abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:01:39 #1
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588449

Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

pi_141588477
Oke, nu weet ik helemaal zeker dat De_Ilias een troll is.

De KSA zien als een ideale islamitische staat... WHAHAHAHAHAHAHAHA
pi_141588479
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 19:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is niet zo moeilijk hoor. Voor een kalifaat zijn is stoer.

Hij heeft geen flauw idee hoe het daadwerkelijk is om daar onder te leven. Maar het is gewoon vet enzo.
Nja, ik denk dat hij beinvloed is door internetideologen die claimen dat alle moslims streven naar een Khalifaat. Gelukkig is dat helemaal onjuist. Hij komt daarnaast telkens over als een rasechte wikipedia-Koerd. Dat is het gevaar van de informatie tijdperk: men onderschat zijn kennis over andere delen van de wereld en denkt ook beter te weten hoe het hoort.

Als baklava nou in Irak was opgegroeid (of hebben geleefd) zou hij beter weten. Mensen hun levens gaan daar kapot dankzij de islamistische terreur tegen de staat, burgers en maatschappij.
pi_141588480
Baklava in welk opzicht is KSA geen islamitische staat? KSA is een voorbeeld staat waarin Islam centraal staat.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:04:21 #5
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588563
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Je hebt dus echt geen idee.
Oke beste Theunderdog, als jij claimt beter te weten dan ik, vertel me dan hoe het is om in een Islamtische staat te leven. :?
pi_141588581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
Baklava in welk opzicht is KSA geen islamitische staat? KSA is een voorbeeld staat waarin Islam centraal staat.
Waar in de Koran en Hadith staat dat vrouwen onderdrukt mogen worden? Was de Islam niet de grondlegger in vrouwenrechten in dat gebied? Waarom is auto rijden dan bijvoorbeeld verboden. KSA is gewoon een staat gebaseerd op opportunistische interpretatie.
pi_141588583
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:02 schreef De_Ilias het volgende:
_O-

Saoedi Arabië is een liberale paradijs, je kan daar doen en laten wat je wil.

Met een regel: wees rijk.

Verder is Saodie Arabie een walgelijke staat, die de islam keihard misbruikt voor eigen gewin.
pi_141588602
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:04 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Oke beste Theunderdog, als jij claimt beter te weten dan ik, vertel me dan hoe het is om in een Islamtische staat te leven. :?
Dat is nu net het punt: de ene islamitische staat is de ander niet.

Er bestaat niet een of andere Sharia wetboek.
pi_141588650
Illias graag nog je mening over verkrachtingen gepleegd door Isis
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:06:16 #10
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588658
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:02 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Nja, ik denk dat hij beinvloed is door internetideologen die claimen dat alle moslims streven naar een Khalifaat. Gelukkig is dat helemaal onjuist. Hij komt daarnaast telkens over als een rasechte wikipedia-Koerd. Dat is het gevaar van de informatie tijdperk: men onderschat zijn kennis over andere delen van de wereld en denkt ook beter te weten hoe het hoort.

Als baklava nou in Irak was opgegroeid (of hebben geleefd) zou hij beter weten. Mensen hun levens gaan daar kapot dankzij de islamistische terreur tegen de staat, burgers en maatschappij.
Ik claim ook niet dat iedere Moslim voor een Kalifaat is.

Alleen als een oprechte Moslim moet je voor een Islamtische staat zijn.

Voor de rest mag iedereen zelf weten wat zijn politieke voorkeur is.

En ik ga elke zomervakantie naar Turkije en Noord-Koerdistan en weet hoe de mensen daar zijn. Dus je hoeft niet te zeggen dat ik een wikipedia-Koerd ben. :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:08:08 #11
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588724
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Stimorol- het volgende:
Maar doet ISIS aan systematisch verkrachten (dus verkrachten in opdracht van je commandant).

En waarom zwijg je over de verkrachtingen van het Syrische en Irakese leger en Shia en Alawi-milties (zoals de Sahbiha). :')
pi_141588742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:04 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Waar in de Koran en Hadith staat dat vrouwen onderdrukt mogen worden? Was de Islam niet de grondlegger in vrouwenrechten in dat gebied? Waarom is auto rijden dan bijvoorbeeld verboden. KSA is gewoon een staat gebaseerd op opportunistische interpretatie.
Vrouwen worden daar niet onderdrukt, dat is gewoon onzin. Dat vrouwen niet mogen rijden is gewoon een interpretatie vanuit de islamitische jurisprudentie en is geen reden om de gehele KSA staat als on islamitisch af te zetten. In KSA is de Hanbali jurisprudentie de belangrijke bron voor interpretatie en daarin hebben ze vaak meningen die weliswaar harder kunnen overkomen dan andere meningen, maar dat neemt niet weg dat zij gewoon via de islam handelen. Zo zijn namelijk de Hanbali geleerden vaak van mening dat een vrouw haard gezicht moet bedekken en andere zaken die door het westen als vrouwonvriendelijk wordt ervaren, maar dat neemt niet weg dat zij islamitisch gezien gewoon verantwoord te werk gaan.
pi_141588756
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:02 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Ben hier mee eens. Jammer dat mensen die niet daar zijn geboren, blijkbaar zo goed weten wat wij willen.

Zie al die Europese Isis rebellen. Zij denken te weten hoe wij willen leven.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:09:17 #14
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:04 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Saoedi Arabië is een liberale paradijs, je kan daar doen en laten wat je wil.

Met een regel: wees rijk.

Verder is Saodie Arabie een walgelijke staat, die de islam keihard misbruikt voor eigen gewin.
Saoedi-Arabië is een verkrachte Islamtische staat.
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:10:17 #15
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588817
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:08 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ben hier mee eens. Jammer dat mensen die niet daar zijn geboren, blijkbaar zo goed weten wat wij willen.

Zie al die Europese Isis rebellen. Zij denken te weten hoe wij willen leven.
Jij was toch geen Moslim.

En nee ik heb niet al mijn informatie op het internet.
pi_141588818
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

En ik ga elke zomervakantie naar Turkije en Noord-Koerdistan en weet hoe de mensen daar zijn. Dus je hoeft niet te zeggen dat ik een wikipedia-Koerd ben. :')
Op vakantie gaan en daar wonen zijn twee hele verschillende dingen.
pi_141588820
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:08 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Maar doet ISIS aan systematisch verkrachten (dus verkrachten in opdracht van je commandant).

En waarom zwijg je over de verkrachtingen van het Syrische en Irakese leger en Shia en Alawi-milties (zoals de Sahbiha). :')
Ik keur die niet goed malloot.
pi_141588827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ja Noord-Koerdistan. Waar mensen niet dagelijks geteisterd worden door Islamistische groeperingen. Iets waar Irak kapot aan is gegaan. En waarom sektarisme zo sterk is geworden komt ook dankzij Islamistische groeperingen (zij het soenniet of sjiiet). Jouw gebrek aan diepgaande kennis in zulke zaken zorgt ervoor dat jij Islamist bent. In Irak is Islamisme een vies woord die gelijk staat aan pijn, terreur en onderdrukking.
pi_141588863
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

OMG ONGELOVIGE GESPOT.

Illias doe je ding
pi_141588874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:09 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Saoedi-Arabië is een verkrachte Islamtische staat.
Dat is wat ik zeg.
pi_141588883
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:10 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Waarom zou ik geen moslim zijn?
pi_141588894
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:06 schreef Stimorol- het volgende:
Ik geloof niet dat zij daar aan doen omdat ik ISIS en hun ideologie door en door goed ken, ik weet waar zij voorstaan en ik weet dat zij verkrachtingen zien als "haram". Dat er misschien idividuelen zijn van ISIS die zich hebben schuldig gemaakt aan verkrachting dan kan dat best, maar ook dat betwijfel ik eerlijk gezegd. Je moet begrijpen dat ISIS nu in het westen als een soort monster wordt afgeschilderd en dus hoort daar ook bij dat men liegt over ISIS wat ook vaak is bewezen. Ik ben tegen ISIS en ik vind ze afschuwelijk maar liegen over hen doe ik niet.
pi_141588936
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:08 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Vrouwen worden daar niet onderdrukt, dat is gewoon onzin. Dat vrouwen niet mogen rijden is gewoon een interpretatie vanuit de islamitische jurisprudentie en is geen reden om de gehele KSA staat als on islamitisch af te zetten. In KSA is de Hanbali jurisprudentie de belangrijke bron voor interpretatie en daarin hebben ze vaak meningen die weliswaar harder kunnen overkomen dan andere meningen, maar dat neemt niet weg dat zij gewoon via de islam handelen. Zo zijn namelijk de Hanbali geleerden vaak van mening dat een vrouw haard gezicht moet bedekken en andere zaken die door het westen als vrouwonvriendelijk wordt ervaren, maar dat neemt niet weg dat zij islamitisch gezien gewoon verantwoord te werk gaan.
Kortom: jij vindt het goed dat vrouwen gedwongen worden.... :')
  donderdag 26 juni 2014 @ 20:13:00 #24
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141588939
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:11 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Waarom zou ik geen moslim zijn?
O sorry weet ik veel. Ik dacht dat je een keer verteld had dat je geen Moslim bent. :?
pi_141588984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 20:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Kortom: jij vindt het goed dat vrouwen gedwongen worden.... :')
Regels zijn er voor vrouwen en mannen en daar hoort men gezag aan te geven in een islamitische staat zoals KSA, dat moet je respecteren. Anders hoor je daar niet thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')