abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel zondag 20 oktober 2002 @ 02:25:21 #1
2628 Karin
pi_6371385
Vervolg van:
Zwangerschap en Kindertjes deel 32
Zwangerschap en kindertjes..... deel 31
Zwangerschap & kindertjes deel 30
Zwangerschap en kindertjes deel 29!
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 28
zwangerschap en kinderen deel 27
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 26
Zwangerschap en Kindertjes.....deel 25
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 24
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23
Zwangerschap en kindertjes....deel 22
Zwangerschap en kindertjes..... deel 21
Zwangerschap en kindertjes..... deel 20
Zwangerschap en kindertjes.....deel 19
Zwangerschap en kindertjes.....deel 18
Zwangerschap en kindertjes.....deel 17
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 16!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 15 (!!!)
Zwangerschap en kindertjes.....deel 14
Zwangerschap en kindertjes ... deel 13!
Zwangerschap en kindertjes.....deel 12
Zwangerschap en kindertjes deel 11
Zwangerschap en kindertjes.....deel 10
Zwangerschap en kindertjes ... deel 9
Zwangerschap en kindertjes...deel 8
Zwangerschap en kindertjes...deel 7
Zwangerschap en babietjes.......deel 6 !
Zwangerschap en Babietjes...deel 5
Zwangerschap en babies deel 4
Deel drie van de babies dus!
En hoe gaat het met de babies?
Gered uit de crash Met dank aan Arcee
De '"pret"echo ! en andere babyzaken....
Zwangerschap week 17, 18 en 19
In mijn buik..

A.s. papa's en mama's:

4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
7 november 2002: joandutch (papa)
3 januari 2003: Tinkepink
5 januari 2003: D-Fens (papa)
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus
6 april: Angel22
?? juni: phileine en Voyeur

Babietjes:

14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical
4 september 2002: Jonas, zoon van Sweej

Dreumesjes:

15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic

Peutertjes & Kleutertjes:

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 20-10-2002 11:05]

FOK!fossiel zondag 20 oktober 2002 @ 02:48:28 #2
2628 Karin
pi_6371558
Dikke ET!! Sterkte deze dagen tot maandagavond.

Dinus wat een verhaal, kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit als je hoort dat mensen lang na hun uitgerekende datum nog niet bevallen zijn. (ik ken er ook 1, vind dit echt heel eng, ik hoop maar dat ik niet hoef te gillen dat ze het moeten inleiden als ik eventueel ook wat te laat ben. En ik hoop maar dat ik dan serieus genomen wordt).

Phileine wat moet dat naar zijn geweest, 3 x achter elkaar een miskraam. Elke keer weer die hoop die dan toch weer de grond in geboord wordt, gatverdamme!

En die jaloersigheid ken ik hoor! Dat bij mij op een gegeven moment het "1 jaar proberen" in de buurt was ging ik op kraamvisite. Normaal gesproken geen enkel probleem, ik gun het iedereen en zeker haar (goede vriendin). Zag er zo tegenop om het kindje vast te houden en dan misschien de tranen niet kunnen inhouden. Achteraf viel het gelukkig echt reuze mee, toen ik het kindje zag kon ik niet anders dan blij voor haar zijn (en die tranen kwamen pas later in mijn eentje).
Maar inderdaad de verhalen van mensen die zwanger werden en die het niet echt gepland of gewild hadden die kon ik wel schieten!

Vanmorgen voelde ik eindelijk een schopje door mijn buikvet heen. Dus Peet heeft een flink aantal keer met zijn handen op mijn buik gestaan, wachten tot hij het ook voelde. En elke keer dat Peet zijn handen op mijn buik legde schopte het precies aan de andere kant en daarna was het muisstil meteen. Jammer hoor want ik wil het nu toch wel echt met hem delen.

Zo en dan is het nu echt bedtijd! [sub]visite de deur uit, computer uitzetten en dan kan ik het toch niet laten om eventjes het babytopic te checken[/sub]

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 oktober 2002 @ 10:00:33 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_6372106
Pssst, Karin, mag Christan nu naar de Peutertjes & Kleutertjes?

Meiden, ik leef mee met al jullie verhalen. Ik ben al heel lang lid van een mailinglist voor alleenstaande (wens)moeders, en ook daar zijn meiden die ivf, ki en dergelijke moeten doorstaan om hun wens waar te maken, en ook daar lukt het soms niet Ik heb heel veel respect voor jullie moed!

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 20 oktober 2002 @ 10:18:25 #4
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6372149
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 02:48 schreef Karin het volgende:
Dinus wat een verhaal, kan me voorstellen dat de schrik er goed inzit als je hoort dat mensen lang na hun uitgerekende datum nog niet bevallen zijn. (ik ken er ook 1, vind dit echt heel eng, ik hoop maar dat ik niet hoef te gillen dat ze het moeten inleiden als ik eventueel ook wat te laat ben. En ik hoop maar dat ik dan serieus genomen wordt).
Ach, er zijn ook positieve verhalen hoor. De eerste was 2 en halve week te laat en de tweede 2 weken. Op zich zou ik zo tekenen voor een inleiding. De oudste is binnen 4 uur geboren en de jongste met 2 uur. Ideaal hoor... Dat is wel een verademing dan. Balen dat je lang moet wachten, maar de bevalling is "heerlijk"!

Ik denk dat deze nu ook denkt "Ik mocht er eerst niet uit en nu blijf ik lekker extra lang zitten"

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
pi_6372377
Jeetje wat een verhalen weer.... Ik krijg het er benauwd van!!!
Ik hoop gewoon dat het net zo gaat als met Damien.
4 dagen vroeger dan de uitgerekende datum en binnen 5 uurtjes deruit...
Is wel een goed plan dacht ik zo.
  Jubileum moderator zondag 20 oktober 2002 @ 12:26:57 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6372942
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 10:00 schreef Rewimo het volgende:
Pssst, Karin, mag Christan nu naar de Peutertjes & Kleutertjes?
Done!

Even snel tussendoor (meiden wat schrijven jullie toch prachtig, ik ben er helemaal stil van) :
Jessie jij zocht toch een wagenpak voor Bo? Iets regenbestendigs? Ik heb in de folder van het kruitvat of de Etos (er staan in allebei hele leuke babyspullen) een wagenpak gezien voor relatief weinig geld.
Misschien is het iets voor jou? Het komt deze week in de aanbieding.

-even op internet gezocht-
http://www.kruitvat.nl/voordeelmagazine/ dus.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_6373127
Wat aardig Lois.
Heb er net gekeken maar is tot maat 74
Ik heb er pas 1 via ebay gekocht voor 4 euro, en dat was maat 80 en was al aan de krappe kant. Moet dus maat 86 hebben. Ze word zo groot.

O ja Philpeine (schrijf ik niet goed geloof ik) en Voyeur van harte met jullie zwangerschap. Ik duim mee dat alles goed zal verlopen.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6373169
Phil!!!!!!! (ow ja voyeur ook)

ontzettend gefeliciteerd, wij duimen hier de komende weekjes met jullie mee.

† In Memoriam † zondag 20 oktober 2002 @ 13:03:21 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_6373170
die slaapzak met mouwen er aan hadden ze een 3 jaar terug moeten hebben. René sliep altijd met dr armen omhoog, altijd koude knuistjes. Nu ik het niet meer nodig heb zijn ze te koop voor een leuk bedrag.... dat heb ik nou aaaaaaaaaltijd

Ennuh gefeliciflappert met de zwangerschap phileine en Voyeur
*stront jaloers is*
Geniet er maar lekker van hoor, als je gevoel zegt dat het goed zit, zit het 99 van de 100 keer ook wel goed!!

Ik wil eigenlijk ook wel ff weten hoe't met toot is

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_6373941
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 13:03 schreef moussy het volgende:
die slaapzak met mouwen er aan hadden ze een 3 jaar terug moeten hebben. René sliep altijd met dr armen omhoog, altijd koude knuistjes. Nu ik het niet meer nodig heb zijn ze te koop voor een leuk bedrag.... dat heb ik nou aaaaaaaaaltijd

Ik wil eigenlijk ook wel ff weten hoe't met toot is

Slaapzak mouwen.. moet ik ook hebbuh dan!

Inderdaad... ik kijk al de hele tijd of Catootje zich al gemeld heeft...

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 oktober 2002 @ 14:41:05 #11
13151 crew  Rewimo
pi_6374106
Zo'n slaapzak heet een Combisleep. Zijn vrij duur, maar wel het hele jaar te gebruiken omdat je de verschillende delen eruit kunt ritsen. Ik lees er veel positieve verhalen over.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_6375646
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 14:41 schreef Rewimo het volgende:
Zo'n slaapzak heet een Combisleep. Zijn vrij duur, maar wel het hele jaar te gebruiken omdat je de verschillende delen eruit kunt ritsen. Ik lees er veel positieve verhalen over.
Leuk Sintkadootje!
Jonas slaapt ook altijd met zijn armpjes in de lucht en heeft ook altijd kouwe kluifjes. Wel lief gezicht
pi_6376392
Nu dus bij kruidvat voor de kleintjes heel goedkoop Sweej.

Enne Catoot doe is melden.

Enne Angelic1 ook

Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 20 oktober 2002 @ 19:18:09 #14
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6377803
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 17:42 schreef jessie het volgende:
Enne Angelic1 ook
Ik had me vanmorgen al gemeld! Ik hobbel nog steeds verder...
En hoe is het met spuuglokje?
Angelic1 since 2001
  zondag 20 oktober 2002 @ 19:46:32 #15
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6378382
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 19:18 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Ik had me vanmorgen al gemeld! Ik hobbel nog steeds verder...
En hoe is het met spuuglokje?

Alles zit er nog in
Vanmorgen heb ik 7,39 km gefietst. Zomaar, omdat het zonnetje zo lekker scheen. De fietskar met Wouter en Sterre erin achter de fiets van m'n man, ik lekker zonder extra 'bagage' (behalve natuurlijk die dikke buik ). Normaal gesproken vind ik fietsen vreselijk, maar dit ommetje was heerlijk.
Ik krijg wel steeds meer last van mijn heupen en rug nu. Maar rustig aan doen zit er gewoon niet in met twee kleine kinderen om je heen. Morgen gaan ze weer naar school na een weekje vakantie, dus dat is wel weer rustiger.
pi_6378512
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 14:41 schreef Rewimo het volgende:
Yes, hier hebben we de Combisleeper, en we zijn bijzonder tevreden! Heb me vorig jaar helemaal suf gezocht naar iets met lange mouwen (wie verzint dat in hemelsnaam, winterslaapzakken zonder mouwen!), maar nergens te vinden. Bovendien: bij ons is het echt niet bijzonder warm zo 's nachts, en als je dan heel erg diep slaapt, is bijna elke slaapzak (zelfs als het een winterslaapzak is) te koud!

Die Combisleeper is de enige die Jorden wél warm houdt. Wel vind ik ze behoorlijk aan de prijs. Er zijn twee maten: een voor het eerste levensjaar, en een voor 1-3. Vorig jaar december heb ik voor Jorden - die was toen dus ruim 1/2 jaar - het grote model gekocht. Die was natuurlijk te groot, maar daarom heb ik de hals aan twee kanten aan elkaar genaaid, om het halsgat kleiner te maken. Je moet er toch niet aan denken als je kind ín de slaapzak verdwijnt...

De mouwtjes heb ik vorig jaar omgeslagen.

Nu past de slaapzak dus prima, en hebben we 'm al weer een paar weken in gebruik. Het is echt een vierseizoenending, de mouwen kunnen eraf, maar hij bestaat ook nog eens uit een binnen- en buitenslaapzak (als je begrijpt wat ik bedoel).

-edit- Aha, slachtoffer van het cookiemonster -

zondag 20 oktober 2002 @ 19:59:17 #17
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6378625
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 19:46 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]
Ik krijg wel steeds meer last van mijn heupen en rug nu. Maar rustig aan doen zit er gewoon niet in met twee kleine kinderen om je heen. Morgen gaan ze weer naar school na een weekje vakantie, dus dat is wel weer rustiger.

Bij mij gaat de oudste morgen ook weer naar school. Deze vakantie viel me wel erg zwaar! Ik had het idee dat ze 3 x zo druk waren de afgelopen week, dus ik ben lichtelijk gesloopt... Dinsdag is de jongste ook een ochtendje naar de pz, dus dan heb ik weer even rust Dinsdag overigens ook weer naar de verloskundige...
Angelic1 since 2001
pi_6378714
die winterslaapzak klinkt ideaal, maar vindt het enorm groot voor alicia. Iemand tips om zo'n kleine hummel warm te houden ?? (behalve lekker pyjama aan, dekentje en zorgen dat de kamer minimaal 16-18 graden is ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 oktober 2002 @ 20:12:05 #19
13151 crew  Rewimo
pi_6378803
Sokjes Knor, of heeft ze pyjama's met voetjes? En een gewone slaapzak in een kleine maat, is dat niks? Christan is een enorme woeler, dus die slaapt altijd in een slaapzak. Het is nooit te voorspellen aan welke kant van het bed hij ligt, en als ik een deken over hem heenleg ligt hij daar 's morgens steevast bovenop.
pi_6379047
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:12 schreef Rewimo het volgende:
Sokjes Knor, of heeft ze pyjama's met voetjes? En een gewone slaapzak in een kleine maat, is dat niks? Christan is een enorme woeler, dus die slaapt altijd in een slaapzak. Het is nooit te voorspellen aan welke kant van het bed hij ligt, en als ik een deken over hem heenleg ligt hij daar 's morgens steevast bovenop.
ze heeft idd altijd sokjes of een mallot aan in bed. maar daarmee houd ik het bovenlijfie niet warm. Ze heeft nu sochtends ijsklompies aan handjes en een zeer koude neus (wat overigens niet fijn aanvoelt bij het voeden, zowel de neus als d'r knuissies)

verder is ze wel een woelwater, maar niet sterk genoeg om de deken verder dan haar middel van d'r af te gooien.

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 oktober 2002 @ 20:41:56 #21
13151 crew  Rewimo
pi_6379286
Slaapzak met mouwtjes? Die hebben ze bij de Hema. Alleen voor de neus helpt het niet
pi_6379744
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 20:05 schreef Knorretje het volgende:
die winterslaapzak klinkt ideaal, maar vindt het enorm groot voor alicia.
Je hebt die Combisleeper ook in kleiner model, daar past Alicia vast wel in. Nou hou ik op om reclame te maken hoor!

En tips: al eerder genoemd, van die velours pakjes met voetjes (sommige mensen verfoeien ze, maar ik vind het vreselijk jammer dat ze maar tot maat 68 soms 74 gaan).

zondag 20 oktober 2002 @ 21:14:12 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_6379887
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:06 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

En tips: al eerder genoemd, van die velours pakjes met voetjes (sommige mensen verfoeien ze, maar ik vind het vreselijk jammer dat ze maar tot maat 68 soms 74 gaan).

Sokjes met vetertjes rond de enkels hier nog overheen voor de warme voetjes..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!fossiel zondag 20 oktober 2002 @ 21:19:32 #24
2628 Karin
pi_6380001
Net de Bevalling gekeken. Kon het de laatste tijd voordat ik zwanger was niet kijken, maar nu is het ook niet fijn hoor. Komt nu toch wel dichtbij ookal duurt het nog 4 maanden. Ik heb altijd de instelling gehad "de vrouwen in Afrika bevallen eventjes achter een boom, binden het kind op de rug en gaan verder met hun werk, waarom moet het hier dan zo moeilijk gemaakt worden" maar nu ik er zelf voorsta begin ik hem zo langzamerhand een klein beetje te knijpen. Maar zo begin ik ondertussen over meer dingen te piekeren, terwijl ik normaalgesproken echt een hele nuchtere houding heb "we zullen wel zien als het zover is". Het zal er wel bijhoren allemaal.
pi_6380136
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:06 schreef Nausicaa het volgende:

[..]

Je hebt die Combisleeper ook in kleiner model, daar past Alicia vast wel in. Nou hou ik op om reclame te maken hoor!

Heb ze gezien alleen heb ik dat kwa geld er niet voor over.

[/quote]
[/quote]

ik verfoei ze. Ze zitten totaal niet lekker, als ze aan het woelen is draait mevrouw haar benen alle kanten op, schieten uit het voetje en komen dwars in het broekje te zitten, reultaat: of het hele broekje is uit getrapt of mevrouw begint te gillen/krijsen. Maar goed das ieders eigen gevoel/ervaring.

Besloten heeft extra dekentje in het bedje te doen, kijken of dat helpt.

zondag 20 oktober 2002 @ 22:47:27 #26
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6382449
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:
Net de Bevalling gekeken. Kon het de laatste tijd voordat ik zwanger was niet kijken, maar nu is het ook niet fijn hoor. Komt nu toch wel dichtbij ookal duurt het nog 4 maanden. Ik heb altijd de instelling gehad "de vrouwen in Afrika bevallen eventjes achter een boom, binden het kind op de rug en gaan verder met hun werk, waarom moet het hier dan zo moeilijk gemaakt worden" maar nu ik er zelf voorsta begin ik hem zo langzamerhand een klein beetje te knijpen. Maar zo begin ik ondertussen over meer dingen te piekeren, terwijl ik normaalgesproken echt een hele nuchtere houding heb "we zullen wel zien als het zover is". Het zal er wel bijhoren allemaal.
Heb ik ook gehad hoor! Hoort erbij volgens mij, en toen de bevalling eenmaal begon was ik de rust zelf. Laat maar gewoon over je heen komen Karin, het gaat toch vaak anders als je denkt.

Knor, bij Zeeman hadden ze twee weken geleden kleine slaapzakjes (zonder mouwen) en daar ligt Freek in met alleen zijn pyamashirtje (ook van Zeeman) aan en dan onder een dekentje tot zijn middel. Koude handjes en neus heeft ie wel maar verder is ie lekker warm.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zondag 20 oktober 2002 @ 22:49:32 #27
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6382514
Ik heb vanavond ook naar de bevalling gekeken en het blijft toch wel iets ontroerends! Ik heb nog steeds de neiging om mee te puffen
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 20 oktober 2002 @ 23:01:48 #28
13151 crew  Rewimo
pi_6382845
Oja Knor, een goede temperatuurmaatstaf (wat een woord) is het nekje. Nekje lekker warm, hele kind warm genoeg, ondanks eventuele uitstekende koud aanvoelende onderdelen
pi_6383592
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 22:47 schreef Leah het volgende:
Knor, bij Zeeman hadden ze twee weken geleden kleine slaapzakjes (zonder mouwen) en daar ligt Freek in met alleen zijn pyamashirtje (ook van Zeeman) aan en dan onder een dekentje tot zijn middel. Koude handjes en neus heeft ie wel maar verder is ie lekker warm.
zal morgen nog wel even gaan kijken bij de zeeman, maar volgens mij waren ze er alleen in grotematen. (waarom groeit dat kind van mij nou gewoon niet eens wat sneller )
  maandag 21 oktober 2002 @ 00:10:43 #30
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6384439
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:19 schreef Karin het volgende:
Ik heb altijd de instelling gehad "de vrouwen in Afrika bevallen eventjes achter een boom, binden het kind op de rug en gaan verder met hun werk, waarom moet het hier dan zo moeilijk gemaakt worden" maar nu ik er zelf voorsta begin ik hem zo langzamerhand een klein beetje te knijpen.
Lang leven je hormoontjes Karin

Zoals Lois al zei: laat het gewoon over je heenkomen. Praat er eventueel over met je vk (of gyn, wat heb je eigenlijk?) zodat je vragen beantwoord ziet en er niet over hoeft te blijven piekeren. En je zult zien: hoe dichterbij het komt, des te rustiger je wordt.

E.T.: heel veel succes en vooral voorpretplezier vanavond

Jubileum moderator maandag 21 oktober 2002 @ 11:50:56 #31
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6389698
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 23:31 schreef Knorretje het volgende:

[..]

zal morgen nog wel even gaan kijken bij de zeeman, maar volgens mij waren ze er alleen in grotematen. (waarom groeit dat kind van mij nou gewoon niet eens wat sneller )

Knor bij Prenatal hebben ze voor hele kleintjes slaapzakjes. Het zijn een soort nachtponnetjes met mouwen en een koortje aan de onderkant wat je kunt aantrekken waardoor het dus een slaapzakje wordt.
Ik zag ze laatst en dacht nog "zo dat had ik vorig jaar willen hebben".
Ze zien er verdomd handig uit, ik heb alleen weer niet gekeken hoe duur ze zijn .
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 oktober 2002 @ 12:12:58 #32
13151 crew  Rewimo
pi_6390026
Bij de Hema heb ik er destijds eentje met lange mouwtjes gekocht voor Christan, die was ongeveer 30 gulden. Voor zover ik weet verkopen ze die nog steeds.
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 12:38:50 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_6390382
4 nov. de uitslag

Ik wil het, maar vind het dood eng. Het is nog even wachten op de uitslag van het chromosomen onderzoek, anders had de arts ons nu al wat kunnen vertellen.

Het zag er nog niet uit dat het erfelijk is, maar omdat de putjes voorkomen in de familie willen ze toch dat chromosomen onderzoek afwachten. Alle medische gegevens van René en Peter zijn ook al opgevraagd.

Als ze het vermoeden hebben dat het erfelijk is willen ze graag een genetisch onderzoek doen in de familie. Maar ik weet al dat mn schoonfamilie het niet wil...hun zagen dat later wel, als het hun of hun kinderen overkwam..... Dit hebben we meteen over de foon aangegeven. Oh zegt die arts, dan vragen we gewoon alle gegevens van de familie op in ziekenhuizen en dan gaan we er zelf mee aan de slag. Iedereen heeft wel eens bloed laten prikken.

Of ik op 4 nov. wel naar de afdeling neonatologie wilde komen, nou nee hoor. Ik kan mn foto's nog niet eens inplakken en dan ga ik niet naar de ruimte waar allemaal kindertjes liggen en waar Mink overleden is. Al moet ik in de kantine zitten, maar niet daar. Wordt geregeld....

maandag 21 oktober 2002 @ 13:08:36 #34
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6390905
Moussy, ik blijf hopen dat het niet erfelijk is voor je. Zou het je trouwens weerhouden weer zwanger te raken? Of neem je de " gok " zowiezo?

En over de slaapzakjes, ik ga denk ik ook maar op zoek naar een lange-mouwen-ding want Zoe ligt alleen maar met haar armen omhoog. Nu gaat dat nog wel maar als het straks echt gaat vriezen?

We zijn nu ook aan de fruithapjes begonnen en ze twijfelt nog steeds of ze het wel of niet lekker vind...

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 13:41:06 #35
7074 moussy
kuttekop
pi_6391355
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:08 schreef moralia het volgende:
Moussy, ik blijf hopen dat het niet erfelijk is voor je. Zou het je trouwens weerhouden weer zwanger te raken? Of neem je de " gok " zowiezo?
Nee , we gaan niet "gokken" Dan blijft het hier bij. Ik wil dit nooit meer meemaken.
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 13:45:59 #36
7074 moussy
kuttekop
pi_6391419
Net een kaart van mn schoonouders gekregen uit Turkije, Voor Renéé

Die kennen we niet, dus weggeflikkerd

[sub] stelletje schijnheilige *&(%#*@()%$#@)( Ze kunnen verdomme niet eens dat kind dr naam schrijven!! [/sub]

maandag 21 oktober 2002 @ 13:57:12 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6391571
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:45 schreef moussy het volgende:
Net een kaart van mn schoonouders gekregen uit Turkije, Voor Renéé

Die kennen we niet, dus weggeflikkerd

[sub] stelletje schijnheilige *&(%#*@()%$#@)( Ze kunnen verdomme niet eens dat kind dr naam schrijven!! [/sub]

Gooi het er maar uit!
  maandag 21 oktober 2002 @ 14:01:08 #38
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6391636
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 13:41 schreef moussy het volgende:

[..]

Nee , we gaan niet "gokken" Dan blijft het hier bij. Ik wil dit nooit meer meemaken.

Ik vroeg me dit af omdat je een tijdje geleden bang was dat je zwanger was. Gebruik je dan nog geen anticonceptie of zo? Want dan is het natuurlijk wel gokken. Of heb je daar gewoon een dubbel niet te verklaren gevoel over?
En verder zijn je schoonouders natuurlijk weer lekker dom bezig, de naam van je kleinkind verkeerd spellen als het al niet goed zit komt niet erg tactisch over idd.
pretending that I'm deaf
pi_6391663
4 nov , dat zal wel een eeuwigheid lijken denk ik zo. Wachten, wachten pff en dan nog zijn kaartje van schoonouders die zich eigenlijk nergens mee bemoeien. Waarom sturen ze dan eigenlijk wel een kaartje? Gek he!!!
Nou ja het word toch kouder mooi branaar toch

Enne Angelic en Spuuglokje spannend nu he voor jullie, het gaat echt snel (voor jullie waarschijnlijk nu juist langzaam) En fijn Angelic dat hij nog zo lekker blijft zitten.

Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 14:13:15 #40
7074 moussy
kuttekop
pi_6391802
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:01 schreef moralia het volgende:

[..]

Ik vroeg me dit af omdat je een tijdje geleden bang was dat je zwanger was. Gebruik je dan nog geen anticonceptie of zo? Want dan is het natuurlijk wel gokken. Of heb je daar gewoon een dubbel niet te verklaren gevoel over?

Voorlopig nog condooms, tot ik zeker weet hoe fo wat, maar die dingen worden nog wel eens vergeten Over de pil heb ik idd een dubbel gevoel, dat ik niet eens uit kan leggen.
quote:
En verder zijn je schoonouders natuurlijk weer lekker dom bezig, de naam van je kleinkind verkeerd spellen als het al niet goed zit komt niet erg tactisch over idd.
Normaal schreven ze het wel goed, maar nu dus niet, blergh, daar kan je dan echt je nek over breken
pi_6391892
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 12:38 schreef moussy het volgende:

Als ze het vermoeden hebben dat het erfelijk is willen ze graag een genetisch onderzoek doen in de familie. Maar ik weet al dat mn schoonfamilie het niet wil...hun zagen dat later wel, als het hun of hun kinderen overkwam..... Dit hebben we meteen over de foon aangegeven. Oh zegt die arts, dan vragen we gewoon alle gegevens van de familie op in ziekenhuizen en dan gaan we er zelf mee aan de slag. Iedereen heeft wel eens bloed laten prikken.

Ze moesten eens weten dan,die schoonfamilie van je.

Sterkte met de uitslag hoor.

maandag 21 oktober 2002 @ 14:20:04 #42
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6391915
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:02 schreef jessie het volgende:
Enne Angelic en Spuuglokje spannend nu he voor jullie, het gaat echt snel (voor jullie waarschijnlijk nu juist langzaam) En fijn Angelic dat hij nog zo lekker blijft zitten.
Nou... ik weet niet of ik dat nu nog wel zo fijn vind Wat mij betreft mag ie nu komen hoor... Het is nu toch nog maar 2 weken tot de uitgerekende datum en ik ben dat gerommel meer dan zat!
Maar ik heb natuurlijk zo'n eigenwijsje in mijn buik die denk "Eerst mocht ik er niet uit, dus dan blijf ik nu lekker extra lang zitten!".
Angelic1 since 2001
pi_6392027
Jeetje Moussy, het zal eens een keer meezitten he? In dit soort tijden leer je wel goed wat je aan mensen hebt, en da's niet altijd even prettig.

Kunnen ze in het ziekenhuis 4 november ook al uitsluitsel geven, of wordt dit de start van een hele serie onderzoeken? Dat lijkt me ook wel vreselijk, die onzekerheid. Vooral omdat jullie zo graag toch nog een derde kindje willen. Ik heb wel bewondering voor jullie hoor, jullie komen zo sterk over. Ik denk dat heel veel mensen -waaronder ook meelezers zoals ik- zich daar aan optrekken als dingen eens een keertje moeilijk gaan.

Ik heb vandaag een afpraak gemaakt voor een echo, 7 november kan ik al terecht. Nog maar 2,5 week dus, ik kan bijna niet wachten. Maar ik heb toch ook wel erg stevig het gevoel dat het deze keer goed zit. De w.c. pot ken ik alweer van buiten en binnen (en vooral van binnen). Dat betekent geloof ik ook dat het met de hormonen wel goed zit, toch?

Ik ben zo benieuwd naar Catootje....

mooi he, alles
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 15:30:57 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_6393105
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 14:26 schreef phileine het volgende:
Jeetje Moussy, het zal eens een keer meezitten he? In dit soort tijden leer je wel goed wat je aan mensen hebt, en da's niet altijd even prettig.

Kunnen ze in het ziekenhuis 4 november ook al uitsluitsel geven, of wordt dit de start van een hele serie onderzoeken? Dat lijkt me ook wel vreselijk, die onzekerheid. Vooral omdat jullie zo graag toch nog een derde kindje willen. Ik heb wel bewondering voor jullie hoor, jullie komen zo sterk over. Ik denk dat heel veel mensen -waaronder ook meelezers zoals ik- zich daar aan optrekken als dingen eens een keertje moeilijk gaan.

Ik hoop het niet, hoewel de arts het er over had om het nu af te ronden. Maar ja, dat is alleen Mink, misschien dat er dan nog een verhaaltje Putjes komt...
quote:
Ik heb vandaag een afpraak gemaakt voor een echo, 7 november kan ik al terecht. Nog maar 2,5 week dus, ik kan bijna niet wachten. Maar ik heb toch ook wel erg stevig het gevoel dat het deze keer goed zit. De w.c. pot ken ik alweer van buiten en binnen (en vooral van binnen). Dat betekent geloof ik ook dat het met de hormonen wel goed zit, toch?
Spannend!! Meestal betekend het idd dat het dan wel goed zit Ga nou maar gewoon genieten, je eigen gevoel zegt dat het goed zit en das het belangrijkste!! (makkelijker gezegd dan gedaan hoor )
quote:
Ik ben zo benieuwd naar Catootje....
Ik ben zo bang dat de uitslag niet goed was.... omdat ze hier nog niet is geweest
*maar weer verder hopen dat het dr pc is, die stuk is en niet tootje zelf*
pi_6393305
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 15:30 schreef moussy het volgende:
Ik ben zo bang dat de uitslag niet goed was.... omdat ze hier nog niet is geweest
*maar weer verder hopen dat het dr pc is, die stuk is en niet tootje zelf*
Ik ook! Catoot waar ben je...
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 19:13:48 #46
37843 lady-wrb
kortaf
pi_6396941
quote:
Op zondag 20 oktober 2002 21:25 schreef Knorretje het volgende:

ik verfoei ze. Ze zitten totaal niet lekker, als ze aan het woelen is draait mevrouw haar benen alle kanten op, schieten uit het voetje en komen dwars in het broekje te zitten, reultaat: of het hele broekje is uit getrapt of mevrouw begint te gillen/krijsen. Maar goed das ieders eigen gevoel/ervaring.

(tipje?)
mijn kraamverzorgster raadde mij destijds aan om bij pakjes met voetjes van die badstoffen haarbandjes te gebruiken om de voet.
werk perfekt. voetje blijft prima op zijn plaats
pi_6397875
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 19:13 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

(tipje?)
mijn kraamverzorgster raadde mij destijds aan om bij pakjes met voetjes van die badstoffen haarbandjes te gebruiken om de voet.
werk perfekt. voetje blijft prima op zijn plaats

Ik ken het probleem helemaal niet, van die babyvoetjes die uit het pyjamavoetje gaan. Maar ja, onze zoon is aardig op dreef om de benen van een reuzebasketballer te krijgen
(en nu er geen pakjes met voetjes meer in zijn maat zijn, krijgt hij koude voetjes, verder hartstikke goed op temperatuur, alleen die voetjes dus, typisch een kind van z'n moeder....).

Moussy, sterkte hoor! Zoals je weet leven we met je mee. En ja, die kaart voor René Meteen bij het oud papier doen, doen wij ook met dit soort dingen

pi_6398570
aangezien het in het meeting topic compleet offtopic is hier ffies fototje voor angelic1

maandag 21 oktober 2002 @ 20:51:27 #49
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6398796
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:41 schreef Knorretje het volgende:
aangezien het in het meeting topic compleet offtopic is hier ffies fototje voor angelic1
Past goed he?! Jeetje, ze is echt klein! Klein, maar fijn! Ik zie zo mijn eigen 2 meisjes weer voor me met dat pyamaatje (die het hooguit een maandje hebben kunnen dragen...). Lief hoor!!!

PS Volgens mij lijkt ze wel erg op d'r vader!

Angelic1 since 2001
pi_6398919
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 20:51 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Past goed he?! Jeetje, ze is echt klein!

jah ze wil niet echt flink groeien ofzo, (ze heeft nog steeds pakjes aan die ze bij de geboorte ook aan had (al waren die toen wel ietsjes te groot)) Ze wil gewoon nog lekker baby zijn
quote:
PS Volgens mij lijkt ze wel erg op d'r vader!
jah
pi_6398984
Wat een lekker ondeugend koppie
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:48:48 #52
35515 Jacksmama
Mama van Eric Nicky en Jack
pi_6400053
Hoi allemaal, hier ben ik weer even!!

Wat een schattig kindje zag ik net zeg, nog echt zo'n klein moppie!!
Met Jack gaat het op dit moment wat midner; hij was vrijdag en zaterdag al wat ziekjes: verjkouden en hoesten, nog geen directe reden voor paniek. maar zondag begon hij toch behoorlijk benauwd te worden en dus zijn we vandaag maar ff langs de huisarts geweest. Die stelde vast dat jack een astmatische reactie heft op een virusinfectie, dus nu mag mijn kleine kereltje vier maal daags, puffen aan een soort koker. Hij vindt het niet echt erg, maar zijn favo bezigheidje is het nu ook weer niet. verder is ie behoorlijk vrolijk, dus dat gaat helemaal goed komen.

Zeg moussy, wat een spanning meid, ik ga 4 november enorm voor je duiemn...laat je even weten wat de uitslag is??? Ik zal naast de telefoon zitten hoor!!! Ik ben die dag toch vrij!!

nou ik heb jullie weer ene tikkie op de hoogte gebracht, ik probeer wel alles te lezen, maar reageren wil niet altijd lukken. Neemt niet weg dat ik aan jullie denk hoor!!
Zal straks es effe kijken of ik een foto van Jack hier kan plaatsen!

Pluk de dag, voor je het weet is het morgen!!
  maandag 21 oktober 2002 @ 21:57:29 #53
35515 Jacksmama
Mama van Eric Nicky en Jack
pi_6400241

hier Jack, op de 35-jarige bruiloft van mijn ouders zaterdag jl. Hier was ie al behoorlijk ziek......

Pluk de dag, voor je het weet is het morgen!!
  maandag 21 oktober 2002 @ 22:13:02 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6400615
Oww, wat een schattig mannetje is Jack! Die wangetjes nodigen echt uit om er heel veel kusjes op te geven!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 21 oktober 2002 @ 22:18:01 #55
13151 crew  Rewimo
pi_6400717
Wat een lekker koppie Hij is heel blond zo te zien hè? Ik ben zo'n donker mannetje gewend
  maandag 21 oktober 2002 @ 22:20:00 #56
3011 E.T.
pi_6400779
Zow, ik ben weer thuis.
anderhalf uur in zo'n stomme collegebank gezeten. (wat zit dat beroerd zeg!)
en tja, van wat er verteld werd wist ik 95% al.
Verder een hoop aandacht voor onderzoeken die ze doen en waar ze natuurlijk willen dat jij daar aan mee doet.

Ze zijn bezig met een nieuw soort behandeling. De hormoontoediening is hiermee korter (en milder) en ze plaatsen dan maar een embryo terug ipv twee. Als je toestemt met dit onderzoek (naar deze behandeling.. De kansen zijn tot nu toe ongeveer gelijk, qua zwangerschap) worden de stellen ingedeeld in twee groepen; eentje volgens de korte behandeling (en twee embryo's terug, drie kansen) en eentje volgens de nieuwe behandeling (een embryo terug, vier kansen).
Laat voor mij nou het toeval zijn dat Anouk verwekt is via de 'korte' methode En ook omdat 't prettiger is wil ik daar dus wel aan meewerken.
Verder willen ze graag met het 'vuilnisbakmateriaal' (slechte embryo's etc) nog dingen uitzoeken en onderzoeken. Daar moet je ook weer expliciet toestemming voor geven. En tja, of ze 't nou in de vuilnisbak gooien of dat ze er wijzer van kunnen worden.. Laat ze dan maar lekker mijn eicellen ontleden

Dus ja, eigenlijk nog niet veel wijzer (hoop cijfertjes gehoord.. tot je er moe van wordt) en 14 november 't intakegesprek. Daar wordt alles ingepland, wordt echt alles definitief doorgesproken.

O ja, we kregen nog een video te zien over ivf (een stel dat ivf onderging).. En ik had van Jeroen (die had 'm al eens gezien met z'n ex) en z'n broer en schoonzus al gehoord dat daar zo'n stom stukje inzat.. Op een gegeven moment ligt die vrouw op die onderzoekstafel voor de punctie en die man zit mee te kijken op dat echo-apparaat.. Zegt die man tegen die vrouw: "Goh, ik wist niet dat je van binnen ook zo mooi was.."
volgens mij draai ik Jeroen z'n hoofd eraf als ie dat tegen me zou zeggen.. Ik moest dus ook behoorlijk lachen toen ik die zin in die video hoorde

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_6400924
Die nieuwe methode die korter is, heb je dan waarschijnlijk ook minder lang die bijwerkingen enzo van die hormonen. Dat is dan ook wel een voordeel. Ik kan me voorstellen dat je moest lachen om die zin. Echt een vent om zoiets te zeggen. Al zou ik hub ook vermorzelen als die zoiets doms zou zeggen.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6400949
En Jacksmamma echt wel een lief mannetje hoor. Je kan echt aan zijn oogjes zien dat hij niet lekker is, maar ik vind hem een lekker koppie hebben.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6401049
Ik hoop dat Catoot zich snel meld.
Geen goed teken hoor Catoot die zo lang wegblijft.
*Catoot we missen je*
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † maandag 21 oktober 2002 @ 22:32:08 #60
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6401095
* just me zal Toot eens een mailtje sturen dat ze zich "moet melden"

ET en Swets niet met eieren gaan gooien hoor; daar zijn ze veels te kostbaar voor

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 21 oktober 2002 @ 22:33:03 #61
3498 Barb
Graduated Fool
pi_6401121
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 22:32 schreef just me het volgende:
* just me zal Toot eens een mailtje sturen dat ze zich "moet melden"

ET en Swets niet met eieren gaan gooien hoor; daar zijn ze veels te kostbaar voor

Ik heb Toot zaterdag gemaild, nog geen reply ontvangen helaas.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_6401269
Ach E.T. de eerste stap is gezet! Zo moet je het maar zien. Dat intakegesprek zal vast interessanter zijn. Kun je iig al je vragen kwijt.
pi_6402209
Ik kom heeel even binnenzeilen: heb de afgelopen dagen voortdurende staten van "Gaoxing" gehad, crash na crash...(computerwise dan) Ben al mijn e-mailadressen en andere dingen kwijt. Alles is hier goed, moet aan de clomid strakkies maar eerst es effe lekker menstrueren bedankt voor de heeeele lieve en lllllliiieeeve emailtjes maar ik moet nu eerst slapen *marmotje* idioot druk gehad..ik lees nog bij hoor, maar dat moet effe een andere keer!!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_6402239
quote:
Op maandag 21 oktober 2002 23:16 schreef Catootje het volgende:
Ik kom heeel even binnenzeilen: heb de afgelopen dagen voortdurende staten van "Gaoxing" gehad, crash na crash...(computerwise dan) Ben al mijn e-mailadressen en andere dingen kwijt. Alles is hier goed, moet aan de clomid strakkies maar eerst es effe lekker menstrueren bedankt voor de heeeele lieve en lllllliiieeeve emailtjes maar ik moet nu eerst slapen *marmotje* idioot druk gehad..ik lees nog bij hoor, maar dat moet effe een andere keer!!
Gelukkig dat alles goed is!!
Rust maar lekker uit meid!
pi_6405927
Gelukkig is alles ok Catoot!!

Pffff hier een nacht gehad. Bo de hele nacht wakker met tussenpozen van soms een kwartier ofzo. Hebben dus pas vanaf 6 uur geslapen. Een flesje druppeltjes voor tandjes niks hielp. Uiteindelijk een zetpil gegeven en na een half uur sliep ze dan eindelijk. Denk dat ze toch ergens pijn had. In haar mondje is het soms moeilijk kijken dus of het tandjes waren

Wij gaan in ieder geval met Bo haar volgende slaapjes meeslapen

[Dit bericht is gewijzigd door jessie op 22-10-2002 10:29]

Het voelt heerlijk!!!!
pi_6406378
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 09:29 schreef jessie het volgende:
Gelukkig is alles ok Catoot!!

