abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141412187
Iemand ervaring met SSHN?

Een tijdje geleden heb ik me aangemeld zodat ik wat wachttijd kon opbouwen voor een kamer in Nijmegen. In een e-mail kreeg ik de onderstaande informatie van de SSHN:

"Als eerstejaars student hebt u, vanaf 1 juli voorafgaand aan uw eerste studiejaar, voorrang in de complexen Hoogeveldt, Vossenveld, Galgenveld (onzelfstandig) en Griftdijk."

Ik heb nu geen idee welke van deze complexen ik het beste op kan reageren. Er staan ook niet echt foto's van de kamers op het internet (wel een paar van de buitenkant). Wat raadden jullie aan/af?
pi_141412356
In elk geval Griftdijk, dat is namelijk in Lent :'). De rest maakt niet zoveel uit (hoewel ik er nooit heb gewoond).
  zondag 22 juni 2014 @ 17:17:12 #3
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_141412482
Hoogeveldt is héél klein, Vossenveld is ver uit de buurt van alles behalve als je roeit en Griftdijk is niet in Nijmegen. Galgenveld ligt centraal en heeft redelijke ruimte, meestal een aparte woon- en slaapkamer. Ik zou daar dus voor gaan, indien beschikbaar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_141413255
Bedankt voor je advies. Galgenveld is wel erg duur, gemiddeld ¤ 476,45 staat er op de website. Krijg je hier nog huurtoeslag op ofzo?

Ik denk dat ik beter gewoon particulier moet huren.
pi_141414978
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2014 17:42 schreef 741789456 het volgende:
Bedankt voor je advies. Galgenveld is wel erg duur, gemiddeld ¤ 476,45 staat er op de website. Krijg je hier nog huurtoeslag op ofzo?

Ik denk dat ik beter gewoon particulier moet huren.
Particulier huren in Nijmegen, succes ermee hè.

Plus zover zijn al die complexen ook weer niet fietsen. Het ligt er maar net aan wat jij wil. En staat er als je ergens op reageert niet bij hoeveel ruimte er is? Lijkt mij nogal een vereiste, zeg maar. Anders gewoon overal op reageren en dan kan je altijd nog nee zeggen als je gaat kijken.
pi_141416368
Wat is er mis met particulier huren in Nijmegen?

Griftdijk en vooral Vossenveld zijn beide inderdaad niet zo heel ver weg, ongeveer 20 minuten fietsen naar de HAN. Overal op reageren kan trouwens niet zo maar bij de SSHN. Als je een woning krijgt toegewezen ben je direct ook je wachttijd kwijt, ook als je de woning niet accepteert.
pi_141426319
Ga. Voor. Galgenveld.
pi_141426702
Ga ik proberen als ze ook wat goedkopere kamers hebben van ongeveer ¤350.
pi_141426772
Galgenveld heeft huurtoeslag waardoor ze niet duurder zijn dan andere complexen.
pi_141426865
Kom je daar ook voor in aanmerking als je nog geen 23 bent?

Edit: Helaas niet altijd... "uw rekenhuur minimaal ¤ 226,98 en maximaal ¤ 389,05 per maand is"
Nu hopen dat ze kamers goedkoper dan ¤389 hebben.
pi_141429626
Nvm

[ Bericht 50% gewijzigd door 741789456 op 22-06-2014 23:17:33 ]
pi_141429798
Griftdijk wordt als het goed is gesloopt. Zo heeft mijn ex chick korting gekregen op haar maandhuur.
pi_141443254
Hoogeveldt of Galgenveld.

Vossenveld zit je zowat in Dukenburg en Griftdijk in van die tijdelijke loodsdingen in fucking Lent :')
Ja doei.
pi_141444891
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
Hoogeveldt of Galgenveld.

Vossenveld zit je zowat in Dukenburg en Griftdijk in van die tijdelijke loodsdingen in fucking Lent :')
Galgenveld heeft eigen badkamer, en aparte (privé) woon- en slaapkamer. Bovendien een groot balkon. Hoogeveldt zijn kleine kamers in een soviet-complex.

P.s. Ik heb heimwee naar m'n studententijd.
pi_141445058
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:06 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Galgenveld heeft eigen badkamer, en aparte (privé) woon- en slaapkamer. Bovendien een groot balkon. Hoogeveldt zijn kleine kamers in een soviet-complex.

P.s. Ik heb heimwee naar m'n studententijd.
Ja, klopt, maar qua locatie zou ik wel voor een van deze twee kiezen. Zou ook 't liefst voor Galgenveld gaan, maar indien dat niet lukt, dan Hoogeveldt. Rol je zo uit bed je college in.
Ja doei.
pi_141449623
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 12:12 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar qua locatie zou ik wel voor een van deze twee kiezen. Zou ook 't liefst voor Galgenveld gaan, maar indien dat niet lukt, dan Hoogeveldt. Rol je zo uit bed je college in.
Conclusie TS: Galgenveld> Hoogeveldt> Vossenveld.
pi_141451655
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 18:29 schreef Aisomont het volgende:

[..]

Anders gewoon overal op reageren en dan kan je altijd nog nee zeggen als je gaat kijken.
Supergoed advies, behalve dat je je wachttijd kwijt bent als je een kamer niet accepteert als je eerste bent geworden.

quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef 741789456 het volgende:

Edit: Helaas niet altijd... "uw rekenhuur minimaal ¤ 226,98 en maximaal ¤ 389,05 per maand is"
Volgens mij is het bij zelfstandige kamers van de SSHN zo dat je huurkorting krijgt die gelijk ligt aan de huurtoeslag tot je 23e. Als je 23 wordt gaat de huur omhoog, maar kan je dit opvangen met de huurtoeslag.
pi_141452054
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:25 schreef laares het volgende:

[..]

Supergoed advies, behalve dat je je wachttijd kwijt bent als je een kamer niet accepteert als je eerste bent geworden.
SSHN :') die mening heb ik sowieso, heb er zelf ook ingeschreven gestaan en was er niet erg tevreden over, zeg maar.
pi_141452865
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 15:35 schreef Aisomont het volgende:
SSHN die mening heb ik sowieso, heb er zelf ook ingeschreven gestaan en was er niet erg tevreden over, zeg maar.
Ik heb zelf ook wat rare verhalen gehoord over de SSHN. Bijvoorbeeld dat ze vroeger het warm water "uitzetten" tussen 10:00 en 15:00, of dat je maar beperkt warm water had per dag.
pi_141454198
In mijn studietijd ook bij SSHN gehuurd. Niets dan lof voor die lui. Puike organisatie, stukken beter dan menig huisjesmelker.
pi_141459811
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:37 schreef Degodvader het volgende:
In mijn studietijd ook bij SSHN gehuurd. Niets dan lof voor die lui. Puike organisatie, stukken beter dan menig huisjesmelker.
Dat sowieso. Maar alles dat bij Entree zit is nog veel beter dan SSHN ;)
pi_141483502
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:57 schreef 741789456 het volgende:

Als je jonger bent dan 23 rekent de SSHN een lagere huur vanwege de huurtoeslag, onderaan de streep blijf je hetzelfde betalen. Als je 23 bent krijg je de volledige rekenhuur.

Voor de rest is galgenveld wel prima. Het is alleen wel zo dat de meeste daar opgesloten zitten op hun kamer en de interactie vrij laag is.
pi_141484942
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:31 schreef Brembo het volgende:

[..]

Als je jonger bent dan 23 rekent de SSHN een lagere huur vanwege de huurtoeslag, onderaan de streep blijf je hetzelfde betalen. Als je 23 bent krijg je de volledige rekenhuur.

Voor de rest is galgenveld wel prima. Het is alleen wel zo dat de meeste daar opgesloten zitten op hun kamer en de interactie vrij laag is.
Contact zoek je natuurlijk zelf ;).
pi_141495564
Galgenveld kom je wel moeilijk binnen, echt een lange wachtlijst. Ik kwam daar als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog niet binnen, helaas.

Verder ligt het er maar net aan waar je prioriteiten liggen :) Hoogeveldt is lekker dicht bij de campus en binnen dat complex is, voor zover ik gemerkt heb, wel meer onderling contact. Voordeel aan Vossenveld is het hebben van een eigen douche :D
pi_141505934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:29 schreef Swieber- het volgende:
Ik kwam daar als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog niet binnen, helaas.
En wat deed je toen?
pi_141505997
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:58 schreef 741789456 het volgende:

[..]

En wat deed je toen?
Inmiddels is het een sjaarscomplex, dus zou het moeten lukken.
pi_141516603
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:59 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Inmiddels is het een sjaarscomplex, dus zou het moeten lukken.
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb het twee maanden geleden als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog geprobeerd, maar er waren steeds mensen met een langere wachttijd.

Ik ben toen bij Hoogeveldt en Vossenveld gaan kijken, dat gaat wat sneller.
pi_141524649
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:50 schreef Swieber- het volgende:

[..]

Sinds wanneer is dat dan? Ik heb het twee maanden geleden als eerstejaars met 10 maanden wachttijd nog geprobeerd, maar er waren steeds mensen met een langere wachttijd.

Ik ben toen bij Hoogeveldt en Vossenveld gaan kijken, dat gaat wat sneller.
Geen idee wat het precieze tijdstip was (ik studeer al een tijdje niet meer, dus krijg niet alles mee) maar galgenveld is inmiddels, net als vossenveld en hoogeveldt een eerstejaarscomplex.
pi_141526301
Galgenveld is wel een fijn complex, al zeg ik het zelf. Vraag is alleen, heb je reisurgentie en sta je ingeschreven vanaf de eerste mogelijkheid(1-november)? Anders kun je het wel vergeten tot pakweg mei/juni.
Galgenveld is qua locatie+ruimte top. Het complex is niet supernieuw, maar gewoon prima. Volgens mij zit alles ook nog hartstikke vol en zijn deze woningen erg geliefd. Heb nog geen eerstejaars gezien met een fijnere kamer.

Je krijgt overifens huursubsidie, je netto huur is 330-350. SSHN is gewoon een prima organisatie, heb nog geen vage regels meegemaakt.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141526363
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:06 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Geen idee wat het precieze tijdstip was (ik studeer al een tijdje niet meer, dus krijg niet alles mee) maar galgenveld is inmiddels, net als vossenveld en hoogeveldt een eerstejaarscomplex.
En toch maak je zonder reisurgentie de eerste 8-10 maanden geen kans. Als je je dan ook nog niet op deeerst mogelijke datum hebt ingeschreven kun je het al helemaal vergeten.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_141527363
Ik heb vanaf juli bijna een half jaar wachttijd opgebouwd. Helaas kom ik niet in aanmerking voor reisurgentie, van station naar station is voor mij net geen 2 uur (1 uur en 58 minuten, de snelste route is iets meer dan anderhalf uur).
pi_141527877
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:53 schreef 741789456 het volgende:
Ik heb vanaf juli bijna een half jaar wachttijd opgebouwd. Helaas kom ik niet in aanmerking voor reisurgentie, van station naar station is voor mij net geen 2 uur (1 uur en 58 minuten, de snelste route is iets meer dan anderhalf uur).
Wanneer heb je je ingeschreven? Zonder reisurgentie ga je de eerste 8-10 maanden in ieder geval geen galgenveld kamer krijgen.
pi_141528031
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:09 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Wanneer heb je je ingeschreven? Zonder reisurgentie ga je de eerste 8-10 maanden in ieder geval geen galgenveld kamer krijgen.
Ergens in januari.
pi_141528151
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:13 schreef 741789456 het volgende:

[..]

Ergens in januari.
Dat is ook nog heel laat. Ik zou maar reageren op de minst gewilde kamers, of particulier gaan zoeken. Je hebt je laat ingeschreven en je hebt geen reisurgentie. Galgenveld gaat dan niet lukken. De andere complexen misschien wel, maar niet vanaf het begin.
pi_141531540
Eerstejaars studenten krijgen toch voorrang op het aanbod in Galgenveld? Hoeveel eerstejaars zullen er zijn die zich al vanaf de eerst mogelijke datum hebben ingeschreven? Als ik me niet vergis mag je je pas inschrijven in november.

Reageren op een ander complex is ook niet echt slim, dan ben je direct al je wachttijd weer kwijt. Wachttijd opsparen heeft eigenlijk ook niet echt veel zin als je een kamer in Galgenveld wilt. Na het start van het schooljaar komen er waarschijnlijk toch geen kamers vrij. En na het eerste jaar heb je geen voorrang meer...
pi_141531881
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:05 schreef 741789456 het volgende:
Eerstejaars studenten krijgen toch voorrang op het aanbod in Galgenveld? Hoeveel eerstejaars zullen er zijn die zich al vanaf de eerst mogelijke datum hebben ingeschreven? Als ik me niet vergis mag je je pas inschrijven in november.

Reageren op een ander complex is ook niet echt slim, dan ben je direct al je wachttijd weer kwijt. Wachttijd opsparen heeft eigenlijk ook niet echt veel zin als je een kamer in Galgenveld wilt. Na het start van het schooljaar komen er waarschijnlijk toch geen kamers vrij. En na het eerste jaar heb je geen voorrang meer...
Door het jaar heen loopt het gewoon lekker door hoor.

P.s. Het is collegejaar.
pi_141544435
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:16 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Door het jaar heen loopt het gewoon lekker door hoor.

P.s. Het is collegejaar.
Ik ben nu zelf eerstejaars student. Met reisurgentie en 6 november ingeschreven kreeg ik na een maand een kamer in galgenveld.
Aantal vrienden (zonder reisurgentie) 10 november ingeschreven hebben nu nog geen kamer op galgenveld gekregen. De voorrang gaat bijna over op een nieuwe groep, die krijgen geen kamer hoor.
Nieuwste ganggenoot (zonder reisurgentie) 1 november ingeschreven.

Dus ts, ik schat je kansen uiterst laag in. Als je echt een kamer nodig hebt gewoon op mindere kamers reageren. Of particulier zoeken.
pi_141679048
Ga in Lent wonen tot je wat beters vindt.
  zondag 29 juni 2014 @ 14:59:36 #39
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141680752
Galgenveld kun je vergeten met jouw inschrijfduur, ga voor Hoogeveld, prima te doen voor een beginner. Kijk eventueel of er een kamer vrijkomt op een gang van 8 ipv 16. O, en plattegronden van de kamers op alle complexen kun je gewoon op de site van de SSHN vinden. Sommige kamers zijn namelijk iets groter, of anders ingedeeld, of met of zonder lift. Allemaal handig om even te checken voordat je reageert.

Griftdijk zou ik idd niet doen, ver weg, en vaak veel exchange students. Vosseveld is een eind fietsen, maar daardoor wel sneller een kamer. Ook hier geldt weer: gewoon vanuit daar (particulier) verder zoeken.

En idd, door het jaar heen komen er kamers genoeg vrij. Mensen verhuizen namelijk gewoon, naar een andere kamer, naar een appartement, terug naar papa en mama omdat op kamers/ de studie toch niet bevalt.
pi_141742407
Bedankt voor je advies.

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe wachttijd zo een grote factor is bij het krijgen van een kamer in Galgenveld. Als de kamers in Galgenveld voor de eerstejaarsstudenten zijn, dan kun je in principe niet meer dan 8-9 maanden wachttijd hebben (als het goed is mag je je pas in november inschrijven). Ik heb zelf dan ongeveer 6 maanden wachttijd.

Wel een stuk minder, maar zullen er echt zoveel eerstejaars zijn die al vanaf 1 november staan ingeschreven?
pi_141742783
Ik denk dat het uiteindelijk meer zal gaan om het aantal kamers dat de SSHN te bieden heeft (aan de eerste jaars) in Galgenveld.
  maandag 30 juni 2014 @ 23:00:54 #42
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_141745971
Het is heel simpel: niet alle eerstejaars krijgen een kamer via de SSHN, er is gewoon een groot tekort, en omdat een kamer op Galgenveld groter en iets 'luxer' is, gaandie naar degenen dieheel vroeghebben ingeschreven en wel reisurgentie hebben... Er komen meestal niet zoveel Galgenveld kamers vrij idd, waarom zou je weggaan als je er eenmaal zit ;)

Succes met je zoektocht. Reageer gewoon op kamers, zie je vanzelf hoeveelste je wordt, en of het dus zin heeft...
pi_141845233
Ik heb me pas in mei ingeschreven bij SSHN (toekomstig eerstejaars) maar nu wel een kamer in Hoogeveldt. Wat ik heb gedaan is reageren op een kamer die met voorrang voor internationale studenten was. Dan moet je een clausule ondertekenen dat je eruit gaat zodra ze een internationale student gevonden hebben en dan bieden ze je een andere kamer aan. Dus niemand wil zo'n kamer omdat je weet dat je heel snel weer moet verhuizen en tussen allemaal vage buitenlanders zit. Een week nadat ik het contract voor die kamer getekend had hebben ze me een andere kamer aangeboden :D.
pi_141846041
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 22:08 schreef 741789456 het volgende:
Bedankt voor je advies.

Ik snap nog steeds niet helemaal hoe wachttijd zo een grote factor is bij het krijgen van een kamer in Galgenveld. Als de kamers in Galgenveld voor de eerstejaarsstudenten zijn, dan kun je in principe niet meer dan 8-9 maanden wachttijd hebben (als het goed is mag je je pas in november inschrijven). Ik heb zelf dan ongeveer 6 maanden wachttijd.

Wel een stuk minder, maar zullen er echt zoveel eerstejaars zijn die al vanaf 1 november staan ingeschreven?
Er komen iedere week 2a3 galgenveld kamers vrij. Het totale aanbod van de sshn is niet eens altijd genoeg om alle eerstejaarsstudenten van kamers te voorzien. Zoals reeds gemeld zijn galgenveld kamers best populair. Dwz, als jij minder wachttijd dan andere 1e jaars hebt en geen reisurgentie hebt zul je eigenlijk altijd naast de pot pissen.
Inmiddels zul je ook zelf wel kunnen zien hoeveel kamers er vrij zijn gekomen. Succes met reageren.
pi_141846310
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 10:52 schreef Tele6 het volgende:
Een week nadat ik het contract voor die kamer getekend had hebben ze me een andere kamer aangeboden :D.
En in welk complex heb je nu een kamer?
  PR en moderator zondag 6 juli 2014 @ 15:16:26 #46
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_141968536
Hoogeveldt is (vaak) wel haske gezellig _O_

Ben je al iets opgeschoten, TS?
Fuck the EBU.
pi_141982360
Ik heb op twee kamers in Vossenveld gereageerd. Woensdagmiddag wordt de uitslag bekendgemaakt.
pi_142174239
Helaas nog geen kamer. Wat wordt er bedoeld met:

Het betreft een kamer op een gang met meerdere Internationale studenten. Deze kamer wordt in de toekomst mogelijk verhuurd aan een Internationale student. In dat geval gaat u intern verhuizen naar een andere kamer in Vossenveld. SSHN zal u deze andere woonruimte tijdig aanbieden. De normaal geldende regels met betrekking tot intern verhuizen zijn van toepassing

?
pi_142174273
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:08 schreef 741789456 het volgende:
Helaas nog geen kamer. Wat wordt er bedoeld met:

Het betreft een kamer op een gang met meerdere Internationale studenten. Deze kamer wordt in de toekomst mogelijk verhuurd aan een Internationale student. In dat geval gaat u intern verhuizen naar een andere kamer in Vossenveld. SSHN zal u deze andere woonruimte tijdig aanbieden. De normaal geldende regels met betrekking tot intern verhuizen zijn van toepassing

?
Staat precies omschreven! :D Je gaat geen rechtenstudie doen, toch?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_142174274
Nou, gewoon, dat je het risico loopt uit je kamer gepleurd te worden maar dat ze dus wel andere woonruimte voor je regelen en dit ruim van te voren doen zodat je niet alles in één dag in hoeft te pakken.
Ja doei.
pi_142354080
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 11:30 schreef 741789456 het volgende:

[..]

En in welk complex heb je nu een kamer?
ook in Hoogeveldt, zelfde huurprijs, andere gang
pi_162653062
Heb inmiddels drie jaar inschrijftijd. Genoeg voor een kamer op Sterrenbosch denken jullie?
pi_162654274
Nop
pi_162659359
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 20:42 schreef bamibij het volgende:
Heb inmiddels drie jaar inschrijftijd. Genoeg voor een kamer op Sterrenbosch denken jullie?
Vorige week gingen er twee Sterrenboschkamers naar augustus 2012. Niet dus. Een paar weken geleden gingen ze naar 2010.
pi_162659694
Proosdij/De Gouveneur wel?
pi_162661880
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:32 schreef bamibij het volgende:
Proosdij wellicht.
pi_162665590
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 00:32 schreef bamibij het volgende:
Kijk anders zelf even naar de toegewezen eenheden: