http://www.onlineonderdel(...)w-vaatwasser-stinkt/quote:Hoe Vaatwasser Reinigen:
Om de vaatwasser goed te reinigen is het goed om een paar stappen te doorlopen:
Haal al het vuil uit de filters. Het filter bevindt zich vaak onderin de machine. Hier stapelen grove vuilresten zich op. Deze restanten zijn een goede ophopingsplek voor kalk en vet.
Doe een flinke scheut (kopje) azijn in de machine en snij een citroen in 4 delen en plaatst deze ook in de machine. Geen vuile vaat in de machine plaatsen en een keer de machine op het hoogste programma laten draaien met de citroen en de azijn. Deze combinatie verwijderd de vetten en kalkaanslag.
Reinig de rubbers (en vooral de achterkanten) van de vaatwassersdeur met allesreiniger en wrijf ze daarna in met talkpoeder.
Mocht bovenstaande methode geen effect hebben dan kun je in de supermarkt speciale Vaatwasser Reiniger halen. Deze ontkalkt en ontvet nog beter en grondiger.
Maak de gaatjes van de sproeiarmen schoon d.m.v. een spijkertje of tandenstoker. En leg de sproeiarmen 1x per jaar een nachtje in een badje soda.
Hang tenslotte een Vaatwasser Geurtje in de vaatwasser voor een nog frissere geur iedere keer als je de vaatwasser opent. Deze geurtjes zijn ook in de supermarkt te verkrijgen.
Laat ook een paar keer per week de deur een nachtje open staan zodat er voldoende frisse lucht in de vaatwasser komt.
Hoe vooral niet te reinigen:
Ondanks de vele trucks die online te vinden zijn is het verstandig onderstaande tips vooral niet te gebruiken voor het reinigen van uw vaatwasser.
Gebruik GEEN soda in de machine want deze tast het RVS en de elementen aan.
Gebruik geen losse Dreft of Calgonit van de Wasmachine. Uiteraard kan de speciale Vaatwasser Calgonit wel gebruikt worden.
Leeg spoelen. Uiteraard kan een programma draaien zonder vaat helpen tegen bepaalde vuilaanslag maar het grove vuil als vet en kalkresten krijgt u hiermee niet weg. Eigenlijk is het zonde van het water en de energie. Gebruik liever tijdens deze spoelbeurt de hiervoor genoemde materialen voor een goede en complete reiniging.
Dan houdt het op he? Nieuwe kopen dus.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:14 schreef kloink het volgende:
ik waardeer je hulp maar zoals ik al zei heb ik alles al geprobeerd.
In de linkerwand zit het brein, dat heel high-tech werkt: Namelijk met water en klepjes. Als dit brein of labyrint vervuilt of verstopt werkt de hele vaatwasser niet meer goed en wordt het programma niet meer correct uitgevoerd.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:14 schreef kloink het volgende:
ik waardeer je hulp maar zoals ik al zei heb ik alles al geprobeerd. Dit is niet een kwestie van iets simpels of een vies riggeltje. Ik heb het idee dat er iets technisch aan de hand is.
Heb je 'm ook een (heet) wasprogramma laten draaien ,et soda opgelost?.quote:
Gebruik GEEN soda in de machine want deze tast het RVS en de elementen aan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:46 schreef blomke het volgende:
[..]
Heb je 'm ook een (heet) wasprogramma laten draaien ,et soda opgelost?.
Onzin. Je waspoeier is ook basisch.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:48 schreef kree het volgende:
Lees ik hierboven. Hmmm
2 Al + 2 NaOH + 2 H2O -> 2 NaAlO2 + 3 H2quote:
Soda is Na2CO3quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:17 schreef Fer het volgende:
2 Al + 2 NaOH + 2 H2O -> 2 NaAlO2 + 3 H2
Ofwel, heeft niks met basisch te maken. Alu reageert gewoon met NaOH
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:48 schreef kree het volgende:
[..]
Lees ik hierboven. Hmmm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |