abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142166853
Gisteren een klein uurtje gespeeld. Het valt tot nu toe niet tegen.

Ik heb noble warrior. Welke perks zijn belangrijk? En hebben jullie nog tips?
pi_142167008
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:27 schreef Rijst het volgende:
Gisteren een klein uurtje gespeeld. Het valt tot nu toe niet tegen.

Ik heb noble warrior. Welke perks zijn belangrijk? En hebben jullie nog tips?
Ligt er een beetje aan. Wil je tank worden of dps?
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_142167053
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:31 schreef Silv het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan. Wil je tank worden of dps?
Ik heb geen idee wat een dps is
pi_142167102
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:32 schreef Rijst het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat een dps is
Veel mensen afmaken.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_142167180
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:34 schreef Silv het volgende:

[..]

Veel mensen afmaken.
jaa die!!
  vrijdag 11 juli 2014 @ 12:42:55 #106
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142167378
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:36 schreef Rijst het volgende:

[..]

jaa die!!
Veel punten in Dexterity en Strength. Dexterity voor de critical hits en strength kan nooit kwaad als warrior.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Attributes_(Dragon_Age_II)

Ook een paar puntjes in constitution zodat je klappen kan opvangen en een (heel) klein beetje in wilpower, zodat je je skills kan uitvoeren zonder dat je de hele tijd stamina-potions achterover moet gillen.

:)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142167421
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:36 schreef Rijst het volgende:

[..]

jaa die!!
Als je met twee wapens vecht is dit een redelijk goede guide:
http://forum.bioware.com/(...)-wield-damage-build/

Als je met een tweehandig wapen speelt moet je dan punten steken in de perks voor two handed weapons ipv dual wield. En in plaats van punten in dexterity moet je dan punten in strength stoppen. Vond dat zelf de tofste manier om te spelen. En de meeste perks kan je sowieso niet verkeerd mee gaan.

^^ En wat Semisane zegt.
No resentment ever evened out a weaker hand
pi_142170746
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 11:23 schreef Semisane het volgende:
Om het maar even weer even over Dragon Age te gaan hebben... :P

Maar eens een sloot aan mods gedownload voor Dragon age 2 en een game gestart met de intentie om een totaal ander soort party te maken dan ik normaal zou doen. (Tank, damagers, healer)

Zelf geen mage, rogue of 2-handed warrior, maar de nobele taak van tank (Schildje en zwaardje). Mod gedownload waarbij alle ability punten zijn gereset en alle ability groepen beschikbaar maakt (behalve die werkelijk aan een personage hangen).

Verder geen Aveline, geen Varric of Anders (behalve in deeproads om Bethany naar de grey wardens te krijgen) en zeker geen Fenris ( :r ). Nu dus met Bethany, Merill en Isabela.

Verder wat mods die een sloot aan wapens en armor toevoegt, wat grafische mods. (Game op nightmare mode, omdat DA2 snel erg makkelijk werd de vorige keer).

Ook ben is de tank de enige die de damage doet, gewoon om mezelf nog wat meer restricties te geven dan normaal (je moet wat om deze game "leuk " te houden :') ). De rest van het ploegje heeft skills voornamelijk om te kiten, buffen of juist debuffen. (Ook Isabela, wat wel lullig is want nu staat ze wat zielig te doen met een pijl en boogje :D)

Nu ik al wat geleveled ben krijg ik wel het idee dat mijn tank straks doodleuk onverwoestbaar wordt...ik heb net die eerste draak van de bonepit praktisch solo neergehaald. (De rest deed enkel aan buffen).

Toch blijft het nadeel van deze game dat het verhaal technisch slap is en ik de neiging heb gewoon door de game te steamrollen. Wat wel leuk is op zich zijn de conversaties tussen tussen de drie dames. :D

Nou ja ach, ik zie wel of ik mijn aandacht er bij kan houden tot het einde. :@
Haha, daarom Origins gewoon weer spelen. Ben nu bij de Landsmeet en als ik klaar ben ga ik naar Awakening en dan ook weer DA2. Ben bijna alles van het verhaal van 2 vergeten, dus vind het niet erg om het nog eens te spelen. Even opwarmen voor 3. Kan nu niet verder omdat de stroom is uitgevallen. :(

Is het niet toffer om een arcane warrior als tank te maken en dan te solo'en :P qua spells toffer dan een warrior.
pi_142170843
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 12:42 schreef Semisane het volgende:

[..]

Veel punten in Dexterity en Strength. Dexterity voor de critical hits en strength kan nooit kwaad als warrior.

http://dragonage.wikia.com/wiki/Attributes_(Dragon_Age_II)

Ook een paar puntjes in constitution zodat je klappen kan opvangen en een (heel) klein beetje in wilpower, zodat je je skills kan uitvoeren zonder dat je de hele tijd stamina-potions achterover moet gillen.

:)
Dexterity zorgt er ook voor dat je minder kans hebt om geraakt te worden, dus als tank kun je ook punten jn dexterity doen in plaats van constitution (waarvan je dus meer leven krijgt).
Je kunt veel kanten op. Er is niet echt iets fout. Zolang je maar een iemand hebt die de klappen op kan vangen en een iemand met een heal spell zal het op normal wel goed gaan.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:29:13 #110
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142171088
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:20 schreef Cikx het volgende:

Is het niet toffer om een arcane warrior als tank te maken en dan te solo'en :P qua spells toffer dan een warrior.
Arcane warrior in DA2? Nee toch? Die zat toch enkel in DA:O?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142171230
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:29 schreef Semisane het volgende:

[..]

Arcane warrior in DA2? Nee toch? Die zat toch enkel in DA:O?
Echt? Oh dan zie je maar weer hoe ik dat spel heb verdrongen haha.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:44:37 #112
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142171547
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef Cikx het volgende:

[..]

Echt? Oh dan zie je maar weer hoe ik dat spel heb verdrongen haha.
Tja, en ik heb net DA:O al uitgespeeld, dus vandaar dat ik maar weer ben begonnen met DA2. Ik ga vanavond wel weer even verder...en vooral keuzes maken die ik de eerste keer niet heb gemaakt. (Dus mensen dood laten gaan of bepaalde mensen niet helpen....na ja de hufter spelen dus.) O-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142172158
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:44 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tja, en ik heb net DA:O al uitgespeeld, dus vandaar dat ik maar weer ben begonnen met DA2. Ik ga vanavond wel weer even verder...en vooral keuzes maken die ik de eerste keer niet heb gemaakt. (Dus mensen dood laten gaan of bepaalde mensen niet helpen....na ja de hufter spelen dus.) O-)
Ook altijd leuk. Alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
had ik het wel moeilijk mee. :P
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:08:53 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142172384
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:02 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ook altijd leuk. Alleen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
had ik het wel moeilijk mee. :P
Alistair was in mijn laatste game m'n "lover" (had een vrouwelijke mage) en heb hem dan toch weer verraden voor Loghain omdat ik dat nog nooit had gedaan, maar hem wel laten trouwen met Anora en dus Koning. (Mocht mij overigens niet meer daarna. :D )

Heb loghain toen Morrigan laten impregneren :D en heb na het laatste gevecht de intentie uitgesproken om dan maar met Sten mee te gaan. Grappig is dat in de DA2 game hier naar wordt gerefereerd nu. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142172602
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:08 schreef Semisane het volgende:

[..]

Alistair was in mijn laatste game m'n "lover" (had een vrouwelijke mage) en heb hem dan toch weer verraden voor Loghain omdat ik dat nog nooit had gedaan, maar hem wel laten trouwen met Anora en dus Koning. (Mocht mij overigens niet meer daarna. :D )

Heb loghain toen Morrigan laten impregneren :D en heb na het laatste gevecht de intentie uitgesproken om dan maar met Sten mee te gaan. Grappig is dat in de DA2 game hier naar wordt gerefereerd nu. :D
Haha dat is wel tof. Ik was toen maar meteen all out gegaan en hem tot dood veroordeeld. Je bent evil of je bent het niet. :')
pi_142174637
Jaja er is weer een nieuw deel, ben benieuwd.

Oké best flinke spoilers in dit filmpje.
Tacitical combat ziet er tof uit en wat is gebeurd met mijn lieve Leliana. ;(

[ Bericht 16% gewijzigd door Cikx op 11-07-2014 16:34:48 ]
pi_142175288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:22 schreef Cikx het volgende:
Jaja er is weer een nieuw deel, ben benieuwd.

Oké best flinke spoilers in dit filmpje.
Tacitical combat ziet er tof uit en wat is gebeurd met mijn lieve Leliana. ;(

Nu ben ik benieuwd of ze ook in mijn spel even hard gaat open zeiken over mages als in dit filmpje. Mijn warden was namelijk een mage. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142175315
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Nu ben ik benieuwd of ze ook in mijn spel even hard gaat open zeiken over mages als in dit filmpje. Mijn warden was namelijk een mage. :+
Mijne ook. :o
pi_142175324
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Cikx het volgende:

[..]

Mijne ook. :o
Ze was trouwens ook zijn 'lover'.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142175353
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:47 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ze was trouwens ook zijn 'lover'.
Bij mij ook. _O_ Ik denk dat ik haar maar niet naar Redcliffe stuur, als dat mogelijk is. :P
pi_142175393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:48 schreef Cikx het volgende:

[..]

Bij mij ook. _O_ Ik denk dat ik haar maar niet naar Redcliffe stuur, als dat mogelijk is. :P
Ligt eraan wat de andere opties zijn. Sowieso dat ik het wel doe bij mijn evil playthrough. >:)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142175454
Viel me trouwens op dat vijanden niet gelijk aanvallen zodra je de kamer binnenkomt, je kan dus een verrassingsaanval plannen. :o :D
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142175587
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:51 schreef Rezania het volgende:
Viel me trouwens op dat vijanden niet gelijk aanvallen zodra je de kamer binnenkomt, je kan dus een verrassingsaanval plannen. :o :D
Dat is tof inderdaad, ik hoop wel dat ze op easy spelen, want dit was wel erg makkelijk. Maarja anders is nightmare natuurlijk gewoon de oplossing. Verder ziet het er een beetje lame uit als die mages met de rug naar hun target toe zitten te schieten, maar het is een alpha dus ik heb er vertrouwen in. :P
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:02:34 #124
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142175870
In een van de eerste gameplayfilmpjes gaven ze aan dat, terwijl ze speelden, ze een veel hoger level waren dan vijanden in die levels. Denk dat 't hier hetzelfde is.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142176070
quote:
3s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:02 schreef The_Substitute het volgende:
In een van de eerste gameplayfilmpjes gaven ze aan dat, terwijl ze speelden, ze een veel hoger level waren dan vijanden in die levels. Denk dat 't hier hetzelfde is.
Gelukkig. :)
pi_142178002
Iemand de CE besteld? Je kan deze bij een webwinkel namelijk krijgen voor de "reguliere" prijs van de gewone editie ;)
pi_142178285
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:08 schreef Disker91 het volgende:
Iemand de CE besteld? Je kan deze bij een webwinkel namelijk krijgen voor de "reguliere" prijs van de gewone editie ;)
Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.
Wat ik wel apart vind is dat de deluxe edition enkel voor de consoles is, voor de PC kan je alleen het normale spel bestellen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142178386
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.
Wat ik wel apart vind is dat de deluxe edition enkel voor de consoles is, voor de PC kan je alleen het normale spel bestellen.
Ja de deluxe edition. Noem het CE omdat het makkelijker was. Zie het ook als de CE. Was ook zo met DAII. Voor de PC heeft EA de deluxe edition exclusief gemaakt voor Origin :').

Een fysieke versie is er (nog) niet.

https://www.origin.com/en(...)gital-deluxe-edition
pi_142178387
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 16:54 schreef Cikx het volgende:

[..]

Dat is tof inderdaad, ik hoop wel dat ze op easy spelen, want dit was wel erg makkelijk. Maarja anders is nightmare natuurlijk gewoon de oplossing. Verder ziet het er een beetje lame uit als die mages met de rug naar hun target toe zitten te schieten, maar het is een alpha dus ik heb er vertrouwen in. :P
Van reddit:
quote:
Someone tweeted about that, and about Dorian's little 'facing this way/casting spells that way' glitch that seemed to be going on in one fight. The dragon age account tweeted back:
"Not to worry. The demo was taken from an Alpha build, so it'll all get a nice coat of polish before October. :) "
So, I mean, take nothing as final. I'm not saying they'll magically fix absolutely everything before release, but it'll be tidied up significantly from alpha.
http://www.reddit.com/r/d(...)play_series_e3_demo/

Dus dan zou het vechten met magie beter moeten gaan. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142178437
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:23 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Ja de deluxe edition. Noem het CE omdat het makkelijker was. Zie het ook als de CE. Was ook zo met DAII. Voor de PC heeft EA de deluxe edition exclusief gemaakt voor Origin :').

Een fysieke versie is er (nog) niet.

https://www.origin.com/en(...)gital-deluxe-edition
70 euro natuurlijk weer. :') 25 euro extra voor wat DLC, laat dan maar zitten. Ik koop het normale spel wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142178740
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Van reddit:

[..]

http://www.reddit.com/r/d(...)play_series_e3_demo/

Dus dan zou het vechten met magie beter moeten gaan. :P
Top!

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:19 schreef Rezania het volgende:

[..]

Je bedoelt de deluxe edition? Er is nog geen collector's edition voor zover ik weet.
Wat ik wel apart vind is dat de deluxe edition enkel voor de consoles is, voor de PC kan je alleen het normale spel bestellen.
Dit is de CE. Ik ga gewoon de normale versie kopen though.

  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:47:07 #132
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142178985
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:
70 euro natuurlijk weer. :') 25 euro extra voor wat DLC, laat dan maar zitten. Ik koop het normale spel wel.
¤10,-.

(AAA)Games zijn nu standaard ¤60,-.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142179064
quote:
9s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:47 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

¤10,-.

(AAA)Games zijn nu standaard ¤60,-.
http://www.budgetgaming.n(...)+inquisition_PC.html
¤45,- voor de PC versie.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142179347
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:37 schreef Cikx het volgende:

[..]

Top!

[..]

Dit is de CE. Ik ga gewoon de normale versie kopen though.

[ afbeelding ]
Oh dat wist ik nog niet, gemist denk ik. Wel leuk, maar ik houd het wel bij de deluxe edition voor 60 euro. Als ik er meer voor moest neerleggen zoals bij bol.com (80 euro :') ) dan kocht ik ook wel de gewone.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:25 schreef Rezania het volgende:

[..]

70 euro natuurlijk weer. :') 25 euro extra voor wat DLC, laat dan maar zitten. Ik koop het normale spel wel.
Tja.... EA wil money zien.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:58:02 #135
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142179348
quote:
Ja, je kan 'm uiteraard zo goedkoper krijgen. Maar dan zal het alsnog maar ¤10,- voor evt. dlc zijn, als je ze los koopt. :P
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142179405
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:58 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ja, je kan 'm uiteraard zo goedkoper krijgen. Maar dan zal het alsnog maar ¤10,- voor evt. dlc zijn, als je ze los koopt. :P
Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo. :{w
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:00:36 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142179428
Leuke trailer wel weer, maar de gevechten heb ik nu wel gezien en vind ik ook niet zo interessant, althans niet hoe zij die uitvechten. Geef mij maar die tactische overview. 8-)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142179469
Speel trouwens altijd een male human. Maar deze keer maak ik zeker in mijn tweede playthrough een brute Qunari character aan.
pi_142179481
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:01 schreef Disker91 het volgende:
Speel trouwens altijd een male human. Maar deze keer maak ik zeker in mijn tweede playthrough een brute Qunari character aan.
Ga ik ook doen. En dan de Qunari fucking evil maken. _O_ ~O>

Moet ik dan wel eerst tijd zien te vinden om te spelen, zal waarschijnlijk tot het einde van de kerstvakantie wel zoet zijn met het spel. _O-
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:03:02 #140
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142179505
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:01 schreef Disker91 het volgende:
Speel trouwens altijd een male human. Maar deze keer maak ik zeker in mijn tweede playthrough een brute Qunari character aan.
Niks! Eerste playthrough. Eindelijk kan ik Sten zijn. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 11 juli 2014 @ 19:14:34 #141
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142179948
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:59 schreef Rezania het volgende:
Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo. :{w
Ik ben al blij dat ze geen dlc maken omtrend extra karakters. Deze aangekondigde dlc heb ik eigenlijk geen problemen mee, want je hoeft ze simpelweg niet te kopen. Het is niet alsof je iets mist.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142179962
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 18:59 schreef Rezania het volgende:

[..]

