abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 juni 2014 @ 11:49:49 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_141146083
Dat je het weet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 16 juni 2014 @ 11:51:04 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141146113
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Als je gefilmd en vervolgens geanalyseerd wordt, moet je het wel netjes volgens het boekje doen. En eerlijk is eerlijk, in de opnames zag ik achteraf dat de theorie in de praktijk ook goed uitpakt. Maar nu we niet meer gefilmd worden gaat het weer meer zoals jij het zegt.
Als je gefilmd en geanalyseerd wordt dan is het toch vooral belangrijk dat je het doet zoals je het altijd doet, en niet dat je het doet zoals het hoort (tenzij je het altijd doet zoals het hoort), anders heb je nog weinig aan de analyse...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 16 juni 2014 @ 11:53:49 #3
37150 livelink
pi_141146198
Nee, eerst ben je gefilmd en dan krijg je te horen dat je dat op dat punt niet goed hebt gedaan. En vervolgens word je opnieuw gefilmd en dan doe je je best om het op dat punt wel goed te doen en dan zie je dus (in dit geval) dat het inderdaad beter werkt op die manier.

Zo ging het ongeveer. We zijn niet één keer gefilmd, maar in totaal iets van 6 x .
  maandag 16 juni 2014 @ 12:17:52 #4
37150 livelink
pi_141147002
Ik ben eigenlijk thuis aan het werken vandaag, maar ik kan me er niet toe zetten. Dus nu heb ik de keus om alsnog vrij te nemen of vanavond de verloren tijd in te halen. Beide geen aanlokkelijke keuzes.
pi_141150492
Heuj, het is mij, die van het gelijknamige seizoen. 8-) Ff een kloon aangemaakt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:04:12 #6
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_141150636
jemig.... ;-(( wat een verhaal.... en nu...? sterkte is denk ik iig op zn plaats!! Is hulp zoeken een optie voor je?
pi_141150730
Dat heb ik al, al een tijdje. Eigenlijk komt deze ontwikkeling op het juiste moment. :)
  maandag 16 juni 2014 @ 14:10:19 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141150893
Sjezus...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_141151168
Jeuzes... Ik heb er kippenvel van... :X
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 16 juni 2014 @ 14:18:09 #10
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141151231
Wat een verhaal orisun :{
+10 herkenbaar qua waarom greep mn familie niet in trouwens. Maar daar pmmen we nog wel een keer over :')
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_141151631
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:18 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een verhaal orisun :{
+10 herkenbaar qua waarom greep mn familie niet in trouwens. Maar daar pmmen we nog wel een keer over :')
Das goed!

Mn tante belde me vanmorgen. Om te zeggen dat ze zich vreselijk schaamt voor dr broertje, dat ze geen idee had dat ie me zo mishandelde. Ze denkt ook dat ie daarom het contact verbrak, om dat niet uit te laten komen.

Van de hele situatie had ze dus geen weet. Eigenlijk kwam nu pas het besef dat ie direct ba die opmerking van mn opa het contact verbrak. Dat dat toch wel heel 'toevallig' was.
pi_141151888
Maar kan het niet zo zijn dat er juist niets gebeurt is omdat familie juist heb ingegrepen?

Familie kan je niet zo maar uit huis halen of zo. Opa heeft geroepen dat hij hem wat aan zou doen als hij wel aan je zou komen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_141151924
ik begrijp om te beginnen niet dat die man ermee weg is gekomen om aan zn pleegkinderen te zitten. en jouw gevoel snap ik prima. je bent idd niet gek en je wist en weet donders goed waar je volkomen terecht bang voor was/bent :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_141152086
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef Tally het volgende:
Maar kan het niet zo zijn dat er juist niets gebeurt is omdat familie juist heb ingegrepen?

Familie kan je niet zo maar uit huis halen of zo. Opa heeft geroepen dat hij hem wat aan zou doen als hij wel aan je zou komen.
Dat kan ook nog idd. Hoewel we ze van mn tiende tot mn twintigste of zo niet meer gezien hebben. We verhuisden naar een plek 120 km verderop en hadden 0,0 contact. Dus hij had het makkelijk kunnen doen.

Ik vraag me ook af wat mn moeder hiervan gemerkt heeft. If so, dan zou ze het alleen nooit toegeven.

Voor de volledigheid: ik snap dat er niks gebeurd is en daar ben ik ontzettend blij om. Het verklaart alleen zo ontzettend mijn gevoel. En duizend andere dingen.
pi_141152282
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:36 schreef simmu het volgende:
ik begrijp om te beginnen niet dat die man ermee weg is gekomen om aan zn pleegkinderen te zitten. en jouw gevoel snap ik prima. je bent idd niet gek en je wist en weet donders goed waar je volkomen terecht bang voor was/bent :{
dat ja. Het voelt een beetje als een overwinning. Mn gevoel liet me niet in de steek.

Hoe ie er mee weg is gekomen weet ik ook niet. Er was iig een hele rel met jz en daarna kwamen er nooit meer pleegkinderen.

Mn vader schijnt trouwens achteraf gezegd te hebben dat het geen kwaad kon omdat ze toch al zwanger was. :')
  maandag 16 juni 2014 @ 14:49:41 #16
37150 livelink
pi_141152366
Zo ongelooflijk heftig. Ik vind niet helemaal dat er niks gebeurd is, trouwens. De dingen die je noemt onder je spoiler vind ik ook al behoorlijk richting misbruik gaan. Maar ik snap wat je bedoelt. Heel veel sterkte :*
  maandag 16 juni 2014 @ 14:54:05 #17
37295 Luigi
mario pls
pi_141152540
Wow... (en niet in de positieve zin dus). Wat een verhaal...
pi_141152630
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:41 schreef orisun_omi het volgende:

[..]

Dat kan ook nog idd. Hoewel we ze van mn tiende tot mn twintigste of zo niet meer gezien hebben. We verhuisden naar een plek 120 km verderop en hadden 0,0 contact. Dus hij had het makkelijk kunnen doen.

Ik vraag me ook af wat mn moeder hiervan gemerkt heeft. If so, dan zou ze het alleen nooit toegeven.

Voor de volledigheid: ik snap dat er niks gebeurd is en daar ben ik ontzettend blij om. Het verklaart alleen zo ontzettend mijn gevoel. En duizend andere dingen.
O dat begrijp ik best hoor.

Was alleen even snel een gedachte van me. Niet om iets weg te wuiven of zo.
Ik kan je voor de rest alleen sterkte wensen met het verwerken er van. En je bent zeker niet gek :)
pi_141152727
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:49 schreef livelink het volgende:
Zo ongelooflijk heftig. Ik vind niet helemaal dat er niks gebeurd is, trouwens. De dingen die je noemt onder je spoiler vind ik ook al behoorlijk richting misbruik gaan. Maar ik snap wat je bedoelt. Heel veel sterkte :*
Nu ik het zo zwart op wit zie, heb je mss wel gelijk idd. Ik kan me herinneren dat ik als peuter mn vingers eens tussen mn moeder de blote benen heb gestopt. Mn vader deed dat zo vaak dat ik dacht dat ik dat dan ook maar eens moest doen. Dat dat hoorde en zo.

Mn moeder reageerde toen zo geschrokken en afwijzend dat ik me daarna heel raar, vies en schuldig voelde.

[ Bericht 0% gewijzigd door orisun_omi op 16-06-2014 15:09:21 ]
pi_141152770
Wow. Ik zit hier echt met kippenvel. Wat ongelooflijk heftig zeg! En wat livelink zegt: misschien is het geen misbruik, maar zeker wel intimidatie.

Ik weet even niet wat te zeggen. Zit met een brok in mn keel.
pi_141152992
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:00 schreef danic het volgende:
Wow. Ik zit hier echt met kippenvel. Wat ongelooflijk heftig zeg! En wat livelink zegt: misschien is het geen misbruik, maar zeker wel intimidatie.

Ik weet even niet wat te zeggen. Zit met een brok in mn keel.
Dat... jee zeg

:*
pi_141153042
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:59 schreef orisun_omi het volgende:

[..]

Nu ik het zo zwart op wit zie, heb je mss wel gelijk idd. Ik kan me herinneren dat ik als peuter mn hand eens tussen mn moeder de blote benen heb gestopt. Mn vader deed dat zo vaak dat ik dacht dat ik dat dan ook maar eens moest doen. Dat dat hoorde en zo.

Mn moeder reageerde toen zo geschrokken en afwijzend dat ik me daarna heel raar, vies en schuldig voelde.
dat klinkt anders wel degelijk als misbruik ;(
pi_141154519
Mn vader deed dat niet bij mij, hoor, maar in mijn bijzijn bij mn moeder.
pi_141155420
Heftig, orison_omi! :*
pi_141158411
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:52 schreef orisun_omi het volgende:
Mn vader deed dat niet bij mij, hoor, maar in mijn bijzijn bij mn moeder.
ik ben echt niet van de strikte "niets wat op seks of bloot zou kunnen lijken bij de kinderen", maar dit klinkt echt ongelofelijk fout en riekt wel degelijk naar misbruik, ik twijfel nog over of dat dan naar je moeder of naar jou of naar beiden gericht was. ik kan me niet voorstellen dat je moeder dat als prettig ervaren heeft. ik kan me voorstellen dat je nu wel graag wat eerlijke antwoorden wil van je moeder, maar het klinkt ook alsof zij zich maar met moeite ontrokken heeft aan een heel misbruikende relatie.

*knufs*
pi_141158791
Mijn moeder moest idd elke avond verplicht seks met m hebben. Hij was onwijs goed in emotionele chantage.

Met mn moeder kan ik er nauwelijk over praten. Ze bagatelliseert mijn gevoelens en begint meteen over haar eigen afhankelijkheid destijds en dat ze daarom niet bij hem weg kon. Zo'n gesprek gaat binnen twee tellen over haar en hoe zwaar zij het had.

Dat doet ze uit schuldgevoel, denk ik, maar ik kan maar weinig bevrediging uit zo'n gesprek halen.
pi_141159047
Hiernaast blijft ze maar roepen wat een ontzettende lul hij wel niet was, terwijl ze toen het gebeurde nauwelijks voor me op kwam. Als mijn vader 's avonds naar me toekwam om me te vernederen en ik daarna in bed lag te huilen, kwam ze me niet troosten. De reden die ze daarvoor noemt is dat dat het alleen maar erger had gemaakt. En daar heeft ze gelijk in.
Ik kon destijds nooit met haar over mn vader en onze relatie praten. Als ik dat probeerde gaf ze aan dat ik me maar gewoon gedeisd moest houden om escalatie te voorkomen.

Daarom vind ik het nu zo moeilijk om van haar te horen wat een ellendige kerel hij wel niet was en hoe zwaar zij het met hem had.

ik zou heel erg graag gewoon van haar willen horen: 'Het spijt me dat je zo'n kutjeugd hebt gehad', ipv: 'Ja weet je, ik kon gewoon niet bij m weg want ik had helemaal niets. Geen baan, geen rijbewijs, niks. En toen had je ook nog geen bijstand voor alleenstaande moeders, hoor. Dan had je misschien wel een groter trauma gehad!' Daar kan ik niks mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door orisun_omi op 16-06-2014 18:05:05 ]
pi_141159622
Ik begrijp dat het je dat gevoel geeft. Maar ik denk ook dat je moeder toentertijd in een overlevingsstand stond. Heel eerlijk: als zij iedere avond verplicht seks met hem moest hebben, dan is dat ook deels tegen haar wil geweest en kun je dat (ook al waren ze getrouwd) zien als verkrachting.
Ik denk dat je moeder heel gesloten is uit zelfbescherming en ter bescherming naar jou omdat er tussen hen misschien meer gebeurt is dan jij (ooit zult) we(e)t(en).
Klinkt alsof zij ook wel de nodige hulp kan gebruiken.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:11:22 #29
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141160043
Ik vind het heel erg om te lezen omdat je, juist van je moeder, wilt en mag verwachten dat zij er altijd voor je is en zal zijn. En aan de andere kant kan ik me, als moeder, maar heel moeilijk voorstellen dat je je dochter zo laat behandelen.

En natuurlijk heeft zij het ook vast heel zwaar gehad, maar zij was al een volwassen vrouw en jij een kind. Dat is wel degelijk een verschil. Je moeder hoort je te beschermen en het lijkt als verraad aanvoelen als dit niet gebeurt.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_141160258
Ik ben het helemaal met je eens She-Wolf en wil het ook zeker niet goedpraten dat haar moeder geen antwoord geeft op de vragen die er zijn en het alleen maar vanuit haar perspectief benaderd.
Maar ik wilde ook haar deel naar voren halen, omdat ik me voor kan stellen dat zij enorm met haar zelf en het bijbehorende schuldgevoel in de knoop zit.

Je gaf al aan dat je hulp krijgt en het is goed dat dit nu naar voren komt, zodat je dat bespreekbaar kunt gaan maken. Zou het een idee zijn als je moeder een keer (of meerdere keren) met je meegaat? Zodat jouw hulpverlener het 'voor je op kan nemen' en je kan helpen om toch antwoord op je vragen te krijgen?
Het is volgens mij namelijk zo ontzettend belangrijk dat dat gaat gebeuren, omdat je het anders nooit helemaal kan verwerken.

Ik zit me hier nog plaatsvervangend pissig te maken zeg! Je zou die man toch wat aandoen?!
pi_141160891
Haha, mn vriend zei gisteren ook al: 'Die man zou eigenlijk gestraft moeten worden. We hebben al vijftien jaar last van m en we zien m nooit.'

En ik overweeg ook wel eens om samen met haar met mn therapeut te gaan praten, maar dat gaat zo ontzettend veel drama veroorzaken. Mn moeder zal dan verschrikkelijk in de slachtofferrol kruipen, dr vriend gaat zich ermee bemoeien, ze gaat me huilend opbellen. Man, ik krijg al een gierende hartklep als ik eraan denk. Dat gaat vet uit de hand escaleren. :P
  maandag 16 juni 2014 @ 18:36:28 #32
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141161390
Jemig Orisun. Eigenlijk is dit gewoon wel misbruik. Want je voelt het zo. Hij ging (ver!!) buiten zijn boekje en over jouw grenzen en dat is (machts)misbruik. Je hebt dingen gezien en gevoeld en meegemaakt waar je emotioneel en lichamelijk helemaal niet aan toe was. Ook dat is misbruik. Als er al zoiets is als emotioneel en lichamelijk toezijn aan toenaderingen van je vader. ;(

Ik ben heel blij voor je dat je nu bevestiging hebt van je gevoel. En dat je opa dan toch voor je opgekomen is. Dat lijkt me een sterkend gevoel. Je ouders lieten je om verschillende redenen in de steek maar opa was er.

Het voelt misschien niet zo maar het lijkt me echt een stap in de goede richting. Veel sterkte met dit alles. Wat heftig.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141162620
Het verraste me idd heel erg dat mn opa dat gezegd heeft. Ik dacht echt dat het een vreselijke man was.

het is ook geen warme man, dat geeft zn dochter ook toe, en hij kon vroeger best autoritair zijn, maar zoals mijn vader hem schetst heeft zij hem nooit ervaren.

Het was voor mij iig hulp uit onverwachte hoek na ruim 20 jaar. :D

[ Bericht 31% gewijzigd door orisun_omi op 16-06-2014 19:06:54 ]
pi_141163188
Poeh, Orisun, ik herinner me nog goed je verhaal, zonder deze toevoegingen. Dat vond ik al heftig. Jeetje. Heel veel sterkte met de verwerking hiervan.

[ Bericht 9% gewijzigd door groofskendezoveelste op 16-06-2014 20:28:39 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 19:34:33 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141164873
Wat dapper van je om dit te delen met ons.
Veel sterkte.
Weet ff niks te zeggen.
pi_141166624
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:34 schreef amaranta het volgende:
Wat dapper van je om dit te delen met ons.
Veel sterkte.
Weet ff niks te zeggen.
Vind je? Ik vind het eigenlijk nogal gênant. :@
  maandag 16 juni 2014 @ 20:00:21 #37
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141166791
Heel veel sterkte Orisun. Ik vind het vreselijk voor je. ;(
  † In Memoriam † maandag 16 juni 2014 @ 20:17:26 #38
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_141167958
Heftig verhaal orisun. Fijn dat je al begeleiding hebt. Ik hoop dat je een beetje sterkte put uit de reacties hier. (Zowel het verhaal als dat je het hier gedeeld hebt vind ik niet gênant. Wees wat milder tegen jezelf. Soms zijn dingen gewoon zo groot dat ze er uit moeten. En hier is het redelijk veilig en is men begripvol.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 16 juni 2014 @ 20:33:10 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141168962
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef orisun_omi het volgende:

[..]

nee, zeker niet gênant.
pi_141174719
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:28 schreef orisun_omi het volgende:
Haha, mn vriend zei gisteren ook al: 'Die man zou eigenlijk gestraft moeten worden. We hebben al vijftien jaar last van m en we zien m nooit.'

En ik overweeg ook wel eens om samen met haar met mn therapeut te gaan praten, maar dat gaat zo ontzettend veel drama veroorzaken. Mn moeder zal dan verschrikkelijk in de slachtofferrol kruipen, dr vriend gaat zich ermee bemoeien, ze gaat me huilend opbellen. Man, ik krijg al een gierende hartklep als ik eraan denk. Dat gaat vet uit de hand escaleren. :P
toch, misschien eens goed om alles te openheid in te knallen?

en ik vind dit ook niet genant. ik hoop dat het je helpt om te praten.
  maandag 16 juni 2014 @ 23:52:54 #41
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141183581
oh orisun, wat vreselijk zeg. ik blijf me verbazen over hoe veerkrachtig je jezelf hier ondanks zoveel ellende toch doorheen geslagen hebt. ik hoop dat het delen van dit verhaal je weer een stukje verder helpt bij het verwerken ervan. want dat het je - ondanks die kracht- flink dwars zit lijkt me niet meer dan logisch. terwijl ik het lees word ik toch ook wel erg plaatsvervangend kwaad op je moeder. hoe heeft ze toch in hemelsnaam zo lang door kunnen gaan... en inderdaad, waarom kan ze daar nu geen excuses voor aanbieden. :{ sterkte XXX
in de haak.
pi_141188926
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:57 schreef orisun_omi het volgende:

[..]

Genant zou het alleen zijn als er iets in dit verhaal jouw schuld was. Niet dus!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:30:37 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141190373
Orisun, ik weet niet goed wat te zeggen. Dit is zo ver van mijn bed en er komt van alles boven in allerlei richtingen. Sterkte er mee iig, lijkt me lastig zoiets een plekje te geven.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 12:37 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik heb de kaartjes op een canvas doek van 50x60 geplakt en er daarna een laag matte vernis overheen gedaan met een verfrollertje. Zometeen doe ik er nog een tweede laag overheen. Zo wordt ie mooi watervast. Er komt nog een lijst omheen, maar die moet ik nog even overschilderen, want die maat lijst was er alleen in een soort zilver met zwarte vegen erdoor. En ik wil dus geen kleur met zwarte vegen, maar een effen kleur. Dit is het:

[ afbeelding ]
In het kader van 'beter goed gejat...' van wie beter een idee jatten dan van jou! Ik vind het echt zo super verzonnen! :Y
Marktplaats was mijn vriend en als het goed is wordt het spel vandaag opgestuurd. *O*
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:46:24 #44
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141192339
dat memorie kunstwerk is inderdaad prachtig Spuug!
in de haak.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:19:58 #45
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141193458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:30 schreef Brighteyes het volgende:
Orisun, ik weet niet goed wat te zeggen. Dit is zo ver van mijn bed en er komt van alles boven in allerlei richtingen. Sterkte er mee iig, lijkt me lastig zoiets een plekje te geven.

[..]

In het kader van 'beter goed gejat...' van wie beter een idee jatten dan van jou! Ik vind het echt zo super verzonnen! :Y
Marktplaats was mijn vriend en als het goed is wordt het spel vandaag opgestuurd. *O*
:D ^O^
Ik hoop wel dat je een klein beetje een andere kaartjesvolgorde gaat gebruiken. Of desnoods in spiegelbeeld. ;) Dat ik nog wel mijn eigen unieke volgorde heb zeg maar. Omdat ik zo van unieke dingen houd en dan nog kan zeggen dat er niemand is die precies hetzelfde schilderij heeft.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:28:41 #46
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141193765
ja haha straks liggen ze kant&klaar te koop bij de IKEA poster afdeling. ;)
in de haak.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:29:25 #47
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141193799
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:28 schreef trui het volgende:
ja haha straks liggen ze kant&klaar te koop bij de IKEA poster afdeling. ;)
Als bouwpakket.

Snel een patent aanvragen Spuug!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 11:50:17 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141194454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:19 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

:D ^O^
Ik hoop wel dat je een klein beetje een andere kaartjesvolgorde gaat gebruiken. Of desnoods in spiegelbeeld. ;) Dat ik nog wel mijn eigen unieke volgorde heb zeg maar. Omdat ik zo van unieke dingen houd en dan nog kan zeggen dat er niemand is die precies hetzelfde schilderij heeft.
Ik was wel van plan om jouw kleurverloop aan te houden, want dat vind ik briljant gevonden, maar ik zat idd al wel te kijken of ik dingen anders zou schuiven of niet. Ik zal er zeker voor zorgen dat de jouwe uniek blijft.

Al verplaats ik er maar 2, en dan aan jou opsturen om te zien hoe snel je het verschil ziet. ;) :D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 12:15:10 #49
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141195254
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 11:50 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik was wel van plan om jouw kleurverloop aan te houden, want dat vind ik briljant gevonden, maar ik zat idd al wel te kijken of ik dingen anders zou schuiven of niet. Ik zal er zeker voor zorgen dat de jouwe uniek blijft.

Al verplaats ik er maar 2, en dan aan jou opsturen om te zien hoe snel je het verschil ziet. ;) :D
Je kunt er natuurlijk twee omdraaien en vragen of ze zich herinnert welke het zijn ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 17:18:54 #50
37150 livelink
pi_141205869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 12:15 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Je kunt er natuurlijk twee omdraaien en vragen of ze zich herinnert welke het zijn ;)
:D
  dinsdag 17 juni 2014 @ 19:58:00 #51
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_141214429
quote:

[..]

_O-
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  dinsdag 17 juni 2014 @ 20:08:15 #52
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141214983
quote:

[..]

dinsdag 17 juni 2014 @ 20:11:05 #53
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141215159
:D Ik ga het raden!
pi_141220307
Orison, heel heftig. Dikke :*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 18 juni 2014 @ 10:21:29 #55
53814 dobbey
donorkind.wordpress.com
pi_141236457
Ik lees hier altijd mee, reageren vind ik een beetje euhmm.... Strange maar nu kan ik er ff niet overheen stappen. Orison als je wil mag je me, of onder dit account of onder je eigen, wel een pb sturen. Ik herken heel veel alleen is bij mij de persoon in questie iemand anders en wil ik er niet teveel over kwijt op internet ivm herkenbaarheid. Weet ook niet goed wat ik wel of niet hier wil neer zetten maar moest reageren :@

En meteen topickiller :o

[ Bericht 6% gewijzigd door dobbey op 18-06-2014 13:05:34 ]
  woensdag 18 juni 2014 @ 19:05:00 #56
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141255388
Nou, ik ervaar het niet zo hoor Dobbey, het ligt hier wel vaker stil. Lief dat je je hulp aanbiedt. :*
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_141256280
Ik ook niet, Dobbey. Ik vind het heel lief! Van jullie allemaal trouwens. Dankjulliewel. ♡ Ook voor de shitload aan pm's. :D
  woensdag 18 juni 2014 @ 20:57:30 #58
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141261893
Orisun :*
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:23:10 #61
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263420
Mensen, mijn bloeddruk.
:'(
Spanje
pi_141263468
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef amaranta het volgende:
Mensen, mijn bloeddruk.
Spanje
voor wie was jij tijdens spanje-nl?
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:24:11 #63
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:23 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

voor wie was jij tijdens spanje-nl?
Wat denk je zelf, als je bovenstaande post leest?
Ik ben altijd voor Spanje.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:25:08 #64
37150 livelink
pi_141263567
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat denk je zelf, als je bovenstaande post leest?
Ik ben altijd voor Spanje.
Troost je, je hebt een hoop mooie jaren gehad.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:25:24 #65
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263587
Dit is écht ernstig. Spanje (hoogstwaarschijnlijk) uitgeschakeld.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:25:56 #66
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263626
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:25 schreef livelink het volgende:

[..]

Troost je, je hebt een hoop mooie jaren gehad.
Ja, 3 keer achter elkaar de beste. Dat dan weer wel.
En de positieve noot...tot de 13/7 zijn we nog steeds wereldkampioen.
pi_141263700
Ze hebben echt goede voetballers. Een van de beste keepers maar ergens loopt het niet lekker.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:28:12 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:27 schreef ferrari_rood het volgende:
Ze hebben echt goede voetballers. Een van de beste keepers maar ergens loopt het niet lekker.
casillas is de beste, maar wat hij tot nu toe laat zien....
Ik ben overigens niet aan het kijken. Kan het niet aanzien. Maar de tv staat aan en ik hoor het commentaar :'(
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:29:25 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141263833
Ze moeten Villa er ff inzetten.
potvedrie
pi_141264152
:9 :Y)

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:44:05 #71
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141264748
Nou is het klaar :( -O-
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:47:25 #72
37150 livelink
pi_141265016
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:44 schreef amaranta het volgende:
Nou is het klaar :( -O-
Ja, of er moeten wonderen gebeuren in de 2e helft. Ik hoop het voor je.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:48:01 #73
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141265057
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:47 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, of er moeten wonderen gebeuren in de 2e helft. Ik hoop het voor je.
nouja, een wijze les voor het spaans elftal in ieder geval
pi_141265091
Ik kan hier stiekem wel van genieten :@
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:49:58 #75
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141265192
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:48 schreef Vicky het volgende:
Ik kan hier stiekem wel van genieten :@
Als Spanje eruit ligt is dat meer dan terecht. Wat een enorme paupers zijn het.
Dus logisch dat je ervan geniet.
  woensdag 18 juni 2014 @ 21:50:31 #76
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141265230
Neemt niet weg dat ik het k*t vind.
  donderdag 19 juni 2014 @ 06:30:19 #77
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141277304
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juni 2014 21:50 schreef amaranta het volgende:
Neemt niet weg dat ik het k*t vind.
Jammer Amaranta. Erg sneu voor ze.

Hoewel ik wel een FBoorlog met m'n schoonzus ben begonnen, geloof ik. Ze woont al 40 jaar in Spanje en is altijd voor Spanje. Ik kan me nog de pesterige sms'jes en telefoontjes herinneren van 4 jaar geleden. En nu denkt ze wel even over te lopen...... >:)

Ik had nog niets live gezien, maar gisteren was wel erg leuk. We hadden een etentje bij de baas, een Indonesier, dus uiteindelijk hebben we gekeken met een Saudi, een Jordanier, een Libanees en drie Nederlanders.
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:21:59 #78
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141278561
Oh, die had aan mij dan ook een lastige ja. Beetje van twee walletjes eten.

Weten jullie nog het kind dat zijn salto langs de plank schampte? Die blijkt dus toch iets van een hersenschudding te hebben. Het gebeurde in vrije dagen dus toen ging het prima. Woensdag school, half dagje, kwam erg moe thuis. Volgende dag beroerd, na 3 uur naar huis gekomen. 3 dagen bijgekomen, maandag weer beroerd (hoofdpijn duizelen, misselijk) en erge pijn ineens aan de wond. Dus huisarts. En nu dus een rustig aan advies 'op geleide van de pijn' :') mijn sutiterkind. :X
Het zijn voornamelijk de visuele prikkels die lastig zijn. Hij is nu een presentatie doen op school en ik haal hem daarna weer op. Loyaliteit naar vrienden moet je stimuleren vind ik ;) maar gedoe zeg! Toch hardere dreun dan wij dachten. Maar nu dus mijn energieke kind in toom houden.
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:22:21 #79
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141278563
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 06:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Jammer Amaranta. Erg sneu voor ze.

Hoewel ik wel een FBoorlog met m'n schoonzus ben begonnen, geloof ik. Ze woont al 40 jaar in Spanje en is altijd voor Spanje. Ik kan me nog de pesterige sms'jes en telefoontjes herinneren van 4 jaar geleden. En nu denkt ze wel even over te lopen...... >:)

Ik had nog niets live gezien, maar gisteren was wel erg leuk. We hadden een etentje bij de baas, een Indonesier, dus uiteindelijk hebben we gekeken met een Saudi, een Jordanier, een Libanees en drie Nederlanders.
geinig! Voor wie was de rest? :D
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:47:19 #80
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141278887
Vandaag krijgt Spanje een nieuwe koning. Toch nog een beetje feest :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 09:47:40 #81
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141278891
Buuf, beterschap voor je stuntman.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2014 @ 09:57:57 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141279048
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:21 schreef debuurvrouw het volgende:
Oh, die had aan mij dan ook een lastige ja. Beetje van twee walletjes eten.

Weten jullie nog het kind dat zijn salto langs de plank schampte? Die blijkt dus toch iets van een hersenschudding te hebben. Het gebeurde in vrije dagen dus toen ging het prima. Woensdag school, half dagje, kwam erg moe thuis. Volgende dag beroerd, na 3 uur naar huis gekomen. 3 dagen bijgekomen, maandag weer beroerd (hoofdpijn duizelen, misselijk) en erge pijn ineens aan de wond. Dus huisarts. En nu dus een rustig aan advies 'op geleide van de pijn' :') mijn sutiterkind. :X
Het zijn voornamelijk de visuele prikkels die lastig zijn. Hij is nu een presentatie doen op school en ik haal hem daarna weer op. Loyaliteit naar vrienden moet je stimuleren vind ik ;) maar gedoe zeg! Toch hardere dreun dan wij dachten. Maar nu dus mijn energieke kind in toom houden.
poehee dat is nog even schrikken achteraf zeg :o
beterschap voor de zoon! dat is geen handig moment om uitgeschakeld te zijn (alsof er wel handige momenten zijn, maar hier is op het moment de laatste toetsweek aan de gang, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is )
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:05:26 #83
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141279188
Akelig hoor, maar goed rust nemen inderdaad (ondanks de energie). beterschap voor hem, Buuv!

Sterkte Amaranta, met de Spaanse ondergang. En een nieuwe koning, hoezee!

Gao, je hebt nogal wat schoonzussen in buitenlanden! Maar: goed dat je deze even herinnert aan haar voormalige anti-oranje-uitlatingen.
in de haak.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:06:57 #84
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141279214
Arme zoon! :o Sterkte ermee debuurvrouw. :*

Hier stress. Jongste kind op kamp dus die mis ik verschrikkelijk. Hij is altijd zo aanwezig met zijn gepiep, van die technoliedjes laten horen op de ipad, kletsen over van alles en nogwat, knuffelen en nou moet ik dat allemaal missen. :'( En de oudste twee zzitten middenin de toetsweek. En regelwerk van de verhuizing. Het enige wat me nu kan redden van totale instorting is bakken. Een pandancake gaat zo de oven in.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:11:32 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141279305
Haha die Spuug. bak-ze! Wanneer komt je opkampkind terug? Al iets gehoord?

Cato is op schoolreis vandaag. Ze had er superveel zin in, ze zijn naar de Efteling. Ik ben heel benieuwd! Dat uitzwaaien van die grote bussen is altijd wel speciaal, ik zal ook weer blij zijn als ze vanavond veilig terug is.
in de haak.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2014 @ 10:18:22 #86
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141279444
ik bak op het ogenblik nauwelijks. ik heb er helemaal geen zin in :@
het komt volgens mij door mijn hardloopgedoe. als ik uitgerend ben, kan ik bijna niet meer op mijn benen staan, dus ook niet in de keuken.
ik heb gewoon een raar lijf: qua conditie lukt het prima en zou ik wel meer kunnen, maar mijn lijf trekt het niet. na 3 x 20 minuten kon ik dagen niet fatsoenlijk lopen van de pijn in mijn botten. gisteren deed ik 4 x 15 en ik was echt niet moe, maar mijn hele lijf protesteerde :X
voorlopig hou ik het hier maar bij. meer wil ik ook niet, want ik vind het zo verschrikkelijk saai.
hoe maak je hardlopen (of iets wat daar voor door moet gaan) leuker?
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:21:02 #87
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141279500
Hij komt morgenmiddag terug. Gisterochtend om 7:15 hebben we hem uitgezwaaid. En niks gehoord, want ze mogen geen mobiele telefoons mee. :{ Ik weet dat hij helemaal nergens last van heeft hoor, hij vermaakt zich opperbest, dat weet ik zeker. Ik heb gewoon zelfmedelijden. :')

Wat geweldig dat Cato naar de Efteling gaat vandaag. Ik hoop dat ze een superleuke dag heeft!

Mijn pandancake gaat de oven in:

De vorige keer had ik 'm in een andere vorm gemaakt, een kleinere tubandvorm. En toen stroomde het helemaal over. Hopelijk gaat dit zoals het hoort.
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:21:58 #88
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_141279518
Hmmm pandancake :9~
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator donderdag 19 juni 2014 @ 10:22:33 #89
5428 crew  miss_sly
pi_141279535
Jee buuf, dat was toch heftiger dan gedacht :o Beterschap en succes met rustig houden!

lady, ik weet niet hoe je hardlopen leuker maakt. Ik vind het gewoon leuk, vind het echt lekker om te lopen. Gisterochtend een korte loop en geprobeerd iets harder dan anders te lopen, en dat lukte. Dat vind ik dan erg fijn. Leuk ook om in Endomondo mijn vorderingen te zien, te kunnen vergelijken.
En zondag ga ik voor het eerst met een hardloopevenement meelopen. 5 km maar, maar toch, ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik dat zou kunnen :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:32:46 #90
56471 pinquit
oh my lama!
pi_141279763
Wat is pandancake? Ik ken alleen pandanrijst!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:34:09 #91
176471 oh-oh
pi_141279795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:32 schreef pinquit het volgende:
:D Cake met dezelfde smaak alleen veel sterker, superlekker!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:37:13 #92
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141279859
quote:
  donderdag 19 juni 2014 @ 10:44:12 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_141280016
Hah wat leuk!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:27:28 #94
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141282353
quote:
Pandanrijst is volgens mij een heel Nederlandse naam, die op zich niets met de pandanboom te maken heeft. Aan de andere kant wordt pandanblad weer wel gebruikt in gerechten waar goedkope rijst voor wordt gebruikt, om juist die nootachtige smaak te geven.

In Thailand wordt pandanblad voor van alles gebruikt. Voor cake, maar ook als thee. Regelmatig ligt er een bosje op de hoedenplank in een taxi te drogen.
  donderdag 19 juni 2014 @ 12:36:20 #95
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141282585
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juni 2014 09:22 schreef debuurvrouw het volgende:
geinig! Voor wie was de rest? :D
Ze werken allemaal voor een Nederlands bedrijf he >:)

Hoewel de Saudi halverwege voorspelde dat NL 3-1 zou verliezen (wat op dat moment niet geheel denkbeeldig was) en een van de Nederlanders besloot dat als het niet zou kloppen, de Saudi op bier zou trakteren (ja, Saudi->Moslim->geen alcohol; erg tekenend voor hoe ontspannen er hiermee wordt omgegaan).
  donderdag 19 juni 2014 @ 13:55:27 #96
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141284988
Het was een gezellige avond hoor ik wel. :D
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:32:02 #97
37150 livelink
pi_141286079
Mijn oudste is ook op kamp, gisterenochtend uitgezwaaid en morgenmiddag weer terug. Ik ben benieuwd hoe ze het heeft. Ik heb er weinig stress van, want al mijn aandacht gaat momenteel naar mijn andere kind die een hele slechte week heeft.
Maandag is hij thuisgebleven. Dinsdag wel naar school, maar hij kwam zo slecht thuis dat ik hem gisteren maar weer thuis heb gehouden in de hoop hem weer in een beter humeur te krijgen. Vandaag is hij wel weer naar school gegaan, maar tegen beter weten in eigenlijk...., dus werd ik om 11.30 gebeld of ik hem alsjeblieft wilde komen halen. Mijn werkgever heeft het weer zwaar met me te verduren deze week :(

Sterkte met je stuiterkind, Buuv. Dat is dan toch echt een harde klap geweest. Hopelijk gaat het snel beter met een beetje rust.

En qua voetbal heb ik gisteren het Nederlands elftal eigenlijk nauwelijks gezien. Ik was pas om 19.00 thuis van mijn werk en heb dus sowieso de eerste helft gemist. En de tweede helft was ik meer met kind bezig dan met het voetbal. Maar ik heb wel naar Spanje tegen Chili gekeken. En dat was eigenlijk best een aardige wedstrijd om te zien. En ondertussen kon ik Amaranta hier een beetje pesten, natuurlijk })
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:40:59 #98
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141286380
Wat een gedoe weer Livelink? Heb je enig idee wat de trigger nu is? Ik klinkt voor mij wel alsof de 'episodes' met grotere regelmaat komen? Heb je nog hulp daar?

En ja, ik snap er niks van dat hij het niet gevoeld heeft. Kokosnootkop. Maar goed, hij houdt zijn gemak wel. Dat scheelt.

En ja, sorry Amaranta maar ik vond het wel een net goed actie voor Spanje
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:43:14 #99
37150 livelink
pi_141286472
Ik wijt het maar aan de temperatuurschommelingen. En zijn juffrouw was ziek, dat helpt niet.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:47:57 #100
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141286624
Lastig en vervelend livelink,helaas herkenbaar hier is Roy ook uit zijn doen en kan alleen maar gillen en huilen lijkt het wel.

Bel ik net de huisars om een afspraak te maken,moet ik morgen terug bellen om de afspraak voor morgen in te plannen,dat konden ze vandaag niet doen :?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:52:06 #101
37150 livelink
pi_141286749
Dat is bij mijn huisarts ook, Bar. Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik moet voor 10.00 bellen voor een afspraak. Dus als ik na 10.00 bel wordt er sowieso geen afspraak gemaakt en moet ik inderdaad de volgende ochtend maar terugbellen (en dan heel lang in de wacht staan, want iedereen probeert in die korte tijd te bellen).
  donderdag 19 juni 2014 @ 14:57:14 #102
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141286938
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 14:52 schreef livelink het volgende:
Dat is bij mijn huisarts ook, Bar. Ik begrijp dat ook niet helemaal, maar ik moet voor 10.00 bellen voor een afspraak. Dus als ik na 10.00 bel wordt er sowieso geen afspraak gemaakt en moet ik inderdaad de volgende ochtend maar terugbellen (en dan heel lang in de wacht staan, want iedereen probeert in die korte tijd te bellen).
Dat is hier dan weer niet je kunt de hele dag bellen voor een afspraak,maar idd voor 10en heb je kans dat je nog dezelfde dag kunt komen. Maar omdat het vandaag toch niet ging lukken dacht ik ik bel zo laat mogelijk voor vrijdag alvast (morgen moet ik dan onder werktijd bellen) dan heb ik al een tijd staan. Maar ja dat werkt zo weer niet helaas.
  † In Memoriam † donderdag 19 juni 2014 @ 14:59:26 #103
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141287023
bij mijn huisarts is het juist vrijwel onmogelijk om voor dezelfde dag een afspraak te maken. en zelfs voor de dag erop zit het soms al vol :X
pi_141287637
Bij ons kan je ook alleen bellen tussen 8 en 10 en je kan dan gegarandeerd terecht die dag. Ze doen niet meer aan afspraken vooruit. Ze doen dat nu sinds een paar maanden, ik ben dr wel blij mee.

Voor mijn werk moet ik ook nog wel eens afspraken maken, en met een beetje geluk kan de cliënt dan met een dag of 4 terecht. Die huisartsen zijn zo druk.
*poef* nu is het weg
pi_141307891
Ff iets soms hoor. Maar het zit me dwars dus ik smijt het hier ff neer.
Rond 20.30 stuurde ik mijn vriend een appje omdat ik zijn mening over iets wilde. Ik was te lui om naar boven te lopen, want hij zat op zolder :')
Net daarvoor was ik boven geweest om op onze slaapkamer wat te pakken.
Ik kreeg geen reactie, maar hij heeft niet altijd zijn telefoon bij zich, en dringend was het niet.
Komt hij een uur later beneden met de mededeling dat hij in slaap was gevallen. Op ons bed (nagevraagd want op zolder staat een logeerbed). Maar dat kan dus niet en dat zei ik tegen hem.
Zegt hij "nee, ik zat ff op zolder achter de computer".
Dat wist ik ook wel, want toen ik boven was hoorde ik hem daar zitten.

Maar waarom nou liegen :? Volgens hem was het geen liegen, maar ik weet niet wat ik er dan van moet maken.
Ik snap dat echt niet. En ik ga dan gelijk doemdenken: als hij hier al over liegt, waarover dan nog meer?

Sorry voor mijn puberale geblaat, maar ik moet het ff kwijt en wil stiekem ff horen dat ik me druk maak om iets stoms.
pi_141308074
Das gewoon raar.
pi_141309030
Ja toch? Ik ben af en toe zo'n onzekere muts dat ik niet meer weet of ik overdrijf of niet.
Ben echt In staat om de geschiedenis van de pc te gaan checken :@
pi_141309081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:47 schreef danic het volgende:
Ja toch? Ik ben af en toe zo'n onzekere muts dat ik niet meer weet of ik overdrijf of niet.
Ben echt In staat om de geschiedenis van de pc te gaan checken :@
Dat zou ik dan ook weer raar vinden. :P
Porno kijken mag best toch :P Sommige moeten daar echter over liegen :')
pi_141309185
Oh jawel. Prima hoor.
Dat is ook nooit een geheim hier :@ *too much information*
pi_141309225
Maar ik ben ook al jarig geweest dus dat kan het ook niet zijn :P
pi_141309330
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:51 schreef danic het volgende:
Maar ik ben ook al jarig geweest dus dat kan het ook niet zijn :P
Misschien even samen er tussen uit.
Of hij is achter zn pc in slaap gevallen en schaamt zich daar voor :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:57:24 #112
37150 livelink
pi_141309705
Ik zou er niet te veel achter zoeken, Danic. Hij zal zijn redenen hebben gehad. Zeker niet zijn geschiedenis gaan checken! Dat lijkt me echt zo erg als je zover bent gekomen in een relatie.
pi_141309880
En als het blijft knagen, gewoon vragen!
  donderdag 19 juni 2014 @ 23:02:47 #114
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141309995
Misschien he..deed hij wel gewoon iets wat niets te betekenen had, maar als hij het zou opbiechten een hoop uitleg zou vragen.

Ik heb ook wel eens zo'n situatie. Heeft gewoon niks te betekenen maar als je uitleg moet gaan geven klinkt het alsof je met criminele zaken bezig bent ofzo :P

Of hij zat stiekem te roken :P
pi_141310282
_O-
Dat geloof ik dan weer niet.

Het is ook mijn onzekerheid hoor. En er tussenuit doen we binnenkort al met zijn viertjes dus dat geloof ik ook niet.

Misschien eindelijk dat langverwachte huwelijksaanzoek O-)

nee hoor, zonder dollen: ik heb ernaar gevraagd en het enige dat ik kreeg was een geïrriteerde reactie dat het geen liegen was...
Ik wordt dan alleen maar kriebeliger omdat ik dan juíst wil weten wat er dan was. En daar zegt hij niks over.
is nu ook weg, nachtdienst.
pi_141317215
Ik had al lang zn geschiedenis gecheckt. En m dat ook gewoon verteld.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 07:34:21 #117
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141317260
Je vriend was gewoon lekker bezig met computeren, dan stuur jij hem een berichtje. Daar heeft hij op dat moment geen zin in om te reageren.
Maar dat klinkt zo bot, dus zegt hij dat hij in slaap is gevallen.
Dan wordt er geconstateerd in het gesprek dat dat helemaal niet kan, dus verteld hij alsnog "de waarheid".
En wordt geïrriteerd als je doorvraagt want hij had op dat moment geen zin om je te antwoorden maar dat klinkt zo vervelend.
Dus zie je, niks aan de hand ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_141317305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 07:34 schreef TimeJumper het volgende:
Je vriend was gewoon lekker bezig met computeren, dan stuur jij hem een berichtje. Daar heeft hij op dat moment geen zin in om te reageren.
Maar dat klinkt zo bot, dus zegt hij dat hij in slaap is gevallen.
Dan wordt er geconstateerd in het gesprek dat dat helemaal niet kan, dus verteld hij alsnog "de waarheid".
En wordt geïrriteerd als je doorvraagt want hij had op dat moment geen zin om je te antwoorden maar dat klinkt zo vervelend.
Dus zie je, niks aan de hand ;)
^O^
pi_141318250
Die 'vader van' kan me ineens alleen nog maar heel formeel groeten. :') Geen hoi meer maar een stijf goedemorgen of daag. Met een vleugje slachtofferigheid.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:12:51 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141318328
Eigenlijk wilde hij je gevoelens sparen maar raakte hij je juist in zijn poging dat te doen. :D
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:13:57 #121
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141318351
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:08 schreef -Spring het volgende:
Die 'vader van' kan me ineens alleen nog maar heel formeel groeten. :') Geen hoi meer maar een stijf goedemorgen of daag. Met een vleugje slachtofferigheid.
nou ja! Waar heeft die last van? Hij sloeg de plank nogal mis. Of toch een blauwtje :P
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:19:44 #122
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141318471
Wat een rare vent Spring!

Niet te veel achter zoeken Danic :*
Ylana
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:33:39 #123
176471 oh-oh
pi_141318779
quote:
:D Jij blijft lekker joviaal tegen mensen bij wie je een blauwtje loopt?
( Groucho Marx )
  vrijdag 20 juni 2014 @ 09:56:16 #124
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141319255
Mhahah wat een eppo
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 10:08:47 #125
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141319532
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 10:22 schreef miss_sly het volgende:

lady, ik weet niet hoe je hardlopen leuker maakt. Ik vind het gewoon leuk, vind het echt lekker om te lopen. Gisterochtend een korte loop en geprobeerd iets harder dan anders te lopen, en dat lukte. Dat vind ik dan erg fijn. Leuk ook om in Endomondo mijn vorderingen te zien, te kunnen vergelijken.
En zondag ga ik voor het eerst met een hardloopevenement meelopen. 5 km maar, maar toch, ik had een half jaar geleden niet gedacht dat ik dat zou kunnen :)
maar jij hebt dus nooit pijn?
ik doe altijd netjes de warming up oefeningen die ik geleerd heb en naderhand ook de rek en strek oefeningen (en ook tussendoor doe ik dat nog wel eens in de hoop om van die pijn af te komen)
ik heb gewoon altijd pijn in mijn knieën en heupen.
of ik nu ren in blokken van 10 minuten of 15 minuten, vanaf de eerste stap is het pijnlijk.
dat maakt het ook niet leuker om even te gaan hardlopen. ik zie er altijd als een berg tegenop en in plaats van voldoening, ben ik altijd blij dat het klaar is.
ik heb al geprobeerd meer tijd tussen het harlopen te laten (2 dagen rust) ik heb al geprobeerd om vaker te trainen (elke dag)
ik zou zo graag eens soepel en pijnloos willen lopen
wat doe ik toch fout?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 10:09:16 #126
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141319548
quote:
die laat zich kennen zeg!
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 10:15:00 #127
5428 crew  miss_sly
pi_141319681
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:08 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

ik doe altijd netjes de warming up oefeningen die ik geleerd heb en naderhand ook de rek en strek oefeningen (en ook tussendoor doe ik dat nog wel eens in de hoop om van die pijn af te komen)
of ik nu ren in blokken van 10 minuten of 15 minuten, vanaf de eerste stap is het pijnlijk.
dat maakt het ook niet leuker om even te gaan hardlopen. ik zie er altijd als een berg tegenop en in plaats van voldoening, ben ik altijd blij dat het klaar is.
ik heb al geprobeerd meer tijd tussen het harlopen te laten (2 dagen rust) ik heb al geprobeerd om vaker te trainen (elke dag)
wat doe ik toch fout?
Nee, ik heb nooit pijn. Ook nog geen blessure gehad. Ik heb opgebouwd met de mp3's van Renate Wennemars en me altijd aan het schema gehouden. Dus ook al voelde ik me alsof ik nog best wat langer had kunnen lopen, toch deed ik dat dan niet. Mijn opbouw was dus vrij rustig en ik denk wel dat ik daar de vruchten van pluk. Naast een lichaam dat kennelijk nog niet veel problemen vertoont! Dat geluk moet je ook maar net hebben, denk ik.

Ik zou zeker niet vaker trainen, je hebt je rust ook zeker nodig! Misschien kun je beter proberen rustiger te lopen? Dus je tempo wat te laten zakken. Heb je goede schoenen, een goede manier van lopen? Op wat voor ondergrond loop je? Loop je bijvoorbeeld met Endomondo? Daarin kun je zien wat je tempo is.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 10:15:36 #128
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141319702
quote:

[..]

wat doe ik toch fout?
laat bij de warming up en cooling down de oefeningen die je knieën en heupen belasten achterwege.
Die waar ik Mn knieën teveel moet gebruiken sla ik op advies van onze begeleidende fysio over.

En toch kom ik ook weer op je schoenen. Siheb je de juiste ondersteuning in je schoenen? Want dat neemt echt wel demping weg die anders vanuit je gewrichten moet komen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 10:16:26 #129
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141319721
Ow en ik zou zeker niet vaker gaan trainen
Today is life -

Dale Carnegie
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 10:22:53 #130
5428 crew  miss_sly
pi_141319902
O ja, warming up en cooling down doe ik niet. Ik wandel stevig een minuut of 5 of ik doe een dribbelpas een minuut of 3-5 voor ik start. Geen oefeningen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 10:24:55 #131
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141319962
ik heb officiele hardloopschoenen van saucony. ik heb er erg aan moeten wennen, maar ze zitten best lekker en geven goede ondersteuning.
en eerlijk is eerlijk, ik heb altijd al problemen met mijn heupen en knieën gehad. ik moest ook voor toestemming naar de huisarts. die vond het wel een goed idee om te gaan hardlopen, want wie weet was het wel goed voor mijn knieën :')

en afgezien van mijn schoenen heb ik verder nog niet geïnvesteerd in andere gerelateerde dingen zoals kleding of programma's
ik zie mezelf dit geen jaren doen. ik doe het omdat ik het zonde vind van wat ik het opgebouwd.
ik ben bij die cursus geeindigd met 3 x 10 minuten kunnen lopen. dat heb ik zelf uitgebouwd tot 3 x 20 minuten (waarna mijn hele lijf in de weigerstand ging) en na een week rust ben ik gestart met 4 x 10 en uiteindelijk 4 x 15 om toch maar weer bij dat uur te komen.
ik merk dat mijn conditie dit makkelijk volhoudt, alleen mijn lijf protesteert gewoon al vanaf de eerste stap.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 10:25:59 #132
5428 crew  miss_sly
pi_141319997
Maar lady, een uur is lang, hoor! Hoeveel km leg je af in dat uur?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 10:26:17 #133
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141320009
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:16 schreef Ynske het volgende:
Ow en ik zou zeker niet vaker gaan trainen
ik hoopte dat ik gewoon door de pijn heen moest lopen.
maar dat werkt dus niet, heb ik gemerkt, elke dag lopen is een nog grotere martelgang
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 10:27:22 #134
5428 crew  miss_sly
pi_141320040
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

maar dat werkt dus niet, heb ik gemerkt, elke dag lopen is een nog grotere martelgang
Nee, pijn heb je niet voor niets, niet forceren. Dat is vragen om blessures!
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 10:30:54 #135
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141320141
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:25 schreef miss_sly het volgende:
Maar lady, een uur is lang, hoor! Hoeveel km leg je af in dat uur?
niet zo heel veel hoor, ik schat een kilometer of 10 (ik heb een keer een route gelopen waarvan de afstand vast staat en daar de tijd van opgenomen.
ondertussen loop ik wel sneller, heb ik gemerkt.

en ik erger me zo aan al de mensen die in de weg lopen :(
dat zijn er nogal wat, want in mijn omgeving barst het weer van de toeristen (oud-zaandijk oud-koog en de zaanse schans) dit toeristen kijken echt niet uit waar ze lopen, als ze maar een mooie foto kunnen maken
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 10:32:11 #136
5428 crew  miss_sly
pi_141320180
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:30 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

niet zo heel veel hoor, ik schat een kilometer of 10 (ik heb een keer een route gelopen waarvan de afstand vast staat en daar de tijd van opgenomen.
ondertussen loop ik wel sneller, heb ik gemerkt.

en ik erger me zo aan al de mensen die in de weg lopen :(
dat zijn er nogal wat, want in mijn omgeving barst het weer van de toeristen (oud-zaandijk oud-koog en de zaanse schans) dit toeristen kijken echt niet uit waar ze lopen, als ze maar een mooie foto kunnen maken
En hoe lang loop je nu?
Ik heb het idee dat je veel te snel veel te lang en te ver bent gaan lopen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 11:13:29 #137
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141321485
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:26 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd denk ik tzelfde als Miss_Sly
Ga je niet teveel en te hard?

Ik ben in jan begonnen en heb afgelopen week de eerste keer 4 km in 1 keer gelopen
voor de rest 3x10 als max en bv 12 min duur.
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 20 juni 2014 @ 11:57:07 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141322935
Lady, waar heb je je schoenen gekocht? Ga eens (met je schoenen) naar een goede hardloopwinkel als Run2day of runnersworld ofzo en laat ze gied analyseren hoe je loopt. "Officiële hardloopschoenen" zegt nl helemaal niets. Al heb je de top-range schoenen van Adidas van 250 euro; als ze niet geschikt zijn voor jouw lichaam en loopstjjl krijg je geheid blessures. :)
En verser wat de dames ook al zeggen; langzamer lipen, veeeeeeeel rustiger opbouwen (welke gek heeft bedacht dat jij nu al 10km zou moeten lopen?)
En rust is belangrijk!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 12:24:20 #139
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141323813
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 10:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En hoe lang loop je nu?
Ik heb het idee dat je veel te snel veel te lang en te ver bent gaan lopen!
een maand of 4
de eerste twee maanden liep ik onder begeleiding (en toen lag ik dus binnen 2 weken in de kreukels met een geïrriteerde knieband :( )
daarna heb ik het weer opgepakt, maar ik vond inderdaad dat ze wel heel snel opvoerden.
binnen 2 weken gingen we van 3 x 6 minuten naar 3 x 10 minuten :o
van daaruit moesten we het zelf maar uitzoeken.
ik heb toen bij iedere keer dat ik ging trainen er 1 minuut bij gedaan ipv wat zij deden 3 x 1 minuut er bij per keer, tot ik uiteindelijk bij 3 x 20 minuten uitkwam.
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:32:30 #140
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141324085
quote:

[..]

wat doe ik toch fout?
Misschien kan je beter stoppen met hardlopen en een andere sport kiezen?
Lijkt me toch niet goed als je lichaam al direct bij aanvang begint te sputteren en je pijn hebt.
Pijn is toch een signaal dat het niet echt lekker gaat.
Maar goed, wie ben ik als leek :+
Rayen 2½ jaar!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 12:37:31 #141
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141324237
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:24 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

een maand of 4
de eerste twee maanden liep ik onder begeleiding (en toen lag ik dus binnen 2 weken in de kreukels met een geïrriteerde knieband :( )
daarna heb ik het weer opgepakt, maar ik vond inderdaad dat ze wel heel snel opvoerden.
binnen 2 weken gingen we van 3 x 6 minuten naar 3 x 10 minuten :o
van daaruit moesten we het zelf maar uitzoeken.
ik heb toen bij iedere keer dat ik ging trainen er 1 minuut bij gedaan ipv wat zij deden 3 x 1 minuut er bij per keer, tot ik uiteindelijk bij 3 x 20 minuten uitkwam.
ik wil je vanavond mijn schema wel doorsturen waar ik mee begonnen ben en herhaal nu gewoon de laatste twee weken
Today is life -

Dale Carnegie
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 12:38:01 #142
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141324254
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:32 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Misschien kan je beter stoppen met hardlopen en een andere sport kiezen?
Lijkt me toch niet goed als je lichaam al direct bij aanvang begint te sputteren en je pijn hebt.
Pijn is toch een signaal dat het niet echt lekker gaat.
Maar goed, wie ben ik als leek :+
zo denk ik er ook over hoor.
ik twijfel heel erg of ik hier wel mee door moet gaan. ik vind het echt een uur van pure zelfkwelling.
maar kan je gewoon zomaar bij runnersworld naar binnen lopen voor advies? of moet je dan ook meteen nieuwe schoenen kopen?
ik heb deze nog niet zo heel lang en ik ben geen miljonair :@
en voor hetzelfde geld ligt het idd gewoon aan mijn knieën en heupen zelf en ben ik er gewoon niet voor in de wieg gelegd.
waar moet ik heen om dat vast te laten stellen, aangezien mijn huisarts geen problemen zag toen ik toestemming vroeg om te beginnen?
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 12:41:05 #143
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141324346
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:37 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik wil je vanavond mijn schema wel doorsturen waar ik mee begonnen ben en herhaal nu gewoon de laatste twee weken
prima, ik wil dat wel eens weten.
ik google me een ongeluk, maar ik vind niet echt iets waar ik verder mee kom

en van mijn hardloopgroepje hoef ik het ook niet te hebben :')
die grossieren in smoezen om maar niet te hoeven lopen, heb ik af en toe het gevoel.
ik loop alleen omdat ik dan tenminste zelf mijn tempo kan bepalen en of er wat gelopen wordt, want regelmatig blijft het bij kletsen over eten een een zwakke poging tot 5 minuten rennen waarbij er één na 2 minuten alweer steunend afhaakt -O-
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:43:20 #144
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141324415
Misschien geeft je huisarts nu een heel ander advies als je toevoegt dat je al gelijk bij het begin al pijn hebt en je het zelf een uur kwelling noemt.
Lijkt me helemaal niet gezond hoor, kijk als je drie kwartier hebt gelopen en dan eens wat voelt dat lijkt me normaal.
Maar één uur pijn :? en al gelijk bij het begin.

Ik zou gewoon binnenlopen bij runnersworld en gewoon advies vragen. Wat maakt jou dat nou uit of ze eventueel verwachten dat je daar nieuwe schoenen wel of niet koopt.
Dan zeg je na het advies gewoon, "ik denk er eens overna" :+

Maar kijk eens naar een andere sport. Misschien heb je na het "beoefenen" van 1 uur andere sport eens een keer voldoening en ben je vrolijk en zonder pijn.
Lijkt me toch een beter gevoel ;)
Rayen 2½ jaar!
  vrijdag 20 juni 2014 @ 12:50:01 #145
3011 E.T.
pi_141324668
In 4 maanden van 0 naar een uur rennen vind ik echt bizar! :o De meeste opbouw-schema's voor beginners gaan naar 5km (of 30 minuten) in drie maanden.. En dat is voor velen al behoorlijk uitdagend.

En Runnersworld ed zijn meestal gewoon franchise.. Er zijn er bij die een kleine vergoeding voor een goede analyse vragen en die vervolgens als korting op een nieuwe aankoop verrekenen. Zonder nieuwe schoenen heb je dan voor een klein bedrag wel iemand die goed naar je schoenen en lopen kijkt. Er zijn ook filialen waar op bepaalde tijden een fysio in de winkel komt zodat je meteen alles kunt combineren. En er zijn filialen die goed naar je schoenen kijken en gewoon hopen dat je naar hen terugkomt voor nieuwe schoenen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:03 #146
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141325182
Pak gewoon een 0 tot 5KM schema en begin halverwege. En als je die hebt afgerond pak je een 5 tot 10KM schema.

Klinkt simpelweg als overbelastingblessures door te snel starten.
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 13:03:12 #147
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141325190
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:50 schreef E.T. het volgende:
In 4 maanden van 0 naar een uur rennen vind ik echt bizar! :o De meeste opbouw-schema's voor beginners gaan naar 5km (of 30 minuten) in drie maanden.. En dat is voor velen al behoorlijk uitdagend.

En Runnersworld ed zijn meestal gewoon franchise.. Er zijn er bij die een kleine vergoeding voor een goede analyse vragen en die vervolgens als korting op een nieuwe aankoop verrekenen. Zonder nieuwe schoenen heb je dan voor een klein bedrag wel iemand die goed naar je schoenen en lopen kijkt. Er zijn ook filialen waar op bepaalde tijden een fysio in de winkel komt zodat je meteen alles kunt combineren. En er zijn filialen die goed naar je schoenen kijken en gewoon hopen dat je naar hen terugkomt voor nieuwe schoenen.
dat het opbouwschema van de begeleiding idioot was, had ik achteraf ook al gehoord.
er zijn er namelijk twee met ernstige klachten afgevallen die achteraf bij de fysiotherapeut te horen kregen waar ze in godsnaam mee bezig waren. maar ja, dat hoor je dan ook naderhand.

is het normaal dat je er vreselijk van gaat zweten trouwens? degene die wel eens met mijn meerent zie ik nauwelijks zweten eigenlijk terwijl het er bij mij met stralen vanaf loopt (en ik voel gewoon dat ik als een straalkachel gloei)

ik dacht dat dat normaal was , maar ondertussen begin ik aan alles te twijfelen
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:05:22 #148
3011 E.T.
pi_141325271
Zweten is per persoon verschillend.. Ik zweet als een otter, anderen weer nauwelijks. Daar valt niks over te zeggen :)
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 13:07:20 #149
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141325333
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:05 schreef E.T. het volgende:
Zweten is per persoon verschillend.. Ik zweet als een otter, anderen weer nauwelijks. Daar valt niks over te zeggen :)
oke, dat is dus normaal :)
ik begin ondertussen aan alles te twijfelen :@
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 13:19:15 #150
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141325762
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 12:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

prima, ik wil dat wel eens weten.
ik google me een ongeluk, maar ik vind niet echt iets waar ik verder mee kom

en van mijn hardloopgroepje hoef ik het ook niet te hebben :')
die grossieren in smoezen om maar niet te hoeven lopen, heb ik af en toe het gevoel.
ik loop alleen omdat ik dan tenminste zelf mijn tempo kan bepalen en of er wat gelopen wordt, want regelmatig blijft het bij kletsen over eten een een zwakke poging tot 5 minuten rennen waarbij er één na 2 minuten alweer steunend afhaakt -O-
k heb m gevonden

Steeds za, di, do, waarbij do optioneel was

week 1
10x1 min lopen 2 min wandelen
15x 1min lopen 1 min wandelen
4x2min lopen 3 min wandelen

Week 2
6x2lopen 2 wandelen
4x2 min lopen 2 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen

Week 3
4x3lopen 3 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen
2x4 lopen 3 wandelen

Week 4
3x4 lopen 3 wandelen 1x500m met 1 versnelling
3-4x 4lopen 3 wandelen
2x6 lopen 3 wandelen

Week 5
2x 5 lopen 3 wandelen 1x500m hoog tempo
3-4x6 lopen 3 wandelen
2x8 lopen 3wandelen

Week 6
2x6 lopen 3 wandelen 1x500m met 2 versnellingen
3-4x7 lopen 3 wandelen
2x9 lopen 5 wandelen

Week 7
2x7 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
2x12 lopen 6 wandelen

Week 8
2x 8 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
dl 15
Today is life -

Dale Carnegie
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:21:48 #151
60018 vrouwtje
theelepel
pi_141325850
Hoi 8-)
Hier ben ik weer.
Nou, nadat de ouders waren ingelicht over de nieuwe fusie werd er al veel gepraat op het schoolplein.
Afgelopen dinsdag was er een vervolg bijeenkomst waarin vragen zouden worden beantwoord.

Daar aangekomen bleek dat de directeur van de andere school er ook was, dus ik belde mijn man met het verzoek toch maar ook te komen. (Vraag even of de buurjongen wil oppassen en kom ook)

Er waren denk ik wel 12 ouders :')
Waarvan 1 stel van de andere school.
Van de andere school waren er nul leerkrachten en van onze school het hele team.

Op mijn vraag waar de anderen waren kreeg ik als antwoord..het was niet verplicht.

Maargoed. Super weinig ouders dus die nog voor informatie kwamen, terwijl er toch écht heel veel gaat veranderen.

Al met al zijn verhaal aangehoord, en het is echt wel een goed verhaal. Goede resulaten, goed inspectierapport, niet heel erg bezig met scoren maar echt kijken naar het kind (meervoudige intelligentie).

Wat betreft de rest. Ja, ze bidden, nee je hoeft niet mee te doen. Maar, hun ervaring leert dat vooral jonge kinderen vanzelf meedoen.

En, ja, er staat 45 bijbelles op het programma, en ja het is verplicht. Het is aan de leerkracht hoe hij de les invulling geeft.

Daar waar ik had ingeschat dat er veel ouders weg zouden gaan, heb ik mij ernstig vergist. Gisteren bij de MR te horen gekregen dat er
a) 2 kinderen weg gaan omdat hun ouders zijn gescheiden en ze in een andere wijk zijn gaan wonen (zouden blijven als ze nog in de wijk zouden wonen)
b)1 kind waarvan de ouders geen zin hebben in de onrust die komend jaar misschien gaat onstaan
c) 2 kinderen die in een andere wijk wonen, en die nu wel weggaan vanwege het bidden

En dat was het.

Maar nu weet ik dus nog steeds niet wat wij gaan doen. Ik wil het wel voor lief nemen, het een kans geven. Zolang mijn kinderen bij de eigen leekrachten zitten, zal het wel meevallen, en daarbij denk ik dat ze er echt niet slechter van worden.
Ik wil de kinderen in de wijk op school houden. Bij het vertrouwde. Bij hun vriendjes en vriendinnetjes.
De school kent mijn kinderen en mijn kinderen kennen de school.

Maar mijn man heeft heel zijn verhaal (al de positieve kanten) niet gehoord. Hij is blijjven steken bij 'bijbelles'en dat wil hij absoluut niet.

Dus tja. Wat nu. Ik kan zijn mening hierin niet negeren. En onze kinderen naar een school sturen waar hij niet achter staat wil ik ook niet.
Dus ik denk dat ik uiteidenlijk zal buigen voor zijn wens, maar dat kost me echt wel veel. Heb er vannacht wederom niet van geslapen.....
  vrijdag 20 juni 2014 @ 13:27:18 #152
60018 vrouwtje
theelepel
pi_141326049
Wat het voor mij bespreekbaar maakt om 'te buigen' voor de wens van mijn man is dat
a) de beste vriendin van mijn dochter blijft zitten, dus die komen niet bij elkaar in de klas
b) wij aan de rand van de wijk wonen, en de andere school aan de andere kant van de grote weg zit (dat is wel een andere wijk), het is misschien 3/4 minuutjes verder weg
c) de andere school na de herfstvakantie naar een nieuw gebouw gaat, nog dichter bij ons huis
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 13:46:19 #153
5428 crew  miss_sly
pi_141326675
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:03 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat het opbouwschema van de begeleiding idioot was, had ik achteraf ook al gehoord.
er zijn er namelijk twee met ernstige klachten afgevallen die achteraf bij de fysiotherapeut te horen kregen waar ze in godsnaam mee bezig waren. maar ja, dat hoor je dan ook naderhand.

is het normaal dat je er vreselijk van gaat zweten trouwens? degene die wel eens met mijn meerent zie ik nauwelijks zweten eigenlijk terwijl het er bij mij met stralen vanaf loopt (en ik voel gewoon dat ik als een straalkachel gloei)

ik dacht dat dat normaal was , maar ondertussen begin ik aan alles te twijfelen
Hier is een schema van Runnersworld:
http://shop.runnersworld.(...)/2018-beginners.html

En dit is het schema dat ik heb gebruikt:
http://www.btindex.org/fi(...)ach%20-%20Schema.pdf
  † In Memoriam † vrijdag 20 juni 2014 @ 14:07:45 #154
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141327455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:19 schreef Ynske het volgende:

[..]

k heb m gevonden

Steeds za, di, do, waarbij do optioneel was

week 1
10x1 min lopen 2 min wandelen
15x 1min lopen 1 min wandelen
4x2min lopen 3 min wandelen

Week 2
6x2lopen 2 wandelen
4x2 min lopen 2 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen

Week 3
4x3lopen 3 wandelen
3x3 lopen 3 wandelen
2x4 lopen 3 wandelen

Week 4
3x4 lopen 3 wandelen 1x500m met 1 versnelling
3-4x 4lopen 3 wandelen
2x6 lopen 3 wandelen

Week 5
2x 5 lopen 3 wandelen 1x500m hoog tempo
3-4x6 lopen 3 wandelen
2x8 lopen 3wandelen

Week 6
2x6 lopen 3 wandelen 1x500m met 2 versnellingen
3-4x7 lopen 3 wandelen
2x9 lopen 5 wandelen

Week 7
2x7 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
2x12 lopen 6 wandelen

Week 8
2x 8 lopen 3 wandelen
3x10 lopen 5 wandelen
dl 15
bij deze zit je toch ook op week 8 op 3 x 10 minuten?
hoe gaat het dan verder?
  vrijdag 20 juni 2014 @ 14:13:51 #155
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_141327709
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:27 schreef vrouwtje het volgende:
Wat het voor mij bespreekbaar maakt om 'te buigen' voor de wens van mijn man is dat
a) de beste vriendin van mijn dochter blijft zitten, dus die komen niet bij elkaar in de klas
b) wij aan de rand van de wijk wonen, en de andere school aan de andere kant van de grote weg zit (dat is wel een andere wijk), het is misschien 3/4 minuutjes verder weg
c) de andere school na de herfstvakantie naar een nieuw gebouw gaat, nog dichter bij ons huis
Ik zou mijn kind naar de andere school doen, wat je man zegt dus. De afstand naar de andere school is niet echt groot. Er wordt niet gebeden. Vriendjes maken ze overal. Lijkt mij een heel gemakkelijke keus.
pi_141327906
Ik zou L ook liever op de oude school houden. Ik ben zelf twee keer van basisschool gewisseld en had daar veel moeite mee. Ik was zo bezig met het nieuwe sociale gebeuren dat ik me nog maar met moeite op de lesstof kon concentreren. Maar dat zal ongetwijfeld per kind verschillen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 20 juni 2014 @ 14:33:43 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141328528
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 14:07 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

bij deze zit je toch ook op week 8 op 3 x 10 minuten?
hoe gaat het dan verder?
komende 2 maanden week 7 & 8 herhalen
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 23 juni 2014 @ 09:02:28 #158
37295 Luigi
mario pls
pi_141440523
Druk hier.
  maandag 23 juni 2014 @ 09:05:31 #159
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141440583
Ja hè.

Vrouwen natuurlijk. Die zeggen alleen iets als het er toe doet. Beetje slap ouwehoeren zit er niet bij. :+
  † In Memoriam † maandag 23 juni 2014 @ 09:06:50 #160
37843 lady-wrb
kortaf
  maandag 23 juni 2014 @ 09:08:03 #161
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141440614
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja hè.

Vrouwen natuurlijk. Die zeggen alleen iets als het er toe doet. Beetje slap ouwehoeren zit er niet bij. :+
Nee? Oh dan ga ik maar weer :P
  maandag 23 juni 2014 @ 09:19:15 #162
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141440786
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:06 schreef lady-wrb het volgende:
het is toch de slow chat?
daarom.
  maandag 23 juni 2014 @ 09:30:46 #163
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_141440983
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 13:21 schreef vrouwtje het volgende:
Op mijn vraag waar de anderen waren kreeg ik als antwoord..het was niet verplicht.
Dat vind ik erg slecht.

Ik zou kiezen voor de andere school.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  maandag 23 juni 2014 @ 09:52:49 #164
37295 Luigi
mario pls
pi_141441366
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:05 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja hè.

Haha :+.

Ben zelf ook even uit de roulatie geweest. Loop echt al een maand te tobben met een hardnekkige verkoudheid die echt alle energie uit me zoog (whehe ik zei het). Donderdag na een nachtje niet slapen maar ziekgemeld uiteindelijk, 2 dagen op bed gelegen en we leven weer. Echt, ik voel per minuut de energie weer terugkomen, bizar hoor. Dan was het 'maar' een verkoudheid maar dat je daar zo mee kan lopen tobben hey...
pi_141441455
quote:
10s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

Haha :+.

Ben zelf ook even uit de roulatie geweest. Loop echt al een maand te tobben met een hardnekkige verkoudheid die echt alle energie uit me zoog (whehe ik zei het). Donderdag na een nachtje niet slapen maar ziekgemeld uiteindelijk, 2 dagen op bed gelegen en we leven weer. Echt, ik voel per minuut de energie weer terugkomen, bizar hoor. Dan was het 'maar' een verkoudheid maar dat je daar zo mee kan lopen tobben hey...
N had precies hetzelfde! En een collega van m ook.
  maandag 23 juni 2014 @ 09:59:28 #166
37295 Luigi
mario pls
pi_141441508
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 09:57 schreef -Spring het volgende:

[..]

N had precies hetzelfde! En een collega van m ook.
Ja, ik ken meer mensen die er mee liepen. Kennelijk een heel bizar virusje. Je wordt er net niet ziek genoeg van om echt ziek te zijn, dus blijf je doorgaan, totdat je een keer omvalt ofzo. :D.
  maandag 23 juni 2014 @ 15:25:21 #167
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141451667
Vanmorgen de halve ochtend bezig geweest om de wasmachine en vaatwasser weer te laten werken. Het elektrische tijds blok is kapot :{
maar met een beetje creativiteit en een verlengsnoer werken ze voor nu weer.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:03:18 #168
37150 livelink
pi_141457111
Onze buurvrouw is een persoonlijke oorlog begonnen tegen de hondenbezitters die hun honden laten poepen op het gras achter onze tuin. Ze maakt allemaal zakjes hondenpoep en legt die daar neer. Nu denken mensen kennelijk dat wij dat doen, dus al die zakjes met hondenstront lagen nu in onze tuin.

Ik wil helemaal geen oorlog met wie dan ook. Wij zijn al kwetsbaar genoeg in deze buurt met een zogenaamd 'moeilijk' kind. Maar ik heb geen idee wat ik nu kan doen om dit te stoppen. De buurvrouw zal haar oorlog niet beeindigen en ik vind het ook te zielig om een briefje aan mijn schutting te moeten hangen dat wij niet degene zijn die die zakjes maken en neerleggen. Ik vind het echt een hele nare situatie en het idee dat wij bekogeld worden met zakjes hondenstront vind ik al helemaal te smerig voor woorden.
  maandag 23 juni 2014 @ 18:06:54 #169
35189 Troel
scherp en bot
pi_141457237
Dan zou ik eens met de buurvrouw gaan praten en de zakjes weer aan haar terug geven voor hergebruik.

"Hoi, we weten dat jij het doet, wij krijgen ze nu in de tuin gegooid en daar zijn wij niet van gediend. Hier heb je de zakjes terug"

Maar daarbij wil ik wel zeggen dat dit waarschijnlijk niet de beste manier is op het op te pakken :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 23 juni 2014 @ 18:13:47 #170
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141457498
Gadver Livelink :(
Ik zou wel bij de buurvrouw aangeven dat wat ze nu doet wellicht niet de handigste optie is. Al kan ik me haar aktie wel indenken.
Ik wordt ook schijtziek :') van die stront overal :-/
  maandag 23 juni 2014 @ 18:25:19 #171
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141458014
Oh jasses Livelink. Wat goor ook. Ik zou toch niet te boek willen staan als de hondenpoepverzamelaar.. Misschien toch even bespreken met de buurvrouw.
  maandag 23 juni 2014 @ 19:10:25 #172
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141460020
Bah,lekker dan zijn jullie klaar mee.
bespreken met de buurvrouw ofdat ze niks anders weet on te doen,maar dat die poepzakjes niet werken.
  maandag 23 juni 2014 @ 20:56:01 #173
37150 livelink
pi_141465577
Ja, ik heb al met de buurvrouw gesproken, maar voor haar is het echt een soort heilige oorlog. Ik weet niet of ze stopt. Er schijnt ook al iets op onze schutting geschreven te zijn :(
Ik baal hier zo van. Ik heb echt een hekel aan conflicten en doe alles om ze te vermijden en nou dit :{

En het is al niet het meest sociale buurtje waar ik woon.
  maandag 23 juni 2014 @ 21:19:48 #174
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141466664
Nou ja, ze hoeft niet te stoppen. Als ze maar zorgt dat mensen weten dat zij de poepverzamelaar is. Jullie er willens en wetens voor op laten draaien is een beetje erg laf.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 10:20:22 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141481606
Oh bah Livelink, daar zou ik ook heel erg mee in mijn maag zitten.
En ik zou geloof ik toch voor een gelamineerd A4-tje gaan met iets erop als: Wij vinden de hondenpoep zeker ook heel vies, maar wij zijn niet degenen die de zakjes neerleggen.

Heel flauw misschien, maar wat moet je anders, jij zit niet op die smerige bende in je tuin te wachten.
Gadver zeg. :{

Zo twijfel ik trouwens of ik 1 van mijn achterburen aan moet spreken. Die hebben duiven en toen ze gisteren de grijze container vol stront, stro en troep aan de weg zetten is er een flink deel uitgevallen. Dat ligt nu midden voor de poort waar wij net naast wonen. Wel aan de andere kant, dus voor het (leegstaande) huis van onze buren, maar toch, ik vind het vreselijk goor, iedereen fietst er doorheen, het waait weg etc. etc.
Maar ik vind het zo'n drempel om daar aan te gaan bellen om te vragen of ze alsjeblieft de stoep even schoon kunnen komen vegen... Stom he... Terwijl het gewoon hun rotzooi is. Maar ik heb idd ook geen zin in moeilijk gedoe...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:51:23 #177
176471 oh-oh
pi_141484021
BE, ik zou een briefje in de bus doen en Livelink, als jullie buurvrouw gewoon weet dat jullie er voor opdraaien, dan hing ik mooi een briefje met een pijltje naar haar huis op, sorry hoor :{w
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 juni 2014 @ 11:52:20 #178
37295 Luigi
mario pls
pi_141484048
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 10:43 schreef -Spring het volgende:
Luigi, kom er maar in. :+
He wat wie? :D.

Ik ben ook extreem confrontratie ontwijkend hoor. Zeker icm mensen met een gebrek aan fatsoen, daar kan ik slecht mee omgaan. Ben zelf veel te netjes wat dat betreft.
pi_141486977
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

He wat wie? :D.

Ik ben ook extreem confrontratie ontwijkend hoor. Zeker icm mensen met een gebrek aan fatsoen, daar kan ik slecht mee omgaan. Ben zelf veel te netjes wat dat betreft.
Ik dacht dat je een verhandeling zou gaan geven over de normen en waarden binnen de hedendaagse maatschappij. :P

Ik ga zo paardrijden! Voor de tweede keer in 25 jaar. Ik dacht dat het net zoiets was als fietsen, maar ik kan er geen hout meer van. Maar mn instructrice is zo'n 'echte', die spijkert me wel weer bij.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:25:29 #180
37295 Luigi
mario pls
pi_141487021
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:24 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik dacht dat je een verhandeling zou gaan geven over de normen en waarden binnen de hedendaagse maatschappij. :P
Oh nee dat is toch reddeloos verloren joh :D.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 13:33:56 #181
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141487310
quote:

[..]

Ik ga zo paardrijden! Voor de tweede keer in 25 jaar. Ik dacht dat het net zoiets was als fietsen, maar ik kan er geen hout meer van. Maar mn instructrice is zo'n 'echte', die spijkert me wel weer bij.
Oh tof, ik ben jaloers!
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 14:13:52 #182
7074 moussy
kuttekop
pi_141488694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 11:51 schreef oh-oh het volgende:
BE, ik zou een briefje in de bus doen en Livelink, als jullie buurvrouw gewoon weet dat jullie er voor opdraaien, dan hing ik mooi een briefje met een pijltje naar haar huis op, sorry hoor :{w
dat, naam adres, en telefoonnr er op ook :P
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 14:49:33 #183
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141489914
quote:
Niet? Ik kon me alles nog wel herinneren, maar de spieren waren niet meer echt aanwezig in het begin.

Ik heb gisteren rijlaarzen gekocht voor oudste. We gaan de komende twee weken doorbrengen bij tante-met-heel-veel-paarden, en oudste kon vorig jaar prima met de normale groep mee. Nu ze schoenmaat 41 heeft was ik niet zeker of tante nog een paar laarzen te leen zou hebben. En als ze eruit groeit, passen ze mij :P

Jongste hoeft niet zo nodig. Die vindt het heerlijk om te stappen met z'n paardje, met mij ernaast. Goed voor m'n conditie!
pi_141492651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Niet? Ik kon me alles nog wel herinneren, maar de spieren waren niet meer echt aanwezig in het begin.

Ik heb gisteren rijlaarzen gekocht voor oudste. We gaan de komende twee weken doorbrengen bij tante-met-heel-veel-paarden, en oudste kon vorig jaar prima met de normale groep mee. Nu ze schoenmaat 41 heeft was ik niet zeker of tante nog een paar laarzen te leen zou hebben. En als ze eruit groeit, passen ze mij :P

Jongste hoeft niet zo nodig. Die vindt het heerlijk om te stappen met z'n paardje, met mij ernaast. Goed voor m'n conditie!
Leuk!

Ik wist nog maar bar weinig idd. Het hele gevoel was ook weg. Hoewel dat nu toch alweer wat lijkt terug te komen. Maar ik was dan ook acht toen ik er voor het laatst op zat, da's alweer 25 jaar geleden. :X
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:05:11 #185
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141492709
Ik heb mezelf beloofd dat ik weer ga paardrijden als mini 6 is. Dan mag zij ook.... Op dit moment heb ik geen toestemming vanwege m'n bekken... Maar ik wil zo vreselijk graag!!!! Nog twee jaar de tijd om m'n bekken in vorm te krijgen dus.
Ylana
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:09:01 #186
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141492855
quote:

[..]

Voelt het wel vertrouwd? De basisdingen zitten er nog wel in bij mij (denk ik) maar ik zit me toch wel af te vragen hoe ik ook alweer bepaalde dingen moest doen.
Ylana
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 16:11:02 #187
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141492929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 14:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

tof!
mijn enige ervaringen met paardachtigen was in ponypark slagharen.
het arme dier stond elke dag bij ons aan het hek vast, terwijl mijn zus en ik in het park rondhingen
ik vond er niks aan (stadskind he :@ )
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:14:04 #188
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141493044
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:11 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

tof!
mijn enige ervaringen met paardachtigen was in ponypark slagharen.
het arme dier stond elke dag bij ons aan het hek vast, terwijl mijn zus en ik in het park rondhingen
ik vond er niks aan (stadskind he :@ )
Oh als paardenmeisje waren dat de vakanties van m'n leven. Jánken als we weer naar huis moesten na een week!
Ylana
pi_141493110
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:09 schreef Saffier het volgende:

[..]

Voelt het wel vertrouwd? De basisdingen zitten er nog wel in bij mij (denk ik) maar ik zit me toch wel af te vragen hoe ik ook alweer bepaalde dingen moest doen.
Nu voelde het alweer een stuk vertrouwder. Het zijn echt de dingen als je bekken de juiste kant op kantelen bij gaan en stoppen die ik er weer in moet zien te krijgen; dat moet weer even vanzelf gaan. Net als lichtrijden, maar ook dat ging alweer beter. Galopperen ging wel bijna vanzelf. :D

Is je bekken nog zo slecht joh? Verwacht je dat ie over twee jaar weer oké is?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:21:47 #190
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141493331
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:03 schreef -Spring het volgende:
Leuk!

Ik wist nog maar bar weinig idd. Het hele gevoel was ook weg. Hoewel dat nu toch alweer wat lijkt terug te komen. Maar ik was dan ook acht toen ik er voor het laatst op zat, da's alweer 25 jaar geleden. :X
Ik heb wat langer gereden, tot m'n vijftiende. En toen op m'n 27e een seizoen als gids bij m'n schoonzus. Dat was heel intensief, iedere dag drie tot zes uur buiten rijden, zes dagen in de week. Ik ben nu steeds wel wat voorzichtig als ik net weer begin, maar het trekt snel bij.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 16:22:52 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141493368
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:14 schreef Saffier het volgende:

[..]

Oh als paardenmeisje waren dat de vakanties van m'n leven. Jánken als we weer naar huis moesten na een week!
ik wou ook wel paardenmeisje zijn, maar dat was omdat mijn vriendinnen paardreden. ik had nog nooit een paard van dichtbij gezien (wat denk ik dan weer komt omdat mijn moeder doodsbang is voor paarden :D die heeft doodsangsten uitgestaan in dat ponypark)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:26:28 #192
176471 oh-oh
pi_141493499
Ik zat naast een paardenmeisje op de middelbare school, mèn die stonk echt zo erg, en altijd van die gore rouwranden onder dr nagels, ik heb echt niks met paarden ( behalve paardenpoulet :9~ ).
:@
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:42:53 #193
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141494025
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:15 schreef -Spring het volgende:

[..]

Nu voelde het alweer een stuk vertrouwder. Het zijn echt de dingen als je bekken de juiste kant op kantelen bij gaan en stoppen die ik er weer in moet zien te krijgen; dat moet weer even vanzelf gaan. Net als lichtrijden, maar ook dat ging alweer beter. Galopperen ging wel bijna vanzelf. :D

Is je bekken nog zo slecht joh? Verwacht je dat ie over twee jaar weer oké is?
Galopperen gaat vanzelf ja!
Het is voor mij nu ongeveer 12 jaar geleden dat ik les had zat ik net uit te rekenen.
Van m'n therapeut mag het iig voorlopig nog niet. Of m'n bekken over 2 jaar oké genoeg is... geen enkel idee.... Op dit moment steek ik m'n kop voor dat stukje maar in het zand. Hardlopen mag ik ook niet bijvoorbeeld.
Ik moet nu om de week naar de gyn voor een pijnstillende injectie in het litteken om zo die zenuw te leren dat hij geen pijnsignaal door mag geven. Laatste keer is een week geleden en ik kan nog niet zitten van de pijn. Ik gok zomaar dat het niet werkt :X
Ylana
pi_141494092
Jeetje, ik wist niet dat het (nog) zo erg was! :o
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:09:23 #195
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141494886
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:45 schreef -Spring het volgende:
Jeetje, ik wist niet dat het (nog) zo erg was! :o
Wat zij zegt. Jeetje Saffier....
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:09:58 #196
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141494902
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:26 schreef oh-oh het volgende:
Ik zat naast een paardenmeisje op de middelbare school, mèn die stonk echt zo erg, en altijd van die gore rouwranden onder dr nagels, ik heb echt niks met paarden ( behalve paardenpoulet :9~ ).
:@
Ging ze altijd voor school al langs 't paard?

Ik douchte wel hoor :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:12:53 #197
176471 oh-oh
pi_141494993
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:09 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ging ze altijd voor school al langs 't paard?

Ik douchte wel hoor :P
:') Ja, voor school al uren en douchen ho maar. Dat riekt heur!
( Groucho Marx )
pi_141495168
Op het hbo hadden we ook zo'n meisje. Die trok na het uitmesten van de stal niet eens andere schoenen aan voordat ze naar school ging. Stinken!

Ik heb nu net na het rijden mn handen goed gewassen en een ander kloffie aangetrokken, maar ik ruik het nog steeds.

Oh-oh, ik heb eigenlijk ook niet zoveel met paarden. :'D Je krijgt er zo moeilijk contact mee, vind ik. Dat manegepaard waarop ik rij ook. Ik heb m geborsteld en opgezadeld, maar voordat ik er op klom, had ik nog steeds niet het gevoel dat ik echt contact met m had gehad. Mss komt het nog als ik ze beter leer 'lezen'.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:20:32 #199
100412 mefke79
komt goed!
pi_141495221
Jemig Saffier, ik wist niet dat het zo erg was. Hardlopen staat bij mij ook wel op het lijstje van 'mag niet' maar dat vind ik niet zo erg. Ik kon dat toch al niet en ik vind het ook niet leuk. Ik moet zeggen dat ik met de juiste training wel een heel eind gekomen ben, maar mijn basisprobleem was een te strak gespannen bekkenbodem in combi met te slappe spieren in mijn romp en rug. Dat heb ik nu aardig onder controle, maar dat was dus een kwestie van ontspannen en spiertraining. Het klinkt bij jou toch een stukje complexer. Sterkte!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:25:49 #200
176471 oh-oh
pi_141495412
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef -Spring het volgende:
Op het hbo hadden we ook zo'n meisje. Die trok na het uitmesten van de stal niet eens andere schoenen aan voordat ze naar school ging. Stinken!

Ik heb nu net na het rijden mn handen goed gewassen en een ander kloffie aangetrokken, maar ik ruik het nog steeds.

Oh-oh, ik heb eigenlijk ook niet zoveel met paarden. :'D Je krijgt er zo moeilijk contact mee, vind ik. Dat manegepaard waarop ik rij ook. Ik heb m geborsteld en opgezadeld, maar voordat ik er op klom, had ik nog steeds niet het gevoel dat ik echt contact met m had gehad. Mss komt het nog als ik ze beter leer 'lezen'.
Ja dat is het, ze zijn altijd heel erg in zichzelf he?Met koeien of zo heb je sneller leuk contact :+
( Groucho Marx )
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:11:09 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141497022
Tof :o :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:13:28 #204
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141499619
Veel plezier ermee Spring!! Dat er maar fijne vakanties mee gemaakt gaan worden.

is koln buiten de kerst markten periode ook een leuke stad om door te slenteren? Of Düsseldorf?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:17:10 #205
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141499798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:14 schreef Saffier het volgende:

[..]

:D Wij zijn twee weken geleden nog een weekend naar Ponyparkcity geweest. Heel het weekend zo'n pony bij je huisje. Ach, die meiden vonden het leuk iig.

Oudste heeft zo'n 2 jaar op paardrijden gezeten maar is onlangs gestopt. Ze vond het niet leuk meer nu ze echt streng tegen die pony's moest worden. Zelf heb ik nooit iets met paarden gehad, was er zelfs jarenlang bang voor. Maar nu niet meer, op de manege waar mijn oudste reed moesten we steeds zelf die pony's op- en afzadelen, dus wen je er wel aan. En dat waren echt grote pony's, net geen paarden.

Vorig jaar hadden ze een ouderdag en kon je ook paardrijden, maar toen dat beest in draf ging, flikkerde ik eraf. :D Dan is zo'n paard best hoog! Ik heb 3 weken last van al m'n spieren gehad door de val. Ik was doodsbang dat m'n hernia er weer in zou schieten, maar dat is gelukkig niet gebeurd.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:21:38 #206
37295 Luigi
mario pls
pi_141500073
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:26 schreef -Spring het volgende:
We hebben een caravan gekocht!

[ link | afbeelding ]
Ik kan echter wél iets over caravans vertellen? :P.

Nah, serieus, veel plezier ermee.
pi_141500954
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:21 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik kan echter wél iets over caravans vertellen? :P.

Nah, serieus, veel plezier ermee.
Over 'het caravanvolk' zeker? :p
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:46:04 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141501508
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:18 schreef -Spring het volgende:

Mijn schoonzusje heeft er twee en als ik haar moet geloven hebben die dingen een duidelijker karakter dan een mens. Oh echt joh, ze praat erover alsof het pubers zijn ofzo. :X
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 juni 2014 @ 20:07:03 #209
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141502985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Mijn schoonzusje heeft er twee en als ik haar moet geloven hebben die dingen een duidelijker karakter dan een mens. Oh echt joh, ze praat erover alsof het pubers zijn ofzo. :X
Slecht lezen en denken 'twee caravans :? '
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:25:14 #210
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141504006
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:27:14 #211
244125 laziness
pi_141504151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:13 schreef _Bar_ het volgende:
Veel plezier ermee Spring!! Dat er maar fijne vakanties mee gemaakt gaan worden.

is koln buiten de kerst markten periode ook een leuke stad om door te slenteren? Of Düsseldorf?
Keulen wel. Dusseldorf vonden wij wat saai voor een stedentripje.
pi_141504265
Ik heb niks met paarden en ook niet met caravans eigenlijk...
pi_141504319
Hoewel ik wel wat mensen ken die met beiden, los van elkaar, wel veel hebben. Dus misschien is het wel afgunst :+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:33:37 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141504558
Wij zijn nog steeds heel blij met onze retro vouwcaravan én ik haat het dat het halletje bij mijn schoonouders naar paard meurt, lekkere binnenkomer. :')

/nutteloos

Oh, en ik vond paardrijden, die vier keer dat ik het gedaan heb, altijd erg leuk. :Y
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:41:21 #215
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141505080
Ik had vroeger altijd een beetje een antipathie tegen paardenmeisjes. En stiekem eigenlijk nog steeds.

De paardenmeisjes van toen zijn de paardenmoeders van nu. 80% van alle moeders die daar op de manege rondliepen reden zelf ook nog steeds paard of hadden een eigen paard. Ze hebben iets aparts over zich, waar ik niet zo goed tegen kan. En ze stinken ook nog idd. :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:52:26 #216
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141505630
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:46 schreef Brighteyes het volgende:
Zo kan ik ook over sommige paarden praten, inderdaad. Als je goed kijkt kom je erg veel over ze te weten. Met het paard waarop ik meestal gidste had ik een enorm hechte band. Die haalde grapjes uit (hoevenkrabber uit m'n zak gooien.... elke dag weer }:| Maar ook, toen een gast me met een emmer water achterna zat (ach ja, lange rit, hartstikke warm....) een emmer met z'n mond oppakken en die gast natspatten), had buien, zorgde voor me, en vertrouwde me zelfs toen er door verdwaalde jagers op de stal geschoten werd. Toen ik hem na zes jaar terug zag - hij stond in een wei en ik was hem op gaan zoeken - kwam hij naar me toe. Ik wilde hem wat lekkers geven, maar hij nam het niet aan. In plaats daarvan snuffelde hij eerst heel zachtjes m'n hele gezicht af.

Het was trouwens geen puber }:|
  Licht Ontvlambaar dinsdag 24 juni 2014 @ 20:57:49 #217
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_141505898
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:33 schreef Brighteyes het volgende:
Wij zijn nog steeds heel blij met onze retro vouwcaravan én ik haat het dat het halletje bij mijn schoonouders naar paard meurt, lekkere binnenkomer. :')

/nutteloos

Oh, en ik vond paardrijden, die vier keer dat ik het gedaan heb, altijd erg leuk. :Y
onze vouwwagen is inmiddels 20 jaar oud, realiseerde ik me vanmorgen. En ik ben er al vijf jaar erg gelukkig mee :D

Paarden vind ik machtig mooie dieren, heb geloof ik twee keer in mijn leven echt erop gezeten. Niets voor mij :N Maar ik ken wel een heel leuk paardenmeisje (van inmiddels 42) dat altijd heel verzorgd erbij loopt en lekker ruikt :+
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_141506003
Manegepaarden zijn meestal ook best afgestompt natuurlijk. Dat die zich terugtrekken is denk ik ook 'zelfbescherming', of een stoïcijns karakter waarop ze zijn uitgezocht. Niet-manegepaarden zijn wat gevoeliger en als je een tijdje met ze doorbrengt valt er vaak echt wel wat karakter aan te ontdekken. Er zit over het algemeen ook een groot verschil in merries en ruinen vind ik.

Caravans heb ik dan weer niets mee :P
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:08:56 #219
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141506519
Ik heb ook niks met caravans en had ook nooit iets met kamperen. Vreselijk leek het me. Mijn man heeft als kind niet anders gedaan dan kamperen en vond het altijd geweldig. Vorig jaar hebben we in een spontane opwelling een oude vouwwagen gekocht en zijn er mee op zomervakantie geweest. Ik vond het superleuk! :D Die meiden heel de dag lekker buiten, lekker vrij.

Dit jaar gaan we weer, maar van manlief had het eigenlijk niet gehoeven. Hij was er vorig jaar eigenlijk toch op uitgekeken zei hij. Wat hem betreft verkopen we dit jaar na de zomervakantie de vouwwagen, maar ik wil hem eigenlijk nog wel houden, als hij goed blijft. Het is best een fijn ding, hartstikke ruim enzo.

Dus ik snap al die sleurhut-eigenaren best wel.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:17:47 #220
37295 Luigi
mario pls
pi_141507006
Brrrrrrrrr kramperen.... helemaal niks mee. Da's geen vakantie hoor voor mij :D.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:18:00 #221
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141507023
Leuk Spring :)

ik ben aan het rondkijken voor een vouwwagen (Maar denk dat we er pas volgend jaar 1 kopen)

Nu het er trouwens toch over gaat....Wat zijn de voor/nadelen caravan vs. vouwwagen?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2014 @ 21:19:18 #222
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_141507092
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:17 schreef Luigi het volgende:
Brrrrrrrrr kramperen.... helemaal niks mee. Da's geen vakantie hoor voor mij :D.
Zoals ik kampeer is het wel uit te houden met een vaatwasser en CV ketel.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:21:10 #223
244125 laziness
pi_141507206
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:18 schreef PureEvil het volgende:

ik ben aan het rondkijken voor een vouwwagen (Maar denk dat we er pas volgend jaar 1 kopen)

Nu het er trouwens toch over gaat....Wat zijn de voor/nadelen caravan vs. vouwwagen?
De enige die ik zo weet is dat je over een vouwwagen heen kan kijken met rijden. Dat zou ik zelf bijvoorbeeld wel durven. Met een caravan dus mooi echt niet :N
Een vouwwagen kan soms behoorlijk tochten en koud zijn 's nachts. Een caravan is natuurlijk meer beschut en hebben allemaal wel een verwarming tegenwoordig. Maar dat is wat mijn moeder zegt van vroegah. We hadden een vouwwagen tot ik 2 was en daarna jaren een caravan dus ik heb geen bewuste vergelijking tussen beiden.

Ik wil ook wel graag een vouwwagen maar mijn man vindt de beperkte snelheid die je kan rijden maar niks.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:24:12 #224
37295 Luigi
mario pls
pi_141507444
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zoals ik kampeer is het wel uit te houden met een vaatwasser en CV ketel.
Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind. We hebben wel eens in Italie in zo'n kant & klare stacaravan gezeten, dat was op het randje :P.

En kamperen voor de kids vind ik zo'n nietszeggende reden, ze vinden zoveel leuk. Passen ze zich ook maar een beetje aan hoor :P.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:36:06 #225
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141508276
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind. We hebben wel eens in Italie in zo'n kant & klare stacaravan gezeten, dat was op het randje :P.

En kamperen voor de kids vind ik zo'n nietszeggende reden, ze vinden zoveel leuk. Passen ze zich ook maar een beetje aan hoor :P.
Nou, de enige reden dat ik het wel leuk vond was idd door de kinderen. Ik zie me niet met ons tweeën gaan kamperen bijvoorbeeld, daar zie ik de lol niet van in.

Maar nu hadden we een ideale plek, aan het speelveld, met maar 7 andere plekken op ons veldje. Ik kon eindelijk ook gewoon eens zitten en een boek lezen bij wijze van spreken, ipv alleen maar achter de een of de ander aan te sjouwen.

Dit jaar gaan we naar een andere camping en hebben we een plek met privé sanitair. Dus een hokje erbij met eigen douche en wc, dat lijkt me wel heel fijn.

En natuurlijk vinden kinderen een heleboel dingen leuk en wij blijven ook echt niet heel de dag op die camping hangen, we gaan elke dag wel iets doen, maar toch. En voor ons heeft het ook wel te maken met de hoeveelheid kinderen, bijvoorbeeld. Toen wij alleen de oudste hadden, zijn we bijvoorbeeld nog een rondreis door Somerset gaan maken, maar dat zie ik met nu drie meiden niet echt zitten. Alleen al om het feit dat het lastig is om normale hotelkamers te boeken waar je met z'n vijven op kan slapen.

Maar goed, met de kerst zijn we bijvoorbeeld nog een week naar een huisje geweest, met privésauna e.d. erin. dat was ook heerlijk en daar hadden die meiden het ook prima naar hun zin.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:38:40 #226
37295 Luigi
mario pls
pi_141508441
Scheelt ook dat de hele dag zitten en boeken lezen ook niet mijn manier van vakantie vieren is natuurlijk :P. Ook al hebben we dat 1 of 2x gedaan toen de uk nog heel ukkig was. Na een paar dagen ga je elkaar naar het leven staan van verveling :D.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 21:50:51 #227
5428 crew  miss_sly
pi_141509181
O, dat vind ik nou net het fijne aan de vakantie op de camping: S is de hele tijd op pad met vriendjes en vriendinnetjes en ik kan lezen, lezen en nog eens lezen O+
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:52:04 #228
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141509297
quote:
6s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:38 schreef Luigi het volgende:
Scheelt ook dat de hele dag zitten en boeken lezen ook niet mijn manier van vakantie vieren is natuurlijk :P. Ook al hebben we dat 1 of 2x gedaan toen de uk nog heel ukkig was. Na een paar dagen ga je elkaar naar het leven staan van verveling :D.
Van mij ook niet. :P Maar even een half uurtje zitten met een boekje vind ik wel eens lekker. Sterker nog, ik kan genieten van momenten van verveling omdat ik altijd iets 'moet doen'.

Wat mij persoonlijk dan weer helemaal niet trekt is vakantie in een all-in resort. Ik kan er namelijk helemaal niet tegen om een hele dag op dezelfde plek te blijven. Ik heb dat vroeger een keer gedaan met een vriendin, naar Gran Canaria. Zij wilde heel de dag aan het zwembad liggen en ik verveelde me de pest en wilde na 2 dagen al naar huis. :D
pi_141509557
wij huren dit jaar een sufkutterig chaletje in brabant op een camping met 2 buitenzwembaden en een speeltuin. en da wast. geen uitjes, geen uit eten, geen niks, want budget op. dus ik ben op vakantie en doe nog steeds boodschappies bij de aldi :P

maar ik ben wel 2 weken op vakantie in het hoogseizoen, met zwembad en speeltuin voor 650 pleuri *O*

glas half leeg
glas half vol
  dinsdag 24 juni 2014 @ 21:58:36 #230
37295 Luigi
mario pls
pi_141509773
Nette prijs simmu. Ik vind de hoogseizoen prijzen hemeltergend, helemaal als ik zie wat je ervoor krijgt.

Wij gaan ook voor een weekje Ardennen, waarschijnlijk. Maar wel op een klein rustig park en in een huisje dus :P. Mooie omgeving, lekker er op uit. Of we moeten nog tegen wat anders aanlopen, een last minute sluiten we ook niet uit. Ik weiger nog langer om in januari of eerder nog na te gaan denken over waar ik in fucking' augustus naar toe zou willen gaan :'). Ik zie wel. De vakantieweken zijn geprikt, opties bekend en anders blijven we lekker thuis. Ook prima.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 22:01:14 #231
5428 crew  miss_sly
pi_141509969
Ik zou dat niet 'ook goed' vinden. Ik wil echt wel op vakantie, ergens waar de kans op mooi weer tamelijk groot is. En dan wisselen we dagjes op stap af met lekker op de camping hangen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:02:00 #232
37295 Luigi
mario pls
pi_141510019
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik zou dat niet 'ook goed' vinden. Ik wil echt wel op vakantie, ergens waar de kans op mooi weer tamelijk groot is. En dan wisselen we dagjes op stap af met lekker op de camping hangen.
Scheelt natuurlijk wel dat we in de meivakantie ook nog weg zijn geweest.
pi_141510027
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 21:24 schreef Luigi het volgende:

Ja dat klinkt al een stuk beter! Nah, ik gruw echt alleen van het idee alleen al. Ik moet gewoon een eigen wc hebben, 4 muren, een lekker bedje en op zich mag het best allemaal primitief zijn of oud, hoeft echt geen 5 sterren te zijn, maar die randvoorwaarden blijven kei-hard overeind.
Ja, dit.
Absoluut ook geen 5 sterren iets.

Ik heb niets tegen primitief, sterker nog...wij huurden ieder jaar een primitief huis in de Ardennen. Prachtig, middenin de natuur. Maar wel met muren en een wc/badkamertje (en vooral geen andere mensen).

Hoewel zo'n vast ding voor een seizoen, zoals Spring, waar je dan een weekendnacht naartoe kunt...prima. Maar geen vakantie van een week of langer.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 22:05:05 #234
5428 crew  miss_sly
pi_141510216
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt wel.
Wij zijn dot jaar nog niet weggeweest. Tot vorig jaar gingen we minstens twee, vaak drie keer per jaar :@ dus ik heb er echt wel vreselijk veel zin in!
pi_141510246
Wij gaan dit jaar weer niet trouwens. Wel jammer maar het is niet anders.
Je kunt je geld maar 1 keer uitgeven helaas.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:06:15 #236
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_141510293
Wij gaan naar Tsjechië eind augustus. Nog nooit geweest maar een beetje zoeken naar bergen, meren en wandelen en lummelen. Meestal zitten we in de dolomieten maar nu eens naar het reuzengebergte. Erg benieuwd en ook een leuke prijs. 648 euro voor 2 weken in een huisje bovenop een berg.
If you can dream it, you can do it...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:07:23 #237
37295 Luigi
mario pls
pi_141510362
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat scheelt wel.
Wij zijn dot jaar nog niet weggeweest. Tot vorig jaar gingen we minstens twee, vaak drie keer per jaar :@ dus ik heb er echt wel vreselijk veel zin in!
Hm, wij zijn eigenlijk nooit van die veel-gangers geweest. Meestal 1x per jaar een uitgebreide rondreis en een paar keer een weekendje weg ofzo maar niet echt als vakantie dus. Dit wordt eigenlijk 1 van de eerste keren dat we - waarschijnlijk - 2 x per jaar het buitenland gaan zien.

En eigenlijk wil ik gewoon heel graag drie weken door Noorwegen trekken maar dat zit er na het London avontuur gewoon financieel even niet in dus dat bewaren we voor volgend jaar oid en dat frustreert me :P.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:08:39 #238
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141510456
Wij gaan dit jaar niet op vakantie geloof ik. Zou niet slim zijn midden in het hoogseizoen al het werk te laten vallen.
Misschien het najaar. als we dan niet druk zijn met verhuizen. Ofzoiets.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 22:13:18 #239
5428 crew  miss_sly
pi_141510750
Ik hou echt van op vakantie gaan. Ik vind het echt heel erg wennen dat dag niet meer zomaar kan, en dat de prijzen zo hoog zijn in het hoogseizoen. Dat we straks met half Nederland op vakantie zijn. Eens kijken of ik het dan nog steeds leuk vind ;)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:13:36 #240
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141510771
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:07 schreef Luigi het volgende:

En eigenlijk wil ik gewoon heel graag drie weken door Noorwegen trekken ...
Dat wil oudste ook erg graag. Maar ja, die wil ook graag naar Bangkok. En op schoolreisje naar Laos. En 'gewoon' naar opa en oma's in Nederland. En naar tante in Frankrijk. En tussendoor een weekendje weg.

't Wordt tijd dat oudste zelf 'r centjes gaat verdienen :P

Speaking of which: jongste wil graag een iPhone. Dus die kwam laatst vragen hoe lang hij nou precies z'n zakgeld moet sparen voor hij genoeg heeft. Dat bleek precies 8 jaar te zijn. Heeft 'ie op z'n 18e toch fijn een iPhone :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:15:47 #241
37295 Luigi
mario pls
pi_141510927
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat wil oudste ook erg graag. Maar ja, die wil ook graag naar Bangkok. En op schoolreisje naar Laos. En 'gewoon' naar opa en oma's in Nederland. En naar tante in Frankrijk. En tussendoor een weekendje weg.

Speaking of which: jongste wil graag een iPhone. Dus die kwam laatst vragen hoe lang hij nou precies z'n zakgeld moet sparen voor hij genoeg heeft. Dat bleek precies 8 jaar te zijn. Heeft 'ie op z'n 18e toch fijn een iPhone :D
Haha dat lijkt op de vraag van de uk die zich afvroeg wanneer ze een iPad kon kopen van 50ct / week. Was ook een forse domper :P.
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 22:18:39 #242
5428 crew  miss_sly
pi_141511163
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:13 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Hahaha, acht jaar, zo lekker te overzien :D
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:19:24 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141511232
Vakantie wij gaan naar Duitsland logeren bij de boer in een huisje. En we vertrekken gewoon zaterdag al 8-)
pi_141511240
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:02 schreef Luigi het volgende:

[..]

wij ook :)

en nja, ik vind nederland een prima vakantieland. misschien dat ik dan raar ben ofzo, maar ik hoef niet zo nodig naar erg ver weg. iik moet er echt niet aan denken om 8 uur met mijn wederhelft in een auto of vliegtuig opgesloten te zitten *ril*
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:23:40 #245
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141511505
Tja, ik wil ook wel ver en warm. Maar ja, er is ook nog zoiets als de werkelijkheid. En daar kan ik dat niet betalen. :')
Nog geen idee wat we gaan doen vakantiegewijsch. Misschien Normandie. Of we moeten ergens een leuke last minute vinden.

Wij zijn nooit 'zomaar' op vakantie geweest. Man werkt in de bouw dus vakantie ligt dan vast.
pi_141511534
mijn ouders hadden vroeger altijd een caravan op een seizoensplaats in zeeland (ook een tijdje een stacaravan in het bos) en ik heb dat als kind als erg fijn ervaren en heb daar leuke herinneringen aan
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:24:09 #247
37295 Luigi
mario pls
pi_141511536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:19 schreef simmu het volgende:

[..]

wij ook :)

en nja, ik vind nederland een prima vakantieland. misschien dat ik dan raar ben ofzo, maar ik hoef niet zo nodig naar erg ver weg. iik moet er echt niet aan denken om 8 uur met mijn wederhelft in een auto of vliegtuig opgesloten te zitten *ril*
Niks tegen Nederland (wel tegen Nederlanders wellicht :P) maar ik vind reizen echt onderdeel van de vakantie dus ik kan echt genieten van een trein of vliegreis. En stiekem ook van het rondhangen en rondkijken op een groot vliegveld, heerlijk.
pi_141511607
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:23 schreef debuurvrouw het volgende:
Tja, ik wil ook wel ver en warm. Maar ja, er is ook nog zoiets als de werkelijkheid. En daar kan ik dat niet betalen. :')
Nog geen idee wat we gaan doen vakantiegewijsch. Misschien Normandie. Of we moeten ergens een leuke last minute vinden.

Wij zijn nooit 'zomaar' op vakantie geweest. Man werkt in de bouw dus vakantie ligt dan vast.
even ter perspectief: wmb is normandie ver en warm ;)
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:27:24 #249
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_141511734
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:25 schreef simmu het volgende:

[..]

even ter perspectief: wmb is normandie ver en warm ;)
ver misschien wel. Warm niet? Niet anders dan hier iig. :P Maar ik vind de autorit al vakantie op zich. Heerlijk! En de jongens ook trouwens. Dat is wel een kadootje. :D
  Moderator dinsdag 24 juni 2014 @ 22:27:50 #250
5428 crew  miss_sly
pi_141511760
Ik vind de reis an sich inderdaad ook al echt onderdeel van de vakantie. Heerlijk, het reizen zelf. Ik vind Nederland prima, maar ik wil ook wel even echt weg. En met maar één kind is het iets wat we ook kunnen. Ik wil me dan ook best in januari al verdiepen in welk land en welke camping en dan verheug ik me er gewoon een half jaar op :P
pi_141511821
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Niks tegen Nederland (wel tegen Nederlanders wellicht :P) maar ik vind reizen echt onderdeel van de vakantie dus ik kan echt genieten van een trein of vliegreis. En stiekem ook van het rondhangen en rondkijken op een groot vliegveld, heerlijk.
voor mij is het reizen in mijn beleving nou juist de kutfactor. ja, als ik alleen mag, dan is het leuk. maar nu? hell no
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:30:25 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_141511908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:28 schreef simmu het volgende:

[..]

voor mij is het reizen in mijn beleving nou juist de kutfactor. ja, als ik alleen mag, dan is het leuk. maar nu? hell no
Oh nee, heerlijk, ook met alle frustraties eromheen (zoals uitvallende internationale treinen zodat je je aansluiting mist op Brussel naar Londen toe :P ), lekker pieken op de stress ;) en daarna uiteraard wel relaxen in een voortzoevende trein terwijl je naar buiten staart...

En de ogen van zo'n uk die vanuit een dorpje van niks opeens in een wereldstap uitstapt en om zich heen kijkt O+.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:30:47 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141511925
Heerlijk de reis er naartoe, ons hoor je ook niet klagen. En nu maken we een leuke tussenstop in Keulen.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juni 2014 @ 22:33:03 #254
37843 lady-wrb
kortaf
pi_141512069
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:08 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij gaan dit jaar niet op vakantie geloof ik. Zou niet slim zijn midden in het hoogseizoen al het werk te laten vallen.
Misschien het najaar. als we dan niet druk zijn met verhuizen. Ofzoiets.
verhuizen? heb ik wat gemist? :o
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:33:15 #255
37295 Luigi
mario pls
pi_141512084
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:30 schreef _Bar_ het volgende:
Heerlijk de reis er naartoe, ons hoor je ook niet klagen. En nu maken we een leuke tussenstop in Keulen.
Zelfs autorijden is geen probleem, zolang het maar niet in de gestresste kutlanden is zoals in en rond de grote steden in Italie bijvoorbeeld :'). Daar is echt geen donder aan. Maar eindeloos rondrijden in Scandinavie, heerlijk! Daar stap ik elke dag met plezier in de auto zo'n beetje.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:35:44 #256
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141512252
Ik las net wel dat je alleen in de binnenstad van Keulen niet meer zonder een milieu sticker op je auto daar mag rijden. Die is nieuw voor ons.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:40:49 #257
37295 Luigi
mario pls
pi_141512532
Duitsland heeft toch sowieso iets van een milieu heffing voor buitenlanders ingevoerd hoorde ik vandaag, of is dat nog niet dit jaar?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:44:17 #258
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_141512789
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:40 schreef Luigi het volgende:
Duitsland heeft toch sowieso iets van een milieu heffing voor buitenlanders ingevoerd hoorde ik vandaag, of is dat nog niet dit jaar?
daar heb ik verder nog niks over gehoord en de fam heb ik er ook nog niet over gehoord. En wij komen best vaak in Duitsland ivm familie.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:46:09 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141512923
quote:

Met onze vouwcaravan (ja, dat is een heel ander ding dan een vouwwagen! ;) ) mag je in Frankrijk gewoon 130, en dat rijdt prima! :Y Dat lukt met een caravan niet.

Nadeel van de klapper is dat je zorgvuldiger moet inpakken. Denk ik dan, ik heb nooit een caravan-caravan gehad. ;)

Wij hebben dus zoeen als deze. Achter de auto een aanhanger en uitgeklapt een caravan: http://www.basgriffioen.nl/rapido/images/rapido_history_2.jpg
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:46:21 #260
244125 laziness
pi_141512939
Ik heb toch een voordeel gevonden aan dat op 60m2 wonen. Heel veel geld over om te sparen en van op vakantie te gaan. Wij gaan meerdere keren per jaar op vakantie. Tussen hemelvaart en pinksteren naar Toscane geweest, over twee weken ook 3 weken naar de zon en ik ga in oktober nog naar New York met vriendinnen. Dat lukt volgend jaar als gup naar school moet ook niet meer helaas, zo vaak en betaalbaar weg.

Ik wil heel graag toeren door Scandinavië maar zowel de behoefte aan warmte en zon als de prijzen daar ter plaatse houden me tot nu toe nog tegen.

Over twee weken gaan we dus trouwens voor 3 weken weg met de tent en we komen er maar niet uit waar we nou heen gaan :')
  dinsdag 24 juni 2014 @ 22:52:11 #261
37295 Luigi
mario pls
pi_141513330
Oeh New York. Staat ook keihoog op de wishlist hier. :9.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:02:50 #262
244125 laziness
pi_141513901
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:52 schreef Luigi het volgende:
Oeh New York. Staat ook keihoog op de wishlist hier. :9.
Vooral een slaapplaats is duur :X
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:05:12 #263
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141514028
Bij zo'n vouwcaravan, heb je daar nou ook nog iets van een voortent ofzo bij?

Ik heb niet echt ervaring met een caravan, maar het voordeel van een vouwwagen tov een caravan lijkt me het compacte ervan. Onze vouwwagen is achter de auto gewoon een redelijke aanhanger, waar ook nog een hoop bagage in kan, maar eenmaal uitgeklapt is hij bijna 6x7m inclusief luifel.
pi_141514325
New York O+ ben ik 5 keer geweest (voor ik kinderen had) Super.
Ik zou er dolgraag met man en kinderen naartoe gaan, maar ja...
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:12:47 #265
244125 laziness
pi_141514487
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:10 schreef lily het volgende:
New York O+ ben ik 5 keer geweest (voor ik kinderen had) Super.
Ik zou er dolgraag met man en kinderen naartoe gaan, maar ja...
Ik snap je. Vliegtickets x5 is niet grappig meer -O-
pi_141514566
Wij hebben dit jaar gekozen voor 5 dagen Disney. We gaan een dag eerder rijden wn dan overnachten in een premier classe hotel. Mijn vakantie begint zodra ik de deur op slot draai.

Eind van de vakantie gaan we nog een week naar Hof van Saksen.

Ik ben aan het aftellen. Nog 7 dagen werken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:17:33 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141514758
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:05 schreef She-Wolf het volgende:
Bij zo'n vouwcaravan, heb je daar nou ook nog iets van een voortent ofzo bij?

Ik heb niet echt ervaring met een caravan, maar het voordeel van een vouwwagen tov een caravan lijkt me het compacte ervan. Onze vouwwagen is achter de auto gewoon een redelijke aanhanger, waar ook nog een hoop bagage in kan, maar eenmaal uitgeklapt is hij bijna 6x7m inclusief luifel.
:Y Ja, we hebben er idd een voortent bij. Caravan is dan zeg maar 3,60 breed en 2m diep en dan de voortent nog eens 3m diep. Dus daar staat het gasstel etc.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:18:10 #268
244125 laziness
pi_141514789
Oh ja om 05.00uur opstaan om dan terwijl de zon opkomt al een eind in Duitsland of Frankrijk te zitten en dat dan de wereld begint te ontwaken. Heerlijk O+

Premier Classe in Bussy st Georges en dan een ruime hoekkamer Vicky. Vorig jaar goed bevallen.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:21:28 #269
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141515001
En ja, ook ik hou van de reis, dat crispy gevoel van het ontwaken van de dag! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, nou ja... 70km de Franse grens over. :') :D
pi_141515011
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:18 schreef laziness het volgende:
Oh ja om 05.00uur opstaan om dan terwijl de zon opkomt al een eind in Duitsland of Frankrijk te zitten en dat dan de wereld begint te ontwaken. Heerlijk O+

Premier Classe in Bussy st Georges en dan een ruime hoekkamer Vicky. Vorig jaar goed bevallen.
ja idd in Bussy... hopen dat we een hoekkamer krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:34:59 #271
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141515771
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
En ja, ook ik hou van de reis, dat crispy gevoel van het ontwaken van de dag! Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Spanje, nou ja... 70km de Franse grens over. :') :D
dat noem ik gewoon Frankrijk hoor. ;) ;)
in de haak.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:42:49 #272
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_141516129
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:34 schreef trui het volgende:

[..]

Nietus
  dinsdag 24 juni 2014 @ 23:47:26 #273
244125 laziness
pi_141516355
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:21 schreef Brighteyes het volgende:
Aan de Middellandse Zee kust?
pi_141522419
Mogge!

Zijn er hier mensen die geloven dat dromen betekenis kunnen hebben? Ik droom de laatste tijd afwisselend dat mn tanden uitvallen en de remmen van mn auto het niet meer doen. Je zou er bijna wat achter zoeken. O~)
  woensdag 25 juni 2014 @ 07:32:36 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141522467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 23:34 schreef trui het volgende:

[..]

En toch hoop ik dat de boodschappen er een heel stuk goedkoper zijn. ;)

Lazi, middelandse zee idd. :Y
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:00:52 #276
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_141522663
als ik de franse grens over ga ben ik in frankrijk bedoel ik. [/eigengrappenuitlegtijd].
in de haak.
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:15:07 #277
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141522797
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:00 schreef trui het volgende:
als ik de franse grens over ga ben ik in frankrijk bedoel ik. [/eigengrappenuitlegtijd].
't Was laat gisteren he Truitje? :*

Ik zit nog een paar studieopdrachten te fabriceren voor we overmorgen vliegen. Veel creatief gefröbel en dat lukt niet zo met een vol hoofd. En inderdaad: vakantie begint op het vliegveld, op het moment dat ik ingecheckt de paspoortcontrole door ben. Helemaal nu hub en ik genoeg miles hebben bij Emirates om -onafhankelijk van ons ticket- in de business class lounge te mogen zitten. Hier in Dubai is dat echt een feestje O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:26:55 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_141522898
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:21 schreef -Spring het volgende:
Mogge!

Zijn er hier mensen die geloven dat dromen betekenis kunnen hebben? Ik droom de laatste tijd afwisselend dat mn tanden uitvallen en de remmen van mn auto het niet meer doen. Je zou er bijna wat achter zoeken. O~)
Het schijnt dat de auto in je dromen voor jezelf staat.

En dan hoop ik dat dat alleen tong auto's geldt en niet voor andere transportmiddelen, want ik droomde vd week dat er een enorm vliegtuig heel laag langskwam en 100/150 meter van ons huis neerstortte :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:34:59 #279
244125 laziness
pi_141522983
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:32 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

En toch hoop ik dat de boodschappen er een heel stuk goedkoper zijn. ;)

Lazi, middelandse zee idd. :Y
Dat is een leuk stukje kust.
Waar gaan jullie precies heen?
pi_141523007
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 07:21 schreef -Spring het volgende:
Mogge!

Dat met je tanden kan betekenen dat je 'bang' bent om ouder te worden, heb ik ooit eens gelezen.
Ik droom al mijn hele zwangerschap dat ik van de trap val, maar dat is meer angst voor mijn eigen lompheid :')
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  woensdag 25 juni 2014 @ 08:55:16 #281
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_141523185
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:26 schreef Leandra het volgende:
Het schijnt dat de auto in je dromen voor jezelf staat.
Zeg je nu dat Spring ongeremd is?
  woensdag 25 juni 2014 @ 10:58:45 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141525865
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:34 schreef laziness het volgende:

[..]

Dat is een leuk stukje kust.
Waar gaan jullie precies heen?
Sant Pere Pescador, in de Golf van Roses.
Niet al te grote camping pal aan het strand. O+
  woensdag 25 juni 2014 @ 10:59:44 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141525899
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:00 schreef trui het volgende:
Natuurlijk, zoiets had ik natuurlijk kunnen verwachten... :D
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:00:35 #284
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141525924
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 08:15 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

't Was laat gisteren he Truitje? :*

Ik zit nog een paar studieopdrachten te fabriceren voor we overmorgen vliegen. Veel creatief gefröbel en dat lukt niet zo met een vol hoofd. En inderdaad: vakantie begint op het vliegveld, op het moment dat ik ingecheckt de paspoortcontrole door ben. Helemaal nu hub en ik genoeg miles hebben bij Emirates om -onafhankelijk van ons ticket- in de business class lounge te mogen zitten. Hier in Dubai is dat echt een feestje O+
Oh dat zal idd ja! Heerlijk! :Y
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:29:59 #285
244125 laziness
pi_141526686
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 10:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Sant Pere Pescador, in de Golf van Roses.
Niet al te grote camping pal aan het strand. O+
Leuk! Fijne stranden daar.
In de omgeving zijn Cadaques en Besalú een aanrader om te bezoeken.
Ik vond de boodschappen overigens niet veel goedkoper dan Frankrijk ;)
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:35:47 #286
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141526846
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 22:33 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

verhuizen? heb ik wat gemist? :o
Nee hoor niks gemist. we hebben nog geen concrete plannen.
Het is wel tijd de boel weer eens te schuffelen. Van te lang op dezelfde plek word je roestig :P
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:36:59 #287
176471 oh-oh
pi_141526883
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Nee hoor niks gemist.
Het is tijd de boel weer eens te schuffelen. Van te lang op dezelfde plek word je roestig :P
:D Oooh komt het daardoor???
Joh, zo mooi als je nu zit ga je toch never nie meer wonen?
( Groucho Marx )
  woensdag 25 juni 2014 @ 11:38:23 #288
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141526930
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 11:36 schreef oh-oh het volgende:

[..]

:D Oooh komt het daardoor???
Joh, zo mooi als je nu zit ga je toch never nie meer wonen?
M`n tuin is fakking veel te groot om bij te houden man :D
En voor de kinderen is een woonwijk ook wel eens leuk. Een beetje aanloop enzo, ik mis dat wel :)
Hoewel ik niet midden in een woonwijk wil wonen, meer een beetje aan de rand ofzo :)
  woensdag 25 juni 2014 @ 12:01:42 #289
176471 oh-oh
pi_141527644
:D Wij woonden vroeger midden in het centrum, en we hadden altijd open huis, ik was het liefst bij opa en oma op de boerderie :')
( Groucho Marx )
  woensdag 25 juni 2014 @ 13:56:44 #290
100412 mefke79
komt goed!
pi_141531255
quote:

Nou hebben wij nooit een caravan gehad, maar het voordeel van een vouwwagen boven een tent is voor ons dat we van de grond af liggen en we meer mee kunnen nemen. En dat je er inderdaad gewoon 130 mee mag in Frankrijk en Duitsland. Dat mag niet met alle vouwwagens, maar wel met de onze.
Als je een vouwwagen gaat kopen moet je van te voren bedenken wat je wilt: snel bouwen en staan of langer bouwen, maar dan ook meer ruimte/luxe. Wij hebben vorig jaar einde zomer (want prijzen laag) een oudje gekocht die we in een kwartier hebben staan inclusief voortent. Daar passen we met z'n viertjes prima in. Wat Be zegt over pakken klopt wel, je moet wat beter plannen omdat je een foute verdeling echt wel voelt achter de auto.
Nou hadden wij sowieso nog alle spullen van de tent (die we ook nog hebben) dus verder zijn we niet veel kwijt aan aanschaf.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:11:11 #291
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_141531718
Aan welke bedragen moet ik denken met een gebruikte vouwwagen of meerdehands caravan? Ik ben een absolute leek op dit gebied.
Ylana
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:17:56 #292
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_141531955
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 12:01 schreef oh-oh het volgende:
:D Wij woonden vroeger midden in het centrum, en we hadden altijd open huis, ik was het liefst bij opa en oma op de boerderie :')
Praktisch gezien is het voor mij ook veel handiger om wat dichter bij het centrum te wonen :)
Ik woon 3,5 km van de suup af en dat breekt me een beetje op..
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:21:59 #293
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_141532086
quote:
19s.gif Op woensdag 25 juni 2014 13:56 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Nou hebben wij nooit een caravan gehad, maar het voordeel van een vouwwagen boven een tent is voor ons dat we van de grond af liggen en we meer mee kunnen nemen. En dat je er inderdaad gewoon 130 mee mag in Frankrijk en Duitsland. Dat mag niet met alle vouwwagens, maar wel met de onze.
Als je een vouwwagen gaat kopen moet je van te voren bedenken wat je wilt: snel bouwen en staan of langer bouwen, maar dan ook meer ruimte/luxe. Wij hebben vorig jaar einde zomer (want prijzen laag) een oudje gekocht die we in een kwartier hebben staan inclusief voortent. Daar passen we met z'n viertjes prima in. Wat Be zegt over pakken klopt wel, je moet wat beter plannen omdat je een foute verdeling echt wel voelt achter de auto.
Nou hadden wij sowieso nog alle spullen van de tent (die we ook nog hebben) dus verder zijn we niet veel kwijt aan aanschaf.
Goed dat je dr zelf over begint, want dat was ik dus vergeten te vragen :P (voor/nadelen tent vs. vouwwagen)

Trouwens....Voor een tent heb je toch ook een aanhangkarretje nodig of niet? (tenminste...ik zag er vorig jaar een paar)
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:36:37 #294
100412 mefke79
komt goed!
pi_141532597
Wij gooiden onze tent in de auto en dan een skibox erbij voor bagage. Maar dan zat onze station ramvol met alleen twee volwassenen. Dat ging em dus niet worden met twee kinderen, dus dan kwamen we toch al snel aan een karretje. Tent was ook te klein voor vier personen, dus toen een vouwwagen ipv nieuwe tent en kar.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:38:22 #295
100412 mefke79
komt goed!
pi_141532642
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Saffier het volgende:
Aan welke bedragen moet ik denken met een gebruikte vouwwagen of meerdehands caravan? Ik ben een absolute leek op dit gebied.
vouwwagen ligt eraan welk merk en hoe oud. Wij hebben 1000 betaald vorig jaar voor een oudje maar wel een Holtkamper Flyer en die zijn wat duurder. Je hebt al vouwwagens voor 400 euro. Als je tegen een groen met bruine of oranje tent kan, dan is dat geen probleem. Die van ons is volgens mij van 1989. Als de bak niet rot is, de tent niet lekt en de as oke, dan kan er weinig mis. Twee nieuwe bandjes zullen je de kop niet kosten.
  woensdag 25 juni 2014 @ 14:45:11 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_141532820
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 14:11 schreef Saffier het volgende:
Zoeen als de onze (Een Rapido Confort) kost ongeveer 600-700 euro op marktplaats.
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:00:20 #297
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141533326
Vouwwagens kan je nog wel voor minder kopen volgens mij. Wij hebben een alpenkreuzer grand parade of zoiets uit ongeveer 1996, groen met blauw en wij hebben daar iets minder dan 500 voor betaald.

Ik denk dat de stalling voor een vouwwagen ook goedkoper is dan voor een caravan, trouwens
pi_141533468
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:00 schreef She-Wolf het volgende:
Vouwwagens kan je nog wel voor minder kopen volgens mij. Wij hebben een alpenkreuzer grand parade of zoiets uit ongeveer 1996, groen met blauw en wij hebben daar iets minder dan 500 voor betaald.

Ik denk dat de stalling voor een vouwwagen ook goedkoper is dan voor een caravan, trouwens
Onze vouwwagen was ¤300,-. Wel oud maar enorm netjes onderhouden.

De caravan iets van ¤5000,- geloof ik. Maar als je bedenkt dat wij elk jaar ¤3000,- neertellen voor de huur van een stacaravan, hebben we dat er zou uit.

De stallingskosten vind ik reuze meevallen trouwens. ¤300,- per jaar bij een caravanboer. Staat ie in een eigen ruimte waar we de sleutel van krijgen. We kunnen m dus altijd meenemen zonder afspraak.
  Moderator woensdag 25 juni 2014 @ 15:14:00 #299
5428 crew  miss_sly
pi_141533751
¤ 3000 euro? Echt? Zoveel zijn wij niet kwijt. Ik snap de aanschaf ook wel, moet ik zeggen. Zelf denk ik ook wel eens aan een tent, vouwwagen of caravan, maar ik geloof nooit dat B al zo ver is of ooit zover zal zijn :+
pi_141534615
Ik zoi wel een stacaravan willen hebben ergens..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 25 juni 2014 @ 15:58:15 #301
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_141535114
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 15:14 schreef miss_sly het volgende:
¤ 3000 euro? Echt? Zoveel zijn wij niet kwijt. Ik snap de aanschaf ook wel, moet ik zeggen. Zelf denk ik ook wel eens aan een tent, vouwwagen of caravan, maar ik geloof nooit dat B al zo ver is of ooit zover zal zijn :+
In het hoogseizoen ben je dat toch al gauw kwijt, denk ik? WIj betalen nu ook al 1000 euro voor een staplaats van 10 dagen. In Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')