abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141176079
Hallo,

Binnenkort gaan wij verhuizen naar een andere (huurwoning) ja, kopen lukt ons helaas niet, die discussie willen we niet voeren.

Maar het gaat om een woning van ongeveer 7,5 bij 4,8 2 woonlagen, en een zolder met pannendak (deze is ongeveer 5 bij 4,8)
Er zijn 2 slaapkamers (11 en 14 m2). (huurprijs is ong 660,- totaal)

Nu krijgen wij een bericht dat we de 2e toilet in de badkamer zelf moeten betalen, dit is nieuw voor ons en we schrikken van de prijs, ruim 1300 euro voor een 2e toilet in een huurwoning!
Nu hebben we begrepen, dat de huur voor ons niet omhoog gaat maar het puntenstelsel wel en, bij woningwissel gaat de huur omhoog.

Hier zijn wij het niet helemaal mee eens.
A het puntenstelsel gaat omhoog, dus de jaarlijkse huurverhoging heeft dus meer rek ipv dat het sneller op de maximale huurprijs zit, (huur is 660,-)
B bij woningwissel gaat de huur WEL omhoog, maar de woningbouw heeft deze kosten nog nooit gehad, en verdient dus hier aan ?
C is de prijs realistisch, zoals iedereen weet huurwoningen zijn eenvoudiger dan koopwoningen.

Daarnaast, het puntenstelsel, stel de maximale huurprijs zonder 2e toilet is bijv 670,- en met de verbetering ( op onze kosten ) wordt de maximale prijs bijv 695,- dus er zit meer rek in de jaarlijkse verhoging, is dit niet een beetje misbruik maken ?

Alvast bedankt

Groetjes van ons O+
Interessant he ?
  maandag 16 juni 2014 @ 22:02:35 #2
253766 Kaviaar
Hmm, tictac :)
pi_141176246
Gaat het niet toevallig om een overname? En dat de vorige eigenaar het terug in orginele staat moet brengen als jullie niet akkoord gaan?
[X] Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_141176464
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:02 schreef Kaviaar het volgende:
Gaat het niet toevallig om een overname? En dat de vorige eigenaar het terug in orginele staat moet brengen als jullie niet akkoord gaan?
bij nieuwbouw is er meestal geen spraken van overname, vorige eigenaar en originele staat :7
pi_141176495
Ik kan je allen met C helpen: Ik betaal in mijn nieuwbouw koopwoning 1200 voor een tweede toilet in de badkamer (op de 1e verdieping). Jouw prijs is niet laag, maar ook niet onrealistisch. Gaat het om een hangend toilet of een duo-blok?
pi_141176791
Hierbij wat meer info OngeschiktX

Beneden :
Vrijhangend toilet: Villeroy en Boch Omnia Classic
vlakspoelcloset7622 10 incl. Wisa softclose zitting. Wisa Exellent
XS met Delos frontpaneel, sanitairframe incl. beplating en
tegelafwerking. Berekend zijn de meerprijskosten ten opzichte
van de standaard toiletoplossing : ¤ 884

Boven :

Het aanbrengen van een vrijhangend toilet in de badkamer,
Villeroy en Boch Omnia Classic vlakspoelcloset7622 10 incl.
Wisa softclose zitting. Wisa Exellent XS met Delos frontpaneel,
sanitairframe incl. beplating en tegelafwerking

¤ 1.301

Wat wij, nu niet snappen is er boven geen standaard eenvoudige toilet mogelijk ?
Want beneden zit dat namelijk er wel, zoiets is voor ons ook prima. maar schijnt niet mogelijk te zijn?
Interessant he ?
pi_141177022
Bij mij werd het op eenzelfde manier aangeboden. Standaard een duo-blok beneden met als optie een upgrade en boven alleen een hangend closet als optie. Ik weet niet precies waarom. Ik vermoed dat de meeste dat zo kiezen. Misschien heeft het ook nog te maken met de locatie waar het riool naar bovenkomt.

Mijn prijzen waren 375 en 1200. Bij jou is het nog wel een stukje duurder.
  maandag 16 juni 2014 @ 22:19:34 #7
381300 RamteamJax
[RamteamRadio]
pi_141177312
Bij de Gamma kost een nieuw toilet 199 euro, geen 1300.

Een redelijk design/vrij hangend toilet kan 1300 of meer kosten, maar kan ook voor 549 euro, van Sanibroyeur zelfs nog wel.

Je hoeft niet perse een Villeroy & Bosch te hebben..toch ?

Maar 1300 euro is wel heel erg voorbarig. Waarschijnlijk is het nog een naamloos toilet waar de woningbouw nog even keiharde dubbele winst op wil maken. Niet accepteren.
Toppunt van sadisme: - Een helikopter met een schietstoel !
pi_141177845
Zeiken over de huur terwijl je een sociale huurwoning hebt en dan ook nog denken dat de woningbouw er op verdient :')
pi_141177908
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:19 schreef RamteamJax het volgende:
Bij de Gamma kost een nieuw toilet 199 euro, geen 1300.

Een redelijk design/vrij hangend toilet kan 1300 of meer kosten, maar kan ook voor 549 euro, van Sanibroyeur zelfs nog wel.

Je hoeft niet perse een Villeroy & Bosch te hebben..toch ?

Maar 1300 euro is wel heel erg voorbarig. Waarschijnlijk is het nog een naamloos toilet waar de woningbouw nog even keiharde dubbele winst op wil maken. Niet accepteren.
Het is natuurlijk ook de aanleg van het toilet + aanleg riolering en waterleiding dat er niet standaard zit.

Villeroy en Boch is wel een duur merk, maar TS zou wel niet de optie krijgen om zelf weer een andere uit te zoeken.
pi_141178094
Aanleg zit er al... hebben we gezien.
Interessant he ?
  maandag 16 juni 2014 @ 22:30:16 #11
381300 RamteamJax
[RamteamRadio]
pi_141178106
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:28 schreef OngeschiktX het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook de aanleg van het toilet + aanleg riolering en waterleiding dat er niet standaard zit.

Villeroy en Boch is wel een duur merk, maar TS zou wel niet de optie krijgen om zelf weer een andere uit te zoeken.
Ehm, elke badkamer heeft een aansluiting voor een (tweede) toilet. De leidingen zijn gewoon aanpasbaar. 1300 euro is schandalig.
Toppunt van sadisme: - Een helikopter met een schietstoel !
pi_141178316
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:30 schreef Zwolsboy het volgende:
Aanleg zit er al... hebben we gezien.
Dan is het duur.
pi_141178385
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:30 schreef RamteamJax het volgende:

[..]

Ehm, elke badkamer heeft een aansluiting voor een (tweede) toilet. De leidingen zijn gewoon aanpasbaar. 1300 euro is schandalig.
Dat is zeker niet zo. Bij mijn nieuwbouwproject zijn er huizen met en huizen zonder dikke afvoer omhoog,
pi_141181114
De kosten zullen toch niet in de dikke afvoer zitten?
De toilet komt trouwens boven de meterkast, en naast de meterkast zit de beneden toilet.

Wel vreemd, want ken meer mensen met redelijk moderne huurwoningen (bj 2000/2005) die kregen standaard een 2e toilet boven, wel een simpele met zon plastic ding aan de muur, maar dat is prima.
Interessant he ?
pi_141182389
De extra kosten van meerwerk komen vaak vooral doordat het afwijkt van de standaard. Het zou veruit het makkelijkst zijn als de aannemer gewoon honderd dezelfde woningen kon bouwen. Je legt de loodgieter één keer uit wat er moet gebeuren en vervolgens herhaalt-ie dat honderd keer. Afwijkingen zijn lastig. Daar moet je dan apart weer een tekening voor maken, je moet bijhouden welk meerwerk in welk huis komt, je moet extra sparingen maken, extra toezicht houden, etc.

Het gaat wel wat verder dan even een pot en een paar buizen extra kopen en die in dat huis frotten.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2014 23:35:40 ]
pi_141184531
Dat snap ik helemaal K_
quote:
7s.gif Op maandag 16 juni 2014 23:31 schreef k_man het volgende:
De extra kosten van meerwerk komen vaak vooral doordat het afwijkt van de standaard. Het zou veruit het makkelijkst zijn als de aannemer gewoon honderd dezelfde woningen kon bouwen. Je legt de loodgieter één keer uit wat er moet gebeuren en vervolgens herhaalt-ie dat honderd keer. Afwijkingen zijn lastig. Daar moet je dan apart weer een tekening voor maken, je moet bijhouden welk meerwerk in welk huis komt, je moet extra sparingen maken, extra toezicht houden, etc.

Het gaat wel wat verder dan even een pot en een paar buizen extra kopen en die in dat huis frotten.
Helemaal duidelijk!
Maar als ze honderd woningen voorzien van een 2e toilet, (standaard) dan hoeft dat toch niet duur te zijn?
Het is trouwens een project(je) van 22 woningen, allemaal hetzelfde. Het waren (ex) koopwoningen die 2 jaar te koop hebben gedaan, als nieuwbouw maar geen 1 koper wou ze.
Interessant he ?
pi_141185040
Ja, klopt. Als de woningen allemaal standaard een tweede toilet hadden gehad, dan was dat vast een stuk voordeliger geweest. Maar nog altijd duurder dan zonder tweede toilet en als je boven budget zit moet je ergens strepen...
pi_141185189
Je kan je misschien beter bezig houden met de vraag of een extra toilet je 1300 euro waard is of niet. Het is nou eenmaal meerwerk en daarvoor zal je moeten betalen.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:07:27 #19
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_141189259
Wat usernaamvergeten zegt.

Verhuurder kiest hiervoor omdat ze de huur voor de eerste lichting huurders laag willen houden (dus bezuinigen op standaard 2e toilet). Dat jij voor de volledige kosten moet opdraaien is een beetje vuil, maar ze willen dat kennelijk niet voor het hele project voorfinancieren. 1300 euro per woning tegen 20 euro per maand extra huur, duurt wel even voor je dat hebt terugverdiend...

Dat ze bij woningwissel meer huur mogen vragen komt door het puntensysteem, daar kan de verhuurder weinig aan doen. Het lijkt op sociale sector en dat is geen vetpot. Grote kans dat de woning na de eerste huurder de vrije sector in gaat. Zie dat hier ook veel gebeuren. Heeft te maken met de opgave van corporaties om een minimaal aantal woningen te bouwen jaarlijks.
pi_141189261
In 2009 betaalde ik 500 euro voor een extra toilet in de badkamer bij een corporatie woning. Het was trouwens een 'gewone' toilet, dus 1300 voor hangend vind ik niet zo heel erg raar.

Wel verdienen ze er dik op natuurlijk, gratis woningupgrade waar ze meer huur voor kunnen vragen als je eruit gaat. Maar ik denk dat ze er ook extra onderhoud in de prijs hebben gestopt, als het kapot gaat moeten ze het wel zelf maken.

Voor 500 euro vond ik het zeker de moeite waard, maar ik zou wel gaan twijfelen voor 1300 euro. De prijs ga je waarschijnlijk niet omlaag krijgen, maar misschien kan je later zelf het als woningverbetering aanvragen en zelf regelen?
Erg moeilijk zouden ze waarschijnlijk niet doen, en anders zeg je dat je dacht dat je zonder kon maar het viel tegen :P
pi_141191157
Als je het te duur vindt, dan doe je het toch gewoon niet? :?
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:13:21 #22
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_141195185
Beetje gek als je voor een huurwoning moet betalen voor een wc.

Tapijt, laminaat, verf : ok. Maar sanitair hoort er gewoon in te zitten.
Overal verstand van.
pi_141195437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:13 schreef macondo het volgende:
Beetje gek als je voor een huurwoning moet betalen voor een wc.

Tapijt, laminaat, verf : ok. Maar sanitair hoort er gewoon in te zitten.
Het gaat zo te zien om een 2e toilet. Tenminste, dat maak ik op uit de TT. En uit de 3 keer dat het in de OP staat.
pi_141198532
Het gaat inderdaad om een 2e toilet in de badkamer.
Gek genoeg, door de buurt gelopen, andere bewoners gesproken van het zelfde type woning alleen opgeleverd in 2012, die kregen standaard een 2e toilet erbij, wel een simpele... wel zitten ze bij een andere woningbouw zou daar het verschil kunnen zitten?

Groot verschil is wel, wij moeten het direct met de aannemer kortsluiten, hun deden het via de woningbouw en die hadden hun eigen aannemer...

En mijn schoonouders hebben begin 2011 hun eigen toilet laten renoveren koste hun 1369,- incl tegels(mozaienk), toiletpot, fontein, leidingen, vloertegels, arbeidsuren. Ook een zwevend toilet van Villeroy en Boch.

Bij sanitair kon je trouwens een Grohe ? thermostaatkraan bijkopen 319,- incl. montage, is dat duur ?
De standaard Venlo kraan komt dan te vervallen. Een vaatwasser aansluiting in de keuken 379,-
Interessant he ?
  Official ESF Kreviewer dinsdag 17 juni 2014 @ 15:38:54 #25
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_141202176
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 13:55 schreef Zwolsboy het volgende:
wel zitten ze bij een andere woningbouw zou daar het verschil kunnen zitten?
No shit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')