abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6628377
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:28 schreef PhalanX het volgende:
en over die fotongordel laat ik me in dit topic niet eens uit, aangezien het universum zou imploderen als een volledig sterrenstelsel van punt a naar punt b wordt verplaatst. En zelfs al zou het universum de enorme toename van die energie aankunnen, dan zou ons sterrenstelsel letterlijk uit elkaar worden gereten.
Flauwekul, wij weten 0,0 van het universum, dus deze conclusie KUN je helemaal niet eens trekken.
Tis trouwens geen enorme toename van energie, in termen van het universum is het zelfs ontzettend weinig.
pi_6628410
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:36 schreef Refragmental het volgende:

Flauwekul, wij weten 0,0 van het universum, dus deze conclusie KUN je helemaal niet eens trekken.
Tis trouwens geen enorme toename van energie, in termen van het universum is het zelfs ontzettend weinig.

En vanwaar denk jij dat die energie vandaan komt? Een andere dimensie? Een parralel universum?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
pi_6628431
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:37 schreef PhalanX het volgende:

[..]

En vanwaar denk jij dat die energie vandaan komt? Een andere dimensie? Een parralel universum?

Weet ik veel, zoals ik al zei, we weten nog totaal NIKS over het universum, het is dus veel te vroeg om al dingen uit te sluiten.
500 jaar geleden was het tenslotte ook uitgesloten dat de aarde rond was.
  maandag 4 november 2002 @ 23:44:31 #179
17061 mvt
blame Canada
pi_6628526
Vergeet niet dat evolutie van de mens nog een stapje moeilijker is. Voor een evolutie van de soort moet de mutaite in de geslachtscellen zitten. Bij vrouwen zijn deze geslachtscellen al volledig klaar voor de geboorte van de vrouw zelf, bij mannen moet het in de delende zaadproducerende cellen zitten.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_6628543
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Weet ik veel, zoals ik al zei, we weten nog totaal NIKS over het universum, het is dus veel te vroeg om al dingen uit te sluiten.

ik neem aan dat je weet dat het universum uit een precies dezelfde hoeveelheid energie bestaat nu als een miljoen jaar geleden? Overigens is de hoeveelheid energie die nodig is om een heel sterrenstelsel van punt b naar punt a te transporteren met de snelheid van het licht, zelfs op kosmische schaal ontzagwekkend te noemen, gezien de enorme concentratie energie die op een bepaald punt nodig is, genoeg is om ons sterrenstelsel uiteen te doen trekken of te verpletteren. Ook leuk is dat er ergens anders in het universum die energie zal moeten worden onttrokken.

We weten wel degelijk iets over het universum, met name de wetten rondom energiebehoud zijn algemeen bekend.

--- Cameron Hodge ---
  maandag 4 november 2002 @ 23:46:13 #181
17061 mvt
blame Canada
pi_6628564
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:39 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Fout, toen was Amerika al ontdekt en die reis was alleen maar mogelijk omdat ze een snellere route naar de west zochten via de oost, dit omdat ze wisten (iig de hoge heren) dat de aarde rond was.
We were to understand there would be pie and punch?
pi_6628642
Ook als het met de zo genoemde "sterrenpoort" zou gaan die in de tekst wordt genoemd op die site? Waarom wordt dit eigenlijk gedacht. Zijn er bewijzen te vinden dat het heelal zou imploderen? Nee, dat is er niet, dat is alleen maar giswerk met theoriën die hier met de aardse natuurwetten in het achterhoofd zijn bedacht. Niemand op deze ronde kloot heeft het ooit zelf mee mogen maken dus dit bewijst nog helemaal niets. We zullen moeten afwachten wat 21-12-2012 ons gaat brengen. Wie weet gebeurt er helemaal niets, maar ik denk dat er ons wel iets te wachten staat.
pi_6629269
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:45 schreef PhalanX het volgende:

[..]

ik neem aan dat je weet dat het universum uit een precies dezelfde hoeveelheid energie bestaat nu als een miljoen jaar geleden? Overigens is de hoeveelheid energie die nodig is om een heel sterrenstelsel van punt b naar punt a te transporteren met de snelheid van het licht, zelfs op kosmische schaal ontzagwekkend te noemen, gezien de enorme concentratie energie die op een bepaald punt nodig is, genoeg is om ons sterrenstelsel uiteen te doen trekken of te verpletteren. Ook leuk is dat er ergens anders in het universum die energie zal moeten worden onttrokken.

We weten wel degelijk iets over het universum, met name de wetten rondom energiebehoud zijn algemeen bekend.

Deze theorien staan nog HELEMAAL niet vast.
En ik denk ook wel dat veel van onze hedendaagse "goede" theorien later wel enkele keren aan revisie toe zijn, aangezien wij dan steeds meer en meer van het universum ontdekken. Om nu al te zeggen dat iets vast staat in de natuurkunde is een teken van arrogantie. We staan namelijk nog maar net in de kinderschoentjes wat natuurwetenschappen betreft.
pi_6629276
quote:
Op maandag 4 november 2002 23:46 schreef mvt het volgende:

[..]

Fout, toen was Amerika al ontdekt en die reis was alleen maar mogelijk omdat ze een snellere route naar de west zochten via de oost, dit omdat ze wisten (iig de hoge heren) dat de aarde rond was.

Sorry, 600 jaar.
pi_6631122
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 00:27 schreef Refragmental het volgende:

Deze theorien staan nog HELEMAAL niet vast.
En ik denk ook wel dat veel van onze hedendaagse "goede" theorien later wel enkele keren aan revisie toe zijn, aangezien wij dan steeds meer en meer van het universum ontdekken. Om nu al te zeggen dat iets vast staat in de natuurkunde is een teken van arrogantie. We staan namelijk nog maar net in de kinderschoentjes wat natuurwetenschappen betreft.

Ja en zelfs een kind weet dat als je van je fiets afvalt, het pijn doet. We hebben de wet van energie-behoud al een tijdje onder controle. Het is nogal arrogant om de wetenschap af te doen als irrelevant om zo een of ander wazig sprookjes verhaal geldend te maken.

Er zijn wel degelijk een paar zaken waarvan we weten dat die vast staan. Die zogenaamde sterrenpoort van je zou namelijk meer energie moeten opwekken dan onze zon om het hele zonnenstelsel te doen verdwijnen.

En ik geloof de wetenschap in haar huidige vorm toch net iets meer dan een sprookje dat door een of andere einzelganger is verzonnen om zijn leven een spiritueel tintje te geven. Aangezien de wetenschap toch redelijk veel tijd in het onderzoeken van een bepaalde theorie steekt, en de man in het hutje op de hei, bepaalde halve waarheden gebaseerd op een gebrek aan kennis voor waar aanneemt en daarop een mooi verhaal weet te verzinnen dat voor het gemak om een paar wetenschappelijke feiten heen zeilt die toch eigenlijk niet zo makkelijk om zich heen laten zeilen. Vooral niet als de volgelingen zodra ze met de natuurkundige principes worden geconfronteerd, zich met een lullig smoesje zoals "Maar we weten niet alles, dus het kan makkelijk!" eruit redden, als er dan nog een antwoord uit de wetenschappelijke hoek komt luid het smoesje, natuurlijk: "Maar onze wetenschap staat nog in de kinderschoenen! Al onze theorien betekenen niets! Ze kunnen met het knippen van de vingers ongeldig worden gemaakt!"

De kalender loopt af is het feit, maar verder is het verhaal zo goed als verzonnen. Wie is hier nu arrogant? Jullie hebben het fout want het kleine beetje onderzoek dat jullie hebben gedaan is volledig ongeldig omdat onz bull-shit verhaal gewoon de waarheid is!

--- Cameron Hodge ---
pi_6631372
Allereerst houdt de wetenschap zich bezig met ideeën zoals Karl Popper het in de jaren dertig formuleerde 'hypothesen' die toetsbaar zijn. In feite, zo stelde Popper, is het niet mogelijk om onomstotelijk aan te tonen dat een hypothese altijd waar is, omdat er altijd uitzonderingen kunnen bestaan waarvan we geen weet hebben.
Maar het is in theorie wel mogelijk om aan te tonen dat een bepaalde hypothese onjuist is - aangezien we dan slechts een uitzondering hoeven te vinden. Hypothesen worden daarom als wetenschappelijk gekwalificeerd als ze, in principe, 'falsifieerbaar' zijn. De 'theorieën' van de wetenschap - de ideeën die de geschiedenis hebben getrotseerd en die haar richtsnoer vormen - zijn niets anders dan hypothesen die bestand zijn gebleken tegen de allerbeste pogingen om hun onjuistheid aan te tonen. Zelfs de belangrijkste wetenschappelijke ideeën dienen dus te worden beschouwd als voorlopige beschrijvingen - allemaal wachtend tot ze van hun troon worden gestoten. De wetenschap is in wezen een bescheiden onderneming en het is dus spijtig dat veel wetenschappers zich zo arrogant gedragen en dat het wetenschappelijk bedrijf als geheel zo arrogant overkomt.
Het tweede kenmerk van de wetenschap is, dat ze waardevrij zou moeten zijn. Dit ideaal kan nooit helemaal worden gerealiseerd, omdat wetenschappers mensen zijn, maar het wordt wel nagestreefd. De wetenschap poogt te beschrijven hoe het universum is en niet hoe het behoort te zijn. Zodra wetenschappers of niet- wetenschappers dus proberen om de moraal een wetenschappelijke onderbouwing te geven, worden ze gevaarlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Captain op 05-11-2002 09:12]

dinsdag 5 november 2002 @ 12:50:13 #187
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6634553
Men weet bijna niets van het universum of multiversum. Men kan grotendeels alleen nog maar waarnemen.

Het zwarte gat in ons melkwegstelsel schijnt nu opeens heel veel energie te bezitten en uit te stralen. Zijn ze sinds kort achter. Men weet nog zo goed als niets over dit alles. Dus phalanx, je zit verder van de waarheid dan je denkt.

dinsdag 5 november 2002 @ 12:51:35 #188
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6634583
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:50 schreef Nyrem het volgende:
Men weet bijna niets van het universum of multiversum. Men kan grotendeels alleen nog maar waarnemen.

Het zwarte gat in ons melkwegstelsel schijnt nu opeens heel veel energie te bezitten en uit te stralen. Zijn ze sinds kort achter. Men weet nog zo goed als niets over dit alles. Dus phalanx, je zit verder van de waarheid dan je denkt.

Over dat zwarte gat hadden ze al heel lang vermoedens, maar als ik het goed heb, hebben ze dat gat ontdekt door middel van natuurwetten, toch?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  dinsdag 5 november 2002 @ 16:06:53 #189
7966 eRR_
Ik zie een beetje geel van al die cijfertjes en berekeningen op al die sites. Waar het dus op neer zou komen is dat er een aantal cycli zijn volgens de maya mensen, die allemaal middels een catastrofe eindigen, en wij zitten in de laatste (5e) cyclus. Zijn die voorgaande cycli inderdaad op die manier "geeindigd" ? (stormen/vloed/vuur etc). Is die maya kalender langlopend en spreekt die over reeds eerder beeindigde cycli of is het puur gebasseerd op evenementen vanaf hun telling en die dus nog moeten plaats vinden?

Is er niet ergens een n00b site hierover zonder al die cijfertjes?

the internet makes you stupid
pi_6640945
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 08:32 schreef PhalanX het volgende:

[..]
Knip

Waar staat dat ik het verhaal geloof?

Ik zeg alleen dat we ONTZETTEND weinig weten van het universum en de natuurwetten.

dinsdag 5 november 2002 @ 18:00:57 #191
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6640962
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De 2de even belangrijke, zo niet belangrijker kwestie is: waarom is er op 9-9-'99 niets gebeurd... Als ik alien of hogere macht zou zijn dan zou ik bij uitstek deze datum gebruiken om iets te laten gebeuren...

Als die hogere macht bijvoorbeeld islamitisch is dan zegt die datum weer helemaal niks.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:16:03 #192
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644119
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 12:51 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Over dat zwarte gat hadden ze al heel lang vermoedens, maar als ik het goed heb, hebben ze dat gat ontdekt door middel van natuurwetten, toch?

Volgens mij dmv waarnemen?
  dinsdag 5 november 2002 @ 20:17:40 #193
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6644164
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 16:06 schreef eRR_ het volgende:
Ik zie een beetje geel van al die cijfertjes en berekeningen op al die sites. Waar het dus op neer zou komen is dat er een aantal cycli zijn volgens de maya mensen, die allemaal middels een catastrofe eindigen, en wij zitten in de laatste (5e) cyclus. Zijn die voorgaande cycli inderdaad op die manier "geeindigd" ? (stormen/vloed/vuur etc). Is die maya kalender langlopend en spreekt die over reeds eerder beeindigde cycli of is het puur gebasseerd op evenementen vanaf hun telling en die dus nog moeten plaats vinden?

Is er niet ergens een n00b site hierover zonder al die cijfertjes?

Niet alleen de maya's komen met 2012 als een 'eindpunt', er lopen allerlei zaken af (en beginnen opnieuw?). Maar verschillende culturen komen op deze datum uit (omgerekend naar onze gregoriaanse kalender).
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:03:51 #194
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6645309
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 20:17 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Niet alleen de maya's komen met 2012 als een 'eindpunt', er lopen allerlei zaken af (en beginnen opnieuw?). Maar verschillende culturen komen op deze datum uit (omgerekend naar onze gregoriaanse kalender).

Zelfs de bijbel
Pas als mensen het totaalplaatje weten, dus zich ECHT GOED verdiepen zullen ze het begrijpen, anders is het tijdverspilling om het deze mensen uit te leggen, ze zullen het wel zien in 2012
Het Nieuws voor vandaag: [b]http://www.nso.lt/chemtrails/faq.htm[/b]
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:11:14 #195
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6645454
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:03 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Zelfs de bijbel
Pas als mensen het totaalplaatje weten, dus zich ECHT GOED verdiepen zullen ze het begrijpen, anders is het tijdverspilling om het deze mensen uit te leggen, ze zullen het wel zien in 2012

Nou beweer ik zeker niet dat ik het totaalplaatje zie hoor Maar ik heb gewoon een vermoeden dat er een aantal zaken niet los van elkaar gezien kunnen worden.
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:15:29 #196
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6645542
Alles bij elkaar opgeteld (en dat is VEEL info over deze datum) is op zijn minst bizar te noemen. Als dit onzin is, dan ben ik stiekem Elvis Presley.
Ook door mijn verhaalte over dat meisje met die tarotkaarten, moet er nog wel ergens staan als het goed is, maar daar hoor je dan weer niemand over.
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:24:16 #197
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6645748
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:15 schreef ParAlien het volgende:

Ook door mijn verhaalte over dat meisje met die tarotkaarten, moet er nog wel ergens staan als het goed is, maar daar hoor je dan weer niemand over.

Wat zij dat meisje dan precies?
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:36:29 #198
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6646014
Ik ga even zoeken, moet ergens in dit topic staan.
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:38:32 #199
30818 ParAlien
The Truth Hurts
pi_6646055
Gevonden...
quote:
Op maandag 4 november 2002 21:23 schreef ParAlien het volgende:

[..]

Grappig detail misschien is dat ik aan een meisje van 16 een kaartlegging heb gevraagt mbt deze datum. Dit meisje wist niets van deze datum af en wat er uit de kaarlegging kwam, komt heel erg overeen met wat hierboven wordt beschreven. Je kan het op verschillende manieren interpreteren, maar duidelijk is iig dat het gaat om een grote, belangrijke verandering. 1 Die niet stil voorbij zal gaan.
We zullen wel zien, geduldig afwachten maar..

dinsdag 5 november 2002 @ 21:42:01 #200
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_6646124
quote:
Op dinsdag 5 november 2002 21:38 schreef ParAlien het volgende:
Gevonden...
[..]
aha maar ze heeft geen persoonlijke verandering voor jou beschreven?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')