quote:
Op maandag 16 juni 2014 15:18 schreef Michielos het volgende:[..]
hij heeft wel al wat brokken tot zich genomen

hij hoefde geen snoepje

merk wel dat ie heel aanhankelijk is. Hij kan even geen genoeg krijgen van geaaid worden en tegen me aan liggen haha
Misschien zijn deze wel interessant voor je om te lezen, kort en duidelijk uitgelegd
http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-1http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-2http://plazilla.com/page/(...)r-dan-alleen-miauw-3Veel geluk met je mooie nieuwe vriendje in ieder geval
quote:
Op maandag 16 juni 2014 15:22 schreef Sunshine1982 het volgende:Ik heb geen vraag, maar een klacht
Sinds ongeveer 6e maand van mijn zwangerschap tot aan nu negeren mijn 2 katten mij compleet. Bij baasje gaan ze altijd knuffelen en lief liggen en als ik ze daarna roep en ze zien me, kijken ze me even aan en lopen gewoon verder

Het zal wel een fase zijn want daarvoor waren ze lief en aanhankelijk.
Einde klacht.

Daar zou ik echt enorm van balen, maar ze voelen echt wel aan dat er iets anders is, dus ik hoop voor je dat het inderdaad een 9 maanden durende fase is

En anders zijn sommige katten prima om te kopen

quote:
Op maandag 16 juni 2014 15:27 schreef Renesite het volgende:Een kat en slaapplek. Ik wil ze niet in mijn bed. We hebben een open keuken/woonkamer en ergens zegt iets in mij: hmmm... wel veel ruimte tot donderjagen

! Waar laten jullie de katten 's nachts?
Ik denk dat ik gewoon wat onzeker ben

In het hele huis, tuurlijk kan er wel 'ns wat kapot gaan in het begin (bij kittens is die kans iig wel aanwezig

) of kom je er later achter dat die vaas laten staan toch niet zo handig was, maar katten regelmatig opsluiten in een kleinere ruimte ben ik niet zo'n voorstander van. De meeste katten hebben behoefte aan ruimte en kunnen gefrustreerd raken en vervelend gedrag gaan vertonen of juist dan gaan lopen draken als ze weer de ruimte hebben. Verder krijgen katten ook vanzelf door dat je op bepaalde tijdstippen ze op gaat sluiten, vinden ze dat dan niet leuk, nou, veel plezier met de katten op gaan sluiten

Bij kittens of een nieuwe kat zou ik het overigens wel opbouwen, vooral bij de kleintjes geef ik rustig aan steeds meer ruimte om ze rustig te laten wennen en ongelukjes met de kattenbak te voorkomen.
En katten zijn meestal ook niet zo'n fan van gesloten deuren, helemaal niet als het personeel achter die deur is, dus het kan zijn dat je wat trucs toe moet passen als je ze niet in de slaapkamer wil. Bijvoorbeeld stofzuiger recht achter de deur, aanzetten en stekker uit het stopcontact, zodra ze bijvoorbeeld aan de deur gaan krabben hoef jij niet op te staan maar alleen de stekker er in te doen. Je hebt ook speciale spuitbussen met lucht en een sensor, die houden ze ook bij de deur weg. Zulke manieren zonder dat jij er aan te pas komt, geven als het goed is het resultaat dat de kat de deur niet leuk/interessant meer zal vinden en jou nog wel

Maar dit ligt dus ook allemaal aan het karakter van de kat, wat de kat/kitten gewend is, etc. Mijn ervaring is dat de stukjes meestal vrij snel op z'n plek vallen als jullie samen aan elkaar en het huis met huisgenootje wennen, je komt er vanzelf achter wat wel of niet gaat, en soms gaat iets in het begin niet goed en kan dat later wel