abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147438385
ik heb het antwoord op je vraag, maar na het lezen van dit topic ben ik heel erg blij dat ik geen antwoord ga geven.
Generaal?? Pardon??
  dinsdag 21 april 2015 @ 14:40:14 #52
443572 radar10
Alles goed
pi_151892681
HOi, mensen ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb op dinsdag 14 april gereserveerd via europarcs. Ik moet vanwege mijn werk in Limburg werken dus ik wou een vakantie huisje nemen. (periode 1 maand).

Ik had telefonisch gereserveerd. Ik had aan de medewerker aan de telefoon gezegd dat ik niet duurder dan 250 euro per midweek wil reserveren en gaf haar de data's door. Ik kreeg bevestigingen van 4 midweken. Een aantal daarvan lag boven mijn budget. Ik werd door de telefoniste niet ingelicht over het feit dat '' als je reserveert je vast zit aan bepaalde kosten'' ik heb zelf bij een reisbureau gewerkt en we werkte met twee verschillende methodes: Boeken en reserveren. Boeken staat vast en daarvoor moet je annuleringskosten betalen als je wilt annuleren. Reserveren kon gratis en als je niet binnen een bepaalde tijd betaald dan wordt je automatisch van de reservering weggehaald.

Ik kreeg vandaag een belletje dat ik het bedrag niet heb betaald ik antwoorde erop dat ik niet meer in de bungelo park ga verblijven omdat het te duur is.
Het is allemaal heel vaag gelopen en nu heb ik al wat geregeld voor mezelf in limburg.
Er staat een bedrag open van ongeveer 800 euro bij dat bungelow park waar ik dus niet ga verblijven.

Het gaat hier om het periode van 27 april tot eind mei. Stel voor dat ik niet ga betalen. Zal ik incasso's krijgen? hoe sterk sta ik in mijn rechten? Er staat nu wel op de site dat je 2 maanden van te voren moet annuleren en dergelijke allemaal . Maar ik heb telefonisch gereserveerd.
Jatog
pi_151893996
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef radar10 het volgende:
HOi, mensen ik heb hetzelfde probleem.
Ik heb op dinsdag 14 april gereserveerd via europarcs. Ik moet vanwege mijn werk in Limburg werken dus ik wou een vakantie huisje nemen. (periode 1 maand).

Ik had telefonisch gereserveerd. Ik had aan de medewerker aan de telefoon gezegd dat ik niet duurder dan 250 euro per midweek wil reserveren en gaf haar de data's door. Ik kreeg bevestigingen van 4 midweken. Een aantal daarvan lag boven mijn budget. Ik werd door de telefoniste niet ingelicht over het feit dat '' als je reserveert je vast zit aan bepaalde kosten'' ik heb zelf bij een reisbureau gewerkt en we werkte met twee verschillende methodes: Boeken en reserveren. Boeken staat vast en daarvoor moet je annuleringskosten betalen als je wilt annuleren. Reserveren kon gratis en als je niet binnen een bepaalde tijd betaald dan wordt je automatisch van de reservering weggehaald.

Ik kreeg vandaag een belletje dat ik het bedrag niet heb betaald ik antwoorde erop dat ik niet meer in de bungelo park ga verblijven omdat het te duur is.
Het is allemaal heel vaag gelopen en nu heb ik al wat geregeld voor mezelf in limburg.
Er staat een bedrag open van ongeveer 800 euro bij dat bungelow park waar ik dus niet ga verblijven.

Het gaat hier om het periode van 27 april tot eind mei. Stel voor dat ik niet ga betalen. Zal ik incasso's krijgen? hoe sterk sta ik in mijn rechten? Er staat nu wel op de site dat je 2 maanden van te voren moet annuleren en dergelijke allemaal . Maar ik heb telefonisch gereserveerd.
Ik denk 40%
pi_151894476
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 december 2014 19:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Goed topic.
Goeie reactie.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_151894665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef radar10 het volgende:
Stel voor dat ik niet ga betalen. Zal ik incasso's krijgen?
Ja.
quote:
hoe sterk sta ik in mijn rechten?
Niet.
quote:
Er staat nu wel op de site dat je 2 maanden van te voren moet annuleren en dergelijke allemaal . Maar ik heb telefonisch gereserveerd.
Je had natuurlijk gewoon bij dat eerste telefoontje moeten vragen wat de annuleringsvoorwaarden zijn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_151894875
Maar wat is dan het verschil tussen reserveren en boeken?
Make my day!
  dinsdag 21 april 2015 @ 17:50:50 #57
160961 Evi_90
Met de groeten van Johannes V.
pi_151898234
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2015 14:40 schreef radar10 het volgende:
Boeken staat vast en daarvoor moet je annuleringskosten betalen als je wilt annuleren. Reserveren kon gratis en als je niet binnen een bepaalde tijd betaald dan wordt je automatisch van de reservering weggehaald.
Boeken en reserveren hetzelfde. Als je een optie plaatst houden ze de boeking (of reservering net hoe je het noemen wilt) tijdelijk voor je vast. Na de optie-datum komt je boeking (of reservering) te vervallen óf wordt deze automatisch bevestigd wanneer je niets laat horen. Afhankelijk van de organisatie.
Het is patat.
  woensdag 22 april 2015 @ 06:25:43 #58
435123 Soulfood
Ik heb 2 kabouters
pi_151913695
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2015 15:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Goeie reactie.
Kloon van TS?
*Elkaar accepteren is haalbaarder dan elkaar begrijpen*
=Khadaffi for president=
pi_151917788
Ik heb voor 1 maand telefonisch geboekt. Dat nummer kan ik zo van iemand krijgen en telefonisch boeken. Als zij niet over de voorwaarden van de reserveringen beginnen dan kan ik daar niet achterkomen. Men moet zelf tonen aan wat ik moet voldoen.

Ik heb voor 1 week geboekt via internet en heb gedrukt op dat vinkje dat je akkoord gaat met de voorwaarden (die had ik wel moeten lezen!)

Maar er is een grote verschil tussen reserveren en boeken. Als je bijvoorbeeld bij een restaurant reserveert dan hoef je niet te betalen als je netjes afzegt.

Ik heb zelf gewerkt bij een reisbureau en we deden kostloos reserveren. Als de klant niks van zich laat weten vervalt de reservering na 24 uur. Dat makkelijker en fijner voor de klant. Niet zoals de oplichterij van die mensen.

Waarom zou ik 800 euro voor dat maand betalen als ik na 5 dagen van de reservering annuleer. Want hun hebben een regeling dat je binnen 3 maanden 30 % betaald. Binnen 2 maanden 50 %. Maar wat moeten mensen doen die voor volgende week gaan boeken die moeten heel dat bedrag gewoon betalen.

Ik dacht juist dat die voorwaarden gelden als je van te voren heb betaald en je reservering hebt vastgelegd.
Jatog
pi_151917848
Ik heb afgelopen week geboekt op dinsdag. (Telefonisch via europarcs en via internet via heeftualgeboekt.nl).

Vrijdag was ik langs dat park geweest en heb bij de receptie aangegeven dat het voor mij een dure grap zou worden en dat ik erover zal nadenken. Ik zei tegen haar kom ik terug, dan ga ik het betalen. Kom ik niet terug dan moet je alles annuleren. Heeft ze dat blijkbaar niet gedaan!1
Jatog
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 11:25:43 #61
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_151918251
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:13 schreef radar10 het volgende:
Ik heb afgelopen week geboekt op dinsdag. (Telefonisch via europarcs en via internet via heeftualgeboekt.nl).

Vrijdag was ik langs dat park geweest en heb bij de receptie aangegeven dat het voor mij een dure grap zou worden en dat ik erover zal nadenken. Ik zei tegen haar kom ik terug, dan ga ik het betalen. Kom ik niet terug dan moet je alles annuleren. Heeft ze dat blijkbaar niet gedaan!1
Ja, want die meid gaat een beetje zitten wachten of jij wel of niet terug komt. Die heeft wel wat beters te doen. Jouw reservering, jouw risico. Dan had je maar gewoon moeten bellen om te annuleren.

Dat telefoontje heb je je bespaard waardoor je nu 800 euro mag gaan betalen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_151922101
Hun zijn oplichters. Kijk wat er staat op deze site: https://www.consuwijzer.n(...)eshare-vakantieclubs

Hebt u spijt van de overeenkomst en wilt u van de overeenkomst af?
De ondernemer moet u informeren over de bedenktijd. In de wet staat namelijk dat u een bedenktijd hebt van 14 (kalender)dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat u het contract hebt gekregen. De ondernemer mag geen betaling van u vragen binnen deze bedenktijd. U kunt dus kosteloos van de overeenkomst af. De ondernemer moet u een standaardformulier geven waarmee u de overeenkomst kunt ontbinden. U maakt de overeenkomst dan ongedaan. Wilt u ontbinden? Dan is het verstandig om het formulier per aangetekende post aan de ondernemer te sturen. Dan hebt u bewijs dat u het op tijd hebt opgestuurd.

Heeft de ondernemer u niet geïnformeerd over de bedenktijd? En hebt u geen standaard formulier voor ontbinding gekregen?
Uw bedenktijd wordt dan verlengd naar een jaar. Gebruik onze voorbeeldbrief om op te zeggen.
Jatog
  woensdag 22 april 2015 @ 13:36:04 #63
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_151922515
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:23 schreef radar10 het volgende:
Hun zijn oplichters. Kijk wat er staat op deze site: https://www.consuwijzer.n(...)eshare-vakantieclubs

Timeshare is heel wat anders dan een weekje een bungalow boeken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_151923056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 11:11 schreef radar10 het volgende:
Ik heb voor 1 maand telefonisch geboekt. Dat nummer kan ik zo van iemand krijgen en telefonisch boeken. Als zij niet over de voorwaarden van de reserveringen beginnen dan kan ik daar niet achterkomen. Men moet zelf tonen aan wat ik moet voldoen.

Ik heb voor 1 week geboekt via internet en heb gedrukt op dat vinkje dat je akkoord gaat met de voorwaarden (die had ik wel moeten lezen!)

Maar er is een grote verschil tussen reserveren en boeken. Als je bijvoorbeeld bij een restaurant reserveert dan hoef je niet te betalen als je netjes afzegt.

Ik heb zelf gewerkt bij een reisbureau en we deden kostloos reserveren. Als de klant niks van zich laat weten vervalt de reservering na 24 uur. Dat makkelijker en fijner voor de klant. Niet zoals de oplichterij van die mensen.

Waarom zou ik 800 euro voor dat maand betalen als ik na 5 dagen van de reservering annuleer. Want hun hebben een regeling dat je binnen 3 maanden 30 % betaald. Binnen 2 maanden 50 %. Maar wat moeten mensen doen die voor volgende week gaan boeken die moeten heel dat bedrag gewoon betalen.

Ik dacht juist dat die voorwaarden gelden als je van te voren heb betaald en je reservering hebt vastgelegd.
Er zitten zoveel foute aannames in deze post dat ik deze post heb uitgeprint en heb opgehangen.
Serieus.
Ik lag dubbel toen ik het las :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator woensdag 22 april 2015 @ 13:57:06 #65
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_151923213
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:23 schreef radar10 het volgende:
Hun zijn oplichters. Kijk wat er staat op deze site: https://www.consuwijzer.n(...)eshare-vakantieclubs

Hebt u spijt van de overeenkomst en wilt u van de overeenkomst af?
De ondernemer moet u informeren over de bedenktijd. In de wet staat namelijk dat u een bedenktijd hebt van 14 (kalender)dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat u het contract hebt gekregen. De ondernemer mag geen betaling van u vragen binnen deze bedenktijd. U kunt dus kosteloos van de overeenkomst af. De ondernemer moet u een standaardformulier geven waarmee u de overeenkomst kunt ontbinden. U maakt de overeenkomst dan ongedaan. Wilt u ontbinden? Dan is het verstandig om het formulier per aangetekende post aan de ondernemer te sturen. Dan hebt u bewijs dat u het op tijd hebt opgestuurd.

Heeft de ondernemer u niet geïnformeerd over de bedenktijd? En hebt u geen standaard formulier voor ontbinding gekregen?
Uw bedenktijd wordt dan verlengd naar een jaar. Gebruik onze voorbeeldbrief om op te zeggen.
Dat is niet hetzelfde. Je bent allerlei strohalmen aan het zoeken om je eigen fout maar niet toe hoeven te geven :') maakt niet uit verder, want als je dan weer weg bent van dit forum waar je lekker bijdehand hebt gedaan ben je weer terug in de realiteit, waar het issue van die 800 euro nog steeds bestaat die nog steeds jouw probleem zijn :') >:)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_151930163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 april 2015 13:23 schreef radar10 het volgende:
Hun zijn oplichters. Kijk wat er staat op deze site: https://www.consuwijzer.n(...)eshare-vakantieclubs

Hebt u spijt van de overeenkomst en wilt u van de overeenkomst af?
De ondernemer moet u informeren over de bedenktijd. In de wet staat namelijk dat u een bedenktijd hebt van 14 (kalender)dagen. Deze bedenktijd gaat in op het moment dat u het contract hebt gekregen. De ondernemer mag geen betaling van u vragen binnen deze bedenktijd. U kunt dus kosteloos van de overeenkomst af. De ondernemer moet u een standaardformulier geven waarmee u de overeenkomst kunt ontbinden. U maakt de overeenkomst dan ongedaan. Wilt u ontbinden? Dan is het verstandig om het formulier per aangetekende post aan de ondernemer te sturen. Dan hebt u bewijs dat u het op tijd hebt opgestuurd.

Heeft de ondernemer u niet geïnformeerd over de bedenktijd? En hebt u geen standaard formulier voor ontbinding gekregen?
Uw bedenktijd wordt dan verlengd naar een jaar. Gebruik onze voorbeeldbrief om op te zeggen.
Dit lijkt me de juiste link: https://www.consuwijzer.n(...)commodatie-annuleren

quote:
U hebt een accommodatie geboekt, maar u kunt niet gaan. Dan moet u de accommodatie annuleren. Vaak moet u dan alle kosten voor de accommodatie betalen.

Veel recreatieondernemers hebben bepaalde regels als u wilt annuleren. In deze regels staat wanneer u kunt annuleren. En hoeveel u dan moet betalen. Hebt u een annuleringsverzekering afgesloten? Dan krijgt u in bepaalde gevallen de kosten van de annulering vergoed door uw verzekering. Kijk daarvoor in de voorwaarden van de verzekering.
Live for now, forget forever
  woensdag 22 april 2015 @ 23:46:41 #67
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_151944715
Even voor degenen die aan koop op afstand / bedenktijd denken:
"Als je via internet een vliegticket, een reis of een hotel hebt geboekt, heb je niet het recht om binnen 7 werkdagen kosteloos te annuleren. De Wet koop op afstand geldt niet voor logies, vervoer, restaurantdiensten of vrijetijdsbesteding die je afspreekt op een vaste datum."
pi_152007526
Je maakt de denkfout de voorwaarden van andere dingen door te trekken naar deze reservering. Dat klopt domweg niet. En bij bijvoorbeeld dat restaurant kun je wel kosteloos er onderuit omdat dat in lijn met hun reserveringsvoorwaarden is. Bij dat bungalowpark is dat niet zo.

Ik zou me maar eens wat relaxer opstellen en op coulance hopen want daar ga je verder mee komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')