abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2014 @ 23:48:54 #1
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_141559707

Welkom in het True Blood USA topic!
De bekroonde HBO-dramaserie True Blood is geproduceerd door Alan Ball, het brein achter Six Feet Under. De show is gebaseerd op de boekenreeks 'Southern Vampires' van Charlaine Harris. Met een mix van romantiek, spanning, mysterie en humor vertelt True Blood het verhaal van Sookie Starhouse (gespeeld door Oscar-winnares Anna Paquin). De serie speelt zich af in het fictieve stadje Bon Temps in Louisiana. Sookie heeft een telepathische gave en is werkzaam als serveerster in de bar Merlotte’s. Een 173 jaar oude vampier, genaamd Bill Compton (Stephen Moyer), oefent een onweerstaanbare aantrekkingskracht op haar uit, omdat Sookie zijn gedachten niet kan lezen. Dankzij de massaproductie van synthetisch bloed hebben vampiers niet langer het bloed van mensen nodig en begeven zij zich ’s nachts in het openbaar. Omgeven door kleurrijke personages probeert Sookie te bewijzen dat mensen en vampiers niet alleen kunnen samenleven, maar ook ware liefde kunnen vinden. Het eerste seizoen kreeg lovende kritieken en won verschillende prijzen, waaronder een Golden Globe.

Alles over de serie en de karakters:

Anna Paquin - Sookie Stackhouse
Stephen Moyer - Bill Compton
Sam Trammell - Sam Merlotte
Ryan Kwanten - Jason Stackhouse
Rutina Wesley - Tara Thornton
Chris Bauer - Detective Andy Bellefleur
Nelsan Ellis - Lafayette Reynolds
William Sanderson - Sheriff Bud Dearborne
Jim Parrack - Hoyt Fortenberry
Carrie Preston - Arlene Fowler
Alexander Skarsgård - Eric Northman
Kristin Bauer - Pam
Todd Lowe - Terry Bellefleur
Deborah Ann Woll - Jessica Hamby
Adina Porter - Lettie Mae Thornton

http://en.wikipedia.org/wiki/True_Blood

Vorige delen:
Een overzicht van de reeks vind je hier.

Teaser seizoen 5:
Bekijk deze YouTube-video

Christopher Meloni in seizoen 5

Peter Mensah in seizoen 5

Meer foto's van seizoen 5 vind je hier

Deze OP staat hier en is daar tevens aan te passen.
it's the map in my mind that sends me on my way.
pi_141560938
Eindelijk weer begonnen!!!! _O_
I just love Purple Crayon...
Kannibaal een lesbo want ze eten hun eigen soort....
pi_141561475
Waarom zagen we Tara eigenlijk niet gewoon dood gaan? Of zou ze gewoon weer leven? Gezien het niveau van deze serie, die steeds dieper lijkt te duiken, zeker gezien de afgelopen aflevering, zou het me niets verbazen. Moet zeggen dat ik het wel jammer zou vinden als ze echt dood is. Als mens zag ik haar maar wat graag verdwijnen, maar als vampier vind ik haar character wel wat hebben.

Ik was trouwens ook vergeten hoe het nu zat met die hep-V vampieren, en hoe die daar gekomen waren. Iemand die dat effe kort kan uitleggen?

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik zowaar twijfel om door te blijven kijken. Normaal gesproken zit ik een serie, hoe slecht hij ook wordt, helemaal uit. Maar bij TB lijkt het wel alsof de schrijvers er eigenlijk ook geen zin in hebben en er dus maar wat zinloos naakt doorheen gooien.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 26 juni 2014 @ 00:58:24 #4
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_141562425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:27 schreef Kenju het volgende:
Waarom zagen we Tara eigenlijk niet gewoon dood gaan? Of zou ze gewoon weer leven? Gezien het niveau van deze serie, die steeds dieper lijkt te duiken, zeker gezien de afgelopen aflevering, zou het me niets verbazen. Moet zeggen dat ik het wel jammer zou vinden als ze echt dood is. Als mens zag ik haar maar wat graag verdwijnen, maar als vampier vind ik haar character wel wat hebben.

Ik was trouwens ook vergeten hoe het nu zat met die hep-V vampieren, en hoe die daar gekomen waren. Iemand die dat effe kort kan uitleggen?