Pffff hier een nacht gehad. Bo de hele nacht wakker met tussenpozen van oms een kwartier ofzo. Hebben dus pas vanaf 6 uur geslapen. Een flesje druppeltjes voor tandjes niks hielp. Uiteindelijk een tepil gegeven en na een half uur sliep ze dan eindelijk. Denk dat ze toch ergens pijn had. In haar mondje is het soms moeilijk kijken dus of het tandjes waren

Wij gaan in ieder geval met Bo haar volgende slaapjes meeslapen

ahh gossie, hopen dat het nu weer over is.. kindjes en pijn is zo zielug (dat went nooit volgens mij)
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:47:53 #67
13151 crew  Rewimo
pi_6406617
Toot, prettig om te horen dat het alleen aan je pjoeter ligt dat we niks van je hoorden Geef dat ding een peppil (of een rotschop)!

Jessie, hopeloos zulke nachten hè? Christan heeft dat heel af en toe, vreselijk huilen en maar niet kunnen slapen en helemaal overstuur. Een zetpil wil dan inderdaad vaak helpen, ook al zie ik geen duidelijke oorzaak. Overigens heeft hij daar zo'n hekel aan dat ik vandaag maar eens een doosje Sinaspril heb gehaald. Kijken of dat beter gaat. Ik kan me van vroeger herinneren dat ik die tabletjes absoluut geen straf vond

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:51:34 #68
13151 crew  Rewimo
pi_6406655
E.T. dat intakegesprek is gelukkig al lekker snel Die nieuwe methode klinkt goed, in die zin dat je minder hormonen hoeft te nemen, en je hebt een extra poging, da's ook niet verkeerd. Ik weet uit verhalen van mailvriendinnen die ivf hebben gedaan dat die hormonen je aardig uit je doen kunnen halen...
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 10:59:54 #69
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_6406730
Ik kom bij uitzondering even langs in de topic. Het is zo lang geleden.

Onze suzanne met 7 maanden.

Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
pi_6406865
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 10:59 schreef SignOTheTimes het volgende:

[afbeelding]

wat een mooi meissie (en wat groot)

Ik begin me toch af te vragen wat de gemiddelde lengte is voor kleintjes hoor. Het cb geeft steeds wel aan dat ze erg klein is, ik zie dat ze klein is (maar ook niet vreselijk dik/zwaar) maar wat is normaal dan ??

*houdt zich vast aan het idee dat suzanne 2 maand ouder is en dus het verschil in de leeftijd zit. Al heb ik inmiddels ook baby's mogen vasthouden jonger dan alicia die groter en zwaarder zijn*

dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:13:58 #71
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6406886
Net terug van de verloskundige. Alles zit prima, het ligt klaar voor de start. Nu alleen nog afwachten wanneer dat gaat gebeuren.
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:20:33 #72
13151 crew  Rewimo
pi_6406967
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 10:59 schreef SignOTheTimes het volgende:

[afbeelding]

Wat een droppie! Alweer een hele meid
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:13 schreef Angelic1 het volgende:
Net terug van de verloskundige. Alles zit prima, het ligt klaar voor de start. Nu alleen nog afwachten wanneer dat gaat gebeuren.
Spannend joh! Ben je van plan om thuis te bevallen? (Al weet je nooit hoe het uiteindelijk loopt uiteraard)
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:21:13 #73
16142 SignOTheTimes
Symathiek & schattig
pi_6406973
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:12 schreef Knorretje het volgende:

[..]

wat een mooi meissie (en wat groot)

Ik begin me toch af te vragen wat de gemiddelde lengte is voor kleintjes hoor. Het cb geeft steeds wel aan dat ze erg klein is, ik zie dat ze klein is (maar ook niet vreselijk dik/zwaar) maar wat is normaal dan ??

*houdt zich vast aan het idee dat suzanne 2 maand ouder is en dus het verschil in de leeftijd zit. Al heb ik inmiddels ook baby's mogen vasthouden jonger dan alicia die groter en zwaarder zijn*

Suzanne zit qua gewicht en lengte wel iets boven het gemiddelde hoor. En dan te bedenken dat ze een neefje heeft welke 4 weken jonger is en een kilo zwaarder.
Op 14 mei 2003 zei Amber: "Kortom, SOTT is de charmantste en liefste vader van de wereld."
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:25:16 #74
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6407022
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:13 schreef Angelic1 het volgende:
Oeh, wat spannend he! Ik ben benieuwd wie van ons het eerst bevalt... Vrijdag hoor ik dus meer.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:25:32 #75
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_6407024
Ach Knorretje, maak je toch niet druk om de lengte joh. Zelf heb ik een reuze kind, zat en zit nog altijd ver boven de bovenste lijn van de groeicurve, ze is nu 9 en 1.50 meter lang. Zolang ze maar gezond is maak ik me er niet druk over en zijzelf ook niet. Het is een prachtig meiske en gelukkig wordt ze er ook niet mee gepest.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:32:08 #76
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6407111
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:20 schreef Rewimo het volgende:
Spannend joh! Ben je van plan om thuis te bevallen? (Al weet je nooit hoe het uiteindelijk loopt uiteraard)
Nee, ik was zowieso al van plan om in het ziekenhuis te bevallen. Bij de eerste (waarbij ik door een inleiding toch in het ziekenhuis moest bevallen) wilde de moederkoek na de bevalling niet uitdrijven en hadden ze nog maar 10 minuten om hem er uit te krijgen, anders zou ik een keizersnee krijgen voor de moederkoek... Met grof geweld en veel geduw en gehang op mijn buik schoot hij er op het laatste moment uit. Nou, je wil niet weten hoe die verloskamer er uit zag! Dus laat mij maar lekker in het ziekenhuis bevallen, voordat ik mijn behang en vloerbedekking wat er pas een half jaartje opzit kan vervangen.
Ik vind het prima in het ziekenhuis hoor en een veilig idee ook...
Angelic1 since 2001
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:33:05 #77
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6407125
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:25 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Oeh, wat spannend he! Ik ben benieuwd wie van ons het eerst bevalt... Vrijdag hoor ik dus meer.

Ik ben ook ontzettend benieuwd! We horen het vrijdag wel...
Angelic1 since 2001
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 11:56:00 #78
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_6407464
Wat spannend dat je nu al echt de eerste stap gezet hebt ET! En het intakegesprek is ook al zo lekker snel! Ik geniet helemaal mee dat het nu begonnen is (al moet je natuurlijk nog wel echt beginnen met de behandeling maar die voorlichtingsavond is nou eenmaal de eerste stap die je moet zetten).
Is het zeker dat je die korte en mildere behandeling zal krijgen of word je pas na opgave daarvoor in twee groepen gedeeld en bestaat de kans dat je alsnog die andere behandeling krijgt? Het zou wel fijn zijn als de hormonen wat milder zijn, scheelt weer een paar huilbuien om vuile mokken enzo

Knorretje, ik hoorde pas geleden dat in de eerste maanden bij baby's bijna al het voedsel gebruikt wordt voor de groei en ontwikkeling van de hersenen. Misschien gebruikt Alicia haar voedsel wat langer voor de groei van haar hersenen en is ze dus gewoon op weg om een genie te worden
Maar ik kan me best voorstellen dat je je soms wat zorgen maakt als je ziet dat jongere baby's haar voorbijgroeien.

Spuuglokje en Angelic1 wat maken jullie het spannend!

Terug uit het enge bos
pi_6407474
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:25 schreef ayla1 het volgende:
Ach Knorretje, maak je toch niet druk om de lengte joh. Zelf heb ik een reuze kind, zat en zit nog altijd ver boven de bovenste lijn van de groeicurve, ze is nu 9 en 1.50 meter lang. Zolang ze maar gezond is maak ik me er niet druk over en zijzelf ook niet. Het is een prachtig meiske en gelukkig wordt ze er ook niet mee gepest.
ergens weet ik dat ook wel... Het zit me ook niet giga dwars ofzo (behalve dat gevraag de hele tijd van buurtbewoners) En ik denk ook juist door de omgeving dat ik me er drukker om maak dan nodig is.
pi_6407931
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:12 schreef Knorretje het volgende:

Heb je geen 'groeiboekje' van het cb gekregen? Ik ging ervanuit dat iedereen zo'n boekje kreeg, maar misschien is dat niet zo. Er staan allerlei nuttige en minder nuttige tips in, je afspraken worden erin bijgehouden, maar wat ik dus het meest interessant vind, zijn de groeicurves achterin. Die bestaat uit twee lijnen: een maximum en minimum, dat wil zeggen dat 90 procent van de kinderen tussen die lijnen in zit. Maar je hebt natuurlijk altijd uitschieters, naar boven en naar beneden.
Als je niet zoiets hebt, dan wil het wel even voor je nakijken, wat 'normaal' is voor Alicia's leeftijd. Zowel lengte als gewicht.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 12:31:38 #81
13151 crew  Rewimo
pi_6408080
http://verzorging.horizoncollege.nl/consultatiebureau/groeicurve.htm

Hier vind je de groeicurve voor meisjes die het cb aanhoudt.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 12:40:41 #82
13151 crew  Rewimo
pi_6408234
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 11:32 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Nee, ik was zowieso al van plan om in het ziekenhuis te bevallen. Bij de eerste (waarbij ik door een inleiding toch in het ziekenhuis moest bevallen) wilde de moederkoek na de bevalling niet uitdrijven en hadden ze nog maar 10 minuten om hem er uit te krijgen, anders zou ik een keizersnee krijgen voor de moederkoek... Met grof geweld en veel geduw en gehang op mijn buik schoot hij er op het laatste moment uit. Nou, je wil niet weten hoe die verloskamer er uit zag! Dus laat mij maar lekker in het ziekenhuis bevallen, voordat ik mijn behang en vloerbedekking wat er pas een half jaartje opzit kan vervangen.
Ik vind het prima in het ziekenhuis hoor en een veilig idee ook...

Ja, ik had ook voor het ziekenhuis gekozen. Vond ik ook wel een prettig idee en achteraf was het gezien de niet vorderende ontsluiting en ks ook een goede keuze
pi_6408263
Hallo

Ik kom hier nu voor het eerst, vind het wel eng, want persoonlijk

Vanmiddag ga ik voor een echo van mijn vriendin, ze is nu zo'n 12 weken of zo. Weten het niet exact. Wel spannend. Niet onze eerste hoor, maar het is niet eerder zo spannend geweest. Waarom? Geen idee, misschien omdat vriendin zich anders voelt dan anders. En net als vorige keer licht bloedverlies gehad, niet zoveel als vorige keer.

Als jullie belangstelling hebben laat ik wel weten hoe het was. Groetjes * dolle_hond

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 12:45:39 #84
13151 crew  Rewimo
pi_6408315
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:42 schreef dolle_hond het volgende:
Hallo

Ik kom hier nu voor het eerst, vind het wel eng, want persoonlijk

Vanmiddag ga ik voor een echo van mijn vriendin, ze is nu zo'n 12 weken of zo. Weten het niet exact. Wel spannend. Niet onze eerste hoor, maar het is niet eerder zo spannend geweest. Waarom? Geen idee, misschien omdat vriendin zich anders voelt dan anders. En net als vorige keer licht bloedverlies gehad, niet zoveel als vorige keer.

Als jullie belangstelling hebben laat ik wel weten hoe het was. Groetjes * dolle_hond

Natuurlijk willen wij dat weten! Welkom in het meest fantastische topic op Fok! En het is hier absoluut niet eng
pi_6408355
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Natuurlijk willen wij dat weten! Welkom in het meest fantastische topic op Fok! En het is hier absoluut niet eng

Vind het niet eng vanwege jullie, maar meer vanwege lurkers . Ik Fok! eigenlijk soms een beetje te veel .
Vandaar dat ik niet veel foto's en zo plaats (behalve dochter in fotoboek )
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:07:40 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_6408773
Ik heb echt schijt aan de lurkers gekregen in de tijd van Mink

En ik weet dat er 2 vroegere (als in van voor en tijdens de zwangerschap) vrienden meelurken hiero (zijn ook fok!kers) en het interesseert me geen biet dat ze weten hoe ik over ze denk. Ik weet ook dat 1 zwager van me meelurkt, maakt me ook geen bal uit.

Oh ja, Knor, Ik zal eens kijken hoe het zat met Rene. Die heeft ook tot een 6/7 maanden kledingmaat 56 gehad zat dus ook ruim onder de curve en nu er ietsies boven.

† In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:10:33 #87
7074 moussy
kuttekop
pi_6408819
Hier is trouwens ook een pc-crash. Die van mij doet het niet. Ik zit nu op die van Peet, maar nu heeft de kabel ook weer een storing na storing, dus als ik er ff een paar dagen niet meer ben, tis de pc.

(of als er een berichtje onder de naam black_Crow staat, ben ik ut )

pi_6408830
Tuurlijk is het leuk als je ons op de hoogte houd dolle hond.
Enne spuuglokje en Angelic misschien krijgen we weer van die perikelen net als met Lois en Nausicaa op 1 dag

Enne Moussy, ik snap dat ook niet hoor. Maakt toch niks uit als er mensen meelezen. Ik lees ook wel eens in andere topics waar ik niet schrijf. Wie weet hebben mensen er juist wel iets aan als ze bij ons meelezen.

Over gewicht enz. Pffff ik maak me er ook niet meer druk om hoor. Bo is wee voor haar lengte wat groot (gek he met een pappa van bijna 2 meter) En iets te dik (gek he met een dikke mamma, hahaha) Maar ik vind het een lekker bolletje leverworst hoor

Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:17:27 #89
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_6408931
[quote]Op dinsdag 22 oktober 2002 13:11 schreef jessie het volgende:

Enne Moussy, ik snap dat ook niet hoor. Maakt toch niks uit als er mensen meelezen. Ik lees ook wel eens in andere topics waar ik niet schrijf. Wie weet hebben mensen er juist wel iets aan als ze bij ons meelezen.

==================================================

idd wat maakt het uit ik lees hier ook geregeld ben niet eens zwanger ik schrijf meestal alleen bij de dieetclub omdat ik drasties aan het lijnen ben.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:18:40 #90
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6408965
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, ik had ook voor het ziekenhuis gekozen. Vond ik ook wel een prettig idee en achteraf was het gezien de niet vorderende ontsluiting en ks ook een goede keuze

En waarom ook niet? Ik heb een beetje het idee (vooral hier in de regio) dat er een beetje raar tegenaan gekeken wordt als je in het ziekenhuis wil bevallen. Vrijwel iedereen hier bevalt thuis. Nou, ik zou er niet aan moeten denken dat er complicaties zijn en ik nog 20 minuten in een ambulance moet liggen voor ik in het ziekenhuis ben! Ook over het geven van flesvoeding wordt hier ontzettend moeilijk gedaan. Dat is toch iedereen zijn eigen keus??? Ik heb 2 ontzettend gezonde kindertjes die ondanks de flesvoeding nog niet veel ziek zijn geweest!
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 13:44:05 #91
13151 crew  Rewimo
pi_6409550
Vind ik ook, het is je eigen keuze. Daar heeft een ander gewoon niks mee te maken. Zeker rond een bevalling moet je kiezen (voor zover dat kan) voor een situatie waar je je prettig in voelt. Voor mij was dat het ziekenhuis.
pi_6411116
Vraagje:
Gaan jullie voor een echo altijd samen? Wij wel. Tot nog toe zo'n 8 keer geweest, schat ik. Ik snap niet dat er mannen zijn die niet mee gaan, als ze wel de tijd en gelegenheid hebben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 15:00:19 #93
13151 crew  Rewimo
pi_6411157
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 14:57 schreef dolle_hond het volgende:
Vraagje:
Gaan jullie voor een echo altijd samen? Wij wel. Tot nog toe zo'n 8 keer geweest, schat ik. Ik snap niet dat er mannen zijn die niet mee gaan, als ze wel de tijd en gelegenheid hebben.
Vanwege het logistieke probleem (1,5 uur uit elkaar wonen) is mijn moeder meestal meegegaan naar de echo's, en bij de pretecho een goede vriendin.
pi_6411325
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:00 schreef Rewimo het volgende:

Vanwege het logistieke probleem (1,5 uur uit elkaar wonen) is mijn moeder meestal meegegaan naar de echo's, en bij de pretecho een goede vriendin.

hebben nog nooit een pretecho gehad, alleen maar serieuze checks.
Maar we proberen de echo's zo te plannen dat we allebei kunnen, nu dus om 16.15. Dan vertrek ik wat eerder om er bij te kunnen zijn.
pi_6411741
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 13:18 schreef Angelic1 het volgende:

En waarom ook niet? Ik heb een beetje het idee (vooral hier in de regio) dat er een beetje raar tegenaan gekeken wordt als je in het ziekenhuis wil bevallen. Vrijwel iedereen hier bevalt thuis. Nou, ik zou er niet aan moeten denken dat er complicaties zijn en ik nog 20 minuten in een ambulance moet liggen voor ik in het ziekenhuis ben!

Het is inderdaad helemaal je eigen keuze. Ik vind dat ze zoiezo niet raar moeten doen, wat je ook kiest. Ik wilde juist heel graag thuis bevallen. En gelukkig is dat allemaal zonder complicaties gebeurd
Ik heb ook weleens dat mensen me stom aankijken als ik vertel dat ik thuis ben bevallen
Het is gewoon heel belangrijk dat jij je prettig voelt.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 15:47:18 #96
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6412039
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 15:31 schreef Sweej het volgende:

[..]

Het is inderdaad helemaal je eigen keuze. Ik vind dat ze zoiezo niet raar moeten doen, wat je ook kiest. Ik wilde juist heel graag thuis bevallen. En gelukkig is dat allemaal zonder complicaties gebeurd
Ik heb ook weleens dat mensen me stom aankijken als ik vertel dat ik thuis ben bevallen
Het is gewoon heel belangrijk dat jij je prettig voelt.

Tja, ik woon sinds een half jaartje in een dorpje en daar schijnen ze er dus heel anders over te denken. Gelukkig deed de verloskundige er niet moeilijk over. Een ander verhaal is het met de pijnstiller. Bij de eerste heb ik een pethidine (ik hoop dat ik het goed schrijf) prik gehad en als het enigzins mogelijk is wil ik die deze keer weer. Daar wilde ze nog over nadenken (nou ja!!!)
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † dinsdag 22 oktober 2002 @ 16:44:48 #97
7074 moussy
kuttekop
pi_6413162
quote:
Vraagje:
Bij alle echo's en onderzoeken van Mink ging mee bij de andere de zwagerschap van Rene ging hij alleen mee met de echo's. Er zijn trouwens vaders die er bij iedere afspraak bij zijn. (nou kan ik natuurlijk niet in een buik kijken of het allemaal goed is met het babietje )
pi_6413518
Sorry Angelic1 maar waarom in hemelsnaam een pijnstiller?
Pijn hoort er toch bij?
Ja ok, tenzij je al 30 uur ligt meet weeen en niet meer kan dan snap ik wel dat er een pijnstiller wordt gegeven maar op voorhand al beslissen... dat heb ik niet gedaan en zal ik met deze ook niet doen.

Sorry nogmaals als het een beetje cru overkomt en dit is echt niet als persoonlijke aanval bedoeld hoor maar ik vraag het mezelf gewoon af nu ik dit zo lees.En zet meteen mijn eigen mening erbij.

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 17:54:19 #99
13151 crew  Rewimo
pi_6414389
Mwah, ik heb ook zo'n injectie gehad, maar eerlijk gezegd heb ik er niet veel van gemerkt, van het effect. Ik kan me echter wel voorstellen dat het bij een 'normale' bevalling een rustgevend idee kan zijn dat je weet dat je zo'n prik kunt krijgen als je dat wilt. Kan dus goed zijn voor je gemoedsrust, en dat kan weer betekenen dat je meer ontspannen bent, ook zonder die prik.

Zelfde geldt voor een ruggenprik. Die geven ze in het ziekenhuis waar ik beviel niet. Omdat een deel van de gynaecologen (de oude garde) erop tegen is Achterlijk beleid, vind ik trouwens, maar dat terzijde. Betekent wel dat je, als je graag een ruggenprik wilt hebben, mocht daar aanleiding voor zijn uiteraard, dus een ander ziekenhuis moet zoeken.

dinsdag 22 oktober 2002 @ 18:01:35 #100
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6414505
Ik heb het zonder pijstillers gedaan en geen problleem gehad. Ik vond het wel meevallen allemaal. De pijn hielp me juist goed bij het persen, je voelt tenminste waar het zit niet waar?
Alleen voor de knip deed ze er even een verdoving in. Ik zou het dus niet bij voorbaat met een pijnstiller doen, je kunt t toch proberen?
Maar ja ieder moet het voor zich weten, dat vind ik wel.
pretending that I'm deaf
pi_6414633
Ik denk dat je niet kan zeggen pijn hoort erbij. Als je bij de tandarts een kies laat trekken neem je ook een verdoving toch? (ik wel ) Ik was ook nooit voor pijnbestrijding. totdat ik een giga kutbevalling had. Ik heb dubbelde dosis pethadine gehad en nog een soort rustgevend iets. Heeft niet veel geholpen want ik heb megaveel pijn gehad. Aan de andere kant wie weet hoe die pijn was als ik het niet gehad. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je op voorhand medicatie wil. Ik zou als ik ooit een volgende bevalling mee mag maken me veel beter voor lichten wat betreft pijnbestrijding en ziekenhuizen..
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6415039
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 12:31 schreef Rewimo het volgende:
http://verzorging.horizoncollege.nl/consultatiebureau/groeicurve.htm

Hier vind je de groeicurve voor meisjes die het cb aanhoudt.

als ik die bekijk zie ik niet in waarom ik altijd dat gezeur krijg van het cb. Voor alle drie de zaken schommelt ze tussen -1 en -2

helemaal niet onderaan dus. Kijk het is ook niet wat het merendeel van de kindjes weegt enzo, maar zo erg als het mi of meer gebracht werd is het helemaal niet.
tnx voor de link

nausicaa: groeiboekje hebben wij ook, maar volgens het cb hier was die curve niet bestemd voor alicia vanwege het feit dat ze volledig blank is in tegenstelling wat het merendeel hier in de wijk is.

pi_6415078
quote:
Vraagje:
danny is bij ieder onderzoek/afspraak meegeweest. Nou konden we natuurlijk ook niet anders. Maar in een normale situatie zal dat ook wel het geval geweest zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:20:37 #104
13151 crew  Rewimo
pi_6415775
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 18:42 schreef Knorretje het volgende:

[..]

als ik die bekijk zie ik niet in waarom ik altijd dat gezeur krijg van het cb. Voor alle drie de zaken schommelt ze tussen -1 en -2

helemaal niet onderaan dus. Kijk het is ook niet wat het merendeel van de kindjes weegt enzo, maar zo erg als het mi of meer gebracht werd is het helemaal niet.
tnx voor de link

nausicaa: groeiboekje hebben wij ook, maar volgens het cb hier was die curve niet bestemd voor alicia vanwege het feit dat ze volledig blank is in tegenstelling wat het merendeel hier in de wijk is.

Huh Krijgen gekleurde kindjes een ander boekje dan? Met een andere groeicurve? Ik dacht dat al die boekjes standaard hetzelfde waren in het hele land.
pi_6415973
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:20 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Huh Krijgen gekleurde kindjes een ander boekje dan? Met een andere groeicurve? Ik dacht dat al die boekjes standaard hetzelfde waren in het hele land.

geen idee ook geen idee waar die opmerking opslaat. Alicia is samen met 2 andere kindjes wel de enige drie echt (dus beide ouders volledig blank in afkomst) blanke kindjes op heel het cb. Misschien dat zij de ervaring hebben dat die anders groeien ofzo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:32:06 #106
13151 crew  Rewimo
pi_6416038
Vreemd, ik zou juist zeggen dat allochtone kindjes over het algemeen kleiner zijn dan blanke kindjes Dus zou Alicia dan toch juist niet uit de toon vallen
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:33:47 #107
13151 crew  Rewimo
pi_6416075
Overigens kregen wij in Turkije steeds de vraag of Christans papa soms Turks was En qltels foto laten zien hielp ook niet echt
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:35:24 #108
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6416106
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 17:03 schreef Angel22 het volgende:
Sorry Angelic1 maar waarom in hemelsnaam een pijnstiller?
Pijn hoort er toch bij?
Ja ok, tenzij je al 30 uur ligt meet weeen en niet meer kan dan snap ik wel dat er een pijnstiller wordt gegeven maar op voorhand al beslissen... dat heb ik niet gedaan en zal ik met deze ook niet doen.
Nou, dit is dus zo'n beetje de reaktie van mijn huidige verloskundige
Ik vraag me af waarom je in Nederland in hemelsnaam pijn moet lijden bij een bevalling. Nederland is een van de weinige landen in Europa waar dat gebeurd. In Engeland bijvoorbeeld krijg je standaard een pijnstiller (tenzij je dat niet wilt). Ik heb 2 inleidingen achter de rug en als je dan eens weet wat een dosis pijn er over je heen komt in 2 uur!
Bij de eerste duurde het 4 uur en hadden ze na een uurtje al door dat ik dat niet zo gaan trekken, ik viel namelijk weg door de pijn. Bij de tweede kon ik doordat de bevalling nog sneller verliep (2 uurtjes dus) geen prik meer krijgen en dat heb ik geweten ook! In zo'n korte tijd maakt je lichaam zelf te weinig pijnstilling aan om het draagzaam te maken. Bij de eerste bevalling was ik volledig kalm en was de pijn verdraagzaam (geloof me, de pijn is niet helemaal weg). Daarom zou mijn voorkeur er weer naar gaan om een rustige en verdraagzame bevallen te hebben... Maar dat pijn er bij hoort vind ik dus onzin.
Angelic1 since 2001
pi_6416194
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:32 schreef Rewimo het volgende:
Vreemd, ik zou juist zeggen dat allochtone kindjes over het algemeen kleiner zijn dan blanke kindjes Dus zou Alicia dan toch juist niet uit de toon vallen
zo had ik het idd nog niet bekeken. maar das dan inderdaad zo. Nou ja, iig met jouw curve ben ik dik tevreden. Dat ze onder het gemiddlede ligt maakt me nietzoveel uit als het maar niet teveel onder het gemiddelde ligt dat het evt zorgen baart. Volgende week maandag mogen we eindelijk weer terug komen (de laatste keer was dik twee maanden terug) en ben heel nieuwsgierig hoelang ze nu is en wat ze weegt. Onze eigen weegschaal is niet zo heel secuur en duidelijk.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:42:12 #110
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6416283
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:39 schreef Knorretje het volgende:
zo had ik het idd nog niet bekeken. maar das dan inderdaad zo. Nou ja, iig met jouw curve ben ik dik tevreden. Dat ze onder het gemiddlede ligt maakt me nietzoveel uit als het maar niet teveel onder het gemiddelde ligt dat het evt zorgen baart. Volgende week maandag mogen we eindelijk weer terug komen (de laatste keer was dik twee maanden terug) en ben heel nieuwsgierig hoelang ze nu is en wat ze weegt. Onze eigen weegschaal is niet zo heel secuur en duidelijk.
Ach Knor, ik zou me echt niet te druk maken. Als ik haar fotootjes zo bekijk ziet ze er erg gezond uit hoor!
En qua lengte? Zijn jullie misschien allebei niet zo lang?
Angelic1 since 2001
pi_6416309
Ach... er zijn nou eenmaal grote en kleine mensen toch..

- offtopic -
Volgende week vrijdag heb ik mijn eindpresentatie op school.... als het ff meezit ben ik dan eindelijk afgestudeerd

Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:46:08 #112
13151 crew  Rewimo
pi_6416376
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:39 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Christan zat altijd boven de curve. Maakten ze geen probleem van, omdat alles in verhouding groeide (zowel lengte als gewicht als omtrek hoofdje). Als dat bij Alicia ook zo is, maak je dan gewoon niet druk. Dan is er echt niks aan de hand. Overigens heb ik (ik geloof als een van de weinigen) geen paniek-cb Wij moeten trouwens de 31e weer.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 19:50:28 #113
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6416478
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:43 schreef Sweej het volgende:
Ach... er zijn nou eenmaal grote en kleine mensen toch..
Je haalt me de woorden uit de mond!
Een gemiddeld mens bestaat niet, en gemiddelde babies volgens mij ook niet.....

Freek is vandaag naar het CB geweest, woog 7059 en was 67 cm lang.
In 7 weken tijd dus 10 cm gegroeid. Alles wat ie "moest" doen, deed ie niet (speeltjes aanpakken enzo), maar ik moet zeggen dat we een erg leuke, oudere CB arts hebben die eigenlijk nergens een punt van maakt.

pi_6416856
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:46 schreef Rewimo het volgende:

Wij moeten trouwens de 31e weer.

Wij 1 november. Prikjes Iemand nog tips?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:11:55 #115
13151 crew  Rewimo
pi_6416957
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:08 schreef Sweej het volgende:

[..]

Ja, tube SRL-gelei meenemen, nat washandje in plastic zakje/bakje om meteen op de zere plek te doen, en voorafgaand aan de prik het beentje masseren (dus vanaf dat je zit tot het moment van prikken, zodat het beentje lekker warm is). Na het natte washandje insmeren met SRL, dat verkoelt ook. Eenmaal thuis fietsen met de beentjes, en rekenen op een reactie na exact 3 uur Zorg dat je paracetamol zetpilletjes in huis hebt voor het geval dat nodig is (altijd handig trouwens).
pi_6417036
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:50 schreef Leah het volgende:

Freek is vandaag naar het CB geweest, woog 7059 en was 67 cm lang.
In 7 weken tijd dus 10 cm gegroeid. Alles wat ie "moest" doen, deed ie niet (speeltjes aanpakken enzo), maar ik moet zeggen dat we een erg leuke, oudere CB arts hebben die eigenlijk nergens een punt van maakt.

flink kereltje en nog eigenwijs ook Leuk man.

*wil nog graag een kleintje (knul), maar kan nog niet en mag nog niet *

quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Als dat bij Alicia ook zo is, maak je dan gewoon niet druk. Dan is er echt niks aan de hand. .

volgens jouw curve loopt ze redelijk stabiel met alles.
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 19:42 schreef Angelic1 het volgende:

En qua lengte? Zijn jullie misschien allebei niet zo lang?

1.74 en 1.78 niet bijster lang maar ook niet zeer klein/smurferig/kabouterig
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:08 schreef Sweej het volgende:

[..]

alicia had na die tijd altijd heel veel verdriet en vond het dan heerlijk om getoost te worden met de borst. Ik voedde haar dan ook iets minder als we er heen gingen en hetresterende kreeg ze na de prik, kalmeerde ze helemaal van. Omdat we niet aan de plekkies van de prik mochten komen van madam, masseerde we de plekkies terwijl ze aan de borst dronk dan vond ze het niet erg. en zo probeerde we eigenlijk de uren/dagen ernaar te voorkomen dat het beentje beetje stijf werd (mevrouw bewoog haar beentjes gewoon niet meer en hield ze stijf en das na die tijd nog veel pijnlijker dan als je het direct blijft stimuleren)

verder tips ze zeggen dat een koud washandje helpt, maar dat leverde bij alicia een gilpartij op

FOK!fossiel dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:15:29 #117
2628 Karin
pi_6417048
Ookal heb ik dat natuurlijk ook irl gezegd ook hier wil ik Eva, Lois en Clark nog eventjes sterkte wensen morgen met het buisjes plaatsen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:18:12 #118
13151 crew  Rewimo
pi_6417129
Oja, morgen is het zover Sterkte alledrie hoor! Hoe laat moeten jullie er zijn?
  Jubileum moderator dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:26:08 #119
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6417353
Catoot welcome back

ET, jouw verhaal over die video doet me denken aan de video op de partneravond van zwangerschapsgym. Je had een closeup van een hoofdje wat de bocht om het schaambeen aan het maken was, je keek zogezegd recht naar binnen en de lerares vroeg "zien jullie dat ze hele lekkere warme sokken aanheeft?" . Nou eh... neeee

SOTT wat is ze groot Suzanne! Mooi donker haar met een beetje een slag erin zie ik?

Jack heeft echt een zieke blik maar wel ontzettende zoengrage wangetjes! En puffen is wel vervelend maar het helpt zoveel beter als hoestdrank. Echt het komt vast snel goed met hem .

Morgen om 7 uur moeten wij in het ziekenhuis melden en ik schat dat we, als alles meezit, tegen de middag weer thuis zijn. Dan breng ik jullie ook zo snel mogelijk op de hoogte.
Er komt verder niks zinnigs meer uit mijn handen ivm ernstige zenuwen dus ik ga nu lekker op de bank hangen.

Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:31:11 #120
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6417480
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:15 schreef Knorretje het volgende:

[..]

flink kereltje en nog eigenwijs ook Leuk man.

*wil nog graag een kleintje (knul), maar kan nog niet en mag nog niet *
[..]

Same here Knor! Samen nog maar even geduld hebben dan?
Freek is zo eigenwijs als ie groot is

Sweej, ik smeer bij Freek arniflor van VSM op zijn beentjes na de prikken en masseer het wat, helpt erg goed.
Koud washandje raden ze hier af, verstijft de spiertjes zeggen ze.

Lois, Clark en vooral Eva, sterkte morgen!

pi_6417873
Knorretje, mijn moeder heeft jarenlang in de kraamzorg gezeten. Die scheldt altijd op dat stomme cb met die richtlijnen. Ze stopte bij alle gezinnen waar ze kwam ook direct de weegschaal diep in de kast. "Je moet gewoon naar het kind kijken, als dat er goed uit ziet en goed overkomt, dan is dat gewicht en die lengte echt niet belangrijk" zei ze altijd. Ze heeft bij heel wat (te) kleintjes gekraamd, en die zijn allemaal prima en gezond opgegroeid. Dus niet druk maken hoor, er zijn inderdaad gewoon grote en kleine mensen, dus ook grote en kleine babies. Zolang ze goed overkomt (ze ziet er geweldig uit op de foto's!) kan dat cb hun curves lekker ergens stoppen waar de zon niet schijnt!

ET, inderdaad wat een jeukopmerking op zo'n video. Dat ligt natuurlijk niet aan dat stel, maar aan die vreselijke tekstschrijvers lijkt me. Zoiets verzin je toch niet uit jezelf? Hoewel, Voyeur is een keer meegeweest toen ik een gastroscopie moest laten doen, en sindsdien zegt hij ook graag dat hij me van binnen en van buiten kent. zucht.
Wat goed dat het nu eindelijk gaat beginnen, het is geloof ik voor ons bijna net zo spannend als voor jullie zelf. Dat is ook het bijzondere van dit topic, dat je zo met mensen gaat meeleven. Ken je trouwens het boek "eisprong" van Judith Uyterlinde? Dat is een autobiografisch verhaal van iemand die ook het medische circuit doorloopt om zwanger te worden. Erg mooi geschreven en wie weet heb je er wat aan qua herkenning.

Catoot, ik begrijp dat je dus inderdaad PCO hebt? Poeh, da's niet niks hoor. Maar in ieder geval kun je er wel -met een beetje hulp- zwanger mee worden. Dat zal wel een opluchting zijn. Wanneer begin je met clomid? Of moet je eerst je menstruatie afwachten (krijg je daar nog iets voor om dat op te wekken)?

Moussy, futiele details in alle breedte uitmeten, daar valt dan vrij letterlijk het verhaal onder dat ik dit weekend een nieuwe bh ging kopen. Rukte gewoon de standaardmaat uit het rek, maar thuisgekomen bleek dat wel erg krap. Dus inderdaad iets futiels groot geworden
Verder ben ik vandaag bij de huisarts geweest. Ik ben sinds gisteren opeens vreselijk duizelig, word af en toe opeens heel licht in mijn hoofd en dan weet ik niet meer waar ik ben. Geen bloedarmoede, maar wel een iets te hoge bloeddruk (90/130). Moet dus volgende week nog een keer terugkomen, hopelijk was het gewoon een momentopname en is ie volgende week weer lekker laag. Maar hoge bloeddruk zit wel erg bij mij in de familie, dus ik vrees het ergste. Iemand ervaring met hoge bloeddruk al zo vroeg in de zwangerschap? Moet ik me erge zorgen maken?

Lois, Clark en vooral Eva: succes morgen, het valt vast erg mee (ik weet niks meer van al die keren dat ze het bij mij hebben gedaan, dus dat zegt vast genoeg. Ik was als kind heel trauma-gevoelig)

Phileine

mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 22 oktober 2002 @ 20:53:20 #122
13151 crew  Rewimo
pi_6417983
Phileine, ik had hoge bloeddruk vanaf week 20. Mocht niet meer werken, moest naar de gyn en kreeg medicijnen. Ik werd niet licht in mijn hoofd (dacht dat dat juist bij lage bloeddruk hoort - mijn moeder heeft dat) maar voelde a.h.w. mijn bloed kloppen in mijn hoofd. Met de medicijnen ging het prima tot 2 weken voor de uitgerekende datum. Toen werd mijn bloeddruk toch weer te hoog en moest ik een weekje plat. De medicijnen zijn overigens veilig voor jezelf en de baby.
pi_6418239
Bedankt voor de tips!
Maarre... die dag heb ik dus ook mijn afstudeergesprek... om 13.00u. Om 10.45 krijgt ie zijn prikjes. Ik wou em gewoon mee naar school nemen maar misschien is het verstandiger om de afspraak met het cb te verzetten. Ik kan mijn gesprek nl. met geen mogelijkheid meer veranderen. Als Jonas er heel ziek van wordt is het vast lekkerder om em thuis te hebben..

Lois succes morgen

pi_6418254
Lois heel veel succes morgen. En geef Eva een dikke knuffel van me.
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 21:10:51 #125
8885 moralia
Grip op je zak
pi_6418328
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 20:47 schreef phileine het volgende:

Moussy, futiele details in alle breedte uitmeten, daar valt dan vrij letterlijk het verhaal onder dat ik dit weekend een nieuwe bh ging kopen. Rukte gewoon de standaardmaat uit het rek, maar thuisgekomen bleek dat wel erg krap. Dus inderdaad iets futiels groot geworden

Phileine

*moralia voelt weer bh-missiedrang opkomen maar houdt zich in!*

Je moet natuurlijk nooooit zomaar wat uit het rek trekken, dat werkt echt niet, maar dat weet je nu dus!
Mocht je hem nog ruilen?

pretending that I'm deaf
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 21:24:39 #126
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_6418583
Om nog even terug te komen op de lengte. Katja was/is ook klein. Ze is nu bijna 10 maanden en twee weken geleden was ze 67 cm.
Tot en met 6 maanden had ze nog maat 50/56, toen is het ineens hard gegaan (maat 62 heeft ze praktisch overgeslagen) en ze heeft nu al weer een hele tijd maat 68. Ik ben zelf klein (1.56) en mijn vriend is lang (1.88). Op het CB hebben ze er nooit een probleem van gemaakt, zolang alles maar enigszins in verhouding is.

Ik wil Eva + papa en mama heel veel sterkte toewensen morgen. Hopelijk is het allemaal snel achter de rug.

Phileine, nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Als ik hier lees, heb ik altijd een beetje heimwee naar de zwangerschap. Ik zou heel graag nog een keertje zwanger willen zijn, maar ik ben nog niet zeker of ik wel een tweede kindje wil. Aan de ene kant kan ik me niet voorstellen dat Katja geen broertje of zusje heeft maar aan de andere kant ..... Kortom, ik kan mijn twijfels niet helemaal benoemen, maar ik weet het gewoon nog niet.

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 21:26:51 #127
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6418623
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:05 schreef Sweej het volgende:
Bedankt voor de tips!
Maarre... die dag heb ik dus ook mijn afstudeergesprek... om 13.00u. Om 10.45 krijgt ie zijn prikjes. Ik wou em gewoon mee naar school nemen maar misschien is het verstandiger om de afspraak met het cb te verzetten. Ik kan mijn gesprek nl. met geen mogelijkheid meer veranderen. Als Jonas er heel ziek van wordt is het vast lekkerder om em thuis te hebben..
Sweej, verzetten die afspraak met het CB!!!
De reactie komt zo ongeveer 2 tot 3 uur na de prik... En al hoeft Jonas er niet ziek van te zijn, het doet wel pijn aan zijn beentjes (elk been een prik) en bij Freek was het brullen geblazen iedere keer als ie ze optrok.

Zit je niet echt relaxt een gesprek te voeren .

dinsdag 22 oktober 2002 @ 21:37:05 #128
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6418810
Lois, ik denk ook aan jullie, morgen! Succes
pi_6419100
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 21:26 schreef Leah het volgende:

Sweej, verzetten die afspraak met het CB!!!
De reactie komt zo ongeveer 2 tot 3 uur na de prik... En al hoeft Jonas er niet ziek van te zijn, het doet wel pijn aan zijn beentjes (elk been een prik) en bij Freek was het brullen geblazen iedere keer als ie ze optrok.

Zit je niet echt relaxt een gesprek te voeren .

Oke.. morgen bellen!
Ik kan hem ook niet meenemen maar dan zit ik daar nog niet relaxt als dat kleine mannetje pijn heeft! Bovendien weet ik niet hoelang het allemaal gaat duren en hij moet toch ook een keertje eten nietwaar!
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 22:19:27 #130
3011 E.T.
pi_6419778
Lois, Clark en Eva.. Ik zal aan jullie denken morgen. (enig idee hoe laat ze aan de beurt is?)
Alle jongetjes van mijn zus en broer hebben ook oorproblemen en de vroegste had met 4 maanden al buisjes Maar 't ging zo'n geweldig stuk beter nadat ze ze hadden Wellicht een klein opstekertje.
Ik morgen Eva gewoon heel hard knuffelen in gedachten.. Moet vast helpen

Phileine, ja 't boek ken ik.. Had 't ook echt in twee uur in een ruk uitgelezen.. Ik ben nu op zoek naar ander boek, wat ook heel herkenbaar schijnt te zijn (volgens de meiden van de icsi-mailinglist). Moet 't alleen nog even kopen..

Wat ik gister trouwens nog vergat, maar waar ik eigenlijk wel van opkeek..
Wisten jullie dat 1 op de 50 kinderen die de afgelopen paar jaar geboren is, dmv ivf of icsi ter wereld is gekomen? Ik keek er wel van op dat dit zo hoog lag... (en dat er dus nog bergen hoop voor me liggen).
En dat de ivf kansen op zo'n 19% liggen per gestarte behandeling. (icsi, wat wij gaan doen ligt een procent of drie hoger). Als je tot een terugplaatsing komt, is de kans zelfs opgelopen tot 33%. (dit geld voor een zwangerschap van minimaal 16 weken met aangetoonde hartactiviteit).
Mijn hoop ligt dus redelijk hoog. De realiteit in mij roept gellukig nog net zo hard.. Zelfbescherming tegen een TE grote klap bij mislukkig denk ik..
Al met al ben ik wel vreselijk nieuwsgierig naar alles.

en ik ga gewoon verder met mijn instelling: "ik wil 't heel graag.. (bestaat daar een overtreffende trap van?) Maar een leven zonder zou niet het einde van de wereld zijn." het is (nog)geen obsessie voor me gelukkig. (zoals ik wel tegenkom op de mailinglist). Maar ja, je weet nooit hoe je over een tijdje denkt..

Mocht ik iets van obsessie laten merken.. Waarschuw me dan alsjeblieft??

Nog wel even.. Vandaag nieuwe reclame boekjes van Etos en Kruidvat binnengehad.. Was 't maar vast zover!! (of waren de aanbiedingen maar wat later).. Stonden zoveel schattige dingen in..

pi_6420416
ET, die obsessie is heel normaal hoor, ook voor ons in het "gewone" circuit. Ik heb mezelf uiteindelijk na miskraam 3 gedwongen om er wat minder mee bezig te zijn, maar nu ik weer zwanger ben, zit ik er ook weer tot over mijn oren in. Het is ook gewoon zo spannend!

Ik heb het ooit wel gelezen in oudere topics, maar ben het weer vergeten. Wat is bij jullie ook alweer het probleem dat isci de enige oplossing is? Je hoort inderdaad best goeie verhalen. Op Ouders Online lopen er aardig wat rond die via isci zwanger zijn geworden en een groot deel dat inmiddels een of meer kinderen heeft. Dus kansen genoeg, je mag best optimistisch zijn!

- aanvulling: bij paren zonder enige vruchtbaarheidsproblemen, is de kans op een succesvolle zwangerschap per cyclus ook maar 20%, zelfs als er precies op het goede moment wordt gevreeën.

mooi he, alles
  dinsdag 22 oktober 2002 @ 23:08:34 #132
3011 E.T.
pi_6420892
quote:
Op dinsdag 22 oktober 2002 22:49 schreef phileine het volgende:
ET, die obsessie is heel normaal hoor, ook voor ons in het "gewone" circuit. Ik heb mezelf uiteindelijk na miskraam 3 gedwongen om er wat minder mee bezig te zijn, maar nu ik weer zwanger ben, zit ik er ook weer tot over mijn oren in. Het is ook gewoon zo spannend!

Ik heb het ooit wel gelezen in oudere topics, maar ben het weer vergeten. Wat is bij jullie ook alweer het probleem dat isci de enige oplossing is? Je hoort inderdaad best goeie verhalen. Op Ouders Online lopen er aardig wat rond die via isci zwanger zijn geworden en een groot deel dat inmiddels een of meer kinderen heeft. Dus kansen genoeg, je mag best optimistisch zijn!

- aanvulling: bij paren zonder enige vruchtbaarheidsproblemen, is de kans op een succesvolle zwangerschap per cyclus ook maar 20%, zelfs als er precies op het goede moment wordt gevreeën.

Yep, ik moest weer zonodig net die ene fokker uitzoeken die een vruchtbaarheidsprobleem had
Maar icsi is voor ons idd de enige oplossing.

De mailinglist laat de afgelopen maand ook al VIJF zwangeren zien (van de totaal 60 deelnemers, waarvan 80% op dit moment niet bezig is met een behandeling).. Dat geeft de burger moed

En mijn kans ligt straks inderdaad net zo hoog als bij een 'natuurlijke' zwangerschap. Alleen krijgen wij dus maar vier kansen. (of drie, ligt aan de behandeling)

woensdag 23 oktober 2002 @ 00:12:43 #133
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6422419
Sweej: ik zou inderdaad die afspraak bij het cb verzetten. Je kunt echt niet voorspellen hoe Jonas gaat reageren, en het lijkt me moeilijk voor je om je te concentreren als je weet dat hij ergens ligt te gillen. Voor hetzelfde geld gaat het perfect en laat hij geen traan, maar toch..... Iris viel de eerste keer als een blok in slaap, werd na 2 uur wakker en heeft toen de hele buurt bij elkaar gegild. Daarbij krijgt ze iedere keer precies 24 uur na de prik problemen: weer huilen, huilen, huilen, dan in slaap vallen, en vervolgens wordt ze weer goed wakker.

Oh Rewimo: paracetamol komt hier in druppeltjes voor die kleintjes. Niet echt lekker, maar Iris werkt het iedere keer wel weg. Moet ik eens kijken wat ze voor 2-jarigen hebben en evt. een pakje meenemen?

Phileine: Ik heb heel veel last gehad van hoge bloeddruk, vanaf een week of 12 geloof ik. Door rustig aan doen, benen omhoog leggen als ik zat, voorzichtig doen met zout , etc. is het allemaal binnen de perken gebleven en heb ik zelfs nooit aan de medicijnen gehoeven. Een tipje: ik ben me een keer doodgeschrokken toen een meting echt boven het toelaatbare was gekomen. Gelukkig was er echter een ervaren verpleegkundige die zei "Oh, je komt net van buiten? Na, ga hier maar rustig zitten dan, doen we het over een kwartiertje nog een keer". En jawel.... een kwartier later was er niets meer aan de hand.

Wat betreft de pijnbestrijding tijdens de bevalling: het lijkt me dat iedere bevalling anders is, en ieder haar pijn anders ervaart. Ik was vastbesloten het zonder te doen, maar heb uiteindelijk wel wat gekregen, gewoon omdat ik geen tijd meer had om op verhaal te komen. Het nam nog niet eens een tiende van de pijn weg, maar het gaf me net de gelegenheid tussen de weeen door even bij te komen, al was het maar een paar seconden. Overigens vond ik 'gewone' weeen niet eens vergelijkbaar met die tijdens het inleiden. Dat was zo veel heftiger!

Lois: heel veel succes morgenochtend! Geef dat meiske van je maar een dikke knuffel van Iris en mij. Arm vogeltje!

Hier gaat alles heel redelijk, afgezien van het feit dat ik even m'n buik vol heb van dit &$#@(eiland Gisteren bleek de supermarkt half leeg, omdat de dokwerkers aan de Amerikaanse Westkust een paar weken geleden gestaakt hebben. Wij zijn voor 90% afhankelijk van die havens voor onze voedselvoorziening.....

Vervolgens bleek vanmorgen dat er geen water uit de kraan komt. Het waterleidingbedrijf heeft al sinds de typhoon grote problemen, maar tot nu toe hadden we steeds tenminste íets, ook al was het soms niet genoeg om te douchen. Beneden komt er gelukkig nog wel een druppelstraaltje uit, dus daar ben ik nu emmers aan het vullen.

Nou ja, Iris en ik gaan dalijk met een vriendin wandelen, dus dan duik ik daar wel onder de douche (vriendin woont dichtbij de kust met alle grote hotels, en heeft daardoor bijna altijd wel water). Irisje kan het allemaal geen bal schelen, zolang ze maar (veel!) mensen ziet die terugzwaaien, en vaak de trap op mag krabbelen (met twee handen vol speeltjes ).

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 06:52:05 #134
13151 crew  Rewimo
pi_6425086
Hoi Gao, ik maak graag gebruik van je aanbod van de paracetamol! Druppels lijken me handig, die kun je desnoods in een drankje mikken. Alvast bedankt
pi_6425440
Ja inderdaad.. ik vind het ook niet leuk om dat gesprek te gaan doen als mijn ventje zich niet lekker voelt...
Jonas is dan 8 weken, mag hij dan ook al (kinder?)paracetamol o.i.d.?
  woensdag 23 oktober 2002 @ 09:54:59 #136
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6425736
Gisteren hebben we de echo gehad, alles zag er goed uit, lekker beweeglijk. Al 5,4 cm van top tot kont. Komt uit op ruim 12 weken. Volgende week mag de verloskundige bepalen welke datum de rekendatum wordt. Ik houd het zelf op 10 mei. Maar vriendin was nog niet regelmatig na vorige keer. Pas 3 of 4 keer ongesteld geweest, vandaar.
We hebben niet gevraagd wat het is, maar ik denk dat het een jongetje is. Meende iets te zien wat ik de andere keren nog niet had gezien. Voor de duidelijkheid: We hebben al drie meiden, 5, 3 en 1. Vandaar dat ik al zo'n 8 echo's had meegemaakt. Eigenlijk heb ik wel een voorkeur voor weer een meisje, lijkt me een beetje sneu voor een jongetje om 3 oudere zussen te hebben. Daarom heb ik gezegd, beetje serieus en beetje schertsend, dat ik nog een vijfde wil als dit een jongetje wordt. Maar natuurlijk vooral hopen en kijken dat dit weer goed gaat. Afgezien van licht bloedverlies in de eerste maanden bij de derde en nu weer een klein beetje (wel minder) en wat verhoogde bloeddruk, hebben we steeds alles mee gehad.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:11:15 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6425857
Is dat dan al te zien als het 5 cm groot is? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:15:52 #138
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_6425894
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Is dat dan al te zien als het 5 cm groot is? Ik kan me daar weinig bij voorstellen.
We konden ook vingers zien en tenen, dus.... Maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Verder zit het vooral in de beweging tijdens zo'n echo. Als je schimmen ziet bewegen kun je misschien concluderen wat het is. Heb ook wel eens gehoord/gelezen dat je bij een echo later in de zwangerschap niet meer het geslacht kunt zien omdat het achter de benen en bekken "verstopt" zit.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:18:52 #139
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6425928
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:11 schreef Brighteyes het volgende:
Volgens mij is het geslacht inderdaad pas (goed) te bepalen na 20 weken...
Angelic1 since 2001
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:20:18 #140
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6425939
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:15 schreef dolle_hond het volgende:

[..]

We konden ook vingers zien en tenen, dus.... Maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Verder zit het vooral in de beweging tijdens zo'n echo. Als je schimmen ziet bewegen kun je misschien concluderen wat het is. Heb ook wel eens gehoord/gelezen dat je bij een echo later in de zwangerschap niet meer het geslacht kunt zien omdat het achter de benen en bekken "verstopt" zit.

Ik heb met 30 weken een pretecho laten doen en die was luid en duidelijk hoor!
Angelic1 since 2001
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 10:29:56 #141
13151 crew  Rewimo
pi_6426036
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 09:09 schreef Sweej het volgende:
Ja inderdaad.. ik vind het ook niet leuk om dat gesprek te gaan doen als mijn ventje zich niet lekker voelt...
Volgens mij mag hij dan zetpillen paracetamol 60 mg, maar ik zou het even bij de apotheek vragen voor de zekerheid.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2002 @ 10:33:51 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_6426075
bij mij was het met 16 weken al te zien en tot de laatste echo kreeg ik steeds te horen dat het een goed bedeeelde knul was

[sub] gek he, als je zakkie en piemeltje helemaal opgeblazen zijn van de urine, maar dat was pas vanaf een week 30 ofzo , kweenie meer, dan zou ik hier terug moeten gaan zoeken wanneer de blaas/nier-problemen ongeveer waren begonnen[/sub]

woensdag 23 oktober 2002 @ 10:44:13 #143
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6426189
Ik vind die verhouding bij jongetjes van babietje en zak toch erg extreem. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar als ik op TV bij de bevalling wel eens jongetjes geboren zie worden denk ik wel eens van "Zo hee, die heeft aardig wat hangen daar onder"
Angelic1 since 2001
pi_6426276
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:44 schreef Angelic1 het volgende:
Ik vind die verhouding bij jongetjes van babietje en zak toch erg extreem. Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar als ik op TV bij de bevalling wel eens jongetjes geboren zie worden denk ik wel eens van "Zo hee, die heeft aardig wat hangen daar onder"
Bij onze pretecho zei de echoscopiste dat je het zo goed kunt zien omdat de geslachtsdelen opzwellen onder invloed van zwangerschapshormonen. Daarom is het bij meisjes ook (meestal ) goed te zien.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:56:11 #145
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6426341
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:52 schreef Sweej het volgende:

[..]

Bij onze pretecho zei de echoscopiste dat je het zo goed kunt zien omdat de geslachtsdelen opzwellen onder invloed van zwangerschapshormonen. Daarom is het bij meisjes ook (meestal ) goed te zien.

Dus dat trekt wel bij na de bevalling?
Angelic1 since 2001
  woensdag 23 oktober 2002 @ 10:58:13 #146
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6426362
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:44 schreef Angelic1 het volgende:
Ik heb gehoord dat dat komt doordat het wat extra opgezwollen is onder invloed van de hormonen van de moeder. (De schaamlipjes van meisjesbaby's ook.)
-edit- Ik zie net dat Sweej hetzelfde zei.

[Dit bericht is gewijzigd door Spuuglokje op 23-10-2002 10:59]

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 10:59:46 #147
13151 crew  Rewimo
pi_6426387
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:56 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Dus dat trekt wel bij na de bevalling?

Ja hoor, alles is na een tijdje keurig in verhouding
  woensdag 23 oktober 2002 @ 11:01:41 #148
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6426407
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 10:58 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat dat komt doordat het wat extra opgezwollen is onder invloed van de hormonen van de moeder. (De schaamlipjes van meisjesbaby's ook.)
-edit- Ik zie net dat Sweej hetzelfde zei.

Mijn meiden hadden dat trouwens niet zo erg, maar dat terzijde.. Misschien komt dat omdat ze (te) laat geboren zijn?
Angelic1 since 2001
  woensdag 23 oktober 2002 @ 11:18:39 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6426586
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 11:01 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Mijn meiden hadden dat trouwens niet zo erg, maar dat terzijde.. Misschien komt dat omdat ze (te) laat geboren zijn?

Geen idee. Sterre had 't ook niet, maar het kan? Er staat me zelfs iets bij van een verhaal dat meisjesbaby's wat bloed kunnen verliezen, alsof ze 'ongesteld' zijn. Maar dat heb ik dus niet meegemaakt...
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2002 @ 11:26:00 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_6426667
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 11:01 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Dat zou natuurlijk kunnen, omdat je hormonen ook veranderen. Misschien dat daarom de meeste meisjes geen opgezwollen lippies hebben? René had het ook niet. (2 dagen te laat)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 11:36:55 #151
13151 crew  Rewimo
pi_6426793
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 11:18 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Geen idee. Sterre had 't ook niet, maar het kan? Er staat me zelfs iets bij van een verhaal dat meisjesbaby's wat bloed kunnen verliezen, alsof ze 'ongesteld' zijn. Maar dat heb ik dus niet meegemaakt...

Zowel meisjes als jongens kunnen ook wat 'melk' lekken uit hun tepeltjes. Heksenmelk wordt dat genoemd. Allemaal de schuld van hormonen.
pi_6427033
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 09:09 schreef Sweej het volgende:
Hij mag dan (volgens mijn apotheek) een zetpilletje, maar dan moet je er een derde deeltje afhalen/knippen.
Overigens kan je het geluk hebben (zoals wij meestal ) dat hij er helemaal geen last van krijgt. Esther heeft alleen de van de 1e keer prikjes een beetje last gehad, toen had ik een bedje gemaakt in de box en heeft ze lekker een paar uurtjes liggen soezelen, ze had toen een deel van een zetpilletje gehad.

Esther heeft gisteren de prikjes gehad die ze rond tien maanden krijgen, en weer geen pijn aan de beentjes gehad, ze was alleen een beetje extra hangerig rond bedtijd maar heeft geslapen als een roos en heeft nu weer praatjes voor 10!

Toen ze kleiner was zorgde ik als ze prikjes kreeg in elk geval dat ze thuis heel makkelijke kleertjes aanhad, het liefst alleen een romper en slaapzakje aan ofzo, zodat je als ze erg last krijgen niet te veel aan de beentjes hoeft te komen. Dat had ik volgens mij van iemand in dit topic gelezen.

Sterkte ermee, Sweej..........

En ook sterkte voor de papa en mama van Eva en Eefje zelf natuurlijk!!

Zolang er was is, is er leven.
  † In Memoriam † woensdag 23 oktober 2002 @ 12:19:41 #153
7074 moussy
kuttekop
pi_6427307
ow ja eefje , hoe kan ik dat nou vergeten

Ik zag het vannacht staan en dacht vandaag ff snel een berichtje te gaan tikken. Dan maar bij deze.....

Beterschap he wijffie en dat je oortjes maar snel beter mogen worden!

woensdag 23 oktober 2002 @ 13:32:01 #154
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6428277
Ik krijg net een boekje van het Kruidvat in de bus en daarin staat een Bambino slaapzak met mouwtjes (80cm) voor 7,95. (Ook pyamaatjes en slofjes trouwens). Iemand zocht deze van de week toch?
Angelic1 since 2001
  woensdag 23 oktober 2002 @ 13:40:57 #155
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_6428390
Wie weet er een goed en niet al te duur adres voor een 3D-pretecho in het centrum van Nederland ?? Sommige van die gieren durven meer dan € 100 te vragen ??
'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 13:44:06 #156
13151 crew  Rewimo
pi_6428439
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 13:40 schreef dice het volgende:
Wie weet er een goed en niet al te duur adres voor een 3D-pretecho in het centrum van Nederland ?? Sommige van die gieren durven meer dan € 100 te vragen ??
Ik ben in Santpoort geweest (Babywatch), is natuurlijk alweer 2 jaar geleden, betaalde toen f 125,--.

O, maar dat was geen 3D, dat had je toen denk ik nog niet.

woensdag 23 oktober 2002 @ 13:46:50 #157
12560 dice
pi_6428480
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 13:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik ben in Santpoort geweest (Babywatch), is natuurlijk alweer 2 jaar geleden, betaalde toen f 125,--.

O, maar dat was geen 3D, dat had je toen denk ik nog niet.

Willen wel graag een 3D. MOesten zelf opschieten van de VK aangezien pruttel nu 23 weken is en andersd te groot is om een op 1 scherm te zien te zijn ...
  Jubileum moderator woensdag 23 oktober 2002 @ 13:51:31 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6428550
We zijn er weer !!

Vanmorgen om 7 uur waren we in het ziekenhuis en na lang, heel lang wachten waren we dan eindelijk om half 10 aan de beurt. Dat wachten was voor Eva veel te lang, die zat er helemaal doorheen van de honger, slaap en verveling.
Om half 10 mochten we dan eindelijk naar boven waar ze al spoedig onder narcose werd gebracht. Na een kwartiertje kwam ze slapend weer terug op de uitslaapkamer en kreeg ze extra zuurstof. De chirurg kwam langs en vertelde dat er "niet noemenswaardig vocht" zat in haar oortjes en dat alles goed was gegaan. De buisjes zijn gezet en we moeten over 2 weken terugkomen voor een uitgebreide gehoortest.
Eenmaal op de afdeling terug heeft ze gelijk anderhalve boterham weggewerkt en toen mochten we al snel naar huis.
Dit ging soepeler als amandelen, ze heeft helemaal geen pijn gehad. Ze heeft alleen verschrikkelijk veel gehuild vooraf van verveling en hangerigheid.
Op weg naar buiten hebben we gelijk de afspraak voor de gehoortest gemaakt. 5 november is ze aan de beurt, ze krijgt dan net zo'n test als babietjes nu krijgen op het cb.

Waarschijnlijk had ik me iets teveel vastgepind op geweldig, gelijk merkbaar resultaat. Ik merk dat het me nogal tegenvalt dat er niet gelijk iets te merken is van evt. beter horen.
Ach wie weet komt dat nog.

Nog wel een klein nieuwtje: In een poging om in mijn armen te komen heeft ze net de hele kamer los gelopen!!! (ik bleef heel gemeen steeds meer achteruit lopen en ze bleef maar volgen)
Wat is dat een mooi gezicht!!!

Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 23 oktober 2002 @ 14:05:53 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6428803
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 13:51 schreef Lois het volgende:

oortjes-relaas

Nou, da's dan een enorme opluchting, dat het zo 'makkelijk' ging, althans toen ze eenmaal aan de beurt was.

Wel gemeen hoor om van d'r weg te lopen! Maar ja, voor wat hoort wat toch?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 14:18:33 #160
13151 crew  Rewimo
pi_6429029
Hè gelukkig dat het meegevallen is Lois. En wat gaaf dat ze loopt! Ik hoop echt dat er straks bij de gehoortest het resultaat merkbaar is.
  woensdag 23 oktober 2002 @ 14:45:54 #161
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6429544
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 13:51 schreef Lois het volgende:
Nog wel een klein nieuwtje: In een poging om in mijn armen te komen heeft ze net de hele kamer los gelopen!!! (ik bleef heel gemeen steeds meer achteruit lopen en ze bleef maar volgen)
Wat is dat een mooi gezicht!!!
Klein nieuwtje! Mens wat leuk!!!! voor Eva

Wij hadden vanmiddag wat leuks: ik zat (voor het eerst) met Iris Sesamstraat te kijken, waarbij ze opeens wat raar zat te doen. Toen een tijdje niet, en toen opeens weer wel: ze waren een liedje aan het zingen en ze zat mee te dansen. Tijdens een verhaaltje zat ze stil, maar zodra de muziek weer begon, zat ze weer te swingen

pi_6430286
[Offtopicmode] Moussy jammer dat je man het niet is geworden met de planetrace ik had het em zo gegund [/offttopicmode]

Jeetje ik heb vandaag weer last van allerlei kwaaltjes... blegh!!!
Hoofdpijn, keelpijn en moe moe moe.... pffffff nou ja morgen weer een dag.
Vanavond maar lekker met een dekentje op de bank zielig zitten zijn en me lekker door me man laten verwennen.

Jubileum moderator woensdag 23 oktober 2002 @ 19:25:28 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6434434
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 14:45 schreef Gaoxing het volgende:

Wij hadden vanmiddag wat leuks: ik zat (voor het eerst) met Iris Sesamstraat te kijken, waarbij ze opeens wat raar zat te doen. Toen een tijdje niet, en toen opeens weer wel: ze waren een liedje aan het zingen en ze zat mee te dansen. Tijdens een verhaaltje zat ze stil, maar zodra de muziek weer begon, zat ze weer te swingen

Ik had al zo kostelijk genoten van het smijt-zwaai-kruip verhaal maar deze is ook heerlijk.

Mag ik even mijn teleurgestelde woorden van vanmiddag terugnemen?
Tijdens het avondeten heeft Eva bijzonder genoten van het inschenken van een glas cola. De eerste keer keek ze ademloos toe en de keren erna (want ik ging gewoon even door) heeft ze zitten schateren. Dit is echt voor het eerst dat ze de cola hoorde bruisen en ze vond het geweldig!!
Ze zit ook al de hele middag (nieuwe) geluidjes te maken, het is alsof ze wil kijken hoe het klinkt in haar hoofdje.
Ik moet af en toe een brok wegslikken, dit is zo onwerkelijk.

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 19:27:19 #164
13151 crew  Rewimo
pi_6434466
Lois, dat is geweldig! Vanmiddag vroeg je je nog af of het wel geholpen had, die buisjes Daar heb je je antwoord dus! Gaaf
  woensdag 23 oktober 2002 @ 19:32:46 #165
3011 E.T.
pi_6434548
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 19:25 schreef Lois het volgende:
Tijdens het avondeten heeft Eva bijzonder genoten van het inschenken van een glas cola. De eerste keer keek ze ademloos toe en de keren erna (want ik ging gewoon even door) heeft ze zitten schateren. Dit is echt voor het eerst dat ze de cola hoorde bruisen en ze vond het geweldig!!
Ze zit ook al de hele middag (nieuwe) geluidjes te maken, het is alsof ze wil kijken hoe het klinkt in haar hoofdje.
*kippenvel*

Geweldig!!
Zie je wel.. 't komt helemaal goed met die kleine meid van jou!

woensdag 23 oktober 2002 @ 20:07:08 #166
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6435060
O, Lois, wat is dat heerlijk nieuws zeg! Echt heel fijn dat het zo goed gaat met Eva!
Ook het verhaal van Gaoxing is om blij van te worden .
Dat kan ik wel ff gebruiken, want ik ben zooo verschrikkelijk sjacherijnig van moeheid en last van mijn rug. En de kinderen worden extra 'vervelend' van mijn snelle ge-irriteerdheid. Dus ik zat de hele dag maar een beetje te mopperen en klagen, Wouter en Sterre zaten te klieren; ik heb ze extra vroeg op bed gedaan (ze waren wel moe genoeg hoor, maar ik voel me er wel schuldig over). Bluuuuuuk, nou, morgen zal ik beter mijn best doen om weer een lieve mama te zijn...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 23 oktober 2002 @ 20:26:49 #167
13151 crew  Rewimo
pi_6435313
Zo, ik heb effe Christans 'dagboek' bijgewerkt (ik verzamel zijn stukjes uit het Koele Kids topic) De 'beespoossies' moesten er natuurlijk in en het verslag van zijn verjaardag. Zo krijg je een leuke herinnering aan deze tijd

Ik geniet me suf deze periode, hij zegt alles na en ook komt hij soms onverwacht uit de hoek. Van de week kwamen we 's morgens beneden (6.30), hij duwt de kamerdeur open en zegt: donke! Ook heeft hij nu door wat 'rege' is, en dat je daar nat van wordt. En er is niets mooier dan lekker door de bladeren sloffen

pi_6435552
Oh Lois, wat geweldig! En wat hoopvol! Het gaat echt helemaal goedkomen hoor! Dikke kus voor Eva
Ook een kusje van Jorden, die errug royaal met kusjes is op dit moment...).

Sweej, je kunt ook bij de apotheek speciale paracetamol voor heel kleine baby's kopen (die wordt per stuk verkocht, zit niet in een doosje), als je geen zin hebt om zelf wat van zo'n zetpil af te knippen. Uit mijn hoofd: een heel kleintje mag 60 mg hebben in; vanaf 3 maanden is dat 120 mg. Vanaf 3 maanden kun je voorverpakte paracetamol kopen. Maar pin me er niet op vast, want ik weet het niet meer heel zeker (tjonge, dat geheugen van me ook).
Succes trouwens, met je gesprek! Lekker gevoel, straks afgestudeerd!

pi_6436117
quote:

[..]

Ik had al zo kostelijk genoten van het smijt-zwaai-kruip verhaal maar deze is ook heerlijk.

Wat ontroerend, ik moest ook even slikken toen ik dit las ... wat een scheet he, die Eefje!
Gelukkig is het allemaal een beetje meegevallen en hopelijk komen er nu maar eens wat meer rustige tijden voor jullie!

Ik zie Lois voor me temidden van heel veel glazen cola

pi_6437190
quote:
Op woensdag 23 oktober 2002 20:43 schreef Nausicaa het volgende:

Sweej, je kunt ook bij de apotheek speciale paracetamol voor heel kleine baby's kopen (die wordt per stuk verkocht, zit niet in een doosje), als je geen zin hebt om zelf wat van zo'n zetpil af te knippen. Uit mijn hoofd: een heel kleintje mag 60 mg hebben in; vanaf 3 maanden is dat 120 mg. Vanaf 3 maanden kun je voorverpakte paracetamol kopen. Maar pin me er niet op vast, want ik weet het niet meer heel zeker (tjonge, dat geheugen van me ook).
Succes trouwens, met je gesprek! Lekker gevoel, straks afgestudeerd!

Thanks! Ik wandel wel even langs de apotheek deze week!
Inderdaad, kzal blij zijn als ik eindelijk mijn diploma had. Ik zag er toch wel een beetje tegenop, die studie afmaken en zwanger zijn. Maar ik heb al een 8 voor mijn scriptie. Kan het gesprek niet meer fout zijn toch!

Even ontopic: Lois, wat geweldig voor Eva! En voor jullie natuurlijk. Geniet er maar flink van!

pi_6437251
Nog een opmerkelijk bericht..
(bron: Nu.nl)

PARIJS - Een Marokkaanse vrouw heeft 46 jaar lang een bijna vier kilo zware foetus gedragen. De vrucht werd pas in juli van dit jaar bij de 75-jarige vrouw ontdekt, toen ze met "zware druk op de maag" nog maar eens naar de dokter ging in Rabat. Dat hebben artsen in Parijs woensdag gemeld.

De vrouw was al in 1956 in een Marokkaans ziekenhuis onderzocht. Door gebrekkige apparatuur werd de buitenbaarmoederlijke zwangerschap daar toen niet ontdekt. Volgens de Marokkaanse artsen die de foetus verwijderden, is ook het gewicht daarvan met 3,7 kilo een record voor zo'n zwangerschap.
Rond de pas in de negende maand gestorven foetus had zich in de buik van de vrouw een kalkhoudend kapsel gevormd, waardoor het ongeboren kind eruit kwam te zien als een mummie. De bijzondere buitenbaarmoederlijke zwangerschap heeft de gezondheid van de vrouw niet geschaad.

woensdag 23 oktober 2002 @ 22:14:05 #172
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6437514
Joh Lois, wat goed!!! Wat zal je blij zijn!!

* Leah geeft Eva een kusje, goed zo meissie!

pi_6437803
Heee wat fijn Lois. Ze loopt, hoort en dat allemaal op 1 dag. Hopelijk is Eva nu even van alle ellende af en is het genieten geblazen.

Spuuglokje, nog ff. Mopper maar lekker ff hoor. De laatste loodjes is niet niks.

Het voelt heerlijk!!!!
  woensdag 23 oktober 2002 @ 23:36:49 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6439404
quote:
*traantje wegpinkt* Wat gaaf!!!! He Lois, wat een opluchting!
pi_6442861
Lois wat geweldig!!!!!!
Hoe lang moet ze die buisjes eik?
Of is dat nog niet besproken?
  donderdag 24 oktober 2002 @ 09:35:41 #176
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_6442869
He Lois, super nieuws dit!
Fijn dat het nou eens een keer niet voor niets was, en dat je gewoon resultaat ziet. Heerlijk. Je zal zien binnen de kortste keren 'babbelt' ze de oren van je hoofd!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 oktober 2002 @ 11:14:45 #177
13151 crew  Rewimo
pi_6443330
Lois, is alles goed gegaan vannacht? Geen naweeën van de operatie? En hoe is het met de geluidjes vandaag
  donderdag 24 oktober 2002 @ 11:22:36 #178
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6443405
Lois, wat fijn dat je al meteen een beetje resultaat merkt! Dat geeft hoop!
Hier hobbelen we nog steeds rustig verder...
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2002 @ 11:54:27 #179
7074 moussy
kuttekop
pi_6443786
Oh Eva, wat gaat ze in eens snel zeg Ze wilde dus wel, maar kon het gewoon niet.

Het lijkt zelfs wel als ik het zo lees, dat ze behoorlijk zelfverzekerder is geworden nu ze meer dingen kan horen, ze stapt in eens heel dapper in de rondte goed zo wijffie, ga maar lekker je gangetje, dan kom je er wel

Jubileum moderator donderdag 24 oktober 2002 @ 13:17:27 #180
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6444852
Met Eva gaat het
Ze heeft echt een topdag want ze vind echt alles leuk! De geluidjes van de pinautomaat, de piepjes van de kassa in de supermarkt, pratende mensen bij de kassa, echt alles is geweldig.
Ze blijft maar geluidjes maken, zo erg dat ze gisteravond niet tot slapen te bewegen was. We hebben haar maar weer naar beneden gehaald om eens lekker te genieten met zijn 3en.
Loslopen durft ze vandaag weer niet maar ook dat komt vast wel weer. Ze gaat steeds zitten, soort staking zeg maar.

Ik heb geen idee hoe lang ze buisjes moet, ik ben echt een beetje vaag voorgelicht. Over 2 weken zullen we wel meer horen bij de KNO arts denk ik.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_6445046
Gisteren bijna geen laptop meer gehad. Bo word toch iets langer als dat ik steeds denk. Ze kan nu dus bij de grote tafel. Onder de laptop (die op onze eettafel staat) liggen wat boekjes. En hij stond dus net iets teveel op de rand. Ja hoor mevrouwtje kan er bij. Ding klettert op de grond (gelukkig niet op haar hoofd) En kapot. Hub heeft hem zo goed als het kan gemaakt,maar hij heeft geen lang leven meer. Des te meer reden om eindelijk onze echte comp boven eens aan te sluiten. Dat word van de week even een comptafeltje kopen ofzo.
Mijn broertje en schoonzussie zijn naar eurodisney geweest. Hij is een beetje oud rose met en cappouson (hoe schrijf je dat eigenlijk ) er op. Echt liehief. Ik zal van de week ff een foto maken (nog steeds met toestel van ome doppie) van de onze horen we pas rond volgende week iets. De bel ging net, weer een leuk pakkie en vestje voor Bo via een tweedehandszaak besteld. Echt leuk.
Vanmorgen weer een lekker stuk wezen wandelen en nu ligt ze te slapen, dus even tijd voor mezelf.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6445077
Wat super Lois dat het zo goed gaat!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 24 oktober 2002 @ 13:56:06 #183
2052 Bor
De (vrouwtjes) wolf
pi_6445525
quote:

Lois wat een geweldig nieuws! Wat ontzettend fijn dat Eva nu beter hoort en dit op een zo leuke (en ontroerende) manier laat merken.
Terug uit het enge bos
  donderdag 24 oktober 2002 @ 16:24:17 #184
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_6448297
Fijn zeg dat Eva nu zo goed kan horen.

Wat de buisjes betreft, die groeien er waarschijnlijk vanzelf uit, tenminste zo was het jaren terug altijd.

pi_6451886
hehe...hier ben ik weer (honderd crashes later en bijgelezen) Phileine: heeel veel succes met de zwangerschap en natuurlijk gefeliciteerd! En Eefje ook, met haar oortjes Karin, stoere baby, hoe hard schopt dat kind van jou eik Verder de 'nieuwen' : welkom!

Ik weet niet meer wie het vroeg: maar ik heb idd het PCO-syndroom. Wel fijn om te weten wat het is hoor: vooral dat ik nu binnenkort eindelijk zal menstrueren! De verhoogde kans op suikerziekte geeft me eik het meeste zorgen geloof ik..Verder is het best gek. Ik weet niet precies wat ik vind..ik hoop dat het verder nu beter zal gaan.

Oe, is er nog steeds geen babietje te melden? Ik dacht dat jullie zover wel waren!!

DANYEL EN THIJS
pi_6451908
(oe ET: gogogogoooo!!!!)
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator donderdag 24 oktober 2002 @ 21:03:52 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6452591
wat doet mijn beer nou?

HIJ PRAAT!!!

[sub]haar haar zit zo wild omdat ze de hele dag haar koppie alle kanten opzwiept in een uiterste poging alle geluiden op te vangen.
Ze is vanmiddag 2 keer bijna uit de kinderwagen gedonderd omdat ze voorbijgaande auto's wil nakijken. [/sub]

Wij krijgen er geen genoeg van

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 24 oktober 2002 @ 21:05:31 #188
13151 crew  Rewimo
pi_6452627
Heerlijk Lois, dit was dus waarschijnlijk de juiste oplossing. Ik krijg er tranen van in mijn ogen, weet je dat? Prachtig dat smoeltje
  donderdag 24 oktober 2002 @ 21:18:57 #189
3011 E.T.
pi_6452932
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 21:03 schreef Lois het volgende:
wat doet mijn beer nou?
[afbeelding]

HIJ PRAAT!!!
[afbeelding]

[sub]haar haar zit zo wild omdat ze de hele dag haar koppie alle kanten opzwiept in een uiterste poging alle geluiden op te vangen.
Ze is vanmiddag 2 keer bijna uit de kinderwagen gedonderd omdat ze voorbijgaande auto's wil nakijken. [/sub]

Wij krijgen er geen genoeg van

*smelt*
pi_6452963
Fantastisch Lois, wat een geweldige verhalen! Hou ons op de hoogte he!
pi_6453346
Och die Eva.... wat geweldig!
  † In Memoriam † donderdag 24 oktober 2002 @ 23:17:47 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_6455791
hoi lois,
geweldig dat eva zo geniet van alle geluiden. dat zag ik bij mijn zoontje destijds ook !
die buisjes blijven ongeveer een jaar zitten, dan groeien ze eruit. hou het dan goed in de gaten,want de slechthorendheid kan terugkomen. (hoeft niet trouwens). mijn zoon heeft 3 x opnieuw buisjes gekregen voor hij definitief van zijn slechthorendheid af was en nog let ik verschrikkelijk op!
  donderdag 24 oktober 2002 @ 23:35:54 #193
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6456270
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 13:29 schreef jessie het volgende:
Mijn broertje en schoonzussie zijn naar eurodisney geweest. Hij is een beetje oud rose met en cappouson
Ben ik nou de enige die dit stukje echt niet snapt?
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 00:29:35 #194
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6457347
Joehoe, ben ik weer met m'n vragen! Kan iemand een autostoeltje aanraden? Mams doet haar best er eentje te leen te krijgen voor anderhalve week (daarna huren we toch een auto met stoeltje), maar dat lijkt niet te gaan lukken. Nu vroeg ze wat voor eentje ze anders zou moeten kopen. Tsja, hoe weet ik dat nou? Ik heb dus jullie advies weer nodig

[sub]Oh Lois, wat gaaf! Wat ontzettend fijn voor het meisje [/sub]

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 07:49:29 #195
13151 crew  Rewimo
pi_6458910
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 23:35 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb het gewoon opgegeven
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 07:50:54 #196
13151 crew  Rewimo
pi_6458914
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 00:29 schreef Gaoxing het volgende:
Joehoe, ben ik weer met m'n vragen! Kan iemand een autostoeltje aanraden? Mams doet haar best er eentje te leen te krijgen voor anderhalve week (daarna huren we toch een auto met stoeltje), maar dat lijkt niet te gaan lukken. Nu vroeg ze wat voor eentje ze anders zou moeten kopen. Tsja, hoe weet ik dat nou? Ik heb dus jullie advies weer nodig

Gao, ze kan 'm beter huren bij Babyrent, als ze hem niet kan lenen. Staan ook op internet, je krijgt bij hun altijd nieuwe spullen. Echt perfect! En niet eens erg duur.

edit: www.babyrent.nl

vrijdag 25 oktober 2002 @ 08:27:49 #197
12560 dice
pi_6458965
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 00:29 schreef Gaoxing het volgende:

Da's een van de weinige dingen die ik zeker niet 2e hands zou willen kopen.
Daar zou ik een nieuwe voor kopen ... ik geloof iets van € 150 - € 175.
Maxi Cosi met Head support (oftwel, een soort van 'wangen' op hoofdhoogte)
pi_6459111
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 08:27 schreef dice het volgende:

Da's een van de weinige dingen die ik zeker niet 2e hands zou willen kopen.
Daar zou ik een nieuwe voor kopen ... ik geloof iets van € 150 - € 175.
Maxi Cosi met Head support (oftwel, een soort van 'wangen' op hoofdhoogte)

Da's best een pittig bedrag voor twee weken! Zou ik toch gaan huren.

Nou de prikjesafspraak is een week verzet, naar 8 november. Da's wel een fijn idee!
Gisteren waren we op visite bij vrienden die een knulletje van 4,5 maand hebben. Jemig wat een verschil zit daartussen (jammer dat ze maar heeeeel kort zo heeeeel klein zijn..)

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 09:37:13 #199
13151 crew  Rewimo
pi_6459279
Ik heb daarstraks een cowboy met paard afgeleverd op de crèche. Ik had hem vanmorgen aangekleed en toen hij klaar was (ribbroek, ruitjeshemd, stoer vest en zakdoek om zijn nek) zei ik: Wauw, wat zie je er mooi uit! Wauw, zei hij meteen, wauw, en hij lag helemaal dubbel. Tot ik hem wegbracht was het alsmaar: wauw
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:02:47 #200
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6459567
Dank weer voor alle tips Hoewel het natuurlijk niet alleen voor nu is, maar we ook de komende jaren een autostoeltje nodig hebben, zo af en toe, is huren inderdaad een hele goede mogelijkheid.