Mja, vind het nog steeds belachelijk duur. Vroeger zat dat gewoon standaard bij het spel en kon je enkel uitbreidingen kopen, niet een zwaard voor een euro of zo. :{w
Als het verhalende DLC zou zijn geweest had ik het er wel voor over gehad. Maar vind het een beetje lame om aan het begin al een dik armor en zwaard te hebben, waardoor alle items die je in de eerste drie kwart van het spel tegenkomt useless zijn.

Ik maak overigens eerst altijd 'mezelf', als human mage en als de good guy die ik ben. O-)
Daarna met een ander ras/class/gender alles.
pi_142180016
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:14 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Ik ben al blij dat ze geen dlc maken omtrend extra karakters. Deze aangekondigde dlc heb ik eigenlijk geen problemen mee, want je hoeft ze simpelweg niet te kopen. Het is niet alsof je iets mist.
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:14 schreef Cikx het volgende:

[..]

Als het verhalende DLC zou zijn geweest had ik het er wel voor over gehad. Maar vind het een beetje lame om aan het begin al een dik armor en zwaard te hebben, waardoor alle items die je in de eerste drie kwart van het spel tegenkomt useless zijn.

Ik maak overigens eerst altijd 'mezelf', als human mage en als de good guy die ik ben. O-)
Daarna met een ander ras/class/gender alles.
Het zijn gelukkig inderdaad enkel items, dus dat valt nog mee. Maar vroeger had je al die onzin gewoon niet, was veel beter imo. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142185326
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 19:02 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ga ik ook doen. En dan de Qunari fucking evil maken. _O_ ~O>

Moet ik dan wel eerst tijd zien te vinden om te spelen, zal waarschijnlijk tot het einde van de kerstvakantie wel zoet zijn met het spel. _O-
Ik kan maanden met zo'n spel doen. Ga er echt zo in op altijd. ME, DA, KOTOR. Uren zoeken naar een echt alle items. Veel lezen (item discriptions etc). En alles bewaren in een kist als het kan, want stel je voor dat je ook maar iets mist (wat later gewoon troep blijkt te zijn :D)

Ben ook zo iemand die niet tegen de lore wil ingaan, dus als een bepaalde niet echt hoort bij mijn character gebruik ik deze ook niet, ook al zal het soms bijna moeten i.v.m. vijanden. In Mass Effect gebruikte in bepaalde wapens niet omdat volgens de lore alleen Krogans deze konden gebruiken, bij normale mensen zou de hand afbreken (ja ben niet goed in mijn hoofd met dit soort dingen :') )

En minimaal 5 playthroughs. Maar ik heb altijd meteen de "perfecte" playthrough. Met alle bioware games. Altijd meteen de uitkomst die ik wil. In ME 2 en 3 is er niemand doodgegaan (die eventueel dood kon gaan) in mijn eerste playthrough. In DA2 had ik meteen iedereen achter mij staan bij de laatste beslissing(en). Alle sidemissions gevonden etc etc etc.

En ik speel dan daarna bijna altijd hetzelfde omdat dat de uitkomst is die ik toch wil hebben. Maar met Dragon Age Keep is het makkelijk om de wereld zo anders te maken zonder dat je een hele playthrough moet doen. Dus nu kan ik eindelijk eens bekijken wat andere scenario's met de wereld doen.

Alleen speel nooit als de bad-guy, dat kan ik gewoon niet. Eén keer geprobeerd, later kreeg ik medelijden en deed weer alles volgens de Paragon way :')

Oh ja en vaak stilstaan om de characters te bekijken :P En 10 minuten lang switchen tussen wapens en armour om dan eens eindelijk een beslissing te maken wat nu mooier is.

Alleen zit een beetje met die romances in mijn maag. Dit is de eerste keer dat ik niet echt enthousiast ben. Dat kan veranderen als ik de het karakter een bepaald persoon heb ervaren. Volgens mij een stuk of 8 waarvan nog 1 of 2 buiten die acht die geen follower en advisor is.
pi_142190475
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 21:40 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Ik kan maanden met zo'n spel doen. Ga er echt zo in op altijd. ME, DA, KOTOR. Uren zoeken naar een echt alle items. Veel lezen (item discriptions etc). En alles bewaren in een kist als het kan, want stel je voor dat je ook maar iets mist (wat later gewoon troep blijkt te zijn :D)

Ben ook zo iemand die niet tegen de lore wil ingaan, dus als een bepaalde niet echt hoort bij mijn character gebruik ik deze ook niet, ook al zal het soms bijna moeten i.v.m. vijanden. In Mass Effect gebruikte in bepaalde wapens niet omdat volgens de lore alleen Krogans deze konden gebruiken, bij normale mensen zou de hand afbreken (ja ben niet goed in mijn hoofd met dit soort dingen :') )

En minimaal 5 playthroughs. Maar ik heb altijd meteen de "perfecte" playthrough. Met alle bioware games. Altijd meteen de uitkomst die ik wil. In ME 2 en 3 is er niemand doodgegaan (die eventueel dood kon gaan) in mijn eerste playthrough. In DA2 had ik meteen iedereen achter mij staan bij de laatste beslissing(en). Alle sidemissions gevonden etc etc etc.

En ik speel dan daarna bijna altijd hetzelfde omdat dat de uitkomst is die ik toch wil hebben. Maar met Dragon Age Keep is het makkelijk om de wereld zo anders te maken zonder dat je een hele playthrough moet doen. Dus nu kan ik eindelijk eens bekijken wat andere scenario's met de wereld doen.

Alleen speel nooit als de bad-guy, dat kan ik gewoon niet. Eén keer geprobeerd, later kreeg ik medelijden en deed weer alles volgens de Paragon way :')

Oh ja en vaak stilstaan om de characters te bekijken :P En 10 minuten lang switchen tussen wapens en armour om dan eens eindelijk een beslissing te maken wat nu mooier is.

Alleen zit een beetje met die romances in mijn maag. Dit is de eerste keer dat ik niet echt enthousiast ben. Dat kan veranderen als ik de het karakter een bepaald persoon heb ervaren. Volgens mij een stuk of 8 waarvan nog 1 of 2 buiten die acht die geen follower en advisor is.
Jezus, hardcore RPG fan gespot. :P Ik ga maar twee playthroughs doen denk ik. 1 perfect als good guy en 1 snelle als evil guy.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 23:58:47 #146
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142191773
Good, Evil. :')

Moreel flexibel ftw.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142192295
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 23:58 schreef The_Substitute het volgende:
Good, Evil. :')

Moreel flexibel ftw.
Dan kom ik toch wel weer op good uit. :')!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142236778
Dus, over Iron Bull:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 13 juli 2014 @ 13:09:02 #149
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_142238100
Nu maar hopen dat er nog bepaalde consequenties aan relaties/romances vastzitten. Niet dat ze het toevoegen om het toevoegen.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_142238582
Ga het maar niet lezen, al teveel gespoiled en ik weet toch al dat ik hem ga halen. Nu hopen dat ik het ook kan weerstaan om niet te kijken als er een nieuw demo deel uitkomt.
pi_142303485
Alle trailers gekeken omdat ik een playlist tegenkwam en niet zeker wist welke ik nou had gezien en welke niet. Weet je wat me opviel? Ieder filmpje gebruikt dezelfde beelden, ze laten niks nieuws zien. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142382458


Geen, omdat ik al de mage ben. :') _O- Alhoewel, Dorian en Vivienne lijkt me wel een leuke combinatie, kunnen goed zeiken over van alles en nog wat lijkt me.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142496807


Nope nope nope. _O_
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142619884
Verplaatst naar 21 november... }:|
pi_142619943
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 23:45 schreef Cikx het volgende:
Verplaatst naar 21 november... }:|
Noes. ;(
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  woensdag 23 juli 2014 @ 07:14:30 #156
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142625643
Beter dat dan een "Total Bug" release. :) Het is alleen jammer dat ik na 8 oktober op eens een zee van tijd heb en op dat moment zo mooi aan DA had kunnen beginnen. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142677200
Onverwachts wat meer geld dan normaal binnen gekregen deze maand, dus toch maar de Digital Deluxe Edition gekocht. :@
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142715948
Bioware heeft een teaser trailer van een nieuwe game gereleased.


Ben benieuwd, lijkt me een beetje horror achtig? Meer infomartie bij de Gamescom. :P
pi_142846450


Bericht is 13 uur oud, dus zal wel ergens vannacht een filmpje online worden geplaatst. :)
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_142855313
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  dinsdag 29 juli 2014 @ 18:52:42 #161
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142856507
quote:
Iets wat te veel blabla om heel eerlijk te zijn en nogal een rehash of wat men al eerder heeft gezegd...na ja er is ook maar zoveel om over te vertellen...dus releasen die hap. ;)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 30 juli 2014 @ 15:05:27 #162
89817 DeeCruise
Carpe Noctum
pi_142884358
TVP
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_143375462
Hmm, dat gameplay filmpje is wel een beetje lage kwaliteit en stopt ook nog eens plotseling. Even wachten op de officiële versie dus.

Hier een betere versie: http://www.twitch.tv/ea/b/557629853
Stopt wel nog steeds zeer plotseling. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143393692
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143395913
Ik heb nooit eerder een Dragon Age game gespeeld. Deze ziet er wel tof uit.

Alleen dat magie vind ik ronduit niks. In geen enkele game. En die tactical camera hoef ik ook niet.

Is deze game ook gewoon te spelen zonder die homomagie, maar met gewoon alleen grote zwaarden en alles en zonder die tactische dingen te gebruiken? :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:44:52 #168
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_143396062
Op Easy (en normal ook nog wel, lijkt me) is alles zonder magie uit te spelen. Bij hogere moeilijkheidsgraden zul je toch echt alles in combinatie moeten gebruiken.

In Origins zijn bepaalde magic-powers trouwens wel op een toffe manier te combineren.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_143396068
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:41 schreef Geralt het volgende:
Ik heb nooit eerder een Dragon Age game gespeeld. Deze ziet er wel tof uit.

Alleen dat magie vind ik ronduit niks. In geen enkele game. En die tactical camera hoef ik ook niet.

Is deze game ook gewoon te spelen zonder die homomagie, maar met gewoon alleen grote zwaarden en alles en zonder die tactische dingen te gebruiken? :@
Moet je hem op easy spelen. :+
pi_143396126
Maar magie is wel een groot deel van het verhaal aangezien het mages vs templars is, dus in dat opzicht lijk het me niet zo veel voor jou.
pi_143396255
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:46 schreef Cikx het volgende:
Maar magie is wel een groot deel van het verhaal aangezien het mages vs templars is, dus in dat opzicht lijk het me niet zo veel voor jou.
Ow je kan niet zelf kiezen wat je wil zijn? Ik vind dat magie en vuur en spreuken en alles altijd zo nichterig over komen. Doe mij maar gewoon een zwaard of een knuppel. Dat is veel beter.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143396460
quote:
7s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ow je kan niet zelf kiezen wat je wil zijn? Ik vind dat magie en vuur en spreuken en alles altijd zo nichterig over komen. Doe mij maar gewoon een zwaard of een knuppel. Dat is veel beter.
Jawel je kunt gewoon een warrior zijn, maar in de wereld zelf speelt magie wel een grote rol. Je bezit zelf ook een soort magie/kracht om scheuren in 'the veil' dicht te maken.
pi_143462874
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143466346
quote:
Ziet er echt tof uit. _O_ die armors ook. Kan niet wachten. Ga hem wel op hard spelen de eerste keer, want zo zonder uitdaging ziet het er toch wat minder tof uit.
pi_143467745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:05 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ziet er echt tof uit. _O_ die armors ook. Kan niet wachten. Ga hem wel op hard spelen de eerste keer, want zo zonder uitdaging ziet het er toch wat minder tof uit.
Ziet er zeker vet uit. :Y Alleen jammer van de mage-animation, precies dezelfde als uit DA2, die gaat na een tijdje zeker vervelen. En ze spelen het expres op extra simpel met veel te krachtige characters geloof ik.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143867931
Van Gamekings.tv
quote:
Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer

Goed nieuws voor liefhebbers van de co-op game modes, want de nieuwe Dragon Age: Inquisition heeft een co-op multiplayer, waarin je met vier spelers tegelijk aan een campagne kan beginnen. De geruchten deden al de ronde dat Dragon Age: Inquisition een Mass Effect-achtige multiplayer zou bevatten, maar nu is de kogel door de kerk.

Er zullen drie campagnes beschikbaar zijn bij de launch. In tegenstelling tot het enorme singleplayer-verhaal, wil ontwikkelaar BioWare de co-op multiplayer bescheiden houden tot speelsessies van 20 tot 30 minuten. Er zijn in eerste instantie drie multiplayer campagnes beschikbaar, waarin je een level speelt dat willekeurig gegenereerd wordt. Zo kan het voorkomen dat locaties er verschillend uitzien, en dat je de vijanden op een andere plek tegenkomt. De gedachte hierachter is dat elk potje anders aanvoelt.

Bij de launch zijn de levels Elven Ruins, Tevinter en Orlesian Palace beschikbaar. Daarnaast heeft BioWare plannen voor gratis DLC, waardoor je onder andere nieuwe personages en levels kunt downloaden. De co-op multiplayer richt zich vooral op het looten, vechten en team-based gameplay. Je kunt in de missies spelen met negen nieuwe helden, drie voor elke klasse en ieder met een eigen look-and-feel. Dragon Age: Inquisition komt uit op 21 november voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360 en Xbox One. Zowel de ontwikkelaar als de fans hopen dat dit deel een hoop goedmaakt voor het teleurstellende tweede deel. Wat verwacht jij?
Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
pi_143869387
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv

[..]

Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA? :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143869621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA? :')
Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.
pi_143869730
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:35 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik heb zo'n vermoeden dat het ook gewoon EA was die heeft gezegd dat co-op multiplayer een trend is en goed verkoopt en daarom maar in de game moet.
Het zou me niks verbazen. Die figuren van EA zijn sowieso de weg kwijt, hebben geen flauw benul van wat een game nou echt goed maakt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143871386
eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14 To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04 #DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143979466
Eerste screenshot van de PC UI.

Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_143979472
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:06:04 #183
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_143981371
Ziet er allemaal wel goed uit, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is: moet je vorige delen + dlc gespeeld hebben om beslissingen op DA:Keep te kunnen veranderen? Zo niet, dan is savegames importeren dus totaal overbodig, als dat ook bij iemand kan voor wie Inquisition het eerste deel in de serie is dat ze spelen.

Dat zou jammer zijn.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_143985009
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 09:06 schreef The_Substitute het volgende:
Ziet er allemaal wel goed uit, maar wat me nu nog niet helemaal duidelijk is: moet je vorige delen + dlc gespeeld hebben om beslissingen op DA:Keep te kunnen veranderen? Zo niet, dan is savegames importeren dus totaal overbodig, als dat ook bij iemand kan voor wie Inquisition het eerste deel in de serie is dat ze spelen.

Dat zou jammer zijn.
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  zondag 31 augustus 2014 @ 15:53:56 #185
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144024630
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:50 schreef Rezania het volgende:
Nee, geloof van niet. Voor zover ik weet kan je gewoon kiezen wat je wil, maakt niet uit wat je hebt gespeeld en wat niet.
Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_144024999
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn. :)
pi_144026319
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:

[..]

Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn. :)
Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvatting :)
Conscience do cost.
pi_144026385
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:33 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat. Dragon's age 1 onlangs nog uitgespeeld maar niemand betaalt me genoeg om DA2 ook nog te spelen dus fuck de saves. Ik vind het wel een lekker systeem, voor mij was het verhaal dankzij deel 2 toch grotendeels weggevallen, zo krijg ik meteen weer een samenvatting :)
Heb hetzelfde, wou eigenlijk wel Awakenings en DA2 nog een keer spelen, maar mijn Xbox begeeft het om de 10 minuten dus is niet meer te doen helaas.
  zondag 31 augustus 2014 @ 16:38:35 #189
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144026492
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:03 schreef Cikx het volgende:
Ik heb mijn oude savegames niet meer dus ik vind het wel fijn. :)
Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_144034750
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:33 schreef Cikx het volgende:
Van Gamekings.tv

[..]

Die tijd en moeite hadden ze beter in de single player kunnen stoppen imo.
Met ME3 hadden ze ook een goede multiplayer ingebouwd, en dit gebeurt vaak door een ander team. Dus die tijd hebben ze niet verspilt ;). Was met ME3 ook het geval. En mocht het weer goed uitpakken, dan vind ik dat mooi meegenomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 00:23 schreef Rezania het volgende:

[..]

Op FB zijn ze er ook niet zo enthousiast over: https://www.facebook.com/(...)01?notif_t=notify_me
En terecht ook wel, wat moet ik met MP bij een SP-spel zoals DA? :')
Gelukkig hoef je het niet te spelen :P

quote:
14s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 02:52 schreef Rezania het volgende:
eplerjc twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:31:14 To clarify, playing MP vs. not playing MP will have no impact on your SP experience. reageer retweet
blairkerrbrown twitterde op dinsdag 26-08-2014 om 22:19:04 #DAI Multiplayer Announced! Not connected to the SP game (ala galactic readiness), Free DLC, enjoy! reageer retweet
Gelukkig maar. Vond dat "MP is verplicht om het beste resultaat te krijgen in SP" van Mass Effect zo irritant. :')
Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodig
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.

Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.

Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.

quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidendst.
De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.

Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
pi_144037611
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:

Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.

Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.

[..]

De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.

Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
Wat voelde ik me genaaid na die Darkspawn Chronicles DLC. _O-

En het zag er inderdaad erg uitgebreid uit, zelfs die keuze of je die eland hebt gered in het Dalish Camp stond ertussen.
pi_144038842
quote:
3s.gif Op zondag 31 augustus 2014 15:53 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Dat slaat dan weer nergens op. Je zou denken dat je spelers, met een investering in de serie, ervoor beloont wanneer ze hun savegame meenemen naar DA:I. En niet spelers die (stom genoeg zijn om) met het derde deel in een serie te beginnen dezelfde opties geeft. Dat deden ze bij ME3 dan toch beter.
Ik vind het juist een zeer fijn systeem. Kan je tenminste alles aanpassen zonder dat je zowel Origins als DA2 weer moet gaan spelen. Zo kan ik een slechte en goede worldstate maken, en direct gaan spelen. Ideaal imo.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144038967
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 16:38 schreef The_Substitute het volgende:

[..]

Je moet sowieso je bioware/origin-account linken aan de Keep. Dan zien ze wat je wel of niet hebt aan vorige delen en dlc, ongeacht of je wel of geen savegame hebt. Dus dat dat ook genoeg is, vind ik logisch. Maar dat je dus mensen die vorige delen niet gespeeld hebben, dezelfde mogelijkheden geeft als spelers die dat wel hebben, klinkt tegenstrijdig en neemt een groot deel van het doel van zo'n Keep weg. Het enige voordeel wat ik er nu in zie, voor spelers als ik, is dat als je je savegame importeert, je al die beslissingen niet handmatig hoeft in te vullen. Dat er verder weinig voordelen aan zitten, lijkt me dat er te veel moeite gedaan is voor zoiets onbeduidends.
Inquisition draait op een nieuwe engine, waardoor importeren bijna niet te doen is. Daarom hebben ze besloten voor de Keep. Ook is het via de Keep mogelijk om te switchen van platform, en toch nog je eigen worldstate mee te nemen. En natuurlijk kan je verschillende worldstates maken zoals ik al eerder zei.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_144039301
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:

[..]

Gelukkig hoef je het niet te spelen :P
Ik zal het dan ook niet gaan spelen. :+ Maar ik was meer bang dat ze zich dan meer op de MP gaan concentreren dan de SP. Gelukkig is dat bij Inquisition niet het geval van wat ik tot nu toe heb gezien.
quote:
[..]

Was inderdaad vervelend, gelukkig was het niet echt nodig, als je de sp een beetje fatsoenlijk doorliep kwam je gemakkelijk aan het aantal benodigde punten, en na de patch was het totaal overvboodig
Ik weet anders nog wel dat ik twee weken na de release bij het einde van ME3 kwam en het gewoon niet het meeste optimale einde was. Sowieso was het einde al ruk, maar toen was ik best wel pissig. Ik kocht ME3 voor de SP, niet voor de MP. MP kan me gestolen worden bij een RPG, alhoewel ME3 eigenlijk meer een shooter was. Dus ik ben wel blij dat bij Inquisition de MP geen invloed heeft op de SP. :+
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
  maandag 1 september 2014 @ 01:58:21 #195
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144051168
quote:
0s.gif Op zondag 31 augustus 2014 19:57 schreef Disker91 het volgende:
Snap niet perse dat mensen die alle delen (en DLC) hebben gespeeld 'beloond' moeten worden. Ik ben juist blij dat ze deze kant opgaan, iedereen kan dezelfde content en variabelen ervaren. Anders was er weer gezeik dat het niet gelijk was voor iedereen.
Je vindt het een raar idee dat je de fans die gezorgd hebben dat je een tweede en derde deel kon maken, voor moet trekken t.o.v. mensen die net beginnen aan je serie? Dat is gewoon heel normaal.

Zoals bijvoorbeeld bij ME3 het geval was. Als je daar aan begon, zonder ME1 en 2 gespeeld te hebben, ontbraken bepaalde opties: Wrex kwam standaard niet in het verhaal voor, want je hebt hem niet gerekruteerd (want=ME1 niet gespeeld), je had niet de 'saved genophage-data' van Maelon (want= ME2 niet gespeeld), dus je kon de Genophage-missie in ME3 niet tot een goed einde brengen. Hetzelfde gold voor bepaalde beslissingen voor het Quarian-Geth conflict. Alleen spelers met hun investering hadden toegang daartoe. Als nieuwe spelers die opties ook hadden gehad, welk nut had dan het hele 'neem je beslissingen uit vorige delen via je savegame mee naar het volgende deel'?
quote:
Je koos ervoor om die DLC te kopen omdat je die ervaring wilde hebben, en die ervaring krijgen die mensen die de DLC niet hebben gekocht niet. De subtiele teksten, gesprekken tussen NPC's krijgen deze mensen niet mee. Wel de verhaallijn in het algemeen (via de Keep). En afgezien van de Morrigan DLC was het story-wise niet echt om naar huis over te schrijven.

Daarom is het alleen maar beter dat meer mensen alles kunnen ervaren. Niet iedereen trekt zich van alle subtiele verhalen wat aan, sommige spelen het om de verhaallijn door te lopen zonder zich maar om iets anders te bekommeren. Spelers zoals (jij) ik kunnen genieten van alle kleine dingen, en hebben daarom o.a. alle delen en DLC aangeschaft.
Je projecteert nu iets te veel van jezelf op mij. :P
Voor alle duidelijkheid, de enige dlc die ik gekocht heb, waren de verhalende dlc, zoals Warden's Keep, Return to Ostagar en Witchhunt (Stone Prisoner zat bij retailversie + de rest uiteindelijk ook kunnen spelen d.m.v. de Ultimate Edition). Het enige wat ik zeg, is dat, net zoals in ME3, alleen spelers die ze gespeeld hebben (Avernus aangesproken over z'n blood magic, Cailan wel of niet een burial gegeven, jouw Warden wel of niet met Morrigan mee), de gevolgen zouden moeten zien in Inquisition. En dat nieuwe spelers dus met bepaalde vaste plotpunten genoegen zouden moeten nemen.

Hetzelfde geldt eigenlijk ook, zij het in mindere mate, voor de special- en dlc-gerelateerde items, voor als ze die willen overhevelen. Die kans lijkt me groot, want zoals in dat filmpje gezegd wordt, accounts worden gecheckt op wat voor dlc/items/achievements e.d. je hebt.
quote:
De keep laat je geen savegames importeren, ze kijken er nog naar maar ze gaven aan dat je het niet moet verwachten. Iedereen maakt de keuzes in de Keep, dus als je een savegame hebt maak je de keuzes die zo dicht mogelijk op je savegame lijken.

Maar van wat ik heb gezien en gelezen is de Keep enorm uitgebreid, voor zowel nieuwe spelers, als de oude rotten. Nieuwe spelers krijgen het verhaal meteen ook mee van de vorige delen (in het algemeen).
De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote, algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.

Dus, nee, slechte zaak, als dit waar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 01-09-2014 23:03:28 ]
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_144052123
quote:
3s.gif Op maandag 1 september 2014 01:58 schreef The_Substitute het volgende:

De manier waarop het er nu uitziet, lijkt meer op een wanhoopsdaad. Ze weten niet zeker of DA:I genoeg gaat verkopen, omdat ze zich realiseren dat het grootste deel van de fans erg teleurgesteld was in DA2, dus ze hopen zo alsnog een grote algemene groep aan te spreken. Maar ze doen het op een manier waarop voor mij er de lol er vanaf is, omdat je dus keuzes van playthroughs kan veranderen. Wat ze nu hiermee zeggen, komt neer op 'Origins en DA2 zijn overbodig'. Ook geen goede business-strategie, want je spoort hiermee nieuwe spelers niet aan om eerdere delen te proberen. En ze vinden de grotere massa kennelijk belangrijker dan de trouwe fans.

Dus, nee, slechte zaak, als dit waar is.
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.
Ben fan van het eerste uur van DA (en ME), maar ben mijn saves kwijt van DA:O en DA2 en zou zonder de Keep helemaal opnieuw moeten beginnen. En daar heb ik simpelweg de tijd niet voor dus vind die Keep een goede oplossing.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 1 september 2014 @ 08:03:03 #197
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_144052531
quote:
0s.gif Op maandag 1 september 2014 06:12 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is gewoon een uitgebreidere versie van de 'comic' die ze al voor ME hebben gebruikt (qua keuzes dan), heb er niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd. De vragen zeggen spelers van de voorgaande dingen wel wat, maar nieuwe spelers niet en die zullen (gok ik) eerder geneigd zijn die hele Keep over te slaan.
Ben fan van het eerste uur van DA (en ME), maar ben mijn saves kwijt van DA:O en DA2 en zou zonder de Keep helemaal opnieuw moeten beginnen. En daar heb ik simpelweg de tijd niet voor dus vind die Keep een goede oplossing.
Die ME-comic was origineel alleen bedoeld voor de PS3, omdat ME1 natuurlijk nooit daarop uitgebracht was. Dus dat die later ook naar de andere platforms kwam, was prima. Maar dat je zoiets al doet vanaf de release - en niet, laten we zeggen, een jaar later - haalt voor mij dat hele idee van 'jouw keuzes doen er toe' onderuit.

En dat je je saves niet meer hebt, zou in jouw geval niet uit moeten maken. Zoals in dat filmpje gezegd wordt, er wordt gecheckt op achievements/items e.d. Maar als er dus achievements aan jouw account verbonden zijn, betekent dus dat jij de vorige delen gespeeld hebt. Dus dat spelers als jij, ongeacht of je nog savegames hebt, ook recht hebben op alle opties. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Nogmaals, het enige wat ik zeg, is dat de Keep in de huidige vorm alleen ergens op slaat als je het mogelijk maakt voor mensen die DA al kennen; niet voor nieuwe spelers.
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_144994686
Nog maar minder dan 2 maanden wachten. :P
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145033714
DA: Inquisition livestream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_145034736
quote:
14s.gif Op maandag 29 september 2014 21:25 schreef Rezania het volgende:
DA: Inquisition livestream
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ziet er goed uit. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')