zijn er geen sites zoals kamernet.nl, maar voor België? Ken je al mensen daar?quote:Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef Rijst het volgende:
pff ik ben ten einde raad. Zoek per direct een appartement in Antwerpen. Maar bij alle vastgoedhandelaren verhuren minimaal van een periode van een jaar terwijl ik maar 6 maanden blijf.
Hoeveel wil je betalen? Er zijn genoeg bureau's die gemeubileerde appartementen aan expats verhuren.quote:Op maandag 13 april 2015 15:51 schreef Rijst het volgende:
pff ik ben ten einde raad. Zoek per direct een appartement in Antwerpen. Maar bij alle vastgoedhandelaren verhuren minimaal van een periode van een jaar terwijl ik maar 6 maanden blijf.
Zou jij mij er 1 kunnen aanraden?quote:Op maandag 13 april 2015 19:42 schreef Maloney het volgende:
[..]
Hoeveel wil je betalen? Er zijn genoeg bureau's die gemeubileerde appartementen aan expats verhuren.
Een googlen: deze is bijvoorbeeld ook voor korte termijn te huren: http://www.quares.be/prop(...)RPEN&radius=10&ref=1quote:
Same here... Al raak ik mijn accent nooit kwijtquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:47 schreef Mr_Moon het volgende:
woon hier inmiddels 11 jaar, dus mijn Nederlands is al aardig "vervlaamst". Ik heb nog wel wat moeite met West-Vlamingen als die hun dialect "klappen", maar de rest kan ik goed volgen...
Heb je wat gevonden?quote:Op woensdag 15 april 2015 10:24 schreef Rijst het volgende:
Heb al iets gevonden in de buurt van Park Spoor Noord. Zeer mooie kamers. Binnenkort even bezichtigen.
Dat gaat helaas niet. Je bent verplicht om je te verzekeren in Nederland omdat je er werkt. Ik betaal ook al jaren in Nederlandse zorgverzekering en nooit heb ik de kosten van de zorg terug kunnen krijgen. Want in NL heb je een eigen risico.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:10 schreef EDMAN- het volgende:
Eens een vraagje aan de (volgens mij) pro's hier, krijg het zo 1,2,3 niet gegoogeld:
Situatie nu:
Wonend in België (Antwerpen)
Verblijfsvergunning België
Werkend in Nederland
Zorgverzekering in Nederland
Situatie 1-1-2016:
Woonadres in België
Baan Nederland opgezegd
Rondreizend tot 1-1-17
Wat te doen met mijn zorgverzekering? De ziekenkas in België is aanzienlijk goedkoper (zeg 100 euro per kwartaal) dan de Nederlandse zorgverzekering. Aangezien ik 1-1-16 niet meer werk, zou ik dan mijn zorgverzekering niet beter oversluiten naar een Belgische? Kan dat zomaar? Ik vertrek 06-01-16 dus heb 6 dagen om e.e.a. goed te regelen (althans daar lijkt het op).
Ja maar vanaf 1-1-16 werk ik niet meer want neem ontslagquote:
Heb je het al bij je mutualiteit nagevraagd? Als het goed is, ben je ook daarbij aangesloten naast je NL zorgverzekering.quote:Op woensdag 15 juli 2015 20:10 schreef EDMAN- het volgende:
Eens een vraagje aan de (volgens mij) pro's hier, krijg het zo 1,2,3 niet gegoogeld:
Situatie nu:
Wonend in België (Antwerpen)
Verblijfsvergunning België
Werkend in Nederland
Zorgverzekering in Nederland
Situatie 1-1-2016:
Woonadres in België
Baan Nederland opgezegd
Rondreizend tot 1-1-17
Wat te doen met mijn zorgverzekering? De ziekenkas in België is aanzienlijk goedkoper (zeg 100 euro per kwartaal) dan de Nederlandse zorgverzekering. Aangezien ik 1-1-16 niet meer werk, zou ik dan mijn zorgverzekering niet beter oversluiten naar een Belgische? Kan dat zomaar? Ik vertrek 06-01-16 dus heb 6 dagen om e.e.a. goed te regelen (althans daar lijkt het op).
Oh ja, dan hoeft het inderdaad niet meer! Wel bijtijds je Nederlandse zorgverzekering op tijd opzeggen, anders betaal je een jaar door!quote:Op donderdag 16 juli 2015 14:38 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Ja maar vanaf 1-1-16 werk ik niet meer want neem ontslag, dat is het hele ding
Uuuh nee? Dan zal dat de volgende stap zijn denk ik, zal dat eens googlen, thanksquote:Op donderdag 16 juli 2015 15:37 schreef Maloney het volgende:
[..]
Heb je het al bij je mutualiteit nagevraagd? Als het goed is, ben je ook daarbij aangesloten naast je NL zorgverzekering.
Hm, was voor mij een voorwaarde van de gemeente voor mijn inschrijving en van de NL verzekering moest het ook omdat je dan Belgische doktersbezoeken via de mutualiteit betaalt. Kost iets van 70 euro per jaar (wat ik één keer betaald heb en daarna niet meer maar ze blijven hardnekking elk jaar een rekening sturen). Ik vind het dubbelop maar zo staat het blijkbaar in één of ander verdrag.quote:Op vrijdag 17 juli 2015 09:56 schreef EDMAN- het volgende:
[..]
Uuuh nee? Dan zal dat de volgende stap zijn denk ik, zal dat eens googlen, thanks
Herkenbaar...zelfs na 30 jaarquote:Op woensdag 27 mei 2015 12:49 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Same here... Al raak ik mijn accent nooit kwijt
Ligt eraan welk dialect. Ik kan goed vlaams op zich verstaan, maar Brugs of Gents is voor mij zo'n beetje onverstaanbaar.quote:Op donderdag 28 mei 2015 09:18 schreef Wolves het volgende:
Ik heb nooit echt moeite gehad om ze te verstaan, maar woonde ook al vrij zuidelijk in NL
Wacht even..die broodsnijmachines bestaan gewoon niet in Nederlandse supermarkten? Ha, dat wist ik gewoon niet - of het is me gewoon nooit opgevallen in Nederland!quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:06 schreef Sunshine1982 het volgende:
Echt, dat Belgen zelf hun brood snijden in de super is fantastisch! Zouden ze hier ook eens moeten invoeren. Zou me een hoop werk besparen
Joh, ik snij me op sommige dagen in AH een ongeluk. Zijn het geen broden, dan zijn het wel stokbroden...quote:Op zaterdag 18 juli 2015 22:32 schreef derOtto het volgende:
[..]
Wacht even..die broodsnijmachines bestaan gewoon niet in Nederlandse supermarkten? Ha, dat wist ik gewoon niet - of het is me gewoon nooit opgevallen in Nederland!
(Bij sommigen hier heb je zelfs de keuze tussen 2 machines: dik of dun gesneden, dat is echt wel OK!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |