Particulier huren in Nijmegen, succes ermee hè.quote:Op zondag 22 juni 2014 17:42 schreef 741789456 het volgende:
Bedankt voor je advies. Galgenveld is wel erg duur, gemiddeld ¤ 476,45 staat er op de website. Krijg je hier nog huurtoeslag op ofzo?
Ik denk dat ik beter gewoon particulier moet huren.
Galgenveld heeft eigen badkamer, en aparte (privé) woon- en slaapkamer. Bovendien een groot balkon. Hoogeveldt zijn kleine kamers in een soviet-complex.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Hoogeveldt of Galgenveld.
Vossenveld zit je zowat in Dukenburg en Griftdijk in van die tijdelijke loodsdingen in fucking Lent
Ja, klopt, maar qua locatie zou ik wel voor een van deze twee kiezen. Zou ook 't liefst voor Galgenveld gaan, maar indien dat niet lukt, dan Hoogeveldt. Rol je zo uit bed je college in.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:06 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Galgenveld heeft eigen badkamer, en aparte (privé) woon- en slaapkamer. Bovendien een groot balkon. Hoogeveldt zijn kleine kamers in een soviet-complex.
P.s. Ik heb heimwee naar m'n studententijd.
Conclusie TS: Galgenveld> Hoogeveldt> Vossenveld.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:12 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, klopt, maar qua locatie zou ik wel voor een van deze twee kiezen. Zou ook 't liefst voor Galgenveld gaan, maar indien dat niet lukt, dan Hoogeveldt. Rol je zo uit bed je college in.
Supergoed advies, behalve dat je je wachttijd kwijt bent als je een kamer niet accepteert als je eerste bent geworden.quote:Op zondag 22 juni 2014 18:29 schreef Aisomont het volgende:
[..]
Anders gewoon overal op reageren en dan kan je altijd nog nee zeggen als je gaat kijken.
Volgens mij is het bij zelfstandige kamers van de SSHN zo dat je huurkorting krijgt die gelijk ligt aan de huurtoeslag tot je 23e. Als je 23 wordt gaat de huur omhoog, maar kan je dit opvangen met de huurtoeslag.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef 741789456 het volgende:
Kom je daar ook voor in aanmerking als je nog geen 23 bent?
Edit: Helaas niet altijd... "uw rekenhuur minimaal ¤ 226,98 en maximaal ¤ 389,05 per maand is"
Nu hopen dat ze kamers goedkoper dan ¤389 hebben.
SSHNquote:Op maandag 23 juni 2014 15:25 schreef laares het volgende:
[..]
Supergoed advies, behalve dat je je wachttijd kwijt bent als je een kamer niet accepteert als je eerste bent geworden.
Ik heb zelf ook wat rare verhalen gehoord over de SSHN. Bijvoorbeeld dat ze vroeger het warm water "uitzetten" tussen 10:00 en 15:00, of dat je maar beperkt warm water had per dag.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:35 schreef Aisomont het volgende:
SSHN die mening heb ik sowieso, heb er zelf ook ingeschreven gestaan en was er niet erg tevreden over, zeg maar.
Dat sowieso. Maar alles dat bij Entree zit is nog veel beter dan SSHNquote:Op maandag 23 juni 2014 16:37 schreef Degodvader het volgende:
In mijn studietijd ook bij SSHN gehuurd. Niets dan lof voor die lui. Puike organisatie, stukken beter dan menig huisjesmelker.
Als je jonger bent dan 23 rekent de SSHN een lagere huur vanwege de huurtoeslag, onderaan de streep blijf je hetzelfde betalen. Als je 23 bent krijg je de volledige rekenhuur.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef 741789456 het volgende:
Kom je daar ook voor in aanmerking als je nog geen 23 bent?
Edit: Helaas niet altijd... "uw rekenhuur minimaal ¤ 226,98 en maximaal ¤ 389,05 per maand is"
Nu hopen dat ze kamers goedkoper dan ¤389 hebben.
Contact zoek je natuurlijk zelfquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:31 schreef Brembo het volgende:
[..]
Als je jonger bent dan 23 rekent de SSHN een lagere huur vanwege de huurtoeslag, onderaan de streep blijf je hetzelfde betalen. Als je 23 bent krijg je de volledige rekenhuur.
Voor de rest is galgenveld wel prima. Het is alleen wel zo dat de meeste daar opgesloten zitten op hun kamer en de interactie vrij laag is.
En wat deed je toen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:29 schreef Swieber- het volgende:
Ik kwam daar als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog niet binnen, helaas.
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb het twee maanden geleden als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog geprobeerd, maar er waren steeds mensen met een langere wachttijd.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Inmiddels is het een sjaarscomplex, dus zou het moeten lukken.
Geen idee wat het precieze tijdstip was (ik studeer al een tijdje niet meer, dus krijg niet alles mee) maar galgenveld is inmiddels, net als vossenveld en hoogeveldt een eerstejaarscomplex.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:50 schreef Swieber- het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb het twee maanden geleden als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog geprobeerd, maar er waren steeds mensen met een langere wachttijd.
Ik ben toen bij Hoogeveldt en Vossenveld gaan kijken, dat gaat wat sneller.
En toch maak je zonder reisurgentie de eerste 8-10 maanden geen kans. Als je je dan ook nog niet op deeerst mogelijke datum hebt ingeschreven kun je het al helemaal vergeten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:06 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Geen idee wat het precieze tijdstip was (ik studeer al een tijdje niet meer, dus krijg niet alles mee) maar galgenveld is inmiddels, net als vossenveld en hoogeveldt een eerstejaarscomplex.
Wanneer heb je je ingeschreven? Zonder reisurgentie ga je de eerste 8-10 maanden in ieder geval geen galgenveld kamer krijgen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef 741789456 het volgende:
Ik heb vanaf juli bijna een half jaar wachttijd opgebouwd. Helaas kom ik niet in aanmerking voor reisurgentie, van station naar station is voor mij net geen 2 uur (1 uur en 58 minuten, de snelste route is iets meer dan anderhalf uur).
Ergens in januari.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:09 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wanneer heb je je ingeschreven? Zonder reisurgentie ga je de eerste 8-10 maanden in ieder geval geen galgenveld kamer krijgen.
Dat is ook nog heel laat. Ik zou maar reageren op de minst gewilde kamers, of particulier gaan zoeken. Je hebt je laat ingeschreven en je hebt geen reisurgentie. Galgenveld gaat dan niet lukken. De andere complexen misschien wel, maar niet vanaf het begin.quote:
Door het jaar heen loopt het gewoon lekker door hoor.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:05 schreef 741789456 het volgende:
Eerstejaars studenten krijgen toch voorrang op het aanbod in Galgenveld? Hoeveel eerstejaars zullen er zijn die zich al vanaf de eerst mogelijke datum hebben ingeschreven? Als ik me niet vergis mag je je pas inschrijven in november.
Reageren op een ander complex is ook niet echt slim, dan ben je direct al je wachttijd weer kwijt. Wachttijd opsparen heeft eigenlijk ook niet echt veel zin als je een kamer in Galgenveld wilt. Na het start van het schooljaar komen er waarschijnlijk toch geen kamers vrij. En na het eerste jaar heb je geen voorrang meer...
Ik ben nu zelf eerstejaars student. Met reisurgentie en 6 november ingeschreven kreeg ik na een maand een kamer in galgenveld.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:16 schreef Degodvader het volgende:
[..]
Door het jaar heen loopt het gewoon lekker door hoor.
P.s. Het is collegejaar.
Er komen iedere week 2a3 galgenveld kamers vrij. Het totale aanbod van de sshn is niet eens altijd genoeg om alle eerstejaarsstudenten van kamers te voorzien. Zoals reeds gemeld zijn galgenveld kamers best populair. Dwz, als jij minder wachttijd dan andere 1e jaars hebt en geen reisurgentie hebt zul je eigenlijk altijd naast de pot pissen.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:08 schreef 741789456 het volgende:
Bedankt voor je advies.
Ik snap nog steeds niet helemaal hoe wachttijd zo een grote factor is bij het krijgen van een kamer in Galgenveld. Als de kamers in Galgenveld voor de eerstejaarsstudenten zijn, dan kun je in principe niet meer dan 8-9 maanden wachttijd hebben (als het goed is mag je je pas in november inschrijven). Ik heb zelf dan ongeveer 6 maanden wachttijd.
Wel een stuk minder, maar zullen er echt zoveel eerstejaars zijn die al vanaf 1 november staan ingeschreven?
En in welk complex heb je nu een kamer?quote:Op donderdag 3 juli 2014 10:52 schreef Tele6 het volgende:
Een week nadat ik het contract voor die kamer getekend had hebben ze me een andere kamer aangeboden.
Staat precies omschreven!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 16:08 schreef 741789456 het volgende:
Helaas nog geen kamer. Wat wordt er bedoeld met:
Het betreft een kamer op een gang met meerdere Internationale studenten. Deze kamer wordt in de toekomst mogelijk verhuurd aan een Internationale student. In dat geval gaat u intern verhuizen naar een andere kamer in Vossenveld. SSHN zal u deze andere woonruimte tijdig aanbieden. De normaal geldende regels met betrekking tot intern verhuizen zijn van toepassing
?
ook in Hoogeveldt, zelfde huurprijs, andere gangquote:Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef 741789456 het volgende:
[..]
En in welk complex heb je nu een kamer?
Vorige week gingen er twee Sterrenboschkamers naar augustus 2012. Niet dus. Een paar weken geleden gingen ze naar 2010.quote:Op dinsdag 31 mei 2016 20:42 schreef bamibij het volgende:
Heb inmiddels drie jaar inschrijftijd. Genoeg voor een kamer op Sterrenbosch denken jullie?
Kijk anders zelf even naar de toegewezen eenheden:quote:
Dat kan ook inderdaad.quote:Op woensdag 1 juni 2016 12:06 schreef Adsumnonabsum het volgende:
[..]
Kijk anders zelf even naar de toegewezen eenheden:
https://www.sshn.nl/wonin(...)enheden/archief-2016
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |