abonnement Unibet Coolblue
pi_141496170
ik snap het gwn niet. leg het alsjeblieft uit aan twee jongens (een makker is bij me op bezoek) die het niet begrijpen

een aantal redenen:
omdat we er mooi uit willen zien
je bent al mooi van jezelf waarom zou je makeup dragen en die natuurlijke schoonheid willen verbergen en verpesten met een facade

we doen het niet altijd voor jongens
ok, dus je doet het voor jezelf hoor ik dan vaak. hoe werkt dat?? hoe zet je makeup op voor jezelf? probeer je jezelf aan te trekken? probeer je tegen jezelf te liegen?

soms zijn we niet blij met hoe we eruit zien?
dan moet je leren jezelf te accepteren. zo simpel is het. een vriendin van mij had tijdens de middelbare schooltijd een hekel aan hoe ze eruit zag, neus niet de gewenste vorm, ogen te licht, haar niet de juiste textuur, etc. nu zag ik haar drie maanden geleden weer voor het eerst sinds diplomauitreiking en ze ziet er nog steeds hetzelfde uit en ik vroeg haar ernaar en ze zei dat het haar niets meer kan schelen, dat ze moet lachen over al die zorgen vroeger en dat ze helemaal niets meer aan zichzelf wenst te veranderen. het enige wat ze nodig had was tijd. ze heeft niet eens professionele hulp gezocht. en ditzelfde verhaal zul je van vele andere jongens en meisjes horen.
accepteer jezelf! zo simpel is het.

het geeft ons zelfvertrouwen
tja als jij vindt dat je makeup nodig hebt om zelfvertrouwen te kunnen hebben, dan heb je uiteraard een groter probleem dan makeup zelf.

hoe wij denken over makeup:
makeup is liegen tegen jezelf en liegen tegen iedereen. je liegt al vanaf de eerste indruk tegen anderen. makeup kost ontzettend veel geld. ontzettend veel tijd. het is in bijna alle gevallen niet goed voor de huid. vaak zie je er slechter uit met makeup op. het is tijdelijk, het is nep. het is ijdel en dat is nooit goed. er gaat niets boven makeup-vrije schoonheid. helemaal niets. en dat geldt voor elk individu, hoe je er ook uit mag zien. de media liegen elke dag tegen ons met hun 'schoonheidsideaal': zogenaamd mooie, voornamelijk blanke en 'niet-blanke verblankte/verwesterde' vrouwen, met makeup op, neppe wenkbrauwen, dun als een stengel, ijdel...dat is niet mooi! dat is geen schoonheid! dat is niet echt!

waarom doen vrouwen het dan toch?

makeup heeft een plaats in de wereld. je schminkt er clowns mee. je kunt met makeup zeer artistiek tekeer gaan en excentrieke personages creëren voor entertainment (bepaalde genres films, tv series, kunstbladen, etc.). wij zien de entertainmentswaarde in makeup.

zo zien wij vrouwen met ook maar het kleinste beetje makeup. als clowns. leuk in een film maar niet in het alledaagse leven.

wij zijn ervan overtuigd dat als niemand makeup zou dragen, de wereld een betere, mooiere, schonere en minder neppe plaats zou zijn.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:48:48 #2
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141496227
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:47 schreef .Masturbatron. het volgende:
hoe wij denken over makeup:
Wie is "wij" precies?
pi_141496242
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:48 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Wie is "wij" precies?
ik en mn makker die op bezoek is
  Spellchecker dinsdag 24 juni 2014 @ 17:52:08 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_141496339
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:49 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

ik en mn makker die op bezoek is
TS waarom dragen jullie géén make-up??
pi_141496420
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:52 schreef maily het volgende:

[..]

TS waarom dragen jullie géén make-up??
Dit ja. Niks mis met een beetje oogschaduw en lipgloss.
pi_141496423


Nuff said.
Since 2005!
pi_141496470
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:52 schreef maily het volgende:

[..]

TS waarom dragen jullie géén make-up??
omdat we geen tijd en geld vrij hebben voor makeup, omdat wij vinden dat makeup dragen gelijkstaat aan liegen, maar vooral omdat wij tevreden zijn met hoe we eruit zien
pi_141496531
het is duidelijk bij vrijwel alle meisjes waarvan wij hun before foto zien, dat zij te weinig slaap krijgen en daar cirkels onder hun ogen en een doffe gedehydrateerde gezichtshuid hebben. als ze nou eens genoeg slaap probeerden te krijgen!
pi_141496588


Make up kan een vrouw veel mooier maken.
pi_141496628
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:54 schreef LS24 het volgende:
[ afbeelding ]

Nuff said.
niets mis mee behalve het feit dat ze een okselpose aanneemt die niemand hoeft te zien. en misschien zou ze haar haar los kunnen dragen

makeup vrij is altijd mooier. dat is een wet!
pi_141496686
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:58 schreef Gewas het volgende:
[ afbeelding ]

Make up kan een vrouw veel mooier maken.
wenkbrauwen te dun, oogschaduw en foundation zijnn helemaal niet nodig
=
niet echt en daarom niet mooi

de dunne wenkbrauwen zijn hier door grootste misdaad
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:02:35 #12
329970 PandaDrop
Dropetende wegenbouwer
pi_141496723
Soms zie ik het verschil geeneens :'(
tong80
Wel een mooie one liner dan.
:T
pi_141496876
Omdat ik het mooier vind en dat is met alles wat ik draag, doe, smeer en laat zetten zo.
pi_141496973
Omdat ze lelijk zijn. Of om er nog mooier uit te zien.

En TS, waarom draag jij kleren die je mooi vind en ga je naar de kapper? Om dezelfde reden als vrouwen makeup dragen.

FOK!en als er iemand bij je is :')
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_141497055
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:01 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

wenkbrauwen te dun, oogschaduw en foundation zijnn helemaal niet nodig
=
niet echt en daarom niet mooi

de dunne wenkbrauwen zijn hier door grootste misdaad
Dunne wenkbrauwen waren me eerlijk niet eens opgevallen.

Vind je dan dat vrouwen helemaal niks aan verzorging/make up moeten doen?
pi_141497081
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:09 schreef LookAtMe het volgende:
FOK!en als er iemand bij je is :')
Na het eten gaan ze samen KPD ontdekken en dan.........
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:15:21 #17
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_141497163

Ik zou eerder, bij die rechter vrouw aan haar tenen sabbelen.. :9~
Maar, die linker.. Nee, ho maar.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:16:59 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141497233
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:19:24 #19
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_141497318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:16 schreef Leandra het volgende:
Hierom
Make up had nooit mogen uitgevonden worden.
pi_141497360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:19 schreef MarokkaanseHeld het volgende:

[..]

Make up had nooit mogen uitgevonden worden.
Apart want mannen hebben het ook een hele poos gedragen
pi_141497780
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:09 schreef LookAtMe het volgende:
Omdat ze lelijk zijn. Of om er nog mooier uit te zien.
als ze 'lelijk' zijn is makeup niet de oplossing maar een pleister voor een psychische wond die er zo weer vanaf komt
quote:
En TS, waarom draag jij kleren die je mooi vind en ga je naar de kapper? Om dezelfde reden als vrouwen makeup dragen.
ik draag gwn een broek en een shirt. kleren zijn voor mij puur functioneel maar ben ik maar. ik laat mijn haar knippen omdat ik geen lang haar will hebben. je haar laten knippen is niet hetzelfde als makeup op zetten (je besteedt er niet elke dag 10 minuten aan, het kost niet eens een tientje per paar 4 of 5 maanden, het is en blijft natuurlijk want je zet er geen troep in, je haar blijft hetzelfde alleen korter, lang haar is praktisch onhandig, etc.) verder ook omdat wij mensen hoofdhaar hebben dat maar blijft groeien in tegenstelling tot andere zoogdieren zoals apen en katten waarbij het haar stopt met groeien bij een redelijke lengte
pi_141497884
Beetje make-up kan het geheel net wat mooier maken. Maar dat 'beetje' is al heel snel te veel.

Sommigen kunnen niet (meer) zonder, sommigen durven zonder niet eens naar buiten. Da's gewoon eng.
pi_141497927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:31 schreef .Masturbatron. het volgende:

[..]

als ze 'lelijk' zijn is makeup niet de oplossing maar een pleister voor een psychische wond die er zo weer vanaf komt

[..]

ik draag gwn een broek en een shirt. kleren zijn voor mij puur functioneel maar ben ik maar. ik laat mijn haar knippen omdat ik geen lang haar will hebben. je haar laten knippen is niet hetzelfde als makeup op zetten (je besteedt er niet elke dag 10 minuten aan, het kost niet eens een tientje per paar 4 of 5 maanden, het is en blijft natuurlijk want je zet er geen troep in, je haar blijft hetzelfde alleen korter, lang haar is praktisch onhandig, etc.) verder ook omdat wij mensen hoofdhaar hebben dat maar blijft groeien in tegenstelling tot andere zoogdieren zoals apen en katten waarbij het haar stopt met groeien bij een redelijke lengte
Het is te merken dat je een man bent.
pi_141498020
Hoezo is lang haar praktisch onhandig? Weet niet maar kan gewoon alles hoor, zit gewoon in een staart.
Daarbij verliezen mensen wel hun haren op een bepaalde lengte, een haar heeft niet het eeuwige leven.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:37:22 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141498050
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:33 schreef zarGon het volgende:
Beetje make-up kan het geheel net wat mooier maken. Maar dat 'beetje' is al heel snel te veel.

Sommigen kunnen niet (meer) zonder, sommigen durven zonder niet eens naar buiten. Da's gewoon eng.
Dit.
Overigens gebruik ik (nog steeds) alleen maar mascara en vergeet ik het regelmatig op te doen, vandaag kind naar PSZ gebracht, boodschappen gedaan en kind weer opgehaald zonder een spoortje make-up op m'n gezicht, en dat komt er ook niet meer op vandaag, ook niet voor ik naar de sportschool ga.

Ik moet er niet aan denken dat ik zo'n gebrek aan zelfvertrouwen zou hebben dat ik niet zonder mascara op de deur uit zou durven.

Het verschil tussen met en zonder mascara is trouwens wel groot, het is net wel het verschil tussen er helder en een beetje ziekjes uitzien, maar dat komt omdat mascara m'n hele oogopslag verandert (want blond, dus blonde wimpers).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')