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik zowaar twijfel om door te blijven kijken. Normaal gesproken zit ik een serie, hoe slecht hij ook wordt, helemaal uit. Maar bij TB lijkt het wel alsof de schrijvers er eigenlijk ook geen zin in hebben en er dus maar wat zinloos naakt doorheen gooien.
Ne het opblazen van de fabrieken die True Blood maakten, heeft een anti-vamp senator ervoor gezorgd dat het hep-V virus in de True Blood flessen is geraakt. Iedere vamp die dat dus drinkt raakt besmet. Bill en co zijn immuun door het drinken van Lilith's bloed.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_141567767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juni 2014 00:58 schreef DoomCow het volgende:

[..]

Ne het opblazen van de fabrieken die True Blood maakten, heeft een anti-vamp senator ervoor gezorgd dat het hep-V virus in de True Blood flessen is geraakt. Iedere vamp die dat dus drinkt raakt besmet. Bill en co zijn immuun door het drinken van Lilith's bloed.
maar als je dat drinkt ga je toch snel dood, niet dat je opeens een zombieachtig figuur wordt dat als een dolle mensen wil killen?

Vond de aflevering eigenlijk wel prima, lekker snel begin van het seizoen zonder al te veel verhalen door elkaar. Ik heb ze iig slechter gezien. Blijkbaar is dit seizoen net als het vorige ook maar 10 afleveringen dus hopelijk gaan de overbodige karakters snel dood. Met Tara is het begin al gemaakt, maar idd, ik vrees ook dat ze wel in een of andere vorm terugkomt. De actrice
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_141606238
No way dat Tara na al die jaren off screen doodgaat. Komt echt nog wel terug.

Die vriend van Jessica zat met haar vast in die vampierengevangenis. Ze leerde hem kennen omdat ze voor de study verplicht seks moesten hebben.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 27 juni 2014 @ 08:31:43 #7
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141607051
Deze serie is echt zó klaar.
Ik ben alleen nog benieuwd hoe ze alles gaan afronden of afmaken.
Erg jammer, want toen t begon was t mijn favoriete serie.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 09:07:35 #8
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_141607425
Vond er weinig aan, eigenlijk. Kweenie waarom. Sowieso was me vrij weinig bijgebleven van vorig seizoen, dus veel indruk heeft dat niet gemaakt. Het boeit me ook geen ruk wat er met iedereen gaat gebeuren. Ik heb geen enkel personage waar ik me bij betrokken voel. Zelfs Lafayette niet. Hooguit Pam.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:29:24 #9
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141612619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 09:07 schreef wonderer het volgende:
Vond er weinig aan, eigenlijk. Kweenie waarom. Sowieso was me vrij weinig bijgebleven van vorig seizoen, dus veel indruk heeft dat niet gemaakt. Het boeit me ook geen ruk wat er met iedereen gaat gebeuren. Ik heb geen enkel personage waar ik me bij betrokken voel. Zelfs Lafayette niet. Hooguit Pam.
Ik heb hetzelfde. Gelukkig zat er een "previously on" voor, en dat was een hoop O JAA! Maar vorig seizoen zijn er weer 3 karakters geintroduceerd tussen neus en slagtanden door waarvan ik nu dus zoiets heb van "O... o ja..." en ik er geen enkele band mee heb. Of ze nou sterven of nieet. macht mir Wurst.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:00:49 #10
7957 Chevalric
The things I do for love...
pi_141613445
Helemaal mee eens. De enige reden dat ik nog blijf kijken, is omdat dit (gelukkig!) het laatste seizoen is. Ik wil na 6 jaar dan toch ook wel zien hoe ze dit verhaal uberhaupt tot een acceptabel einde weten te brengen. Maar het is hetzelfde als kijken naar een ongeluk waarbij iemand z'n arm er af is gerukt: een soort van morbide fascinatie.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:02:07 #11
71919 wonderer
pi_141613485
Ik kijk ook inderdaad meer uit gewoonte dan iets anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:03:52 #12
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141613530
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:00 schreef Chevalric het volgende:
Helemaal mee eens. De enige reden dat ik nog blijf kijken, is omdat dit (gelukkig!) het laatste seizoen is. Ik wil na 6 jaar dan toch ook wel zien hoe ze dit verhaal uberhaupt tot een acceptabel einde weten te brengen. Maar het is hetzelfde als kijken naar een ongeluk waarbij iemand z'n arm er af is gerukt: een soort van morbide fascinatie.
Ja, ik wil ook zien hoe ze t gaan afronden en rechtbreien. Enige reden nog.
Zo jammer, want het was zo leuk.
L'Amour menaçant:
pi_141613640
'James' (vriendje van Jessica) is gerecast. Andere acteur dus.
Zie het artikel op nu.nl (bevat spoilers!!)
pi_141614981
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:08 schreef DJKoster het volgende:
Jammer van die spoiler op nu.nl idd
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:03:19 #15
71919 wonderer
pi_141615578
Oh, is dat de knul die vertelde over Vietnam enzo?

Dan is het niet echt een spoiler toch, dat zie je van mijlenver aankomen :')
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:10:16 #16
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141615847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:08 schreef DJKoster het volgende:
Ja dat was al te zien in de eerste aflevering.
De acteur die hem nu speelt, speelt trouwens een weerwolf in The Originals :D
Lekker verwarrend.
L'Amour menaçant:
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:12:31 #17
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_141615933
De media heeft trouwens nog best wel moeite met het verschil tussen homo en bi he?
Ik zie die vampie rniet als homo, als ie vorig seizoen met jessica lag te rampetampen en nu haar vriendje is.
Dat wat hij bekende aan Lafayette zegt niets over z'n geaardheid :D
L'Amour menaçant:
  zondag 29 juni 2014 @ 23:42:17 #18
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_141706798
ik heb de laatste tijd veel series finales gezien en ik hoop dat TB een beetje hoog eindigt. Na het debacle van Dexter ben ik eigenlijk wel toe aan een een leuk slot seizoen, vond de prequel van dit seizoen stiekem best wel leuk. Meestal download ik die prequels maar zet ik ze na 10min uit, dit keer echter niet.

kortom: een finale met veel sex, veel gruwelijke moorden (van hoofdpersonage's) en een spetterende final episode en ik kan ondanks de vele missers toch nog spreken van een goede serie
Lege virente, virent cuncta
  † In Memoriam † zondag 29 juni 2014 @ 23:44:23 #19
368283 ato
pi_141706924
Ik vind het een goede serie (beter dan vampire diaries, waar ik inmiddels mee gestopt ben met kijken).

Maar wanneer is de serie weer begonnen in Amerika en is de serie inmiddels te downloaden?
Is er 1 aflevering geweest of meer?
Dank..
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 30 juni 2014 @ 00:02:39 #20
174134 skittelman
Blijf kalm en grappig
pi_141708389
ep 1 is bijna een week oud, over een uur of 8 komt ep 2 uit
Lege virente, virent cuncta
  maandag 30 juni 2014 @ 01:14:32 #21
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141712029
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:12 schreef Ang3l het volgende:
De media heeft trouwens nog best wel moeite met het verschil tussen homo en bi he?
Ik zie die vampie rniet als homo, als ie vorig seizoen met jessica lag te rampetampen en nu haar vriendje is.
Dat wat hij bekende aan Lafayette zegt niets over z'n geaardheid :D
Zie hem als de voormalig keeper van ADO.
Hetero in naam, maar in de praktijk gewoon een flikker.
  maandag 30 juni 2014 @ 18:10:28 #22
359645 BobLee
Shave ice
pi_141730067
2de aflevering in 10 minuten gekeken ook niks wat me echt boeide,als dit zo door gaat red ik het einde van het seizoen niet ben ik bang
"Oh, I'm just a social drinker. Every time someone says, 'I'll have a drink', I say, 'So shall I'!"
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2014 @ 21:56:04 #23
368283 ato
pi_141741627
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 00:02 schreef skittelman het volgende:
ep 1 is bijna een week oud, over een uur of 8 komt ep 2 uit
Dank je wel!!
Life can be a bitch, so like it..
pi_141742061
De eerste 5 minuten _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:16:40 #25
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_141755623
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 18:10 schreef BobLee het volgende:
2de aflevering in 10 minuten gekeken ook niks wat me echt boeide,als dit zo door gaat red ik het einde van het seizoen niet ben ik bang
ja als je doorspoelt dan kan je idd echt een goed oordeel geven :')

ik ben ook zeker niet enthousiast over het niveau van de laatste seizoenen maar de eerste 2 afleveringen vind ik zeker niet minder dan de laatste jaren. Beetje vreemd dat iedereen het er nu opeens mee gehad heeft, zeker omdat er nog maar 8 afleveringen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')