Sweej: succes vanmiddag joh. Maak er wat van!!!

pi_6459637
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 09:37 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb daarstraks een cowboy met paard afgeleverd op de crèche. Ik had hem vanmorgen aangekleed en toen hij klaar was (ribbroek, ruitjeshemd, stoer vest en zakdoek om zijn nek) zei ik: Wauw, wat zie je er mooi uit! Wauw, zei hij meteen, wauw, en hij lag helemaal dubbel. Tot ik hem wegbracht was het alsmaar: wauw
Wauw!

Oe Sweej!

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:16:40 #202
13151 crew  Rewimo
pi_6459686
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:11 schreef Catootje het volgende:

[..]

Wauw!

Vanmiddag foto's
pi_6459697
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
Dank je wel! Maar het is pas volgende week!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:24:39 #204
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6459754
Moest spuuglokje vandaag niet naar het ziekenhuis? Ik ben zooooooo benieuwd. Misschien heeft ze vandaag nog wel haar ukkie in haar armen! Ik duim voor je meid!
Angelic1 since 2001
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:37:45 #205
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6459882
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:17 schreef Sweej het volgende:
Dank je wel! Maar het is pas volgende week!
*moppert iets over natregenen, stomme automobilisten, zeurbaby, zeurkatten, en nog geen geheugen ook*
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 10:38:52 #206
13151 crew  Rewimo
pi_6459897
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:37 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

*moppert iets over natregenen, stomme automobilisten, zeurbaby, zeurkatten, en nog geen geheugen ook*

O eh... dat laatste blijft
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2002 @ 11:12:32 #207
7074 moussy
kuttekop
pi_6460312
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 07:50 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Gao, ze kan 'm beter huren bij Babyrent, als ze hem niet kan lenen. Staan ook op internet, je krijgt bij hun altijd nieuwe spullen. Echt perfect! En niet eens erg duur.

edit: www.babyrent.nl

Je kan ze vaak ook huren bij de thuiszorg.
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 12:12:16 #208
12560 dice
pi_6461162
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:02 schreef Gaoxing het volgende:
Dank weer voor alle tips Hoewel het natuurlijk niet alleen voor nu is, maar we ook de komende jaren een autostoeltje nodig hebben, zo af en toe, is huren inderdaad een hele goede mogelijkheid.

ik ging uit van de komende jaren ... en niet voor een periode van 2 weekjes ...
pi_6461643
Volleeeeeeeedig offtopic: BAAAAARB! Ben je emailtje en je adres verloren in de crash zou je...

Waars ons aller Dinusje eik gebleven?

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2002 @ 12:55:53 #210
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6461780
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:47 schreef Catootje het volgende:
Volleeeeeeeedig offtopic: BAAAAARB! Ben je emailtje en je adres verloren in de crash zou je...
check je mail maar Toot
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_6461811
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:55 schreef just me het volgende:

[..]

check je mail maar Toot

Neuh, die zijn ook allemaal kwijt! (als je doelt op jullie lieve bezorgde mailtjes..) *toch checkt* OWWWWWWWWWWWWW!! Dankoewel! Ge-vondeh!
DANYEL EN THIJS
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 15:59:59 #212
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6465215
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 10:24 schreef Angelic1 het volgende:
Moest spuuglokje vandaag niet naar het ziekenhuis? Ik ben zooooooo benieuwd. Misschien heeft ze vandaag nog wel haar ukkie in haar armen! Ik duim voor je meid!
Ik ben weer thuis, met de baby nog in de buik hoor!
Er was geen 'plek' tot woensdag om in te gaan leiden, dus (als het niet uit zichzelf gaat beginnen) mag ik me woensdag 30 oktober om 8.00 uur 's morgens melden in het ziekenhuis. Dan zal het gaan beginnen!!!
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 16:03:52 #213
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6465276
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 15:59 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik ben weer thuis, met de baby nog in de buik hoor!
Er was geen 'plek' tot woensdag om in te gaan leiden, dus (als het niet uit zichzelf gaat beginnen) mag ik me woensdag 30 oktober om 8.00 uur 's morgens melden in het ziekenhuis. Dan zal het gaan beginnen!!!

Oeh! Mooie datum! Welk ziekenhuis ga je bevallen? Ik ben heel erg benieuwd of een van ons nog voor die tijd zal bevallen. Waarom werd jij ook alweer ingeleid?
Angelic1 since 2001
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 16:56:43 #214
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6466155
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 16:03 schreef Angelic1 het volgende:

[..]

Oeh! Mooie datum! Welk ziekenhuis ga je bevallen? Ik ben heel erg benieuwd of een van ons nog voor die tijd zal bevallen. Waarom werd jij ook alweer ingeleid?

Ik ga bevallen in het AZG (het Academisch Ziekenhuis in Groningen).
Ik word ingeleid omdat ik een antistof, anti E in mijn bloed heb (waarschijnlijk opgelopen door bloedcontact met Wouter tijdens de keizersnee). Dan is er de kans dat het baby'tje bloedarmoede opbouwt terwijl het in de buik zit. Er zijn echter geen precieze testen voor om dat te constateren, slechts door uitgebreide echo's kun je het in de gaten houden. Veel vruchtwater hebben , vocht vasthouden van het baby'tje, snellere bloeddoorstroming in de adertjes bij het baby'tje zijn bijvoorbeelden tekenen die daarop wijzen. Bij twijfel kan er ook een vruchtwaterpunctie gedaan worden (heb ik in week 36 gehad toen ik van Sterre in verwachting was).
En jij, waar ga jij bevallen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 16:59:38 #215
13151 crew  Rewimo
pi_6466201
Spuuglokje, hebben ze iets ontdekt wat op die bloedarmoede wijst bij de kleine, of gaat het tot nu toe allemaal goed? Goh, uiterlijk woensdag gaat het dus gebeuren
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 17:07:58 #216
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6466277
Ik ga in Leiden bevallen. Bij mij hadden ze ook anti-stoffen ontdekt, maar die waren gelukkig niet schadelijk voor de kleine...
Angelic1 since 2001
pi_6467058
Dames, ik zit hier met chips en een dipsausje: bevallen maarrr!!!

(EEF!! DOEN ..JE...OORTJESS...HET...NOG!!!???? )

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 18:20:20 #218
13151 crew  Rewimo
pi_6467260
Hier is mijn stoere cowboy te paard! Voor een foto met baard moet je even in het Koele Kids topic spieken

Wauw!

† In Memoriam † vrijdag 25 oktober 2002 @ 19:09:59 #219
7074 moussy
kuttekop
pi_6467827
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 18:20 schreef Rewimo het volgende:
Hier is mijn stoere cowboy te paard! Voor een foto met baard moet je even in het Koele Kids topic spieken

[afbeelding]

Wauw!

gespiekt

als je hem een sombrero op zn koppie had gezet en een kleedje om is het net een mexicaantje

Dat kind heeft geen ogen, maar kooltjes in zn koppie, mooi hoor

pi_6468428
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 12:47 schreef Catootje het volgende:

Waars ons aller Dinusje eik gebleven?

Ik ben er wel hoor!!

( en eh, kan ik hier ook net zo goed ff melden Toot, onze hond heeft een nieuw baasje, zagen we op de website van het asiel!!!!, we zijn zo blij!)

Christan als Kouboj is wauw!!

Ik was vanmiddag helemaal een beetje hyper, een mailvriendinnetje die probeerde zwanger te worden (was wat ingewikkeld allemaal, met medicijnen enzo) belde ineens met goed nieuws, zwanger!!!!!
Ik vond het zo leuk, elkaar nooit gesproken alleen via een lijst gemailed en nu ineens aan de telefoon. Ze had mijn nummer van het geboortekaartje van Esther en de stoute schoenen aangedaan om te bellen, ik ben de 1e die het weet!!!! Nu ben ik opper-cyber-tante van hun kindje straks he! *trots is*

vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:26:27 #221
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6468738
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 16:59 schreef Rewimo het volgende:
Spuuglokje, hebben ze iets ontdekt wat op die bloedarmoede wijst bij de kleine, of gaat het tot nu toe allemaal goed? Goh, uiterlijk woensdag gaat het dus gebeuren
Tot nu toe wijst niets op bloedarmoede, gelukkig. Maar ze gaan toch inleiden, omdat er nooit met volledige zekerheid gezegd kan worden of het kindje er toch enigszins last van heeft. En met 39 weken (dat ben ik die woensdag) is er toch geen kans meer op vroeggeboorteverschijnselen, zoals moeite met zelfstandig ademen of iets dergelijks. Dan zeggen ze: het kindje is sowiezo niet slechter af buiten de baarmoeder, dus we gaan het niet langer blootstellen aan die antistof (ook al heeft het er dus misschien helemaal geen last van).

En wat heb jij een stoere cowboy als zoon zeg! Lieve foto weer

quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 17:07 schreef Angelic1 het volgende:
Ik ga in Leiden bevallen. Bij mij hadden ze ook anti-stoffen ontdekt, maar die waren gelukkig niet schadelijk voor de kleine...
Leiden, da's een eind weg Nou, we wachten maar af he... Gelukkig dat jouw antistoffen onschadelijk zijn!
Ik heb trouwens zojuist ons beddegoed verschoond en een speciaal 'absorptiematje/lakentje' om mijn matras gedaan voor het geval de vliezen spontaan eerder breken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 20:28:41 #222
13151 crew  Rewimo
pi_6468763
Yuk, die plastic zooi heb ik toch maar snel weer weggehaald uit mijn bed Kraken dat spul, het schoof alle kanten op en warm dat het was! Bah
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 21:04:46 #223
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6469295
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:28 schreef Rewimo het volgende:
Yuk, die plastic zooi heb ik toch maar snel weer weggehaald uit mijn bed Kraken dat spul, het schoof alle kanten op en warm dat het was! Bah
Ik heb dan ook een heel speciaal laken: een Kylielaken, bedoeld voor incontinente mensen (ik had al eens laten vallen dat m'n vader een bedrijf in medische artikelen heeft gehad, oa stoma- en incontinentiemateriaal, vandaar dat ik dat in huis heb), dat niet plasticachtig of broeierig is. Nee, dat gevalletje uit het kraampakket van de verzekering lijkt mij ook 3x niks
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 21:28:40 #224
13151 crew  Rewimo
pi_6469616
Klinkt beter dan dat zeiltje van mij ja
pi_6470265
quote:
Op donderdag 24 oktober 2002 23:35 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hahaha de helft is dus weggevallen. Ging dus over een roze fleecesweater (jaja met capochon) met minimouse erop. Die Bo gehad heeft van mijn broertje en schoonzusje die naar eurodisney geweest waren.

Spuuglokje. Wat spannend!!!

Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:26:23 #226
2628 Karin
pi_6470438
Oe wordt nog spannend wie als eerste gaat bevallen, Angelic of Spuuglokje. Moeten we nog weddenschappen afsluiten?

Mag ik heel eventjes klagen Tuurlijk ben ik echt enorm trots op de mooie buik die ik heb en loop er ook vreselijk mee te pronken maar gatverdamme waarom moet iedereen zich ermee bemoeien. De eerste paar keer schrok ik ervan maar nu begin ik het al zat te worden. Ik ga een t-shirt of bordje laten maken: het komt in februari, ja het is er echt maar 1 en groeit gewoon gemiddeld en ja wat heb ik dan een grote buik he?
Ik zou het vandaag alleen al een stuk of 5 x nodig gehad hebben. Nou als dit nog 4 maanden zo blijft dan sta ik dus niet meer voor mijzelf in.

Ik werk dus in een dorp en iedereen die de dorpsgrenzen overkomt neemt dorpse gewoontes aan, oftewel je mag je enorm met andere mensen gaan bemoeien. Ben blij dat er een balie tussenzit anders denk ik dat men ook eventjes lekker was gaan voelen

Zal trouwens eventjes aan Peet vragen van het weekend een buikfoto te maken en te posten kunnen jullie het ook zien.

Zo ik heb weer eventjes genoeg geklaagd *toch wel enorm trots op die lekkere buik is*

vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:36:30 #227
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6470580
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:26 schreef Karin het volgende:
Ben blij dat er een balie tussenzit anders denk ik dat men ook eventjes lekker was gaan voelen
Oh ja hoor, dat doen ze!!! [sub] Ook in de stad [/sub]
De meest vreemde mensen hebben aan mijn buik gezeten, wat dat nou is???
  vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:37:09 #228
3011 E.T.
pi_6470595
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:26 schreef Karin het volgende:
. Ben blij dat er een balie tussenzit anders denk ik dat men ook eventjes lekker was gaan voelen

Zal trouwens eventjes aan Peet vragen van het weekend een buikfoto te maken en te posten kunnen jullie het ook zien.

Zo ik heb weer eventjes genoeg geklaagd *toch wel enorm trots op die lekkere buik is*

Hehe.. eindelijk een 'zwangere' post van Karin..

en ja!!! FOTO'S willen we zien!!! We willen zien hoe je buik eruit ziet. De laatste keer dat ik je zag was er nog verdraaid weinig te zien en ik wil nu wel 'ns weten hoe 't er nu allemaal uitziet

*pruillipje*
En als ik je volgende keer irl zie als je nog zwanger bent, mag ik toch wel heeeeeeeeel eventjes voelen en je buik aaien???

FOK!fossiel vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:43:03 #229
2628 Karin
pi_6470650
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:36 schreef Leah het volgende:

[..]

Oh ja hoor, dat doen ze!!! [sub] Ook in de stad [/sub]
De meest vreemde mensen hebben aan mijn buik gezeten, wat dat nou is???

Ik snap het echt niet hoor maar ik weet helaas ook niet hoe ik ermee om moet gaan. Denk dat ik het maar gewoon eerlijk moet gaan zeggen dat ik dat liever niet heb. Zeker de wildvreemden.
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:37 schreef E.T. het volgende:

[..]

Hehe.. eindelijk een 'zwangere' post van Karin..

en ja!!! FOTO'S willen we zien!!! We willen zien hoe je buik eruit ziet. De laatste keer dat ik je zag was er nog verdraaid weinig te zien en ik wil nu wel 'ns weten hoe 't er nu allemaal uitziet

Moet je wel eerst eventjes gaan zitten, je slaat stijl achterover. Dat dit kan binnen 5 maanden met een buik, ik sta er ook nog steeds versteld van.
quote:
*pruillipje*
En als ik je volgende keer irl zie als je nog zwanger bent, mag ik toch wel heeeeeeeeel eventjes voelen en je buik aaien???
Dit kan ik natuurlijk niet weigeren
Neehoor vind het heel wat anders als mensen het gewoon vragen. Ik bedoel ga toch ook niet bij hun zomaar aan hun buik zitten? Hoe mooi ik het ook vind bij andere mensen, ik heb dat ook nooit gedaan. Zelfs niet bij Lois, altijd eerst weten of het goed is.

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 25-10-2002 22:46]

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:45:27 #230
13151 crew  Rewimo
pi_6470683
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:43 schreef Karin het volgende:
Moet je wel eerst eventjes gaan zitten, je slaat stijl achterover. Dat dit kan binnen 5 maanden met een buik, ik sta er ook nog steeds versteld van.
Is het er echt maar 1

Niet slaan...

FOK!fossiel vrijdag 25 oktober 2002 @ 22:47:17 #231
2628 Karin
pi_6470704
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:45 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is het er echt maar 1

Niet slaan...

vrijdag 25 oktober 2002 @ 23:26:12 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6471163
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 22:43 schreef Karin het volgende:

[..]

Ik snap het echt niet hoor maar ik weet helaas ook niet hoe ik ermee om moet gaan. Denk dat ik het maar gewoon eerlijk moet gaan zeggen dat ik dat liever niet heb. Zeker de wildvreemden.
[..]

Volgens Hub werd mijn van nature al niet zo vriendelijke blik (kan het ook niet helpen) absoluut dodelijk als wildvreemden aan mijn buik zaten.

[..]

Het wordt nog veel erger ....... en de dag na de bevalling vraag je je af of dit ooit nog goed komt....

Met stukje quoten ben ikn niet zo handig.....blijkt.
pi_6471215
En al die dagen daarna ook
Het voelt heerlijk!!!!
pi_6471386
Ik ben nog in het stadium dat ik jaloers ben op buiken Karin, Voyeur beweert dat hij het bij mij ook al kan zien, maar dat lijkt me stug na 6 weken.

Bij mij heeft de misselijkheid echt op volle sterkte toegeslagen, ik breng mijn dagen door in innige omhelzing met de wc-pot. Het is vaak echt een dilemma: zal ik eerst eten zodat ik wat te kotsen heb straks, of eerst kotsen, zodat ik dan straks misschien wat eten naar binnen kan werken. Moeilijke vragen hoor. Maar het is het me wel waard, als ik straks op 7 november een kloppend hartje zie ben ik het vast allemaal direct weer vergeten.

Verder ben ik ontzettend emotioneel, ik kan om alles huilen. Die vent die is doodgeslagen in Venlo, piepkleine babysokjes in Hennes & Mauritz, iemand die voordringt in de supermarkt, etc. Gaat dat nog 7 maanden lang zo door? Wat zielig voor Voyeur. En wat zijn die kleertjes toch allemaal vreselijk snoeperig, ik geloof dat ik hele dagen in zo'n winkel kan doorbrengen.

Lois, wat heerlijk dat Eva zo blij is met haar nieuwe gehoor. En wat prachtig dat de oplossing uiteindelijk zo "simpel" was. Bij mij zijn de buisjes er altijd nvvt vanzelf uitgevallen, één keertje heeft de huisarts er nog eentje uitgeplukt toen ik er toch toevallig was. Bij mij heeft het ook drie rondes buisjes gekost voordat mijn problemen voorbij waren, en bij mijn zus twee rondes, maar we horen nu allebei 20/20 (of hoe dat dan ook heet bij horen). Bij zwemmen duwde mijn moeder gewoon een prop oropax in mijn oren, had ik nergens last van.

mooi he, alles
pi_6471439
Oh Karin: het kan nog erger. Een vriendin van mij was jaren terug zwanger van een tweeling. Ze heeft ze 41 weken gedragen, en ze had echt een belachelijk grote buik. Ik zweer je, ze moest richten als ze door een deur wou. Nu nog (de kinderen zijn inmiddels al 9 jaar) komt ze weleens mensen tegen op straat die zeggen "ik ken jou, jij liep een tijd geleden rond met die enorme buik. Toen dacht ik nog: die buik vergeet ik nooit meer!" bizar he?

(het minpuntje was dat mensen een jaar na de bevalling nog steeds vroegen hoe ver ze al was. Dan zei ze meestal gewoon "oh, vijf maanden", maar vaak reageerden mensen dan met "oh, dan ben je ook al dik, da's zeker een tweeling" en dan durfde ze niet meer te zeggen dat ze zich had vergist en dat ze er eigenlijk al twee had, en dat die buik nog een restje was. Gelukkig is ie nu eindelijk weg.
En nog een ander geestig verhaal dat ik nu bedenk: als je met die grote kinderwagen liep, gingen mensen altijd heel suf vragen "oh da's zeker een tweeling he?". Een ander vriendinnetje van mij zei dan altijd heel chagerijnig: "Nee, één hele dikke!", en dan droop zo'n tuthola snel af...)

mooi he, alles
  FOK!fossiel zaterdag 26 oktober 2002 @ 00:06:06 #236
2628 Karin
pi_6471551
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 23:54 schreef phileine het volgende:
Oh Karin: het kan nog erger. Een vriendin van mij was jaren terug zwanger van een tweeling. Ze heeft ze 41 weken gedragen, en ze had echt een belachelijk grote buik. Ik zweer je, ze moest richten als ze door een deur wou. Nu nog (de kinderen zijn inmiddels al 9 jaar) komt ze weleens mensen tegen op straat die zeggen "ik ken jou, jij liep een tijd geleden rond met die enorme buik. Toen dacht ik nog: die buik vergeet ik nooit meer!" bizar he?

