abonnement Unibet Coolblue
pi_141426626
Laatste nieuws:

BREAKING:


Lisanne Froon (l) (22)

Politie bevestigt vondst resten Lisanne Froon
De donderdag in Panama gevonden resten zijn van de vermiste Nederlandse Lisanne Froon.

Dat meldt NOS.

Donderdag werden botten en schoenen gevonden in de buurt van de plaats waar eerder een rugzak met onder meer de telefoons van de vrouwen werd aangetroffen.

Kris Kremers en Lisanne Froon werden sinds april vermist.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Op maandag 16 en woensdag 18 juni werden 2 schoenen, waarvan 1 met resten van voeten gevonden in de buurt van Alto Bocas del Toro, Panama, ten zuiden van een stuwdam in de Rio Changuinola (ook wel Rio Culebra genoemd).

Een deel van de resten is van de sinds 80 dagen vermiste Lisanne Froon uit Amersfoort zijn. Mogelijke sporen van haar vriendin Kris wordt nog onderzocht.

De rugzak van een van de meiden met daarin 2 zonnebrillen en 2 beha's, een telefoon en een camera, werd op zaterdag 14 juni gevonden nabij Los Romeros, en Valle del Risco, Bocas del Toro.

Maandag 23 juni volgt een persconferentie waarin de resultaten van het DNA-onderzoek worden gepresenteerd. De stoffelijke resten van de levenslustige Lisanne zijn zondag al bevestigd. Sympathieke Kris wordt nog gezocht.









Begin (vlakke gedeelte) El Pianista trail - foto's MeloD - 1,5 week voor de verdwijning van Lisanne en Kris:




'Ouders hebben schoenen herkend'
Ook al is er nog geen direct bewijs, alles wijst erop dat de gevonden resten in Panama afkomstig zijn van de vermiste Kris en Lisanne.

De resten die in de jungle gevonden zijn, worden op dit moment nog onderzocht door experts in Panama. Verslaggever Britta Sanders:"Ik hoor hier van de woordvoerder van de familie dat de ouders de gevonden schoenen herkend zouden hebben als de schoenen van Kris en Lisanne. En dat het dezelfde schoenen zouden zijn die ze gedragen hebben bij hun vertrek vanaf Schiphol."

Ook de politie in Nederland zegt het sterke vermoeden te hebben dat het om de vrouwen gaat. Het DNA-onderzoek dat uitsluitsel moet geven, kan nog een halve week duren.


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++



Zolderkamerspeculaties FOK!:

• meiden zijn in de rivier de Chiangola (of Culebra) gevallen en verdronken, de rugzak lag nog op de kant
• de meiden zijn met rugzak en al in de rivier beland en de rugzak is ergens gestrand en daar gevonden

Nieuwslinks:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-meisjes-in-panama/
http://prensa.com/uhora/l(...)as-holandesas/345622
http://www.bbc.com/news/world-latin-america-27939119
http://www.elsevier.nl/Bu(...)en-Kremers-1545546W/
http://nos.nl/video/66379(...)onden-in-panama.html
http://www.hartvannederland.nl/tag/vermissing-panama/
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)melijke-resten.dhtml
http://www.panamaamerica.(...)cia-sobre-holandesas
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-met-kris-en-lisanne
http://www.blikopnieuws.n(...)eden-misdrijf-panama

===========================================================================

Ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 22-06-2014 23:19:06 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141426638
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:51 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Hoe snel het afgebroken wordt en op welke manier hangt af van de temperatuur en of het lichaam in het water lag. Als het inderdaad in het water heeft gelegen gaat het veel sneller, dan is er na een paar weken al weinig meer over.
Die rivier stroomt vrij snel (zie de vorm, niet echt meanderend, maar braided). Het is geen stilstaand water vol bacterien.

Ik denk ergens gestrand en daar door aaseters -helaas, sorry voor de meelezers- aan stukken gescheurd.

Ik neem aan dat ze verdronken zijn en niet lang geleden hebben. O+
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 22 juni 2014 @ 21:55:37 #3
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141426775
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:51 schreef forzaudinese het volgende:
Ik hoop dat ze ook naar buiten komen met informatie over de spullen in de tas. Heel interresant om te weten of ze nog foto's ondeweg hebben gemaakt of geprobeert hebben om te bellen. Is dit niet het geval dan kan je verdwaling gewoon uitsluiten.
je zou toch denken dat ze dat snel naar buiten willen brengen om weer goed op de kaart te staan
pi_141426795
Het zat er aan te komen. Diep triest en verschrikkelijk nieuws :'( Enige is dat de ouders van Lisanne nu eindelijk zekerheid hebben en kunnen rouwen om hun dochter.
pi_141426814
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:51 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat hoop ik ook voor ze.
Al kunnen ze nog het meest met het weefsel denk ik. Kun je daar een verdrinking mee achterhalen?
Je kunt wel weten of het weefsel in het water heeft gelegen en door wat voor organismen het is gekoloniseerd. Maar om te weten of iemand verdronken is heb je voor zover ik weet wel de longen nodig.
Heb hier een vak over gevolgd voor mijn studie maar weet er verder weinig van.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 juni 2014 @ 21:57:35 #6
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141426892
Wat twitterde die britta sanders nou? dat er meer was gevonden maar nog niet bevestigd, alleen kleding of nog meer...?
pi_141426918
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:56 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Je kunt wel weten of het weefsel in het water heeft gelegen en door wat voor organismen het is gekoloniseerd. Maar om te weten of iemand verdronken is heb je voor zover ik weet wel de longen nodig.
Heb hier een vak over gevolgd voor mijn studie maar weet er verder weinig van.
Vanaf de rugzak naar de eerste schoen is 15-25 km. Dat kan een combinatie van rivier en dieren zijn. In situ ontbinding zie ik bij een vrij snel stromende rivier niet echt gebeuren.

Met pollen kunnen ze ook veel zeggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141426923
quote:
19s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:53 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Idd. Spookt door m'n hoofd nu.
Echt he. Wat een nachtmerrie. Ik hoop dat er inderdaad een ongeluk is gebeurd en dat ze niet weken in doodsangst hebben rondgezworven daar.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 22 juni 2014 @ 21:58:23 #9
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_141426946
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:56 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Je kunt wel weten of het weefsel in het water heeft gelegen en door wat voor organismen het is gekoloniseerd. Maar om te weten of iemand verdronken is heb je voor zover ik weet wel de longen nodig.
Heb hier een vak over gevolgd voor mijn studie maar weet er verder weinig van.
Dan gaat het dus moeilijk worden, als verdrinking de doodsoorzaak is.
pi_141427019
Verschrikkelijk dit.
pi_141427075
quote:
19s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:44 schreef El_Matador het volgende:

Als ze daar gestorven zijn, dat is helemaal niet logisch, 30 km van hun ongschonden rugzak vandaan.

Ik denk verdronken en de lichamen zijn idd door aaseters verspreid.
Zou heel goed kunnen inderdaad. Als er ten minste mogelijkheid is ergens in stroomversnelling terecht te komen. Dat 1 vd meiden de andere achterna sprong.
Wel opvallend in dat geval dat ze (mogelijk? Wel verschillende schoenen gevonden bij elkaar) bij elkaar weer uit het water kwamen (er vanuit gaande dat ze al verdronken waren).

quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:46 schreef Njosnavelin het volgende:

Wat verrast je daar zo aan? Een lichaam blijft natuurlijk niet onaangeraakt liggen in de jungle..
In mijn reactie ging ik uit van aangevallen door wilde beesten en niet aaseters.

Ik zou de gedachte dat ze door mensen zijn vermoord gewoon niet ondersteunen.
pi_141427092
RIP
pi_141427100
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:58 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Echt he. Wat een nachtmerrie. Ik hoop dat er inderdaad een ongeluk is gebeurd en dat ze niet weken in doodsangst hebben rondgezworven daar.
Dat laatste lijkt me gezien de rugzak totaal niet logisch. Zelfs als je door de rivier wordt meegesleept en nog leeft, probeer je naar die rugzak terug te komen. Met doodsangst en wil red je dat, zou ik zeggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141427238
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:58 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Echt he. Wat een nachtmerrie. Ik hoop dat er inderdaad een ongeluk is gebeurd en dat ze niet weken in doodsangst hebben rondgezworven daar.
Ik heb er nu al last van in de zin van dat 't me afschuwelijk lijkt om dat mee te maken. Krijg rillingen bij het idee.
En daar zit je dan als ouders, verschrikkelijk.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:02:41 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_141427255
Ergens wel fijn, dat er zekerheid is voor de ouders van Lisanne. Wat ik toch zo gek blijf vinden is dat ze allebéi tegelijk dood zijn gegaan. Ik denk niet dat er ooit nog te reconstrueren valt wat er is gebeurd.
pi_141427280
Was er al bekend of er nog extra info op hun fotocamera's stonden?
pi_141427291
quote:
19s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:00 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me gezien de rugzak totaal niet logisch. Zelfs als je door de rivier wordt meegesleept en nog leeft, probeer je naar die rugzak terug te komen. Met doodsangst en wil red je dat, zou ik zeggen.
Maar die rugzak lag toch stroomopwaarts? Op twitter verduidelijk die britta sanders 't wat.
pi_141427348
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb er nu al last van in de zin van dat 't me afschuwelijk lijkt om dat mee te maken. Krijg rillingen bij het idee.
En daar zit je dan als ouders, verschrikkelijk.
Ja, idd, vreselijk, die onzekerheid, maar ook de dood.

Een goede vriendin is 20 meter naar beneden gevallen in Marokko, dood. Was echt een supermeid, reislustig en ondernemend. Zo oneerlijk. :(
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_141427394
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Was er al bekend of er nog extra info op hun fotocamera's stonden?
Dat is wel apart, alles wordt gelekt en nog niks over de camera.
  zondag 22 juni 2014 @ 22:05:40 #20
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_141427458
Zijn ze verdronken of vermoord?
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
pi_141427464
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:03 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Maar die rugzak lag toch stroomopwaarts? Op twitter verduidelijk die britta sanders 't wat.
Ooh nee. Stroomopwaarts vanaf de schoenen. Dus dan zou die rugZak mss eerder zijn blijven steken? Wat een puzzel.
pi_141427538
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:05 schreef silliegirl het volgende:Wat een puzzel.
Dat was het voor mij ook, vandaar dit kaartje:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zondag 22 juni 2014 @ 22:07:40 #23
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141427629
Vreselijk nieuws.. Al zat het er inmiddels in.. En heft geeft ook weinig hoop voor Kris.

Veel kracht gewenst aan de ouders, familie, vrienden en bekenden bij de verwerking van dit verlies.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141427642
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 22:02 schreef Aventura het volgende:
Ergens wel fijn, dat er zekerheid is voor de ouders van Lisanne. Wat ik toch zo gek blijf vinden is dat ze allebéi tegelijk dood zijn gegaan. Ik denk niet dat er ooit nog te reconstrueren valt wat er is gebeurd.
Dat is nog maar de vraag hè. We weten niet of ze tegelijkertijd zijn overleden. Misschien is één iemand gewond geraakt en is de ander hulp gaan zoeken. Misschien werden ze overvallen door wilde dieren, waarbij één op de vlucht slaat en later alsnog wordt gegrepen. Er zijn nog zoveel scenario's.

Op dit moment zit ik nog met het gezicht van Lisanne in me hoofd te bedenken dat van zo'n mooie, en vriendelijk ogende vrouw slechts vieze aangetaste botten overblijven en zij zo komt te overlijden :(
  zondag 22 juni 2014 @ 22:08:36 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141427704
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef Marrije het volgende:
Wat twitterde die britta sanders nou? dat er meer was gevonden maar nog niet bevestigd, alleen kleding of nog meer...?
Is dat de dame van het account dat is verwijderd? Zou daar geen geloof aan hechten..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')