw in een eindeloze lus?

(En onthoud hij wel de rest van de instellingen als de spanning eraf is geweest?)

Een klein schakelingetje (vermoedelijk 1 transistor, 2 weerstanden en een C'tje) kun je ook gebruiken om eenmalig bv 3 seconden even die schakelaar in te drukken te overbruggen, zodra er spanning op de wasdroger komt te staan.
pi_142031925
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je kunt proberen wat er gebeurt als je startknop blijft indrukken terwijl je de stekker erin steekt, maar het zou kunnen dat de software wacht tot je de knop weer losgelaten hebt, en als dat werkt is vraag 2 wat doet hij dan als het programma klaar is? Begint hij dan weer opnieuw in een eindeloze lus?

(En onthoud hij wel de rest van de instellingen als de spanning eraf is geweest?)

Een klein schakelingetje (vermoedelijk 1 transistor, 2 weerstanden en een C'tje) kun je ook gebruiken om eenmalig bv 3 seconden even die schakelaar in te drukken te overbruggen, zodra er spanning op de wasdroger komt te staan.
verder is het een "domme" droger op tijd
dus in principe zou die als de kloktijd om is gewoon moeten stoppen :)
pi_142032136
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik gok dat dat niet gaat werken, het probleem is natuurlijk dat de timer digitaal werkt.
Als de spanning eraf is geweest loopt die niet door (want geen pulsen meer van het kristal).
Dan zou je moeten zorgen dat ie een soort backup spanning houdt als de schakelaar uit is.

Maar lijkt me een hoop gedoe en moeite wel :P
Maarja als je van knutselen houdt, wie weet :)
Do what you love, love what you do!
pi_142032240
tijdklok is mechanisch en zal wel door een simpel motortje met wat radarwerkjes ongeveer kloppen met de tijd die je er aan geeft :+

net nog maar even wat te drogen er in.. en als ik de aan/uit knop aan zet, de klok vast een slinger geef,
dan het "Start" knopje in druk.. en dan eens aan het touwtje trek van de wasmachine schakelaar begint de droger direct met wattie doen moet :)

enige wat ik niet vergeten moet als ik hem verknutsel... is dat het condenswater ook niet meer in de opvangbak mag maar ook meteen in t riool moet..

gezien het apparaat behoort te stoppen als de condensbak vol is.. maar als het "START" knopje dan vertelt van doorgaan krijg je wel een mooie loop... en wordt je was nooit droog :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')