Oké, maar waar staat dat dat zo moet? Want dat staat niet in de koran, aangezien de schrijvers intertijd niet konden weten dat er plekken op aarde zijn waar het 24/7 per dag licht kan zijn zomers.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Tijden van dichtbijzijnste locatie met gewone dag- en nachtcyclus aanhouden, dacht ik? Overigens is het boven de poolcirkel nog steeds mogelijk om de gebedstijden te observeren, alleen wordt het middernacht dus niet helemaal donker.
Niet veel eigk. Leuk voor ze. Mooi dat ze zich er ook zo in interesseren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:25 schreef yvonne het volgende:
En wat vinden jullie eik van lui die met jullie mee vasten, maar niet gelovig zijn? Maar het gewoon willen ervaren?
Dan komt er Idjma, Qiyas en Idjtihad bij kijkenquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:27 schreef James_D het volgende:
[..]
Oké, maar waar staat dat dat zo moet? Want dat staat niet in de koran, aangezien de schrijvers intertijd niet konden weten dat er plekken op aarde zijn waar het 24/7 per dag licht kan zijn zomers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan komt er Idjma, Qiyas en Idjtihad bij kijkenOp basis van welke autoriteit spreken zij dat uit? In de koran staat letterlijk dat niemand de koran uit mag leggen/aanvullen (omdat mensen feilbaar zijn) mits god expliciet heeft aangegeven dat hij/zij dat mag/kan (voorbeeld: in het geval van Mohamed en zijn boodschap (de koran).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg 2 - 1 voor Chili.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 13:57 schreef Peunage het volgende:
Gaat Brazilië vanavond winnen?
Ik zeg 1-0
Ik ben niet degene die met ziektes aan het strooien is. niw ik ben weg uit dit topic. Wel grappig hoe users hier alle vooroordelen over vasten bevestigen.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Optyfen,
hiero, ik ben niet aan het vasten maar ben al wel sjagrijnigDat gaat een leuke maand worden...
Waarom zou hij geen goede moslim zijn?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:03 schreef superniger het volgende:
[..]
[..]
Typisch.
Vasten en zulk gedrag vertonen. Jij bent echt een goede moslim.
Goede moslims strooien niet met ziektes.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou hij geen goede moslim zijn?
Je vergist je? De Koran adviseert juist om met vragen naar geleerden te gaan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:34 schreef James_D het volgende:
[..]
Op basis van welke autoriteit spreken zij dat uit? In de koran staat letterlijk dat niemand de koran uit mag leggen/aanvullen (omdat mensen feilbaar zijn) mits god expliciet heeft aangegeven dat hij/zij dat mag/kan (voorbeeld: in het geval van Mohamed en zijn boodschap (de koran).
Want?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:36 schreef superniger het volgende:
[..]
Goede moslims strooien niet met ziektes.
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:38 schreef superniger het volgende:
[..]
Niks laat maar. Ik ben al weg hier.
moslims...quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want moslims zijn zeer goed gemanierde en fatsoenlijke mensen, duh?
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:38 schreef Triggershot het volgende:
Want moslims zijn zeer goed gemanierde en fatsoenlijke mensen, duh?
Triggah, theunderdog wil Arabisch gaan leren. Jij nog enige tips voor hem qua boeken en/of websites?quote:
MSA of Amiyah?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:44 schreef Aloulou het volgende:
[..]
[..]
Triggah, theunderdog wil Arabisch gaan leren. Jij nog enige tips voor hem qua boeken en/of websites?
Dat vroeg hij aan mij, ik raadde hem eerst basis MSA aan en dan vervolgens komt ammiyah (dialect) wel. Maar meningen kunnen verschillen, denk dat voor nieuweling met MSA beginnen ook het dialect later makkelijker maakt. Sowieso kan je met MSA alle boeken/kranten/media etc volgen in welk land dan ook. Mocht je nog links/filmpjes/boeken hebben die je goed vindt moet je maar ff droppenquote:
Dat zal best kunnen... vragen stellen mag altijdquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je vergist je? De Koran adviseert juist om met vragen naar geleerden te gaan.
Wat is deze a sahbiquote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik hoop zo op Chili, dat Brazilie moet eruit getrapt worden in eigen land!
Laatste keer straks dat ik bij zo'n wk-wedstrijd cafetje kan pakken met shisha waarschijnlijk
quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:49 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat vroeg hij aan mij, ik raadde hem eerst basis MSA aan en dan vervolgens komt ammiyah (dialect) wel. Maar meningen kunnen verschillen, denk dat voor nieuweling met MSA beginnen ook het dialect later makkelijker maakt. Sowieso kan je met MSA alle boeken/kranten/media etc volgen in welk land dan ook. Mocht je nog links/filmpjes/boeken hebben die je goed vindt moet je maar ff droppen
Denk dat het verstandig is om vooral veel muziek te luisteren.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Denk dat het verstandig is om te beginnen met MSA, ofniet?
Is dat serieus of?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Denk dat het verstandig is om vooral veel muziek te luisteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |