Emoties zijn afgevlakt wilt niet zeggen dat ik ze niet heb. Ik speel op een ander speelveld dan de meeste, ieder mens dat tegen mij praat is als een klap. Ze stelen mijn energie weg, ik zie ze zelfs als een gevaar voor mijzelf en ben onbewust bang dat ik hen ook bezeer. Daar komt veel stress bij kijken daarboven op nog de verwachtingen die mensen hebben waar ik niet aan kan voldoen. Aan het eind van de dag ben ik moe is al mijn energie weg en kan ik niets meer.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Enerzijds heb je dus geen behoefte aan sociaal contact, zijn je emoties grotendeels afgevlakt... maar wat maakt het dan toch zo stressvol voor je om met anderen om te gaan?
Maar dat gevoel, die klap die je beschrijft als mensen tegen je praten, dat komt toch ergens vandaan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:57 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Emoties zijn afgevlakt wilt niet zeggen dat ik ze niet heb. Ik speel op een ander speelveld dan de meeste, ieder mens dat tegen mij praat is als een klap. Ze stelen mijn energie weg, ik zie ze zelfs als een gevaar voor mijzelf en ben onbewust bang dat ik hen ook bezeer. Daar komt veel stress bij kijken daarboven op nog de verwachtingen die mensen hebben waar ik niet aan kan voldoen. Aan het eind van de dag ben ik moe is al mijn energie weg en kan ik niets meer.
En ik heb niets dat ik echt wil niet op vakantie naar hier of daar, ik wil geen dikke tv, ik kan met vrij weinig leven, dus ik werk dan enkel voor mijn eigen onderhoud, terwijl ik mezelf niet eens zo graag wil onderhouden....
Een grote paradox. Maar ik haat niemand ik zou enkel wensen dat ze me met rust lieten.
Bron?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 00:13 schreef richard_prf het volgende:
[..]
Schenkstroop is dood. letterlijk.
Nee het zit in mijn stoornis gesneden. Ik kan het prima redden zonder mensen. Maar ik ben niet graag met mensen, ik zie ze vaak als iets dat niet vriendelijk is. En de smalltalk etc maakt me verveeld en boeit me geen flikker. Dan wordt het stressvol want ik raak ook al mijn energie kwijt.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar dat gevoel, die klap die je beschrijft als mensen tegen je praten, dat komt toch ergens vandaan?
Wat betreft verwachtingen... het is een keuze. Je legt jezelf op dat je moet voldoen aan bepaalde verwachtingen van mensen, maar er zou best eens een last van je schoudera kunnen vallen als je die verwachtingen laat voor wat ze zijn. Misschien dat het de interactie met anderen dan ook minder energievretend maakt. Immers, online zal je dat probleem vast niet hebben. Hier en nu communiceer je met mensen; mensen met bepaalde verwachtingen maar waarschijnlijk leg jij jezelf niet op om aan die verwachtingen te voldoen; iets wat je irl wel doet.
Not quite, not quite.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:30 schreef hoink581 het volgende:
Argo, je bent niets meer dan een aansteller die interessant gevonden wil worden.
Sorry maar dan begrijp je er dus echt niks van.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:30 schreef hoink581 het volgende:
Argo, je bent niets meer dan een aansteller die interessant gevonden wil worden.
Laat maar zitten, hij heeft er moeite mee wanneer ik serieus ben of wanneer ik zit te kloten. Dus het maakt niet zo uit, het is ook wel mijn schuld dat ik niet altijd even serieus ben, maar goed doorgaans komen er dan ook niet veel serieuze dingen voorbij in KLB.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry maar dan begrijp je er dus echt niks van.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 09:02 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Terechte klacht
p.s. ik haat vrouwen...zal je moeder leuk vindeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jullie zijn beide vooral aanstellers.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:28 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat is wat de wereld met je doet, ik heb het laten varen. Ik leef nu in een groot isolement naar buiten gaan is vaak niet tof voor me. Maar ik heb geen haat ik ben content, echter spreek ik wel niemand. Maar het is prima zo... Het gaat een groot probleem worden als ik naar school moet of naar werk want dan zit ik tussen al die mensen.
Maar ik heb geen haat, het is prima zo. Schenkstroop had denk ik meer moeite dat te laten varen.
Ik lees toch echt dat jij in een isolement bent gaan leven, omdat je niet goed kunt omgaan met andere mensen. Maar je zou het stiekem eigenlijk wel willen, jij zou ook graag een vriendin willen enz...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:09 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Niet alleen omdat ik bang ben door schizoïde is contact met mensen constante stress. Ik ben in isolement gaan leven omdat dat prettig is, misschien de weg van de minste weerstand, maar ik denk niet meer zo aan andere mensen en in de maatschappij leven. De wens om in de maatschappij mee te doen heb ik ook niet, het is meer ik moet een opleiding regelen en werken om te overleven. Niet zodat ik een ferarri kan kopen maar een appartement waar ik kan leven en eten.
Vervelend dat je erin hebt moeten zitten het lijkt me vrij vervelend in sociaal isolement te zitten als je dingen als eenzaamheid ervaart, ik ervaar het maar zelden. En nee het gehaat op vrouwen heb ik ook niet maar in schenkstroops geval zal het wel ergens vandaan zijn gekomen. Maar als hij echt niet meer op deze aardkloot loopt hoop ik dat het goed met hem gaat wat hierna ook mag zijn al is het 'niets.' Ik heb vrede met vrouwen ik zal nooit een vriendin hebben, en nooit echt veel vrouwelijk contact. Maar het is soms tof even met ze te praten over dingen die niet oppervlakkig zijn, omdat vrouwen vaak ook wel een andere kijk op dingen hebben. En andere interesses.
Ja ik hoef geen vriendin in mijn leven, sowieso is iedereen vrij mens en kun je beter alles op een arm afstand houden, want meenemen kan je niemand. Als ik een vriendin had, dan zou het meer een relatie zijn waar je misschien samen woont of apart en elkaar af en toe eens treft. Maar dat zou niet al te succesvol zijn, maar nogmaals ik zit er niet mee. Mijn probleem is het paradoxale bestaan van mezelf. Ik heb geen haat enkel dit:
f there is anything the schizoid individual is likely to believe in,
it is his own destructiveness. He is unable to believe that he can fill
his own emptiness without reducing what is there to nothing. He
regards his own love and that of others as being as destructive as
hatred. To be loved threatens his self; but his love is equally dangerous
to anyone else. His isolation is not entirely for his own self's
sake. It is also out of concern for others. A schizophrenic patient
would not allow anyone to touch her, not because they would do
her some harm, but because she might electrocute them. And this
is simply a psychotic expression of what the schizoid individual
feels daily. He says, 'It would not be fair to anyone I might love, to
love him.' What he may then do is to destroy 'in his mind' the
image of anyone or anything he may be in danger of becoming
fond of, out of a desire to safeguard that other person or thing in
reality from being destroyed. If, then, there is nothing to want,
nothing to envy, there may be nothing to love, but there is nothing
to be reduced to nothing by him. In the last resort he sets about
murdering his 'self, and this is not as easy as cutting one's throat.
He descends into a vortex of non-being in order to avoid being, but
also to preserve being from himself.
Hij heeft gewoon gelijk...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Sorry maar dan begrijp je er dus echt niks van.
Iemand met schizoide persoonlijkheid wegzetten als een aansteller... nee dan faal je gewoon op alle vlakken.quote:
Nee, waar het omgaat is de slachtofferrol die mensen aannemen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 01:36 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Iemand met schizoide persoonlijkheid wegzetten als een aansteller... nee dan faal je gewoon op alle vlakken.
Wat ik me dan afvraag, heb je het altijd al zo ervaren of is dat een mechanisme wat zich door de jaren heen heeft gevormd, als een soort zelfbescherming? Je schrijft alles toe aan de stoornis, maar ergens houdt die stoornis toch op en begint de persoon Spongeboss. Je reduceert jezelf voor mijn gevoel heel erg tot een persoon die niet gemaakt is voor sociaal contact, wat deels ook waar kan zijn, maar het vormt op die manier wel een self fulfilling prophecy lijkt mij...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:27 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee het zit in mijn stoornis gesneden. Ik kan het prima redden zonder mensen. Maar ik ben niet graag met mensen, ik zie ze vaak als iets dat niet vriendelijk is. En de smalltalk etc maakt me verveeld en boeit me geen flikker. Dan wordt het stressvol want ik raak ook al mijn energie kwijt.
Ik hoef aan niemands eisen te voldoen maar ik weet dat ik niet aan de eisen voldoe van de meeste. Maar dat is prima, ik wil gewoon wegblijven van hen en zij dan van mij. Want ik heb ook totaal geen behoefte aan menselijk contact -buiten het internet- ik raak ook niet eenzaam etc.
[..]
Not quite, not quite.
Interessant, ik wil ook op deze manier mijn leven voortzetten. Ben je plots tot dit besluit gekomen of is er nog een afwegende periode aan vooraf gegaan?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 11:34 schreef Spongeboss het volgende:
Uiteindelijk snap ik waarom Schenkstroop zo is gaan haten, ik heb het pad gekozen van isolement hij van blijven proberen en falen daarbij komt grote haat, ook ik ga haten als ik niet vanuit thuis kan werken en iedere dag met mensen moet zitten die mij niet accepteren om wie ik ben, en ik ben nu eenmaal niet iemand van alledag. Excentriek gedrag wordt afgestraft ook al kan ik er niets aandoen overal waar ik de deur uitstap weet ik dat ze me een aparte jonge man gaan noemen etc. Niets aan te doen pech gehad.
Hmm natuurlijk wil ik op een online forum als klb, niet te ver doorgaan op waarom ik zo ben geworden. Mijn levensverhaal daarachter is echter heel duidelijk en ik denk dat het er wel bij aansluit waarom ik zo. Natuurlijk ben ik niet 100% pro schizoïde ik heb ook nog een persoonlijkheid daarnaast. Echter ben ik sowieso al een dagdromer, maar goed de jeugd heeft haar tekenen op mij achtergelaten. Mijn middelbare schooljaren tevens, voor ik het wist vertoonde ik schizoïde gedrag zonder diagnosis. Ik wist dat wat anders aan me was of ergens een fout lag, maar ik wist niet waar.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 01:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, heb je het altijd al zo ervaren of is dat een mechanisme wat zich door de jaren heen heeft gevormd, als een soort zelfbescherming? Je schrijft alles toe aan de stoornis, maar ergens houdt die stoornis toch op en begint de persoon Spongeboss. Je reduceert jezelf voor mijn gevoel heel erg tot een persoon die niet gemaakt is voor sociaal contact, wat deels ook waar kan zijn, maar het vormt op die manier wel een self fulfilling prophecy lijkt mij...
Maar goed, weet niet in hoeverre je al hulp hebt gehad ervoor. Kan zijn dat je uitbehandeld bent of zo. Als jij niet eenzaam bent en niet veel wensen hebt in het leven, zelfbescherming of niet, dan zal je ook niet snel veranderen. Vervelende bijkomstigheid is dat er ook geen plaats zal zijn voor gevoelens van vreugde en geluk.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 08:52 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Hmm natuurlijk wil ik op een online forum als klb, niet te ver doorgaan op waarom ik zo ben geworden. Mijn levensverhaal daarachter is echter heel duidelijk en ik denk dat het er wel bij aansluit waarom ik zo. Natuurlijk ben ik niet 100% pro schizoïde ik heb ook nog een persoonlijkheid daarnaast. Echter ben ik sowieso al een dagdromer, maar goed de jeugd heeft haar tekenen op mij achtergelaten. Mijn middelbare schooljaren tevens, voor ik het wist vertoonde ik schizoïde gedrag zonder diagnosis. Ik wist dat wat anders aan me was of ergens een fout lag, maar ik wist niet waar.
Had toch wel verwacht dat hij zijn polsen zou doorsnijdenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 11:53 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Spongeboss wentelt zich nog steeds in aandacht van Fok!
Np als je er oprecht interesse in hebt weet je me te vinden maar zo interessant is het allemaal niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:55 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]Bedankt voor het delen in ieder geval.
Omgekeerde psychologie. Slim hoor.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 13:56 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Np als je er oprecht interesse in hebt weet je me te vinden maar zo interessant is het allemaal niet.
Nee je mist het punt totaal, ik ben niet van mening dat een leven zo interessant is, tenzij je oprecht geïnteresseerd bent in het verleden van die persoon. Met andere woorden iemand zijn verleden word pas interessant, als je meer wilt weten. Omdat ik gewoon geleefd heb en mijzelf niet zie als iemand met een interessant leven vind ik het niet interessant.quote:
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:27 schreef MAHL het volgende:
https://encyclopediadramatica.es/Elliot_Rodger
Hier nog meer info over de beste man
Je hebt gewoon geleefd? Je bent 17 en hebt meer issues dan de gemiddelde 10 jarige Justin Bieber fanquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Nee je mist het punt totaal, ik ben niet van mening dat een leven zo interessant is, tenzij je oprecht geïnteresseerd bent in het verleden van die persoon. Met andere woorden iemand zijn verleden word pas interessant, als je meer wilt weten. Omdat ik gewoon geleefd heb en mijzelf niet zie als iemand met een interessant leven vind ik het niet interessant.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |