Sinds een paar dagen het vinyl in bezit. Ten eerste al het product zelf: geniaal hoe door het uitvouwen een enorme waslijst aan kosten tevoorschijn komt. Het groene logo erop is een sticker op de seal, dus in het echt is het design nog minimalistischer. Heeft wel wat

. Heb maar even mijn gedachtes over het album opgeschreven

.
Minipops is een geweldige opener, goede eerste single en misschien wel de leukste van de plaat. Die zang aan het einde van het nummer, ik neurie het al mee.
Xmas is natuurlijk het pronkstuk van het album, een geweldige diepe track van 10 minuten waar ik steeds nieuwe dingen in ontdek.
Maar dan produk29, man wat lekker, zo funky! Ook een klein beetje BoC vibes.
fucking whoreNaast minipops het meest gedraaid tot nu toe.
4 bit 9d lijkt eerst recht uit de 90's te komen maar daarna schept 180db er nog wat bovenop: het kan zo op een stampende rave gedraaid kan worden. Las ook de vergelijking dat dit nummer een beetje de "brug" is tussen het tweede, en voor mij het mindere deel van het album. CIRCLONTA6A doet mij niet zo veel, lekker chaotisch vol met bliepjes maar mist daardoor een beetje de emotie, totdat die warme synth erdoorheen komt.
fz pseudotimestretch is vervolgens jammer: had een gaaf nummer kunnen worden maar na nog geen minuut wordt de knop alweer teruggedraaid.
Opvolger CIRCLONT14 is een echte koptelefoonplaat, waar ik nog wat meer naar moet luisteren om 'm te oordelen.
Syro vervolgens heeft een veel betere uitvoering van bliepjes met synth in tegenstelling tot CIRCLONTA6A, gave opening ook met die Russische vrouw, moet wel z'n vrouw zijn lijkt me. PAPAT4 is te jungle/drum'n'bass, heb daar gewoon wat minder mee. Zelfde geldt voor s950tx16wasr10, die op het einde nog gaver wordt maar eigenlijk een beetje het einde van het album laat inkakken. Een van de laatste twee nummers had best wel vervangen mogen worden voor de Japanse bonustrack, dan was het album nog beter geweest.
Tja, en afsluiter Aisatsana is echt rustgevend en vol met liefde gecomponeerd. Wat had ik graag de oorspronkelijke uitvoering in het echt willen zien en horen.
Zoals veel mensen hier hebben gezegd, weinig echt "vernieuwends" dan zijn eerdere platen, maar dat hoeft ook niet en had ik ook niet verwacht. Zeker de productie van de eerste helft van het album is gewoon topklasse.

quote:
Kunst
[ Bericht 4% gewijzigd door Apostrof op 27-09-2014 16:05:53 ]