Als je gefilmd en geanalyseerd wordt dan is het toch vooral belangrijk dat je het doet zoals je het altijd doet, en niet dat je het doet zoals het hoort (tenzij je het altijd doet zoals het hoort), anders heb je nog weinig aan de analyse...quote:Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Als je gefilmd en vervolgens geanalyseerd wordt, moet je het wel netjes volgens het boekje doen. En eerlijk is eerlijk, in de opnames zag ik achteraf dat de theorie in de praktijk ook goed uitpakt. Maar nu we niet meer gefilmd worden gaat het weer meer zoals jij het zegt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Das goed!quote:Op maandag 16 juni 2014 14:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een verhaal orisun
+10 herkenbaar qua waarom greep mn familie niet in trouwens. Maar daar pmmen we nog wel een keer over
Dat kan ook nog idd. Hoewel we ze van mn tiende tot mn twintigste of zo niet meer gezien hebben. We verhuisden naar een plek 120 km verderop en hadden 0,0 contact. Dus hij had het makkelijk kunnen doen.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef Tally het volgende:
Maar kan het niet zo zijn dat er juist niets gebeurt is omdat familie juist heb ingegrepen?
Familie kan je niet zo maar uit huis halen of zo. Opa heeft geroepen dat hij hem wat aan zou doen als hij wel aan je zou komen.
dat ja. Het voelt een beetje als een overwinning. Mn gevoel liet me niet in de steek.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef simmu het volgende:
ik begrijp om te beginnen niet dat die man ermee weg is gekomen om aan zn pleegkinderen te zitten. en jouw gevoel snap ik prima. je bent idd niet gek en je wist en weet donders goed waar je volkomen terecht bang voor was/bent
O dat begrijp ik best hoor.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef orisun_omi het volgende:
[..]
Dat kan ook nog idd. Hoewel we ze van mn tiende tot mn twintigste of zo niet meer gezien hebben. We verhuisden naar een plek 120 km verderop en hadden 0,0 contact. Dus hij had het makkelijk kunnen doen.
Ik vraag me ook af wat mn moeder hiervan gemerkt heeft. If so, dan zou ze het alleen nooit toegeven.
Voor de volledigheid: ik snap dat er niks gebeurd is en daar ben ik ontzettend blij om. Het verklaart alleen zo ontzettend mijn gevoel. En duizend andere dingen.
Nu ik het zo zwart op wit zie, heb je mss wel gelijk idd. Ik kan me herinneren dat ik als peuter mn vingers eens tussen mn moeder de blote benen heb gestopt. Mn vader deed dat zo vaak dat ik dacht dat ik dat dan ook maar eens moest doen. Dat dat hoorde en zo.quote:Op maandag 16 juni 2014 14:49 schreef livelink het volgende:
Zo ongelooflijk heftig. Ik vind niet helemaal dat er niks gebeurd is, trouwens. De dingen die je noemt onder je spoiler vind ik ook al behoorlijk richting misbruik gaan. Maar ik snap wat je bedoelt. Heel veel sterkte
Dat... jee zegquote:Op maandag 16 juni 2014 15:00 schreef danic het volgende:
Wow. Ik zit hier echt met kippenvel. Wat ongelooflijk heftig zeg! En wat livelink zegt: misschien is het geen misbruik, maar zeker wel intimidatie.
Ik weet even niet wat te zeggen. Zit met een brok in mn keel.
dat klinkt anders wel degelijk als misbruikquote:Op maandag 16 juni 2014 14:59 schreef orisun_omi het volgende:
[..]
Nu ik het zo zwart op wit zie, heb je mss wel gelijk idd. Ik kan me herinneren dat ik als peuter mn hand eens tussen mn moeder de blote benen heb gestopt. Mn vader deed dat zo vaak dat ik dacht dat ik dat dan ook maar eens moest doen. Dat dat hoorde en zo.
Mn moeder reageerde toen zo geschrokken en afwijzend dat ik me daarna heel raar, vies en schuldig voelde.
ik ben echt niet van de strikte "niets wat op seks of bloot zou kunnen lijken bij de kinderen", maar dit klinkt echt ongelofelijk fout en riekt wel degelijk naar misbruik, ik twijfel nog over of dat dan naar je moeder of naar jou of naar beiden gericht was. ik kan me niet voorstellen dat je moeder dat als prettig ervaren heeft. ik kan me voorstellen dat je nu wel graag wat eerlijke antwoorden wil van je moeder, maar het klinkt ook alsof zij zich maar met moeite ontrokken heeft aan een heel misbruikende relatie.quote:Op maandag 16 juni 2014 15:52 schreef orisun_omi het volgende:
Mn vader deed dat niet bij mij, hoor, maar in mijn bijzijn bij mn moeder.
Vind je? Ik vind het eigenlijk nogal gênant.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:34 schreef amaranta het volgende:
Wat dapper van je om dit te delen met ons.
Veel sterkte.
Weet ff niks te zeggen.
nee, zeker niet gênant.quote:Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef orisun_omi het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het eigenlijk nogal gênant.
toch, misschien eens goed om alles te openheid in te knallen?quote:Op maandag 16 juni 2014 18:28 schreef orisun_omi het volgende:
Haha, mn vriend zei gisteren ook al: 'Die man zou eigenlijk gestraft moeten worden. We hebben al vijftien jaar last van m en we zien m nooit.'
En ik overweeg ook wel eens om samen met haar met mn therapeut te gaan praten, maar dat gaat zo ontzettend veel drama veroorzaken. Mn moeder zal dan verschrikkelijk in de slachtofferrol kruipen, dr vriend gaat zich ermee bemoeien, ze gaat me huilend opbellen. Man, ik krijg al een gierende hartklep als ik eraan denk. Dat gaat vet uit de hand escaleren.
Genant zou het alleen zijn als er iets in dit verhaal jouw schuld was. Niet dus!quote:Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef orisun_omi het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het eigenlijk nogal gênant.
In het kader van 'beter goed gejat...' van wie beter een idee jatten dan van jou! Ik vind het echt zo super verzonnen!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 12:37 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb de kaartjes op een canvas doek van 50x60 geplakt en er daarna een laag matte vernis overheen gedaan met een verfrollertje. Zometeen doe ik er nog een tweede laag overheen. Zo wordt ie mooi watervast. Er komt nog een lijst omheen, maar die moet ik nog even overschilderen, want die maat lijst was er alleen in een soort zilver met zwarte vegen erdoor. En ik wil dus geen kleur met zwarte vegen, maar een effen kleur. Dit is het:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Orisun, ik weet niet goed wat te zeggen. Dit is zo ver van mijn bed en er komt van alles boven in allerlei richtingen. Sterkte er mee iig, lijkt me lastig zoiets een plekje te geven.
[..]
In het kader van 'beter goed gejat...' van wie beter een idee jatten dan van jou! Ik vind het echt zo super verzonnen!
Marktplaats was mijn vriend en als het goed is wordt het spel vandaag opgestuurd.
Als bouwpakket.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:28 schreef trui het volgende:
ja haha straks liggen ze kant&klaar te koop bij de IKEA poster afdeling.
Ik was wel van plan om jouw kleurverloop aan te houden, want dat vind ik briljant gevonden, maar ik zat idd al wel te kijken of ik dingen anders zou schuiven of niet. Ik zal er zeker voor zorgen dat de jouwe uniek blijft.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:19 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]![]()
![]()
Ik hoop wel dat je een klein beetje een andere kaartjesvolgorde gaat gebruiken. Of desnoods in spiegelbeeld.Dat ik nog wel mijn eigen unieke volgorde heb zeg maar. Omdat ik zo van unieke dingen houd en dan nog kan zeggen dat er niemand is die precies hetzelfde schilderij heeft.
Je kunt er natuurlijk twee omdraaien en vragen of ze zich herinnert welke het zijnquote:Op dinsdag 17 juni 2014 11:50 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik was wel van plan om jouw kleurverloop aan te houden, want dat vind ik briljant gevonden, maar ik zat idd al wel te kijken of ik dingen anders zou schuiven of niet. Ik zal er zeker voor zorgen dat de jouwe uniek blijft.
Al verplaats ik er maar 2, en dan aan jou opsturen om te zien hoe snel je het verschil ziet.![]()
quote:Op dinsdag 17 juni 2014 12:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Je kunt er natuurlijk twee omdraaien en vragen of ze zich herinnert welke het zijn
[..]
Je kunt er natuurlijk twee omdraaien en vragen of ze zich herinnert welke het zijn
[..]
Wat denk je zelf, als je bovenstaande post leest?quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
voor wie was jij tijdens spanje-nl?
Troost je, je hebt een hoop mooie jaren gehad.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat denk je zelf, als je bovenstaande post leest?
Ik ben altijd voor Spanje.
Ja, 3 keer achter elkaar de beste. Dat dan weer wel.quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:25 schreef livelink het volgende:
[..]
Troost je, je hebt een hoop mooie jaren gehad.
casillas is de beste, maar wat hij tot nu toe laat zien....quote:Op woensdag 18 juni 2014 21:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze hebben echt goede voetballers. Een van de beste keepers maar ergens loopt het niet lekker.
Ja, of er moeten wonderen gebeuren in de 2e helft. Ik hoop het voor je.quote:
nouja, een wijze les voor het spaans elftal in ieder gevalquote:Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, of er moeten wonderen gebeuren in de 2e helft. Ik hoop het voor je.
Als Spanje eruit ligt is dat meer dan terecht. Wat een enorme paupers zijn het.quote:
Jammer Amaranta. Erg sneu voor ze.quote:
geinig! Voor wie was de rest?quote:Op donderdag 19 juni 2014 06:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Jammer Amaranta. Erg sneu voor ze.
Hoewel ik wel een FBoorlog met m'n schoonzus ben begonnen, geloof ik. Ze woont al 40 jaar in Spanje en is altijd voor Spanje. Ik kan me nog de pesterige sms'jes en telefoontjes herinneren van 4 jaar geleden. En nu denkt ze wel even over te lopen......
Ik had nog niets live gezien, maar gisteren was wel erg leuk. We hadden een etentje bij de baas, een Indonesier, dus uiteindelijk hebben we gekeken met een Saudi, een Jordanier, een Libanees en drie Nederlanders.
poehee dat is nog even schrikken achteraf zegquote:Op donderdag 19 juni 2014 09:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, die had aan mij dan ook een lastige ja. Beetje van twee walletjes eten.
Weten jullie nog het kind dat zijn salto langs de plank schampte? Die blijkt dus toch iets van een hersenschudding te hebben. Het gebeurde in vrije dagen dus toen ging het prima. Woensdag school, half dagje, kwam erg moe thuis. Volgende dag beroerd, na 3 uur naar huis gekomen. 3 dagen bijgekomen, maandag weer beroerd (hoofdpijn duizelen, misselijk) en erge pijn ineens aan de wond. Dus huisarts. En nu dus een rustig aan advies 'op geleide van de pijn'mijn sutiterkind.
![]()
Het zijn voornamelijk de visuele prikkels die lastig zijn. Hij is nu een presentatie doen op school en ik haal hem daarna weer op. Loyaliteit naar vrienden moet je stimuleren vind ikmaar gedoe zeg! Toch hardere dreun dan wij dachten. Maar nu dus mijn energieke kind in toom houden.
quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:32 schreef pinquit het volgende:
Wat is pandancake? Ik ken alleen pandanrijst!
quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:32 schreef pinquit het volgende:
Pandanrijst is volgens mij een heel Nederlandse naam, die op zich niets met de pandanboom te maken heeft. Aan de andere kant wordt pandanblad weer wel gebruikt in gerechten waar goedkope rijst voor wordt gebruikt, om juist die nootachtige smaak te geven.quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:32 schreef pinquit het volgende:
Ze werken allemaal voor een Nederlands bedrijf hequote:
Dat is hier dan weer niet je kunt de hele dag bellen voor een afspraak,maar idd voor 10en heb je kans dat je nog dezelfde dag kunt komen. Maar omdat het vandaag toch niet ging lukken dacht ik ik bel zo laat mogelijk voor vrijdag alvast (morgen moet ik dan onder werktijd bellen) dan heb ik al een tijd staan. Maar ja dat werkt zo weer niet helaas.quote:Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef livelink het volgende:
Dat is bij mijn huisarts ook, Bar. Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik moet voor 10.00 bellen voor een afspraak. Dus als ik na 10.00 bel wordt er sowieso geen afspraak gemaakt en moet ik inderdaad de volgende ochtend maar terugbellen (en dan heel lang in de wacht staan, want iedereen probeert in die korte tijd te bellen).
quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Ja toch? Ik ben af en toe zo'n onzekere muts dat ik niet meer weet of ik overdrijf of niet.
Ben echt In staat om de geschiedenis van de pc te gaan checken
Misschien even samen er tussen uit.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:51 schreef danic het volgende:
Maar ik ben ook al jarig geweest dus dat kan het ook niet zijn
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 07:34 schreef TimeJumper het volgende:
Je vriend was gewoon lekker bezig met computeren, dan stuur jij hem een berichtje. Daar heeft hij op dat moment geen zin in om te reageren.
Maar dat klinkt zo bot, dus zegt hij dat hij in slaap is gevallen.
Dan wordt er geconstateerd in het gesprek dat dat helemaal niet kan, dus verteld hij alsnog "de waarheid".
En wordt geïrriteerd als je doorvraagt want hij had op dat moment geen zin om je te antwoorden maar dat klinkt zo vervelend.
Dus zie je, niks aan de hand
nou ja! Waar heeft die last van? Hij sloeg de plank nogal mis. Of toch een blauwtjequote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:08 schreef -Spring het volgende:
Die 'vader van' kan me ineens alleen nog maar heel formeel groeten.Geen hoi meer maar een stijf goedemorgen of daag. Met een vleugje slachtofferigheid.
quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:08 schreef -Spring het volgende:
Die 'vader van' kan me ineens alleen nog maar heel formeel groeten.Geen hoi meer maar een stijf goedemorgen of daag. Met een vleugje slachtofferigheid.
maar jij hebt dus nooit pijn?quote:Op donderdag 19 juni 2014 10:22 schreef miss_sly het volgende:
lady, ik weet niet hoe je hardlopen leuker maakt. Ik vind het gewoon leuk, vind het echt lekker om te lopen. Gisterochtend een korte loop en geprobeerd iets harder dan anders te lopen, en dat lukte. Dat vind ik dan erg fijn. Leuk ook om in Endomondo mijn vorderingen te zien, te kunnen vergelijken.
En zondag ga ik voor het eerst met een hardloopevenement meelopen. 5 km maar, maar toch, ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik dat zou kunnen
die laat zich kennen zeg!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:08 schreef -Spring het volgende:
Nee, ik heb nooit pijn. Ook nog geen blessure gehad. Ik heb opgebouwd met de mp3's van Renate Wennemars en me altijd aan het schema gehouden. Dus ook al voelde ik me alsof ik nog best wat langer had kunnen lopen, toch deed ik dat dan niet. Mijn opbouw was dus vrij rustig en ik denk wel dat ik daar de vruchten van pluk. Naast een lichaam dat kennelijk nog niet veel problemen vertoont! Dat geluk moet je ook maar net hebben, denk ik.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar jij hebt dus nooit pijn?
ik doe altijd netjes de warming up oefeningen die ik geleerd heb en naderhand ook de rek en strek oefeningen (en ook tussendoor doe ik dat nog wel eens in de hoop om van die pijn af te komen)
ik heb gewoon altijd pijn in mijn knieën en heupen.
of ik nu ren in blokken van 10 minuten of 15 minuten, vanaf de eerste stap is het pijnlijk.
dat maakt het ook niet leuker om even te gaan hardlopen. ik zie er altijd als een berg tegenop en in plaats van voldoening, ben ik altijd blij dat het klaar is.
ik heb al geprobeerd meer tijd tussen het harlopen te laten (2 dagen rust) ik heb al geprobeerd om vaker te trainen (elke dag)
ik zou zo graag eens soepel en pijnloos willen lopen
wat doe ik toch fout?
laat bij de warming up en cooling down de oefeningen die je knieën en heupen belasten achterwege.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik doe altijd netjes de warming up oefeningen die ik geleerd heb en naderhand ook de rek en strek oefeningen (en ook tussendoor doe ik dat nog wel eens in de hoop om van die pijn af te komen)
of ik nu ren in blokken van 10 minuten of 15 minuten, vanaf de eerste stap is het pijnlijk.
dat maakt het ook niet leuker om even te gaan hardlopen. ik zie er altijd als een berg tegenop en in plaats van voldoening, ben ik altijd blij dat het klaar is.
ik heb al geprobeerd meer tijd tussen het harlopen te laten (2 dagen rust) ik heb al geprobeerd om vaker te trainen (elke dag)
wat doe ik toch fout?
ik hoopte dat ik gewoon door de pijn heen moest lopen.quote:
Nee, pijn heb je niet voor niets, niet forceren. Dat is vragen om blessures!quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoopte dat ik gewoon door de pijn heen moest lopen.
maar dat werkt dus niet, heb ik gemerkt, elke dag lopen is een nog grotere martelgang
niet zo heel veel hoor, ik schat een kilometer of 10 (ik heb een keer een route gelopen waarvan de afstand vast staat en daar de tijd van opgenomen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar lady, een uur is lang, hoor! Hoeveel km leg je af in dat uur?
En hoe lang loop je nu?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:30 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
niet zo heel veel hoor, ik schat een kilometer of 10 (ik heb een keer een route gelopen waarvan de afstand vast staat en daar de tijd van opgenomen.
ondertussen loop ik wel sneller, heb ik gemerkt.
en ik erger me zo aan al de mensen die in de weg lopen
dat zijn er nogal wat, want in mijn omgeving barst het weer van de toeristen (oud-zaandijk oud-koog en de zaanse schans) dit toeristen kijken echt niet uit waar ze lopen, als ze maar een mooie foto kunnen maken
Eerlijk gezegd denk ik tzelfde als Miss_Slyquote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:26 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik hoopte dat ik gewoon door de pijn heen moest lopen.
maar dat werkt dus niet, heb ik gemerkt, elke dag lopen is een nog grotere martelgang
een maand of 4quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En hoe lang loop je nu?
Ik heb het idee dat je veel te snel veel te lang en te ver bent gaan lopen!
Misschien kan je beter stoppen met hardlopen en een andere sport kiezen?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 10:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat doe ik toch fout?
ik wil je vanavond mijn schema wel doorsturen waar ik mee begonnen ben en herhaal nu gewoon de laatste twee wekenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
een maand of 4
de eerste twee maanden liep ik onder begeleiding (en toen lag ik dus binnen 2 weken in de kreukels met een geïrriteerde knieband)
daarna heb ik het weer opgepakt, maar ik vond inderdaad dat ze wel heel snel opvoerden.
binnen 2 weken gingen we van 3 x 6 minuten naar 3 x 10 minuten
van daaruit moesten we het zelf maar uitzoeken.
ik heb toen bij iedere keer dat ik ging trainen er 1 minuut bij gedaan ipv wat zij deden 3 x 1 minuut er bij per keer, tot ik uiteindelijk bij 3 x 20 minuten uitkwam.
zo denk ik er ook over hoor.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:32 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Misschien kan je beter stoppen met hardlopen en een andere sport kiezen?
Lijkt me toch niet goed als je lichaam al direct bij aanvang begint te sputteren en je pijn hebt.
Pijn is toch een signaal dat het niet echt lekker gaat.
Maar goed, wie ben ik als leek
prima, ik wil dat wel eens weten.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:37 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik wil je vanavond mijn schema wel doorsturen waar ik mee begonnen ben en herhaal nu gewoon de laatste twee weken
dat het opbouwschema van de begeleiding idioot was, had ik achteraf ook al gehoord.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:50 schreef E.T. het volgende:
In 4 maanden van 0 naar een uur rennen vind ik echt bizar!De meeste opbouw-schema's voor beginners gaan naar 5km (of 30 minuten) in drie maanden.. En dat is voor velen al behoorlijk uitdagend.
En Runnersworld ed zijn meestal gewoon franchise.. Er zijn er bij die een kleine vergoeding voor een goede analyse vragen en die vervolgens als korting op een nieuwe aankoop verrekenen. Zonder nieuwe schoenen heb je dan voor een klein bedrag wel iemand die goed naar je schoenen en lopen kijkt. Er zijn ook filialen waar op bepaalde tijden een fysio in de winkel komt zodat je meteen alles kunt combineren. En er zijn filialen die goed naar je schoenen kijken en gewoon hopen dat je naar hen terugkomt voor nieuwe schoenen.
oke, dat is dus normaalquote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:05 schreef E.T. het volgende:
Zweten is per persoon verschillend.. Ik zweet als een otter, anderen weer nauwelijks. Daar valt niks over te zeggen
k heb m gevondenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
prima, ik wil dat wel eens weten.
ik google me een ongeluk, maar ik vind niet echt iets waar ik verder mee kom
en van mijn hardloopgroepje hoef ik het ook niet te hebben
die grossieren in smoezen om maar niet te hoeven lopen, heb ik af en toe het gevoel.
ik loop alleen omdat ik dan tenminste zelf mijn tempo kan bepalen en of er wat gelopen wordt, want regelmatig blijft het bij kletsen over eten een een zwakke poging tot 5 minuten rennen waarbij er één na 2 minuten alweer steunend afhaakt
Hier is een schema van Runnersworld:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat het opbouwschema van de begeleiding idioot was, had ik achteraf ook al gehoord.
er zijn er namelijk twee met ernstige klachten afgevallen die achteraf bij de fysiotherapeut te horen kregen waar ze in godsnaam mee bezig waren. maar ja, dat hoor je dan ook naderhand.
is het normaal dat je er vreselijk van gaat zweten trouwens? degene die wel eens met mijn meerent zie ik nauwelijks zweten eigenlijk terwijl het er bij mij met stralen vanaf loopt (en ik voel gewoon dat ik als een straalkachel gloei)
ik dacht dat dat normaal was , maar ondertussen begin ik aan alles te twijfelen
bij deze zit je toch ook op week 8 op 3 x 10 minuten?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:19 schreef Ynske het volgende:
[..]
k heb m gevonden
Steeds za, di, do, waarbij do optioneel was
week 1
10x1 min lopen 2 min wandelen
15x 1min lopen 1 min wandelen
4x2min lopen 3 min wandelen
Week 2
6x2lopen 2 wandelen
4x2 min lopen 2 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen
Week 3
4x3lopen 3 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen
2x4 lopen 3 wandelen
Week 4
3x4 lopen 3 wandelen 1x500m met 1 versnelling
3-4x 4lopen 3 wandelen
2x6 lopen 3 wandelen
Week 5
2x 5 lopen 3 wandelen 1x500m hoog tempo
3-4x6 lopen 3 wandelen
2x8 lopen 3wandelen
Week 6
2x6 lopen 3 wandelen 1x500m met 2 versnellingen
3-4x7 lopen 3 wandelen
2x9 lopen 5 wandelen
Week 7
2x7 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
2x12 lopen 6 wandelen
Week 8
2x 8 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
dl 15
Ik zou mijn kind naar de andere school doen, wat je man zegt dus. De afstand naar de andere school is niet echt groot. Er wordt niet gebeden. Vriendjes maken ze overal. Lijkt mij een heel gemakkelijke keus.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:27 schreef vrouwtje het volgende:
Wat het voor mij bespreekbaar maakt om 'te buigen' voor de wens van mijn man is dat
a) de beste vriendin van mijn dochter blijft zitten, dus die komen niet bij elkaar in de klas
b) wij aan de rand van de wijk wonen, en de andere school aan de andere kant van de grote weg zit (dat is wel een andere wijk), het is misschien 3/4 minuutjes verder weg
c) de andere school na de herfstvakantie naar een nieuw gebouw gaat, nog dichter bij ons huis
komende 2 maanden week 7 & 8 herhalenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
bij deze zit je toch ook op week 8 op 3 x 10 minuten?
hoe gaat het dan verder?
Nee? Oh dan ga ik maar weerquote:Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja hè.
Vrouwen natuurlijk. Die zeggen alleen iets als het er toe doet. Beetje slap ouwehoeren zit er niet bij.
Dat vind ik erg slecht.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 13:21 schreef vrouwtje het volgende:
Op mijn vraag waar de anderen waren kreeg ik als antwoord..het was niet verplicht.
Hahaquote:Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja hè.
Vrouwen natuurlijk. Die zeggen alleen iets als het er toe doet. Beetje slap ouwehoeren zit er niet bij.
N had precies hetzelfde! En een collega van m ook.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Haha.
Ben zelf ook even uit de roulatie geweest. Loop echt al een maand te tobben met een hardnekkige verkoudheid die echt alle energie uit me zoog (whehe ik zei het). Donderdag na een nachtje niet slapen maar ziekgemeld uiteindelijk, 2 dagen op bed gelegen en we leven weer. Echt, ik voel per minuut de energie weer terugkomen, bizar hoor. Dan was het 'maar' een verkoudheid maar dat je daar zo mee kan lopen tobben hey...
Ja, ik ken meer mensen die er mee liepen. Kennelijk een heel bizar virusje. Je wordt er net niet ziek genoeg van om echt ziek te zijn, dus blijf je doorgaan, totdat je een keer omvalt ofzo.quote:Op maandag 23 juni 2014 09:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
N had precies hetzelfde! En een collega van m ook.
He wat wie?quote:
Ik dacht dat je een verhandeling zou gaan geven over de normen en waarden binnen de hedendaagse maatschappij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
He wat wie?.
Ik ben ook extreem confrontratie ontwijkend hoor. Zeker icm mensen met een gebrek aan fatsoen, daar kan ik slecht mee omgaan. Ben zelf veel te netjes wat dat betreft.
Oh nee dat is toch reddeloos verloren johquote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een verhandeling zou gaan geven over de normen en waarden binnen de hedendaagse maatschappij.
Oh tof, ik ben jaloers!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
Ik dacht dat je een verhandeling zou gaan geven over de normen en waarden binnen de hedendaagse maatschappij.
Ik ga zo paardrijden! Voor de tweede keer in 25 jaar. Ik dacht dat het net zoiets was als fietsen, maar ik kan er geen hout meer van. Maar mn instructrice is zo'n 'echte', die spijkert me wel weer bij.
dat, naam adres, en telefoonnr er op ookquote:Op dinsdag 24 juni 2014 11:51 schreef oh-oh het volgende:
BE, ik zou een briefje in de bus doen en Livelink, als jullie buurvrouw gewoon weet dat jullie er voor opdraaien, dan hing ik mooi een briefje met een pijltje naar haar huis op, sorry hoor
Niet? Ik kon me alles nog wel herinneren, maar de spieren waren niet meer echt aanwezig in het begin.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef -Spring het volgende:
Ik ga zo paardrijden! Voor de tweede keer in 25 jaar. Ik dacht dat het net zoiets was als fietsen, maar ik kan er geen hout meer van. Maar mn instructrice is zo'n 'echte', die spijkert me wel weer bij.
Leuk!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niet? Ik kon me alles nog wel herinneren, maar de spieren waren niet meer echt aanwezig in het begin.
Ik heb gisteren rijlaarzen gekocht voor oudste. We gaan de komende twee weken doorbrengen bij tante-met-heel-veel-paarden, en oudste kon vorig jaar prima met de normale groep mee. Nu ze schoenmaat 41 heeft was ik niet zeker of tante nog een paar laarzen te leen zou hebben. En als ze eruit groeit, passen ze mij
Jongste hoeft niet zo nodig. Die vindt het heerlijk om te stappen met z'n paardje, met mij ernaast. Goed voor m'n conditie!
Voelt het wel vertrouwd? De basisdingen zitten er nog wel in bij mij (denk ik) maar ik zit me toch wel af te vragen hoe ik ook alweer bepaalde dingen moest doen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef -Spring het volgende:
[..]
tof!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Niet? Ik kon me alles nog wel herinneren, maar de spieren waren niet meer echt aanwezig in het begin.
Ik heb gisteren rijlaarzen gekocht voor oudste. We gaan de komende twee weken doorbrengen bij tante-met-heel-veel-paarden, en oudste kon vorig jaar prima met de normale groep mee. Nu ze schoenmaat 41 heeft was ik niet zeker of tante nog een paar laarzen te leen zou hebben. En als ze eruit groeit, passen ze mij
Jongste hoeft niet zo nodig. Die vindt het heerlijk om te stappen met z'n paardje, met mij ernaast. Goed voor m'n conditie!
Oh als paardenmeisje waren dat de vakanties van m'n leven. Jánken als we weer naar huis moesten na een week!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
tof!
mijn enige ervaringen met paardachtigen was in ponypark slagharen.
het arme dier stond elke dag bij ons aan het hek vast, terwijl mijn zus en ik in het park rondhingen
ik vond er niks aan (stadskind he)
Nu voelde het alweer een stuk vertrouwder. Het zijn echt de dingen als je bekken de juiste kant op kantelen bij gaan en stoppen die ik er weer in moet zien te krijgen; dat moet weer even vanzelf gaan. Net als lichtrijden, maar ook dat ging alweer beter. Galopperen ging wel bijna vanzelf.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:09 schreef Saffier het volgende:
[..]
Voelt het wel vertrouwd? De basisdingen zitten er nog wel in bij mij (denk ik) maar ik zit me toch wel af te vragen hoe ik ook alweer bepaalde dingen moest doen.
Ik heb wat langer gereden, tot m'n vijftiende. En toen op m'n 27e een seizoen als gids bij m'n schoonzus. Dat was heel intensief, iedere dag drie tot zes uur buiten rijden, zes dagen in de week. Ik ben nu steeds wel wat voorzichtig als ik net weer begin, maar het trekt snel bij.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:03 schreef -Spring het volgende:
Leuk!
Ik wist nog maar bar weinig idd. Het hele gevoel was ook weg. Hoewel dat nu toch alweer wat lijkt terug te komen. Maar ik was dan ook acht toen ik er voor het laatst op zat, da's alweer 25 jaar geleden.
ik wou ook wel paardenmeisje zijn, maar dat was omdat mijn vriendinnen paardreden. ik had nog nooit een paard van dichtbij gezien (wat denk ik dan weer komt omdat mijn moeder doodsbang is voor paardenquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:14 schreef Saffier het volgende:
[..]
Oh als paardenmeisje waren dat de vakanties van m'n leven. Jánken als we weer naar huis moesten na een week!
Galopperen gaat vanzelf ja!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:15 schreef -Spring het volgende:
[..]
Nu voelde het alweer een stuk vertrouwder. Het zijn echt de dingen als je bekken de juiste kant op kantelen bij gaan en stoppen die ik er weer in moet zien te krijgen; dat moet weer even vanzelf gaan. Net als lichtrijden, maar ook dat ging alweer beter. Galopperen ging wel bijna vanzelf.
Is je bekken nog zo slecht joh? Verwacht je dat ie over twee jaar weer oké is?
Wat zij zegt. Jeetje Saffier....quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:45 schreef -Spring het volgende:
Jeetje, ik wist niet dat het (nog) zo erg was!
Ging ze altijd voor school al langs 't paard?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:26 schreef oh-oh het volgende:
Ik zat naast een paardenmeisje op de middelbare school, mèn die stonk echt zo erg, en altijd van die gore rouwranden onder dr nagels, ik heb echt niks met paarden ( behalve paardenpoulet).
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:09 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ging ze altijd voor school al langs 't paard?
Ik douchte wel hoor
Ja dat is het, ze zijn altijd heel erg in zichzelf he?Met koeien of zo heb je sneller leuk contactquote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef -Spring het volgende:
Op het hbo hadden we ook zo'n meisje. Die trok na het uitmesten van de stal niet eens andere schoenen aan voordat ze naar school ging. Stinken!
Ik heb nu net na het rijden mn handen goed gewassen en een ander kloffie aangetrokken, maar ik ruik het nog steeds.
Oh-oh, ik heb eigenlijk ook niet zoveel met paarden. :'D Je krijgt er zo moeilijk contact mee, vind ik. Dat manegepaard waarop ik rij ook. Ik heb m geborsteld en opgezadeld, maar voordat ik er op klom, had ik nog steeds niet het gevoel dat ik echt contact met m had gehad. Mss komt het nog als ik ze beter leer 'lezen'.
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:14 schreef Saffier het volgende:
[..]
Oh als paardenmeisje waren dat de vakanties van m'n leven. Jánken als we weer naar huis moesten na een week!
Ik kan echter wél iets over caravans vertellen?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:26 schreef -Spring het volgende:
We hebben een caravan gekocht!
[ link | afbeelding ]
Over 'het caravanvolk' zeker? :pquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik kan echter wél iets over caravans vertellen?.
Nah, serieus, veel plezier ermee.
Mijn schoonzusje heeft er twee en als ik haar moet geloven hebben die dingen een duidelijker karakter dan een mens. Oh echt joh, ze praat erover alsof het pubers zijn ofzo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef -Spring het volgende:
Op het hbo hadden we ook zo'n meisje. Die trok na het uitmesten van de stal niet eens andere schoenen aan voordat ze naar school ging. Stinken!
Ik heb nu net na het rijden mn handen goed gewassen en een ander kloffie aangetrokken, maar ik ruik het nog steeds.
Oh-oh, ik heb eigenlijk ook niet zoveel met paarden. :'D Je krijgt er zo moeilijk contact mee, vind ik. Dat manegepaard waarop ik rij ook. Ik heb m geborsteld en opgezadeld, maar voordat ik er op klom, had ik nog steeds niet het gevoel dat ik echt contact met m had gehad. Mss komt het nog als ik ze beter leer 'lezen'.
Slecht lezen en denken 'twee caravansquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mijn schoonzusje heeft er twee en als ik haar moet geloven hebben die dingen een duidelijker karakter dan een mens. Oh echt joh, ze praat erover alsof het pubers zijn ofzo.
Keulen wel. Dusseldorf vonden wij wat saai voor een stedentripje.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:13 schreef _Bar_ het volgende:
Veel plezier ermee Spring!! Dat er maar fijne vakanties mee gemaakt gaan worden.
is koln buiten de kerst markten periode ook een leuke stad om door te slenteren? Of Düsseldorf?
Zo kan ik ook over sommige paarden praten, inderdaad. Als je goed kijkt kom je erg veel over ze te weten. Met het paard waarop ik meestal gidste had ik een enorm hechte band. Die haalde grapjes uit (hoevenkrabber uit m'n zak gooien.... elke dag weerquote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn schoonzusje heeft er twee en als ik haar moet geloven hebben die dingen een duidelijker karakter dan een mens. Oh echt joh, ze praat erover alsof het pubers zijn ofzo.
onze vouwwagen is inmiddels 20 jaar oud, realiseerde ik me vanmorgen. En ik ben er al vijf jaar erg gelukkig meequote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn nog steeds heel blij met onze retro vouwcaravan én ik haat het dat het halletje bij mijn schoonouders naar paard meurt, lekkere binnenkomer.
/nutteloos
Oh, en ik vond paardrijden, die vier keer dat ik het gedaan heb, altijd erg leuk.
Zoals ik kampeer is het wel uit te houden met een vaatwasser en CV ketel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:17 schreef Luigi het volgende:
Brrrrrrrrr kramperen.... helemaal niks mee. Da's geen vakantie hoor voor mij.
De enige die ik zo weet is dat je over een vouwwagen heen kan kijken met rijden. Dat zou ik zelf bijvoorbeeld wel durven. Met een caravan dus mooi echt nietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:18 schreef PureEvil het volgende:
Leuk Spring
ik ben aan het rondkijken voor een vouwwagen (Maar denk dat we er pas volgend jaar 1 kopen)
Nu het er trouwens toch over gaat....Wat zijn de voor/nadelen caravan vs. vouwwagen?
Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind. We hebben wel eens in Italie in zo'n kant & klare stacaravan gezeten, dat was op het randjequote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals ik kampeer is het wel uit te houden met een vaatwasser en CV ketel.
Nou, de enige reden dat ik het wel leuk vond was idd door de kinderen. Ik zie me niet met ons tweeën gaan kamperen bijvoorbeeld, daar zie ik de lol niet van in.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind. We hebben wel eens in Italie in zo'n kant & klare stacaravan gezeten, dat was op het randje.
En kamperen voor de kids vind ik zo'n nietszeggende reden, ze vinden zoveel leuk. Passen ze zich ook maar een beetje aan hoor.
Van mij ook niet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef Luigi het volgende:
Scheelt ook dat de hele dag zitten en boeken lezen ook niet mijn manier van vakantie vieren is natuurlijk. Ook al hebben we dat 1 of 2x gedaan toen de uk nog heel ukkig was. Na een paar dagen ga je elkaar naar het leven staan van verveling
.
Scheelt natuurlijk wel dat we in de meivakantie ook nog weg zijn geweest.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou dat niet 'ook goed' vinden. Ik wil echt wel op vakantie, ergens waar de kans op mooi weer tamelijk groot is. En dan wisselen we dagjes op stap af met lekker op de camping hangen.
Ja, dit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef Luigi het volgende:
Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind.
Ja, dat scheelt wel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk wel dat we in de meivakantie ook nog weg zijn geweest.
Hm, wij zijn eigenlijk nooit van die veel-gangers geweest. Meestal 1x per jaar een uitgebreide rondreis en een paar keer een weekendje weg ofzo maar niet echt als vakantie dus. Dit wordt eigenlijk 1 van de eerste keren dat we - waarschijnlijk - 2 x per jaar het buitenland gaan zien.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt wel.
Wij zijn dot jaar nog niet weggeweest. Tot vorig jaar gingen we minstens twee, vaak drie keer per jaardus ik heb er echt wel vreselijk veel zin in!
Dat wil oudste ook erg graag. Maar ja, die wil ook graag naar Bangkok. En op schoolreisje naar Laos. En 'gewoon' naar opa en oma's in Nederland. En naar tante in Frankrijk. En tussendoor een weekendje weg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Luigi het volgende:
En eigenlijk wil ik gewoon heel graag drie weken door Noorwegen trekken ...
Haha dat lijkt op de vraag van de uk die zich afvroeg wanneer ze een iPad kon kopen van 50ct / week. Was ook een forse domperquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat wil oudste ook erg graag. Maar ja, die wil ook graag naar Bangkok. En op schoolreisje naar Laos. En 'gewoon' naar opa en oma's in Nederland. En naar tante in Frankrijk. En tussendoor een weekendje weg.
't Wordt tijd dat oudste zelf 'r centjes gaat verdienen
Speaking of which: jongste wil graag een iPhone. Dus die kwam laatst vragen hoe lang hij nou precies z'n zakgeld moet sparen voor hij genoeg heeft. Dat bleek precies 8 jaar te zijn. Heeft 'ie op z'n 18e toch fijn een iPhone
Hahaha, acht jaar, zo lekker te overzienquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Dat wil oudste ook erg graag. Maar ja, die wil ook graag naar Bangkok. En op schoolreisje naar Laos. En 'gewoon' naar opa en oma's in Nederland. En naar tante in Frankrijk. En tussendoor een weekendje weg.
't Wordt tijd dat oudste zelf 'r centjes gaat verdienen
Speaking of which: jongste wil graag een iPhone. Dus die kwam laatst vragen hoe lang hij nou precies z'n zakgeld moet sparen voor hij genoeg heeft. Dat bleek precies 8 jaar te zijn. Heeft 'ie op z'n 18e toch fijn een iPhone
wij ookquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Scheelt natuurlijk wel dat we in de meivakantie ook nog weg zijn geweest.
Niks tegen Nederland (wel tegen Nederlanders wellichtquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:19 schreef simmu het volgende:
[..]
wij ook![]()
en nja, ik vind nederland een prima vakantieland. misschien dat ik dan raar ben ofzo, maar ik hoef niet zo nodig naar erg ver weg. iik moet er echt niet aan denken om 8 uur met mijn wederhelft in een auto of vliegtuig opgesloten te zitten *ril*
even ter perspectief: wmb is normandie ver en warmquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Tja, ik wil ook wel ver en warm. Maar ja, er is ook nog zoiets als de werkelijkheid. En daar kan ik dat niet betalen.
Nog geen idee wat we gaan doen vakantiegewijsch. Misschien Normandie. Of we moeten ergens een leuke last minute vinden.
Wij zijn nooit 'zomaar' op vakantie geweest. Man werkt in de bouw dus vakantie ligt dan vast.
ver misschien wel. Warm niet? Niet anders dan hier iig.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:25 schreef simmu het volgende:
[..]
even ter perspectief: wmb is normandie ver en warm
voor mij is het reizen in mijn beleving nou juist de kutfactor. ja, als ik alleen mag, dan is het leuk. maar nu? hell noquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Niks tegen Nederland (wel tegen Nederlanders wellicht) maar ik vind reizen echt onderdeel van de vakantie dus ik kan echt genieten van een trein of vliegreis. En stiekem ook van het rondhangen en rondkijken op een groot vliegveld, heerlijk.
Oh nee, heerlijk, ook met alle frustraties eromheen (zoals uitvallende internationale treinen zodat je je aansluiting mist op Brussel naar Londen toequote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:28 schreef simmu het volgende:
[..]
voor mij is het reizen in mijn beleving nou juist de kutfactor. ja, als ik alleen mag, dan is het leuk. maar nu? hell no
verhuizen? heb ik wat gemist?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij gaan dit jaar niet op vakantie geloof ik. Zou niet slim zijn midden in het hoogseizoen al het werk te laten vallen.
Misschien het najaar. als we dan niet druk zijn met verhuizen. Ofzoiets.
Zelfs autorijden is geen probleem, zolang het maar niet in de gestresste kutlanden is zoals in en rond de grote steden in Italie bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:30 schreef _Bar_ het volgende:
Heerlijk de reis er naartoe, ons hoor je ook niet klagen. En nu maken we een leuke tussenstop in Keulen.
daar heb ik verder nog niks over gehoord en de fam heb ik er ook nog niet over gehoord. En wij komen best vaak in Duitsland ivm familie.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:40 schreef Luigi het volgende:
Duitsland heeft toch sowieso iets van een milieu heffing voor buitenlanders ingevoerd hoorde ik vandaag, of is dat nog niet dit jaar?
Met onze vouwcaravan (ja, dat is een heel ander ding dan een vouwwagen!quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:18 schreef PureEvil het volgende:
Leuk Spring
ik ben aan het rondkijken voor een vouwwagen (Maar denk dat we er pas volgend jaar 1 kopen)
Nu het er trouwens toch over gaat....Wat zijn de voor/nadelen caravan vs. vouwwagen?
Vooral een slaapplaats is duurquote:Op dinsdag 24 juni 2014 22:52 schreef Luigi het volgende:
Oeh New York. Staat ook keihoog op de wishlist hier..
Ik snap je. Vliegtickets x5 is niet grappig meerquote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:10 schreef lily het volgende:
New Yorkben ik 5 keer geweest (voor ik kinderen had) Super.
Ik zou er dolgraag met man en kinderen naartoe gaan, maar ja...
quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:05 schreef She-Wolf het volgende:
Bij zo'n vouwcaravan, heb je daar nou ook nog iets van een voortent ofzo bij?
Ik heb niet echt ervaring met een caravan, maar het voordeel van een vouwwagen tov een caravan lijkt me het compacte ervan. Onze vouwwagen is achter de auto gewoon een redelijke aanhanger, waar ook nog een hoop bagage in kan, maar eenmaal uitgeklapt is hij bijna 6x7m inclusief luifel.
ja idd in Bussy... hopen dat we een hoekkamer krijgen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:18 schreef laziness het volgende:
Oh ja om 05.00uur opstaan om dan terwijl de zon opkomt al een eind in Duitsland of Frankrijk te zitten en dat dan de wereld begint te ontwaken. Heerlijk![]()
Premier Classe in Bussy st Georges en dan een ruime hoekkamer Vicky. Vorig jaar goed bevallen.
dat noem ik gewoon Frankrijk hoor.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, ook ik hou van de reis, dat crispy gevoel van het ontwaken van de dag! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, nou ja... 70km de Franse grens over.![]()
Aan de Middellandse Zee kust?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, ook ik hou van de reis, dat crispy gevoel van het ontwaken van de dag! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, nou ja... 70km de Franse grens over.![]()
En toch hoop ik dat de boodschappen er een heel stuk goedkoper zijn.quote:
't Was laat gisteren he Truitje?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:00 schreef trui het volgende:
als ik de franse grens over ga ben ik in frankrijk bedoel ik. [/eigengrappenuitlegtijd].
Het schijnt dat de auto in je dromen voor jezelf staat.quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:21 schreef -Spring het volgende:
Mogge!
Zijn er hier mensen die geloven dat dromen betekenis kunnen hebben? Ik droom de laatste tijd afwisselend dat mn tanden uitvallen en de remmen van mn auto het niet meer doen. Je zou er bijna wat achter zoeken.
Dat is een leuk stukje kust.quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En toch hoop ik dat de boodschappen er een heel stuk goedkoper zijn.
Lazi, middelandse zee idd.
Dat met je tanden kan betekenen dat je 'bang' bent om ouder te worden, heb ik ooit eens gelezen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 07:21 schreef -Spring het volgende:
Mogge!
Zijn er hier mensen die geloven dat dromen betekenis kunnen hebben? Ik droom de laatste tijd afwisselend dat mn tanden uitvallen en de remmen van mn auto het niet meer doen. Je zou er bijna wat achter zoeken.
Zeg je nu dat Spring ongeremd is?quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:26 schreef Leandra het volgende:
Het schijnt dat de auto in je dromen voor jezelf staat.
Sant Pere Pescador, in de Golf van Roses.quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:34 schreef laziness het volgende:
[..]
Dat is een leuk stukje kust.
Waar gaan jullie precies heen?
Natuurlijk, zoiets had ik natuurlijk kunnen verwachten...quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:00 schreef trui het volgende:
als ik de franse grens over ga ben ik in frankrijk bedoel ik. [/eigengrappenuitlegtijd].
Oh dat zal idd ja! Heerlijk!quote:Op woensdag 25 juni 2014 08:15 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
't Was laat gisteren he Truitje?
Ik zit nog een paar studieopdrachten te fabriceren voor we overmorgen vliegen. Veel creatief gefröbel en dat lukt niet zo met een vol hoofd. En inderdaad: vakantie begint op het vliegveld, op het moment dat ik ingecheckt de paspoortcontrole door ben. Helemaal nu hub en ik genoeg miles hebben bij Emirates om -onafhankelijk van ons ticket- in de business class lounge te mogen zitten. Hier in Dubai is dat echt een feestje
Leuk! Fijne stranden daar.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Sant Pere Pescador, in de Golf van Roses.
Niet al te grote camping pal aan het strand.
Nee hoor niks gemist. we hebben nog geen concrete plannen.quote:
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Nee hoor niks gemist.
Het is tijd de boel weer eens te schuffelen. Van te lang op dezelfde plek word je roestig
M`n tuin is fakking veel te groot om bij te houden manquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:36 schreef oh-oh het volgende:
[..]Oooh komt het daardoor???
Joh, zo mooi als je nu zit ga je toch never nie meer wonen?
Nou hebben wij nooit een caravan gehad, maar het voordeel van een vouwwagen boven een tent is voor ons dat we van de grond af liggen en we meer mee kunnen nemen. En dat je er inderdaad gewoon 130 mee mag in Frankrijk en Duitsland. Dat mag niet met alle vouwwagens, maar wel met de onze.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 21:18 schreef PureEvil het volgende:
Leuk Spring
Praktisch gezien is het voor mij ook veel handiger om wat dichter bij het centrum te wonenquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:01 schreef oh-oh het volgende:
Wij woonden vroeger midden in het centrum, en we hadden altijd open huis, ik was het liefst bij opa en oma op de boerderie
Goed dat je dr zelf over begint, want dat was ik dus vergeten te vragenquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:56 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Nou hebben wij nooit een caravan gehad, maar het voordeel van een vouwwagen boven een tent is voor ons dat we van de grond af liggen en we meer mee kunnen nemen. En dat je er inderdaad gewoon 130 mee mag in Frankrijk en Duitsland. Dat mag niet met alle vouwwagens, maar wel met de onze.
Als je een vouwwagen gaat kopen moet je van te voren bedenken wat je wilt: snel bouwen en staan of langer bouwen, maar dan ook meer ruimte/luxe. Wij hebben vorig jaar einde zomer (want prijzen laag) een oudje gekocht die we in een kwartier hebben staan inclusief voortent. Daar passen we met z'n viertjes prima in. Wat Be zegt over pakken klopt wel, je moet wat beter plannen omdat je een foute verdeling echt wel voelt achter de auto.
Nou hadden wij sowieso nog alle spullen van de tent (die we ook nog hebben) dus verder zijn we niet veel kwijt aan aanschaf.
vouwwagen ligt eraan welk merk en hoe oud. Wij hebben 1000 betaald vorig jaar voor een oudje maar wel een Holtkamper Flyer en die zijn wat duurder. Je hebt al vouwwagens voor 400 euro. Als je tegen een groen met bruine of oranje tent kan, dan is dat geen probleem. Die van ons is volgens mij van 1989. Als de bak niet rot is, de tent niet lekt en de as oke, dan kan er weinig mis. Twee nieuwe bandjes zullen je de kop niet kosten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Saffier het volgende:
Aan welke bedragen moet ik denken met een gebruikte vouwwagen of meerdehands caravan? Ik ben een absolute leek op dit gebied.
Zoeen als de onze (Een Rapido Confort) kost ongeveer 600-700 euro op marktplaats.quote:Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Saffier het volgende:
Aan welke bedragen moet ik denken met een gebruikte vouwwagen of meerdehands caravan? Ik ben een absolute leek op dit gebied.
Onze vouwwagen was ¤300,-. Wel oud maar enorm netjes onderhouden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:00 schreef She-Wolf het volgende:
Vouwwagens kan je nog wel voor minder kopen volgens mij. Wij hebben een alpenkreuzer grand parade of zoiets uit ongeveer 1996, groen met blauw en wij hebben daar iets minder dan 500 voor betaald.
Ik denk dat de stalling voor een vouwwagen ook goedkoper is dan voor een caravan, trouwens
In het hoogseizoen ben je dat toch al gauw kwijt, denk ik? WIj betalen nu ook al 1000 euro voor een staplaats van 10 dagen. In Nederland.quote:Op woensdag 25 juni 2014 15:14 schreef miss_sly het volgende:
¤ 3000 euro? Echt? Zoveel zijn wij niet kwijt. Ik snap de aanschaf ook wel, moet ik zeggen. Zelf denk ik ook wel eens aan een tent, vouwwagen of caravan, maar ik geloof nooit dat B al zo ver is of ooit zover zal zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |