Wat doen de mocros in Nederland? Die volg ik altijdquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Per land kan het weer verschillen, maar vannacht begint Ramadan sowieso op een deel van de wereld, een ander deel zal zondag starten.
Zondag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:03 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Wat doen de mocros in Nederland? Die volg ik altijd
Volgens mij is het qua regels niet zo moeilijk hoor. De Islamitische maand shaaban bestaat uit 29 of 30 dagen. Als je op de 29ste de Hilal ziet is de volgende dag de 1ste van Ramadan. Als je hem niet ziet moet je de maand afmaken, dus 30 dagen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:03 schreef Zaibatsu01 het volgende:
[..]
Wat doen de mocros in Nederland? Die volg ik altijd
niet alle moslimlanden hebben de hilal als vlag he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij is het qua regels niet zo moeilijk hoor. De Islamitische maand shaaban bestaat uit 29 of 30 dagen. Als je op de 28ste de Hilal ziet is de volgende dag de 29ste en laatste. Als je hem niet ziet moet je de maand afmaken, dus 30 dagen.
Ik weet niet of het erg verschilt bij soennitische moslims?
Zo doen shia het toch? Soennieten doen het net zo. Als de hilal niet gezien wordt maak je de maand af, oftewel 30 dagen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Volgens mij is het qua regels niet zo moeilijk hoor. De Islamitische maand shaaban bestaat uit 29 of 30 dagen. Als je op de 29ste de Hilal ziet is de volgende dag de 1ste van Ramadan. Als je hem niet ziet moet je de maand afmaken, dus 30 dagen.
Ik weet niet of het erg verschilt bij soennitische moslims?
Ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:36 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zo doen shia het toch? Soennieten doen het net zo. Als de hilal niet gezien wordt maak je de maand af, oftewel 30 dagen.
Doe jij niet mee?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 23:59 schreef mrstylo het volgende:
Succes Turken.
Niet gelijk stoppen wanneer je 'hoofdpijn' hebt.
Ik begin zondag. Ik ben ben turk.quote:
Ik vast niet dus vertrouwde op wat ik hoorde. Zojuist andersom gehoord dus je hebt gelijk.quote:
In het Midden-Oosten waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 00:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ok. Dus shia beginnen neem ik aan ook zondag met ramadan, nietwaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |