Ik erger me aan Nederlands zongedrag en vind het zorgwekkend. Dit ga ik toelichten.
Op de basisschool, als de zon had geschijnt de vorige dag, was de hele klas verbrand. "Ik ben verbrand" was ieders kringverhaal. Op die van een paar na waaronder ik dan. Waarom die ouders niks deden tegen verbranden van hun kind I don't know.
Middelbare schoon allemaal oh oh cherso figuren met hun zonnebank en in de zomer dik verbrand.
Wtf??? Hebben mensen geen geld voor zonnebrand? Ik verbrand never enige keer was in de brugklas met een sportdag op de Leidse Atletiekbaan maar daar bleef het bij.
Maar oke ik heb gewoon goede genen allochtoonse blanke huid maar makkelijk bruin, zo erg dat vorig jaar als ik me in de badkamer omkleedde ik schrok van twee grote witte koplampen.

En als ik bewust in de tuin of zo ga liggen zonnen smeer ik me in voor bv even de stad in niet.
Nederlanders erkennen hun eigen genetica niet. Zo zie je veel haarkleuringen en zonnebank bij hen. Maar ze beseffen vaak niet dat ze een Hollandse huid hebben die makkelijk verbrand dus die moeten ze goed beschermen. En dat doen ze niet, super dom, en door dit soort mensen worden we overspoeld met huidkanker waarschuwingen.
Als de zon een beetje brand gaan ze in de zon liggen. Ze smeren zich in met olijfolie omdat ze denken sneller bruin te worden of ze gebruiken geen zonnebrand omdat ze denken dat je met zonnebrand niet bruin wordt. En tenslotte moeten we allemaal op Samantha van der Plas - de Jong willen lijken.
ps is schijnen goed of is het scheinen? Mijn mobiel heeft geen spellingscontrole