(het minpuntje was dat mensen een jaar na de bevalling nog steeds vroegen hoe ver ze al was. Dan zei ze meestal gewoon "oh, vijf maanden", maar vaak reageerden mensen dan met "oh, dan ben je ook al dik, da's zeker een tweeling" en dan durfde ze niet meer te zeggen dat ze zich had vergist en dat ze er eigenlijk al twee had, en dat die buik nog een restje was. Gelukkig is ie nu eindelijk weg.
En nog een ander geestig verhaal dat ik nu bedenk: als je met die grote kinderwagen liep, gingen mensen altijd heel suf vragen "oh da's zeker een tweeling he?". Een ander vriendinnetje van mij zei dan altijd heel chagerijnig: "Nee, één hele dikke!", en dan droop zo'n tuthola snel af...)

pfffffffffffffffffffffff gelukkig het kan dus nog veel erger
[sub]ga nu met een glimlach op mijn gezicht naar bed, was net nog strontsjaggie[/sub]

Dat emotionele hoort erbij hoor
Je wilt niet weten waarom ik allemaal al gejankt hebt, terwijl ik anders echt nooit zo ben. Soms zo vreselijk aan het janken dat ik echt niet meer kan stoppen. Maar het lucht af en toe heerlijk op!
Kan er ondertussen iets beter mee omgaan maar het is nog steeds wel heel erg.

En lekker klagen hoor over je misselijkheid! Ookal zie op 7 november een prachtig mooi kloppend hartje, die misselijkheid blijft niet leuk! (ben ook echt enorm blij dat ik dat niet gehad heb).
Helpt het misschien om voordat je je bed uitgaat een crackertje ofzo te eten? Dan nog eventjes blijven liggen voordat je opstaat. Deze tip heb ik al verschillende keren voorbij zien komen.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 00:43:48 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_6472017
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 23:49 schreef phileine het volgende:

Verder ben ik ontzettend emotioneel, ik kan om alles huilen. Die vent die is doodgeslagen in Venlo, piepkleine babysokjes in Hennes & Mauritz, iemand die voordringt in de supermarkt, etc. Gaat dat nog 7 maanden lang zo door? Wat zielig voor Voyeur.

Dat gaat niet meer over

Een tijd geleden schreef ik over een kindje uit het AZC hier in de buurt, dat kreeg een poppenbuggy van een begeleider.
Ze was ZO blij, dat ze die buggy kusjes gaf......

Je kon me opvegen.

zaterdag 26 oktober 2002 @ 04:21:26 #238
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6474000
Ik stond gisteren met tranen over m'n wangen hubby te vertellen over de beer-kan-praten-foto van Eva
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 oktober 2002 @ 08:20:53 #239
13151 crew  Rewimo
pi_6474242
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 04:21 schreef Gaoxing het volgende:
Ik stond gisteren met tranen over m'n wangen hubby te vertellen over de beer-kan-praten-foto van Eva
Ja, dat was hier ook een tranentrekker
pi_6474247
Karin, wacht maar tot je ukkie er is... wordt je nog veel meer emo!
Enne.. lekker klagen hoor.. daar is het hier toch voor!

Zoals ze hier al zeiden toen ik over hetzelfde feit kwam klagen:
Als je een kindje hebt is het nog veeeel erger! Dan hangen wildvreemden ongevraagd met hun hoofd in je kinderwagen

Ik had ook nog een leuke: Een week nadat Jonas was geboren wandel ik door de hema met m'n knalrode kinderwagen. Komt er een meisje naar me toe (vage vage kennis). Vraagt ze: is het al geboren....
Nee hoor, ik loop rond met een lege kinderwagen...

(Leah, dat van die lieve blik herken ik wel.. )

Jubileum moderator zaterdag 26 oktober 2002 @ 08:58:49 #241
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_6474277
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 04:21 schreef Gaoxing het volgende:
En bij dit soort reacties begin ik dus weer
Het hele erge emotionele is inmiddels gelukkig wel over maar, zoals ik laatst al tegen Nausicaa ook zei, ik ben gevoeliger gebleven na de bevalling. Slecht nieuws, nieuwsberichten over kinderen, gedachtes aan Mink en moussy etc. is voldoende om de kraan hier open te zetten.
Ik denk dat ik nooit meer normaal het journaal kan kijken of de krant kan lezen.

Phil, het lijkt me ontzettend lastig die misselijkheid. Kun je nog wel werken of ren je alleen maar de hele dag naar de wc? Ik weet niet of jullie het al hebben verteld aan de mensen om je heen maar ik kan me zo voorstellen dat je het nu niet echt geheim meer kunt houden.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_6474360
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 20:02 schreef Dinus het volgende:

[..]

Ik ben er wel hoor!!

( en eh, kan ik hier ook net zo goed ff melden Toot, onze hond heeft een nieuw baasje, zagen we op de website van het asiel!!!!, we zijn zo blij!)

*Oe, wat ontzettend fijn!! Gelukkig, dat is dan helemaal goed gekomen, het zal een hele geruststelling zijn..

Christan als Kouboj is wauw!!

* Ja he....PAUWPAUW!

Ik was vanmiddag helemaal een beetje hyper, een mailvriendinnetje die probeerde zwanger te worden (was wat ingewikkeld allemaal, met medicijnen enzo) belde ineens met goed nieuws, zwanger!!!!!
Ik vond het zo leuk, elkaar nooit gesproken alleen via een lijst gemailed en nu ineens aan de telefoon. Ze had mijn nummer van het geboortekaartje van Esther en de stoute schoenen aangedaan om te bellen, ik ben de 1e die het weet!!!! Nu ben ik opper-cyber-tante van hun kindje straks he! *trots is*

*stoer!!

Karin (je mag best klagen hoor, die bemoeizucht van anderen soms..het erge is dat men dan ook nog es denkt dat jij dat waarschijnlijk erg waardeert)

Phileine....misselijkheid sucks, maar janken ook vind ik. Irri hoor: de hele tijd huilen. Maar ik kijk er erg naar uit. Vasthouden dat kind hee!

*sjippies pakt en wacht op bevallingnieuws*

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 oktober 2002 @ 12:28:22 #243
13151 crew  Rewimo
pi_6475328
Phileine, als het te lang duurt met die misselijkheid, of je kunt het niet meer aan, ga dan naar je huisarts. Er zijn medicijnen tegen misselijkheid die absoluut geen kwaad kunnen voor je kindje, en jij voelt je er zoveel beter bij. Je moet goed oppassen dat je niet uitdroogt.
  † In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2002 @ 12:44:33 #244
7074 moussy
kuttekop
pi_6475495
Zo, algehele onthouding hier tot 4-nov-en-dan-zien-we-wel-weer.

Tis ook nooit goed he, zo loop ik te piepen dat ik niet ongesteld ben, en nu loop ik te meuten omdat ik zo'n pijn in mn buik heb

[sub] Sorry meiden, die niet ongesteld willen worden....... [/sub]

† In Memoriam † zaterdag 26 oktober 2002 @ 13:05:03 #245
7074 moussy
kuttekop
pi_6475695
We zijn trouwens gister wat tattoo-shops af geweest om te kijken hoe die gasten werken en of ze het wel aandurfde, we willen nml per sé de rimpeltjes er in hebben en zo, dus geen plat-voetje en wat ze vragen voor een tattoo van het voet-afdrukje van Mink.

We zijn "geslaagd" . Er is een tattoo-boer die hem er op wil zetten !! Ik heb werk van die man gezien, mooooooooi..... !! Zo mooi dat er bij mij ook wat kriebelt voor een mooie tattoo

Peet krijgt hem voor Sinterklaas , klinkt misschien stom, maar hij wil nooit wat en weet nooit wat, prul geven is ook zo zonde, alleen moet ik nu iets verzinnen tegenover Toos ....... Sinterklaas die in een tattoo shop was krijg ik er nooit in natuurlijk

pi_6476405
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 12:28 schreef Rewimo het volgende:
Phileine, als het te lang duurt met die misselijkheid, of je kunt het niet meer aan, ga dan naar je huisarts. Er zijn medicijnen tegen misselijkheid die absoluut geen kwaad kunnen voor je kindje, en jij voelt je er zoveel beter bij. Je moet goed oppassen dat je niet uitdroogt.
je zegt precies wat ik zeggen wou

Er zijn echt verschillende soorten, zetpillen, tabletten, drankjes etc. En danhopen dat 1 van de soorten werkt. Ik zelf kon het drankje en de tabletten niet verdragen en werkte dat er ook uit. De zetpillen gingen beter, maar die kreeg ik helaas pas richting 12de week dus das ongeveer op het eind van de misselijkheid. Of het dus nu de zetpillen waren die enigzins hielpen of dat ik gewoon door de fase was zullen we nooit weten.

Ow en onderzoeken naar uitdroging terwijl je misselijk bent is een hel!!! dus wees dat voor steeds Succes

pi_6476646
zijn er trouwens hier ook lurkers/moeders die nadenken om de evt stap te maken naar vegetarisch opvoeden ? of die stap al genomen hebben ?

Ik zit er namleijk zelf om te denken om vegetarsch te worden, vlees eten doe ik al zelden en eieren en wat enkele andere producten te laten staan vind ik geen probleem. (Danny echter wel, dus die doet niet mee, mocht ik het gaan doen) Mar nu zit ik met Alicia, wat doe ik met haar, laat ik haar met mij meeeten of geef ik haar dezelfde prak als danny ??? Een volwassene kan goed zonder al die producten, dus zie niet in waarom een kind dat niet kan. Maar op die manier dwing haar wel mijn opvatting op en dat vind ik weer vervelend. Anderzijds ik eet het meest met haar omdat danny vaak laat uit werk is dan zou ik dus voor ons tweeen twee prakkies moeten maken (ja dit is een kulargument, kweet)..

Iemand ervaring of ideeen hier over ?

Alicia eet tegenwoordig op nog wat borstvoeding na gewoon mee met de pot. Dus het is geen kwestie die op lange termijn pas hoeft besloten te worden. We maken hier geen onderscheid in wat babyvoeding is en wat niet (behalve dat we op zout/gluten en wat andere dingen letten)

zaterdag 26 oktober 2002 @ 23:44:02 #248
12560 dice
pi_6482771
quote:
Op zaterdag 26 oktober 2002 14:12 schreef Knorretje het volgende:

[..]

je zegt precies wat ik zeggen wou

Er zijn echt verschillende soorten, zetpillen, tabletten, drankjes etc. En danhopen dat 1 van de soorten werkt. Ik zelf kon het drankje en de tabletten niet verdragen en werkte dat er ook uit. De zetpillen gingen beter, maar die kreeg ik helaas pas richting 12de week dus das ongeveer op het eind van de misselijkheid. Of het dus nu de zetpillen waren die enigzins hielpen of dat ik gewoon door de fase was zullen we nooit weten.

Ow en onderzoeken naar uitdroging terwijl je misselijk bent is een hel!!! dus wees dat voor steeds Succes

Ook al ben ik dan een kerel (de laatste keer dat ik keek dan), ik heb helaas ook het een en ander meegekregen van de zwangerschap misselijkheid toen Mw Dice zwanger was van onze stuiterbal.

Beste resultaat in ons geval was een combinatie van zetpillen Primperan of Emasefena (?) en een drankje om de maagwand tot rust te laten komen. Laat het niet aankomen op een opname in het ziekenhuis, da's ECHT niet leuk ... da's een week niet eten, geen bezoek en alleen je partner over de vloer ... voor de rest geen tv, geen telefoon en niet lezen ... alleen maar slapen en af en toe een nieuw infuus.

Overigens komt je kindje niets te kort, Kay kwam er uit op 4 kilo

Hebben geprobeerd om een 3D echo te laten maken ... is het kind verdikke klaarwakker en veel te bewegelijk om een mooie scan te maken ligt het eindelijk stil, duikt het met het hoofd tegen de wand aan zodat we nu de trotse bezitters zijn van een prachtige 3D echo van een linkeroor

pi_6484261
Tja, mijn huisarts is erg tegen medicatie als het niet nodig is. En vooralsnog val ik geloof ik niet echt af. Het is ook een beetje mijn eigen schuld, de momenten dat ik niet misselijk ben krijg ik gelijk vreetaanvallen, dan eet ik heleboel boterhammen en een uurtje later komt dat er allemaal weer uit natuurlijk. Maar goed, in dat ene uurtje zijn er dan denk ik toch wat voedingsstoffen mijn systeem binnengekomen denk ik, daar ga ik maar van uit.
Ik drink wel heel veel, ik sterf van de dorst, dus ik hoop dat het uitdrogen meevalt. Wat zijn daar eigenlijk de verschijnselen van?

Ik ben zelf ook een beetje bang voor die pillen. Van Primparan krijg ik bijvoorbeeld vreselijke bijwerkingen, die tien keer erger zijn dan die misselijkheid (hele rare spierkrampen- en spasmen). Sindsdien vertrouw ik die andere pillen ook niet meer zo erg, zeker omdat de remedie (spierverslappers) nu is uitgesloten.

Moussy: wat een mooi idee van die tattoo. Kun je er niet van maken dat Sint een Tatto-piet in dienst heeft? René (één e toch?) groeit op in een moderne tijd, dus dat moet toch kunnen? Ik heb ook jarenlang heilig geloofd dat sint door de verwarmingsbuis kroop om een hap te nemen van de wortel die ik in mijn schoen had gelegd, dan is zo'n tattoo-piet nog waarschijnlijker. Wat goed trouwens dat je cyclus weer zo snel op gang is gekomen, je hoort soms wel andere verhalen.

Knor: je kunt volgens mij ook advies vragen bij die voedings-stichting van de overheid. Weet even niet meer hoe ie heet, maar op de radio maken ze vaak reclame voor de website er van. En waarom niet doen zoals het uitkomt? Als jij samen met haar eet, dan vreet ze jou vega-prak en als het een keer beter uitkomt dat ze met Danny eet, dan zijn eten. Volgens mij als je even goed oplet dat ze alle vitaminen die in vlees zitten op een andere manier krijgt (bijvoorbeeld via peulvruchten), kan het geen kwaad om een kleintje vegetarisch op te voeden. Maar ik zou het wel even ergens navragen.

De futiliteiten van vorige keer zijn inmiddels al geen futiliteiten meer. Voor het eerst in mijn leven heb ik een grotere cupmaat dan A, en begin ik het nut van bh's pas echt te snappen (en dus ook dat je ze inderdaad goed moet passen, met een A-cupje maakt dat echt niet zoveel uit, dan gebruik je ze alleen voor figuurcorrectie en voor de mooi).

Ik ga slapen. dit is natuurlijk geen bedtijd voor een dame in mijn positie (zo leuk om dat te zeggen!)

Phileine

mooi he, alles
pi_6486095
Phileine, ik weet niet wat de verschijnselen van uitdroging zijn. Ik dacht dat je dat zelf juist niet zo snel merkte. Kan ke het niet controleren door een stukje huid van bv je arm tussen je vingers te houden. Blijft het staan is het niet goed, veert het gelijk terug wel goed. Of is dit achterhaald? En die bigbooies, hihi leuk toch. Geloof me het is minder als je al en cup F had
De klok een uur terug en juist nu is Bo zo lekker vroeg wakker. Tja gelijk heeft ze haar bioklok loopt natuurlijk gewoon door. Ben benieuwd hoedat vandaag gaat, of we dat uurtje echt merken. Ik wel, voor het eerst dat ik er niet echt van kan profiteren
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 27 oktober 2002 @ 09:02:26 #251
593 sjak
Juffie Bloem
pi_6486207
Phileine, ten eerste hartstikke gefeliciteerd!

Jesse, als je huid blijft staan dan is het al ver gevorderd.
Dorst is wel een teken dat je lichaam meer vocht nodig heeft, dat kan zijn omdat je te weinig vocht hebt maar kan ook andere oorzaken hebben. Ik zou de volgende keer als je bij je dokter bent het zeker even noemen. Zoals de andere al zeggen, blijf niet te lang met de misselijkheid lopen, het zou je zwangerschap zo kunnen verzieken. Volgens mij zijn er ook homeopatische medicijnen tegen misselijkheid en in plaats van primperan zijn er ook veel andere middelen op de markt die niet spierverslappend werken.

Knorretje, het kan toch geen kwaad om Alicia vega op te voeden. Er zijn zoveel goede vervangproducten. Je zou het toch ook gewoon klaar kunnen maken en in de vriezer zetten zodat Danny het alleen hoeft op te warmen, dan kan ze ook vegetarisch eten samen met Danny. Ik vraag me namelijk af of je maag nog wel goed vlees kan verteren als je het bijna nooit eet. Misschien is het inderdaad handig om eens wat over op te zoeken. En hier op het forum lopen toch ook veel vegetariers rond dacht ik?

Wat vervelend Karin al die ezels hier. Ik heb wel eens een verhaal gehoord over "het etherlichaam". Dat is de ruimte buiten jouw lichaam waarin mensen niet mogen komen. Tenminste niet zonder jouw toestemming. Je kent dat gevoel wel dat iemand dicht bij komt en dat jij denkt: "zo ben je ver genoeg". Bij de een is dat tegen je aan, bij de ander vraagt jouw etherlichaam een ruimte van een meter Als mensen constant aan je zitten zonder te vragen wordt elke keer die ruimte doorbroken. Lijkt me dat dat heel ongelukkig voelt.
Helpt het om gelijk een stap naar achteren te doen? Of heel vriendelijk: "liever niet" te zeggen?
En anders ga je gewoon heel hard "AFBLIJVEN" schreeuwen

Bevallers, sterkte!
En nu ga ik de beer-die-kan-praten foto zoeken.

Lekker douchen!
  zondag 27 oktober 2002 @ 10:59:39 #252
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_6486645
Pffffff, mag ik even ontzettend gaan zitten klagen? Ik ben het toch wel zooooooo zat! Ik lig al 2 nachten de halve nacht wakker en heel mijn lijf protesteert en doet pijn. Ik heb niet eens meer de fut en zin om me aan te kleden. En dan te bedenken dat het nog gerust 3 weken mag duren. (eigenlijk 1 dus, maar ik zal er wel WEER een krijgen die 2 weken langer blijft zitten...) Ik word er niet gezelliger op voor de kids. Loop alleen maar te vitten en zeuren tegen ze. Kortom, ik ben een verschrikkelijk mens op het moment.
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † zondag 27 oktober 2002 @ 11:15:40 #253
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_6486773
Zal toch wel meevallen dat je een vervelend mens bent!! Kom maar lekker klagen en pruttelen hier; misschien lucht het op!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 27 oktober 2002 @ 12:36:21 #254
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_6487505
quote:
Op zondag 27 oktober 2002 10:59 schreef Angelic1 het volgende:
Pffffff, mag ik even ontzettend gaan zitten klagen? Ik ben het toch wel zooooooo zat! Ik lig al 2 nachten de halve nacht wakker en heel mijn lijf protesteert en doet pijn. Ik heb niet eens meer de fut en zin om me aan te kleden. En dan te bedenken dat het nog gerust 3 weken mag duren. (eigenlijk 1 dus, maar ik zal er wel WEER een krijgen die 2 weken langer blijft zitten...) Ik word er niet gezelliger op voor de kids. Loop alleen maar te vitten en zeuren tegen ze. Kortom, ik ben een verschrikkelijk mens op het moment.
Heel herkenbaar, Angelic1!
Gelukkig begint het voor mij uiterlijk woensdag, het idee dat ik nog 3 weken zo door zou moeten, zou mij niet bepaald vrolijk stemmen
We hebben net een lekkere wandeling gemaakt, nu nog met z'n vieren dus. Het waait hier heel hard, Wouter en Sterre werden zowat weggeblazen! De dieren (geitjes en ganzen) waren blij met het brood, en ik heb nog even het fotorolletje dat in het toestel zat volgeschoten. Dan kan er een 'vers' rolletje in voor (na) de bevalling (ik wil dus geen foto's van persweeen en hoofdje er al half uit etc ).
Vanmiddag gaan de kinderen met opa en oma naar het Veenkoloniaal Museum (daar gaan ze heel graag naartoe), dus dan kunnen wij lekker met z'n tweeen naar Winschoten, waar het koopzondag is
  zondag 27 oktober 2002 @ 12:42:03 #255
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_6487567
Oooww Angelic, doe maar lekker klagen hoor. Vreselijk, die laatste dagen.

* Gaoxing doet hard haar best iets positiefs te bedenken

Uhhhh....... het duurt in ieder geval geen maanden meer

pi_6487570
Het waait hier ook immens hard!!!!
Ben net even naar de speeltuin/kinderboerderij geweest maar dat was niet grappig meer. De wind stond er natuurlijk pal op dus Damien en ik werden weggeblazen.
Vanavond komt hier in het durrep op de kermis (nou ja kermis...) Bob de Bouwer langs!!! Daar gaan we wel even heen voor Damien. Die vind Bob dus helemaal geweldig!!!! Ff fotorolletje volschieten maar weer.

Nou moet ik dus zometeen nog even op de scooter weg.... ja headden we maar een auto. Ik moet vandaag nog even een dvd weg brengen naar de videotheek... en het kost een hoop centjes als ik dat niet doe dus het moet maar even. Maar ik wil niet!!

pi_6487582
volgende topic!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')