Heeft de garage jou niet verteld welke storing er is geconstateerd? Zo niet: navragen. Het kan een simpele reparatie zijn, het kan een dure zijn, maar negeren is geen optie.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:13 schreef yvette1982 het volgende:
Deze is gaan branden in mijn Ford uit 2002. De dealer heeft deze vorige week weggehaald en nu is deze weer gaan branden. Een collega dacht dat bij drie keer motor aan dat deze weer weg zou gaan, dit is helaas niet gelukt. Iemand anders een ander idee?
Dit.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:17 schreef Deetch het volgende:
Het lampje is niet het probleem, de storing die het lampje veroorzaakt is het probleem.
Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs zo te zijn. Mijn Volvo V70 houdt de storing vast in de OBD-II, totdat deze gereset wordt. De bedoeling daarvan is om ook bij een af en toe optredend probleem dit onder de aandacht van de bestuurder te brengen.quote:Als je de storing laat verwijderen (repareren) is het lampje ook weer uit.
Ja, dat is een geldige reden om te kijken of het een eenmalig hikje was, een kat is duur.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef yvette1982 het volgende:
De dealer gaf aan dat het iets met de katalysator is en dat ik het ff aan moest kijken.
Dat aankijken heb je nu dus gedaan en dat heeft niet geholpen. Het probleem met de katalysator zal dus opgelost moeten worden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef yvette1982 het volgende:
De dealer gaf aan dat het iets met de katalysator is en dat ik het ff aan moest kijken.
Nou, het lampje brand meteen weer, dus dat moet je laten repareren. Kan een lambdasonde zijn, maar gelet op de leeftijd van jouw auto is het ook niet gek als de katalysator gewoon vervangen moet worden (al verwacht ik niet dat een auto van 2002 daar een foutmelding voor geeft, die heeft volgens mij geen meting na de kat).quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef yvette1982 het volgende:
De dealer gaf aan dat het iets met de katalysator is en dat ik het ff aan moest kijken.
Mijn saab uit 2000 heeft de 2de lambda al.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, het lampje brand meteen weer, dus dat moet je laten repareren. Kan een lambdasonde zijn, maar gelet op de leeftijd van jouw auto is het ook niet gek als de katalysator gewoon vervangen moet worden (al verwacht ik niet dat een auto van 2002 daar een foutmelding voor geeft, die heeft volgens mij geen meting na de kat).
Kan ook een intern motorprobleem zijn natuurlijk. Hoe dan ook: meteen wat mee doen.
als het kat is ...op zich maakt het dan niet echt uit..maar je hebt kans dat hij daardoor niet door de apk komt..of ze moeten hem schoonmakenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:27 schreef yvette1982 het volgende:
De dealer gaf aan dat het iets met de katalysator is en dat ik het ff aan moest kijken.
Of niet meteen paniek zaaien want afhankelijk van de auto kan je net zo goed voor 300 klaar zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:14 schreef Spanky78 het volgende:
Ik hoor toch wel vaak dat er lambda-sondes sterven en dergelijke fouten geven. Een kapotte katalysator is afhankelijk van de auto een stuk duurder. Edit: 1500 euro kan het zomaar kosten zon niuwe katalysator
Mijn is volgelopen met motorolie?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ah, dat zal P0420 wel zijn geweest.
Normaal gesproken gaan ze een auto leven mee. Dus als ze defect zijn (niet helemaal correct, de omzettingsgraad is onvoldoende), is er vaak een andere oorzaak. Is er eens een bobine cq bougiekabel defect geweest, of een ander probleem in het brandstof cq onstekings-systeem dan kost je dit de katalysator op de lange baan.
Met de huidige milieunormen gaat een kat allesbehalve levenslang mee. 5-6 jaar is geen uitzondering meer...quote:Op dinsdag 17 juni 2014 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ah, dat zal P0420 wel zijn geweest.
Normaal gesproken gaan ze een auto leven mee. Dus als ze defect zijn (niet helemaal correct, de omzettingsgraad is onvoldoende), is er vaak een andere oorzaak. Is er eens een bobine cq bougiekabel defect geweest, of een ander probleem in het brandstof cq onstekings-systeem dan kost je dit de katalysator op de lange baan.
Of meer... Al zal dat bij een fordje wel meevallen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 22:14 schreef Spanky78 het volgende:
Ik hoor toch wel vaak dat er lambda-sondes sterven en dergelijke fouten geven. Een kapotte katalysator is afhankelijk van de auto een stuk duurder. Edit: 1500 euro kan het zomaar kosten zon niuwe katalysator
FOcus diesel: 1500. Een ka zal wel goedkoper zijn.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 23:07 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of meer... Al zal dat bij een fordje wel meevallen.
Of het betekent dat er een-of-ander sensortje van 5 euro kapot is waardoor je een storing krijgt. Helaas wordt in de garage gewoon klakkeloos je hele kat vervangen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:29 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Ja, dat is een geldige reden om te kijken of het een eenmalig hikje was, een kat is duur.
Maar helaas ...
En een probleem met de kat betekent meestal dat je de volgende APK niet doorkomt vanwege emissie-problemen.
Je vergeet p2, p3 en zelfs p4quote:Op woensdag 18 juni 2014 10:26 schreef eXplorer1 het volgende:
Nou, TS kom eens met die P0/P1xxxx codedan kunnen wij vertellen of je mag janken (dooie kat) of dat je alleen de lambda hoeft te vervangen
ja maar P0 is powertrain en p1 is merk afhankelijk, p2,p3,p4 is specifiek voor speciale shit en canbus apparatuur geloof ik en daar vallen de lambda/cat's niet onder toch?quote:
Die zijn ook powertrain. Canbus is U****, remmen C**** en ramen ed B****quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:50 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
ja maar P0 is powertrain en p1 is merk afhankelijk, p2,p3,p4 is specifiek voor speciale shit en canbus apparatuur geloof ik en daar vallen de lambda/cat's niet onder toch?
"explorer1 krijgt hoofdpijn maar probeert alles te onthouden"quote:Op woensdag 18 juni 2014 12:53 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Die zijn ook powertrain. Canbus is U****, remmen C**** en ramen ed B****
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |