Vrij simpel, het gaat om de positie die men reeds binnen de samenleving heeft verworven. Moslims zitten overal binnen de samenleving verweven - van culturele instituten tot aan politie, overheidstakken noem maar op. Hun aantallen, ruim 1 miljoen - zijn ook niet te vergelijken - nog los van hun sterke identiteit.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:18 schreef Igen het volgende:
Waarom zouden mijn twee voorbeeldjes niet representatief zijn en jouw twee voorbeeldjes ('altijd') wel?
Maar je hebt wel een punt, dat als het mislukt, dat je dan gelijk een hoop bloedige ellende als resultaat hebt.
De zuilen zijn nooit weggeweest. Ze zijn minder zichtbaar, maar weg... nee. En de 'moslimzuil' is dan wel verbazingwekkend open als je het vergelijkt met de zuilen zoals we die in het verleden kennen.quote:Daar hebben we in Nederland natuurlijk ook een geschiedenis van, met de beeldenstorm enzo en met als uiteindelijk resultaat de verzuiling. Maar uiteindelijk denk ik dat niemand de verzuiling echt ideaal vond, dat iedereen blij is dat religie in Nederland tegenwoordig niet meer zo belangrijk is zo dat de zuilen zijn afgebroken, en dat geen Nederlander zit te wachten op een nieuwe verzuiling met een moslimzuil.
Edit: E.e.a. heeft denk ik ook te maken met het machtsevenwicht tussen groepen.
Alleen is die religie niet inherent overal hetzelfde, ook niet bij moslims.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een levensstijl die grotendeels wordt bepaald door de religie.
Daar weet je weer niet van wie er allemaal een bomgordel onder die jurk hebben zitten.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van oudere kerels die de hele week in de moskee hangen, heb ik geen last.
Nee natuurlijk niet, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan groeperen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen is die religie niet inherent overal hetzelfde, ook niet bij moslims.
Nou, ik heb liever 20 Duitsers, Italianen etc naast me wonen dan moslims.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:52 schreef DonJames het volgende:
En wat waren de percentages voor dezelfde vraag, maar dan met "Amerikaanse", "Mediterrane" of voor mijn part "Duitse" in plaats van "Islamitische"?
Echt weer zo'n nietszeggend "onderzoek" speciaal voor mensen met een beperkt intellect.
Ik had het over landen waar de islam dominant is.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Datzelfde geldt niet voor de islam. De christelijke cultuur is verweven met de Nederlandse cultuur. Niet voor niets vieren mensen kerst en pasen terwijl ze niet gelovig zijn. De islam is echter er later bij gekomen en is niet verweven met de Nederlandse cultuur. Is een groot verschil.
Nou, dat is vrij lastig - het gaat al snel over tot valse generalisaties. En dan nog geldt, wellicht hoort die cultuur niet in Nederland, maar het past prima in en bij Nederland.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar dat wil niet zeggen dat je het niet kan groeperen.
Wat dacht je van het brood op straat pleuren en de luiers. Die mafkezen mogen geen brood weggooien en dan pleuren ze het maar naar buiten of bij een boom. Ratten krijg je ervan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:21 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En wat benoem jij dan precies als islamitische cultuur?
Hebben we het hier over bidden en vasten of spreken we hier over schennis schoppen?
Vinden "mocro's "zichzelf hier thuishoren?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:28 schreef kurk_droog het volgende:
100% van de Nederlanders vindt Mocro's ook niet bij NL passen
Dat is echt Islamitisch ja.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:26 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Wat dacht je van het brood op straat pleuren en de luiers. Die mafkezen mogen geen brood weggooien en dan pleuren ze het maar naar buiten of bij een boom. Ratten krijg je ervan.
81% van de Marokkanen voelt zich hier thuis. Is onderzocht in 2010.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:31 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Vinden "mocro's "zichzelf hier thuishoren?
Dat je het op straat moet gooien? Of dat je het niet weg mag gooien? Dat zijn twee verschillende dingen namelijk.quote:
Oh. Maar staat ook in vers 124. VERVUIL DE STRATEN VAN DEN ONGELOVIGEN OPDAT ER RATTEN KOMEN EN HUN AKKERS LEEG/KAPOT ETEN.quote:
zal ook wel zo'n flut onderzoek zijn ,net als ditquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
81% van de Marokkanen voelt zich hier thuis. Is onderzocht in 2010.
koop maar vast een camera,altijd feestquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:37 schreef raptorix het volgende:
Tegen deze lul kijk ik de komende jaren aan:
[ afbeelding ]
Voor zover ik weet houdt het in dat je het desnoods aan de dieren moet geven. In de stad komt dat natuurlijk al gauw op ratten of vliegende ratten neer.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je het op straat moet gooien? Of dat je het niet weg mag gooien? Dat zijn twee verschillende dingen namelijk.
Goh. Hoe zouden al moslims in die steden in moslimlanden dit dan doen. Oh oh oh mensen toch. Wat leven jullie in een fantasiewereld. Straten zullen daar wel vol liggen met brood.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor zover ik weet houdt het in dat je het desnoods aan de dieren moet geven. In de stad komt dat natuurlijk al gauw op ratten of vliegende ratten neer.
Vertelquote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goh. Hoe zouden al moslims in die steden in moslimlanden dit dan doen. Oh oh oh mensen toch. Wat leven jullie in een fantasiewereld. Straten zullen daar wel vol liggen met brood.
Ik weet niet wat mensen in islamitische steden doen. Gooien ze oud eten daar stiekem toch wel gewoon in de prullenbak? Hebben ze daar een speciaal systeem voor het inzamelen van overgebleven eten?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je vertel. Jij komt toch met een dergelijke stellingname?
Gooi jij zoveel brood weg dan? Wij kopen gewoon weinig en gooien nix weg.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat mensen in islamitische steden doen. Gooien ze oud eten daar stiekem toch wel gewoon in de prullenbak? Hebben ze daar een speciaal systeem voor het inzamelen van overgebleven eten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |