Die 65 % heeft gewoon een bepaald beeld van de islam.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:44 schreef Triggershot het volgende:
En hoeveel procent van d( i)e Nederlanders is wel eens naar een Islamitisch land op vakantie gegaan, gaat naar de Shoarmaboer en zou 2 porties baklava pakken terwijl er maar een aangeboden wordt?
Als er met 'Islamitisch cultuur' namelijk specifiek terrorisme, intolerantie en straattuig wordt bedoeld, kan ik mij namelijk niet voorstellen dat het zo laag zal zijn als 65%, dit terwijl ik er bijna zeker van ben dat de bovengenoemden de redenen zullen zijn om tegen te zijn.
Wanneer het uitkomt ja, kan mij niet voorstellen dat wanneer 65% van Nederland naar de shoarmaboer of naar een Islamitisch land op vakantie gaat, - Turkije, Egypte, etc - het genot koppelt aan de Islamitische achtergronden die er een deel van uitmaken.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die 65 % heeft gewoon een bepaald beeld van de islam.
Ze hebben waarschijnlijk geen probleem met de moderne liberalistische-moslim hoor.
Wat probeer je precies te zeggen?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wanneer het uitkomt ja, kan mij niet voorstellen dat wanneer 65% van Nederland naar de shoarmaboer of naar een Islamitisch land op vakantie gaat, - Turkije, Egypte, etc - het genot koppelt aan de Islamitische achtergronden die er een deel van uitmaken.
Wat een typische reacties in dat topicquote:Op vrijdag 27 juni 2014 11:58 schreef corehype het volgende:
[..]
KLB / Waarom Nederland een strontland is...
De vraagstelling is dan ook bagger.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:44 schreef Triggershot het volgende:
En hoeveel procent van d( i)e Nederlanders is wel eens naar een Islamitisch land op vakantie gegaan, gaat naar de Shoarmaboer en zou 2 porties baklava pakken terwijl er maar een aangeboden wordt?
Als er met 'Islamitisch cultuur' namelijk specifiek terrorisme, intolerantie en straattuig wordt bedoeld, kan ik mij namelijk niet voorstellen dat het zo laag zal zijn als 65%, dit terwijl ik er bijna zeker van ben dat de bovengenoemden de redenen zullen zijn om tegen te zijn.
Vergelijkbare temperaturen en faciliteiten worden door buurlanden zoals Griekenland en Italie ook geboden, maar is lang niet zo populair als bijv een Turkije.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat probeer je precies te zeggen?
De mensen die op vakantie gaan naar Turkije gaan meestal voor het warme weer, uitgaan enz.
Precies, valt volgens mij behoorlijk wat te zeggen over dit onderzoek.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:55 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De vraagstelling is dan ook bagger.
Was de vraag geweest: 'als uw buren moslims zijn zonder dat u dat daar op welke manier dan ook last van hebt, zou u dat dan erg vinden?', dan zou minstens 95% met 'nee' hebben geantwoord.
Gastvrijheid heeft geen moer met de islam te maken..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergelijkbare temperaturen en faciliteiten worden door buurlanden zoals Griekenland en Italie ook geboden, maar is lang niet zo populair als bijv een Turkije.
Wat ik probeer te zeggen is, 65% van Nederland is ongeveer zo een wat zal ik zeggen, 10+ miljoen mensen? Wanneer ze gastvrij worden ontvangen door moslims qua vakantie, service, eten, weet ik wat ze nog meer kunnen doen, is er dan ook een associatie met de Islamitische achtergronden of alleen selectief wanneer er weer iets ontploft.
Dat iets niet bij Nederland hoort, is nog niet gelijk een afkeuring.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Vergelijkbare temperaturen en faciliteiten worden door buurlanden zoals Griekenland en Italie ook geboden, maar is lang niet zo populair als bijv een Turkije.
Wat ik probeer te zeggen is, 65% van Nederland is ongeveer zo een wat zal ik zeggen, 10+ miljoen mensen? Wanneer ze gastvrij worden ontvangen door moslims qua vakantie, service, eten, weet ik wat ze nog meer kunnen doen, is er dan ook een associatie met de Islamitische achtergronden of alleen selectief wanneer er weer iets ontploft.
Nee precies, enkel de nieuwswaardige onrusten. Je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Gastvrijheid heeft geen moer met de islam te maken..
De terroristen doen het uit naam van Allah he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee precies, enkel de nieuwswaardige onrusten. Je hebt gelijk.
Christendom hoort eigenlijk ook niet bij Nederland.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat iets niet bij Nederland hoort, is nog niet gelijk een afkeuring.
Christendom hoort bijvoorbeeld ook niet bij Turkije, zou ik zeggen, ook al is er een kleine minderheid en staat er in Istanboel ergens een oude gotische kathedraal etc.
De Nederlandse cultuur bestaat, maar het is totaal ondefinieerbaar..quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Christendom hoort eigenlijk ook niet bij Nederland.
Het Christendom met name de Orthodoxe stromingen hadden tot de 20e eeuw een zeer belangrijke rol, functie, plaats binnen Turkije, dit is in haar geheel vervaagd door de secularistische golf in Turkije.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:58 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat iets niet bij Nederland hoort, is nog niet gelijk een afkeuring.
Christendom hoort bijvoorbeeld ook niet bij Turkije, zou ik zeggen, ook al is er een kleine minderheid en staat er in Istanboel ergens een oude gotische kathedraal etc.
Toch wel, de hele onafhankelijkheidsstrijd van Nederland is immers begonnen met protestanten die in opstand kwamen tegen onderdrukking door de katholieke koning van Spanje.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Christendom hoort eigenlijk ook niet bij Nederland.
Nou goed, het katholicisme dan.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het Christendom met name de Orthodoxe stromingen hadden tot de 20e eeuw een zeer belangrijke rol, functie, plaats binnen Turkije, dit is in haar geheel vervaagd door de secularistische golf in Turkije.
De Nederlandse cultuur is een levende cultuur. daarom is dit 'onderzoek', ongeacht de publieke opinie, echt totaal onzinnig.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur bestaat, maar het is totaal ondefinieerbaar..
Bedankt voor het maken van mijn punt, wat betreft de associaties.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De terroristen doen het uit naam van Allah he.
Ik kan daar ook niets aan doen. Al Qaida, ISIS zijn altijd nog islamitische groeperingen.
Wat we nu als Nederland kennen is ook gewoon gekerstend.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Toch wel, de hele onafhankelijkheidsstrijd van Nederland is immers begonnen met protestanten die in opstand kwamen tegen onderdrukking door de katholieke koning van Spanje.
Want?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De Nederlandse cultuur is een levende cultuur. daarom is dit 'onderzoek', ongeacht de publieke opinie, echt totaal onzinnig.
Weet ik?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bedankt voor het maken van mijn punt, wat betreft de associaties.
Ik zal je een klein geheimpje vertellen, iemand met een halal-eettent, die heeft z'n zaak ook gebouwd op Islamitische principes.
Uiteindelijk zijn we natuurlijk allemaal ongelovige holbewoners, maar dat lijkt me nu het punt even niet.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:03 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Wat we nu als Nederland kennen is ook gewoon gekerstend.
Diens gastvrijheid om jou te verwelkomen als klant, is echt niet minder Islamitisch dan het opblazen van jouw ledematen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |