abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141613842
Lieve FOK!kertjes,

ik ben een jaar of 3 geleden geopereerd. Hiervoor moest ik volledig onder narcose. Alles ging goed en afgezien van wat misselijkheid na het ontwaken heb ik geen last gehad van de narcose. Er was alleen één ding: de weken na de narcose heb ik last gehad van enorm veel haar uitval. Het was niet zo dat ik kale plekken kreeg of iets dergelijks, maar als ik 's ochtends wakker werd lagen er wel plukken haar op m'n kussen en ook overdag lagen vaak plukken haar op mn schouders. Het duurde gelukkig maar een paar weken en daarna was het weg.

Nu is het echter zo dat ik over een paar weken weer onder het mes moet en weer onder volledige narcose moet. Ik ben een paar weken geleden al bij de anesthesist (i.o) geweest en haar heb ik gevraagd of zij wist hoe ik die haaruitval na de narcose kon verminderen en of dat überhaupt kon. Zij bleek niets te weten over haaruitval na een narcose en kon me dus ook niet helpen met mijn vraag.

Dus nu de vraag aan jullie:
Heeft iemand hier ervaring met (vermeerderde) haaruitval na een narcose?
Komt het vaker voor en zo ja: kan ik er iets aan doen? Want het is namelijk nogal vervelend :')

Alvast bedankt :s)

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijna op 27-06-2014 13:19:51 ]
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day
Rage, rage against the dying of the light
pi_141614165
Vraag het de anesthesist
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_141614176
Google op haaruitval narcose:

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=48

quote:
Tot deze uitlokkende situaties behoren een bevalling (meest voorkomende oorzaak), ernstige ziekte, periode met hoge koorts, een chirurgische operatie onder algehele narcose, bloedingen en sterke beperking van voedselinname (zoals door een ‘crash’- dieet of bij anorexia nervosa).
http://www.haaruitval.net/vragen/vraagenantwoord.htm

quote:
Een andere oorzaak van veel haaruitval kan narcose, chemokuur of gebruik van verkeerde producten zijn (denk aan allergie op je huid). U kunt hierdoor echter nooit blijvend kaal worden.
pi_141614210
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:23 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vraag het de anesthesist
quote:
Ik ben een paar weken geleden al bij de anesthesist (i.o) geweest en haar heb ik gevraagd of zij wist hoe ik die haaruitval na de narcose kon verminderen en of dat überhaupt kon. Zij bleek niets te weten over haaruitval na een narcose en kon me dus ook niet helpen met mijn vraag.
pi_141614304
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:24 schreef Bijna het volgende:

[..]

[..]

Sorry, Heb narcose gehad en kan nu slecht lezen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_141614319
quote:
Nou de anesthesist waar ik was zei niets over haaruitval na een narcose te weten, dus daarom maakte ik me een beetje zorgen :+, maar dit is wel geruststellend.
pi_141614347
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:27 schreef Bijna het volgende:

[..]

Nou de anesthesist waar ik was zei niets over haaruitval na een narcose te weten, dus daarom maakte ik me een beetje zorgen :+, maar dit is wel geruststellend.
Geruststellend? Ik zou me nu eerder zorgen maken over de kennis van de anesthesist :X :@
pi_141614368
Heb zelf ook een aantal keren narcose gehad, maar van haaruitval kan ik me weinig herinneren. Nu heb ik wel iets korter haar dan jij TS, maar ik denk dat het wel goed komt. :P
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:32:03 #9
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_141614431
Ja. Ik ben 6 keer geopereerd de laatste twee jaar en ik heb enorme haaruitval. Sinds de laatste keer ben ik bovenop mijn hoofd bijna kaal ;(

Ben een vrouw van 23 trouwens.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_141614485
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:28 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Geruststellend? Ik zou me nu eerder zorgen maken over de kennis van de anesthesist :X :@
Het was een anesthesist in opleiding :') en ze kwam nogal onzeker over.
pi_141615346
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:32 schreef Sotchi2014 het volgende:
Ja. Ik ben 6 keer geopereerd de laatste twee jaar en ik heb enorme haaruitval. Sinds de laatste keer ben ik bovenop mijn hoofd bijna kaal ;(

Ben een vrouw van 23 trouwens.
Serieus? Dat is dan mooi balen ;(
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:59:33 #12
396386 sturmpie
for night & nature
pi_141615419
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:28 schreef Yngwie het volgende:

[..]

dit
ik zou klagen bij chef afdeling ivm onkunde op de werkvloer.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:02:06 #13
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_141615526
Heb een maand terug twee maanden in t ziekenhuis gelegen. en ben 32dagen lang elke dag onder narcose geweest en mn haar viel uit. Heb mn kop maar kaal geschoren. ^O^

Haar boeit me niet zo. Maar dat ik me niet langer dan 4/5uur kan concentreren op mn werk vind ik erger.
Verder heb ik permanente slaap voeten en pijn in mn poten. Maar voor de rest gaat t goed :)
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:04:38 #14
421960 Sotchi2014
Is echt een vrouw
pi_141615623
Mijn ogen zijn ook steeds slechter geworden na iedere narcose. Ik zie 4 beelden per oog, vierdubbel zeg maar en een bril helpt daar dus niet voor. Zeker rechts is het één waas.
Op maandag 17 oktober 2016 17:20 schreef Danny het volgende:
Sotchi2014 is echt onmisbaar voor FOK!
pi_141615837
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:02 schreef _GdR_ het volgende:
Heb een maand terug twee maanden in t ziekenhuis gelegen. en ben 32dagen lang elke dag onder narcose geweest en mn haar viel uit. Heb mn kop maar kaal geschoren. ^O^

Haar boeit me niet zo. Maar dat ik me niet langer dan 4/5uur kan concentreren op mn werk vind ik erger.
Verder heb ik permanente slaap voeten en pijn in mn poten. Maar voor de rest gaat t goed :)
Wow heftig :{ . Maar goed voor mij is m'n hoofd kaalscheren niet echt een optie :+
pi_141616881
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:09 schreef Bijna het volgende:

[..]

Wow heftig :{ . Maar goed voor mij is m'n hoofd kaalscheren niet echt een optie :+
Heel veel mannen vinden kale vrouwen sexy blijkbaar. Ik hoor ze regelmatig zeggen dat ze het liefst hebben als een vrouw kaal is. :Y
pi_141768160
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:02 schreef _GdR_ het volgende:

Komt me bekend voor, heb je geen last van trillende handen en heel snel moeten overgeven? Daar heb ik nog meer last van dan de pijnlijke zenuwen in de voeten.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 17:55:13 #18
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_141772375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:12 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Komt me bekend voor, heb je geen last van trillende handen en heel snel moeten overgeven? Daar heb ik nog meer last van dan de pijnlijke zenuwen in de voeten.
trillende handen is een gebrek aan alcohol ;)

Maar met mn voeten heb ik t zelfde. En dat is nu (al bijna 2maanden na de laatste narcose) nog steeds niet veel minder geworden.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_141808172
't doet wat met je, zo'n narcose. Moet er niet aan denken om dat 32 keer achter elkaar mee te maken. ;(

Maar ja, haaruitval. I have had plenty of it. Ik had echt een hele mooie volle bos dik haar voordat ik onder narcose ging. Dat is echt vier maanden lang continu uit blijen vallen tot ik een scharminkel van een staartje overhield.

Die operatie is nu een jaar of 4-5 geleden en heb pas sinds een klein half jaartje weer een echte dikke staart.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 10:37:18 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:41:25 #20
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141808286
Zelfde probleem, maar heb ik nu (voor de operatie) ook last van, ivm stress?

Ik slik wel capsules met teunisbloem olie, helpt wel een beetje, maar na de narcose zal het wel weer erger zijn. Mijn anesthesist zegt ook van niets te weten :')
pi_141808388
Wat is het toch met medisch personeel en ontkenning van dingen?
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:47:41 #22
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141808406
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:46 schreef Myrr het volgende:
Als het niet in de boeken staat, is het niet waar
pi_141808517
quote:
16s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:47 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Als het niet in de boeken staat, is het niet waar
Heb 1 trauma, die stond voor m'n neus glashard mijn pijn te ontkennen. Die gast zat met een stalen buis van bijna 30 cm lang even m'n holtes uit te zuigen twee dagen na de operatie en niet te zuinig of voorzichtig ook. Hij was gewoon vol tegen de achterkant van m'n schedel aan het raggen terwijl dat hele gebied twee dagen daarvoor volledig open is gereten.

Staat 'ie een beetje te vragen of ik m'n hoofd even niet wil bewegen en dat het helemaal geen pijn doet. Ik had het kunnen weten toen die vrouw mijn hoofd in een greep hield voordat hij begon. ;(

Sterf :@ :W

Over een paar maanden weer. Jeuhj. *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 10:53:39 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:54:29 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_141808571
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:46 schreef Myrr het volgende:
Het is voor hen slechts bijzaak of je haar uitvalt of niet.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:54:51 #25
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141808580
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:52 schreef Myrr het volgende:

[..]

Heb 1 trauma, die stond voor m'n neus glashard mijn pijn te ontkennen. Die gast zat met een stalen buis van bijna 30 cm lang even m'n holtes uit te zuigen twee dagen na de operatie en niet te zuinig of voorzichtig ook. Hij was gewoon vol tegen de achterkant van m'n schedel aan het raggen terwijl dat hele gebied twee dagen daarvoor volledig open is gereten.

Staat 'ie een beetje te vragen of ik m'n hoofd even niet wil bewegen en dat het helemaal geen pijn doet.

Sterf :@ :W
Ken ik :')
Twee jaar geleden kreeg ik een lading titanium in mijn rug om de scoliose recht te trekken. Twee dagen later moest ik zelfstandig zonder rolstoel, hartstikke ver lopen onder de invloed van morfine röntgenfoto's laten maken. Pakt die gast mn armen vast, en trekt ze zo omhoog. Ik zweer dat er hechtingen scheurden.

We kunnen niet zonder ze, maar een beetje begrip zou verdomde fijn zijn.

Hoe zuig je holtes uit trouwens? Klinkt echt heel pijnlijk, bij je voorhoofd?
pi_141808689
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:54 schreef Brannagh het volgende:

[..]

Ken ik :')
Twee jaar geleden kreeg ik een lading titanium in mijn rug om de scoliose recht te trekken. Twee dagen later moest ik zelfstandig zonder rolstoel, hartstikke ver lopen onder de invloed van morfine röntgenfoto's laten maken. Pakt die gast mn armen vast, en trekt ze zo omhoog. Ik zweer dat er hechtingen scheurden.

We kunnen niet zonder ze, maar een beetje begrip zou verdomde fijn zijn.

Hoe zuig je holtes uit trouwens? Klinkt echt heel pijnlijk, bij je voorhoofd?
Geen idee, zat ook nog onder de morfine. Was iets gebeurd tijdens de operatie waardoor ze me maar volledig high hebben laten zijn de tijd daarna. Okay. ^O^

Maar ja, voorhoofd en alle bijholten. Gewoon een beetje heen en weer raggen in iemands gezicht met zo'n zuigdingding. Kan blijkbaar gewoon.

Keek wel eens operatiefilmpjes en dan lijken ze ook helemaal niet voorzichtig te zijn en lopen ze ook maar keihard heen en weer te raggen met allemaal gereedschap. Klootzakken.

En ja dat trekken gewoon zomaar als iemand iets gebroken heeft ofzo, wtf. Gewoon totaal niet voorzichtig ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2014 10:59:32 ]
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:01:59 #27
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141808750
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:59 schreef Myrr het volgende:

[..]

Geen idee, zat ook nog onder de morfine. Was iets gebeurd tijdens de operatie waardoor ze me maar volledig high hebben laten zijn de tijd daarna. Okay. ^O^

Maar ja, voorhoofd en alle bijholten. Gewoon een beetje heen en weer raggen in iemands gezicht met zo'n zuigdingding. Kan blijkbaar gewoon.

Keek wel eens operatiefilmpjes en dan lijken ze ook helemaal niet voorzichtig te zijn en lopen ze ook maar keihard heen en weer te raggen met allemaal gereedschap. Klootzakken.

En ja dat trekken gewoon zomaar als iemand iets gebroken heeft ofzo, wtf. Gewoon totaal niet voorzichtig ofzo.
Het zijn gewoon bouwvakkers :)
Meeste operaties kan ik wel gewoon naar kijken, maar krijg echt de kriebels van knie operaties, gadverdamme. Zo onvoorzichtig.

Wat heb/had je dan als ik vragen mag? :P
pi_141808769
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 10:41 schreef Brannagh het volgende:
Zelfde probleem, maar heb ik nu (voor de operatie) ook last van, ivm stress?

Ik slik wel capsules met teunisbloem olie, helpt wel een beetje, maar na de narcose zal het wel weer erger zijn. Mijn anesthesist zegt ook van niets te weten :')
Misschien dat maar eens proberen ja.
Mja artsen sowieso :'). Ze willen vast het beste voor je, maar soms denk ik echt: :')
  woensdag 2 juli 2014 @ 11:03:50 #29
382191 Brannagh
gentstudent42.2
pi_141808796
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juli 2014 11:02 schreef Bijna het volgende:

[..]

Misschien dat maar eens proberen ja.
Mja artsen sowieso :'). Ze willen vast het beste voor je, maar soms denk ik echt: :')
Met sommige patiënten kan ik me er wel iets bij voorstellen hoor :P

Maar ik heb het er ook niet op. Moet wel, maar prettig.... Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')