Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Doe mee he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:46 schreef BrandX het volgende:
oh oke!
nou eh...
Ramadan Moebarak!
Sterkte komende tijd en mocht het een keertje mis gaan, denk dan aan deze:
“Indien één van jullie vergeet (dat hij aan het vasten is);
en hij eet of hij drinkt: dan vervult hij toch zijn vasten,
want Allah heeft hem gevoed en te drinken gegeven.”
(Uit de Hadieth: het leven van de Profeet Mohammed)
Dan gewoon heel vaak 'vergeten' dat je vast, komt helemaal goed.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:47 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik ben heul niet islamiet enzulks![]()
en ik geef direct toe dat ik te zwak ben
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dan gewoon heel vaak 'vergeten' dat je vast, komt helemaal goed.
Tofquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:46 schreef BrandX het volgende:
oh oke!
nou eh...
Ramadan Moebarak!
Sterkte komende tijd en mocht het een keertje mis gaan, denk dan aan deze:
“Indien één van jullie vergeet (dat hij aan het vasten is);
en hij eet of hij drinkt: dan vervult hij toch zijn vasten,
want Allah heeft hem gevoed en te drinken gegeven.”
(Uit de Hadieth: het leven van de Profeet Mohammed)
In afrika hebben ze er ook niets aan als je je vol vreet. Kontredenaties enzo Hebben in principe niets met ramadan te maken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tof
Weegt wel op tegen alle 'ik zou me nooit verhongeren, in afrika hebben ze er niks aan' reacties die ongetwijfeld gaan komen
Altijd he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:53 schreef zarGon het volgende:
Mogen jullie niet drinken?
- Nee.
Ook geen water?
.
Meestal een dag eerder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Arabieren beginnen vaak een dag na de Turken. Als ik het goed heb, kan er naast zitten.
Buiten Turken om staat het bij iedereen nog niet vast wanneer het van start gaat.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:17 schreef zarGon het volgende:
[..]
Arabieren beginnen vaak een dag na de Turken. Als ik het goed heb, kan er naast zitten.
Ga jij de hele maand niet roken of ga je in het nacht wel roken?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:25 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Het niet mogen roken wordt het zwaarst.
Ben ik niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Euh, andersom..
Ik moest aan msnk denken toen ik je nick zag. Hm.
's Nachts wel denk ik.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:26 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ga jij de hele maand niet roken of ga je in het nacht wel roken?
Oude garde.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Protège moi de mes désirs.
Behalve bij de Turken staat het nergens van tevoren vast hè.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
In Nederland! Ik weet nog niet hoe het met Marokko zit.
Saudia heeft reeds bekendgemaakt dat morgen de laatste dag van Shabaan is. Dat was ongeveer een uur geleden te zien en horen op de nieuwszender Iqra.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:43 schreef Peunage het volgende:
[..]
Behalve bij de Turken staat het nergens van tevoren vast hè.
Ah oké.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:44 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Saudia heeft reeds bekendgemaakt dat morgen de laatste dag van Shabaan is. Dat was ongeveer een uur geleden te zien en horen op de nieuwszender Iqra.
Nope, maar zal vast wel een trendy Imam zijn die zegt dat het mag.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:51 schreef BrandX het volgende:
ff in het kader van de stomme vragen
Heb ik het goed begrepen dat:
Moslims die nu meedoen met het WK mogen gedurende het WK het vasten ''overslaan'' en het vasten inhalen zodra zij daartoe in de gelegenheid zijn (dus bij uitschakeling in principe), net zoals dat zieke moslims enzo dat mogen?
ah ok.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nope, maar zal vast wel een trendy Imam zijn die zegt dat het mag.
Jup, ziek, medicijnen, oorlog, welzijnbedreigende situaties etc.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:53 schreef BrandX het volgende:
[..]
ah ok.
Dat van zieke moslims klopt wel toch?
tnxs, was mijn vraag toch nog niet zo heel erg blondquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup, ziek, medicijnen, oorlog, welzijnbedreigende situaties etc.
Per land kan het weer verschillen, maar vannacht begint Ramadan sowieso op een deel van de wereld, een ander deel zal zondag starten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:56 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Het is zondag toch (Saudi etc. zeggen dat)
sterker nog, het is een van de betere vragenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:55 schreef BrandX het volgende:
[..]
tnxs, was mijn vraag toch nog niet zo heel erg blond
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |