abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6364485
quote:
Veling niet opnieuw lijsttrekker

Kars Veling wordt niet opnieuw de lijsttrekker van de ChristenUnie. Het bestuur van de partij heeft Veling laten weten dat bij de verkiezingen in januari een ander de kar moet trekken. Veling zegt het besluit te betreuren, maar zich er wel bij neer te leggen.

Al snel na de verkiezingen van 15 mei raakte Veling overspannen. Sindsdien heeft hij in de Tweede Kamer verstek moeten laten gaan. Tijdens zijn absentie leidde Leen van Dijke de fractie.

Als lijsttrekker kon Veling dit jaar de hooggespannen verwachtingen niet waarmaken. Op 15 mei verloor de partij 1 zetel, waar op winst was gerekend.

bron: Teletekst

pi_6364521
Gelukkig, die gast is nog besluitlozer als KoK ;D
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 16:22:17 #3
34355 Farzin
Weg en opgetieft.
pi_6364537
Jammer.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 16:31:00 #4
31362 CreativeMind
Wanneer wordt het zomer?
pi_6364616
Jammer??? Kom op man, die ouderwetse ideeen van die knakkers....
Ze zijn een gevaar voor de moderne tijd.
pi_6364646
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 16:31 schreef CreativeMind het volgende:
Ga toch weg man, dit bericht is niet bedoeld om je op niets gebaseerde meninkjes kenbaar te maken.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6364680
Misschien is het wel beter voor de partij..
Er is maar 1 manier om daarachter te komen, en dat is afwachten..
pi_6364850
quote:
Als Veling geen lijsttrekker wordt dan zullen ze wel een ander nemen. Leen van Dijke bijvoorbeeld, bekend van zijn homo-onvriendelijke uitlatingen. Kars Veling was voor de ChristenUnie redelijk gematigd. Maar ja, als je alleen maar overspannen thuis hebt gezeten sinds je kamerlid bent kan ik me voorstellen dat je partij je wilt vervangen als lijsttrekker.
pi_6365014
Die homofobe uitspraken zijn behoorlijk uit hun verband gerukt, overigens.

Maar waarin schuilt 'het gevaar van de ChristenUnie' dan wel niet?
Ze slaan geen fotografen in elkaar, ze worden niet door journalisten betrapt op schuttingtaal over katholieken (of welke groepering dan ook), hun nummer 4 is nimmer betrokken geweest bij enige buitenparlementaire actiegroep (het woord alleen al), enz.

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_6365028
Toch een behoorlijke afrekencultuur bij die gereformeerden...
I´m back.
pi_6365038
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:07 schreef Ryan3 het volgende:
Toch een behoorlijke afrekencultuur bij die gereformeerden...
haha
pi_6365049
Ik snap die hele CHRISTEN unie al helemaal niet. Ben je christelijk stem dan CDA De christenunie komt nooit boven de 6 zetels, zullen dus ook nooit in het kabinet zitten en worden hun standpunten ook bijna nooit gebruikt
pi_6365072
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:08 schreef Jorn_Z het volgende:
Ik snap die hele CHRISTEN unie al helemaal niet. Ben je christelijk stem dan CDA De christenunie komt nooit boven de 6 zetels, zullen dus ook nooit in het kabinet zitten en worden hun standpunten ook bijna nooit gebruikt
Het CDA is voor hen niet Christelijk genoeg.
pi_6365115
quote:
Schutte en Van Middelkoop wisten als parlementariër toch wel wat bij te dragen, ondanks dat ze als GPV (voorloper van de CU) slechts 2 of 3 zetels hadden.
pi_6365346
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:13 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Schutte en Van Middelkoop wisten als parlementariër toch wel wat bij te dragen, ondanks dat ze als GPV (voorloper van de CU) slechts 2 of 3 zetels hadden.

Misschien moet Schutte maar weer tot het ambt GEROEPEN worden...
salva cum reverentia
pi_6365385
quote:
Waarom zijn 'die gasten' voor jou een gevaar voor 'de moderne tijd'?
Kun je enkele ouderwetse ideeën noemen?
Waarin schuilt het gevaar voor onze maatschappij?
Kun je me verhelderen wat je met 'de moderne tijd' bedoelt en waarom je daarvoor ruim baan wilt?

Ik vind het juist goed als nieuwe ideeën kritisch bevraagd blijven worden door oude waarden. Buiten dat helpen die oude waarden ons ook begrip te kweken voor werkelijkheidsbelevingen van medelanders die vaak uit een minder open maatschappij afkomstig zijn dan de onze.

salva cum reverentia
pi_6365432
Tsja, hij deed het niet best in het debat, dus misschien maar beter voor de CU. Leen van Dijke is omstreden maar ik denk dat hij de CU beter kan verkopen dan Veling.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 17:50:43 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6365646
Veling was totaal niet geschikt. Aardige man, maar te weinig uitgesproken en aansprekend. Iemand als Leen van Dijke of van Middelkoop (nu niet in de kamer, want hij stond op plaats 5) zijn veel geschikter.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6366110
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Veling was totaal niet geschikt. Aardige man, maar te weinig uitgesproken en aansprekend. Iemand als Leen van Dijke of van Middelkoop (nu niet in de kamer, want hij stond op plaats 5) zijn veel geschikter.
Sorry hoor, maar met zulke idealen kan een partij in Nederland nooit meer dan 5 zetels halen, wie ook de lijsttrekker is.
pi_6366135
Gatver, nu mag Leen van Dijke het gaan doen (meneer 'dief en homo even erg').
Veling was een erg goede vent imho werkelijk een Christen met een gevoel voor sociale rechtvaardigheid, en van die nieuwe mevrouw (Huizinga) had ik ook een aardige indruk.
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 18:27:32 #20
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6366158
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:25 schreef Bazooka-Eend het volgende:
Gatver, nu mag Leen van Dijke het gaan doen (meneer 'dief en homo even erg').
Veling was een erg goede vent imho werkelijk een Christen met een gevoel voor sociale rechtvaardigheid, en van die nieuwe mevrouw (Huizinga) had ik ook een aardige indruk.
Kars Veling heeft dezelfde ideëen over homo's, heeft hij ook meerdere malen geuit, dus wat dat betreft maakt het niks uit.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 18:31:02 #21
8369 speknek
Another day another slay
pi_6366193
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 17:32 schreef hoppe het volgende:
Ik vind het juist goed als nieuwe ideeën kritisch bevraagd blijven worden door oude waarden.
Wat een onzin, goede waarden zijn altijd van het nu. Als 'oude waarden' niet de huidige zijn, kunnen deze alleen maar slecht in het huidige tijdbeeld zijn.
quote:
Buiten dat helpen die oude waarden ons ook begrip te kweken voor werkelijkheidsbelevingen van medelanders die vaak uit een minder open maatschappij afkomstig zijn dan de onze.
Waarom moet daar begrip voor opgebracht worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6366197
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Kars Veling heeft dezelfde ideëen over homo's, heeft hij ook meerdere malen geuit, dus wat dat betreft maakt het niks uit.

Zo erg als Van Dijke heb ik het niet vaak gehood van iemand uit die hoek, en Veling dacht er toch wat soepeler over, heb je bronnen daarover?
  zaterdag 19 oktober 2002 @ 18:36:18 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6366246
quote:
Op zaterdag 19 oktober 2002 18:31 schreef Bazooka-Eend het volgende:

[..]

Zo erg als Van Dijke heb ik het niet vaak gehood van iemand uit die hoek, en Veling dacht er toch wat soepeler over, heb je bronnen daarover?

Ik heb het hem horen zeggen in de reportage die 2vandaag had in de aanloop naar de verkiezingen (ze volgen toen elke dag Kars Veling in de campagne)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 20 oktober 2002 @ 17:16:40 #24
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_6375982
quote:
Hallo, het is de christenunie, die zijn zowiezo niet modern.
quote:
Juist niet, als je een echte christen bent stem je SGP of CU, CDA behartigt nauwelijks de christelijke normen qua euthenasie, abortus, homohuwelijk, koopzondag, rentmeesterschap, etc.

Niet dat ik het ook maar op een punt met ze eens ben.

Tsja .....
  zondag 20 oktober 2002 @ 17:21:49 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_6376075
quote:
En als je links bent, stem dan PvdA. Die SP en GL komen toch nooit in 't kabinet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')