abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141194416
Dag

Ik vond geen forum voor België, dus hier ben ik met mijn verhaal:
Ik was 6j samen met mijn vriend (inmiddels ex). 2jaar geleden heb ik 30.000 euro geleend van mijn zus (was erfenis van ons vader). Ik had gevraagd om dit te lenen omdat mijn (ex)vriend en ikzelf een zaak wilden openen. Mijn zus heeft dit gestort op de rekening van mijn (ex)vriend, hij zei dat dit best was zodat ik zeker niks zou verspillen en hij er zorg ging voor dragen. Ze vond dit geen probleem omdat ze ons vertrouwde en ik vertrouwde hem ook blindelings. Nu zonder enige aanleiding heeft mijn ex me verlaten, met het geld. Ik heb hem vriendelijk gevraagd om het bedrag terug te geven, aangezien dit toch een redelijk hoog bedrag is. Nu weigert hij dit. Kan ik hem aanklagen voor diefstal ofzo? Hij zegt dat ik geen poot heb om op te staan omdat we het zelf op zijn rekening hebben gezet en er niks op papier staat. Maar dit kan toch niet, ik voel me echt bestolen. Aangezien dit toch om geld uit een erfenis gaat en hij niks met dat geld te maken heeft, en niet zelf heeft verdient of niks, kunnen wij toch wel iets doen?

Ook is hij ervandoor met mijn reserve appartement sleutels, kan ik dit aangeven? Wij woonden niet samen dus eigenlijk heeft hij dit gestolen, samen met nog wat kleine spullen. Sindsdien heb ik niks meer van hem gehoord, ik kan op geen enkele manier contact opnemen met hem, hij heeft me overal geblokkeerd.

Weet iemand raad?

Bedankt

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_24 op 17-06-2014 12:01:14 ]
  Boks-Chick dinsdag 17 juni 2014 @ 11:50:57 #2
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_141194477
aangifte doen kan en mag sowieso altijd in ieder geval, dus dat zou ik zeer zeker doen, met gelijk zo veel mogelijik bewijsmateriaal mee.
lolwut
pi_141194511
Denk dat de politie jou verder kan helpen?

Wat een lage rotzak zeg.
  Forum Admin dinsdag 17 juni 2014 @ 11:54:17 #4
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_141194608
Ik vind het verhaal ietwat onvolledig. Een erfenis die een lening is? Je hebt toch gewoon recht op jouw deel. Die zaak is er nooit gekomen dus? en dat geld is al die tijd op zijn rekening blijven staan of heeft hij het al langzaamaan op gemaakt? Uiteraard is aan te tonen dat jouw zus dat geld heeft overgemaakt. Hadden jullie helemaal niets op papier staan samen, geen samenlevingscontract? Ik zou sowieso aangifte doen. Wees dan zo volledig mogelijk en neem alle bewijzen mee die je hebt.
pi_141194640
Ik hoop dat je zus een of ander papiertje heeft waarop staat dat het een lening is.
Zo niet dan kan het behoorlijk lastig worden het terug te krijgen.
Was je getrouwd en nu gescheiden dan kan je de helft terugvorderen, neem een advocaat.
Je zus heeft trouwens het geld overgemaakt omdat ze jou blijkbaar niet vertrouwde, in dit geval jammer voor je zus en die moet er maar achteraan, gaat niet ten goede van familierelaties.

Leen de volgende keer van de bank, is beter voor familierelaties .

Je kan natuurlijk altijd een vordering neerleggen bij hem, succes.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:57:41 #6
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_141194709
Oef, niet zo slim...
pi_141194722
Het was mijn keuze om dit op mijn ex vriend zijn rekening te zetten, hij overtuigde mij dat het best is als hij voor zorgt, en nee er staat niks op papier dat dit een lening is, het was allemaal mondeling in familie kring.
Wij zijn niet getrouwd en woonden ook niet officieel samen. Voor zover ik weet staat het geld nog op zijn rekening...
pi_141194816
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:58 schreef Claudia_24 het volgende:
Het was mijn keuze om dit op mijn ex vriend zijn rekening te zetten, hij overtuigde mij dat het best is als hij voor zorgt, en nee er staat niks op papier dat dit een lening is, het was allemaal mondeling in familie kring.
Wij zijn niet getrouwd en woonden ook niet officieel samen. Voor zover ik weet staat het geld nog op zijn rekening...
Ik denk dat je een goede advocaat nodig hebt :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_141194970
Waarschijnlijk inderdaad geen poot om op te staan....
Het geld is bewust overgemaakt naar zijn rekening, dus daar zit geen fout. Dat je het überhaupt naar zijn rekening hebt laten storten is al raar, maar dat je vervolgens niks op papier hebt gezet wat betreft is bestemmingsplan van die som geld is natuurlijk ronduit achterlijk.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_141194985
En waarom ga je er vanuit dat het geld er nog is? Hij overtuigde je natuurlijk niet voor niets om het op zijn rekening te zetten. Waarschijnlijk is het al vergokt/naar de hoeren gegaan. Zou even een soa-testje laten doen en die 30.000,- maar zien als enorm hoge kosten voor een cursus die het leven heet.

Tuurlijk kan je ook een advocaat in de arm nemen, aangifte doen etc. maar de kans van slagen acht ik vrij gering.
pi_141195013
Dus je laat jouw zus geld overmaken naar je vriend, maakt daarover verder geen enkele (aantoonbare) afspraak, en nu de relatie over is wil je het geld terug? Ik vind het een vreemd verhaal..
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:07:16 #12
242879 Onnoman
The On And Only
pi_141195015
beste TS
je komt voor mij ook een beetje naief over..
het is en blijft jouw geld dus waarom heb je het in godsnaam op zijn rekening gezet?
liefde maakt blind zeker

ik zou niet weten wat je verder kan doen eerlijk gezegd
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_141195028
Liefde maakt blind.. Na een tijd vertrouw je iemand voor 100%..;
pi_141195107
Inderdaad, doe aangifte. Hoewel ik me kan voorstellen dat het weinig zin heeft.

En vervang de sloten van je appartement, als hij nog een sleutel heeft. Dat is een stukje eenvoudiger dan de sleutel terugkrijgen, denk ik.
pi_141195116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:07 schreef Claudia_24 het volgende:
Ook al vertrouwje iemand voor 100%, dan nog is er geen enkele reden om zoiets NIET op papier te zetten. Niet dat je daar nu wat aan hebt, maar dan weet je het voor de volgende keer.
pi_141195134
quote:
Tja.. Auw.. en wijze les.
pi_141195138
maar die zaak is er nooit gekomen en die 30.000 staat dus gewoon op zijn rekening?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_141195208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:11 schreef gianni61 het volgende:
maar die zaak is er nooit gekomen en die 30.000 staat dus gewoon op zijn rekening?
Idd... We waren nog even aan het afwachten om een zaak te openen.. tot op een dag hij het dus gewoon heeft afgetrapt.
pi_141195268
quote:
Daarom NOOIT iemand voor 100% vertrouwen. Ook al woon je 40 jaar samen en heb je kinderen.

Toch, jongens? :|W
pi_141195299
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:15 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Daarom NOOIT iemand voor 100% vertrouwen. Ook al woon je 40 jaar samen en heb je kinderen.

Toch, jongens? :|W
Ja dit heb ik nu door, maar ja daar ben ik op het moment nu niks mee.
pi_141195308
Raar verhaal, je leende geld wat een erfenis was? Dan is het toch geen lening?
Het is op de rekening van je vriend gestort, of was het een en/of rekening?

Verder kan je voor de kleine dingen en sleutels wel aangifte doen lijkt me. Voor dat bedrag zal je aan moeten tonen dat het voor jou bedoelt was, en dat kan weleens lastig worden als er niks vast ligt en het op een privé rekening van hem is gestort.
pi_141195377
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:17 schreef Loveless85 het volgende:
Raar verhaal, je leende geld wat een erfenis was? Dan is het toch geen lening?
Het is op de rekening van je vriend gestort, of was het een en/of rekening?

Verder kan je voor de kleine dingen en sleutels wel aangifte doen lijkt me. Voor dat bedrag zal je aan moeten tonen dat het voor jou bedoelt was, en dat kan weleens lastig worden als er niks vast ligt en het op een privé rekening van hem is gestort.
Het geld was een erfenis die mijn zus nog gekregen heeft. Dan heb ik gewoon gevraagd of ik dit mocht lenen en als de zaak er was het zou terugbetalen... Het is idd op zijn rekening gestort.
pi_141195501
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:19 schreef Claudia_24 het volgende:

[..]

Het geld was een erfenis die mijn zus nog gekregen heeft. Dan heb ik gewoon gevraagd of ik dit mocht lenen en als de zaak er was het zou terugbetalen... Het is idd op zijn rekening gestort.
Maar als jullie volle zussen zijn, heb jij dan ook niet recht op een deel daarvan? Of heb je dat al gehad en heb je ook haar deel nog geleend.

En als het op zijn prive rekening gestort is dan is het echt onwijs dom niks op papier te zetten, ook richting je zus trouwens. Ook al is de verstandhouding goed, het kan zowel met je zus als je vriend veranderen... Kan nu dus een duur grapje worden. Je zal je zus moeten laten verklaren dat het geld voor jou bedoelt is, en dan maar hopen dat de politie er een zaak in ziet, en hij nog te traceren is.
pi_141195538
Je kan naar de politie gaan. Ik ken een moeder en een dochter die beiden hun huis zijn kwijtgeraakt door ook iemand zo te vertrouwen. Huizen verkocht want moeder ging bij haar dochter en man inwonen, maar toen de huizen verkocht waren ging de man er met het geld vandoor. Ik wil je niet depresief maken (en misschien is het in jullie situatie anders), maar volgens mij is dat ook niet meer goedgekomen.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_141195571
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:23 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar als jullie volle zussen zijn, heb jij dan ook niet recht op een deel daarvan? Of heb je dat al gehad en heb je ook haar deel nog geleend.

En als het op zijn prive rekening gestort is dan is het echt onwijs dom niks op papier te zetten, ook richting je zus trouwens. Ook al is de verstandhouding goed, het kan zowel met je zus als je vriend veranderen... Kan nu dus een duur grapje worden. Je zal je zus moeten laten verklaren dat het geld voor jou bedoelt is, en dan maar hopen dat de politie er een zaak in ziet, en hij nog te traceren is.
Ja ik had ook een deel maar dit is weg dit heb ik deels aan mijn app uitgegeven. Ja ik ben heel dom geweest pff
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')