Lijkt me niet zo raar bij een persoonsgebonden OV-chip..quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:08 schreef Skv het volgende:
Mijn vriendin heeft mijn chipkaart gebruikt, en gewoon tegen vol tarief de trein gebruikt. Er staan geen producten oid op die kaart. Nu heeft ze een boete van 40E gekregen omdat het niet haar eigrn foto er op heeft staan. Wat is dit voor onzin? Iemand zoiets eerder meegemaakt? Klerelijers!
Wat is dan het verschil? Of ze een kaartje uit een automaat jat of een chipkaart? Ze had ff geen geld dus ik gaf gewoon mijn tweede kaart met saldo mee. Er is ook gewoon voor de reis betaald!?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:11 schreef Juicyhil het volgende:
Een persoonlijke ov-chipkaart is dan ook strikt persoonlijk. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat je vriendin die kaart gestolen had.
Trek dan even een anonieme uit de automaat. Dat is een stuk voordeliger dan dat zij op jouw kaart reist.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:11 schreef Skv het volgende:
Ze gebruikt overigens mijn kaart omdat haar eigen nog steeds geblokkeerd is, ondanks dat ze twee weken geleden de laatste factuur heeft betaald.
Persoonsgebonden. Dat is het verschil.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil? Of ze een kaartje uit een automaat jat of een chipkaart? Ze had ff geen geld dus ik gaf gewoon mijn tweede kaart met saldo mee. Er is ook gewoon voor de reis betaald!?
Dan is hij onbruikbaar als hij gestolen is.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil? Of ze een kaartje uit een automaat jat of een chipkaart? Ze had ff geen geld dus ik gaf gewoon mijn tweede kaart met saldo mee. Er is ook gewoon voor de reis betaald!?
Want? Ik geef haar een treinreis en dat mag niet? Of zij nou een kaartje koopt of . Mijn saldo reist, er is gewoon volledig betaald.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo raar bij een persoonsgebonden OV-chip..
Ja, die heeft ze maar ns deblokkeert dat ding niet en hij is dus niet bruikbaar.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef HetKlusKonijn het volgende:
De persoonlijke Ov-kaart is inderdaad strikt persoonlijk. Staat gewoon in de voorwaarden van de NS.
Je vriendin zal gebruik moeten maken van een eigen persoonlijke Ov-kaart, of een anonieme kaart moeten aanschaffen.
Nee, dat mag niet. Die kaart is persoonsgebonden. Snap niet dat jij dat raar vindt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Want? Ik geef haar een treinreis en dat mag niet? Of zij nou een kaartje koopt of . Mijn saldo reist, er is gewoon volledig betaald.
in welke wereld? Dan heb ik een oude kaart met Nog wat saldo en moet je een extra kaart kopen (die los ook geld kost) terwijl je alsnog voor hetzelfde tarief reist..?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:13 schreef hottentot het volgende:
[..]
Trek dan even een anonieme uit de automaat. Dat is een stuk voordeliger dan dat zij op jouw kaart reist.
Dus als je vriendin op vakantie wil maar d'r paspoort is ingenomen, moet ze ook met jouw paspoort op stap kunnen volgens jouw redenatie?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Want? Ik geef haar een treinreis en dat mag niet? Of zij nou een kaartje koopt of . Mijn saldo reist, er is gewoon volledig betaald.
Dan koopt ze dus (tijdelijk) een andere (anonieme, ja kost geld maar een boete nog meer zoals je/ze nu ervaart) of koopt een papieren kaartjequote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja, die heeft ze maar ns deblokkeert dat ding niet en hij is dus niet bruikbaar.
of zij nou betaalt of ik via mijn saldo, die treinrit is gewoon betaald. Was sowieso niet nodig als ns gewoon dat kreng had gedeblokkeerd na betaling.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Die kaart is persoonsgebonden. Snap niet dat jij dat raar vindt.
De jouwe is persoonsgebonden. Als de jouwe anoniem was geweest was er geen probleem geweest.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:16 schreef Skv het volgende:
[..]
in welke wereld? Dan heb ik een oude kaart met Nog wat saldo en moet je een extra kaart kopen (die los ook geld kost) terwijl je alsnog voor hetzelfde tarief reist..?
Stel hè. Ik ga op vakantie en leen jouw creditcard, die immers ook persoonsgebonden is. Je naam staat er namelijk duidelijk op. Als ik bij de douane word aangehouden, dan zullen ze die creditcard in beslag nemen omdat die kaart niet van mij is. Het komt niet overeen met de naam in m'n paspoort. Onafhankelijk van of je toestemming of niet had gegeven.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:14 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan "persoonsgebonden"?quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef Skv het volgende:
[..]
of zij nou betaalt of ik via mijn saldo, die treinrit is gewoon betaald. Was sowieso niet nodig als ns gewoon dat kreng had gedeblokkeerd na betaling.
zucht....quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:16 schreef Skv het volgende:
[..]
in welke wereld? Dan heb ik een oude kaart met Nog wat saldo en moet je een extra kaart kopen (die los ook geld kost) terwijl je alsnog voor hetzelfde tarief reist..?
TS is gewoon eigenwijs en wilt niet lezen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, dat mag niet. Die kaart is persoonsgebonden. Snap niet dat jij dat raar vindt.
Nee, ik vraag me af wat het toevoegt als ze dit soort ambtelijke regeltjes toepassen. Dit is gewoon boetes schrijven om het boetes schrijven.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:16 schreef Messina het volgende:
[..]
Dus als je vriendin op vakantie wil maar d'r paspoort is ingenomen, moet ze ook met jouw paspoort op stap kunnen volgens jouw redenatie?
Dan had ik hem maar moeten blokkeren.quote:Op donderdag 26 juni 2014 00:17 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Stel hè. Ik ga op vakantie en leen jouw creditcard, die immers ook persoonsgebonden is. Je naam staat er namelijk duidelijk op. Als ik bij de douane word aangehouden, dan zullen ze die creditcard in beslag nemen omdat die kaart niet van mij is. Het komt niet overeen met de naam in m'n paspoort. Onafhankelijk van of je toestemming of niet had gegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |