Vertrouw je mij al?quote:Op maandag 23 juni 2014 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Overigens is het zwaktebod, Geen zwaktegebod.![]()
Mensen die onzeker zijn, gebruiken veel zwaktegeboden. Hiermee kan je je makkelijk empathies opstellen. Dit wordt ook gewaardeerd. Maar aan de andere kant heb je niets overtuigend toe te voegen.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:36 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik heb wel een duidelijke mening maar ik vind het allemaal wat leuker als ik me ook probeer in te leven in de mening van anderen inderdaad. Het nodigt uit tot gesprek en tot overtuigen.
In tegenstelling tot gelijk dingen zeggen als whatever. Niets mis met nuance. Vind ik.
En ik moet ook eerlijk zeggen dat in mijn manier van communiceren er ook wel wat ingeramde Gordon zit, Dat is me een beetje eigen geworden dus kennelijk past het me.
Kijk... dat klinkt overtuigdquote:Op maandag 23 juni 2014 02:38 schreef liesje1979 het volgende:
Overigens is het zwaktebod, Geen zwaktegebod.![]()
Daar kan je gelijk in hebben, maar wat een klinische manier van sociale omgang wordt het dan. maar ik heb dan ook een zwak voor zwaktes, dat maakt zo lekker menselijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:41 schreef truushangmat het volgende:
[..]
Mensen die onzeker zijn, gebruiken veel zwaktegeboden. Hiermee kan je je makkelijk empathies opstellen. Dit wordt ook gewaardeerd. Maar aan de andere kant heb je niets overtuigend toe te voegen.
Vertrouwen is niet iets wat zeker is, maar waar je in gelooft.. Dus ook inderdaad een zwakte(ge)bod..quote:Op maandag 23 juni 2014 02:37 schreef Joezi het volgende:
[..]
Nee. Vertrouwen doe je op iets wat bijna zeker is. Hopen op iets wat onzeker is. Een beurs is onzeker, een politicus al helemaal.
Bijna zeker zei ik ook, iets waar je wel van uit gaat. Hmm maar wat is nu dan geen zwaktebod? Iets zeker weten, maar dat is dus alleen verleden tijd.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:46 schreef truushangmat het volgende:
[..]
Vertrouwen is niet iets wat zeker is, maar waar je in gelooft.. Dus ook inderdaad een zwakte(ge)bod..
Vertrouwen is geen keuze.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:46 schreef truushangmat het volgende:
[..]
Vertrouwen is niet iets wat zeker is, maar waar je in gelooft.. Dus ook inderdaad een zwakte(ge)bod..
Ik wil, ik doe,Ik ga, Ik ben, ik weet, ik vind, etc. Dus niet.. ik geloof, ik ga het proberen, ik denk...quote:Op maandag 23 juni 2014 02:48 schreef Joezi het volgende:
[..]
Bijna zeker zei ik ook, iets waar je wel van uit gaat. Hmm maar wat is nu dan geen zwaktebod? Iets zeker weten, maar dat is dus alleen verleden tijd.
Willen is ook een grote onzekerheid en iets weten of vinden ookquote:Op maandag 23 juni 2014 02:52 schreef truushangmat het volgende:
[..]
Ik wil, ik doe,Ik ga, Ik ben, ik weet, ik vind, etc. Dus niet.. ik geloof, ik ga het proberen, ik denk...
Maar maak je het ook waar?quote:Op maandag 23 juni 2014 02:52 schreef truushangmat het volgende:
[..]
Ik wil, ik doe,Ik ga, Ik ben, ik weet, ik vind, etc. Dus niet.. ik geloof, ik ga het proberen, ik denk...
quote:Op maandag 23 juni 2014 02:56 schreef Joezi het volgende:
Ik zeg vaak: Er is een waarschijnlijkheid dat ik eventueel ga douchen nu.
juist, anders kun je het eigenlijk ook niet verwoorden. Truus zou dus zeggen: Ik weet dat jullie lekker slapen en ik weet dat jullie hier morgen weer posten.quote:Op maandag 23 juni 2014 02:59 schreef nachtzuster het volgende:
Ik hoop dat jullie lekker slapen en vertrouw er op dat jullie hier morgen weer posten...![]()
Trusten![]()
Dus je moet niet nadenken voor dat je iets doet? Dat is neurologisch onmogelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 03:01 schreef truushangmat het volgende:
Hoe vaak hoor je niet mensen zeggen, ik ga het proberen. Hierbij is gaan, sterk maar proberen zwakt dit weer af...
Ik denk dat ik het ga doen. Denken is zwak maar doen is sterk.
Ik zou zeggen, lekker slapen en tot ziens.quote:Op maandag 23 juni 2014 03:01 schreef Joezi het volgende:
[..]
juist, anders kun je het eigenlijk ook niet verwoorden. Truus zou dus zeggen: Ik weet dat jullie lekker slapen en ik weet dat jullie hier morgen weer posten.
Toedeltjes
Jij vindt dat de manier van benoemen invloed heeft op wat er gebeurt. Dat kan. Misschien ben ik liever zwak. We hadden al besloten dat ik sowieso geen echte passies heb dus dat zou zomaar kunnen. /care.quote:Op maandag 23 juni 2014 03:01 schreef truushangmat het volgende:
Hoe vaak hoor je niet mensen zeggen, ik ga het proberen. Hierbij is gaan, sterk maar proberen zwakt dit weer af...
Ik denk dat ik het ga doen. Denken is zwak maar doen is sterk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |