abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141279495
Dit is hét topic voor iedereen die bezig is met zwanger raken. Als het wat moeilijker gaat of als je al in de Medische Molen zit ben je eventueel ook van harte welkom in het topic met de naam 'Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat'.

Aanpassingen van je NOD (de dag waarop je niet ongesteld wil worden) gaarne dikgedrukt in je post plaatsen.

NOD:
J0ycie88 11 mei
Risu 25 juni
Cholula 9 juli
Rammeltje 12 juli
Gevalletje 12 juli
Maltezer 15 juli

Users: (bezig sinds XX/20XX)

Dottey (04-2013)
Risu (04-2013)
-ik86- (05-2013)
LuDann (09-2013)
Cholula (10-2013)
MevrouwCactus (11-2013)
Bloesem. (01-2014)
Gevalletje (01-2014)
J0ycie88 (03-2014)
Danaa (03-2014)
Rammeltje (04-2014)
Malteser (05-2014)
Twist02 (06-2014)
Sproetjes (06-2014)
Sara82 (04-2014)
(Lijstjes worden alleen aangepast als er een duidelijke nieuwe NOD aangegeven wordt. Soms zijn er mensen die posten dat ze ongesteld zijn, maar nog geen NOD erbij. Die gegevens passen we dan niet gelijk aan, anders blijven we editten en schuiven. Wil je een wijziging in de lijst, geef dan even een datum door, of een verzoek naar de onderste lijst. Maar dat laatste ook liever niet om de 2 dagen en dan weer terug omhoog. Mochten we over een verzoekje heen lezen, stuur dan even een PM'etje. )

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vragen en antwoorden over zwanger worden
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)

[ Bericht 1% gewijzigd door Cholula op 19-06-2014 21:10:56 ]
pi_141279548
Mijn vraag voor sproetjes:
Geldt bij jullie ook dat je niet meer naar de schietbaan mag ivm met de ontwikkeling van het gehoor bij de foetus?
pi_141279570
Ik heb spierpijn!
Nieuwe lerares bij aqua gespartel, ben meteen actiever dan daarvoor en dus spierpijn!
Gisteravond voelde mijn borsten wat onaangenaam, maar ik wil geen hoop houden. Vanmorgen voelde het al anders, maar ja, spierpijn! Dus dat kan het ook gewoon zijn.
Nog een weekje volhouden. Vanavond lekker uit eten. :Y)
pi_141279603
Oh ja, kun je mijn nod nog even veranderen in 25e? Dat klopt iets beter denk ik.
pi_141280118
Mijn NOD mag veranderd worden naar

12 juli
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:15:14 #6
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141282055
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:23 schreef Cholula het volgende:
Mijn vraag voor sproetjes:
Geldt bij jullie ook dat je niet meer naar de schietbaan mag ivm met de ontwikkeling van het gehoor bij de foetus?
Inderdaad ontwikkeling van het gehoor :) en stel je zal net op straat je vuurwapen moeten trekken. Daarom gewoon meteen inleveren.

Beantwoord dan ook meteen de vraag van sara82. Maar ik kan niet makkelijk quoten vanuit een gesloten topic op mn telefoon :p
pi_141282503
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?

Risu je klachten klinken hoopgevend! Ik weet van mezelf dat ik na een goede training meer last heb van mijn borstspieren en niet echt van mijn borsten. (Niet zoals ik dat had toen ik zwanger bleek)
Misschien is er voor jou ook een verschil te merken?
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:10:25 #8
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141283565
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:
Dat betekent dus dat je, zodra het raak is, meteen je leidinggevende moet informeren?

In principe wel, maar het is ook deels je eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat ik het aankijk wanneer het zou lukken, mochten we geluk hebben en lukt het binnen nu en oktober: ik zit nu op school dus gebruik mijn vwp nu niet/amper. Maar als het na oktober is vind ik het ook wel een moeilijke keuze... Het liefst ga ik meteen niet meer in uniform de straat op.. maar ik wil het ook niet meteen aan mijn collega's vertellen eigenlijk... pas als het "zeker" is natuurlijk
pi_141285287
Mijn NOD is 15 juli.

Vraagje (sorry voor de details): Ik ben sinds dinsdag ongesteld. Dinsdag was het vrij normaal, woensdag bijna niets meer en vandaag helemaal niks meer. Ik blijf ontzettend pijnlijke, gespannen borsten houden.
Komt het jullie bekend voor dat je menstruatie veel korter duurt dan 'vroeger'? Voor de AC was ik altijd een ruime week ongesteld. Tijdens de pil was ik altijd een dag of 5 ongesteld. Nu dus maar ruim één dag. Herkenbaar?
pi_141288959
Je bent sinds mei gestopt met de pil? Misschien heeft je lijf even wat tijd nodig om te resetten?
pi_141290093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 15:56 schreef Cholula het volgende:
Je bent sinds mei gestopt met de pil? Misschien heeft je lijf even wat tijd nodig om te resetten?
Ja, dat is ook geen enkel probleem hoor. Ik had al niet eens verwacht dat mijn lijf het zo maar weer zou doen :). Maar één dag menstruatie is wel echt het walhalla ;).
pi_141294218
Toen je vijftien was had je ervoor getekend ;)
pi_141296920
Bij mij was het voor de pil altijd een dag of 3-4, tijdens de pil nog minder (maar slikte 'm bijna altijd door, dus ook minder vaak) en sinds ik gestopt ben toch wel een dag of 5-6. Maar de laatste keer (4 weken terug) opeens ook maar weer 3-4.

Dus het kan inderdaad best wat wisselen, zeker als je nog niet zo lang gestopt bent.
pi_141298882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:48 schreef rammeltje het volgende:
Mijn NOD mag veranderd worden naar

12 juli
Die van mij ook! :D
pi_141299245
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
pi_141299277
Heb de bijsluiter van ovulatietesten nog niet gelezen, maar dacht bij uitleg van Stormqueen in het gesloten topic wel even "Oh.. Moet ik wel goed opletten dan"! Eens zien hoe het gaat over ruim een week!

Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!

Vriendin gaat een test kopen! Eens kijken of het ontpillen is of gewoon nu al raak!
pi_141299358
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Meiden ik verhuis een topic verder maar lees nog alles bij jullie mee en zal ook nog wel reageren:)
Leuk! Hoop dat er binnenkort meerderen van hier mee kunnen verhuizen!
pi_141299544
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:11 schreef Danaa het volgende:
Veel plezier en een hele fijne zwangerschap! :)

Hopelijk geef je inderdaad het goede voorbeeld voor een hoop meiden hier! ;)
pi_141300129
Gevalletje, uiteraard hoop ik dat net zo hard!!

En ja, dat met de capsules had ik ook! 2x is soms moeilijk om erin te houden qua ritme van je dag.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:37:08 #20
409579 LuDann
All the way
pi_141304290
Interessant om te lezen over de discussie met betrekking tot zwangerschap en veiligheid in bepaalde beroepsgroepen. :)

Danaa: heel veel plezier gewenst, geniet ervan!

Zou de NOD van J0ycie88 er niet uit kunnen inmiddels? Aangezien die in mei was?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:12 schreef Gevalletje het volgende:
Heb de bijsluiter van ovulatietesten nog niet gelezen, maar dacht bij uitleg van Stormqueen in het gesloten topic wel even "Oh.. Moet ik wel goed opletten dan"! Eens zien hoe het gaat over ruim een week!

Hier nu poging 2 van de Etos capsules. Foliumzuur en vitamine pil waren 1x daags en die van de Etos 2x. Na 2 avonden "oeps, die van vanochtend vergeten" maar een paar dagen de oude weer gebruikt. Nu 2 dagen 'S ochtends eraan gedacht!

Vriendin gaat een test kopen! Eens kijken of het ontpillen is of gewoon nu al raak!
Ik duim met je mee, zou erg leuk zijn te lezen dat het in 1 keer raak is bij iemand. :)

Oh god ja, elke dag denken aan die capsules. :') Ik moet nu dus 3 keer per dag medicijnen slikken tegen epilepsie en dat was écht een ramp in het begin. Mijn ritme was nietbestaand zeg maar, zo at ik bijvoorbeeld ook maar 1 keer per dag (avondeten) en snackte ik vooral tussendoor. Dan is een ritme qua medicatie innemen ook lastig aan te leren. Nu gaat het goed en omdat ik toch daaraan moet denken gaan vitamines ook gewoon in 1 hups mee. Dat scheelt.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:41:38 #21
409579 LuDann
All the way
pi_141304642
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
pi_141305187
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weer :X oh ja, die deed zeer.
Maar ja, een 2,0 op de schaal van Risu dus :P
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn :')
Maar wel weer leuke dag gehad. Het gaat dus weer top met mij. ^O^

En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
pi_141305245
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 12:33 schreef Cholula het volgende:

Risu je klachten klinken hoopgevend! Ik weet van mezelf dat ik na een goede training meer last heb van mijn borstspieren en niet echt van mijn borsten. (Niet zoals ik dat had toen ik zwanger bleek)
Misschien is er voor jou ook een verschil te merken?
WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.

Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd

dusssssssssssssssssssssss:
Dus vrij direct na streepjes plassen idd ;)
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_141305540
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:41 schreef LuDann het volgende:
Hebben jullie trouwens ook wel eens die twijfel of je wel geschikt bent voor kinderen omdat je een sloddervos bent? Mijn huis is niet smerig, maar toegegeven, een rommeltje is het wel...
Dan zou ik door mijn man nooit aan kinderen kunnen beginnen.

Twee kids vandaag over de vloer gehad en het was nog geen bende. manlief komt nog geen 5 minuten binnen na het werk en ik liep even naar de keuken. Als of er een bom ontploft was! :o

anyways.. kids krijgen een standje als ze dingen enorm troepen en laten slingeren en slopen... manlief dit keer van mijn nichtje :') "Je sokken trek je toch niet hier uit? Je sokken laat je hier toch niet liggen!?" :(

O+

Ik vind altijd dat je mag zien dat er in een huis geleefd word.. maar het moet wel leefbaar zijn ;)

Overigens! :* Blij je weer hier te zien O+ O+ *O* O+ O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:56:53 #25
409579 LuDann
All the way
pi_141305557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:50 schreef Risu het volgende:
Ik kan dat echt niet onthouden hoor als ik 2 keer per dag zo'n pil moet. Ik vind een per dag al een uitdaging.
En ja, tot zover dus het niet letten op kwaaltjes. Loop al de hele dag met vage krampjes en ik was bij een vriendin vanmiddag. Haar dochter kroop op schoot en plantte zo een elleboog in mijn borst en meteen weer :X oh ja, die deed zeer.
Maar ja, een 2,0 op de schaal van Risu dus :P
Hoeft nog niks te zeggen, en ik probeer ook nergens op te hopen. Verder heb ik me vanavond heulemaal vollgepropt in een all you can eat restaurant (waar ik met die vriendin was, zonder kids gelukkig, druktemakers) dus nu heb ik maagpijn :')
Maar wel weer leuke dag gehad. Het gaat dus weer top met mij. ^O^

En oh ja, ik ben niet zodanig een sloddervos, maar wel aardig lui ingesteld. Dus dat wordt nog wat.
Jeutje, spannend! Ik zou dan toch ook wel een beetje stiekem gaan fantaseren hoor. Ik duim voor je, Risu. Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. :) En ook om te lezen dat ik niet de enige ben die over luiheid/slordigheid nadenkt. :')
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:51 schreef Dottey het volgende:

[..]

WEEK 5
Foto2Het hoofd zal zich iets oprichten. De ogen, neus en mond beginnen zich nu duidelijk af te tekenen. De ogen zijn al zo ver ontwikkeld dat het netvlies zich begint te vormen. Ook het gehoorkanaal en trommelvliezen worden gevormd. De ledematen ontwikkelen zich verder en gaan schijfjes vormen. De beentjes en voetjes groeien iets langzamer dan de armpjes en handjes.

Week 6
Het oor is zich behoorlijk aan het ontwikkelen, zo wordt o.a. het gehoorkanaal aangelegd

dusssssssssssssssssssssss:
Dus vrij direct na streepjes plassen idd ;)
Snel! :o Dan moet je ook wel echt op tijd je zwangerschapstesten doen zeg!

Mijn ene niet-uitgedragen zwangerschap wist ik pas met 6 weken dat ik zwanger was überhaupt. Met 4 weken testte ik Omo-wit dus toen pas 2 weken later herhaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')