Natuurlijk. Of hebben ze alle medische gegevens van die meiden? Gewoon onmogelijk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:20 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Hoezo? Is dat een uitgesloten optie?
Lijkt mij ook. Maar de hype is al raar. Dat zgn inleven in mensen die je niet kent.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Volgens mij roepen sommigen hier gewoon wat omdat ze hopen dat het juist zo sensationeel is, dat twee meiden gewoon zijn gaan wandelen, van het pad zijn afgedwaald en erna verdwaald zijn, onderkoeld zijn geraakt en toen gestorven van de uitputting is natuurlijk niet zo interessant als orgaanhandel.
Precies dat laatste.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:25 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ja, laten we de organen eruit snijden, rijden daarna de jungle in, waar de politie zoekt naar 2 blanke meiden, en dumpen daar de lichaamsdelen. We moeten wel iets achter laten zodat ze de daders kunnen vinden, waarom niet begraven op een plek waar de politie nog niet zoekt, nee we gooien ze gewoon in de jungle.
En toch kan ook een gids gewond raken, je kan hem kwijtraken, of hij kan zelf de weg kwijt raken om wat voor reden dan ook. Je bent uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen gezondheid. Je kan wel in ruil voor wat geld proberen die verantwoordelijkheid "af te kopen". Maar wil je echt zo'n risico met je leven lopen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Of gewoon een gids regelen en daar naar luisteren, toch?
Zoals ik aangaf verloor ik een vriend op nare manier. Het zal mij toch worst zijn hoe Nederlanders daar verder over denken of speculeren op internet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem. Ik kan me gemakkelijk inleven in die situatie. Ik heb ook zussen, dochters, vriendinnen, waarmee het zelfde had kunnen gebeuren. Het is normaal om je in te leven in zo'n situatie. Dat jij dat niet kan, zou een bezoekje aan de psychiater waard zijn.
Ik heb het met bepaalde mensen over algemeenheden. Zoals het overleven in jungle. Dat dat niet makkelijk is.quote:
Mijn vriendin is jaren terug doodgereden door een bezopen mafkees (gewoon in Nederland). Kort daarna las ik online op een forum onzin verhalen over dat ze een relatie met hem zou hebben gehad, en dat hij haar had doodgereden na een ruzie, en nog veel meer absolute onzin. Als het had gekund had ik die mensen dwars door t internet uit mn monitor getrokken om ze even een pak rammel te geven waar je U tegen zegt. Maarja, misschien zou ik er nu ik wat ouder ben ook makkelijker mee omgaan. Ik kan me dus wel degelijk voorstellen dat al dat gespeculeer voor de mensen die close waren met ze erg pijnlijk kan zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:39 schreef Globali het volgende:
[..]
Zoals ik aangaf verloor ik een vriend op nare manier. Het zal mij toch worst zijn hoe Nederlanders daar verder over denken of speculeren op internet.
Natuurlijk hoop ik dat niet. Het is afschuwelijk. Voor die meiden en hun ouders.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:24 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Volgens mij roepen sommigen hier gewoon wat omdat ze hopen dat het juist zo sensationeel is, dat twee meiden gewoon zijn gaan wandelen, van het pad zijn afgedwaald en erna verdwaald zijn, onderkoeld zijn geraakt en toen gestorven van de uitputting is natuurlijk niet zo interessant als orgaanhandel.
Dat laatste is ook ziek. Ik vraag mij wel af hoever ik zou gaan. Iemand gaat niet dood. Ik ben zo recht als een pijl. In dit geval weet ik het niet. Terwijl ik wel weet dat het fout is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:45 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat wil hij maar niet inzien. Stug vol blijven houdenTerwijl zelfs in zijn eigen artikeltjes staat
[ [url=Op internet bieden mensen uit Costa Rica en Nicaragua hun nieren aan voor bedragen tot wel 90.000 euro.]afbeelding[/url] ]
Begrijpelijk. Maar ik zie dit forum als een digitale wc-deur waar iedereen op kan schrijven wat hij wil. Het staat mensen ook vrij om die wc wel of niet te betreden.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:46 schreef VNA9216 het volgende:
[..]
Mijn vriendin is jaren terug doodgereden door een bezopen mafkees (gewoon in Nederland). Kort daarna las ik online op een forum onzin verhalen over dat ze een relatie met hem zou hebben gehad, en dat hij haar had doodgereden na een ruzie, en nog veel meer absolute onzin. Als het had gekund had ik die mensen dwars door t internet uit mn monitor getrokken om ze even een pak rammel te geven waar je U tegen zegt. Maarja, misschien zou ik er nu ik wat ouder ben ook makkelijker mee omgaan. Ik kan me dus wel degelijk voorstellen dat al dat gespeculeer voor de mensen die close waren met ze erg pijnlijk kan zijn.
Het zijn maar woorden, maar die woorden kunnen echt ongelooflijk veel pijn doen, helemaal als ze op het verkeerde moment komen.
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar het gebeurt ook dat de degene van wie het orgaan is dat niet wil. Wel onder barre omstandigheden, maar het gebeurt wel. Ik gaf het aan als optie, natuurlijk zijn er andere (meer waarschijnlijke scenario's) opties.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:43 schreef Globali het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen 'vrijwillige' orgaanhandel en zomaar mensen beroven van organen. Transplantatie is niet simpel. Dat begrijp je?
Dat is al zo vaak ontkracht. Waarom wil je dat niet aannemen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar het gebeurt ook dat de degene van wie het orgaan is dat niet wil. Wel onder barre omstandigheden, maar het gebeurt wel. Ik gaf het aan als optie, natuurlijk zijn er andere (meer waarschijnlijke scenario's) opties.
Ook de politie ter plekke houdt deze optie nog open.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Natuurlijk begrijp ik dat. Maar het gebeurt ook dat de degene van wie het orgaan is dat niet wil. Wel onder barre omstandigheden, maar het gebeurt wel. Ik gaf het aan als optie, natuurlijk zijn er andere (meer waarschijnlijke scenario's) opties.
Ik heb niet elke link aangeklikt. Het komt volgens mij nauwelijks voor. En dan in de jungle van Panama? Je moet echt naar een heel goed ziekenhuis om zoiets te doen. Dan dumpt men je echt niet in de jungle in hetzelfde gebied.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:52 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Bizarre wereld. Zo worden er ook organen gestolen voor kekke bedragen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste is ook ziek. Ik vraag mij wel af hoever ik zou gaan. Iemand gaat niet dood. Ik ben zo recht als een pijl. In dit geval weet ik het niet. Terwijl ik wel weet dat het fout is.
Ook op een forum zijn (on)geschreven spelregels. Zo mag er best met anderen rekening worden gehouden. Dat die anderen maar moeten wegblijven als het ze hier niet zint is egoistische bullshit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Maar ik zie dit forum als een digitale wc-deur waar iedereen op kan schrijven wat hij wil. Het staat mensen ook vrij om die wc wel of niet te betreden.
Intussen heb ik er wel vrede mee, maar ik vond het toch wel even de moeite waard om hier te vermelden aangezien zoveel mensen zeggen dat het geen kwaad kan om te speculeren. Die speculaties kunnen wel degelijk pijn doen. Alleen besef je het denk k niet tot je zelf in zo'n situatie zit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:49 schreef Globali het volgende:
[..]
Triest. Ben je er nu een beetje uit? Is die man gepakt? Het doet pijn die woorden. Vooral omdat men onzin gaat roepen. Dat is deze tijd blijkbaar.
Hoezo gestolen? Waar? Zo simpel werkt het niet. Er is ook geen bewijs van.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:54 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Bizarre wereld. Zo worden er ook organen gestolen voor kekke bedragen.
Daar zou je gelijk in kunnen hebben.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 10:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb niet elke link aangeklikt. Het komt volgens mij nauwelijks voor. En dan in de jungle van Panama? Je moet echt naar een heel goed ziekenhuis om zoiets te doen. Dan dumpt men je echt niet in de jungle in hetzelfde gebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |