Mag ik even voorstellen:

Florian Vachon
Geboren op 2 januarie 1985 in Montluçon. Prof sinds 2008 bij het sympathike ploegje Roubaix Lille Métropole, sinds 2010 actief bij het knoestige Bretonse gezelschap van Bretagne-Schulle, dat dit jaar als Bretagne-Séché Environnement door het leven gaat.
Als stagair wist hij twee ritten te winnen in de Tour du Haut Anjou, dus hij mocht verder als prof. 2008 was een leerjaar voor hem met mooie klasseringen maar geen wist, maar in 2009 mochten de handjes weer de lucht in bij de 3de etape van de Tour du Gévaudan Languedoc-Roussillon (Mende - Mende).
2010 zag ritwinst in de Tour du Finistère, en etape winsten in de Route du Sud (Carmaux - Saint Gaudens) en het Circuit des Ardennes (Revin - Revin). 2011 was weer zonder zege, en dat werd een patroon want 2012 zag weer winst, en 2013 niet. In 2014 konden we dus weer wat verwachten, en jawel, de fans konden weer op de banken ina winst in Les Boucles du Sud Ardèche - Souvenir Francis Delpech.
En natuurlijk nu dus de tour. Florian is geen klimgeit per excelence, maar dit jaar was hij in de Boucle de Sud-Ardeche wel Philip Gilbert de baas, bepaald geen pannekoek in het middengebergte. Dus ik zie zeker wat kansen voor hem . En laten we wel wezen, die kaak van hem, de onverzettelijkhied straaklt er vanaf! Ik weet het zeker, dit zou zomaar het jaar kunnen zijn dat een adoptierenner van mij een etappe binnen sleept!
![228+%5B1600x1200%5D.JPG]()
Ook heeft hij een sympathieke knipoog, en heeft hij nog nimmer rondemissen in de billen geknepen, iets wat ik toch wel iets over z'n karakter vind zeggen.
![IA7BwLDOLVii-florian_vachon_conforte_sa_premiere_place_au_general_de_la_coupe_de_france.JPG]()
Deze winter heeft Florian het veldwerk niet geschuwd, en op de cross van ROMYA à YZEURE nog een tweede plaats in de wacht gesleept. Een ultieme prof. Altijd bezig met zijn conditie!
[ Bericht 7% gewijzigd door Captain_Fabulous op 01-07-2014 16:43:40 ]
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)